Telia: ei saatana

Lipsasen liksalla

2005 Telia-Sonera Finlandin toimitusjohtaja Juho Lipsanen, jolle kertyi verotettavaa ansiotuloa 2,35 miljoonaa euroa.

Laskekaapa kuinka monta asiakaspalvelijaa tuolla yhden jäppisen palkalla olisi saatu hoitamaan jonoja?

Aikamoisen contact centerin sillä olisi
pystyttänyt. Jos asiakaspalvelussa saa korkeintaan 18000-20000€/vuosi niin noin 120 työntekijää
ja heille pari esimiestä :)

Ahneus on suunnatonta.
Sanoisinko järkyttävää.

14

2244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että teliasonerasta

      on kaikki tuo verotettava ansiotulo? Yritysjohtajat tekevät kaikkea muutakin.

      Ja tiedätkö kuinka monta paskapersettä rahoitetaan tuosta 2,35 miljoonasta josta valtiolle ja kunnalle menee aika mojova osa veroja?

      Kateus on suunnatonta. Sanoisinko järkyttävää.

      • Suurin osa tellusta?

        Aiheellista ajatella monelta kantilta,, asiakkaat jonottavat puoli tuntia ja joku pyyhkii peräänsä tekemättä mitään konkreettista,, palkkaisivatpa enemmän työntekijöitä.

        Olet kai Soneralta,, muistatko
        Loimaan tapauksen jossa "ulkoistus
        keskiviikkona ja torstaina potkut" n.
        sadalle asiakaspalveluhenkilölle? Sinua
        ei koskettanut?


      • Miten olen hyötynyt?

        Kysyn vielä sinulta kun tunnut tietävän. Kummasta vaihtoehdosta minä Soneran asiakkaana hyödyn enemmän?

        A) palkkaisivat enemmän asiakaspalveluun ja asentajia, edes 50 lisää

        B) maksavat miljoonapalkkaa muutamille johtajilleen, jos nyt vaikka puolet eli 1 milj tuosta 2,35 millistä on Sonerasta saatua ansiotuloa


      • Kateudesta punaisena

      • talousneropatti
        Miten olen hyötynyt? kirjoitti:

        Kysyn vielä sinulta kun tunnut tietävän. Kummasta vaihtoehdosta minä Soneran asiakkaana hyödyn enemmän?

        A) palkkaisivat enemmän asiakaspalveluun ja asentajia, edes 50 lisää

        B) maksavat miljoonapalkkaa muutamille johtajilleen, jos nyt vaikka puolet eli 1 milj tuosta 2,35 millistä on Sonerasta saatua ansiotuloa

        B

        Jos yritykselle ei saada kunnon johtajaa, se ei yksinkertaisesti menesty. Sijoittajien usko loppuu ja sitä kautta rahat. Kohta ei ole verkkoa jolla soittaa, kun konkurssipesä myy mastot ja verkon.

        Kumpaa sinä kannatat?


      • Johtajia ei tarvita
        talousneropatti kirjoitti:

        B

        Jos yritykselle ei saada kunnon johtajaa, se ei yksinkertaisesti menesty. Sijoittajien usko loppuu ja sitä kautta rahat. Kohta ei ole verkkoa jolla soittaa, kun konkurssipesä myy mastot ja verkon.

        Kumpaa sinä kannatat?

        Hei! Telian johto on ja tulee olemaan Ruotsissa. Heihin sijoittajat uskovat. Suomessa ei tarvita enää "johdon suojatyöpaikkoja" vaan parempi asiakaspalvelu.


      • talousneropatti
        Johtajia ei tarvita kirjoitti:

        Hei! Telian johto on ja tulee olemaan Ruotsissa. Heihin sijoittajat uskovat. Suomessa ei tarvita enää "johdon suojatyöpaikkoja" vaan parempi asiakaspalvelu.

        Tarvitaan kyllä. Isossa organisaatiossa johto on keskitetty ulkomaille, mutta sillä on vahvat maaorganisaatio.


      • hgjjhg

        Luuletko että meikäläistä näin asiakkaana kiinnostaa vittuakaan mikään muu ku se että palvelu pelaa. Jos mulla on tärkeää asiaa teliasoneralle niin haluaisin soittaa ja sanoa sen mutta ei. vituttaa jonottaa monta tuntia puhelimessa ...ois muutakin tekemistä. Totuus on se että AINA kun säästösyistä irtisanotaan työntekijöitä niin se raha menee palkkioksi johtajille ja osakkeenomistajat saa osakkeistaan mukavat voitot. Kyllä sieltä osakeyhtiöiltäkin tulee painostusta siihen säästämiseen( irtisanomisiin) kun ei ala tarpeeksi voittoa tuottamaan pulju.


      • YT:t on menossa
        hgjjhg kirjoitti:

        Luuletko että meikäläistä näin asiakkaana kiinnostaa vittuakaan mikään muu ku se että palvelu pelaa. Jos mulla on tärkeää asiaa teliasoneralle niin haluaisin soittaa ja sanoa sen mutta ei. vituttaa jonottaa monta tuntia puhelimessa ...ois muutakin tekemistä. Totuus on se että AINA kun säästösyistä irtisanotaan työntekijöitä niin se raha menee palkkioksi johtajille ja osakkeenomistajat saa osakkeistaan mukavat voitot. Kyllä sieltä osakeyhtiöiltäkin tulee painostusta siihen säästämiseen( irtisanomisiin) kun ei ala tarpeeksi voittoa tuottamaan pulju.

        Teliassa alkoi viikko sitten YT:t. Johdon bonukset oli kai vaarassa... tai jopa oma työpaikka.. varmaankin vahvistavat "maaorganisaatiota" eli johtoa ja ulkoistavat asiakaspalvelua........


      • rourour
        YT:t on menossa kirjoitti:

        Teliassa alkoi viikko sitten YT:t. Johdon bonukset oli kai vaarassa... tai jopa oma työpaikka.. varmaankin vahvistavat "maaorganisaatiota" eli johtoa ja ulkoistavat asiakaspalvelua........

        suojatyöpaikoissaan röhnäävälle johdolle tulee lisäbonukset sen mukaan miten paljon saavat porukkaa ulos,,,, ...


    • Soneralle

      Telian hallitushan on "huippujohdon" palkat
      hyväksynyt. Näkevät paremmaksi maksaa liksaa
      tarpeettomille johtajille
      kuin panostaa asiakaspalveluun.

    • sonera muuhun

      sick.... maanantaina vaihtuu sonera
      kilpailijan liittymään

    • Lisää......

      Telian johdon palkkoja nostettiin viime viikolla lisää. Mutta jostainhan on saatava lisää rahaa joten aloitetaan seuraavat tehostamistoimet:

      - loputkin asentajat ulos "Asennuspuljuun A"
      - asiakaspalvelu ulos "Henkilöstöpuljuun B"
      - asiakaspalveluun soittaminen maksulliseksi
      - puhelimitse tehtävä vikailmoituksen jättäminen maksulliseksi
      - paperilasku maksulliseksi (huom. ei alennusta sähköisen laskun haluaville)
      - haja-asutusalueiden puhelinverkko alas

      Näin voidaan taata Johdon edut.

      • muu..

        Lisäksi muu henkilöstö kuten tuotetuki ja kehitys joutaa "Kierrätyskeskukseen Ö"

        Teliasta on tulossa hyvää
        vauhtia kriisiyhtiö.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2102
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1976
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe