Kommentoin naiseni takapuolta

Se oli virhe

olen 23 vuotias mies ja olen seurustellut noin vuoden
ja haluaisin kysyä ERITYISESTI NAISILTA mitä teen?
sanoin naiselleni että hänen pyllynsä on vähän suurentunut ja hän loukkaantui todella,todella pahasti.
Hän on todellisuudessa upea,kaunis,seksikäs nainen jota rakastan enemmän kuin mitään ja kadun syvästi
sitä että loukkasin häntä.
Hän alkoin nyt laihduttamaan ja urheilemaan
ja tunteen itsensä lihavaksi.
ei halua seksiä kanssani.
ja on jotenki muutenki todella kylmä minua kohtaan.
Tiedän tehneeni väärin kun en ajatellut seurauksia
vaan sitä et hän pysyisi yhtä tiukkavartaloisena
kuin hän oli suhteen alussa mutta tämä on todella
muuttanut ja järisyttänyt suhdettamme.
hän ottaa sen usein puheeksi kun meille tulee pienikin riita ja asia on vain hänen mielessään jatkuvasti.,,
En todellakaan tiennyt että asia olisi ollut noin
vakava,mutta ilmeisesti oli.
En halua menettää häntä ja haluaisin saada parisuhteemme toimimaan taas joten kysyisin neuvoa MITEN voin saada asiat takaisin niin kuin ne oli ja saada hänet unohtamaan typerä kommentini.
MITEN voin saada hänet tuntemaan olonsa hyväksi ja hänet ymmärtämään miten upea hän oikeasti on .
MITEN?..
Vai onko se enää mahdollista...?

ps.Kaipaan oikeasti neuvoa,
en kuittailua

155

46913

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naisena voin sanoa ettet tehnyt väärin.Asia yhteyttä en tarkoin saanut tietoon, mutta olisin todella onnellinen saadessani tietoon lihoneeni ajoissa,ettei tarvitse huomata housun kiristyvän.Se on toisesta välittämistä ja huolen pitoa.Pidä hyvänä ja kerro miksi sanoit niin.Kerro että halusit ajoissa puuttua ongelmaan ennenkuin siitä paisuu suuri.Sentit takapuolesta ja vyötäröltä on monen spinningin ja muun liikunnan jälkeen poistaa vartalosta.Ihanaa että tällaisiakin miehiä löytyy. Pää pystyyn!

• -kun mies loukkasi-

Mies alkoi kehumaan tyttäriensä ikäisiä naisia kauniiksi.

Sanoi minulle "olit sinäkin nuorena nätti".

Erosin hänestä. Ihmishirviön kanssa en halunnut olla naimisissa. Ei kiinnostanut seksi hänen kanssaan tuon tapauksen jälkeen eikä mikään muukaan.

Kauanko tuota naisesi pahaa oloa on jatkunut. Voi olla, että hän ei pääse sen asian yli ja teille tulee ero.

• eri mieltä

Vaikken minäkään ollut paikalla kun ap kommenttisa sanoi, niin väitän, että fiksumpiakin tapoja ilmaista huolenpitoa kyllä on.

Ap:lle terveisiä, että naisesi - kuten sinäkään - et tule pysymään hamaan tulevaisuuteen asti yhtä timmeinä. Paras opetella hyväksymään se asia.

• Kyseenalaistaja
        eri mieltä kirjoitti:

Vaikken minäkään ollut paikalla kun ap kommenttisa sanoi, niin väitän, että fiksumpiakin tapoja ilmaista huolenpitoa kyllä on.

Ap:lle terveisiä, että naisesi - kuten sinäkään - et tule pysymään hamaan tulevaisuuteen asti yhtä timmeinä. Paras opetella hyväksymään se asia.

Tosiasia on se, että niin sinä kuin tyttöystäväsikin tulette varmasti aikojen saatossa repsahtamaan. Sen voi tehdä ikääntyminen tai vaikka raskaus ja sinun tulee silloinkin hyväksyä naisesi ja rakastaa häntä. Mutta rehellisyys on hyvä asia. Itse arvostan suuresti, kun mieheni sanoo minun pyöristyneen. Enkä suutu siitä - totuushan se on. Mutta kerro ihmeessä tuo kaikki, minkä kirjoitin tänne tyttöystävällesi. Uskon, että kyse on siitä, että hänen itsetuntonsa ei ole kovin vahva ja nyt hän pelkää, ettei ole sellainen nainen kuin haluaisit.

• tarinoita..
        Kyseenalaistaja kirjoitti:

Tosiasia on se, että niin sinä kuin tyttöystäväsikin tulette varmasti aikojen saatossa repsahtamaan. Sen voi tehdä ikääntyminen tai vaikka raskaus ja sinun tulee silloinkin hyväksyä naisesi ja rakastaa häntä. Mutta rehellisyys on hyvä asia. Itse arvostan suuresti, kun mieheni sanoo minun pyöristyneen. Enkä suutu siitä - totuushan se on. Mutta kerro ihmeessä tuo kaikki, minkä kirjoitin tänne tyttöystävällesi. Uskon, että kyse on siitä, että hänen itsetuntonsa ei ole kovin vahva ja nyt hän pelkää, ettei ole sellainen nainen kuin haluaisit.

Tai sitten tyttöystävä on niin pettynyt havaitsessaan seurustelevansa pinnallisen miehen kanssa.

Mitä pinnallinen mies sanoo jos nainen tulee raskaaksi? Tuleeko taas loukkaavia kommentteja

Mitä pinnallinen mies sanoo kun nainen vanhenee, alkaako mies kyttäämään itseään nuorempia naisia

Jossain vaiheessa mies alkaa kehumaan vieraita naisia, ensin julkkiksia ja sitten muita tuttavia.

Pinnalliselle miehelle mikään ei riitä. Kukaan ei ole tarpeeksi kaunis.

Ehkä tyttäystäväsi on vain järkyttyny siitä, että miehen todellinen luonne paljastui.

Niin, 40-vuotiaana eronneena pinnallinen mies laittaa profiilit S24 palstalle sanoo olevansa nuorekas ja komea ja etsivänsä 25 vuotiaan naisen seuraa kun on itsekin sen ikäisen näköinen.

Pinnallinen mies ei koskaan älyä että myös hän itse vanhenee, veltostuu, lihoo ja rumenee.

• NevilleR
        tarinoita.. kirjoitti:

Tai sitten tyttöystävä on niin pettynyt havaitsessaan seurustelevansa pinnallisen miehen kanssa.

Mitä pinnallinen mies sanoo jos nainen tulee raskaaksi? Tuleeko taas loukkaavia kommentteja

Mitä pinnallinen mies sanoo kun nainen vanhenee, alkaako mies kyttäämään itseään nuorempia naisia

Jossain vaiheessa mies alkaa kehumaan vieraita naisia, ensin julkkiksia ja sitten muita tuttavia.

Ehkä tyttäystäväsi on vain järkyttyny siitä, että miehen todellinen luonne paljastui.

Niin, 40-vuotiaana eronneena pinnallinen mies laittaa profiilit S24 palstalle sanoo olevansa nuorekas ja komea ja etsivänsä 25 vuotiaan naisen seuraa kun on itsekin sen ikäisen näköinen.

Pinnallinen mies ei koskaan älyä että myös hän itse vanhenee, veltostuu, lihoo ja rumenee.

"Mitä pinnallinen mies sanoo jos nainen tulee raskaaksi? Tuleeko taas loukkaavia kommentteja"

Pinnallinen mies: "Sulla on kulta mukava masu"
        Syvällinen nainen: "Saatanan pinnallinen sika, tähän loppui meidän juttu!"

"Jossain vaiheessa mies alkaa kehumaan vieraita naisia, ensin julkkiksia ja sitten muita tuttavia."

Pinnallinen mies: "Olipa kiva nähdä Jaskaa ja Merjaa pitkästä aikaa."
        Syvällinen nainen: "Nähdä Merjaa?!? Saatanan pinnallinen sika, tähän loppui meidän juttu!"

"Pinnallinen mies ei koskaan älyä että myös hän itse vanhenee, veltostuu, lihoo ja rumenee."

Pinnallinen mies: "Moi hani, oli kiva käydä iltalenkillä kun on vielä noin nätti syssääkin."
        Syvällinen nainen: "Saatanan pinnallinen sika, etkö sä tajua että olet vanha veltto ja ruma! Tähän loppui meidän juttu!"

Kauheeta.

/Nev

• Harmiii

Kyllä kuule naisesi on loppusuoralla sinun kanssasi nyt. Pian hänelle alkaa löytyä uutta seuraa joka hyväksyy lihomisenkin.No sitä saat mitä tilasit.

• -minä-
        NevilleR kirjoitti:

"Mitä pinnallinen mies sanoo jos nainen tulee raskaaksi? Tuleeko taas loukkaavia kommentteja"

"Jossain vaiheessa mies alkaa kehumaan vieraita naisia, ensin julkkiksia ja sitten muita tuttavia."

Syvällinen nainen: "Nähdä Merjaa?!? Saatanan pinnallinen sika, tähän loppui meidän juttu!"

"Pinnallinen mies ei koskaan älyä että myös hän itse vanhenee, veltostuu, lihoo ja rumenee."

Pinnallinen mies: "Moi hani, oli kiva käydä iltalenkillä kun on vielä noin nätti syssääkin."
        Syvällinen nainen: "Saatanan pinnallinen sika, etkö sä tajua että olet vanha veltto ja ruma! Tähän loppui meidän juttu!"

Kauheeta.

/Nev

NevilleR, en ymmärtänyt viestiäsi ollenkaan!! Mitä tarkoitit? Yrititkö olla "hauska" vai mitä??

• lilliputti***

"Asia yhteyttä en tarkoin saanut tietoon, mutta olisin todella onnellinen saadessani tietoon lihoneeni ajoissa,ettei tarvitse huomata housun kiristyvän."

Mä en ainakaan jotenkin jaksa uskoa, että tarkallakaan syynäämisellä toinen kerekäisi lihomisen huomata ennen kuin vaatteet alkavat tuntua kireämmiltä. Vaatteet nyt voi kiristää vaikka vain kun on syönyt itsensä poikkeuksellisen täyteen. Eikä se ole lihomista... Eli marginaali on liian pieni silmällä havaittavaksi. Toinen epäkohta on se, että takapuolen pieni suurentuminen olisi ONGELMA, kuten a-ni viestissään sanoo... Huhhuh.

Mutta olen sitä mieltä, ettei pitäisi mennä huomauttelemaan tuollaista. Jos se tyttöystävä itse haluaa pysyä timminä, varmasti se myös itse huomaa lihovansa, jos lihoo. Tuon jälkeen myöskin kehut varmaan kuulostavat vain juuri siltä, että yrität hyvittää asian, koska tyttö ei halua seksiä kanssasi ja sinä haluat sitä.

Ihmiset muuttuu muutenkin. Eikä se aina ole sitä rupsahtamistakaan. Kun rakastuu ihmiseen, ei rakastu sen vyötärönympärykseen tai lantiomittaan, vaan IHMISEEN.

Ja saa nainenkin olla aika epätoivoinen, jos pitää itsensä herkkuna vain, kunnes saa miehen pyydykseen. Vaikka olen kyllä itsekin lihonut kolmivuotisessa suhteessani. Varmaan jopa kolme-neljä kiloa. Se tosin johtuu siitä, että olin ennen suhteen alkua kokenut suruja sen verran, että olin laihtunut normaalia kevyemmäksi. Mies kuitenkin näkee minua niin usein, että kun paino on tullut pikkuhiljaa, ei se sitä ole edes huomannut.

• NevilleR kirjoitti:

Kauheeta.

/Nev

Tuo -minä- tai kuka olikaan oikeastaan ilmaisi MINUNKIN tunnetilani aika selvästi..

..MITÄ IHMETTÄ, NevilleR?!

Luulitko tosiaan olevasi hauska? ..Olen pahoillani, mutta et ollut. Et sitten yhtään.

Jopa minä ymmärsin, mitä tämä '-minä-' tarkoitti.
        'Pinnallinen mies' tarkoitti tässä yhteydessä sellaista, joka vaikka sanoo rakastamalleen naiselle: "Oho, olet vähän lihonut" tai muuta vastaavaa.
        Kyllä, pinnallinen voi tarkoittaa myös sitä, mihin viittasit, eli siihen että mies sanoo vaimolleen: "Olet kaunis", mutta pinnallisuus on huono asia, sillä ennemmin tai myöhemmin pinnallinen mies tulee sanomaan vaimolleen (vaikka juuri raskauden jälkeen) että: "Rakas, olet hieman lihonut", sillä hän kommentoi ulkoiset asiat, ja aikanaan me kaikki repsahdamme. Se on vain ajan kysymys.

Alkuaikoina mies kyllä kehuskelee tuon tuosta rakastaan, ilman että nainen edes kysyy mieheltään, miltä näyttää. Ja juuri tällaisia miehiä täytyy varoa!
        Mies on pinnallinen ja on vain ajan kysymys milloin hän lohkaisee: "Pyllysi taitaa olla vähän suurentunut". Onko tämä sitten huono asia?
        -KYLLÄ. Suuri joukko naisia kokee tämän huonoksi, että oma rakas sanoo tuon.

Tiedätkö miksi?
        Koska joillakin naisilla on vain huono itsetunto ja suurimmalla osalla naisista vain älyä.
        "Miksi mieheni, jota rakastan, ja jonka luulen rakastavan minua, vihjaa että olen lihonut?"
        Sinä voit minule nyt varmasti kertoa, miksi mies ylipäätään sanoo tuollaista? Ethän sinäkään sano omalle kaverillesi, että hän on hieman lihonut! Et! Sillä se on loukkaus!

Jos sinä koet nyt tuon äskeisen niin, että olen väärässä ja että tämä kyseinen kommentointi ei loukkaisi juuri sinua, niin kuvittele minut sinun ETEESI sanomaan:
        "Hei kuule.. Sä oot vähän lihava. Sulla on kans vähän iso perse. Ja hei kuule, sun hiukset on rumasti, emmä oikeen tykkää niistä.. Pidä vaikka pipoa. Ja totanoin.. Oikeestaan, emmä kehtaa kulkee sun kanssa ku sulla on vähän iso nenäki".

Äskeisessä kommentissa minä olin pinnallinen, vaikka olisinkin ollut sinun vaimosi, miehesi, lapsesi, ystäväsi, työkaverisi.. Sillä ei väliä. Et varmastikaan olisi pitänyt tuosta, jos olisin sanonut sen vakavissani.
        Näin teki aloittajakin.

Hyvää syksyn jatkoja kuitenkin! :)

-AngeLight

• lilliputti*** kirjoitti:

"Asia yhteyttä en tarkoin saanut tietoon, mutta olisin todella onnellinen saadessani tietoon lihoneeni ajoissa,ettei tarvitse huomata housun kiristyvän."

Mä en ainakaan jotenkin jaksa uskoa, että tarkallakaan syynäämisellä toinen kerekäisi lihomisen huomata ennen kuin vaatteet alkavat tuntua kireämmiltä. Vaatteet nyt voi kiristää vaikka vain kun on syönyt itsensä poikkeuksellisen täyteen. Eikä se ole lihomista... Eli marginaali on liian pieni silmällä havaittavaksi. Toinen epäkohta on se, että takapuolen pieni suurentuminen olisi ONGELMA, kuten a-ni viestissään sanoo... Huhhuh.

Mutta olen sitä mieltä, ettei pitäisi mennä huomauttelemaan tuollaista. Jos se tyttöystävä itse haluaa pysyä timminä, varmasti se myös itse huomaa lihovansa, jos lihoo. Tuon jälkeen myöskin kehut varmaan kuulostavat vain juuri siltä, että yrität hyvittää asian, koska tyttö ei halua seksiä kanssasi ja sinä haluat sitä.

Ihmiset muuttuu muutenkin. Eikä se aina ole sitä rupsahtamistakaan. Kun rakastuu ihmiseen, ei rakastu sen vyötärönympärykseen tai lantiomittaan, vaan IHMISEEN.

Ja saa nainenkin olla aika epätoivoinen, jos pitää itsensä herkkuna vain, kunnes saa miehen pyydykseen. Vaikka olen kyllä itsekin lihonut kolmivuotisessa suhteessani. Varmaan jopa kolme-neljä kiloa. Se tosin johtuu siitä, että olin ennen suhteen alkua kokenut suruja sen verran, että olin laihtunut normaalia kevyemmäksi. Mies kuitenkin näkee minua niin usein, että kun paino on tullut pikkuhiljaa, ei se sitä ole edes huomannut.

"Mies kuitenkin näkee minua niin usein, että kun paino on tullut pikkuhiljaa, ei se sitä ole edes huomannut."

Tuota et voinut paremmin sanoa!
        Tuosta kommentistasi kyllä käy selvästi ilmi, että aloittaja on todellakin erittäin pinnallinen, sillä hän on itseasiassa jopa HUOMANNUT naisen pyllyn suurenevan! En usko, että nainen kuitenkaan niin paljon olisi lihonut, että tavallinen mies sitä olisi huomannut.
        Pinnalliset varmasti jopa mittailevat ennen nukkumaan menoa naisensa, että onko tullut senttejä lisää. Täytyyhän siitä huomauttaa, kun itseä niin paljon vaivaa se yksi milli!

Jeesus sentään, pinnallisia ihmisiä! Ehkä raivostuttavin asia koko maailmassa!

Keep up the good work,
        ja kaunistakin kauniimpaa syksyn jatkoa! :D

-AngeLight

• Tarkkaile lihaa
        -kun mies loukkasi- kirjoitti:

Erosin hänestä. Ihmishirviön kanssa en halunnut olla naimisissa. Ei kiinnostanut seksi hänen kanssaan tuon tapauksen jälkeen eikä mikään muukaan.

Kauanko tuota naisesi pahaa oloa on jatkunut. Voi olla, että hän ei pääse sen asian yli ja teille tulee ero.

Naisen perse on naisen työkalu! Kun se rupsahtaa on työkalu teroitettava. Kyllä takapuoli on aina tärkeämpi kuin esim. aivot.
        Heti jumppaamaan ja kiinteyttämään paikkoja.
        Kyllä perseelle aina töitä löytyy, aivoista ei niin väliä.
        Kyllä kiinteäperseinen nainen pärjää hyvin esim.7lehden lukemistolla.
        Hienoa, että naisesi aloitti heti itsetutkiskelun. Antaa mököttää vaan, kyllä kanki kohta maistuu...

• veeeee

Itse olen joskus mokaillut samaan tyyliin ja saan kuulla niistä jatkuvasti vieläkin,, vuosia, vaimoni saa kyllä lohkoa vastaavia totuuksia minusta, mutta ne on kestettävä, mm kuvottava,,,ym.. Suuhteesta voi kyllä lähteäkin. Naisen peppu iän myötä kyllä pyöristyy, mutta se on aina kaunis,,,;;)) ihana,,,
        Naiset on aina kaikenikäisinä kauniita, selvinpäin ja hyvällä fiilingillä. Murhemielellä suu on väärinpäin.

• perse
        Tarkkaile lihaa kirjoitti:

Naisen perse on naisen työkalu! Kun se rupsahtaa on työkalu teroitettava. Kyllä takapuoli on aina tärkeämpi kuin esim. aivot.
        Hienoa, että naisesi aloitti heti itsetutkiskelun. Antaa mököttää vaan, kyllä kanki kohta maistuu...

Ja naiselle työkalu on miehen perse, jota mielin määrin voi puristella kuin haluaa, näykkiä jne, kiinteä perse nuorilla miehillä on hottista katsottavaa, kuten hunksit ym hyvävartaloiset, itsensä hyvässä kunnossa pitävät nuorekkaat miehet, ah mitä katseltavaa, miehen tarkkailua siihe, vaivihkaen ja suoraan ah ja niitä katseltavia ym on riittäny, lisää sellasta..katseenkestäviä miehiä joilla hyvä itsetunto ym...

• ei sittenkään !
        perse kirjoitti:

Ja naiselle työkalu on miehen perse, jota mielin määrin voi puristella kuin haluaa, näykkiä jne, kiinteä perse nuorilla miehillä on hottista katsottavaa, kuten hunksit ym hyvävartaloiset, itsensä hyvässä kunnossa pitävät nuorekkaat miehet, ah mitä katseltavaa, miehen tarkkailua siihe, vaivihkaen ja suoraan ah ja niitä katseltavia ym on riittäny, lisää sellasta..katseenkestäviä miehiä joilla hyvä itsetunto ym...

musta se olis lähinnä outoa että nainen kehuis mun persettä.

• jopas oli

ihmishirviö sun äijäs ko heti erosit jos nuorta naista kehuu kauniiksi. Sulla taitaa olla huono itsetunto ja onneksi äijäs pääsi vapaille markkinoille etsimään huumorintajuista eikä mitään pirttihirmua. Itse kettuilen puolileikilläni naiseni isosta takapuolesta ja se pistettään kyllä leikiksi. Hankkikaa itsellene akka jonka kanssa viihdytte. Niitä on suomi pullollaan...

• mitä luvassa?
        tarinoita.. kirjoitti:

olenpa saanut kuulla kuinka hyvä vartalo hänellä oli, kuinka hyvät rinnat ja takapuoli. ihan taustakuvana oli tämä typykkä koneella. meinasi loukata kyllä ja enpä ikinä unohda!

• tarnan
        jopas oli kirjoitti:

ihmishirviö sun äijäs ko heti erosit jos nuorta naista kehuu kauniiksi. Sulla taitaa olla huono itsetunto ja onneksi äijäs pääsi vapaille markkinoille etsimään huumorintajuista eikä mitään pirttihirmua. Itse kettuilen puolileikilläni naiseni isosta takapuolesta ja se pistettään kyllä leikiksi. Hankkikaa itsellene akka jonka kanssa viihdytte. Niitä on suomi pullollaan...

Olen aikuinen nainen jolla on itsetunto kohdallaan kaikista virheistäni huolimatta jotka kyllä tiedostan itsekkin takapuolta ei nimeksikään mutta muuta rehevyyttä kylläkin heheh
        jos olisin näiden arvokkaiden neljäntoista vuoden aikana ottanut edelleen rakkaan mieheni jutut henkilökohtaisesti niin oltais erottu jo ajat sitten sitä on saanut kuulla vaikka mitä mutta niin on hänkin joten on puntit aina tasan.
        Ei rakkaus ja himot ole mielestäni ulkonäöstä kiinni jos suhteessa on oikeaa rakkautta.Kun olet pyytänyt anteeksi niin hänen pitäisi anteeksi antaa ja unohtaa totaalisesti koko juttu tai teette siittä yhteisen kahdenkeskisen vitsin .
        Aika pinnallinen tuo sinun naisesi koska noin moisesta repii verkkareitaan aika tiukkapipoinen täytyy olla, löysäisi vähän kuminauhaa niin alkaa suhdekkin taas kukoistamaan.

• fgldfdg
        mitä luvassa? kirjoitti:

olenpa saanut kuulla kuinka hyvä vartalo hänellä oli, kuinka hyvät rinnat ja takapuoli. ihan taustakuvana oli tämä typykkä koneella. meinasi loukata kyllä ja enpä ikinä unohda!

Sinulla naisena on oikeus (mies kun ei paikalla tai hetken poissa) on katsella muitakin miehiä arvioida niitä yhtälailla,(omas miehes kuulen) se kuuluu kaikille, naiset ihannoida julkkismiehiä, jopa miestuttavia jne...kun miehet ihannoi julkkisnaisia jne..Hyvän itsetuntoiset miehet ei ole moksiskaan, mut reppana miehet tai jollai on itsetunto ongelmaa vähääkään nii, ne helposti ihannoi julkiksia ym. Jos naisenssa vähä sanoo ett ompas ihana sexy kuuma peppu hunksin miehellä, kun sen kalenteria katsoo tai netistä niitten sexyjen miesten kuvia ah miten eroottisia miehiä kiva olis puristella peppua, kroppaa hivellä kauan olla sylikköin päällekkäin jne jne...jokanaiselle jotakin;)...Niin eiköhä mies vähä hiljene tai eikä aina olis äänessä tästä aina sanomassa,kauneusasiassa, pitäs mölyt mahassa ja hillitsis fiksusti itsensä...Ja voitha sinäkin nainen pitää jotain mieskuvaa siinä lähellä vastaavasti ja unelmoida, eroottisestikkin sen kanssa mitä mieleen juolahtaakaan, sen sexy peppu korostetusti tiukat lihasksistoaan, jopa isoaa etumustaan ah... jne vaik kuin paljo kun oikein oivallat...ja itsekses naurat ja nautit näkymästäsi, saat sitä naissilmälle silmänruokaa kunnolla ja 'ahmit' joko netistä tai sitt kuvastoina missä komeakroppaisia miehiä 'on naisten ihailtavina aina!! Taatusti jälkifiilis on sulla mahtava mieskroppien katsellessas siinä!!

• heebo123

huomasi ongelman? Entä jos se onkin kertojalle itselleen? Etkö tosiaan itse huomaa että vaatteet alkavat kiristää? Se mikä on sinulle välittämistä ja huolenpitoa voi olla toiselle vittuilua. Ja toisen ulkonäön arvostelu varsinkin naisen kohdalla on arka asia!

• laihduttaja

Mieheni nosti paitani ylös ja kommentoi Herrajumala oleksie raskaana. Loukkaannunin kyllä syvästi.

Pudotan painoa jumpaten ja liikkuen. Vi****** tuommoset kommentit, enemmän sitä kaipais tukea laihdutukseen.

Ikää mulla on 41 , että painoa on kyllä pakko yrittää pitää kurissa. Hakekoon kevyemmän, pienemmän ja nuoremman vaimon. Harmittaa koko UKKO

• pieni mies
        laihduttaja kirjoitti:

Mieheni nosti paitani ylös ja kommentoi Herrajumala oleksie raskaana. Loukkaannunin kyllä syvästi.

Pudotan painoa jumpaten ja liikkuen. Vi****** tuommoset kommentit, enemmän sitä kaipais tukea laihdutukseen.

Ikää mulla on 41 , että painoa on kyllä pakko yrittää pitää kurissa. Hakekoon kevyemmän, pienemmän ja nuoremman vaimon. Harmittaa koko UKKO

Se mies ei sinua ansaitsekkaan, keskenkasvuinen jäännyt kehityksestä jälkeen, kuvittelee olevansa täydellinen mies, kyrpiin tällanen...Kun oikeasti hän kaljamaha, ym kaljuuntuva, jota ei oikeasti sitä tunnusta, vaa peittää sen loukkaamalla naistaan, tosi lapsellista...Aina pitää löytää sanomista sanomisen vuoksi, kiusata jne....Omaan napaansa tuijottava yleensä mies...Hae sinua arvostava mies joita on maailma täysi, kun oivallat sen oikean!!!

• lranra

Kylläpä olet tyhmäntuntuinen tyyppi....hyi hitto...sivistä ny hemmetissä itseäs.

• ............
        perse kirjoitti:

tuskin menee katseesta rikki, mutta kestätkö sinä katsoa karvaista työmienhen hymyäni - siinäpä vasta kysymys.

• tässä on

mielestäsi se ongelma johon miehen täytyisi puuttua?

• NevilleR
        AngeLights kirjoitti:

Tuo -minä- tai kuka olikaan oikeastaan ilmaisi MINUNKIN tunnetilani aika selvästi..

..MITÄ IHMETTÄ, NevilleR?!

Luulitko tosiaan olevasi hauska? ..Olen pahoillani, mutta et ollut. Et sitten yhtään.

Jopa minä ymmärsin, mitä tämä '-minä-' tarkoitti.
        'Pinnallinen mies' tarkoitti tässä yhteydessä sellaista, joka vaikka sanoo rakastamalleen naiselle: "Oho, olet vähän lihonut" tai muuta vastaavaa.
        Kyllä, pinnallinen voi tarkoittaa myös sitä, mihin viittasit, eli siihen että mies sanoo vaimolleen: "Olet kaunis", mutta pinnallisuus on huono asia, sillä ennemmin tai myöhemmin pinnallinen mies tulee sanomaan vaimolleen (vaikka juuri raskauden jälkeen) että: "Rakas, olet hieman lihonut", sillä hän kommentoi ulkoiset asiat, ja aikanaan me kaikki repsahdamme. Se on vain ajan kysymys.

Alkuaikoina mies kyllä kehuskelee tuon tuosta rakastaan, ilman että nainen edes kysyy mieheltään, miltä näyttää. Ja juuri tällaisia miehiä täytyy varoa!
        Mies on pinnallinen ja on vain ajan kysymys milloin hän lohkaisee: "Pyllysi taitaa olla vähän suurentunut". Onko tämä sitten huono asia?
        -KYLLÄ. Suuri joukko naisia kokee tämän huonoksi, että oma rakas sanoo tuon.

Tiedätkö miksi?
        Koska joillakin naisilla on vain huono itsetunto ja suurimmalla osalla naisista vain älyä.
        "Miksi mieheni, jota rakastan, ja jonka luulen rakastavan minua, vihjaa että olen lihonut?"
        Sinä voit minule nyt varmasti kertoa, miksi mies ylipäätään sanoo tuollaista? Ethän sinäkään sano omalle kaverillesi, että hän on hieman lihonut! Et! Sillä se on loukkaus!

Jos sinä koet nyt tuon äskeisen niin, että olen väärässä ja että tämä kyseinen kommentointi ei loukkaisi juuri sinua, niin kuvittele minut sinun ETEESI sanomaan:
        "Hei kuule.. Sä oot vähän lihava. Sulla on kans vähän iso perse. Ja hei kuule, sun hiukset on rumasti, emmä oikeen tykkää niistä.. Pidä vaikka pipoa. Ja totanoin.. Oikeestaan, emmä kehtaa kulkee sun kanssa ku sulla on vähän iso nenäki".

Äskeisessä kommentissa minä olin pinnallinen, vaikka olisinkin ollut sinun vaimosi, miehesi, lapsesi, ystäväsi, työkaverisi.. Sillä ei väliä. Et varmastikaan olisi pitänyt tuosta, jos olisin sanonut sen vakavissani.
        Näin teki aloittajakin.

Hyvää syksyn jatkoja kuitenkin! :)

-AngeLight

Tai sitten naurattaa, tämä säie jaksaa hymyilyttää vieläkin. Täytyy nyt muistaa että ap oli ainoastaan todennut par(/h)emmalle puoliskolleen että "että hänen pyllynsä on vähän suurentunut".

No entäs sitten tämä:"Koska joillakin naisilla on vain huono itsetunto ja suurimmalla osalla naisista vain älyä". Pitikö sanoa "vähän älyä"...?

Tähän ikään on tullut kavereilta, vaimolta, kolleegoilta ja vaikka miltä suunnalta kommenttia kaikenlaisista ominaisuuksistani. Ei mulla ole ollut tarvetta ruveta ballistiseksi silloin kun sydämeni valittu on kommentoinut kriittiseen sävyyn habitustani. Eipä tuohon tietty ole kovin usein syytäkään ollut. Kaverit toki vittuilee rankemminkin (sic) mutta pointti onkin siinä että he, sen enempää kuin tuo ap:kaan eivät ole liikkeellä loukatakseen.

Tuo "Hei kuule..." kommentti taas ei ole pinnallinen, se on vaan, noh, hölömö. Eihän tuommoisesta suututa, sitä vaan katsotaan säälivästi. Nxt pls.

/Nev

• NevilleR kirjoitti:

Tai sitten naurattaa, tämä säie jaksaa hymyilyttää vieläkin. Täytyy nyt muistaa että ap oli ainoastaan todennut par(/h)emmalle puoliskolleen että "että hänen pyllynsä on vähän suurentunut".

No entäs sitten tämä:"Koska joillakin naisilla on vain huono itsetunto ja suurimmalla osalla naisista vain älyä". Pitikö sanoa "vähän älyä"...?

Tähän ikään on tullut kavereilta, vaimolta, kolleegoilta ja vaikka miltä suunnalta kommenttia kaikenlaisista ominaisuuksistani. Ei mulla ole ollut tarvetta ruveta ballistiseksi silloin kun sydämeni valittu on kommentoinut kriittiseen sävyyn habitustani. Eipä tuohon tietty ole kovin usein syytäkään ollut. Kaverit toki vittuilee rankemminkin (sic) mutta pointti onkin siinä että he, sen enempää kuin tuo ap:kaan eivät ole liikkeellä loukatakseen.

Tuo "Hei kuule..." kommentti taas ei ole pinnallinen, se on vaan, noh, hölömö. Eihän tuommoisesta suututa, sitä vaan katsotaan säälivästi. Nxt pls.

/Nev

Tämä asia on jo vanhentunut, ellet ollut huomannut. Aika säälittävää nyt melko ajan päästä tulla mitään enään vinkumaan.

Olet pinnallinen, aloittaja on pinnallinen, etkä sinä omista huumorintajua yhtään.

Asia on päättynyt. :)

-AngeLight

• Adaa

Sinulla ei ole koskaan tainnut sinua oikeasti rakastavaa miestä ollutkaan, jos noin ajattelet. Kyllä nainen aina itsekin huomaa jos on vähän lihonut. Se ei ole miehen tehtävä siitä ilkeästi huomautella. Voi tätä nykymaailmaa kun ei ymmärretä sanan rakkaus merkitystäkään. Tuo on kaukana välittämisestä ja huolen pidosta!

• Adaa

En ihmettele yhtään että erosit. Todella itsekkäitä ja paskamaista käytöstä, mutta valitettavan yleistä, joka ei kuitenkaan tarkoita että se olisi hyväksyttävää.

• Adaa

Tuota nyt ei usko erkkikään...

• upeaa,
        AngeLights kirjoitti:

Tämä asia on jo vanhentunut, ellet ollut huomannut. Aika säälittävää nyt melko ajan päästä tulla mitään enään vinkumaan.

Olet pinnallinen, aloittaja on pinnallinen, etkä sinä omista huumorintajua yhtään.

-AngeLight

että sinä tiedät mikä milloinkin on vanhentunut mitä on huumorintaju.
        Mistä ihmeestä olet tuon viisauden saanut?

• tarkkaile lihaa
        Adaa kirjoitti:

Tuota nyt ei usko erkkikään...

Mikä on naiselle tärkeämpää kuin kiinteä, hyvin treenattu, antavan makuinen perse.
        Ei mikään!
        Sillä aivot saavat tarpeeksi virkistystä 7päivää lukemalla, mutta kunnon beba tarvitsee todellisen kankimiehen kyytiä.
        Hyvä Adaa, nyt reippaasti pyllyharjoituksiin, kyllä se siitä...

• upeaa, kirjoitti:

että sinä tiedät mikä milloinkin on vanhentunut mitä on huumorintaju.
        Mistä ihmeestä olet tuon viisauden saanut?

Usko nyt sinäkin, SIVUSTASEURAAJA!

Asia on näin: Se on vanhentunut! Minua ei voi enään kiinnostaa!

Tuon ensimmäisen viestin tähän keskusteluun lähetin varmaan jokin viikko tai miltein joku kaksi sitten. En tosiaankaan muista edes koko aihetta, ja kun minun sähköpostiluukussani on yli 30 viestiä (mihin pitäisi vielä vastatakin) vielä lukematta vaikka olen lukenut jo 12, et voi olettaa minun olevan NIIN kiinnostunut NevilleR:in viestistä ja kommenteista/teksteistä, että keksittyisin nyt siihen.

Minulla on sitäpaitsi paaaaaljon järkevämpääkin ja viisaampaakin tekemistä, esimerkiksi se, että joku tyttö kysyi miten KARVAT AJELLAAN! = Paljon fiksumpaa vastata siihen, kuin tähän.

Ellet nyt tajunnut, niin olen pahoillani äärimmäisestä tyhmyydestäsi.
        Asia on VANHENTUNUT!

-AngeLight

• NevilleR
        AngeLights kirjoitti:

-AngeLight

nyt on vähän kiiru, vastailen sulle parin viikon päästä.
        /Nev

• Adaa
        tarkkaile lihaa kirjoitti:

Mikä on naiselle tärkeämpää kuin kiinteä, hyvin treenattu, antavan makuinen perse.
        Ei mikään!
        Sillä aivot saavat tarpeeksi virkistystä 7päivää lukemalla, mutta kunnon beba tarvitsee todellisen kankimiehen kyytiä.
        Hyvä Adaa, nyt reippaasti pyllyharjoituksiin, kyllä se siitä...

Sinä taisit ymmärtää minut väärin. Tarkoitukseni oli ihmetellä, että miten joku voi sanoa naisen perseen olevan tärkein asia naisessa en sitä, että alan treenaamaan persettäni. Lue vaikka eräs toinen kommenttini...

• tarkkaile lihaa
        Adaa kirjoitti:

Sinä taisit ymmärtää minut väärin. Tarkoitukseni oli ihmetellä, että miten joku voi sanoa naisen perseen olevan tärkein asia naisessa en sitä, että alan treenaamaan persettäni. Lue vaikka eräs toinen kommenttini...

Hyvä Adaa!
        Naisen tärkein asia on hyvä perse!
        Sillä pärjää kaikkialla maailmassa.
        Perseen kieltä osaavat kaikki ja se on helppo muuttaa rahaksi missä vain.
        Mitä treenatumpi perse, sitä parempi kurssi.
        Hyvästä perseestä saa aina paremman työkalun kuin huonosta ja hyvällä työkalulla on hauskempi työskennellä.
        Ihmettelen kysymystäsi, ettet vain olisi niitä feministejä?

• Tristar

ulkonäköloukkauksen korjaat vain kehumalla. Kehumalla, kehumalla ja kehumalla aina kun tulee kehumiseen aihetta. Sanomalla kerta toisensa jälkeen miten kaunis hän on ja kuinka paljon häntä rakastat.

Kun naiselle kertoo että hän on lihonut, nainen kuulee sen näin: "minusta olet ruma ja sinun pitää muokata itsesi minun makuni mukaiseksi. Et kelpaa tuollaisena, vaan oletan sinun aina miellyttävän minua pyytämättäkin." (yleistys!!)

Voit ehkä ajan kanssa saada naisen ymmärtämään, puhumalla, että et tarkoittanut mitä hän kuuli, tarkoitit Vain mitä sanoit, etkä yhtään enempää. Et tarkoittanut sillä mitään, kunhan sanoit ajattelematta sen kummemmin.

• dflsdf

Ei tänne pitänyt miesten kirjotella...Kun te aina arvostelette naisia, itse sen minkään näköisiä jne..Eli kyllä naiset miehiä saa arvostella ja pitääkin arvostella, tietävätpä millaiselta se tuntuu ku oma naisensa sanoo niin...Tasapuolisessa suhteessa ja toista kunnioittavassa suhteessa, tätä arvostelua tunnetakkaan ja ei olekkaan jne...mut valitettavasti kaikki ei ole näin, ehkä mies enemmistönä on kuitenki pintapuolisia ihmisiä, mutta miks mennä suhteeseen jossa ei osata toista arvostaa, kannustaa jne...mikä on oleellisen tärkeää suhteessa puolin ja toisin!!

• Mitä ajattelit?

Mun kanssani ei kyllä olisi enää mitään tehtävissä... Tunnen itseni ja tiedän, etten pystyisi koskaan unohtamaan, enkä nauttimaan seksistä tuollaisen miehen kanssa. Löydän ihan itsekin tarpeeksi vikoja itsestäni, en tarvitse miestä niitä listaamaan. Mitä hittoa sinä tuollaista menit sanomaan, olisi kai hän itsekin sen huomannut!!!

• NeljäkasiN

Tuli pari juttua mieleen:
      1.Olet 23 joten tod.näk. tyttöystäväsi on 20-21?
      Kyseessä on nuori nainen jonka itsetunto ja naiseus ovat vasta kehittymässä, keskellä nykyajan valtaisia ulkonäköpaineita.
      Ja sinä olet mukana niitä paineita asettamassa.
      2.Sinä sanoit sen mitä oikeasti ajattelit ja sehän ei sinänsä ole väärin, hyvään parisuhteeseen kuuluu rehellisyys.Siihen kuuluu myös toisen kunnioittaminen ja arvostaminen,välittäminen. Suhde on muutakin kuin
      tiukan vartalon ihannointia ja seksiä.
      3.Mieti mitä muuta suhteessanne on. Ole itsellesi rehellinen arvostatko muutakin kuin sitä tiukkaa tytön kroppaa. Sinun on turhaa yrittää vakuuttaa tyttöystävääsi jos et pysty vakuuttamaan itseäsikään.
      4.Me kaikki vanhenemme ja rupsahdamme, siitä et pääse sinäkään. Paljon voi kuitenkin tehdä ja huolehtia yhdessä siitä että pysytään niin kunnossa kuin se on mahdollista.
      5.Lopuksi: ota se tyttöystäväsi syliin ja kerro hänelle se mitä kerroit meille täällä ( jos siis olet oikeasti sitä mieltä että suhteessa on muutakin kuin se peppu;)). Ole rehellinen ja kunnioittava. Jos tämä kaataa suhteenne, ei teillä ollut valmiuksia siihen sitten muutenkaan.

• Mies 45

Juuri näin, edellinen on aikuisen naisen tekstiä!
        Lukekaa tarkkaan ja yrittäkää ottaa opiksi.

• jullikka 27
        Mies 45 kirjoitti:

Juuri näin, edellinen on aikuisen naisen tekstiä!
        Lukekaa tarkkaan ja yrittäkää ottaa opiksi.

pussaus touhut piereskelyä ja kummitus on eukko notta sillä lailla

• tosi nainen.

Sitä saa mitä tilaa. Kärsi nyt vaan, pinnallinen paskiainen!

• vaan sanota

Toivottavasti miehet tajuaisivat, että tuollaista ei vaan sanota naiselle. Se ei ole missään tilanteessa ymmärrettävää eikä sopivaa. Se ei aiheuta mitään hyvää. En tiedä, voiko tuota enää mitenkään korvata. Mitäpäs tuumaisit, jos naisesi huomauttaisi, että sinulla ei ole tarpeeksi iso eikä hän ole oikein tyytyväinen sängyssä? Miten voisit unohtaa? Niinpä.

• Kyseenalaistaja
        vaan sanota kirjoitti:

Toivottavasti miehet tajuaisivat, että tuollaista ei vaan sanota naiselle. Se ei ole missään tilanteessa ymmärrettävää eikä sopivaa. Se ei aiheuta mitään hyvää. En tiedä, voiko tuota enää mitenkään korvata. Mitäpäs tuumaisit, jos naisesi huomauttaisi, että sinulla ei ole tarpeeksi iso eikä hän ole oikein tyytyväinen sängyssä? Miten voisit unohtaa? Niinpä.

"Toivottavasti miehet tajuaisivat, että tuollaista ei vaan sanota naiselle. Se ei ole missään tilanteessa ymmärrettävää eikä sopivaa. Se ei aiheuta mitään hyvää. En tiedä, voiko tuota enää mitenkään korvata. Mitäpäs tuumaisit, jos naisesi huomauttaisi, että sinulla ei ole tarpeeksi iso eikä hän ole oikein tyytyväinen sängyssä? Miten voisit unohtaa? Niinpä."

Miksi ihmeessä toiselle ei voisi parisuhteessa olla rehellinen? Itse ainakin toivon, että mieheni sanoo minulle, jos seksi ei kanssani tyydytä. Sitten voimme keskustella, miten voisimme sitä kehittää, jotta hänkin olisi tyytyväinen. Tai jos en ole tarpeeksi tiukka niin, että mies saisi tyydytyksensä pitää miettiä erilaisia asentoja, jossa tuntuma olisi parempi. Tai ainakin itse arvostan sitä, että mies sanoo minun hieman pyöristyneen. Olenhan toki huomannut itsekin vaatteiden alkaneen puristaa, mutta toisen ihmisen sanomana se todella herättää. Tällöin on syytä alkaa hieman pohtimaan miksi olen lihonnut ja muuttaa elämäntapoja terveellisempään suuntaan, koska itse ainakin tahdon pysyä terveenä. Mitä ihmeen pahaa rehellisyydessä on? Itse en ainakaan tee mitään miehellä, joka valehtelee silmät kirkkaina, että et ole lihonnut, vaikka 10 kg on ilmestynyt lanteille..

• aivan eri tyyppiset
        vaan sanota kirjoitti:

Naisen rinnat tai pimpero on samassa suhteessa kuin miehen elin. Naisen pepa samassa suhteessa kuin esim miehen vatsa. Kohtuus loukkaantumisen tasossa...täysin yliampuvaa nyt tämän keskustelun naisten kommentit (kuulostavat ylimielisiltä feministeiltä) kuten myös ketjun aloittaneen eukko.

• joo...
        aivan eri tyyppiset kirjoitti:

Naisen rinnat tai pimpero on samassa suhteessa kuin miehen elin. Naisen pepa samassa suhteessa kuin esim miehen vatsa. Kohtuus loukkaantumisen tasossa...täysin yliampuvaa nyt tämän keskustelun naisten kommentit (kuulostavat ylimielisiltä feministeiltä) kuten myös ketjun aloittaneen eukko.

Ja sinäkö päätät mikä ruumiinosa vastaa toisen sukupuolen mitäkin ruumiinosaa? Sinusta naisen peppu voi olla = miehen vatsa, mutta kaikki (yllätys, yllätys) eivät ajattele aivan samoin.

Ja olisiko sinusta sitten mukavaa, kun kumppani alkaa kuittailemaan kasvavasta kaljamahasta?

• itsestään selvyys
        joo... kirjoitti:

Ja sinäkö päätät mikä ruumiinosa vastaa toisen sukupuolen mitäkin ruumiinosaa? Sinusta naisen peppu voi olla = miehen vatsa, mutta kaikki (yllätys, yllätys) eivät ajattele aivan samoin.

Ja olisiko sinusta sitten mukavaa, kun kumppani alkaa kuittailemaan kasvavasta kaljamahasta?

että pepa ja sukupuolielin aivan eriarvoiset asiat. Ei ollut tarkoitus asettaa tarkkoja rajoja. Jos nainen sanoisi mulla kaljavatsan tyyppisen kommentin niin eihän se mukavalta kuulostaisi mutta en sen takia muuten hyvin sujunutta suhdetta pilaisi enkä ajattelisi niin että loukkaavasti sanonut olisi tarkottanut pilata.

• pintamies

Naisesi ei ansaitse sinua todellakaan..Vaan sellaisen jolla sisäinen kauneuskin jotain merkitsee ja paljonkin...hyvä itsetuntoinen fiksu asiallinen mies hän ansaitsee sellaisen, ja yhdessä kasvaa siinä vikoinenne ja virheinenne..Joten naiset ojennetaan kunnolla 'tällaset pintaliito miehet, jotka kuvittelee että tyttöystäväkin on se vaa tiukka peppu ym vaatimus mitä maailman elokuvat ym pinnallinen elämä antaa...Mene itseesi nuori mies ja katso peiliin ja älä mene suhteeseen, jos sun arvomaailmasi on mitä on...Tyttöystäväsi ei TODELLAKAAN ANSAITSE TÄLLASTA, mietippä se...Ei muuta kun ulos miettimää sanomisia, missä sun toisen kunnioitus on, eikö kotona ole käytösopit sen vähääkää opetettukaan!!!!

• sovinisti
        aivan eri tyyppiset kirjoitti:

Mutta ei naisen kuulu ansaita tollasta mikä loukkaa toista..Kohta naiset sanoo miehestä sitä ja tätä, jatkuvasti.Sulla liian pieni, tai onmpa ihra kaljamaha verrattuna työpaikan Jarin tms esim.Miltäs se kuulostaa miehet, suututteko vai miten...? Ja eikös naiset vastaa tänne, ei miehet kun ette ymmärrä tarpeeksi vaa haluatte ett enemmän haukutaan ei niinku asiallista keskustelua jne...Ei ne ole feministinaisia mitä sinäkin tosta noin sanot, ja muista on miehiä ja naisia femiininä mutta myönteisessä mielessä, miten sen kukin käsittää...Sinulla oli vähä sovinistinen asenne....

• poika vielä
        vaan sanota kirjoitti:

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että kyllä ihmisen tulisi myös ulkonäköön liittyvä kritiikki kestää ilman suurempaa numeroa asista. Riippumatta siitä kuka kritiikin esittää. Sinut itsensä kanssa oleva ihminen tiedostaa kyllä koska kritiikki on todellisen tilanteen kanssa yhtenevä ja koska kritiikissä taas ei ole mitään totuusperää. Itse olen lapsena ja nuorena saanut kuulla runsaasti sanomista laihuudestani ja pienuudestani. Ei se nuorelle miehenalulle aina ihan helppo paikka ollut, mutta kasvua kun on vaikea hallita, niin oli pärjättävä sillä mitä oli. Joskus saattoi välkällä kiusaajat antaa turpaankin, mutta eipä sille minkään pieni poika voinut. Hakeutua vaan vähemmän kiusaavaan seuraan. Nyttemmin vuosien "lihomisen" jälkeen olen saanut kyllä kuulla välillä olevani lihavakin. Ei kumpikaan asia itseäni haittaa koska tiedostan itseni ja tiedän koska kommentti on aiheellinen. Penikseni pituudellekaan en suuria voi, joten jos nainen sen sanoisi tai edes vihjaisi olevan riittämätön, niin meidän täytyisi yhdessä miettiä ratkaisuja naisen tyydyttämiseksi. Mielestäni kysymyksessä kuitenkin molempien nautinto, jonka suuruuteen vaikuttaa juuri toiselle nautinnon antamisen tuoma mielihyvä.
        Joka tapauksessa kritiikkiä on pystyttävä antamaan ja ottamaan vastaan. Jokainen voi itse määritellä sen koska saadusta asiasta tulee ottaa onkeen ja koska taas jättää omaan arvoonsa.
        Kukaan meistä ei myöskään ole niin täydellinen, etteikö sanoisi joskus asioita, joita katuu jälkeen päin ihan rehellisesti. Etenkin voimakkaissa tunnetiloissa kuohahtaa välillä yli. Niin kauan kuitenkin kuin pystyy antamaan anteeksi on mahdollisuus kehittyä. Anteeksi antaminen ei ota sinulta mitään pois...vai onko joku keksinyt, että ottaisi?
        Anteeksi antaminen ei tarkoita sitä, että parisuhteessa muuten olisi asiat oikealla tolalla.

Ps. Kukaan ei ole täydellinen, mutta jokainen on riittävä, ainakin itselleen.

• Jube
        Kyseenalaistaja kirjoitti:

"Toivottavasti miehet tajuaisivat, että tuollaista ei vaan sanota naiselle. Se ei ole missään tilanteessa ymmärrettävää eikä sopivaa. Se ei aiheuta mitään hyvää. En tiedä, voiko tuota enää mitenkään korvata. Mitäpäs tuumaisit, jos naisesi huomauttaisi, että sinulla ei ole tarpeeksi iso eikä hän ole oikein tyytyväinen sängyssä? Miten voisit unohtaa? Niinpä."

Miksi ihmeessä toiselle ei voisi parisuhteessa olla rehellinen? Itse ainakin toivon, että mieheni sanoo minulle, jos seksi ei kanssani tyydytä. Sitten voimme keskustella, miten voisimme sitä kehittää, jotta hänkin olisi tyytyväinen. Tai jos en ole tarpeeksi tiukka niin, että mies saisi tyydytyksensä pitää miettiä erilaisia asentoja, jossa tuntuma olisi parempi. Tai ainakin itse arvostan sitä, että mies sanoo minun hieman pyöristyneen. Olenhan toki huomannut itsekin vaatteiden alkaneen puristaa, mutta toisen ihmisen sanomana se todella herättää. Tällöin on syytä alkaa hieman pohtimaan miksi olen lihonnut ja muuttaa elämäntapoja terveellisempään suuntaan, koska itse ainakin tahdon pysyä terveenä. Mitä ihmeen pahaa rehellisyydessä on? Itse en ainakaan tee mitään miehellä, joka valehtelee silmät kirkkaina, että et ole lihonnut, vaikka 10 kg on ilmestynyt lanteille..

Sisäinen kauneus on tärkeintä.

Sisäistä kauneutta on se, että välittää kumppanistaan ja yksi välittämisen muoto on se, että pitää itsensä timmissä kunnossa.

Lihava nainen ei mielestäni voi olla sisäisesti kaunis.

• nanni23

juu, mun poikaystävä teki samankaltaisen virheen suhteemme alkuaikoina... hän arvosteli vähän alentavasti vartaloani..
      noh, tietty loukkaannuin siitä tosi syvästi... tuntui etten kelpaa/riitä sellaisena kuin olen... ymmärrän kyllä että hän rakastaa mua enemmän kun mitään muuta ja keskusteltuamme aiheesta pyysi anteeksi... ei sillon oikein ymmärtänyt miten se loukkasi... et sä voi tehdä muuta kun rakastaa ja pitää tyttöystävääsi kuin "kukkaa kämmenellä", osoittaa sanoin ja teoin että hän on sulle tärkeä, rakas, upea, paras, ihana nainen.. hän antaa anteeksi joskus tai sitten antaa asian kalvaa mieltään loputtomiin...

• .....

Mitä miehen pitää sitten tehdä jos nainen alkaa
      lihoomaan? Monet naiset oikeasti alkavat parisuhteen
      ollessa varmalla pohjalla heittämään jalkoja pöydälle ja nauttimaan elämän makeista herkuista.
      Minulle hyvin tuttuu ja ystävilleniki kans.
      pitääkö sitten vain niellä se että olit
      upea kun tavattiin , nyt olet pyöreä.
      ei voi mitään.
      tottakai rakkaus ei katoa , mutta vaivaahan se.
      minusta se on törkeää varsinki jos
      mies pitää itsestään huolta mutta nainen ei.
      epäreilua toista kohtaan.
      Ja kyseisessä textissä on selvästi vain
      pelkoja siitä ja tilanteen ennakointia.
      ymmärrän.

• -eräs nainen-

Pitäisikö mies jättää kun hän kaljuuntuu eikä ole enää niin komea kuin nuorena

En ole vielä tavannut yhtään miestä joka vanhemmiten komistuisi, kaikista tulee vanhoja, lihavia, kaljuuntuvia kun vertaa ylioppilaskuviin.

Miehet eivät älyä että myös he muuttuvat ulkoisesti negatiiviseen suuntaan.

Pitääkö siis miehelle sanoa heti että yäk kun olet kaljuuntunut..

• tietysti
        -eräs nainen- kirjoitti:

En ole vielä tavannut yhtään miestä joka vanhemmiten komistuisi, kaikista tulee vanhoja, lihavia, kaljuuntuvia kun vertaa ylioppilaskuviin.

Jättää taikka uhrata punalihaiseen taimeneen,koska jalometallithan ruostuvat aina.

• dfsldf

entäs kun asiat toistepäin...Mies oli nuorempana hyväkuntoinen, timmi piti itsestään huolta jne.. ja naisensa kanssa..Nyt nainen edelleen pitää hyvää kuntoa ym ja mies 'rupsahtaa' jo ennnen aikojaan...Ei kun uutta miestä joka jaksaa hoitaa itsestään ett kummatkin hoitaa itseään vähä vähemmän ja enemmän mut kuitenkin ett kummallakin on hyvä olla se tärkeintä ja toisiaan rakastavia jne...Sinä valitat ett naisesi ei pidä hyvää huolta, rakastat mut nielet ett ei se niin kuin nuorena, etkö ole huomannu ett kummatkin jossai vaiheessa lihoavat ja jos toinen sairas tai jotain ett lääkkeetkin tekee sen oman osuuden jne jne...Eli naises voi lähteä sun luotas ja etsiä se tukevamman miehen lupsakkaan miehen jos se ei saa arvokkaasti vähä lihoa (tietää ett pitäs laihduttaa tai jotain) mut ne sanomiset voi jättää pois, pahentaa asioita...Järkevästi hienovaraisesti keskustellen, ja jos ei sekään niin sitt antaa olla...mutta väkinäinen toisesta huomauttelu ei ainakaan paranna sitä...Itse ihminen sisimmässään tiedostaa että sitä ja tätä kohentaa, oli sitte mies tai nainen...Järkevästi keskustellen rakentavasti jotenki näin...

• pulpetissa
        dfsldf kirjoitti:

entäs kun asiat toistepäin...Mies oli nuorempana hyväkuntoinen, timmi piti itsestään huolta jne.. ja naisensa kanssa..Nyt nainen edelleen pitää hyvää kuntoa ym ja mies 'rupsahtaa' jo ennnen aikojaan...Ei kun uutta miestä joka jaksaa hoitaa itsestään ett kummatkin hoitaa itseään vähä vähemmän ja enemmän mut kuitenkin ett kummallakin on hyvä olla se tärkeintä ja toisiaan rakastavia jne...Sinä valitat ett naisesi ei pidä hyvää huolta, rakastat mut nielet ett ei se niin kuin nuorena, etkö ole huomannu ett kummatkin jossai vaiheessa lihoavat ja jos toinen sairas tai jotain ett lääkkeetkin tekee sen oman osuuden jne jne...Eli naises voi lähteä sun luotas ja etsiä se tukevamman miehen lupsakkaan miehen jos se ei saa arvokkaasti vähä lihoa (tietää ett pitäs laihduttaa tai jotain) mut ne sanomiset voi jättää pois, pahentaa asioita...Järkevästi hienovaraisesti keskustellen, ja jos ei sekään niin sitt antaa olla...mutta väkinäinen toisesta huomauttelu ei ainakaan paranna sitä...Itse ihminen sisimmässään tiedostaa että sitä ja tätä kohentaa, oli sitte mies tai nainen...Järkevästi keskustellen rakentavasti jotenki näin...

Siis tottakai homma toimii toisinkin päin. Monta naista on jättänyt miehensä kun tämä on rupsahtanut vai väitätkö tosiaan että naisia ei kiinnosta miesten ulkonäkö?

• kirjotettu
        pulpetissa kirjoitti:

Siis tottakai homma toimii toisinkin päin. Monta naista on jättänyt miehensä kun tämä on rupsahtanut vai väitätkö tosiaan että naisia ei kiinnosta miesten ulkonäkö?

Nykyään in mennyt enemmän siihen ett naisetkin kyllä liiaksi miehen ulkonäön perusteella 'valikoi'... ja myös miehet tekee samoin...Eli joillekin naisille pelkkä ulkonäkö merkkaa paljon...eli liian ulkonäkökeskeistä, pinnallista...Toiset katsoo sen kokonaisuuden ihmisestä ja sisäistä kauneuttakaan unohtamatta jne...Niin kun pitääkin..Mut miten tämän saa/saisi kaikkien ymmärrettäväksi, siinäpä kysymys?

• vanhus susirajalta
        -eräs nainen- kirjoitti:

Rakastan vaimoni kaljuuntumista, ja hän hyväksyy oman kaljuuntumiseni.
        Tosin kaljuunnumme ihan eri alueilta!

• Jube
        -eräs nainen- kirjoitti:

Siksi lihominen on synti ja kaljuuntuminen ei.

• Minä vain
        -eräs nainen- kirjoitti:

Kyllä miehet tämän tajuaa, kun ulkonäkö rapistuu. He on paniikissa kun hiukset lähtee. Suomalaiset miehet ostaa töhniä, jotta hiukset pysyisi, mutta ei pysy. Sääli Etelä-eurooppalaisilla miehillä on paksu tukka ja pysyy päässä paremmin. Suosittelen kaikille suomalaisille naisille :)

• Lanette

Näin...

"Hän on todellisuudessa upea,kaunis,seksikäs nainen jota rakastan enemmän kuin mitään ja kadun syvästi
      sitä että loukkasin häntä. "

Tuon voisit myös kertoa hänelle. Tuo kommenttisi pepusta ei nyt niin hirveän paha vielä ollut, mutta jos et ole antanut mitään positiivista palautetta naisellesi niin tuollainen kaivelee mieltä.

Mistähän johtuu, että negatiiviset kommentit ulkonäöstä pulahtavat suusta niin helposti mutta kehua ei koskaan muisteta.

Itse tiedän lihoneeni jonkin verran seurustelun aikana(7 vuotta yhdessä ja 7 kiloa tullut painoa) ja mies jaksaa muistuttaa siitä koko ajan vaikka teenkin asialle jotain. Olen 164cm/62kg tällä hetkellä ja mies kehtasi sanoa, että minun tulisi laihduttaa 20 kiloa!! Tuli todella paha mieli tuosta ja itsetunto todella alhaalla :(

• dfslf

Olisi hyvä tietää millainen mies sinulla on...Onko hän hyväkuntoinen, ei vatsaa, kaljua yms...Silloin ett todella ansaitse tällasta miestä Lanette, ja sanot kohta ett minä rakastan kuitenki sitä...Tällaset miehet just haluaa ett niitä paijataan ym mut itse saavat haukkua oman naisensa vaik miten joillekin se pakonomainen sanominen, eivät tajua ett se lisää entisestää sitä surua, pahaa oloa jne...Ovat sokeita siitä ja kait ei halua ett olisit hyvännäköinenkään kun muut miehet sitt iskisi sinut jne..Tällaset miehet todellakin ovat ressukoita jos näin sinun kohdalla on..(jos jotain sun puolelta sano TAKAS MITÄ HÄNELLÄ ON VIKAA, ett ompas iso kaljamaha, tai sinulla aikas paha kaljuuntumine tms...Eli nämä miehet ei todellakaan ole hyvä itsetuntoisia OIKEASTI RAKASTAVIA, vaa ollaa rakastavinaan, haukkuen, moittien niin kauan kun elät...Mä en kestäis tällasta, mä pistäisin toimeksi heti, eli ulos ja miettimää mitä toiselleen tuli sanottua moitittua noi vaan.Fiksua miestä hyvä itsetuntoinen mies joka kannustaa ja arvostaa omaa naistansa!!!!...En ymmärrä joitai naisia ett valittavat sitä ja tätä kun mies sanoo, sanokaa takasin ja sanotte EN MINÄ ANSAITSE TÄLLASTA MIESTÄ, vai nujertaako mies sinua mitä sinun naisena kuuluisi nauttia ym jopa orjana pitääkseen HUH HUH....

• Miten sä siedät tommosta?

??? 20 kg pois! OK jos olisi aihetta, mutta ei sinun tapauksessasi! Huh, en kyllä tietäis mitä tapahtuisi jos poikaystäväni sanois noin...(Tällä hetkellä ei tarvetta, toivottavasti ei koskaan).

V***U, syytän mediaa, joka luo täysin vääristyneet ihanteet, syytän tyhmiä ihmisiä, jotka eivät ymmärrä eivätkä osaa ajatella omilla aivoillaan (jotka ikävä kyllä nyky-yhteiskunta turruttaa!!). Idioottimaista!

• Lanette
        dfslf kirjoitti:

Olisi hyvä tietää millainen mies sinulla on...Onko hän hyväkuntoinen, ei vatsaa, kaljua yms...Silloin ett todella ansaitse tällasta miestä Lanette, ja sanot kohta ett minä rakastan kuitenki sitä...Tällaset miehet just haluaa ett niitä paijataan ym mut itse saavat haukkua oman naisensa vaik miten joillekin se pakonomainen sanominen, eivät tajua ett se lisää entisestää sitä surua, pahaa oloa jne...Ovat sokeita siitä ja kait ei halua ett olisit hyvännäköinenkään kun muut miehet sitt iskisi sinut jne..Tällaset miehet todellakin ovat ressukoita jos näin sinun kohdalla on..(jos jotain sun puolelta sano TAKAS MITÄ HÄNELLÄ ON VIKAA, ett ompas iso kaljamaha, tai sinulla aikas paha kaljuuntumine tms...Eli nämä miehet ei todellakaan ole hyvä itsetuntoisia OIKEASTI RAKASTAVIA, vaa ollaa rakastavinaan, haukkuen, moittien niin kauan kun elät...Mä en kestäis tällasta, mä pistäisin toimeksi heti, eli ulos ja miettimää mitä toiselleen tuli sanottua moitittua noi vaan.Fiksua miestä hyvä itsetuntoinen mies joka kannustaa ja arvostaa omaa naistansa!!!!...En ymmärrä joitai naisia ett valittavat sitä ja tätä kun mies sanoo, sanokaa takasin ja sanotte EN MINÄ ANSAITSE TÄLLASTA MIESTÄ, vai nujertaako mies sinua mitä sinun naisena kuuluisi nauttia ym jopa orjana pitääkseen HUH HUH....

Että jos anorektikot kiinnostaa niin tuolla on ovi...
        Meni hiljaiseksi ja alkoi selitteleen jotain et luuli minun painavan 70kg.

Ei hän itsekkään kyllä mitenkään timmissä kunnossa ole. Lihaksia kyllä löytyy, mutta siinä päällä on hyvä rasvakerros.

Ja mietintävaihe on yhä edelleen minulla menossa. En tiedä jaksanko enää tuollaista miestä. Hän tuntuu vuosi vuodelta menevän vain pahemmaksi, ei ole enää sama mies johon rakastuin alunperin. Tunnen tulleeni huijatuksi :( Ihan niinkuin hän olisi vetänyt jotain roolia suhteen alkuaikoina ja nyt näyttää todellisen luonteensa...

• Kommentti

Ei kannata huomautella vartalonvikoja joille ei kukaan mitään voi! Onko oma vartalosi vielä samanlainen,tuskimpa. No nyt on vaarana että naisesi hakee hyväksyntää muualta,muilta miehiltä. Sohaisit ampiaispesään.Et varmaan enää saa suhdettanne kuntoon jos nainen on jo alkanut laihduttamaan ja kuntoilemaan. Seuraavaksi hän vaihtaa miestä. Se siitä sitten.

• Lerpahtanut

Jos naisesi sanoisi sulle että onpas sulla lerpahtanut vehje tai roikkuvat pussit,sattuisiko henkisesti?

• ei herkkänahkainen

Mulla eukko sanoo juuri noin tahallaan, mutta huomaa se yöllä ettei hänen puheissaan ollutkaan pohjaa ;)

• että kannattaisi....

tehdä asialle jotain ennen kuin on liian myöhäistä...

• Ei voi olla totta!!!

Siis oikeesti!!! Kenellä on noin huono itsetunto kuin tyttöystävälläsi? Herranjestas, kyllä nyt puolison pitää pystyä olemaan rehellinen toiselle! Minä en haluaisi olla miehen kanssa, joka vain kehuu ja kehuu, vaan haluaisin oikeasti kuulla, jos olen vaikka vähän pyöristynyt tai joku paita ei sovi minulle tms. Ei toista tarvitse ihan joka hetki miellyttää, mutta kyllä asioista on pystyttävä keskustelemaan, oikeasti. Esim. oma mieheni on sanonut minulle monta kertaa, että onpa pyllysi kasvanut, tai saunassa hän tykkää "hölskytellä" reisiäni (olen hoikka, BMI 20 tai 21). Yhdessä ollaan oltu kuitenkin jo 11v, eikä ole suhde tällaisiin kaatunut... Vastaavasti minä huomautan hänelle "jenkkakahvoista", hapsottavista nenäkarvoista tms. -> haluamme molemmat näyttää siisteiltä. Mutta ehkä meillä sitten on vain itsetuntoa enemmän kuin muilla suomalaisilla???

• minä täältä

On kuitenkin eri asia kertooko mies totuuden kysyttäessä vai töksäyttääkö hän sen tuosta vaan. Naisen vaihtelevat mielentilatkin vaikuttavat kommentin vastaanottamiseen. Hienotunteisuutta siis kaivattaisiin. Myös suhteen kesto vaikuttaa siihen, mitä kannattaa jättää sanomatta ja mitä voi sanoa. Kommentteja käsittelee varmasti eri tavoin kymmenen vuotta kestäneessä suhteessa, kuin vuoden suhteessa. Vaikka ei varmasti tarkoitus ollut olla ilkeä, niin pahoitit naisen mielen. Toivottavasti juttu selviää parhain päin. Tulevaisuudessa kritiikkiä hillitymmin!

• Nimetön

Kyllä ihmisen täytyy saada olla semmonen kun on.
      Eikä mistään kiloista kuulu toiselle huomautella..
      mä en ainakaan semmosta miestä kattellut..
      Kerta en kelpaa semmosena kun olen niin saa sitten lähteä läiskimään.

Tottakai jossain vaiheessa nuorilla naisilla alkaa kiloja kertymään eikä peppu mahdu niihin farkkuihin mitä piti vielä 16 vuotiaana.
      Aika hyvin sun täytyy muijas vakuutella ennen kun se sulle antaa anteeksi.. jos antaa..
      Sitä ei koskaan tiedä..
      Pidä se mielessä että ei sitten kannata enää koskaan siitä mitään vastaavaa sanoa.
      Koska ihan varmasti se sun muijas ei sitä unohta.. ihan vähään aikaan jos koskaan..

• Jube

>Kyllä ihmisen täytyy saada olla semmonen kun on.
        >Eikä mistään kiloista kuulu toiselle huomautella..
        >mä en ainakaan semmosta miestä kattellut..
        >Kerta en kelpaa semmosena kun olen niin saa >sitten lähteä läiskimään.

Kylläpä olet pinnallinen, kun et hyväksy miesystäviäsi sellaisena kuin he ovat.

• Kämmenellä

Mielestäni on ihanaa kun mieheni puristelee pyllyä tai leipoo masua ja sanoo että pitää siitä kun naisessa on mistä ottaa kiinni. Tiedostan että vararavintoa on tullut jo ihan riittävästi, eikä miehenikään välttele sitä asiaa. Mutta jos saisin kuulla vain yhden irrallisen lauseen "sun vatsa on muuten kasvanut" niin ihan varmasti suuttuisin.

Mieti se näin...Kesken suuseksin antamisen naisesi huomauttaisi että sulla on muuten tosi söpö pikku kikkeli? Ei varmaan tuntuisi hyvältä....

• Inhimillistä

Pahoillasi olet selvästi sinäkin.
      Me ihmiset teemme virheitä.
      Sanomme tai teemme asioita,jotka loukkaavat toista ihmistä.
      Joskus tahtomattammekin.

Usein ajattelemme läheisistämme,että voimme sanoa heille mutkattomammin asioita,kuin ventovieraille.
      Saatamme haavoittaa heitä kuitenkin pahastikin.
      Kuten nyt huomasit tehneesi.
      Toiset meistä ovat,niinkuin tuossa vastauksia lukiessa olet huomannut,hyvinkin rempseitä ja mutkattomia.
      Toiset taas herkkiä ja haavoittuvia.
      Kumpikaan ei ole väärin.
      Me olemme erilaisia.
      Loukattu ei saa loukata uudelleen sanomalla,etä tunteesi on väärä tai peräti kuviteltu.

Näen kirjoituksestasi,että kadut vilpittömästi sanomaasi.
      Et voi paljoa muuta tehdä.
      Olet tyttöystävässäsi ihastunut suuresti hänen ulkoisiin avuihisi.
      Ulkonäkö on suhteen alussa ratkaiseva(kin) tekijä.
      kiinnitämme huomiota mielestämme viehättäviin ihmisiin.
      Pitkälle pelkkä ulkonäkö ei kuitenkaan kanna.
      Pokaalia kainalossa ei jaksa kauaa kannella.

En usko,että voit paljoakaan muuta tehdä,kuin ilmaista syvän ja vilpittömän katumuksesi asian johdosta.
      Kertoa,miten ihailet naisesi ulkonäköä ja erityisesti sitä pebaa.
      Toivottavasti löydät jotakin pieniä ja isoja ihania asioita,jotka tekevät hänestä ainutlaatuisen.
      Kerro ne kaikki.
      esim,miten ihana hymy hänellä on.
      Älä vertaile häntä koskaan toisiin.
      Hyvässä tai pahassa.
      Kerro hänelle,miksi juuri hän on ainoalaatuinen.

Älä liikaa takerru katumukseen.
      Tee kaikkesi.Se riittää.
      Muista aina ja kaikkialla tahdikkuus.

Terveisin. 45v pullea,isopebainen,ainutlaatuinen nainen

• :))

Olipas fiksu viesti! Lukisin mielelläni tälläisiä kommentteja enemänkin... :)

• ongelmasi!!

olet varmaan itse ihan hemmetin täydellinen mies kun tuollaisia suustas päästät! Toivottavasti naisesi älyää lähteä suhteesta eikä jäädä moisen idiootin takia lisää mieltänsä pahoittamaan...

• loukkaantumista

Ei tuohon voi muuta sanoa kun että kallonkutistajalle pitää eukkosi mennä jos tuollaisesta loukkaantuu eikä sitten lepy siitä millään. Ymmärrän että sanomisestasi voi loukkaantua ja itsekkin miehenä loukkaantuisin hetkeksi jos nainen sanoisi mahani kasvaneen mutta en siitä pitkää vihaa varmasti ottais. Eli naisen päässä vikaa.

• jfsluejf

Ei ole tosiaankaan naisen päässä vikaa... vikaa on niiden päässä, jotka ei tajua, mitä voi sanoa ja mitä ei!

• Jube
        jfsluejf kirjoitti:

Ei ole tosiaankaan naisen päässä vikaa... vikaa on niiden päässä, jotka ei tajua, mitä voi sanoa ja mitä ei!

Mitäpä jos miehesi joisi liikaa alkoholia? Sinä sanoisit, että olitpas kuule taas liian humalassa viimeksi. Pahastuisipa ukkoressu kovasti. Oletko tosiaan sitä mieltä, että toista ei saa kritisoida, jos toinen pahastuu?

PS. Miten ihmeessä toiselle voi kertoa sen, että jokin asia on minulle todella tärkeä, jos sitä ei saa toiselle kertoa - koska toinen voisi loukkaantua?

• liina

Sinun naisellesi se ulkomuodon kritisointi sattui olemaan se arka paikka ja väittäisin sen olevan useammalle naiselle, joten ymmärtäkää miehet jättää sanomatta kritiikki. Me ollaan mieheni kanssa jo seurustelun alussa sovittu ettei hän saa arvostella ulkonäköäni enkä minä hänen älyään. Sopimus on pitänyt aika hyvin, mutta pari kertaa on mies arvostellut kilojani ja siitä minä loukkaannun verisesti ja muistutan mitä on sovittu. Minä en ole koskaan arvostellut hänen älynlahjojaan, koska en halua missään nimessä loukata

• kertoo?

heikosta itsetunnosta.Kypsä ihminen ja hyvällä itsetunnolla varustettuna,ei tällaisesta loukkaannu.
        Pitää pystyä kestämään myös sitä kritiikkiä,kohdistuupa se vaikka miten intiimiin vartalon osiin,tai älyyn.Ihmetyttää miten tällaiset ihmiset sitten kestävät elämässään,kun tulee oikeita vastoinkäymisiä.Eroja,sairauksia,työttömyyttä,kuolemia...Tuskin mitenkään.Siinäpä on ero,lapsen ja aikuisen ihmisen välillä.Se on myös yksi syy humalanhakuiseen alkoholin käyttöön.Tunnepuolen kypsymättömyys.

• roeiwuto
        kertoo? kirjoitti:

heikosta itsetunnosta.Kypsä ihminen ja hyvällä itsetunnolla varustettuna,ei tällaisesta loukkaannu.
        Pitää pystyä kestämään myös sitä kritiikkiä,kohdistuupa se vaikka miten intiimiin vartalon osiin,tai älyyn.Ihmetyttää miten tällaiset ihmiset sitten kestävät elämässään,kun tulee oikeita vastoinkäymisiä.Eroja,sairauksia,työttömyyttä,kuolemia...Tuskin mitenkään.Siinäpä on ero,lapsen ja aikuisen ihmisen välillä.Se on myös yksi syy humalanhakuiseen alkoholin käyttöön.Tunnepuolen kypsymättömyys.

Arvosteleeko aikuinen, kypsä, hyvällä itsetunnolla varustettu ihminen toisen ihmisen intiimejä vartalon osia??? Ei minun mielestäni ainakaan. Eikä herkkyys ole heikkoutta!

Kestävätkö nämä arvostelijat itse, jos heitä arvostellaan samalla lailla?

• näin se menee
        roeiwuto kirjoitti:

Arvosteleeko aikuinen, kypsä, hyvällä itsetunnolla varustettu ihminen toisen ihmisen intiimejä vartalon osia??? Ei minun mielestäni ainakaan. Eikä herkkyys ole heikkoutta!

Kestävätkö nämä arvostelijat itse, jos heitä arvostellaan samalla lailla?

toinen sanoo rehellisesti,sinulla on aika iso takapuoli.Mitä siinä on loukkaavaa?Ei pitäisi olla sen loukkaavampaa kuin se, että toinen ilmoittaa,pyyhitkö tuon tahran otsastasi.Herkkyys ei ole tuomittavaa,mutta kritiikkiä pitää pystyä kestämään. Minä ainakin olen kestänyt kaikenlaisen kritiikin.On todella outoa,jos ei parisuhteessa voi toiselle sanoa rehdisti,ilman ivallisuutta vaikka toisen isosta takapuolesta,tai ylipainosta.

• Poison.
        näin se menee kirjoitti:

toinen sanoo rehellisesti,sinulla on aika iso takapuoli.Mitä siinä on loukkaavaa?Ei pitäisi olla sen loukkaavampaa kuin se, että toinen ilmoittaa,pyyhitkö tuon tahran otsastasi.Herkkyys ei ole tuomittavaa,mutta kritiikkiä pitää pystyä kestämään. Minä ainakin olen kestänyt kaikenlaisen kritiikin.On todella outoa,jos ei parisuhteessa voi toiselle sanoa rehdisti,ilman ivallisuutta vaikka toisen isosta takapuolesta,tai ylipainosta.

... tulee erikseen huomauttaa? Jos siis puhutaan maltillisesta painon noususta, mikä on täysin normaalia. Luuleeko kumppani, ettei henkilö itse havaitse ruumiissaan tapahtuvia muutoksia? Etenkin jos tietää että jokin alue on arka paikka toiselle, miksi sitä pitää väkisin mennä sörkkimään? Kritiikkiä voi antaa, mutta on olemassa tarpeellista ja tarpeetonta kritiikkiä, ja tämä menee jälkimmäiseen. Sen tarpeellisenkin voi antaa rakentavalla tavalla, joka ei loukkaa kumppania. Kypsä ihminen tiedostaa tämän.

• ja nopeasti!

Tuo juttu on selvästi tullut tiensä päähän.

Nyt nopeasti eroon painolastista, kun siihen on jopa hyvä syy!

Ja sitten vaan uutta matoa koukkuun!

• ja nuo noin

Kaikki isopeppuset naiset suuttuu ja haukkuu sut, kaikki hyväpeppuset (minä mukaanlukien) sanoo, et sun muijas ylireagoi ja kehottaa sua miettimään jatkossa tarkemmin sanomisias. Miehet aattelee samoin kuin hyväpeppuiset naiset.

• -,-,-,-,

älä sie huoli, jos se sun vaimo oikiasti sinua rakastaa niin ei se sinua jätä :) en tajua noita naisia kun tuommosesta pittää alakaa tyhjää leikkimää perkele! ette tajua mittää menkää vaan huoraamaan jjos siltä tuntuu ja ei me miehet tarkoteta pahalla jos tommottii sanotaa

• hyväpeppuinen

Enpä ihmettele tyttöystäväsi reaktiota kommenttiisi ja ihmettelen myös mitä kaikkea täällä sinulle vastataan. Teit typerästi ja senhän tajusit jo itsekin. Kyllä pitää vähän miettiä, mitä suustansa päästää.

Minulle kävi samalla lailla, miesystäväni heitti jonkun samantapaisen kommentin pepustani johon olen itse ollut aina tyytyväinen ja tiedän, että vartaloni on sopusuhtainen. En ole koskaan ennen kuullut vartaloani arvosteltavan siten ja loukkaannuin tosi paljon. En ole nuori eikä itsetuntoni ole huono. Ei ole fiksua arvostella kenenkään vartaloa, en minäkään arvostele miesystäväni vartaloa. Kehua tietenkin aina voi.

En seurustele enää kyseisen miehen kanssa, vaikka ei suhde siihen yhteen kommenttiin kaatunutkaan vaan yleensäkin miehen pinnallisuuteen.

• Toinen mies

oli tyttöystävän kanssa kivaa puhuttin siinä rehellisesti toisillemme ja sitte erehdyin pahasti sanomalla että no onhan se vähä ehkä iso, ei paljooo ei todellakaan mut vähän. sillon tyttöystävä oli että juujuu ei mitää.
        Mutta jälkeenpäin aloittanut urheilemaan enemmän ja muuta :I tunnne huonoa omatuntoa ja en varmasti sano enää toista kertaa negatiivista naisen ulkonäössä!

• alas allymcbealit
        Toinen mies kirjoitti:

oli tyttöystävän kanssa kivaa puhuttin siinä rehellisesti toisillemme ja sitte erehdyin pahasti sanomalla että no onhan se vähä ehkä iso, ei paljooo ei todellakaan mut vähän. sillon tyttöystävä oli että juujuu ei mitää.
        Mutta jälkeenpäin aloittanut urheilemaan enemmän ja muuta :I tunnne huonoa omatuntoa ja en varmasti sano enää toista kertaa negatiivista naisen ulkonäössä!

Kun nainen kysyy "Saavatko nämä housut takapuoleni näyttämään isolta?" siihen ei välttämättä kannata vastata ihan rehellisesti että "Ei, eivät housut vaan sinun takapuolesi".

Mutta se on hyvä asia, sillä naisellisen takapuolen kuuluukin olla suuri ja selluliittinen eikä mikään riisitautinen ja luinen pyöränteline.

• 30v-uros
        alas allymcbealit kirjoitti:

Kun nainen kysyy "Saavatko nämä housut takapuoleni näyttämään isolta?" siihen ei välttämättä kannata vastata ihan rehellisesti että "Ei, eivät housut vaan sinun takapuolesi".

Mutta se on hyvä asia, sillä naisellisen takapuolen kuuluukin olla suuri ja selluliittinen eikä mikään riisitautinen ja luinen pyöränteline.

Kyllähän se näin on että naisen tulisi olla tyytyväinen että on muotoja,olipa sitten isoja tai pieniä.
        Suurempi ongelma minusta on se jos peppu ei ole minkään mallinen eikä muotoinen,ja vielä lisäksi laihan luiseva.
        Asiat voi naiselle esittää niin monella tapaa,ja kuitenkin loukkaamatta....A ja O on kuitenkin muistaa että kaikki me muutumme iän myötä,miehetkin.
        Kyllä miehessä täytyy olla sen verran munaa ja asennetta,että kun naiset kärsivät raskaudet ja muut harmit, niin kyllä minä ainakin tykkään,olipa sitten rinnat menettäneet kimmoisuutensa,vatsaan tullut raskausarpia,ja selluliittia siellä sun täällä,nehän tekevät ihmisestä yksilön,jonka jokaista solua voit silti rakastaa.

• dfsöf
        30v-uros kirjoitti:

Kyllähän se näin on että naisen tulisi olla tyytyväinen että on muotoja,olipa sitten isoja tai pieniä.
        Suurempi ongelma minusta on se jos peppu ei ole minkään mallinen eikä muotoinen,ja vielä lisäksi laihan luiseva.
        Asiat voi naiselle esittää niin monella tapaa,ja kuitenkin loukkaamatta....A ja O on kuitenkin muistaa että kaikki me muutumme iän myötä,miehetkin.
        Kyllä miehessä täytyy olla sen verran munaa ja asennetta,että kun naiset kärsivät raskaudet ja muut harmit, niin kyllä minä ainakin tykkään,olipa sitten rinnat menettäneet kimmoisuutensa,vatsaan tullut raskausarpia,ja selluliittia siellä sun täällä,nehän tekevät ihmisestä yksilön,jonka jokaista solua voit silti rakastaa.

Oli hyvin kirjoitettu 30v -uros, ja ainut mies joka kirjoitti mukavan rennosti tämän asian, fiksusti, tällasia miehiä enemmänkin jotka ei ole pintaelämän ym perässä...Hyvin sanottu...Sekä mies että nainen me vanhenemme arvokkaasti;) enemmän/vähemmän vikoinemme ja puutteinemme, mut tärkeintä on elämän muut arvot jotka peittää tehokkaasti 'viat yms'ja vaalikaa toisiamme ku vanhenemme yhdessä tasapainoisena ihmisenä, omana itsenämme..Siitä jokainen on varmasti samaa mieltä...

• nainen 46v
        30v-uros kirjoitti:

30v-uros kirjoittaa asiaa, ja kauniisti, missä tälläisiä miehiä kasvaa?? Se mitä ihminen on sisältä ja sielultaan, on tärkeintä. Sinulla vaikuttaa olevan kaunis sielu. ;)

• 30v-uros
        nainen 46v kirjoitti:

30v-uros kirjoittaa asiaa, ja kauniisti, missä tälläisiä miehiä kasvaa?? Se mitä ihminen on sisältä ja sielultaan, on tärkeintä. Sinulla vaikuttaa olevan kaunis sielu. ;)

Älkääpäs nyt....loppujen lopuksihan kyse on vain siitä että kuinka hyvin osaa asettua miehen,ja naisen asemaan.Kun osaa ajatella asiaa molempien näkökulmasta,ollaan jo melko pitkällä.

Naisilla on muuten sellainen hassu piirre,että yrittävät hyvin usein tulkita miehen puheita "rivien välistä",vaikka miehet loppujen lopuksi melko pitkälti kuitenkin sanovat niin kuin ajattelevat,jolloin ei ole tarvetta tulkita niitä rivin välissä olevia tyhjiä kohtia.

• fflödks
        30v-uros kirjoitti:

Älkääpäs nyt....loppujen lopuksihan kyse on vain siitä että kuinka hyvin osaa asettua miehen,ja naisen asemaan.Kun osaa ajatella asiaa molempien näkökulmasta,ollaan jo melko pitkällä.

Naisilla on muuten sellainen hassu piirre,että yrittävät hyvin usein tulkita miehen puheita "rivien välistä",vaikka miehet loppujen lopuksi melko pitkälti kuitenkin sanovat niin kuin ajattelevat,jolloin ei ole tarvetta tulkita niitä rivin välissä olevia tyhjiä kohtia.

Niin ja kait naisetkin saa sanoa suoraan mitä ajattelevat ja tekevätkin niin nykyään, kun kaikki on pinnallistunut, ihmissuhteetkin katsotaan ne 'viat' miehestä että naisesta...Kyllä naiset paljo sanoo suoraan miehestään ett onpas sulla iso kaljamaha, taidat olla lihonnut tai vastaavaa...Eli kummatkin oikein hakee 'vikoja'toisistaan osa ihmissuhteista...maailma on pinnallistunut yhä enemmän kaiken elämän arjessa...Ja se vaatii 'nerokkuutta', suuri taito pysyä siitä erossa, eikä mennä aina virran mukana...

• paha virhe

Mietippä tarkkaan miten sen sanoit sille, pitäs vähän miettiä mitä suustansa päästää, varsinkin jos toinen on 'herkkä' ja muutenki oma poikaystävä sen sanoo selvinpäin...eikö naiselle muutenki tule haukkuja, arvostellaan (vaik miehessä itsessä oliskin arvostelemisen paikka) jne...eli Miltä sinusta tuntuu kun tyttökaverisi sanoo takasin ett kylläpä on perseesi on läskin iso tai jotain...Miltä se vaikuttaa sinuun kysyn?? tää maailma menny nii pintapuoliseksi että aitoa luonnnollista ihmistä oli sitt mies tai nainen, nii haukutaan, mollataan ett vaa tulee paha olo tai jotain...Mikä ihmisiä yleensä vaivaa ei anneta erilaisuuden näkyä, rauhassa olla...onko se tää pintapuolinen elämäntyyli, levoton maailma monessa suhteessa, kun ei ole mitää tekemistä, nii sitä sitten soimata haukkua ym toista joka ei halua ääneen kuultavan mitä toinen loukkasi jne...Kyllä moni nainen tietää itsekkin sitä ja tätä pitäs kohentaa ja fiksu, hyvä itsetuntoinen mies on ajatuksena kannustamassa, tukemassa omaa naistaan, vaikkaki painoa ym tullu parisuhteen aikana, ja ei se mieskään täydellinen ole on vatsaa, läskiyttä tullu lisää jne, mutta yhdessä sanoa ett ollaampa kumpikin vähä 'pulkistuttu' tai jotain, se innostaa naistakin yhä enemmmän johonki muuhun asiaan, kokonaisuutena sellaisenaan kun on, kun yhdessä avarretaan keskustellaan, ilman ett toisia 'pitää' suututtaa jne ei kait ole se tarkoitus siinä!! Mietippä näitä asioita ja oletko kypsä asumaan naisesi kanssa, jos ett osaa hillitä itseäsi, vaik näkisitkin jotain mitä se ennen ei ollut...Ja mitä sitten, jokainen itse tiedostaa pitäs parannella sitä tätä ja tota, mut kun toinen laukoo sen arkaan paikkaan niin se melkein toiselle potku perseeseen ja ULOS!!!
      Kunnioittakaa toisianne vaalikaa toisianne, olkaa tyytyväisiä ett olette terveenä tai muusta pikku asioista jne...Parisuhteessa ei arvostella toisia päin naamaa, ja eikä kivaa, ett riitelyksi asti menee...Nyt kärsit mitä sait aikaan ja raskaasti! Mieti

• wo86

No, naisethan ovat aika herkkiä pakkauksia, naisena voin sanoa, että tuollaiset kommentit loukkaavat. Mutta joku on toistaan herkempi ja suuttumusta voi olla monenlaista. Minulle kun mieheni sanoi minun lihonneen, sanoin mitäs sitten, mutta loukkaannuin kyllä itsekin. Ehdottaisin, että kirjottaisit hänelle oikein tuoksukirjeen kauniissa paperissa ja kuoressa, tekstari on niin epäromanttinen. Kerro kirjeessä, mitä tuossa viestissäsi kirjoitit ja muista myös sanoa, että et arvannut että asia olisi niin arka. Voit vaikka jättää kirjeen pöydälle ja esim.ruusukimpun, mutta älä suklaata :D tai jos jätät sittenkin suklaata, lisää kirjeeseen että hän on sinulle tärkein ja voi syödä niin paljon suklaata kuin ikinä jaksaa! En tiedä leppyykö hän, mutta minun sydämen sulattaisi... Kynttiläillallinen päälle olis bueno. lykkyä tykö!

• Jo elämää nähnyt

Totta tuo mitä vo86 neuvoi. Ja pyydä anteeksi koko sydämestäsi. Kerro millainen tollo olet ollut ja häpeat käytöstäsi. Kerro, ettet koskaan voisi saada niin ihanaa naista etkä halua vaihtaa häntä sataan missiinkään.

Itke vaikka povillasi naisesi edessä niin, että hän huomaa sinun olevan tosissaan.

Kerro, että olet pyytänyt netissä apua ihmisiltä. Olisilto näin tehnyt, jos et olisi tosissasi.

Lukekaan yhdessä nämä kaikki ihmisten kommentit, että naisystäväsi saan tuntuman miten sinua on mollattu sen asian takia.

Toivon teille hyvää yhteistä jatkoa ja että tämä olisi opetus kummallekin siitä, miten hienosäikeisiä nuo tunne-elämän langat ovat.

• Kaikenkokenut, tai ainakin ...

Ei kyllä lupaa hyvää parisuhteelle jos naisesi noin vähästä ottaa nokkaansa.Vaikuttaa narsistilta.Täytyy vain varoittaa sinua.Saattaa olla että olet suossa kaulaasi myöten.Paras olisi että et sanoisi sanaakaan, koska kaikki mitä sanot käytetään sinua vastaan.Ainoa teko jolla voit saada tilapäisen helpotuksen on että matelet hänen jalkojensa juuressa anteeksi pyydellen ja luvaten antaa kaiken mitä hän haluaa.

• Poison.

Yleensä narsistit ovat kylläkin niitä jotka pitävät itseään täydellisinä, ja katsovat asiakseen jaella tuollaisia kommentteja toisten ulkonäöstä, ei suinkaan se vastaanottava osapuoli. Ei lupaa hyvää parisuhteelle, jos toinen on noin tunnevammainen. Onneksi sentään ymmärtää katua, ajattelemattomalla henkilöllä on vielä toivoa, luonnehäiriöisellä huomattavasti vähemmän.

• tytsy74

...joskus ammoisina aikoina sairastui anoreksiaan.. ja vain sen takia kun sitä joku samanikäinen poika koulussa meni sanomaan isoksi ja lihavaksi, vaikka oli ehdottomasti vain ja ainoastaan normaalikokoinen ja normaalipainoinen. että varoituksen sana kaikille joilla on tarve kommentoida toisen ulkonäköä vaikka asiat on hyvin. sen jälkeen ei ole enää mikään hyvin jos sattuu olemaan herkkä luonteenlaatu. tässä tapauksessa välit katkesi oikeastaan joka suuntaan tällä arvostelun kohteella ja sairaalareissu oli edessä, tiputusta ja puoli vuotta pelkkää puurokuuria kun meni niin huonoksi ettei muuta sulattanut...

• WAGNEREITA

Naistenlehdet solvaa miehiä jatkuvasti...samoin feministien bestseller kirjallisuus, joita Suomenkin kirjastot ovat täynnä... entä sitten Suomen naisten pöytäkeskustelut, kun mies ei ole paikalla - muutama nainen on hieman kertonut...

Kait sekin jotain kertoo, että olemme erojen ykkösiä maailmassa, ja alkuunlaittajista naisia lähes 3/4.

Eli tervetuloa nykysuomeen. Tervetuloa koristamaan erotilastoja, arvon Suomen mies, eli julkisestikin mm "lihava, veltto wagner sika"...

• nainen 6222

Kaikki sanomiset ja tekemiset vaikuttavat suhteeseen. Kehottaisin tunnustamaan ensin itsellesi ja sitten naisellesi missä suhteen osissa olet kokenut ulkonäöllä yleisesti ottaen olevan merkitystä.

Lakkaa vakuuttelemasta hänelle että hän on kaunis. Nainen tietää itsekin yleensä suurin piirtein mihin on tullut rasvaa, ryppyjä tai mistä nahka alkaa roikkua. Niin käy väistämättä kaikille, myös miehille.

Naiset usein huomaavat pienetkin muutokset miehissään mutta eivät sano mitään koska ne asiat mitä he arvostavat eivät näy päälle päin.

Vakuuttelemisen sijaan vakuutu itse kuinka olematonta ja katoavaista ulkonäkö on ja osoita sitten hänelle ettei täydellisyyteen ole tarvetta pyrkiä. Mieti asia itsesi kanssa jotta olet rehellinen ja vilpitön. Asenneongelmahan on totuuteen katsoen juuri sinun.

Unohda sekstailu vähäksi aikaa. Helli häntä muuten. Hänen hiuksiaan, kulmakarvojaan jne ei niin aroista paikoista kunnes hän ei koe sinun enää arvostelevan häntä.

Sen jälkeen yhdistä hänen takamuksensa positiivisiin asioihin. Esim. jos sivelet häneen vartalovoidetta sivele erityisen suurella rakkaudella juuri hänen takamuksensa.

Yhdistä takamukseen kohdistuva helliminen yhteiseen leffaan, kappaleeseen jne.. älä keskity pelkkään takamukseen mutta ajoita takamuksen saama huomio johonkin mukavaan ja ylelliseen.

Henkistä puolta ei todellakaan saa unohtaa. Sisäisen mielihyvän kautta takamuskompleksikin pian unohtuu ja fyysinenkin puoli alkaa toimia.

• <3

..KIRJOITTAMASI JUTTU HÄNELLE!! Sano et kysyit täältäkin apua ja todella ihailet ja arvostat häntä. Kysy häneltä itseltaan miten voit korjata asian!!

• asiasta

Ymmärrän täysin hänen loukkaantumisensa: minä itsekin olin ennen tosi laiha, mutta nyt on päässyt kertymään ja olin tosi vihainen kun sisko huomautti. Toisaalta se oli hyvä extra lisä, että innosti kuntoilemaan, mutta toisaalta tiesin sen oikein hyvin jo itsekin! Sisko sai melkein turpaan kun raivostuin..;)

Tärkeintä on että pyydät anteeksi sitä, sano että tiedät sanoneesi täysin asittomasti etkä oikein ajatellut.. Kerro kuinka kaunis hän (silti) on. Yritä lepytellä kultaasi ja ehkä jos sanot, ettet itsekään ole niin timmi enää, auttaa. Liikkukaa yhdessä ;)

• Pätsä

En tiedä minkä ikäinen tyttöystäväsi on,tai onko luonnostaan"pyöreyteen" taipuvainen,tai synnyttänyt.Voin kertoa omalta kohdaltani samanmoisista tilanteista.Olin nuorena tosi hoikka,jopa liiankin.Tulin äidiksi 19 vuotiaana ja 25 vuotiaana olin 4 lapsen äiti.Raskauksien jälkeen ei jäänyt kiloja,mutta löysää nahkaa senkin edestä.Sit alko kilot nousta ja kuika ollakkaan minusta liian laihasta oli tullut tosi pyylevä nainen.Mikään elämässä ei ole niin kamalaa kuin inhota omaa peilikuvaansa(siltä se tuntui).Sitten sain laihdutettua itseni kiloihion jotka olivat normaalit pituiselleni naiselle.Mutta,mutta!En kestä yhtään kritiikkiä ulkomuodostani,en vaikka mies sanookin että olen ihanan pehmeä,hyvän näköinen jne.olen itse kokoajan sitä mieltä et olen lihava,ruma jne.Älä tee sitä virhettä ainakaan et alat selittää kuinka täydellinen naisesi on,sano mielummin et hän on kaunis sellaisena kuin on ja että rakastat häntä vaikka roppa muuttuiski,sisus on tärkein.

• rakastatko?

onko rakkaus sitä,että haluaa naisensa/miehensä olevan ikuisesti nuori ja rypytön?oletko itse yhtä komea,kuin suhteenne alussa?sinun pitäisi ymmärtää,että ulkonäkö ei tuo sitä sanomaasi rakkautta,vaan se ihminen itsessään.ulkokuori muuttuu meillä jokaisella,mutta sisäisen kauneuden säilyminen riippuu ihan meistä itsestä!olet tehnyt ajattelemattomasti,mutta,toivon,että saat anteeksi!olin 14 vuotta naimisissa miehen kanssa ja olin juuri sellainen,kun hän halusi.156/49 hän itse oli 164/105 ja sitten hän kyllästyi kuulema minun hoikkuuteeni ja otti itselleen naisen,joka oli 165/108.joten,kuten varmaan ymmärrät ei ulkonäöllä saa olla merkitystä,jos rakastat!tietysti,jos toinen paisuu,kuin pullataikina,vaan sen takia,että ei hoida itseään ja terveys alkaa mennä,silloin ymmärrän,että huomautetaan terveellisistä elämäntavoista...jos itse myös huolehtii itse itsestään!muutama kilo sinne tänne on ELÄMÄÄ.nyt olen naimisissa miehen kanssa,joka on normaalipainoinen,ja ainakin tähän asti on kanssani vielä ollut,vaikka lapsemme syntymän jälkeen painoni nousi 5kiloa ja se jäi.....!toivotan sinulle onnea ja toivon vilpittömästi,että saat anteeksi sanomasi!!!!!ps.olen ylipainoinen juuri sen viisikiloa..(lääkärin mukaan).

• Valintatalo

Nyt saat parempaa katseltavaa, mutta et sylin lämpöä. Hän luuli, että asia on toisin päin ja että hyväksyt hänet sellaisenaan. Saat oikeastaan juuri sitä, mitä tilasit.

• huono homma

Tyhmästi tehty. Tuskin itsekään tykkäisit jos vaikka tyttöystäväs huomauttais sun kaljakummun kasvaneen hieman tms. Ei ihmiselle jota rakastetaan huomautella ulkonäöstä.

• Shawn_Michaels

Mutta koita sellaista, että lähde mukaan hänen urheilusuoritteisiinsa.. Lähdette siis yhdessä treenaamaan. Koska eihän sulla ole oikeutta moittia toista tollaisesta, ellet itse tee mitään kohentaaksesi tai kontrollaidaksesi omaa keskivartalokehitystäsi.

... ja oli oikeutta tai ei.. Pitää koittaa olla tahdikas. Sun ois silloin kannattanut ehdottaa tuollaisen lausahduksen sijasta vaikka, yhteistä uintireissua paikalliseen uimahalliin tai kuntosalille.. tai vaikka ihan vaan kävelylle. Ei naisille saa tollaista sanoa suoraan. Ne on todella arkoja paikkoja heille ja loukkaa heitä tosi syvästi. Tahdikkuus on avain sana.

En tiedä sun rahallista tilannettasi, mutta voisit koittaa peittää sanomiasi.. jollain riipuksella, sormuksella, kukkasilla tai jotain sellaista.

Mutta tiedätkö mietin omalta kohdaltani, kun oon ylittänyt 30 vuoden iän.. ja rakastan naistani enempi kuin mitään maailmassa. Niin mä en edes huomaa, kun hän lihoo. Musta hän on aina maailman kaunein, juuri tuollaisena kuin hän on. Hän huomaa kyllä itse ja jumppaa hullun tavalla.. jota mä ihmettelen, että eihän sun tartte.. Sä oot aina yhtä hyvässä kunnossa. Sanonkin sen hänelle.

• luger

JÄTÄ SE KOSKA SILLÄ ON TOSI HUONO ITSETUNTO.TULEE ONGELMIA VARMASTI MYÖHEMMIN.FAKTA ASIA.

• hänet

MUN SÄNKYYN PANTAVAX!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• karmea

Sinut tässä pannaan ja muutaman miehen toimesta,ettet väkisin naista tällatavalla käyttäydy, huono itsetunto kun on, valitettavaa...Mene peilin eteen ja katso sydämmeesi...Muutama nainen 'ojentaa', käyttäen leluna sinut!! Niin ansaitsetko sellasta, viestin perusteella kyllä....

• Tamma18

Vähä liian vakavasti otti tuo nainen ton asian. Jos se tollaseks on ruvennu. Ei ymmärrä. En mää asiaa noin vakavasti ottais. Omapaha on perseeni! Ja täytyy sitä ny persettä olla:D

• TAMMAnen

Liian herkkä ämmä!! ei tota saa noin vakavasti ottaaa!!!!

• orii

Oletko sinä liian herkkä äijä, jos joku nainen sanoo ompas liian iso perse/takamus...tai nuorelle miehelle ett taidat kaljuuntua aika pahasti...mites sitten tuntuu?

• _Ridge_
        orii kirjoitti:

Oletko sinä liian herkkä äijä, jos joku nainen sanoo ompas liian iso perse/takamus...tai nuorelle miehelle ett taidat kaljuuntua aika pahasti...mites sitten tuntuu?

Jos tommosesta suuttuu, niin laittaisin pihalle.
        Ymmärrän, että voi hetkeksi pahastua, mutta jos pitkää vihaa alkaa pitämään, niin kotiin kasvattamaan itsetuntoa.
        Kyllähän suhteessa rehellinen täytyy olla, puolin ja toisin. Ei tuo kuitenkaan ole ilkeyksissään sanottu.

• Suomessa

paljon kireitä ja tosikkoja ÄMMIÄ ...

• ...

Lukematta muita sen enempää, moinen kommentti omiin korviini kuulostaa siltä, että nimenomaan halusit muutosta asiaan. Että huomautit siksi, ettet ole tyytyväinen naisesi takapuoleen ja toivoisit hänen tekevän asialle jotakin tai ainakin ymmärtävän hävetä sitä. Miksi muuten olisit moista hänelle paukauttanut?

Mitä asian hyvittämiseen tulee.. Rehellinen anteeksipyyntö, selitys miksi moisen sanoit ellet tästä syystä, ja kuten kerroitkin tuossa tekstissäsi, niin kerro hänellekin miten häntä rakastat yms..

Suklaa ja kukat ja sen sellainen saattaa olla romanttista joissain tapauksissa, mutta mielestäni tässä tapauksessa vain ällöttävän imelää ja turhaa.. mutta sehän on makuasia.
        Toivottavasti naisesi leppyy ja onnistutte jatkamaan elämäänne..

• Jokke
        ... kirjoitti:

Lukematta muita sen enempää, moinen kommentti omiin korviini kuulostaa siltä, että nimenomaan halusit muutosta asiaan. Että huomautit siksi, ettet ole tyytyväinen naisesi takapuoleen ja toivoisit hänen tekevän asialle jotakin tai ainakin ymmärtävän hävetä sitä. Miksi muuten olisit moista hänelle paukauttanut?

Mitä asian hyvittämiseen tulee.. Rehellinen anteeksipyyntö, selitys miksi moisen sanoit ellet tästä syystä, ja kuten kerroitkin tuossa tekstissäsi, niin kerro hänellekin miten häntä rakastat yms..

Suklaa ja kukat ja sen sellainen saattaa olla romanttista joissain tapauksissa, mutta mielestäni tässä tapauksessa vain ällöttävän imelää ja turhaa.. mutta sehän on makuasia.
        Toivottavasti naisesi leppyy ja onnistutte jatkamaan elämäänne..

kukaan ole ottanut esille sitä ilmiselvää asiaa että suuri osa miehistä(= esim. minä) pitää suurista, pyöreistä pepuista..
        Jos itse olisin tuollaisen kommentin suustani päästänyt, se olisi muistuttanut enenmmän kiihottunutta murinaa kuin moittimista..
        Eli jos tyttö olisi ollut minun tyttöystäväni, asia ei olisi ollut ongelma lainkaan, päinvastoin;)

• bored

Kai itselläsi on sixpack, kun on varaa arvostella akkasi persettä?! Ja akkasi on nipo.

• sikspäkkiä.

päivittäin on sikspäkki, ja usein myös mäyräkoiria.

• atakki

no mitäs luulet miltä tuntuu kun joku kommentoi vartaloa tuohon sävyyn? Jos asia ei muka ollut sanomisen arvoinen niin kannattiko mennä sanomaan?
      Voisit varmaan vähän ajatella toisen tunteita :S

• MIMOSAAAAh

MOIKKA!!!!
      kaikki aina sanoo et pitää olla suhteessa rehellinen ja se kannnattaa.mun ki mies on sanonu et mun perse on levinny kuyl se vitutti mut tottahan se oli minä lihon ja mies laiha
      jos olisin sinä niin snaoisin et "itseasiassa pylly näyttää nyt paljon paremmalta,herkullisemmalta jne"taitaa olla kyl aika samoja ongelmia mulla koska tykkään pienistä tisdseistä ainakun joku sanoo että on kasvanu niin tunnen nolostumista mutta tottahan se on ei pidä ottaa liiaan vakavasti kaikkea.jokainen ei oo täydellinen.mun mies ainaki rakastaa mua vaikka oisin isomman kokonen.mitäs teille sitte käy jos hankitte lapsen ja paikat venyy ja paukkuu ja saattaa tulla arpia???totuus voi aina kirpasta mutta sen voi kääntää myös positiiviseksi.tämä oli vaan mielipiteeni ja toivon etttä siitä on apua

• Huumoria pitää olla.

Sanoisin suoraan että jos on yhdestä sanonnasta kiinni ystävyys. Ei kannata jatkaa koska kun suuret asiat tulevat niin mitä sitten todella tapahtukaan.
      Tepa

• että kiinteyttämiseen

Sanoisin suoraan, että kuulostaa siltä kuin kiinteyttämiseen voisi olla aihettakin. Sanoi sen miten tahansa, ei se viestiä muuksi muuta ja kun sinnikkäästi jaksat tukea, niin eiköhän se ala johtaa toivomaasi tulokseenkin.

Kestä vaan pikku mököttämiset, vaikka vaikea sellaista olisi uskoa väliaikatulokseksi. Ei kukaan ihminen nyt rakkaltaan voi ottaa tuollaisesta nokkiinsa, ellei ole kauhean epävarma. Kun se on sulle kuitenkin kynnyskysymys.

Ei se allright tuu koskaan oleen mitä sanot mutta toinen voi silti olla kiitollinen.

• entiseni

minun entiseni sanoi kerran minulle, että jos mulla olis DD-kupin tissit, niin hän ei vois pitää näppejänsä erossa minusta.. :) Nykyäänhän tuo naurattaa, mutta sillon tuntui kyllä pahalle, kun asialle ei mitään voi tehdä ottamatta silikooneja.

Hän myös sanoi, että haluaisi minulla olevan ruskeat pitkät suorat hiukset ja siniset silmät. Noh.. Ei siis mikään ihme, että on kyseessä entinen poikaystävä, sillä omistan punaiset luonnonkiharat ja vihreät silmät..

Miehet osaavat olla hiukan ajattelemattomia, mutta en minä hernettä nenään osannut vetää noista kommenteista. Huomasin vain, etten ollut sellainen kuin hän olisi halunnut.

Tähän sinun ongelmaasi palatessa voisin sanoa, että vikatikki, poikaseni, mennä kommentoimaan. Se, kun on herkkä paikka meille. Mutta naisesi ihan selvästi ylireagoi asiaan. Vinkkinä voisit nyt sitten pyrkiä aidosti sanomaan naisesi hyvistä puolista. Kyllä se päästämäsi "lipsahdus" ajan kanssa menettää merkityksensä.. Ehkä..

• Tii-a

No näytäppä tämä viestis hänelle, eiköhän se kerro jo mitä tunnet. Ja varot vastedes päästämästä suustasi tuommoisia.. :)

• tätyli

siellä nyt kalvaa ja sai vaan tekosyyn tuosta peppujutusta. Pyydä anteeksi ja tee selväksi, että jos tuollasen takia suutut, niin antaa mennä.
      Voin sanoa 30:n vuoden kokemuksella, että on sanottu vaikka mitä puolin ja toisin, ja on rupsahdettu rauhassa molemmat. Ja silti puristellaan toisiamme pepusta tilaisuuden tullen.

• tarttusit takaa kiinni

Mitä jos tarttusit takaa kiinni - peilin edessä mieluiten - niin eiköhän se ala vakuuttaan.

• fdsff

Naisethan pitäisi tarttua mieheen kiinni ja tietoisesti ajatella ompa peppus isontunnu, tai kaljamahas pyöristynyt, ja nauraa päälle vaan...Ja naisesi voisi sanoa arvostelevalle poikaystäv. mullla on fiksuja mies ystäviä, jotka osaa arvostaa naista kokonaisuuttaan...Ja naisesi ei todellakaan ansaitsen sun tahallista töksäytystäsi, ellei naises sano takasin katot sun kaikki virheet, molemminpuolista....Olet liian nuori mies suhteeseen, et ainakaan kypsä parsisuhteeseen!!!

• taidatolla

Paa akka kierrätykseen jos tollaisesta loukkaantuu. Tai kimppa panoon monta somalia kerralla johan oppii tykkään

• dflösdf

Sinut tässä laitetaan poikasomalien käsittelyyn eiköhä sinäkin hiljenet lopullisesti, ojentaen samalla kunnolla!!! mitä tänne viestität pellehermanni!!!

• naisesi suuttuu noin pienestä,käske hänen menemään vanhempiensa luokse kasvamaan!

• Hupsuu

Iha ihmeellist veuhkoomist tääl! :S Minusta iso takamus naisella on ihana! Tykkään kyllä pienistäkin pepuista. Oikeastaan pidän kaikenlaisista naisten pyllyistä! :) Turhaan täällä riidellään siit, et mitä saa naisel sanoo niitte perseistä ja mitä ei. Ne ovat joka tapauksessa ihania! Siis sekä culot, että niitte kantajat ;)

• menkö arvostelemaan

akkojenne takamuksia tai rintoja. Se on naisille ihan sama asia, kuin nainen sanoisi teille että "sais olla vähän pidempi ja paksumpi tuo sinun penikses."
      Kyllä varmaan vastaavassa tilanteessa mieheltäkin menisi kaikki halut ja kyvyt..

• Ievaliina

Jos nyt vähän peppu pyöristyy niin se ei kaada maailmaa vai vähentääkö se rakkauden määrää?Silloin rakkaus on visuaalista!Tuntuisi varmaan tuollaisesta poikasesta tosi hyvälle jos tyttöystävä sanoisi,että muuten oot ihan kiva mut sun penis on vähän liian pieni ja laukeetkin aina liian nopeasti. OLisi kiva nähdä tämän poikasen ulkonäkö ja varsinkin peräpuoli jotta näkisi onko hänellä edes varaa arvostella. Usein nämä herrasmiehet ovat itse altapitäviä ja omaa egoaan pönkittääkseen arvostelevat naisiaan. Tiedän kyllä monta tapausta joissa juuri ukko on kaljamahainen plösö ja vaimo kaunis ja hoikka, mutta silti nämä itseinhossa rypevät lurjukset kaatavat pahan olonsa siippansa "puutteisiin".Turha perään enää itkeä jos vaimo löytääkin sitten sen komean ja sporttisen. Siitäpäs saavat!!!

• jep jep

Luettuani vastauksia tähän viestiketjuun en enään ihmettele miksi ihmiset eroavat niin helposti.

• kärsi kuitenki...

... Teit silti elämäs mokan...
      Itse erehdyin sanomaan naiselleni kun hän kysyi mitä mieltä olisin jos hän ottaisi silarit??

Kerroin että ihan jos hä haluaa niin ottaa vaan.. et kaip ne kivat olis mustakin...
      SUUTTUI.. Ei koskaan enään antanu anteeks.. kun kuulemma haukuin sen tissit.. Niinkö??

Eli meneppäs arvostelemaan naista.. se .. loukkaantuu.. suuttuu.. ja kaivaa sun mokas aina kun on riitaa yms..

Ei ole väärin haluta että nainen pysyis sellaisena kun oli.. tosiasias seukkaaminen repsauttaa niin miestä kuin naista joskus... kun ei tarvitse enään "metsästää".. voi vaan olla sohvalla rakkaan kanssa..

Oikein teit..mutta sillä oli hintansa.. Kyl sä opit pitään tiedot ja mielipitees sisälläs .. kuhan kokemusta karttuu ...

Terv: Mies32W

• Aippa

Mokia sattuu joskus kaikille. Taisit osua todella arkaan paikkaan. Vai oliko kommentti kenties sanottu huonossa tilanteessa, halventavaan sävyyn tai jotenkin erityisen pahasti, koska tyttöystäväsi on sen näemmä kokenut tosi loukkaavaksi. Pelkäät nyt jopa menettäväsi hänet. Kannattaisikohan ottaa asia esille tyttöystävän kanssa ja kertoa että olet pahoillasi asiattomasta kommentista, joka loukkasi häntä ja että rakastat häntä ja että pelkäät menettäväsi hänet kommenttisi takia. Kirjoita vaikka kirje, tuollainen rehellinen ja huolestunut, millaisen olet tänne suomi24:seen kirjoittanut. Mutta ehdottomasti aito sellainen; vilpitön anteeksipyyntö typerästä kommentista, joka uhkaa jo koko teidän suhdetta, Etkä halua menettää häntä.
      Toivottavasti pääsette yli siitä!

p.s. Ehkä kannattaa jättää naisen ulkonäön arviointi, paitsi positiiviseen sävyyn, tästä edes. Eivät naiset halua kuulla rakastamaltaan mieheltä sellaisia kommentteja, vaikka ne pitäisivätkin paikkansa. Naisille on tärkeää, että kelpaavat, kiloineen kaikkineen, miehilleen. Negatiiviset arvioinnit kannattaa jättää suosiolla terveydenhoidonammattilaisten, kenties ystävien ja perheen jäsenten tehtäviksi.

• ASIANHAN..

SÄ SANOIT, EN KYL TAJUU JOS MUIJA KÄYTTÄÄ TOTA PIENTÄ "LIPSAHDUSTA" ASENAAN SUA KOHTAAN.MÄ AINAKIN OTAN KRITIIKIN RAKENTAVANA JA TODELLAKIN KATSON PEILIIN HIEMAN TARKEMPAAN, JA JOS AIHETTA NI JUMPPAHOMMAT ON EDESSÄ, EI KAI SIINÄ MUU AUTA. KYSYPPÄ NAISELTAS ET MIKÄS SIINÄ SE PAHA KOHTA OLI? ETHÄN SÄ SITÄ RUMAKSI HAUKKUNUT, KAUNIITA NE ON PYÖREEMMÄTKIN PYLLYT =)

• aikuinen nainen

Semmoista se elämä on. Minäkin erosin aikanaa pitkästä suhteesta nimenomaan takapuoleen kohdistuneen kommentin jälkeen. Minä en ainakaan voinut koskaan antaa sitä täysin anteeksi, vaikka olenkin jo unohtanut.

Sitten olikin täyttä terapiaa, kun tapasin itseäni nuoremman miehen, joka ihastui nimenomaan täyteläiseen takapuoleeni, kehuu ja on jatkuvasti sen kimpussa vieläkin, viiden yhteisen vuoden jälkeen.

• Nimetön

Voi tätä ulkonäön ylikorostamista! Kuulostaa aika kummalta, että haluat tyttöystäväsi pysyvän samanlaisena kuin suhteenne alussa. Jos itse olet 23, niin hän on varmaan suurin piirtein samaa ikäluokkaa, eikä todellakaan säily aina samanlaisena kuin suhteenne alussa ja miksi ihmeessä pitäisi. Sinäkin muutut. Toisaalta jotain pitää myös kestää toiselta ja hänen reaktionsa kuulostaa aika hurjalta. Yritä saada hänet ymmärtämään, että rakastat häntä muista syistä kuin hänen ulkonäkönsä takia ja vaikka hän muuttuukin niin rakastat silti, vai rakastatko???

• Adaa

Sait mitä ansaitsitkin! Naiselle ei tuolla tavalla puhuta enkä usko että oikeasti häntä rakastat kun tuolla tavalla käyttäydyt kuin mikäkin pikkulapsi. Hänen pyllynsä on hänen oma asiansa ja kaikille naisille todella herkkä asia. Minun poikaystäväni ei ole minun vartalostani ikinä sanonut mitään pahaa sanaa ikinä eikä tule sanomaan. Ei sen takia että minun pyllyni olisi parempi kuin sinun naisesi vaan siksi koska minulla on paljon kypsempi, rakastavampi ja älykkäämpi mies kuin sinun naisellasi. Ei tuotta enää voi millään korjata. Tehty mikä tehty. Jos minä olisin tuo nainen olisin jättänyt sinut ja etsinyt itselleni sellaisen miehen joka ymmärtää naisten päälle. Enkä ole epätasa-arvoinen feministi. Minäkään en ole ikinä sanonut mitään pahaa poikaystäväni vartalosta ja syy siihen on se, että minä todella välitän hänestä enemmän kuin mistään piukasta takapuolesta tai pyykkilautavatsasta. Rakkaus taitaa olla sinulle täysin vieras käsite! Ja valitettavasti monelle muullekin. Että miehet osaa olla sikoja ja luulevat olevansa itse jotain naisen unelmamiehiä. Jos minulla ei onnistu tuon nykyisen mieheni kanssa koko loppuelämää olemaan niin en ikinä ota uutta tilalle, koska parempaa ei löydy. Kaikki muut miehet ovat juuri tuollaisia itsekkäitä omaan napaansa tuijottavia, pinnallisia, aivottomia ja sydämettömiä kusipäitä!

• ei kuittailua

Joku viisas on sanonut, ettei kirjoitusvirheitä ole. Alitajunta ne tuottaa. Sammakoita ei ole - alitajunta ne tuottaa. Se on lähtökohta.
      Olin 20, pirun nätti ja hoikka. Poikaystävä taputti pepulle ja sanoi "tekisit sinäkin jotain itsellesi". Luulin tosiaan vuosikaudet olevani pyylevä ja kamala!
      Kun sitten oikeasti muutuin pyyleväksi, en enää voinut ymmärtää, miksi koskaan olin antanut poikaystävän sanoille mitään painoarvoa. Ikävuosien 20 - 30 välillä ihminen muuttuu paljon, fyysisesti ja henkisesti, jos hyvin käy. Tyttöystävälläsi on epävarma ja epäselvä kuva omasta kehostaan. Sille et voi tehdä mitään, turha edes yrittää. Unohda kirjeet, ole mies.
      Minun suhteeni olisi pelastunut sillä, että nuori mies olisi ottanut vastuun sanoistaan (lausehan oli väärin ajoitettua mutta helläksi tarkoitettua vinoilua) ja kertakaikkiaan kieltänyt minua riidoissa laittamasta omaan suuhunsa sanoja ja motiiveja (laihduta, et ole riittävän hyvä...), joita lauseen takana ei ollut. Jos hän olisi edes kerran ihmetellyt, miksi haluan nähdä tilanteen niin kuin näin.
      Tulkinta ja sitä myöten ongelma on NAISEN omaa paisuttelua! Epävarmuus on syntynyt ennen perseen leviämistä.
      Anna hänen olla PETTYNYT sinuun. Siihen hänellä on oikeus; oman joukkueen jäseniä ei arvostella. Ole rehellinen itsellesi; tyttöystävällä on perusteita nyt olettaa, että kenties sinulla ON muitakin normeja tai salattuja sääntöjä, jotka koskevat parisuhdetta tai toiselle asetettuja odotuksia?
      Ja sitten pää pois perseestä. Tiedätte itsekin, ettei moinen tapahtuma ole todellinen syy, eikä ongelma. Se on tekosyy. Mille, tai minkä välttämiselle, senkin tiedätte itse. Tyypillisesti kommunikaatio-ongelma heijastaa ongelmaa sitoutumisessa tai sen puutteessa.

• Pasi

Naiset haluavat kuulla valheita vaikka sanovat arvostavansa rehellisyyttä. Kysy naiseltasi haluaako hän vastaisuudessa kuulla valheita vai sinun vilpittömiä rehellisä hetken mietteitä.

Tilanteennehan on se että naisesi on tiedostanut perseen levinneen ja se on häntä häirinnyt jo ennen kuin kerkesit siitä mainita. Sinä vaan löit viimeisen naulan arkun kanteen ja nyt sinusta tehdään pyöveli.

Kanna vastuusi sanoistasi ja sano hänelle että tulet vastaisuudessakin sanomaan just niin kuin sinusta tuntuu, koska et halua elää valheessa. Itseksi voit siten miettiä miten vastausuudessa sanojasi ja rehelliset mielipiteesi tuot julki.

• vaikkei uskoisi

Useimmiten ihmiset ovat rehellisiä toisilleen vasta erotilanteissa! Ei pieni etäisyys ja ihmetys toisen ajatuksia kohtaan ole mitenkään kiellettyä tai vaarallista - vaarallista on pitää kaikkea itsestäänselvyytenä.

Rehellisyyden nimissä vain turhan usein sanotaan asioita, joiden ainoa tarkoitus on loukata toista. Pervorehellisyyden voi unohtaa, jos ihmisten kanssa haluaa elää. Se "rehellisyys" kun kuitenkin on vain yhden ihmisen (tunteiden, ennakkoluulojen, elämänkokemuksen värittämä) näkemys milloin mistäkin.

Kehon muutokset liittyvät elämäntapoihin.

• Mari_20

Voi sinuu.. typerys.. Mitä jos naises sanois siulle et siun käsivarret on vähä kutistuneet..? eikö iskis salikuume..
      Sano hänelle nyt ainakin ekaks että älä vaan laihduta enää, että rakastat joka mutkaa ja kurvia siinä kropassa. Yritä saada hänen olo seksikkääks keksimällä jotain uutta kivaa.. ja tietty kähmi sitä pyllyä niin usein ku miel tekee ni hän huomaa että tykkäät siitä.. Äläkä enää koskaan tee samaa mokaa että kommentoit naista muuten ku positiivisesti.. pitää olla aika hyvä itsetunto ettei ota nokkiinsa jos joku rakas ihminen moittii.. Mut ainakii tiiät nyt miten paljon siun mielipide hänelle merkitsee..

• Constructive

Luin kaikki ketjuun tulleet viestit.

Joissain sanottiin, että pitäisi oppia kritisoimaan rakentavasti ja hellästi. Olisinkin todella utelias kuulemaan, miten pitäisi kritisoida rakentavasti jos

- mies on lihonut 8 kg syömällä
      - mies on lihout 8 kg juomalla olutta 24 pulloa viikossa parin vuoden ajan
      - nainen on lihonut 8 kg syömällä
      - nainen on lihonut 8 kg juomalla olutta 24 pulloa viikossa parin vuoden ajan

Olisi kiva tietää, miten oikeasti puolisoaan pitää kritisoida rakentavasti - ja mistä asioista saa kritisoida ja mistä ei.

• Spedetys

Hähhähäää.... Amatööri... Jos oisit halunnu oikee kunnol ongelmii oisit haukkunu laudax viel...

• neuvo

Jos haluat, että naisesi unohtaa tuon, niin kehu häntä... vartaloa arjen keskellä välillä.. usein.
      ja tuo pehvan koskettelu vois aada asian unohtumaan ja naisen taas tuntemaan itsensä naiseksi.
      tsemppiä

• Liian laiha ja liian lihava!

Moro!

No jopas on. Näköjään porukka jakautuu todella voimakkaasti niihin, jotka arvostelun ajattelee rakentavana palautteena ja niihin, joiden mielestä ulkonäköön liittyen negatiivisesti sanottu asia on ehdottomasti kiellettyä. Itse kestän hyvinkin ulkonäkööni kohdistuvan sanomisen. Urheilen ja pyrin pitämään vartalon kunnossa. Ennen olin kaikkien mielestä ruipelo ja nyttemmin on sanottu kyllä jo välillä lihavaksikin. Yleensä kärkkäiten kommenttia saan äidiltäni :D. Häneltä ehkä osin sen tähden, että hän kokee yhä asiakseen muistuttaa terveellisistä elämäntavoista. Kavereilta tulee kyllä myös palautetta, varsinkin jos on taas maha päässyt kasvamaan.
      Se, että kestän itse kritiikkiä ulkonäöstäni on tietysti vain minun kokemukseni asiaan. Osa ottaa asian selkeästi eri tavalla. Painon nouseminen on kuitenkin minusta myös terveysriski, joten siinä mielessä minusta on ihan hyvä, jos joku asiasta huomauttaa.
      Osin kysymys on kohdallani myös halusta näyttää hyvälle ja tuntea välillä, että joku saattaisi jopa ihailla ulkonäköäni, joten siinä mielessä olen pinnallinen. Se, että haluaa näyttää hyvältä on mielestäni täysin vastaavaa kuin, että haluaa kuulostaa ja vaikuttaa viisaalta sekä älykkäältä. :D

• Adaa

No ei ole näköjäään pinnallisuudella mitään rajaa joidenkin ihmisten kohdalla. Täytyy vaan ihmetellä...

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      436
      3151
    2. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      82
      2413
    3. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      116
      1878
    4. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      195
      1565
    5. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      27
      1533
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      77
      1522
    7. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1475
    8. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1398
    9. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1391
    10. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      80
      1317
    Aihe