Olen yrittänyt koko illan etsiä oikeaa tietoa avoerosta. Mutta osaisikohan joku täällä vastata kysymyksiini..
Jos niin "hassusti" kävisi että lopullisesti tulisi ero. Niin miten yhteisen asuntolainan kanssa kävisi? Jos ukko haluaisi jäädä asumaan "pankin omistamaan" velka asuntoon ja minä lähtisin niin kuinka se käytännössä tapahtuisi? kuka maksaa ja mitä?
Olén kuullut että lähtijä joutuu maksamaan osan velasta ja kuin myös toisin päin että jääjä maksaa lähtijän "ulos"? Mikä on totta?
Paljon on kysymyksiä, mutta jos joku todella tietoo kertoo faktaa niin kiitos siitä! :)
avoero todellisuutta....
2
1020
Vastaukset
Yksinkertaisesti ajatellen kuvittele, että olet asunut "vain kämppäkaverin" kanssa ja muutatte eri osoitteisiin.
Erilleen muutto ei vaikuta mitenkään vastuisiinne veloistanne. Se jonka nimi on velkakirjassa vastaa velasta täysimääräisesti. Jos molempien nimi, niin molemmat vastaavat omasta osuudestaan täysimääräisesti riippumatta asutteko yhdessä tai erillään.- Saman kokenut
Lainaa on esim. 70000 euroa ja asunnon arvo 100 000 euroa (ottakaa parilta-kolmelta välittäjältä keskiarvoinen arvio asunnon arvosta tänään) Se joka jää taloon ottaa lainat omiin nimiin ja maksaa toisen ulos (eli antaa rahaa 15000 ja ottaa lainat itselleen. Älä lähde niin, että toinen ottaa vain lainan nimiinsä ja myy asunnon myöhemmin siihen arvio hintaan. Tai sitten myykää asunto, maksakaa velat pois ja tasatkaa loput rahat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3648233Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1592582- 76938
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60863- 55833
- 25826
- 12820
- 64812
- 46786
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss68713