Sinun palkkasi?

palkkalista

kerro ammattisi ja palkkasi.

212

20026

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äikänope

      koska muiden aineiden opettajat suuttuvat. Minua on syvästi paheksuttu aiemminkin, kun olen erehtynyt kysyttäessä kertomaan palkkani rehellisesti.

      • teurastaja atria oyj 4500e kk


      • hollipepe
        SadoM33 kirjoitti:

        teurastaja atria oyj 4500e kk

        sama firma makkranruiskuttajana 3600kk


    • tienaa

      Urakkalaskennan asiantuntijana 3250€/kk. Josta valtio vie päältä veroina sun muina n.40%.

    • Kaikki lisät

      Brutto noin 3800 euroa.

    • gimme more!

      olen koulutukseltani lääketieteen lisensiaatti (6 v akateeminen tutkinto) jonka jälkeen olen suorittanut erikoislääkärin tutkinnon (6 v). Nyt olen 4-vuotisessa tutkijan virassa, tavoitteena LT. Palkkani 1850 €/kk.

      • johtuu?

        Koulutuksesi ja osaamisesi on täysin epäsuhtainen palkkasi kanssa. Mitä johtuu, ja miten itse perustelet valintasi? Saatko tutkijan työn seurauksena jotakin lisäpätevyyttä, joka tuo "investoinnin" takaisin myöhemmin?

        Vaikka olisitkin tekemässä eettisin periaattein työtä lääketieteen ja ihmiskunnan hyväksi, koulutuksestasi pitäisi maksaa korvausta perushoitajapalkkaa enemmän.


      • gimme more!
        johtuu? kirjoitti:

        Koulutuksesi ja osaamisesi on täysin epäsuhtainen palkkasi kanssa. Mitä johtuu, ja miten itse perustelet valintasi? Saatko tutkijan työn seurauksena jotakin lisäpätevyyttä, joka tuo "investoinnin" takaisin myöhemmin?

        Vaikka olisitkin tekemässä eettisin periaattein työtä lääketieteen ja ihmiskunnan hyväksi, koulutuksestasi pitäisi maksaa korvausta perushoitajapalkkaa enemmän.

        Eli saan siis lisäpätevyyden (akateemisen sellaisen), joka aikanaan nostaa kuukausipalkkaani toivottavasti muutamilla sadoilla euroilla...

        Voisin tietysti tehdä tutkimusta apurahallakin, mikä on huomattavan yleinen käytäntö (verotonta tuloa, määrä ei isompi kuitenkaan). Apurahasta ei kerry eläkettä, ei sairasetuuksia tai muutakaan sosiaaliturvaa... 4-vuotinen virka on sitäpaitsi aivan "lottovoitto" tutkijapiireissä, joissa yleensä apurahat ym määräyskirjat ovat katkolla muutaman kuukauden/viimeistään vuoden välein. Että itse asiassa katson että olen melko onnekas.

        Tutkijalla ei ole mitään mahdollisuutta lakkoon. Ketään ei kiinnosta vaikka jättäisinkin tutkimukseni kesken... Joten tähän on tyytyminen.


    • lääkefirmassa

      2000EUR/kk

      Tittelinä on kyllä hieman eri kuin tuossa otsakkeessa mutta työnkuva vastaa paremmin tuota markkinointikoordinaattorin hommaa.

      • inssi vaan

        Sähköinssi. 12v työkokemus
        5930€/kk - Ulkomainen firma


      • huonosti!
        inssi vaan kirjoitti:

        Sähköinssi. 12v työkokemus
        5930€/kk - Ulkomainen firma

        Kuulut palkkasi suuruudella pieneen vähemmistöön, syytä olla hyvin tyytyväinen.

        Olen DI ja takana 20 vuotta kansainvälisen kaupan tehtävissä, kielitaitona hyvä englanti, saksa ja ruotsi. Nykyinen palkkani on 5500/kk ja vaikka se edustaakin "vain" ammattikuntani keskiarvoa ammattivuodet huomioiden, pidän sitä hyvänä.

        Verotus huolehtii erojen tasaamisesta tehokkaasti.


    • Anestesiahoitaja

      1860e/kk -verot

      • brutto n. 4000 e/kk

        4 vuoden työkokemuksella Uudellamaalla.


      • av. ulosottomies
        brutto n. 4000 e/kk kirjoitti:

        4 vuoden työkokemuksella Uudellamaalla.

        brt keskimäärin brt 4.400 € / kk


    • 1453 €/kk

      bruttona ilman lisiä

      • Nimetön

        Välinehuoltajana 34vuotta.

        Verollinen ansio 1822, 24 kaikkine henk.koht./ määrävuosilisineen!

        Ei voi palkalla ainakaan kehuskella:)


      • .....J...
        Nimetön kirjoitti:

        Välinehuoltajana 34vuotta.

        Verollinen ansio 1822, 24 kaikkine henk.koht./ määrävuosilisineen!

        Ei voi palkalla ainakaan kehuskella:)

        Lisineen ja verojen jälkeen oon tässä katellut että noin suunnilleen 1200 on käteen jäänyt kuukaudesa. pikkujoulukaudella töitä onkin enemmän joten se hiukan nousee, mutta ei ole kyllä kovin kummoinen :D


    • hoitelen hommia

      Vuositulot 32700€...
      Ihan tyytyväinen

      • harmillista :(

        Kultaseppä 1200e ei kehumista valitettavasti.


      • huh hah hei
        harmillista :( kirjoitti:

        Kultaseppä 1200e ei kehumista valitettavasti.

        Just ja joo, kaikki uskoo.


    • Harakka

      Olen töissä asiakaspalvelussa matkailu-alalla puhtaana käteen jää kuukaudessa 1200,-. Kielitaitoa
      vaaditaan sekä tietokone ohjelmien tuntemus.
      Ihmetyttää Tehyn vaatimukset ... tässä maassa on suuri joukko työläisiä, jotka saavat tonnin kuukaudessa käteen, vaikka koko päivän huhkis töitä...

      • vastauksia pikkasen

        jo mutta sairaanhoitajat paiskivat vuorotöissä yölläkin perseitä pyyhkimässä ja ihmisä nostelemassa henkilökuntaa ei ole tarpeekasi. Ymmärrän hyvin tehyn vaatimukset. Ei sihteerin hommat paljon pulssia nostattele, ja monestitko olet yötöitä tehnyt? kaikki käyttää nykyaikana tietokoneetta se ei ole enää meriitti, ja sairaanhoitajatkin käy kielikursseilla kun maassa on kaksi virallista kieltä.


      • saa päivätöissäkin
        vastauksia pikkasen kirjoitti:

        jo mutta sairaanhoitajat paiskivat vuorotöissä yölläkin perseitä pyyhkimässä ja ihmisä nostelemassa henkilökuntaa ei ole tarpeekasi. Ymmärrän hyvin tehyn vaatimukset. Ei sihteerin hommat paljon pulssia nostattele, ja monestitko olet yötöitä tehnyt? kaikki käyttää nykyaikana tietokoneetta se ei ole enää meriitti, ja sairaanhoitajatkin käy kielikursseilla kun maassa on kaksi virallista kieltä.

        Hoitsut tienaa päivätöissäkin sen vähintään 1500e/kk käteen. Vuorotöissä mennään jo paljon isompiin summiin. Sairaanhoitajien kielitaito on muuten täydellinen vitsi! En tunne yhtään hoitajaa, joka osais puhua muuta, ku suomea.


      • hoitsu----
        saa päivätöissäkin kirjoitti:

        Hoitsut tienaa päivätöissäkin sen vähintään 1500e/kk käteen. Vuorotöissä mennään jo paljon isompiin summiin. Sairaanhoitajien kielitaito on muuten täydellinen vitsi! En tunne yhtään hoitajaa, joka osais puhua muuta, ku suomea.

        Mun tilinauhassa näkyi taas summa 1400 e käteen. Olen erikoissairaanhoitaja.

        Ja kielitaidosta; isäni on saksalainen, äiti suomalainen. Puhun siis sekä sujuvaa suomea että saksaa. Asun rannikolla, jossa on vahvempana kielenä ruotsi. Eli suomen-ruotsi ja ruotsin-ruotsi on sujuvaa. Lisäksi olen opiskellut koulun pakollisen englannin ja asunut 5 vuotta englannissa, joten väittäisin osaavani sen kielen myös.

        Ps. Tuossa palkassa oli jo mukana kaikki. Myös "kalkkislisät". -Pääosin päivävuoroa. Iltavuorot kestää klo 20.00, mutta siitä ei oikeastaan saa mitään. (2 tunnilta iltatyökorvauksen)


      • myös hoitsu
        saa päivätöissäkin kirjoitti:

        Hoitsut tienaa päivätöissäkin sen vähintään 1500e/kk käteen. Vuorotöissä mennään jo paljon isompiin summiin. Sairaanhoitajien kielitaito on muuten täydellinen vitsi! En tunne yhtään hoitajaa, joka osais puhua muuta, ku suomea.

        Ei jää minullekkaan verojen jälkeen käteen 1500 euroa kuussa. Olen hoitajana leikkausosastolla.


      • on se vuosiansio ?
        hoitsu---- kirjoitti:

        Mun tilinauhassa näkyi taas summa 1400 e käteen. Olen erikoissairaanhoitaja.

        Ja kielitaidosta; isäni on saksalainen, äiti suomalainen. Puhun siis sekä sujuvaa suomea että saksaa. Asun rannikolla, jossa on vahvempana kielenä ruotsi. Eli suomen-ruotsi ja ruotsin-ruotsi on sujuvaa. Lisäksi olen opiskellut koulun pakollisen englannin ja asunut 5 vuotta englannissa, joten väittäisin osaavani sen kielen myös.

        Ps. Tuossa palkassa oli jo mukana kaikki. Myös "kalkkislisät". -Pääosin päivävuoroa. Iltavuorot kestää klo 20.00, mutta siitä ei oikeastaan saa mitään. (2 tunnilta iltatyökorvauksen)

        taitaa olla lähes 30000€ ?
        Vain se ratkaisee ,koska verojutut voi itse halutessaan maksaa isoa ennakkoa ja saada palautusta ,mut itse maksan aina 2000€ mätkyjä ,koska ei ole varaa maksaa isoja veroja ;) eli käytän sitä vähän kuin lainana...
        Työkaverini vaimo on vasta valmistunut sh ja saa peruspalkkaa tasan 2000€ siihen lisät päälle ei huonosti...


      • on ja on ?
        myös hoitsu kirjoitti:

        Ei jää minullekkaan verojen jälkeen käteen 1500 euroa kuussa. Olen hoitajana leikkausosastolla.

        Vain se merkkaa ja jos päivähommissa pääsee lähes 30000€ pitää olla tyytyväinen.
        Teollisuudessa runsailla ylitöillä ja vuorossa päästään 35-40000€


      • öööööö
        saa päivätöissäkin kirjoitti:

        Hoitsut tienaa päivätöissäkin sen vähintään 1500e/kk käteen. Vuorotöissä mennään jo paljon isompiin summiin. Sairaanhoitajien kielitaito on muuten täydellinen vitsi! En tunne yhtään hoitajaa, joka osais puhua muuta, ku suomea.

        vaasas harva sairaanhoitaja osaa suomea prkl


    • gyne

      6 6 v on takana kouluvuosia ja työkokemusta 13 v.... tilinauhassa lukee 3613 egeä peruspalkka. Tällä rahalla teen lähes joka potilaalle ultran ym pikku ylimääräistä, lisäksi teen isoja leikkauksia ym. Päivystyskorvauksien kanssa (=ylityöt) saatan päästä 4500-5000 euroon kk:ssa.

      • Nimetön

        Kymmenien vuosien kokemuksella samassa firmassa myyntineuvottelijana.
        Ei reissuhommia. 8-9 tunnin päivätyö Ma-Pe.
        Palkka pruttona noin 8500ekeä/kk.
        Siitä menee sit valtiolle, kaupungille, kirkolle noin 3000-4000/kk.
        Koulupohja kansakoulu, sekä elämänkoulu:)


      • eri maata
        Nimetön kirjoitti:

        Kymmenien vuosien kokemuksella samassa firmassa myyntineuvottelijana.
        Ei reissuhommia. 8-9 tunnin päivätyö Ma-Pe.
        Palkka pruttona noin 8500ekeä/kk.
        Siitä menee sit valtiolle, kaupungille, kirkolle noin 3000-4000/kk.
        Koulupohja kansakoulu, sekä elämänkoulu:)

        Mutta kaikki varmaan yhtyy siihen että matkailuvirkailijalla ja hoitajalla on pikkasen eri työkuviot. Matkailuvirkailia istuu tietokoneella normaalituntisia päiviä. Kun taas hoitajillta vaaditaan yö vuoroja ja työ on sitä nostamista ja yrjöjrn ja paskojen putsaamista. ja aina kiire


      • ääpaksap
        Nimetön kirjoitti:

        Kymmenien vuosien kokemuksella samassa firmassa myyntineuvottelijana.
        Ei reissuhommia. 8-9 tunnin päivätyö Ma-Pe.
        Palkka pruttona noin 8500ekeä/kk.
        Siitä menee sit valtiolle, kaupungille, kirkolle noin 3000-4000/kk.
        Koulupohja kansakoulu, sekä elämänkoulu:)

        ..ettei työnantajasi huomaa maksavansa liikaa kirjoitustaidottomalle toopelle...


      • ihan lyhyellä asiall
        Nimetön kirjoitti:

        Kymmenien vuosien kokemuksella samassa firmassa myyntineuvottelijana.
        Ei reissuhommia. 8-9 tunnin päivätyö Ma-Pe.
        Palkka pruttona noin 8500ekeä/kk.
        Siitä menee sit valtiolle, kaupungille, kirkolle noin 3000-4000/kk.
        Koulupohja kansakoulu, sekä elämänkoulu:)

        Itse ihan lehtien myyjänä -luukuttajana. 5vuotta samassa firmassa 9-16. Elämän koulu takana ja nöyrää asennetta työntekoon. 50 000€/vuosi. Vaikka aina ei jaksaisi, niin eipä taida olla vaihtoehtoja. Työnantaja on kiva reilu.


    • mies 29 v

      Perushoitaja keskussairaalassa, 3-vuorotyö, palkka liikkuu vuoroista riippuen 2400-2700 e/kk.

      • palkkamies

        Ei huono palkka ollenkaan. Vuorotyö on vain osa työnkuvaa (kuten paperimiehilläkin) ja kokonaispalkka ratkaisee. Kouluja lienet käynyt sen pari vuotta peruskoulun/lukion päälle ja suoraan tuolle palkkatasolle.

        Muistakaa tämä tehyläiset.


    • hoitsu----

      1860 e/kk. Käteen noin 1400e

    • läkrol

      IT-konsultti, kokemusta pari vuotta. Peruspalkka 2700 e/kk. Bonukset jne huomioiden vuositulot noin 36000 euroa.

    • tätiläinen

      Peruspalkkani 1605€/kk.Kaikki ikälisät tienannut ja lopputulos 1800€/kk.Verot pois,jää käteen 1300€/kk.

    • geek00

      Ohjelmistosuunnittelija Uudellamaalla julkisen puolen työnantajalla, 3398 e/kk, kuutisen vuotta työkokemusta. Yksityisellä saisi samoista hommista todnäk ainakin 500 e enemmän.

    • Ei hyvä

      Lähihoitaja, 3-vuorotyö, 1627 euroa kuussa, plus tietenkin lisät, mutta minähän täällä töissä joudun olemaan viikonloput ja yksin yövuorossa vastaamassa 30 potilaasta lähes 11 tuntia. Ei kiva!

    • suunnittelija ja toteuttaja

      Isossa firmassa ja joudun tekemään tosi monen ammattikunnan hommia palkkani on 1920€/kk.
      Ainiin ja lisät eli melkein 4000€/kk yhteensä.
      Vai olisko pitänyt ilmoittaa kuin hoitajat peruspalkka-verot siintä eli 33%-muut kulut eli käteen 1160€/kk ja lisistä vähän.
      Mitä välii sillä on olenko 90 tuntia viikossa töissä tai olen 30 yötä päivää .
      Välillä samaa putkee töissä 3kk ei ole yhtään vapaapäivää työpäivän pituus yleensä 12-20h. Ens jouluna olen työmaalla 23-27.12 kokoajan ,mut en tee töitä kokoaikaa vaan olen siellä valmiudessa suurimman osan aikaa eli silloin voin/saan nukkua syödä rauhassa edellyttäen et kaikki sujuu hyvin.Olosuhteet ovat täysin erinlaiset kuin sairaalassa.
      Minun työpaikassa ei ole tv:tä ,netti on ,mut plálomuurein hyvin suojattu ettei pääse minnekkään muualle kuin firman ja omien tarvittavien tietojen lähteelle edes ylen sivuille ei pääse puhumattakaan suomi24 ja se on pieni koppi missä on vain kova sänky muuten karu työympäristö.Niin on siellä pieni jääkaappi ,koska en useesti pysty lähtemään vuorokausiin pois työpaikalta.
      Muuten palkkani olisi bruttona se 1920€ nyt n. 4000€ tai eihän täällä hommissa kaivattaskaan jos en tekis miten sattuu töitä.
      Tätä on elämä n.2400€/kk käteen saavalla...

    • ja näin

      2700€/kk. Tyytyväinen palkkaani muuten ,mut ylityötö eikä mitään lisiä makseta.
      kahden viime kk aikana olen ollut tasan 2 päivää vapaalla ja niittenkin aikana olen ollut työpehuiluita n. 10 ja läppärin kauutta laskemaan ja suunnittelemaan arvoja ja kertomaan eteenpäin mitä tehdään.
      Muuten joka arkipäivä klo.7-18(tai 20) olen ollut töissä ja muut paitsi yhden vkl. Kotiin soitettu joka ilta monta kertaa/ilta ja yöllä 00-06 aikana noin joka toinen yö ,eikä ne ole mitään selviä asioita vaan isoista rahoista kyse miten jatkaa että saadaan omistajalle mahdollisimman paras tulos eli joutuu skrappaamaan lujasti.
      Rupee olee aika väsy tähän kun tätä on nyt kestänyt pitkään viimeset 2kk olen pitänyt kirjaa ja tajunnut miksi minusta ei ole mihinkään kotona en saa mitään tehtyä ,et työtahdin on helpotuttava tai otan loparit ja menen toiseen paikkaan.Nytkin kuumetta 38,4 ja päätä särkee ei auta hommat kusee töissä pakko tsempata.
      Onneks lekuri kirjottaa reseptii kun sähköpostii laittaa.800 huiviin ja siintä se helpottaa ;)

    • palkka

      Kolmivuorotyö. Kuukausipalkka 1900e vuoroista riippuvat lisät ja YLITYÖT = käteen n. 1600e

      • tekee noin

        1900€ vuorolisät n.500€ jos ikälisiä 190€ mahdolliset ylityöt lomarahat= jopa 35000€/vuosi
        Hyvä peruspalkka ja kun parhaimmat lisät niin mikäs siinä on elellä.


      • sitä ilmoitusta

        Taas !! Muut laittavat kokonaisansion !
        Miksi et laittanut haarukkaa lisille ja palvelusvuosilisiä onko?
        Monta vkl ja yötä ?
        Tosta jäi jo ylityöt netosta pois ,koska väkisin menee yli jo lisllä netto yli vai onko sinulla joku suuri prosentti ?


    • vuorotyö...

      Peruspalkka 2036,80€ nyt tän korotuksen jälkeen 3-vuoronlisät ja YLITYÖT.Vasta 21-vuotta alalla olleena.
      Niitten summaa en kerro koska ne tekee melkein puolet lisää hups... ,koska hoitsutkin aina sanoo et joutuu olee töissä ym. ym.Ja lisät ei tee mitään niin käteen jää varmaa 1300€ minulla joskus vähän enemmän...

      • lääkefirmassa

        Br. 4000 eur/kk vuodessa bonuksia n. 5000 eur


    • -_-

      3450€ kk / insinööri

      Nuoreen ikääni nähden, 25-vuotta ja insinöörien surkeaan palkkatilanteeseen suhteutettuna olen tyytyväinen. Tosin töitä on päivää kohti 8h töissä 4-6h kotona.

    • nti tehokas

      n. 2500€/kk

      • raha-ahne

        kerro missä kaupassa noin hyvin tienaa, niin tuun töihin???


    • eettuppee

      Palkka Brutto 1965€/kk puhelinetu
      n.10 vuotta uraa takana.
      Työaika klo8-16 tosin monasti joutuu oleen pidempään koska eteenkään kiireen päivän aikana ei kerkeä monasti tekemään muuta kuin juokseen pitkin myymälää jolloin paperihommat jäävät rästiin.
      Työkuvaan kuuluu myymälän asiakkaiden "hoitaminen" puhelintilaukset, nettitilaukset ja niiden kerääminen/lähettäminen tavaran tilaaminen, vastaanotto/tarkastaminen, hyllytys. Tarjousten tekeminen yms selvittelyjutut. Myymälän järjestelemistä kun jää aikaa ja jos ja kun ei jää niin sitä on vaan koetettava repiä jostain.
      Virallista kahvi taikka ruokataukoa ei ole, mutta nopeasti kerkeää jonkun leivän päivällä syökästä ja senkin seisaaltaan, niin ellei sitten puhelin keskeytä syömistä.. monasti on ruokailua jatkettu muutaman tunnin päästä jos on muistettu/keritty:)
      Ja joskus toki on aikaa kun sitä itsekeskeisesti ottaa niin lukaista vaikka netistä hetkittäin päivän lehdet.
      Kiinteän nettiyhteyden jouduin ottamaan kotiin jotta voin tehdä töitä myös vapaa-ajalla ja näin hieman helpottaa tuota kiirettä joten se on miinuksena tosin vain muutaman kympin.
      Ihan suht tyytyväinen oon palkkaani. Vaikka kyllähän nuo kolmen tonnin ansiot vetää vähän kateudesta vihreäksi:) No jokainen taaplaa valitsemallaan tiellä. Olisinhan voinut vaikka ruveta lukemaan lääkäriksi tms.

      • eettuuppee

        Niin siis korjataan tohon äskeiseen että siis kotiin kiinteä ip osoite nettiyhteyteen jotta voi etätyöskennellä.


    • kunta-alalla

      Nainen 31 v, sosionomi, kehittämisasiantuntija, palkka 3100 e/kk.

    • ei kummoinen palkka

      Brutto 2400 €.

    • palkka

      Elikkäs yhdistelä kuskilla on se 2000-2500€ kuussa, riippuu ajaako normi päiviä, vai aina pari tuntia ylitse, omasta mielestä ihan paska palkka ottain huomioon työn raskauden!

      Eduskunnassa vetää 5000€ kuussa tekemättä mitään, nin kyllä syövyttää!

    • kuukaudessa käteen

      käteen 1500-1750e/kk:ssa riippuen työvuoroista. Sisältää yhden "kalkkislisän" ja vuorotyöt

      • Hus SSissa

        Viime vuoden ansio 41726€...
        Tarkkaa kk-ansiota ei voi sanoa koska vaihtelee kuukausittain...


      • Happy Una
        Hus SSissa kirjoitti:

        Viime vuoden ansio 41726€...
        Tarkkaa kk-ansiota ei voi sanoa koska vaihtelee kuukausittain...

        Tältä vuodelta ansio ylittää jo tuon 42000€ ... Vielä on tämän kuukauden ansiot tulematta.
        Siintä voi laskea keskimääräisen kuukausi ansion.
        Ei huono palkka. Tai mihin sen vertaa


    • lastentarhanopettaja

      Bruttona n.1750e, josta käteen jää n. 1100e, aivan surkea palkka ja alan vaihtoa suunnittelen!

    • 3300 €/kk

      edut. Kun kokemusta kertyy, niin pääsen varmasti lähemmäs kollegoideni mediaania :)

      • nti kuorma

        Nainen 26, pyöräkuormaajankuljettaja,takuu palkka 1760 euroa ylityöt.. Tyytyväinen...


    • paikallispuhelinyhtiömies

      Myynti ja projektiluontoisesta hommasta reilu 30t€ vuodessa. Puhelinetu, lounasetu, liikuntasetelit jne. Kaupallinen peruskoulutus takana.

      Alan vaihto vakavassa harkinnassa että pääsee pois palkkakuopasta... SMKJ:läisten mediaanipalkka kun on kuitenkin 3600€/kk.

    • toimihölöt

      Olen tukifunktiossa päällikkönä suomalaisessa suuryrityksessä (32 v.), raportoin johtoryhmän jäsenelle, koulutus DI, liksa 4600 e/kk vuosibonukset 1-2 kk:n palkka. Verottomia korvauksia tulee lisäksi n. 1000 e/kk.

      Vaimo toimii asiantuntijatehtävissä kiinteistöalalla, DI myös, liksa n. 6500 e/kk.

      Tullaan kyllä erinomaisesti toimeen, mutta pitkä on tiekin koulujen ja köyhyyden kautta... Tuntuu kuitenkin, että aikaisemmin elimme ihan yhtä onnellista elämää, vaikka tienasimme puolet vähemmän vielä 5 vuotta sitten.

    • epätietoinen ruutanasta

      n.4000/kk

      • pakkasvarastossa

        Pakkasvarastossa keräilijänä ilman ikälisiä vuositulot tänä vuonna n.36000e (sisältää vuorolisät, urakat kohtuu määrän ylitöitä n. 80h)

        eli tekee n. 3000e/kk


    • jijdoiwehjiow

      Bruttopalkka 1800€/kk

    • ELL

      Eläinlääkärinä yksityisellä pieneläinklinikalla, bruttopalkka 1800-1900€/kk.

    • KL78

      2500€/kk, ma-pe 8h, 7v työkokemusta.

    • Justiina

      5 vuoden kokemuksella kaupanalasta kuukausipalkka
      1750 ei lisiä, käteen noin 1340 hyvin minusta.Mutta enenpi pitäs saada.

    • tradenomi

      Valtion hommissa brutto 3200€

    • medaljonki-mies

      satakunnassa. Palkka 960 euroa netto

      • kloooo

        aineena tekninen työ nettona 2400


    • 2prosessia 1 mies

      Toimin prosessinhoitajana pienessä polymeereja valmistavassa tehtaassa, työ on talvikausisin 2-vuorotyötä ja kesäkausisin katkeavaa 3-vuorotyötä, työkokemusta n.5vuotta. Tänä vuonna vuosiansioni tulee olemaan noin 36 000€ (tuntipalkkani on 15,47€)... erikoisuutena on joulukuussa maksettava tuotantopalkkio, joka on tänä vuonna suuruudeltaan 160 tunnin palkka.

      • Turku.

        Lehtori, tarkemmin lukion virassa oleva ope siis. Käteen jää verojen, liiton, kouluruokailujen yms jälkeen 2450eur/kk.
        Bruttopalkkaa en muista tarkalleen, mutta taisi olla noin 3800-4000 välissä. Noin 5 vuotta olen ollut virassa.
        Hieman tuo palkka vaihtelee, mutta tuossa 2400-2500 euron välissä käteen jäävä osuus on ollut.
        Ei siis mikään rikastumisen mahdollistava ammatti, mutta toimeen tulee.


    • kuundele

      huoltomies, korjaushommia
      2100€ jää käteen kuukausittain.

      • Laitoshuoltaja

        Vuorotyö ja viikonlopputöitä 1 vapaa viikonloppu kk saan palkkaa noin 2500/kk


      • Kova palkka?
        Laitoshuoltaja kirjoitti:

        Vuorotyö ja viikonlopputöitä 1 vapaa viikonloppu kk saan palkkaa noin 2500/kk

        Linja-auton kuljettaja ollut alalla 8 vuotta ja palkka 2200/kk brutto, en aja viikonloppuja, mutta arkipäivät tahtoo olla 11-13 tuntia pitkiä, välillä 4. tunnin päivä ja joskus päivällä 2. tunnin tauko.
        Akt-sopimus ei panosta työssäjaksamiseen, aika paljon väsyttää ja olen ajatellut kuorma-autopuolelle siirtyä takaisin, ajoin aiemmin puoliperävaunua, irtoperiä ja kontteja ja vaikka päivät olivat pitkiä, oli se työnä paljon helpompaa kuin linja-autonkuljettajan työ lähiliikenteessä.


    • ilkka*

      ikäni 55v, kokemusvuosia 35v
      sähköteknikko
      energia-ala
      5200/kk, lisineen

      • n 1500/kk käteen

        sisältää kaikki ikälisät, pvtyö.


    • näin täällä

      it-alan kansainvälinen yritys, keskijohtoa, kokonaistulos- ja budjettivastuu,
      5 esimiesalaista ja yhteensä 30 koko tiimissä. Raportointi Suomen CEO:lle sekä Nordiciin.

      120.000 vuodessa

      • Tiimityötä

        it-alan kansainvälinen yritys, tiimityöskentelijä, kokonaistulos- ja budjettivastuu,
        5 esimiestä ja yhteensä 30 koko tiimissä.

        23.000 vuodessa


      • en valita
        Tiimityötä kirjoitti:

        it-alan kansainvälinen yritys, tiimityöskentelijä, kokonaistulos- ja budjettivastuu,
        5 esimiestä ja yhteensä 30 koko tiimissä.

        23.000 vuodessa

        kansainvälinen yritys, 11v- työkokemus, brutto 5000e/kk max. 10% bonus per kk. puhelinetu.
        Insinööri.


      • onnellinen duunari
        en valita kirjoitti:

        kansainvälinen yritys, 11v- työkokemus, brutto 5000e/kk max. 10% bonus per kk. puhelinetu.
        Insinööri.

        vuosiansio luokkaa 47-50000€.Kaksivuorotyö,viikonloput vapaa.Tollanen ansio ilman ylitöitä.


    • Prinse

      Isännöitsijänä pk-seudulla, palkka kokouspalkkioineen n 3600 €/kk (brutto).

      • vois huonominkin oll

        tuun joka 7 taikka 8 ja lähen joka klo 14 tai 15 kun hommat hoidettu... teen joka 8h tai 5h saan h takuupalkan... ylityöt ylitöinä vaikka 2 viikon jaksoon ois tehty pienempiä tunteja kun 8h
        eli päivätyötä.. ja vuosipalkkani on ainakin tilinauhassa luki tämän vuoden ansioit verottomana 39870.40euroa

        palkkani tunti.paskasentyönlisä.urakkalisä.tuotantolisä. tunnit 160-165h kk todellisuudessa vähemmin

        koulutus ammattikoulu. ikä 30. ala kuljetus-ala


      • VOIS HUONOMMINKIN OL
        vois huonominkin oll kirjoitti:

        tuun joka 7 taikka 8 ja lähen joka klo 14 tai 15 kun hommat hoidettu... teen joka 8h tai 5h saan h takuupalkan... ylityöt ylitöinä vaikka 2 viikon jaksoon ois tehty pienempiä tunteja kun 8h
        eli päivätyötä.. ja vuosipalkkani on ainakin tilinauhassa luki tämän vuoden ansioit verottomana 39870.40euroa

        palkkani tunti.paskasentyönlisä.urakkalisä.tuotantolisä. tunnit 160-165h kk todellisuudessa vähemmin

        koulutus ammattikoulu. ikä 30. ala kuljetus-ala

        JOKA ON JOKO....


    • L.Ehtori

      Yläkoulun/lukion opettaja. Vuonna 2010 ansaitsin joitakin satasia alle 50 000€.

    • DI haaveena

      Perus konetekniikan inssi. Kotimainen firma. Brutto palkka 2600€ käteen reilu 1800€. Työkokemusta alalta >1v
      Koska on sopiva aika kysyä lisää liksaa?

      • 5645345

        Siis reilu vuosi kokemusta? Sun liksa on aika kohdillaan tuossa ja nouseehan se vuosien myötä.
        Eiköhän se siitä nouse parisen sataa per vuosi plusmiinus jotain, riippuu ihan firmasta.. Jos liksa ei nouse seuraavan 1-2v aikana, nosta kytkintä jos olet töissä vain rahan takia koska firma ei nähtävästi näe sinua niin arvokkaana mitä itse näet :o

        Mutta siis 1v liksaksi aivan hyvä, mulla oli työkaverina koneinssi jolla oli jo 1v kokemusta takana ja lähtöliksa oli 2500€. Ja nousi siis vuoden jälkeen jolloin työkokemusta oli yhteensä 2v.


    • eno elmeri

      Insinöörihommia Hollannissa, DI ja ~10v työkokemusta
      Brutto 60000/a autoetu bonukset

      • Työn mies

        Pelkkää yötyötä Varsinais-Suomessa. Yksinkertaista toistoa päivästä toiseen, kuukaudesta toiseen, vuodesta toiseen. Sunnuntaina töihin kymmeneltä, perjantaina loppuu aamukuudelta työviikko. Yölisineen käteen jää verojen (14,5%) ja muiden maksujen jälkeen 1490e.


      • sähköasentaja mutta
        Työn mies kirjoitti:

        Pelkkää yötyötä Varsinais-Suomessa. Yksinkertaista toistoa päivästä toiseen, kuukaudesta toiseen, vuodesta toiseen. Sunnuntaina töihin kymmeneltä, perjantaina loppuu aamukuudelta työviikko. Yölisineen käteen jää verojen (14,5%) ja muiden maksujen jälkeen 1490e.

        Ajan traktoria, pyöräkuormaajaa ja kaivuria koneurakointifirmassa renkinä. Uusia koneita ilmastoinnilla ym. mukavuuksilla. vaihtelee 2000€/kk molemmin puolin. Ikää 19v.


      • namisguuggeli

        No perkele, dippa-inssi, kokemusta löytyy ja ulkomailla töissä - ja silti n. 5000€/kk palkka? Mikä mättää? Nyt äkkiä kerjäämään ainakin tonttu lisää kuukausipalkkaan tai olet pian samalla tasolla suomalaisten dippien kanssa(tuolla kokemuksella).

        t. 40.000/a ihan suomessa töissä käyvä peruskoulupohjainen merkonomi.


      • oikea työ ja "asiant
        Työn mies kirjoitti:

        Pelkkää yötyötä Varsinais-Suomessa. Yksinkertaista toistoa päivästä toiseen, kuukaudesta toiseen, vuodesta toiseen. Sunnuntaina töihin kymmeneltä, perjantaina loppuu aamukuudelta työviikko. Yölisineen käteen jää verojen (14,5%) ja muiden maksujen jälkeen 1490e.

        Olen sitä mieltä että työn raskaan raatajat on niitä oikeita Suomen rakentajia. Liian paljon on kaikenlaista herran ketkulaa, konsulttia, loputtomasti asiantuntijaa, joista ei pirukaan ota selvää edes mitä tehnevät, paitsi vetävät järkyttävää palkkaa, jotain papereita pyörittelevät ja harrastavat pitkiä lounaita firman piikkiin.

        Suomi on sen takia velkaantunut ja menossa alas, kun tämä vähätuottoinen siipiveikkojoukko kääntyy kohta vallitsevaksi lajiksi. Valtiota ja kuntia kupataan säälimättömästi kun erilaisia palveluja ulkoistetaan, jatkuvasti saalistaa myös muhevia laskuja rapsauttava konsulttifirmojen joukko kunnanvaltuustoissa istuvia maalaisjusseja puijaten.


    • welld0ne

      Tämä nyt ei kysymykseen liity, mutta ettei teitä pienet palkkanne harmittaisi. Olin ison firman henkilöstöhallintotehtävissä 10v, alaisia 25. Vakavan sairauden takia jouduin jäämään eläkkeelle, nettoeläke on 1100e/kk:ssa. Koska en ehtinyt omaa asuntoakaan hankkia, maksan eläkkeestäni vuokran ja kaikki samat kulut mitkä tekin esim. tv-luvan, sähkölaskun, puhelimen, nettiyhteyden jne. Junissa saisi 50 % alennuksen ja leffaankin pääsisi muutamaa euroa halvemmalla, muttei ole varaa usein moisiin huveihin.
      En valita, koska eläkkeeni on kai keskitasoa, eli monilla on paljon huonomminkin. Harmittaa tietysti hieman koska olen suht nuori ja vielä hyvässä kunnossa, kaikkea kivaa olisi tehnyt mieli vielä kokea. Pitäisi tietysti löytää rikas aviomies mutta taitaa kuolo korjata ennenkuin sopiva eteen tupsahtaa.

    • persauki olen

      palkka viime vuonna 0 euroo

    • kotona iskänä.

      noin 1900kk brutto.

      • merkonoomi

        Laskuttaja 2550 euroa kuussa, lounasetu, puhelinetu ja mahdolliset bonukset.


      • Iso Isä

        Kotona iskänä myös, pari vuotta sitten, vuoden verran. Reilu 3 tonnia kuukaudessa.


    • Voditel

      Säiliöauton kuljettaja. Viimevuoden brutto oli 59800€. verottomia pävärahoja 5300€. Vuotiset ylityöt oli tosin 520 tuntia.

      • laittomuuksia.

        Aikalailla laittomaksi on menneet ylityöt, koska laki sallii vain 250h 80h ylityöt vuositasolla.


    • total

      työtön 2350 brutto

      • Iso Ope

        Ope. Neljä ja puoli tonnia ylitöiden kera.


    • Ni Hao

      Prosessiteollisuuden asijantuntijatehtävät. Koulutus automaatioinssi. 143000€/v asunto. Ikää 41v. Asuinpaikka Kiina joten veroprosentti kohtuullinen 30%.

    • Meitsinen

      Autonkuljettaja/henkivartija 70 000€/v työsuhde asunto & auto.

    • alan mies

      Torninosturinkuljettaja, riippuen koneen koosta ja korkeudesta n.3500 € kuukaudssa normaalilla 8 tunnin työpäivällä.

    • puutarhuri1234567891

      Puutarhuri, 1900 e.

    • Bertha

      Erityisavustaja,muutama tonni

    • merkonomitmaatahalli

      Kaupan myyjä (osastovastaava)

      1300€ käteen. 6v työkokemusta ja alan koulutus.

    • EsaVeikko

      Huonekalumyyjä

      kokemus 6 vuotta
      palkka vuonna 2011 46910,73 euroa netto

    • pastoripappi

      Seurakuntapastori
      2504 euroa bruttona (ei mitään lisiä jatkuvista ilta/ viikonlopputöistä)

    • koodari

      Päivätöissä ohjelmoijana, Helsinki, ikä 26, kokemus 3v, palkka 2400€/kk, koulutus insinööri

    • HS20

      Myyntipäällikkö, tradenomi (AMK), 3 v. työkokemusta. Kuukaudessa verotettava tulo n. 3600 €.

    • Ari Steorgif

      Varastomies

      Kokemus: 5 vuotta
      Työkuvaus: Trukilla lastaus ja purkaminen , varaston kirjanpitoa, varaston kunnossapito.

      Työaika: 07:00-15:30
      Palkka: 2998,80 / kk henk.koht. "urakkalisä" kunnossapidosta vaihtelee kuukausittain 300-450 euron välillä korvaus oman auton käytöstä 100-200 euroa/kk puhelietu liikunta ja- elokuvaliput kerran vuodessa tehtävä ulkomaanmatka (pikkujoulun tilalla),,, 2011 Niilin risteilyllä. Jouluna n. 300 euron jouluruoka paketti (itse saa valita).

      • Työ Ötön

        Kovat on varastomiehen palkat ja edut,,,,,,miten noihin hommiin pääsee.

        Voisitko asiallisesti vastata.


      • Comissaario

        Pakko olis vastata, ihan psitivisessa mielessä. Juuri näin asioiden pitäisi olla, eli hyvin työtään tekeväle suorittavalle tasolle maksetaan asianmukainen palkka ja pidetään tyytyväisenä eduin ja tulospalkkiolla kannustetaan jossain määrin. Olet taatusti yksityisellä sektorilla, ja tuskin aivan surkea duunari koska siellä katsotaan tehokkuuttakin. Itse myös pk firmassa jossa varastomiesten palkat lähtee 1800 eurosta mutta tuloslisien ja vuosien myötä ovat nousujohteisia. Esim. joku 5v ollut varastomies tienaa meillä peruspalkaa arviolta 2500 ja päälle n. 500 tulospalkkiota. Työaika meilläkin arkipäivät ja arkiajat.


    • tybis

      Puukurottajan kuljettaja sellutehtaalla

      47000e vuosi, sis vähän ylityötä

    • Tshäkäri

      Sähkäri urakkatöissä n. 30 000€ vuodessa. Heikosti menee...

    • 8765rertyuik

      Postinjakaja, 1630e/kk, ei paljon naurata..

    • civil engineer

      Insinööri, 4100 euroa kuussa autoetu lounassetelit puhelietu ym

    • ei kikulissa

      kodinkonemyyjä n.3100€/kk.

    • I wish

      Toimistotyöntekijä, työpäivä vain 7h josta johtuen palkka verojen jälkeen n. 1400e.

    • kassuli

      Kaupan kassa n 3600/kk, työkokemusta on

      • just joo

        Oot varmaan 24 h töissä kassalla.


    • Häntäheikkikin

      Maatalouslomittaja.1100 kuussa. Saan kyllä emännältä hyvänmiehenlisää.

    • Vuosimallia 1938

      Eläkeläisradioinsinööri 3000€/kk brutto, 2300€/kk netto.

    • Hoitava

      Lähihoitaja, 2-vuorotyö, ikälisä ja henk.koht. lisä löytyy.

      Vuosiansio viime vuonna n. 32 000e.

    • Laskuttaja

      pk-yrityksessä, myös avustavia taloushallinnon tehtäviä. Bruttopalkka koeaikana (4kk) 2000 euroa, koeajan jälkeen palkka nousee jonkin verran, en tiedä mitä uskaltaa odottaa...

      • Laskuttaja

        Sama laskuttaja lisää, että koeajan jälkeen palkka nousi 2200 euroon (brutto). Tosin työnkuvani monipuolistuu jatkossa ja palkkaa tarkistellaan aika ajoin. Uskon että maksimissaan saan hinattua sen 2500 euroon ajan kanssa.


    • labrarotta

      Vastavalmistunut laborantti, ei työkokemuslisiä tms. 1700 €. Teen lisäksi toista työtä, josta tulee 600-1000 €/kk eli abouttiarallaa 2500 €/kk. Olen ihan tyytyväinen, vaikka kahta työtä teenkin.

    • opiskelija

      Kokki/tarkoilija ilman alan ammattikoulutusta (mutta kokemusta on) saan noin 1900€/kk. Kun olin laivalla sain noin 2200€/kk ja joka toinen viikko työtä..

    • Ammattisotilas

      Vuositulot 48 - 49000 euroa brutto. En ole lentäjä enkä upseeri.

      • Ammattisotilas myös

        Kadettikoulun käynyt upseeri 2314€/kk --> 28000€/vuosi


    • Jkklll

      Minulla palkka br. n.2700€/kk - kunnallisella puolella sosiaalialalla, korkeakoulutus (YTM).
      Miehellä palkka br. n.2200€/kk - kunnallisella puolella kulttuurialalla, korkeakoulus (FM).

      • palkkaleikkuri

        teidän molempien palkoista pitäisi leikata väh. 20% koska julkisella ei ole enää varaa maksaa teidänlaisille ei-tuottaville tuollaisia palkkoja.

        velanotolla ne teidän palkat maksetaan tällä hetkellä.


    • tsykytsyky

      Ammattikoulutus -10 logistiikka tällä hetkellä kaivoksessa ajanut maansiirto autoa 2kk ja bruttotulot jotaki 3600e/kk luokkaa

    • Nainen***

      tekninen piirtäjä (vanha nimike), nykyisin suunnitteluassistentti, palkka n.2100e/kk, ei lisiä, ei bonuksia. kokemusta alata noin 8 vuotta, samassa työpaikassa (yksityinen ei siis kunnallinen) 6 vuotta.

      Paska palkka, mutta kyllä tällä pärjää 3 lapsen yh:na.

    • talotekniikkamyyjä

      4300/ kk

    • Tiimiesimies

      Pohjana kaupan tes ja myyjän palkka esimies- ja kielilisineen 2450€/kk ilta-, lauantai ja sunnuntailisät 150-500€/kk.

    • voi elämän kevät

      Nämä palkat on sitten hassu juttu...kaikilta saa ottaa vuosituoloista vähintään 10000 pois, että on oikea summa... Aivan naurettavia summia väitetään tienaavan ja uhotaan rikkauksilla. sitten kuitenkin kun soittaa verotoimistoon ja kysyy paljonko on tulot ollu niin brutot paljon pienempia. kenties siitä tulee hyvä olo kun saa valehdella tulonsa. suomessa on laskettu keskipalkaksi kai jotain 3500e kuussa ja kun otetaan huomioon miten pieni maa suomi on, niin yksikin oikeasti satoja tuhansia tienaava nostaa tuota "keskiansiota" ylöspäin. Jos laksetaan tavalliset tallaajien ansiotulot (jätetään nallet ja ollilat pois laskuista), niin oikea keskiansio kutistuu paljon pienemmäksi kuin nämä höpöhöpö tienestit. keskimäärin tienataan 1700-2100 euroa kuussa. toki voi olla, että täällä ilmoitetaan talouden kuukasipalkat, eli mitä tienataan puolison kanssa yhdessä ja asumis- sekä lapsilisät mukaan, niin sitten voidaan päästä näihin teidän vitseihinne.

      • näillä mennään

        totta turiset. vuonna 2007 suomen mediaanitulo oli 1800 euroa kuukaudessa ja 2010 mediaanitulo suomessa oli 1900 euroa kuukaudessa. Eli tuskinpa on vuodessa nousut sinne 3000 ja ylöspäin :D


      • juntteri80
        näillä mennään kirjoitti:

        totta turiset. vuonna 2007 suomen mediaanitulo oli 1800 euroa kuukaudessa ja 2010 mediaanitulo suomessa oli 1900 euroa kuukaudessa. Eli tuskinpa on vuodessa nousut sinne 3000 ja ylöspäin :D

        Aikalailla oikea arvio. Jopa vakituisten työntekijöiden mediaani on noin 2500€ paikkeilla - joten kun siihen lasketaan pätkätyöläiset ja 9€ päivässä "tienaavat" orjat, alkaa todellinen mediaani olla alle 2000€ brutto.

        Ja nyt puhutaan vasta työtä tekevistä, siihen vielä eläkeläiset, sairaseläkettä nauttivat, opiskelijat ja työttömät, vankilassa asuvat niin ei Suomessa raha kasva puissa.

        Rikas eliitti jota on alle 1% suomalaisista, tienaa ja omistaa paljon. Ylempi keskiluokka on myös vähemmistöä määrällisesti, mutta nostaa selvästi palkkakeskiarvoa ylöspäin, kokoaikaisten keskiarvon ollen jossain 3100€ brutto.

        Yli 100k€ tienaavia kansalaisia Suomessa on oikeasti vähän, vaikkei tuo edes ole mikään supertulo verrattuna heihin jotka tienaavat jo pääomatuloina miljoonia vuodessa. Heitä tosin vielä vähemmän, vain joitain kymmeniä lukumääräisesti.

        Eipä oikeastaan ole järkeä vertailla tuloja, emme elä utopistisessa kommunismissa jossa kaikki jaetaan tasan. Olen myös sitä mieltä että jos joku on tarpeeksi kunnianhimoinen ja pistää aikaa ja vaivaa rahan saamiseen, on oikein että tienaa myös. Ja se joka ei pistä tikkua ristiin oman elämänsä eteen, ei välttämättä edes ansaitse kuin pakolliset tuet ja sossun avustukset.

        Vapaa maa, jos tulot omasta mielestä liian pienet, voi kouluttautumalla pyrkiä eteenpäin. Maailma ei myöskään ole reilu, jossain vaiheessa se ikäkin alkaa olla rasite vaikka olisikin vielä 10-20v hyvää kokenutta resurssia jakaa markkinoille..

        Itse olen lähtöisin köyhistä oloista(Suomen mittakaavassa, en missään nimessä globaalisti), tehnyt ns. paskahommia ja jopa tyytynyt osaanikin jossain vaiheessa. Sain jalan oven väliin sattumankin kautta nykyiseen duuniin ja palkkani on tällä hetkellä yli suomalaisen palkansaajan keskiarvon. Ei silti mitenkään erikoinen, kaikki mitä tulee menee jonnekin, pääasiassa veroihin, asuntolainaan ja normaaliin elämiseen.

        Muistan ajat kun rahaa oli jokunen euro ja sillä piti ostaa kaupasta roiskeläppiä ja maitoa. Ainoa ilo elämässä oli paikallisessa happy hour-bisse kun ei varaa ollut käydä missään, edes junalla sukulaisissa.

        En koe olevani korkeampi-asemainen(enkä edes ole koska olen perus-keskiluokkainen juntti), mutta tiedän että moni salaa näin ajattelee ja vertailee itseään joko heikkotuloisiin tai parempituloisiin. Siitä ei seuraa kuin kateutta tai typerää itsetunnon heikkoutta. Aikansa voi käyttää paremminkin. Köyhän ongelmat ovat moninaiset; päihteistä suhteisiin, omanarvon alhaisuudesta syrjäytymisen reunalle. Silti väitän että keskiluokasta löytyy surkeimmat otukset tästä maasta; sellaista järkyttävää vertailua ja kiipeilyä voi katsoa vierestä kuin ihmetellen miten joku voi elämäänsä heittää hukkaan.

        Toisaalta keskiluokasta löytyy "normaaleimmat" ihmiset, jos näin voi sanoa. Ihmiset joita ei kiinnosta rikkaudet, mutta jotka ovat onnistuneet urallaan motivoitumaan niin että saavat perustarpeet hankittua; oma asunto, auton/autot ja tarpeeksi vapaa-aikaa perheelle.


      • äikänopeX

        Ainakin opettajien palkat ovat täällä ihan kohdallaan. Itse olen enimmillään reiluilla ylitunneilla tienannut n. 4000 e / kk, tällä hetkellä tosin vain 3400 e / kk.

        Oletko koskaan ajatellut, että on myös todella pienituloisia ihmisiä, jotka puolestaan hilaavat keskiarvoa alaspäin? Kyllä useimmista keskiluokkaisista ammateista tienataan vähintään 3000 e / kk. Proggressiivinen verotus sitten tasaa nettoansioita.


    • Lookissa

      1492 euroa lisät.
      Ei etuja.

      Asiakaspalvelutyö puhelimen välityksellä

    • inssi vain

      amk-inssi, ensimmäinen työpaikka, 6kk työkokemusta, bruttopalkka 2895€/kk mahdolliset tuotantopalkkiot, ei etuja, pekkaset ja liukumavapaat kuuluu

    • Tuutikki

      Itseoppinut ilmoitusmyyntivastaava ammattilehdessä. Koulutukselta mediassistentti. Palkka n. 2800 €/kk työkokemusta 3 vuotta.

    • ...

      Lähihoitaja 1989 Euroa kuussa ilta/lauantai/sunnuntai lisät

    • BeÄmVee Ja AaÄmKoo

      Insinööri opiskelija noin melko tarkalleen 450e/kk (nettona) Työpäivät pitkiä ja töitä tulee kotia. Ylitöitä tulee ja niistä ei makseta.
      Etuuksia:
      4kk kesäloma.
      Lounasseteli jolla ruoan saa puoleen hintaan.
      Etuuksia paikallisiin yrityksiin.
      Tunnukset verkkoon ja sähköpostiosoite
      Polkupyörä paikka oven edestä

      Mahdollista hakea edullista lainaa max 300e/kk

      • BeÄmVee Ja AaÄmKoo

        Etuuksia lisää:
        Insinööriopiskelijalla on vielä mahdollista oppia yhdyssanat jos haluaa.


    • soppa70

      rakennusmies 13e.

      • köljjojpjjojpojpopjo

        Miks tohon on lyöty miinus? ei ole mun teksti mut ainakin ite tajusin et 13e/h eli noin about tasan 2080e/kk aika normi palkka raksalla tai saahan ne jotku reippaasti ennemänkin.


    • vuodesta 93

      paikallislehden/mainosten jakoa omalla autolla,käteen jää diisseli laskun jälkeen 2000-3500e kuussa.

      • eiootosi

        höpö,höpö


    • Kaupan myyjä

      Uudessa tilinauhassa käteen jäävä osuus 1573 euroa

    • Art Director

      4200e/kk.

    • ilmasta
    • Tuli ja Meni

      DI
      11-vuoden työkokemus yksityisellä sektorilla
      pk-seutu
      Brutto 5689€/kk

    • locksmith

      Lukkoseppä n.2200€/ kk, ja senpäälle ateriakorvaus jokaiselta työpäivältä. Olen ollut alalla kolme ja puoli vuotta.

    • ulkosuomalainen..

      Sähköinssi vm-72 (johtotehtävät) 7600€/kk netto.asunto ja tenavien koulutus n.40k€ vuosi. Asuinpaikka ulkomaat

    • klem

      n.55000€/vuosi ilman ylitöitä. renkaiden tekijä.

    • sekotyö

      Graafinen painopinnanvalmistus ja sekalaiset lisätyöt, 2400 kk

    • filosofian tohtori

      palkka n. 18.000€/ kk - verot

    • yli 25v-alle 30v=??v

      Tuotannonsuunnittelija isossa Suomalaisessa konepajayrityksessä.
      Liksa 2758e/kk puhelinetu.Kvartaalibonukset vuosibonus =2000 - 4500 euroa

    • Haisunäätä90

      Olen myymäläpäälikkönä pienessä mutta paljon asiakkaita vetävässä liikkeessä Helsingissä. Tuntipalkka on 9,17e/h. Pyrin tekemään noin 175h kuukaudessa töitä jotta saisi pakolliset menot maksettua (Vuokra 700e, sähkö 40 - 50e, vesi 20e, matkalippu jne.) Verojen jälkeen tuosta jää joku reilu 1300e käteen. Joinain hyvinä kuukausina saan jopa vähän siirrettyä rahaa säästöön, mutta välillä tekee tosi tiukkaa että pärjää.

      • 16+5

        Miten myymäläpäällikkö voi tienata noin vähän? Mitä työtehtäviisi kuuluu?

        Vertailun vuoksi:
        Kaverini siivoaa osa-aikaisesti kaupungin busseja. Tuntipalkka 10,13 €/h.
        Toinen kaverini myy sähkösopimuksia puhelimitse. Tuntipalkka 10,60 €/h.
        Minä itse hoidan erilaisia tal.hallinnon tehtäviä. Tuntipalkka 14,66 €/h.

        Pointtinani se, että miten suostut tuollaiseen nylkypalkkaan, vieläpä pk-seudulla? Moni tuttuni/kaverini tekee aikamoisia hanttihommia elääkseen, mutta silti yli kympin tuntipalkalla. Enkä itsekään ole täysin tyytyväinen siihen mitä ansaitsen. Ainahan palkka saisi isompi olla...


    • ok mielestäni

      50v velaton opiskelija liiton rahoilla.

      netto 1590/kk vielä 1,5 vuotta.

    • lvi työt

      2000 €/kk kun verot otetaan pois ja kaikkei mahdollista lvi töitä, joskus saattaa joutua hitsaamaan putkia :)

      tämä lappeenrannassa :)

    • 19+5

      Projektipäällikkö, 82000€/vuosi

    • halvalla menee

      Yliopiston tilapalvelumestari (entinen virastomestari) ja bruttopalkka 2100 €/kk. Normipalkka tästä työstä.

    • EHL1

      Päivätyöstä erikoishammaslääkärinä peruspalkka n. 4600 €/kk. Lisäksi toimenpidepalkkioita n. 2000 €/kk.
      Lisätöistä normaalin päivätyön päälle vaihdellen 100-2000€/kk.

    • valtiolla

      Sairaalapulainen brutto 2099e

    • Harmistunut

      Kotiäiti, 650€ kuussa ja lapsilisät noin 200€

    • Kehä 3 sisäpuolella

      Vaativissa myyntitehtävissä n. 8000€ /kk. 2/3 kiinteätä palkkaa, loput tulospalkkaa.

    • jan197

      Toiminimi-yrittäjä rakennuspellitys-alalla, bruttotulot viimevuonna noin 40 000e pimeinä tehtyjä keikkoja about. 10 000 e edestä.

      Minun työlläni ansaitsemia rahoja ei prkl veroja kaikista viedä.

    • Charlie Chen

      Enpäs. Se kelleen kuulu.

    • disaineriko

      Tuotanto-AD, koulutuksena kaksi graafisen alan ammattitutkintoa, tulot 34.000 e/vuosi.

    • Puomi3

      Hitsaaja noin 17 € tunti tuotantopalkkio.

    • I love war

      Nato-trolli, 11€ tunti.

      • onko-sama-asia

        Ja Venäjän trolleilla 11 ruplaa!


    • 5400kk

      Olen tyytyväinen palkkaani, saan sitä melkeinpä liikaa. Seuraavissa yt:ssä lennänkin pihalle koska tienaan enemmänkuin pomot. Vähemmän liksaa kiitos!

    • Kumpeli

      Ammattikoulupohjalla kokemusta 30v teollisuuden remonttihommista,voimalaitokset.
      85te vuositulot brutto 6000e verottomat.
      Kuukausipalkka perus 4500e.
      Joutuu tekemään ylitöitä.

    • mielipide------

      Tehkää orjat töitä niin saatte banaaneja.

    • huuhaahommaaaa

      Rakennusapumies 13 euroa tunti ja siinä kaikki vuokrafirman kautta.

    • Paperitehtaalla

      Näytti olevan 76 607,92 euroa brutto viime vuonna . Kyllähän tuolla just ja just tulee toimeen..

      • Taitaa

        Vuorolisät nostavat mukavasti palkkamassia.


    • tämmöstätänään

      Hinausautonkuljettaja (jyväskylä). työt sijoittuvat jokaiselle kellonlyömälle eli ns 24/7 hommaa. Päivystystä n.200h/kk jolloin oltava paikkakunnalla valmiina töihin. Palkka keskimäärin 3000e/kk ja tunteja 160h.

    • adgnsdjgnsjng

      toimistotyöntekijä 2700€/kk brutto.

    • kaikilmaista

      N. 7000 euroa. Eli olen "kansanedustaja"

    • Anonyymi

      Huorana tienannu semmosta 1000-5000 kuussa

    • Anonyymi

      Suomessa on niin huonot palkat etten tee mitään työtä enää koskaan.
      Tuokaa niitä apinoita vaikka Suomi täyteen niin muutkin suomalaiset liittyvät tekemättömien joukkoon mukaan.

      Kun palkalla ei ole ostovoimaa niin lähes kaikki firmat kuolevat pois ja jäljelle jää vain monopolifirmat jotka myyvät vain ruokaa ja bensaa.

    • Anonyymi

      Taidemaalarina:
      noin 91 000€/vuosi=noin 7 600€/kk nettona.

    • Anonyymi

      kunnossapitoasentaja 19e/h lisät

    • Anonyymi

      Puuhevosten persereijän poraaja, 200 €/h, siis tunnin työ ja 8h liksa.

      Niitä menee EU:n kestävän kehityksen toimistoon ja sieltä niitä hummia lähetellään virkamiesten huoneisiin kaikkialle, etkö ole nähnyt vielä sellaista?

      • Anonyymi

        siellä ne byrokraatit kaiket päivät pistää seivästä persereikään...


    • Anonyymi

      Yksityisellä konsulttina ohjelmoijana tulospalkkaus asiakkaalta laskutuksen mukaan (tehdyt tunnit kertaa asiakkaan tuntihinta kertaa oma sovittu prosentti, loput firmalle):
      5800-9000e/kk.

      2018 brutto n. 90000 e/v
      2019 brutto n. 80000 e/v

      Ylitöitä ei tartte tehdä ellei halua. Töihin saa tulla milloin huvittaa. Taukoja ei kytätä. Vapaata saa kun pyytää. Etätöitä saa tehdä niin paljon kuin lystii. Ei kehityskeskusteluja, ei kikyä. Unelmaduunia.

    • Anonyymi

      Logistiikkatyöntekijä.
      Työkokemusta alalla yhteensä neljä vuotta. Vuosi nykyisestä firmasta.
      Peruspalkka 1935e/kk. Viime tili oli 3700e joka sisälsi ylitöitä 19h, sekä mukana oli kannusteet, olosuhdelisät sekä vuorolisät. Teen enimmäkseen yövuoroja, joten niistä tulee hyvin rahaa PAMin tessillä.

    • Anonyymi

      Yrittajä nettopalkka vain 2100€, voisin nostaa enemmänkin palkkaa mutta ei ole tarvetta hyvin tolla pärjätty jo 3vuotta.

    • Anonyymi

      Yrittäjä 37v. Viime vuosi 3800 €/kk. Tämä vuosi n. 5000 €/kk. Ensi vuoden arvio 5750 €/kk. Kolmas vuosi meneillään yrittäjänä. Teen töitä 4-6h per päivä. Hyvin on breikannut, en ole työntekijänä näin hyville palkoille päässyt muilla töissä.

    • Anonyymi

      Paperimies, 5500-6000€/kk.

    • Anonyymi

      Työssä 47 vuotta, nyt eläke nettona 1171 €/kk. Asun yksin.

    • Anonyymi

      Miljardööri ainakin omasta mielestä, kun joka päivä on kädessä miljardeja pieniä nuijapäitä nyrkkikyllikin syövereissä.

      Kaupassa eivät kuitenkaan kuulemma kelpaa, joten jätän nykyään ne liinalle.
      Ehkä pitää siirtyä muihin valuuttoihin, pienestä se ihminenkin maailmaan ponnistaa.

    • Anonyymi

      Automaatioinsinööri (AMK), työkokemusta 3,5 v. Aikaisemmin 10 vuotta automaatioasentajan tehtävissä. Työpaikka sijaitsee Vantaalla. 3430 €/kk

    • Anonyymi

      Laatoittaja tuntityö 18€/tunti ja töitä on(ensi kerralla se on sit palkankorotus nyt on tekijän markkinat)

    • Anonyymi

      Sähköinsinööri, 6v työkokemus, peruspalkka n. 4500e/kk. Bonukset lomapalkka huomioiden n. 60 k€ vuodessa brutto.

    • Anonyymi

      Klinikkaeläinhoitaja 1900€/kk

    • Anonyymi

      Minulla ei ole enää palkkaa, mutta 37 vuoden työputki takana. Eläkettä saan käteen 1300€. Sillä pärjää kun on oma pieni asunto ja terveyttä, Ei tulisi mieleenkään valittaa.

      • Anonyymi

        Sama täällä 37v työura takana ja käteen netto 1718€/kk eläkettä jolla pärjäillään ihan ok .


    • Anonyymi

      Pakat maksettava.Koulutuksen,Aikaansaanoksen mukaan.Kuka näiltä kallispalkkaisilta tuotteita ostaa.Loputkin yritykset konkurssiin ja ulkomaille jos sama meno jatkuu.Raaka aine 10000e työ 30000e äly hoi.Ryyyysyrantaa!!!!!!!!!!!

    • Anonyymi

      Vr Veturinkuljettaja kk ansio 4380€

    • Anonyymi

      Vr Junankuljettaja 4850€ /kk

    • Anonyymi

      Työtön, ansiosidonnainen 1500e netto

    • Anonyymi

      Rakennusmies.
      Palkka 14,40 euroa tunnissa. Noin 10 vuoden kokemus.
      Työt monipuolisiaa, ja raskaita.
      Netto noin 1900 euroa kuussa. Palkkani on huono. Vuokrafirma työnantajana.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      254
      2413
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1824
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      333
      1545
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      174
      1534
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1075
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      85
      958
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      805
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      177
      790
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      206
      745
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe