Mitä mieltä olette Mennyt maailma -sarjan musiikista,varsinkin tunnarista? eikö se olekin hieno? Kertokaa minkä elokuvan tai tv-sarjan musiikki on jäänyt teille lähtemättömästi mieleen.Muistaako kukaan brittiläisen Narnia -sarjan musiikkia? Se on saman säveltäjän, Geoffrey Bourgonin kuin Menneen maailmankin musiikki ja sekin on tosi hyvää.Nyt ei kuitenkaan saa ottaa lukuun sellaisia musiikkeja kuin kauniiden ja rohkeiden tunnari tai emmerdalen, salkkareiden yms.Tarkoitan joitan hyviä elokuvia kuten 1900; Amadeus; Barry Lyndon; Gandhi;Minun Afrikkani jne. sekä laatusarjoja(no, jokaisella tietenkin on oma käsityksensä tästäkin asiasta) kuten Twin Peaks; Ihana Elisa; edellä mainitsemani Mennyt maailma jne.
Tv-sarjan musiikista ja elokuvien
5
1192
Vastaukset
- Brittisarjojen fani
Hieno tunnari on Barrington Phelongin (menikö oikein?) säveltämä Inspector Morsen tunnari, joka soi aina lopputekstien päällä. Jos en viime kesänä muuten ehtinyt Morse-jaksoja katsella, saavuin joka tapauksessa tv:n ääreen juuri ennen puoli yhdeksän uutisia, jotta sain kuunnella tuon hienon "kappaleen".
Henry Mancini oli upea elokuvasäveltäjä. Mm. Aamiainen Tiffanyllä (Moon River), Hatari (Baby Elephant Walk), Vaaleanpunainen pantteri ja Romeon ja Julian teema samannimisestä elokuvasta (1960-luvulta) ovat kaikki Mancinin sävellyksiä.
Eikä voi unohtaa Max Steinerin musiikkia elokuvaan Tuulen viemää, Taran teema on tietenkin tunnetuin.- Sateenkaari
Morsen tunnaria, mutta sarjan tiedän, katsoin sitä itsekin aikoinaan ja Tuulenviemää oli mun lempielokuva kun oli 10-vuotias.
- sateenkaari
Derrickin tunnari,se on sellainen valssi? Muistatko Derrickin?Se tulee nyt kakkoselta uusintana torstaisin ja perjantaisin siinä neljän maissa.
- Sateenkaari
James Bond Istanbulissa tunnari.
- ??????
sateenkaari kirjoitti:
Derrickin tunnari,se on sellainen valssi? Muistatko Derrickin?Se tulee nyt kakkoselta uusintana torstaisin ja perjantaisin siinä neljän maissa.
Tietääkö kukaan ton Derrickin tunnarin suomalaista esittäjää tai kappaleen nimeä ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.683208Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91851- 1111740
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2241259- 1291048
- 99992
- 60944
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil67926Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6875- 84869