Olen tehnyt luokittelun groove-musiikin kategorioimiseksi.
Ensinnäkin täytyy todeta, että, jotta musa yleensäkin voisi olla groovea, siinä täytyy olla aidoilla rummuilla ja bassolla ihmiseltä ihmiselle soitetut rytmi/basso-pohjat. Jos joku pitää koneilla soitettuja pohjia groovena, hän on yksinkertainen ja tunteeton tomppeli.
Ja sitten itse aisaan.
Groove voidaan jakaa kahteen luokkaan.
1. Munakas räkägroove.
-Tässä groovessa on särmää ja munaa yllin kyllin. Laulussa ja soitossa on sielua ja erektiota/märkääpimppiä. Se saa kuulijan jammailemaan ja saa aikaan kuulijassa eroottisia tunnetiloja. Soitto ei aina ole vimpan päälle rytmissä ja soundit eivät aina ole täysin vireessä mutta kuitenkin tarpeeksi ja tunne ohjaa soittoa.
2. Omaakivaarunkkugroove.
- Tässä groovessa ei ole särmää eikä munaakaan. Soittajat soittavat muikea ilme naamaallaan vain toisilleen unohtaen yleisön. Soitto ei saa aikaan mitään tunnetiloja eikä varsinkaan eroottista latausta. Jotkut soittajien kaltaiset pikkupoijjat, jotka luulevat soiton olevan räkägroovea, kuvittelevat saavansa eroottisia tunnetiloja ja heidän usein näkeekin jammaavan hillitysti musan tahdissa. Muissa tämä vimpan päälle rytmilleen soitettu musa ja vimpan päälle viritetty soundimaailma saa aikaan vain haukotuksia ja sen kuuluisan huudon takarivistä: "Soittakaa edes Kotkan Ruusu kunnolla prkl..."
Grooven kaksi luokkaa
grooveasiantuntija
1
248
Vastaukset
- Bil Cosbi
Hankkisit jonkun kivan harrastuksen ja onko viisasta vetää niitä sekotteita noinkin huteraan päähän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3217635Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771856
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161392- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91261Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j571186Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901029