Niin, siis kierukka kadoksissa. Ei löytynyt ultralla ja lankoja ei tunnu! Lääkäri epäili sen kuitenkin olevan vielä "jossain", koska vuotoa ja muita oireita on edelleen.
Onko kellään kokemusta vastaavasta? Ja löytyikö kierukka sit jostain ja miten poistettiin?
Hormonikierukkaa ei löytynyt kohdusta
3
1880
Vastaukset
- .........................
........on tippunut. ei se kohtuun oo voinu itekseen mennä. tippua voi.
- gyne
näkyy ultrassa varsin huonosti toisin kuin kuparikierukka. Tekikö ultran tk-lääkäri vai gynekologi? Mirena jättää ultrassa taaksensa katveen mutta itse runko ei juuri erotu, ja tottumaton ei ehkä osaa kuvaa tulkita. Langat voivat hyvinkin vetäytyä kaulakanavaan vaikka kierukka olisi normaalisti paikoillaan. Lantioröntgenkuvassa kierukka näkyy, joten sitä voidaan käyttää kierukan paikantamiseksi (mielellään sekä etutaka- että sivukuva).
Kierukan asetuksessa on mahdollista, että kohtuun tulee reikä ja kierukka asetetaan väärään paikkaan vatsaonteloon. Tästä voi seurata vuotohäiriöitä (tosin käytön alussa vuotoprofiili muuttuu käytännössä AINA) ja raskauskin. Tällöin kierukka poistetaan yleensä vatsaontelon tähystysleikkauksessa. Useimmiten asennus on tällöin ollut kivulias ja "vaikea", mutta esim. synnytyksen jälkitarkastuksessa on kuvattu kivuttomia asennuksia vaikka kierukan sittemmin todetaan olevankin vatsaontelossa. Itsestään kohdussa paikoillaan ollut kierukka ei vatsaonteloon vaella.
Kierukka voi myös poistua runsaan kuukautisvuodon mukana, eikä sitä välttämättä huomaa jos se tulee hyytymän mukana vessanpönttöön.- alkup.
Vuotoja on ollut koko ajan, vuodottomia päiviä vain muutamia kuukaudessa...Kipuja/vihlontaa ja muitakin sivuoireita rutkasti! Ja melkeinpä pahenivat vain koko ajan. Asennuskaan ei mikään maailmaan ihanin ollut...Meninkin siis poistattamaan kierukkaa, mutta eipä onnistunutkaan...
Ensi viikolla uusi tsekkaus, tällä kertaa ehkäisypolilla sairaalassa...Vähän kyllä pelottaa!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181260
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232