hiusten kasvu

mikä nopeuttaa

leikkautin hiukseni lyhyiksi ja en oikein pidä lyhyestä tukastani. Kysyisin sitä että kuinka paljon hiukset kasvavat kuukaudessa. Ja mitä pitäisi syödä hiusten kasvun nopeuttamiseksi?

81

33351

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jep...

Parturini leikkasi minulle liian lyhyeen polkkatukan! (vaikka halusin edestä pitkät ja takaa lyhyeet niin ne ovat joka puolelta yhtä pitkät hmps.)

Etsiskelin samaa siis joka puolelta ja sain vain kuulla sanat "hiukset kasvavat pari senttiä kuukaudessa (jos sitäkään). Hiusten kasvua ei pysty nopeuttamaan..."

Mutta löysin myös "tapoja noputtaa kasvamista" (vaikka joidenkin mielestä sellaisia ei siis ole?!?!)
      1. Rikkinäisiä latvoja on leikattava välillä.
      2. Päänahan hierominen
      3. Jotkut puhuivat myös jostain shampoosta joka auttaa kasvattamaan hiuksia nopeasti "kyllä toimii se shamppoo!olen käyttänyt sitä itse 3kk ja toimii hiukset ovat jo ristiselässä.vaikka 3kk takaperin justiin ja justiin olkapäillä:) ei muutakun ostoksille!" (mutta eivät maininneet sen nimeä)
      4. 30min hiuksia harjattava päivittäin/ 100 harjan vetoa
      5. Terveelliset elämäntavat
      6. Liikunta
      7. Vitamiinit?
      8. Pese hiukset kylmällä vedellä
      9. Kampaamoissakin jotain aineita kuulemma
      10. parsakaali=kaikin puolin terveet hiukset.
      kanamuna=nopeuttaa hiusten kasvua (mutta älä syö liikaa koska ne nostavat kolesterolia.)
      appelsiin=helpottaa muiden elintärkeiden ainesosien imeytymistä.
      kala=estää päänahan kuivumista ja hilsettä.
      pinaatti=nopeuttaa hiusten kasvua.
      aprikoosi=pitää päänahan terveenä

HUOM! Nämä ovat vain juttuja joita olen löytänyt netistä en tiedä toimivatko ne.. :/. Mutta kannattaa kokeilla. JA JOS JOKU TIETÄÄ MIKÄ SHAMPPOO ON KYSEESSÄ NIIN KERTOKAA IHMEESSÄ ;)

• kasvava hius

"1. Rikkinäisiä latvoja on leikattava välillä."

Hiuksiin liittyvissä asioissa kannattaa AINA muistaa, että hius itsessään on kuollutta ainesta. Kasvu tapahtuu hiuksen juuressa, joka ei tiedä, mitä latvaosalle tehdään. Eli se on ihan sama, mitä hoitokäsittelyjä teet latvoille, tai leikkaatko vai et. Hiukset kasvavat joka tapauksessa juuresta saman verran. Siisteyden kannalta on toki suotavaa tarkkailla latvojen kuntoa ja leikata tarvittaessa. Itsellä on välillä mennyt yli vuosi leikkausten välillä, kun hiukset ovat hyvässä kunnossa, eikä pitkän letin kanssa tarvitse välittää mallin uloskasvamisesta.

"5. Terveelliset elämäntavat"
        Eiköhän tämä ole se kaikkein tärkein tekijä. Tai ainakin toiseksi tärkein, koska eniten hiusten kasvuun ja laatuun taitaa kuitenkin vaikuttaa GEENIT. Ja niillehän me ei voida mitään.

• p3lle

terveelliset elintavat auttavat hiuksia kasvamaan (ja pysymään kunnossa) > esim. liikunta nopeuttaa verenkiertoa, joka auttaa hiuksia kasvamaan. saman asian ajaa pään hieronta. shampoo on tietojeni mukaan Super Hair, jota en tosin ole itse kokeillut, mutta ajattelin ! itsellänikin on aivan liian lyhyt tukka (tosin "oma vika", koska leikkasin juuri dreadlocksini pois :c)..

• noona
        kasvava hius kirjoitti:

"1. Rikkinäisiä latvoja on leikattava välillä."

Hiuksiin liittyvissä asioissa kannattaa AINA muistaa, että hius itsessään on kuollutta ainesta. Kasvu tapahtuu hiuksen juuressa, joka ei tiedä, mitä latvaosalle tehdään. Eli se on ihan sama, mitä hoitokäsittelyjä teet latvoille, tai leikkaatko vai et. Hiukset kasvavat joka tapauksessa juuresta saman verran. Siisteyden kannalta on toki suotavaa tarkkailla latvojen kuntoa ja leikata tarvittaessa. Itsellä on välillä mennyt yli vuosi leikkausten välillä, kun hiukset ovat hyvässä kunnossa, eikä pitkän letin kanssa tarvitse välittää mallin uloskasvamisesta.

"5. Terveelliset elämäntavat"
        Eiköhän tämä ole se kaikkein tärkein tekijä. Tai ainakin toiseksi tärkein, koska eniten hiusten kasvuun ja laatuun taitaa kuitenkin vaikuttaa GEENIT. Ja niillehän me ei voida mitään.

"Hiukset kasvavat joka tapauksessa juuresta saman verran."

väärin meni !

Huonot latvat täytyy leikata jotta hiukset kasvaisivat nopeammin! Sillä kuivat ja huonot latvat tarkoittavat kaksihaaraisia hiuksia. Eli hius on kasvanut latvasta kahteen eri suuntaan. Ylimääräinen hiuskappale hidastaa hiusten kasvua sillä hiukset tarvitsevat energiaa, ja energiaa kuluu hukkaan kun kaksihaaraiset hiukset kilpailevat keskenään saamastaan energiasta.

• Iltavirkkunen
        noona kirjoitti:

väärin meni !

Huonot latvat täytyy leikata jotta hiukset kasvaisivat nopeammin! Sillä kuivat ja huonot latvat tarkoittavat kaksihaaraisia hiuksia. Eli hius on kasvanut latvasta kahteen eri suuntaan. Ylimääräinen hiuskappale hidastaa hiusten kasvua sillä hiukset tarvitsevat energiaa, ja energiaa kuluu hukkaan kun kaksihaaraiset hiukset kilpailevat keskenään saamastaan energiasta.

Saman verran hius juuresta kasvaa, joten väittämä oli oikein. Ei ole mitään energia-juttuja. Yksinkertaisesti latva murenee, jos hiukseen on tullut "särö". "Särön" tekee myös leikkaaminen, mutta haarahiukset on pakko leikata, koska haaroittunut osa haaroittuu juuria kohti. Tarkoitit varmaan tätä tuolla "latvan kasvamisella kahteen eri suuntaan", vaikka eihän se kasva minnekään vaan paremminkin repeää.

• --

olisko ollu priorin shamppoo?

• hiusfriikitär
        noona kirjoitti:

väärin meni !

Hoh hoh hoh, päivän vitsi oli tää - Ei ne kakshaaraset mitään energiaa mistään syö eikä estä energian virtausta, ei ne hiusten juuret siellä päänahassa käytä hyväkseen mitään latvaenergiaa, ei herrajumala, täähän oli ku jostain ufolehdestä.

Latvoissa voi olla vaikka tsiljoonia kakshaarasia niin tukka kyllä kasvaa noin sentin kuussa; mulla on ollu vuoskausia pitkä tukka jota värjään ja latvat on ollu välillä tosi paskana, niin ei sil oo mitään vaikutusta, aina se sentti tai puoltoista tulee tyvestä esille eli vaatii tyvivärin.
        Eikä piittaa lainkaan leikkaanko latvoja tasaseks vai annanko olla epätasasina.

Näin se on.

Hiusten kasvua voi hiukan edistää syömällä jotain hairgrowth tai sinkkipuristeista tai piitä - ehkä, mitään hirveen dramaattista ne ei saa aikaseks.

Proteiinia kannattais syödä paljon, eläinproteiinia, sori kasvissyöjät. Mitä monipuolisempi ja proteiinipitosempi ravinto, sitä paksummaksi, kiiltävämmäks ja hiukkasen ehkä nopeemmin tukka kasvaa.
        Päänahkaa kannattaa myös hieroa kevyesti. On myös kuorinta-aineita jotka poistaa hiustupista kristallisoitunutta talia, eli päänahan kunto voi vaikuttaa asiaan.
        Ja suosittelisin käyttämään hyvää shampoota ja kosteuttavia tehohoitoja.

Tupakointi, ainakin liian runsas tupakointi supistaa verisuonia ja voi hidastaa hiusten kasvua.

• ...
        hiusfriikitär kirjoitti:

Hoh hoh hoh, päivän vitsi oli tää - Ei ne kakshaaraset mitään energiaa mistään syö eikä estä energian virtausta, ei ne hiusten juuret siellä päänahassa käytä hyväkseen mitään latvaenergiaa, ei herrajumala, täähän oli ku jostain ufolehdestä.

Latvoissa voi olla vaikka tsiljoonia kakshaarasia niin tukka kyllä kasvaa noin sentin kuussa; mulla on ollu vuoskausia pitkä tukka jota värjään ja latvat on ollu välillä tosi paskana, niin ei sil oo mitään vaikutusta, aina se sentti tai puoltoista tulee tyvestä esille eli vaatii tyvivärin.

Näin se on.

Hiusten kasvua voi hiukan edistää syömällä jotain hairgrowth tai sinkkipuristeista tai piitä - ehkä, mitään hirveen dramaattista ne ei saa aikaseks.

Proteiinia kannattais syödä paljon, eläinproteiinia, sori kasvissyöjät. Mitä monipuolisempi ja proteiinipitosempi ravinto, sitä paksummaksi, kiiltävämmäks ja hiukkasen ehkä nopeemmin tukka kasvaa.
        Päänahkaa kannattaa myös hieroa kevyesti. On myös kuorinta-aineita jotka poistaa hiustupista kristallisoitunutta talia, eli päänahan kunto voi vaikuttaa asiaan.

Tupakointi, ainakin liian runsas tupakointi supistaa verisuonia ja voi hidastaa hiusten kasvua.

"Proteiinia kannattais syödä paljon, eläinproteiinia, sori kasvissyöjät. Mitä monipuolisempi ja proteiinipitosempi ravinto, sitä paksummaksi, kiiltävämmäks ja hiukkasen ehkä nopeemmin tukka kasvaa."

Mitä enemmän kulutatte elimistöänne lihan fosfaattien pilkkomiseen sitä enemmän elimistönne joutuu tekemään turhaa työtä. Tämä vaikuttaa hiuksiin. Tietenkin on näitä rehunsyöjiä, jotka puputtaa vain salaattia, mutta sattumalta meillä toisilla hiukset kasvavat paremmin kuin sekasyöjinä. Eipä tarvitse kuunnella enää Valion valistusta kalsiumista, koska ei näin paljoa ja pitkiksi hiukset kasvaneet koskaan ennen. Superkiilto ja ilman haarahiuksia. Vihdoinkin olen tyytyväinen hiuksiini.

• pompeli
        ... kirjoitti:

"Proteiinia kannattais syödä paljon, eläinproteiinia, sori kasvissyöjät. Mitä monipuolisempi ja proteiinipitosempi ravinto, sitä paksummaksi, kiiltävämmäks ja hiukkasen ehkä nopeemmin tukka kasvaa."

Mitä enemmän kulutatte elimistöänne lihan fosfaattien pilkkomiseen sitä enemmän elimistönne joutuu tekemään turhaa työtä. Tämä vaikuttaa hiuksiin. Tietenkin on näitä rehunsyöjiä, jotka puputtaa vain salaattia, mutta sattumalta meillä toisilla hiukset kasvavat paremmin kuin sekasyöjinä. Eipä tarvitse kuunnella enää Valion valistusta kalsiumista, koska ei näin paljoa ja pitkiksi hiukset kasvaneet koskaan ennen. Superkiilto ja ilman haarahiuksia. Vihdoinkin olen tyytyväinen hiuksiini.

...Fosfori!

• hiusfriikitär
        ... kirjoitti:

Vaikee sanoa kun en tunne tapaustasi, olet varmaankin aika nuori vielä, muutenkin hiukset kasvaa ja iho uudistuu nopeesti? Se on toista sitte kun ikää on jo 40, 50 kuten mulla.

Mutta proteiinit, kalsium ja ne 8 aminohappoa joita ihmisen elimistö ei itse valmista ja joita tarvitaan ravinnosta - liha, kala tai ehkä soija - niin nää on kaikki eri asioita.
        Kalsium ja proteiini on kaks ihan eri asiaa. Ja paljon muutakin, magnesium, sinkki, b-vitamiinit etc.
        Mutta nimenomaan proteiinia, jossa on tarvittavat aminohapot, ihmisen hiukset, iho ja kynnet tarvitsee.

• ...
        hiusfriikitär kirjoitti:

Vaikee sanoa kun en tunne tapaustasi, olet varmaankin aika nuori vielä, muutenkin hiukset kasvaa ja iho uudistuu nopeesti? Se on toista sitte kun ikää on jo 40, 50 kuten mulla.

Mutta proteiinit, kalsium ja ne 8 aminohappoa joita ihmisen elimistö ei itse valmista ja joita tarvitaan ravinnosta - liha, kala tai ehkä soija - niin nää on kaikki eri asioita.
        Kalsium ja proteiini on kaks ihan eri asiaa. Ja paljon muutakin, magnesium, sinkki, b-vitamiinit etc.
        Mutta nimenomaan proteiinia, jossa on tarvittavat aminohapot, ihmisen hiukset, iho ja kynnet tarvitsee.

Taitaa olla samanlainen myytti kuin ettei vegaaneille kasva lihakset ;)...................

Suomalaisilla pitäisi olla kunnon leijonanharjat, jos väittämäsi pitäisi paikkansa. Meidän suvun naisillakin vain kaljut paistaa ja yksittäinen hius on höttä, vaikka kuinka lihaa mässyttävät. Minä vaan olen mutaation kehittänyt ruokavaliollani, että olen saanut kestävät pitkät hiukset. Miten se voi olla mahdollista, jos väität toista?...............................

Mukavaa, että kirjoituksen perusteella luullaan nuoreksi, vaikka kärttyinen melkein keski-ikäinen akka se tätä palstaa seurailee................................

Vegaani saa välttämättömät aminohapot ravinnosta syömällä palkokasveja, viljaa ja pähkinöitä/siemeniä. ...............................

Hiusten, kynsien ja ihon kuntoon tärkeitä aminohappoja ovat metioniini, kystiini. kysteiini ja tauriini. Näistä metioniini on ainoa mitä elimistö ei valmista itse, mutta myös muita mainittuja aminohappoja löytyy joistakin ”rehuista”. Minun kokoinen tarvitsisi noin 900mg metioniinia päivässä, mikä tulisi täyteen jo popsimalla 90g parapähkinöitä. HUOM…En kuitenkaan suosittele syömään parapähkinöitä noin paljoa päivittäin, koska ne sisältävät runsaasti seleeniä. Aineenvaihduntaan tarvitaan kuitenkin monia muitakin vitamiineja, hiven- ja kivennäisaineita hyvässä tasapainossa tai muuten niiden aminohappojen popsiminen on ihan turhaa...........................

Enemmän huolestuttaa, koska monet sekasyöjätkin välttelevät rasvaa kuin ruttoa ja lihaa mässyttäenkin potevat anemiaa. Anemia aiheuttaa rajua hiustenlähtöä ja rasvanpuute tekee hiuksista kiillottomat ja kuivat hamput..........................

En minä raatoa alkaisi syömään, vaikka kaljuksi tulisin. 14 vuotta vegeilyä takana. Kai ihonikin näyttäisi jo 50-vuotiaalta, jos en olisi saanut tarpeeksi aminohappoja, koska metioniini vaikuttaa myös ikääntymiseen.............................

• hiusfriikitär
        ... kirjoitti:

Taitaa olla samanlainen myytti kuin ettei vegaaneille kasva lihakset ;)...................

Suomalaisilla pitäisi olla kunnon leijonanharjat, jos väittämäsi pitäisi paikkansa. Meidän suvun naisillakin vain kaljut paistaa ja yksittäinen hius on höttä, vaikka kuinka lihaa mässyttävät. Minä vaan olen mutaation kehittänyt ruokavaliollani, että olen saanut kestävät pitkät hiukset. Miten se voi olla mahdollista, jos väität toista?...............................

Mukavaa, että kirjoituksen perusteella luullaan nuoreksi, vaikka kärttyinen melkein keski-ikäinen akka se tätä palstaa seurailee................................

Vegaani saa välttämättömät aminohapot ravinnosta syömällä palkokasveja, viljaa ja pähkinöitä/siemeniä. ...............................

Hiusten, kynsien ja ihon kuntoon tärkeitä aminohappoja ovat metioniini, kystiini. kysteiini ja tauriini. Näistä metioniini on ainoa mitä elimistö ei valmista itse, mutta myös muita mainittuja aminohappoja löytyy joistakin ”rehuista”. Minun kokoinen tarvitsisi noin 900mg metioniinia päivässä, mikä tulisi täyteen jo popsimalla 90g parapähkinöitä. HUOM…En kuitenkaan suosittele syömään parapähkinöitä noin paljoa päivittäin, koska ne sisältävät runsaasti seleeniä. Aineenvaihduntaan tarvitaan kuitenkin monia muitakin vitamiineja, hiven- ja kivennäisaineita hyvässä tasapainossa tai muuten niiden aminohappojen popsiminen on ihan turhaa...........................

Enemmän huolestuttaa, koska monet sekasyöjätkin välttelevät rasvaa kuin ruttoa ja lihaa mässyttäenkin potevat anemiaa. Anemia aiheuttaa rajua hiustenlähtöä ja rasvanpuute tekee hiuksista kiillottomat ja kuivat hamput..........................

En minä raatoa alkaisi syömään, vaikka kaljuksi tulisin. 14 vuotta vegeilyä takana. Kai ihonikin näyttäisi jo 50-vuotiaalta, jos en olisi saanut tarpeeksi aminohappoja, koska metioniini vaikuttaa myös ikääntymiseen.............................

En väittänytkään kirjotuksessani että jos syö eläinproteiinia (eli "mässyttää" sitä kuten sun termi kuuluu), etteikö sen lisäks tulis huolehtia hivenaineista, vitamiineista, kuiduista, flavonoideista etc.

Sekin on myytti että jos ihminen ei ole täysvegetaristi, niin sitten hän on täys"lihansyöjä" joka ei juuri muuta syö kunhan vaan mässyttelee sitä lihaa.

Viime vuosien tutkimuksissa, lähinnä kohteena n. 20-vuotiaat nuoret, on todettu että aika monella vegetaristilla on anemiaa. Varmaan sitä anemiaa on muillakin mutta sillon ravinnon pitää olla jo selkeesti ykspuolinen, ja myös runsaat kuukautiset aiheuttaa sitä joillekkin.

Itse olen jo 50 eikä ihossani ole ryppyjä, voin sanoa liiottelematta että eipä juuri lainkaan, tosin jonkun verran veltostuneisuutta, maan vetovoima vaikuttaa.

Aminohapot on mielenkiintonen seikka ravinnossa ja turhan vähän niistä puhutaan - mietin vaan kuka jaksaa taiteilla ravinnossaan kaikki viljat ja siemenet ja palkovihannekset päivittäin sellasiks yhdistelmiks että ne aminohapot tulee saatua? Onhan Ulla Rantanen kirjottanu siitä kirjankin.
        Ja entäs jos on pähkinäallergia?
        Myös soija-allergia on melko yleinen.

Itse syön varmuuden vuoks lihaa, kalaa, kanaa, kananmunia. Pähkinöitä pystyn syömään ainoastaan marinoituina eli esim suolattuina mikä ei oo hirveen terveellistä ja soijalle olen allerginen.

Itseäni parikymmentä vuotta vanhemman sukupolven naisilla, Suomessa, on usein huonot ja ohuet hiukset monista eri syistä johtuen. En nyt just jaksa mennä siihen mutta en usko että ainakaan lihan sisällyttäminen ravintoon on sitä aiheuttanu, ennemminkin niin päin että itseäni esim 20-30 vuotta vanhemmat varsinkin maalaisnaiset, siis tällä hetkellä 70-80 vuotiaat ei nuorena syöny pahemmin kasviksia.
        Oma äitini, 77 v, on aina syöny paljon kasviksia, tummaa leipää, myös paljon kalaa, kanaa ja kohtuullisesti lihaa, hänellä on aina ollu paksut hiukset.

Naisten hiukset ohenee myös toisinaan vanhemmassa keski-iässä hormonaalisten seikkojen seurauksena. Omega-hapot on sellasia mitä kannattais syödä, niitä on kyl kaloissa myös.

70-luvun puolivälin Helsingissä kun kävin usein siinä ainoossa kasvisravintolassa syömässä, niin yli puolella naisista oli ohuet silkkiset hiukset, siis hyvin ohuet, sellaset johon kiinnitti oikein huomiota. Ei ihan nuoria, monet 30-40 v.

• ...
        hiusfriikitär kirjoitti:

En väittänytkään kirjotuksessani että jos syö eläinproteiinia (eli "mässyttää" sitä kuten sun termi kuuluu), etteikö sen lisäks tulis huolehtia hivenaineista, vitamiineista, kuiduista, flavonoideista etc.

Sekin on myytti että jos ihminen ei ole täysvegetaristi, niin sitten hän on täys"lihansyöjä" joka ei juuri muuta syö kunhan vaan mässyttelee sitä lihaa.

Viime vuosien tutkimuksissa, lähinnä kohteena n. 20-vuotiaat nuoret, on todettu että aika monella vegetaristilla on anemiaa. Varmaan sitä anemiaa on muillakin mutta sillon ravinnon pitää olla jo selkeesti ykspuolinen, ja myös runsaat kuukautiset aiheuttaa sitä joillekkin.

Itse olen jo 50 eikä ihossani ole ryppyjä, voin sanoa liiottelematta että eipä juuri lainkaan, tosin jonkun verran veltostuneisuutta, maan vetovoima vaikuttaa.

Aminohapot on mielenkiintonen seikka ravinnossa ja turhan vähän niistä puhutaan - mietin vaan kuka jaksaa taiteilla ravinnossaan kaikki viljat ja siemenet ja palkovihannekset päivittäin sellasiks yhdistelmiks että ne aminohapot tulee saatua? Onhan Ulla Rantanen kirjottanu siitä kirjankin.
        Ja entäs jos on pähkinäallergia?
        Myös soija-allergia on melko yleinen.

Itse syön varmuuden vuoks lihaa, kalaa, kanaa, kananmunia. Pähkinöitä pystyn syömään ainoastaan marinoituina eli esim suolattuina mikä ei oo hirveen terveellistä ja soijalle olen allerginen.

Itseäni parikymmentä vuotta vanhemman sukupolven naisilla, Suomessa, on usein huonot ja ohuet hiukset monista eri syistä johtuen. En nyt just jaksa mennä siihen mutta en usko että ainakaan lihan sisällyttäminen ravintoon on sitä aiheuttanu, ennemminkin niin päin että itseäni esim 20-30 vuotta vanhemmat varsinkin maalaisnaiset, siis tällä hetkellä 70-80 vuotiaat ei nuorena syöny pahemmin kasviksia.
        Oma äitini, 77 v, on aina syöny paljon kasviksia, tummaa leipää, myös paljon kalaa, kanaa ja kohtuullisesti lihaa, hänellä on aina ollu paksut hiukset.

Naisten hiukset ohenee myös toisinaan vanhemmassa keski-iässä hormonaalisten seikkojen seurauksena. Omega-hapot on sellasia mitä kannattais syödä, niitä on kyl kaloissa myös.

70-luvun puolivälin Helsingissä kun kävin usein siinä ainoossa kasvisravintolassa syömässä, niin yli puolella naisista oli ohuet silkkiset hiukset, siis hyvin ohuet, sellaset johon kiinnitti oikein huomiota. Ei ihan nuoria, monet 30-40 v.

Tiedän myös näitä anorektisia sekasyöjiä, jotka sanovat itseään kasvissyöjiksi ja potevat anemiaa. Sitten asiantuntijoina väittävät, että kasvisravinnosta ei saa rautaa. Harmillista kyllä!

Kiinnostaisi tietää tuon Ulla Rantasen kirjan nimi, koska en löytänyt aiheeseen liittyvä kirjaa. Netistä löytyi kotitalousneuvoja Ulla Rantanen, mutta en löytänyt häneltä kirjaa.

Ei sen vegeravinnon kanssa tarvitse taitella sen varmaan sen enempää kuin sekasyöjienkään. ;) Olen vain terveys ja hiusfriikki, kuten näyt olevan sinäkin, että asia kiinnostaa.

• ...
        ... kirjoitti:

Tiedän myös näitä anorektisia sekasyöjiä, jotka sanovat itseään kasvissyöjiksi ja potevat anemiaa. Sitten asiantuntijoina väittävät, että kasvisravinnosta ei saa rautaa. Harmillista kyllä!

Kiinnostaisi tietää tuon Ulla Rantasen kirjan nimi, koska en löytänyt aiheeseen liittyvä kirjaa. Netistä löytyi kotitalousneuvoja Ulla Rantanen, mutta en löytänyt häneltä kirjaa.

Ei sen vegeravinnon kanssa tarvitse taitella sen varmaan sen enempää kuin sekasyöjienkään. ;) Olen vain terveys ja hiusfriikki, kuten näyt olevan sinäkin, että asia kiinnostaa.

Kerran viikossa tänne tulee uusi keskustelu, että millä saisi hiukset takaisin pitkäksi. Ainoa vastaus on kärsivällisyys! Eipä siihen mitään ihme pilleriä ole kehitetty. Ainahan voi markkinoida jotain kuponkiuutisjuttua, että hiukset kasvaa 5cm parissa viikossa, mutta se on vain rahastusta. Nämä markkinamiehet vain tietävät mikä myy.

Toivon, ettei kukaan lähtenyt ostamaan aminohappoja viestini tähden, koska liiallinen voi olla toksinen ja lisätä hiustenlähtöä.

Itse suosin luonnollisia kutreja myös harmaita hapsia. Harmikseni vain muutamia harmaita vasta löytyy. :( Olen päässyt vähillä hoidoilla kiiltävään metrilettiin, mistä olen todella tyytyväinen. Todella toivon, että yli 30-vuotiaat kasvattaisivat hiuksiaan. On todellakin ilo silmälle nähdä pitkät harmaantuvat kutrit. Mieheni on samaa mieltä :).

• pamakis2

Moi!

Mulla kans sama tilanne!
        Mutta sitä kysyisin että mikä tuon "ihmeshamppoon" nimi on?

-kiitos-

• pamakis2
        pamakis2 kirjoitti:

Moi!

Mulla kans sama tilanne!
        Mutta sitä kysyisin että mikä tuon "ihmeshamppoon" nimi on?

-kiitos-

Tarkoitan siis nimimerkin:jep...
        viestiä:))

• qwerty

Mane 'n Tail -shampoo taitaa olla kysees:) itsekin just tilasin sen netistä:)

• maiskis vaan sulle
        ... kirjoitti:

Kerran viikossa tänne tulee uusi keskustelu, että millä saisi hiukset takaisin pitkäksi. Ainoa vastaus on kärsivällisyys! Eipä siihen mitään ihme pilleriä ole kehitetty. Ainahan voi markkinoida jotain kuponkiuutisjuttua, että hiukset kasvaa 5cm parissa viikossa, mutta se on vain rahastusta. Nämä markkinamiehet vain tietävät mikä myy.

Toivon, ettei kukaan lähtenyt ostamaan aminohappoja viestini tähden, koska liiallinen voi olla toksinen ja lisätä hiustenlähtöä.

Itse suosin luonnollisia kutreja myös harmaita hapsia. Harmikseni vain muutamia harmaita vasta löytyy. :( Olen päässyt vähillä hoidoilla kiiltävään metrilettiin, mistä olen todella tyytyväinen. Todella toivon, että yli 30-vuotiaat kasvattaisivat hiuksiaan. On todellakin ilo silmälle nähdä pitkät harmaantuvat kutrit. Mieheni on samaa mieltä :).

No mitäs miinustamisen aihetta tuossa viestissä muka on? Tottahan siinä kirjoitettiin. Ei ole mitään mystistä ihmekonstia, jolla saisi hiukset äkkiä pitkiksi. Kärsivällisyys on avainsana siinä sekä se, ettei käsittele hiuksia tavoilla, jotka vaurioittavat niitä. Vaurioituneet hiukset eivät välttämättä veny yhtä hyvin kuin käsittelemättömät, koska vaurioitunut hius voi murentua latvasta melkein sitä mukaa kuin tyvestä kasvaa uutta. Tämä tieto ei luonnollisestikaan miellytä niitä, jotka eivät jaksa odottaa että hiukset kasvaisivat ja samalla rääkkäävät niitä kenties suoristamalla, tupeeraamalla jne.

Tyly totuus. Metriletti on minullakin ja ikää löytyy yli 35 vuotta. Aion myös pitää sen.

• Janspa
        ... kirjoitti:

ai ei oo pilleriä kehitetty??? Ei varmaan maikkarilla mainosteta,mutta kyllä se on keksitty ja ihan ite monen muun kanssa oon todistanu. Hohhoijaa.

• ei eläinproteiinia
        hiusfriikitär kirjoitti:

Näin se on.

Ite oon kuullut, että nimenomaan liika eläinproteiini ohentaa ja hidastaa hiustenkasvua. Mun yksi tuttu on ollut kasvisyöjä yli kymmenen vuotta ja sen hiukset alkoi voimaan paremmin ja kasvamaan nopeammin ruokavalion muutoksen jälkeen. Eli jos haluaa näyttää hyvältä ja voida paremmin, niin syökää vähemmän eläinproteiinia.

• Kanga

Hairbell

• sinkinkäyttäjä

Sinkkilisä saa sai minun kitukasvuisen tukkani kasvamaan ja tuuhenemaan.
      Senttäjä tulee kuukaudessa 2-4cm!
      Vuoden olen syönyt ja nyt olkapäille jämähtäneet hiukseni ovat yli lapaluiden,terveet,kiiltävät ja PAKSUT!
      Apteekkin menet ja sanot että sinkki pillereitä,maksaa n.10€ 6kk satsi.
      Sinkkilisä sai myös ihoni kuntoon ja kynnet.

• ..................

Kuinka usein leikkasit vuodessa?

• n.2cm
        .................. kirjoitti:

Kuinka usein leikkasit vuodessa?

leikattiin...

• .........
        n.2cm kirjoitti:

leikattiin...

Eikö se tuolla 2-4cm kuukaudessa olevalla kasvuvauhdilla olisi jo vyötärölle. Ihan normaalisti kasvoi hiuksesi ;). Luulin, että yli puolet leikattiin vuodessa pois.

Itsekin olen vuosia syönyt sinkkiä purkista, mutta ei ole hiukset yli senttiä kuukaudessa kasvaneet. Vuodessa kasvua tulee n. 13cm.

Kärsivällisyyttä kasvattamiseen. Kesällä sitä on muutakin toimintaa, mikä vie ajatukset pois hiuksista, joten syksyllä sitä huomaa hiusten venähtäen nopeasti pituutta ;).

• ////
        ......... kirjoitti:

Eikö se tuolla 2-4cm kuukaudessa olevalla kasvuvauhdilla olisi jo vyötärölle. Ihan normaalisti kasvoi hiuksesi ;). Luulin, että yli puolet leikattiin vuodessa pois.

Itsekin olen vuosia syönyt sinkkiä purkista, mutta ei ole hiukset yli senttiä kuukaudessa kasvaneet. Vuodessa kasvua tulee n. 13cm.

Kärsivällisyyttä kasvattamiseen. Kesällä sitä on muutakin toimintaa, mikä vie ajatukset pois hiuksista, joten syksyllä sitä huomaa hiusten venähtäen nopeasti pituutta ;).

On paljon hiuksia, jotka eivät jaksa pinnistää kasvuun, päänahan hierontaa. Jos hiuspohja on jäykkä, hiukset harvenevat.

• fgdfgfd
        //// kirjoitti:

On paljon hiuksia, jotka eivät jaksa pinnistää kasvuun, päänahan hierontaa. Jos hiuspohja on jäykkä, hiukset harvenevat.

100 harjan vetoa päivässä on myytti. se lisää vain kaksihaaraisia.

• //// /
        fgdfgfd kirjoitti:

100 harjan vetoa päivässä on myytti. se lisää vain kaksihaaraisia.

aina pesun jälkeen.

• vömmelö

Eläinbiotiinia.

• tuccakasa.
        vömmelö kirjoitti:

Eläinbiotiinia.

Biotiinia suuremmissa määrissä, kuin mitä esim, ihmisille terveys ja luontaistuotekaupoissa myytävissä pillereissä on. kumma juttu, että esim. Saksasta saa ostettua ihan normi kaupoista ihmisille tarkoitettuja, täysin suositeltuja ja tutkittuja pillereitä, joissa on 5 - 10 mg biotiinia, ja täällä Suomessa saa vain apteekista ja sekin on eläimille suunnattua. Noh, ei haittaa, saa sitä syödä ihminenkin, siinä ei ole muuta, kuin biotiinia, metioniinia ja joissakin myös sinkkiä. kaikki tukee toistensa tarkoitusperiä, joten ei ole mitään vaaraa niitä syödä.
        Anyway, niitä biotiinipillereitä (5mg/pilleri) kun syö sen kaksi kpl päivässä, ja siihen vielä lisää MSM jauheen, tai kapselit (orgaaninen rikki tms) niin takuuvarmasti kasvaa muuten tucca nopeammin, kuin mitä ikinä ennen. ja se on muuten fakta.
        jos sulla kasvaa normaalisti tukka niin, että sentin kuussa, ja kynnet että saat kerran parissa viikossa leikata/viilata, niin kun aloitat nuo kaksi ainetta, niin takuulla yllätyt.
        kynsiä saa viilata parikin kertaa viikossa, eivät liuskoitu, ja ovat erittäin vahvat ja kestävät.
        hiukset kasvavat parhaimmillaan jopa kolme senttiä kuukaudessa, eli aika tajutonta vauhtia. siinä tosin on tärkeää, että on ravinteiden saanti muutenkin tasapainossa, että ne lisäravinteet imeytyvät kunnolla.
        MSM jauhetta ja kapseleita käytetään pääsääntöisesti kiputilojen hallintaan ja yleiskunnon parantamiseen, aineenvaihdunnan parantamiseen yms, kattokaa googlesta, sieltä löytyy ihan sikana tietoa, niin se hiusten kasvunopeus ja kynsien ja ihon parantuminen on "sivuoiretta" joka siis on aika hyvä juttu, sen kaiken muun lisäksi mitä se tavara tekee :D
        ja se biotiini, on siis vesiliukoinen vitamiini, jolle ei ole määritelty "maksimipäiväannosta" tms... tietty omaa arviointikykyä ja järkeä saa käyttää ;)
        mutta tässä on kaksi asiaa jotka yhdistämällä saa aivan takuuvarmasti tuloksia hiusten kasvattamiseen. edellytyksenä tässäkin tosin on kärsivällisyys: tulokset eivät näy ensimmäisen viikon aikana tuotteiden aloittamisesta, vaan ehkä parin viikon - kuukauden tai joillain jopa kahden kuukauden jälkeen. mutta tulokset ovat uskomattomat.
        Mulla itelläni ei tukka kasva normaalisti ku sen ehkä puoli senttiä kuussa, ja kynnet liuskottuu ja on haperot, ja muutenkin huono iho ja muuta, eikä tupakointi ainakaan helpota näihin. kun alotin sen biotiinin, niin huomasin että oikeastaan kaikki karvat alko kasvaa nopeemmin, mutta etenkin hiukset vahvistu, ja alko tulla sitä "vauvahiusta" päänahasta.. ja sitten lisäsin sen MSM jauheen, niin jopas alko kutrit rehottaa. kolmen sentin siilitukka muuttu puolessa vuodessa rintsikkarajaan asti olevaksi kiiltäväksi elinvoimaseksi hiuskasvustoksi, josta moni on kateellinen. kynsiä saan viilata jatkuvasti, ja ne muuten ei katkee vaikka tekisin mitä. jos tahtosin leikata niitä saksilla, niin... no, luulen ettei se onnistuis kunnolla :D
        ja se muu karvakasvu, onneks on höylät ja kuumavahat, ja pinsetit, sillä sanottakoon että jos joku aine kasvattaa karvoja, niin kasvaahan niitä karvoja muuallakin ku päässä :DD
        tässä mun kokemukset, kattokaa googlesta lisää, siellä on vaikka mitä kertomuksia näistä.
        onne kasvatukselle! :)

• silja-
        tuccakasa. kirjoitti:

Biotiinia suuremmissa määrissä, kuin mitä esim, ihmisille terveys ja luontaistuotekaupoissa myytävissä pillereissä on. kumma juttu, että esim. Saksasta saa ostettua ihan normi kaupoista ihmisille tarkoitettuja, täysin suositeltuja ja tutkittuja pillereitä, joissa on 5 - 10 mg biotiinia, ja täällä Suomessa saa vain apteekista ja sekin on eläimille suunnattua. Noh, ei haittaa, saa sitä syödä ihminenkin, siinä ei ole muuta, kuin biotiinia, metioniinia ja joissakin myös sinkkiä. kaikki tukee toistensa tarkoitusperiä, joten ei ole mitään vaaraa niitä syödä.
        Anyway, niitä biotiinipillereitä (5mg/pilleri) kun syö sen kaksi kpl päivässä, ja siihen vielä lisää MSM jauheen, tai kapselit (orgaaninen rikki tms) niin takuuvarmasti kasvaa muuten tucca nopeammin, kuin mitä ikinä ennen. ja se on muuten fakta.
        jos sulla kasvaa normaalisti tukka niin, että sentin kuussa, ja kynnet että saat kerran parissa viikossa leikata/viilata, niin kun aloitat nuo kaksi ainetta, niin takuulla yllätyt.
        kynsiä saa viilata parikin kertaa viikossa, eivät liuskoitu, ja ovat erittäin vahvat ja kestävät.
        hiukset kasvavat parhaimmillaan jopa kolme senttiä kuukaudessa, eli aika tajutonta vauhtia. siinä tosin on tärkeää, että on ravinteiden saanti muutenkin tasapainossa, että ne lisäravinteet imeytyvät kunnolla.
        MSM jauhetta ja kapseleita käytetään pääsääntöisesti kiputilojen hallintaan ja yleiskunnon parantamiseen, aineenvaihdunnan parantamiseen yms, kattokaa googlesta, sieltä löytyy ihan sikana tietoa, niin se hiusten kasvunopeus ja kynsien ja ihon parantuminen on "sivuoiretta" joka siis on aika hyvä juttu, sen kaiken muun lisäksi mitä se tavara tekee :D
        ja se biotiini, on siis vesiliukoinen vitamiini, jolle ei ole määritelty "maksimipäiväannosta" tms... tietty omaa arviointikykyä ja järkeä saa käyttää ;)
        mutta tässä on kaksi asiaa jotka yhdistämällä saa aivan takuuvarmasti tuloksia hiusten kasvattamiseen. edellytyksenä tässäkin tosin on kärsivällisyys: tulokset eivät näy ensimmäisen viikon aikana tuotteiden aloittamisesta, vaan ehkä parin viikon - kuukauden tai joillain jopa kahden kuukauden jälkeen. mutta tulokset ovat uskomattomat.
        Mulla itelläni ei tukka kasva normaalisti ku sen ehkä puoli senttiä kuussa, ja kynnet liuskottuu ja on haperot, ja muutenkin huono iho ja muuta, eikä tupakointi ainakaan helpota näihin. kun alotin sen biotiinin, niin huomasin että oikeastaan kaikki karvat alko kasvaa nopeemmin, mutta etenkin hiukset vahvistu, ja alko tulla sitä "vauvahiusta" päänahasta.. ja sitten lisäsin sen MSM jauheen, niin jopas alko kutrit rehottaa. kolmen sentin siilitukka muuttu puolessa vuodessa rintsikkarajaan asti olevaksi kiiltäväksi elinvoimaseksi hiuskasvustoksi, josta moni on kateellinen. kynsiä saan viilata jatkuvasti, ja ne muuten ei katkee vaikka tekisin mitä. jos tahtosin leikata niitä saksilla, niin... no, luulen ettei se onnistuis kunnolla :D
        ja se muu karvakasvu, onneks on höylät ja kuumavahat, ja pinsetit, sillä sanottakoon että jos joku aine kasvattaa karvoja, niin kasvaahan niitä karvoja muuallakin ku päässä :DD
        tässä mun kokemukset, kattokaa googlesta lisää, siellä on vaikka mitä kertomuksia näistä.

onks näin että kesällä hiukset kasvavat paremmin kuni talvella ?

• hiusten kasvattajaaa
        silja- kirjoitti:

minä kasvatan nyt hiuksia mutten haluaisi käyttää hirveästi mitään pillereitä koska olen aika nuori =) mutta onko mitään luonnollista keinoa ? esim.hedelmät,kuntoilu,terveelliset ruuat =DDD tai tämä päänahan hieronta? me ollaan ostetaan tuota beroccaa,mahtaako se auttaa yhtään hiusten kasvua? =) tämmösiä mietin!toivottavasti saan apua !

• Levitronix
        hiusten kasvattajaaa kirjoitti:

minä kasvatan nyt hiuksia mutten haluaisi käyttää hirveästi mitään pillereitä koska olen aika nuori =) mutta onko mitään luonnollista keinoa ? esim.hedelmät,kuntoilu,terveelliset ruuat =DDD tai tämä päänahan hieronta? me ollaan ostetaan tuota beroccaa,mahtaako se auttaa yhtään hiusten kasvua? =) tämmösiä mietin!toivottavasti saan apua !

Menkää navettoon töihin, siellä ilman ammoniakki pitoisuus on niin suuri, että hiukset kasvaa kohisten.

• Voi olla
        silja- kirjoitti:

Minulla ainakin parikymppisenä tukka kasvoi kesällä nopeammin, oikein kohisten. Voineeko siis valon määrä, ehkä jopa D-vitamiini, vaikuttaa asiaan? Vaiko vain hormonit (joihin toki D-vitamiini kaiketi vaikuttaakin)?

• millassa-
        Voi olla kirjoitti:

Minulla ainakin parikymppisenä tukka kasvoi kesällä nopeammin, oikein kohisten. Voineeko siis valon määrä, ehkä jopa D-vitamiini, vaikuttaa asiaan? Vaiko vain hormonit (joihin toki D-vitamiini kaiketi vaikuttaakin)?

RAUCH-Hiusvesi on auttanut hyvin hiustenlähtö ongelmaani .syön myös briorion eläinten biotiinia.
        tigejä varsinkin hoitoaineita annan vaikuttaa pitemmän aikaa naamiona.
        pesussa usein xz.

• Juliassssssssi
        millassa- kirjoitti:

RAUCH-Hiusvesi on auttanut hyvin hiustenlähtö ongelmaani .syön myös briorion eläinten biotiinia.
        tigejä varsinkin hoitoaineita annan vaikuttaa pitemmän aikaa naamiona.
        pesussa usein xz.

Mä haluaisin pidemmät ja paksummat hiukset. Miten sellaiset saisi? Ei kiitos mitään kampaamo reissuja..

• hoiloi
        Juliassssssssi kirjoitti:

Mä haluaisin pidemmät ja paksummat hiukset. Miten sellaiset saisi? Ei kiitos mitään kampaamo reissuja..

Jos vaikka lukisit aiemmat viestit :D

• lau
        tuccakasa. kirjoitti:

Kiitos vinkistä, tilasin heti MSM-jauhetta, apteekista onneksi nykyisin saa biotiinia myös ihmisille.

• raijaliis

Minulla hyviä kokemuksia biotiinin syömisestä, salaatteja ja foolihappoa ja Fast-nimistä shampoota ja hoitoainetta,suunniteltu tehostamaan hiustenkasvua. Olen nyt käyttänyt pari kuukautta ja vaikuttaa hyvältä. Myös jos haluaa vahvistusta kannattaa kokeilla apteekista 1000 mg kalkkiporetabletteja, ainakin kynnet ja hiukset vahvistuu. Mutta tuo Fast-shampoota ja hoitoainetta voin todella suositella.

• Maija Mehiläinen

Tuo fast shampoo mielestäni kanssa toimii...toukokuun alussa ostin ja aloin käyttään... toukokuun lopulla vasiten mittasin hiuksen ja seuraavan mittauksen tein eilen niin kuukaudessa 4 cm kasvanu tavallisesti 1.5 - 2 kuussa, että toimii ainaki minulla. Nuita shampoita olen kayttäny sen 1.5 kk ja siihen olen alkanu syömään kalkki tabletteja. Mutta kesäki se saatttaa jotain auttaa, silloin ainaki huomaan, että tukka kasvaa aika joutusasti muutenki. Nyt sitten tilasin uuden shampoo satsin ja jos tuota vauhtia kasvaa niin sitähän on nopiaa taas pitkätukkanen, alle puolessa vuodessa :D

• X
        Maija Mehiläinen kirjoitti:

Tuo fast shampoo mielestäni kanssa toimii...toukokuun alussa ostin ja aloin käyttään... toukokuun lopulla vasiten mittasin hiuksen ja seuraavan mittauksen tein eilen niin kuukaudessa 4 cm kasvanu tavallisesti 1.5 - 2 kuussa, että toimii ainaki minulla. Nuita shampoita olen kayttäny sen 1.5 kk ja siihen olen alkanu syömään kalkki tabletteja. Mutta kesäki se saatttaa jotain auttaa, silloin ainaki huomaan, että tukka kasvaa aika joutusasti muutenki. Nyt sitten tilasin uuden shampoo satsin ja jos tuota vauhtia kasvaa niin sitähän on nopiaa taas pitkätukkanen, alle puolessa vuodessa :D

Mistä tilasit tuota shampoota ja mitä tabletteja syöt ? Ravinnelisä- ja vitamiinitabletit voisivat olla muutenkin hyväksi...

• lissukerava
        X kirjoitti:

Mistä tilasit tuota shampoota ja mitä tabletteja syöt ? Ravinnelisä- ja vitamiinitabletit voisivat olla muutenkin hyväksi...

Tuo fast-shampoo on hyvä tuote, olen tyytyväinen. Siinä ilmeisesti tulee hiuksille tosi vahva aminohappo-kylpy ja jos säännöllisesti käyttää sitä alkaa se kiihdyttämään kasvua. Olen käyttänyt maaliskuusta asti, nyt alkoi jo kolmas pullo koska haluan tosiaan kasvattaa hiukset pitkiksi.
        Arvioisin että kun normaalisti hiukset on kasvaneet parhaimmillaan noin sentin kuukaudessa niin nyt kyllä tekee selvästi ainakin 2 cm kuukaudessa. Biotiinia, kalkkipillereitä ja sinkkiä myös,mutta ei samaan aikaan voi ottaa kaikkia edellä mainittuja. Tilasin hiusapu nimisestä verkkokaupasta, oliko se hiusapu.fi ,tilasin viimeksi isomman satsin ja kotiinkuljetuksen. Tämä täytyy mainita, tilasin iltapäivällä noin klo 16 aikaan töistä paketin. Seuraavana aamuna soitti lähetti että koska paketti tuodaan ja klo 12 aikaan mulla oli tuotteet kädessä. En oo koskaan saanut netistä mitään niin äkkiä.
        Varmaan joku hiusvesi lisäksi voisi olla hyvä kasvattaja, tutkin parhaillaan olisko jotain uusia.

• shayk-yeva
        lissukerava kirjoitti:

Tuo fast-shampoo on hyvä tuote, olen tyytyväinen. Siinä ilmeisesti tulee hiuksille tosi vahva aminohappo-kylpy ja jos säännöllisesti käyttää sitä alkaa se kiihdyttämään kasvua. Olen käyttänyt maaliskuusta asti, nyt alkoi jo kolmas pullo koska haluan tosiaan kasvattaa hiukset pitkiksi.
        Arvioisin että kun normaalisti hiukset on kasvaneet parhaimmillaan noin sentin kuukaudessa niin nyt kyllä tekee selvästi ainakin 2 cm kuukaudessa. Biotiinia, kalkkipillereitä ja sinkkiä myös,mutta ei samaan aikaan voi ottaa kaikkia edellä mainittuja. Tilasin hiusapu nimisestä verkkokaupasta, oliko se hiusapu.fi ,tilasin viimeksi isomman satsin ja kotiinkuljetuksen. Tämä täytyy mainita, tilasin iltapäivällä noin klo 16 aikaan töistä paketin. Seuraavana aamuna soitti lähetti että koska paketti tuodaan ja klo 12 aikaan mulla oli tuotteet kädessä. En oo koskaan saanut netistä mitään niin äkkiä.
        Varmaan joku hiusvesi lisäksi voisi olla hyvä kasvattaja, tutkin parhaillaan olisko jotain uusia.

Latvoja pitäis leikata kerran kuukaudessa .
        Hiero oliiviöljyä päänahkaan ja anna vaikuttaa 30 minuuttia, kerran kk:ssa.
        Omasta kokemuksesta mitä enemmän käy pesemässä hiuksia sitä enemmän niitä tippuu ja laatu kärsii ja päänahka kuivuu. 2 kertaa viikossa tai max 3 kertaa viikossa pitäis pestä hiukset, koska hiusten on saatava ravinteita päänahan luonnollisesta öljystä. Kalaöljy tabletteja kannattaa syödä niin kauan kun vaan jaksaa, paras vaihto-ehto hiusten kasvattajille. Hyvä ravinto vaikuttaa, ja yllätys hyvät yöunet.
        Mulla on parempien elämäntapojen myötä kasvanu hiukset oikeen hienosti, 2 centtiä kuukaudessa :D

• pettynyt..
        lissukerava kirjoitti:

Fast-shampoo on täyttä sontaa, ei ainaska minulle sopinut oleskaan.

• usko tai älä

mutta on olemassa ravintolisiä jotka todella saavat hiukset kasvamaan! kaverini on nyt käyttänyt niitä muutaman kuukauden ajan ja hiukset kasvavt mielestäni uskomattoman nopeasti(verratuna siis normaaliin kasvuun) päätin sitte itsekkin kokeilla näitä samaisia pillereitä joita saa ihan päivittäistavara kaupoista, lähes kaikkialta! suosittelen kokeilua, jos pitkät hiukset on haaveenaa.

• lovemylover

Osanottoni. Toi on niin kurjaa kun haluaa nähdä miltä näyttää lyhyttukkaisena, ja sitten se kaduttaakin. :/ Itse olen hölmöillyt saman kokemuksen läpi monta kertaa aina lapsuudesta asti, milloinkohan opin.

Ja kasvunopeuteen ei käsittääkseni juuri voi vaikuttaa. Hieronta auttaa jos on ns. tiukka päänahka (kai aika harvinainen). Ja itselläni en ole kokeillut tätä, mutta koirieni turkeista kyllä huomaa heti jos on liian vähän valkuaisaineita ruokavaliossa. Eli niille kun lisää kananmunia, kalannahkaa ja esim. oliivi- tai rypsiöljyä ruokaan niin johan turkki kiiltää. Ja eiköhän se ihmisiinkin toimi, luulisi että ainakin hiusten vahvuutta lisäisi. :)

• ?

Te ketkä ootte käyttäny F.A.S.T tuotteita ni onko teillä värjätyt hiukset vai ei ?

• lurppa10

Värjäsin hiuksiani tummaksi shamppoo haalistaa väri mutta hiukset tulevat shampoolla tosi puhtaiksi. Hoitoaine antaa kiiltoa, kuiviin latvoihin käytin hoitoainetta laimentamalla sitä pulloon ja ruiskutin enkä huuhtonut pois. Sisareni hiukset kasvoivat hänen mielestään nopeammin. Nyt minulla on valkaistut hiukset ja kiiltoa löytyy kuivat latvat hoidan edellämainitulla tavalla. Olen käyttänyt satojen eurojen hintaisia parturi tuotteita niin tämä fast-shamppoo pesee ne mennen tullen. Mutta kaikki shamppot ei käy aina kaikille.

• potta

sieni

• notw

1. Älä mee nukkumaan märillä hiuksilla
      2. Letitä hiukset kahelle letille yöksi
      3. Älä näpellä hiuksias liikaa että ne pysyy kosteutettuna
      4. Älä harjaa hiuksia sillon ku ne on märät, käytä viispiikkistä.

• tuleva parturi

Terveys tiedon tunnilla sanottin että hiukset pitää harjata kosteina ja antaa kuivua luonnollisella nopeudella ja hiuksia ei saa pitkäää kiinni koska hiukset haurastaa ja metalli hiuskiinnikkeitä pitää välttaa.

• erästyttönen

notw, mitä jos hiukset on niin lyhyet, että niitä ei saa yöksi letille? Mitäs stten teen?

• ^.^

ite suosittelen aitoa kasvatusta!
      mulla on hiukset polveen asti ja ylpeänä sanon että aidot on!!!!
      ruskeat aidoilla luonnon vaaleilla raidoilla ja paksutkin vielä.

joo,oon omanlainen persoona..hiukset..pukeutuminen..persoona...

mutta ei oo kovin hankala hoitaa. (vaikka ihmiset luuloo niin)
      mut en suosittele lyhyt hermosille/vaihtelusta pitäville ihmiselle!!!!
      ja ei pysty kovin kaikkia kampauksia tekemään,koska painaa niin paljon.
      huono puoli on sekin että jaa usein itteni/muiden alle.

suosittelen kasvatusta,muttei ehkä näin pitkiksi................

Ps,en enää leikkaa latvoja,koska hiukset kasvaa päästä,joten ei se tiiä jos leikkaat latvasta!
      ja minusta ruokavaliolla ei oo väliä,koska en syö kalaa ja katoppa hiuksiani!

• jdhrgtkj

Omasta kokemuksesta voin kertoa mikä tekee hiuksille hyvää.

sairastuin kymmenen vuotta sitten ja pystyin syömään vain hirssipuuroa. Jota sitten söin kaikilla aterioilla lautasellisen. Parissa kuukaudessa hiukseni kiilsivät ja voivat hyvin. Muut huomauttivat ja itsekin huomasin sen.

Paranin enkä jaksanut enää syödä hirssiä yhtä paljon. Hiusten kunto huononi hiljalleen.

Muutama suosi myöhemmin hiusteni kunto oli huono. Muut huomauttelivat siitä. Aloin syödä 1-2 avocadoa päivässä sekä ison annoksen mustikoita. Hiusten kunto parani puolessa vuodessa erittäin hyväksi. kiilsivät ja voivat hyvin. Kampaaja kehui niiden kuntoa.

Siis neuvoiksi hiusten hoitoon: runsaasti hirssipuuroa joka päivä, 1-2 avocadoa päivässä ja mustikoita. Jatka useamman kuukauden ja hiukset kiiltää hyvinvoivina.

• 15+15

Hiukset ovat kuollutta ainetta. Joten sinullla on tosi lyhyet hiukset jos puolessa vuodessa tulevat kuntoon tai sitten sivelit sitä puuroa tukkaan?

• MR.LOL

hi ich bins mrlol und ich sage hallo zu allen die das lesen :)

• haluaa tietää

Mikä se sampoon nimi oli joka kasvattaa hiukset nopesti

• TYTTÖ

itse minulla oli itsenimielestä tarpeeksi pitkät ja ihanat hiukset yli rintojen pitkät olivat mutta sitten minun piti ihan vähän leikata latvoja mutta nyt hiukseni ovat vähän yli olkapäiden .. hiusten leikkuustani on ainakin jtn 3kuukautta ja tuntuu ja näyttää että hiukset eivät olisi kasvanut senttiäkään. eihän hiustenkasvu voi siihen tyssätä ? olen 14 ja harrastan liikuntaa mm.jääkiekkoa,lenkkeilyä, ja venyttelen ,syön myös terveellisesti. ostin 2 lääkettä jotka pitäisivät auttaa hiustenkasvuun sitä piimax biotiini c tabletteja (kaupasta) ja omilla VAIVALLA SÄÄSTÄMILLÄ rahoilla sellaista kun biotiini strong hair ja nail (netistä) olen nyt tossa piimaxissa noin puolivälissä ja biotiini strong hair ja nail on melkein loppunut mutta tuntuu että ei kasva yhtää .. olen ostanut kaikenmaailman hiusnaamioita ja tehnyt luonnonmukaisia hiusnaaamioita (aineet keittiönkaapista :p ) hieronut päänahkaa sellasella mikä näyttää rikotulta vispilältä mutta tuntuu että ei kasva millään !! voiko hiukset muka noin vain lopettaa kasvamisen ? .. outoa etuhiukset kyllä on kasvanut mutta tuntuuu että muu tukka ei . ennen minulla on kasvanut hiukset tosi hurjaa vauhtia ...

• tyttö

AINIIN ja piti vielä sanoa että olin lukenut netistä keskustelupalstoilta noiden lääkkeiden käyttäjien kokemuksia ja olivat osalla toimineet hyvin

• iloitkaa

elikkä siis hiustenhan pitäisi kasvaa kuukaudessa about 1cm ja vuodessa sitten noin 12cm mutta mulla ei tosiaankaan kasva sitä 12cm vaikka söisin
      kuinka terveellisesti tahansa ja leikkauttaisin hiuksiani välillä ja kaikkea muuta tälläistä aiheeseen liittyvää yleensä saan oottaa 5v että hiukset kasvaa 2cm mutta
      eihän siitä mihinkään pääse jos hiukset kasvaa hitaasti äitilläni kasvaa tosi nopeesti isällä myös ja veljellänikin samoten hänen tyttö ystävällänsä ja osilla kavereillanikin kasvaa nopeesti ja johtunee siitä että minulla on perheen aionoat
      paksut hiukset kaikilla niillä joilla on lyhyet hiukset niin niillä kyllä voi se hius kk 1cm kasvaakkin mutta ehei ei meillä paksuhiuksisilla ainakaan minulla ne on oli reilu puoli v. sitten tohon kaulan alapuolelle ja eine kyllä siitä kyllä 2cm enenpää ole kasvannut jos edes sitäkään elikkä ei näistä paksuista hiukstakaan ole aina hyötyä iloitkaa ne joilla onne ne ohuet lettu hiukset

• curly13v

Oon kasvattanu hiuksia noin vuoden ja tulosta on kyllä tullu. Kesällä aloin syömään sinkkiä, d-vitamiinia ja eilen aloin niitten lisäks syomään jotain omega3 tabletteja. Hiukset kasvo kesän aikana yli 6cm ja vauhti pysyy sama edelleen. Oon kyllä myös huomannu että muutkin karvat kasvaa jäätävää vauhtia. Ajelin säärikarvat pari viikkoa sitten ja eilen housuja pukiessa huomasin että pisimmät säärikarvat on taas reilu 2cm pitkiä.. noloa..
        Eli hiuksetki kasvaa ilmeisesti aika saaa vauhtia ku nuo säärikarvat..

• Epäilijä ♦

Aina ajattelen skeptisesti kaikkia luontaistuotteita, mutta päätin silti kokeilla erästä tuotetta minkä tilasin Engalannista. Siinä luvattiin että kynnet, iho ja hiukset voimistuu, joten hiuksien pitäisi kasvaa - ehkä. 2 kapselia/vrk

Olen vasta viikon käyttänyt, joten kerron myöhemmin lisää oliko mitään vaikutusta.

• punatukkainen4

Sinkki auttaa. Söin kuukauden ja päänahasta alkoi kasvaa hirveä villa! Korvien juurella kasvoi sellaisia vauvakiharoita. Ja jatkan syömistä...

Pitkän tukan kasvattajan ei ehkä kannata käyttää kemiallisia hapettimella toimivia värejä. Pahus, ja minä olen käyttänyt!!!
      Löysin tämmöisen: http://coconutcafe.vuodatus.net/page/henna

• didudodus

Hius elää sen 4-6 vuotta, jos oot 6 vuotta kasvattanu ilman leikkausta ja ne on edellee "lyhyet" nii ne ei siitä koskaa kasvakkaa enempää. Aina ei mee nallekarkit tasa. Lopettakaa polttaminen ja eläkää terveellisesti. Kokeilkaa passaako sinkkilisä yms teille.

• hiushullu

hius kasvaa n. 1cm/ kk tämä on tietty keskiarvo, joillakin kasvaa enemmä ja joillakin vähemmän.. mutta monipuolinen ruokavalio auttaa, ja kuulin jonkun joskus puhuneen että jos syö kanamunan päivässä niin hiukset alkaa kasvamaan paljo nopeammin.. Itse kasvatan myös hiuksia, koska haluaisin pitkät hiukset.. syön multi b-vitamiini valmistetta, ostin apteekista. oon kuullu et priorin on hyvä tuote, mutta aika kallis.. Kannattaa hankkia joku joku biotiiniravintolisä, oon kuullu et biotiini just auttaa hiustenkasvuun... myös sinkki auttaa ja B5 -vitamiini?

Apteekista kannattaa kysyä, kyllä ne siellä tietää :)

Ja tietty jotta välttyisit liian useelta latvojen leikkaamiselta niin käytä korjaavia ja kosteuttavie tuotteita ja vältä suoristusrautaa, hiustenkuivaajaa ja muita hiustenmuotoilulaitteita. kohtele hiuksiasi kuin ne olisivat kalleinta silkkiä. :)

• ihan oikeaa tietoa

- Jos elimistössäsi on puutosta biotiinista, sinkistä, kalkista, proteiinista tms niin puutostilan korjaaminen vaikuttaa myös hiustesi kasvunopeuteen. jos puutosta ei ole niin mikään maailman proteiinilisä tai priorin ei tee yhtään mitään.

- Hiuksen kasvunopeus on synnynnäistä. Jos ruokavalio on kunnossa niin hius kasvaa x cm / kk teit mitä tahansa. X on jotain 0.5-2,5 cm välillä, keskimäärin voisi laskea sentin kuukaudessa, kesällä enemmän ja talvella vähemmän.

- Kun hoidat hiuksiasi hyvin ja minimoit föönauksen, suoristuksen ja värjäyksen niin latva ei hajoa ja hius oikeasti kasvaa pituutta myös latvoista eikö murene pois. Käytä hyviä hoitotuotteita, pese vain kun päänahka sen vaatii, käytä latvasuojaa ja pidä hoiksia kiinni (letti tai nuttura) aina kun mahdollista. Latvoja kannattaa leikata / leikkauttaa kuukauden-parin välein ihan 0,5-1 cm kerrallaan niin pääset eroon kaksihaaraisista jotka kuluttavat hiuslatvaa. Nyrkkisääntö on leikkauttaa puolet kuukauden kasvusta pois jos latvat ovat huonot. Näin saat tervettä pituutta.

Fiksu saa noin 5-6 cm ehjää latvaa kasvatettua joka vuosi.

• pitkät hiukset! :)))

Moii kaikkiii! :) eli oon 13 vuotta vanha ja haluasin kovasti pitkät hiukset takas, kävin kampaajal ja se leikkas niist aika lyhyet :( ja haluan nyt pitkät takaisin!:)
      ( ehkä suunnilleen haluan ala selkään asti ).
      Eli nyt tarvitaan neuvoja, jotka edistäisivät hiusten kasvamista! (: olen katsonut netistä joitakin neuvoja ja haluiaisin näihin kysmyksiini kiperästi vastauksia :)

Onko olemassa mitään shampoo/hoitoainetta joka nopeuttaisi hiusten kasvua?

Oon kattonu netistä sellasen kun FAST shampoo, mut sitä myydään kai vaan ulkomailla, onko tosiaan näin?

Tai onko mitään sellaisia tabletteja tai jotai mitä 13 vuotiaatkin voisivat syödä?

Voiko 13 vuotias syödä Piimax tabletteja? vai onko se vaarallista tai jotai?

Ja voiko hiusten paksuuteen vaikuttaa? Jos voi miten ? ( haluaisin paksummat hiukset )

Toimiiko se pään hieronta?

Auttaako jos huuhtelee hiukset kylmällä vedellä päivittäin?

Ja kitos jo etukäteen jos vastaatte näihin kysymyksiini!! :) KIITOS ((:

• Harmin paikka

Shampoot ja ne hoitoaineet on huijausta :)
        Syökää kananmunaa, juokaa maitoa ja kunnolla ruokaa. (Lenkillekkin kans.)

• pehkopää

Jotai monivitamiinia voi kokeilla kans jos ei halua mitää erikoisia tabletteja ostella.. tietty liikunta auttaa, samoin kanamunien syönti ja tee, etenkin vihreä ja sit rooibos. päänahan hierontaa kannattaa kokeilla, mulla ainakin toimi tähän harvaan pehkoon, joka vaikutti siltä et olin kaljuuntumassa..

Kannattaa myös jättää turhat lämpökäsittelyt väliin ja lopettaa hiusten värjääminen, jottei hius kulu.

• hiustenkasvattaja

Eli olen 14 vuotias tyttö ja haluaisin pidemmät hiukset. Kävin alku talvesta kampaamossa tasoittamassa hiukset eli ei ole enää kovinkaan kerrostetut. Hiukset on kasvanut noin 10cm ehkä enemmänkin, mutta silti ne ei ylety ees olkapäille kunnolla. Tavoitteena olis saada tonne selkään asti olevat hiukset. Haluisin ostaa jotain vitamiineja tai biotiinia tai muuta, mutta voiko tämän ikäinen jo syödä niitä?

Kiitos jos joku vastailee. :)

• Janspa

Ite popsin apteekista eläimille tarkotettua biotiini fortea! Aluks söin muistaakseni 2 päivässä ja nykyään kolme jos muistan. Juurikasvu on mieletön!:-) suosittelen! Sopii ihmisille.

• i love my hear.

Avokado!! kannattaa syödä n. 2kpl viikossa. jos haluaa parempaa tulosta 1 per pv. parantaa hiustenlaatua!!
      Porkkanaa taas hiusten pituuskasvuun!
      Sitten seuraat muutaman kuukauden (tulokset siis eivät tule viikossa tai parissa) :D niin voin taata että hiukset voivat paremmin! Tietenkin geenit sen määrittelevät mikä on kylmä totuus :( mutta noilla voi esim. edes auttaa hiusten hyvinvoinita. Avokado ihan ykkönen! myöskin mustikat ja mansikat. :) kannattaa kokeilla!! ja jättää nuo ihan joka viikkoiseen ruokavalioon! muutenkin :)

• hiuksetkasvaa1234567

Hiero päänahkaa, harjaa hiuksia noin 30min/päivä, pese kylmällä vedellä, harjaa hiukset kun ne on ihan kuivat, ei kosteat eikä varsinkaan märät! (hiukset venyy ja katkee helpommin), syö kananmunaa, parsakaalia, aprikoosia, appelsiinia, kalaa ja pinaattia.

ja jostain oon kuullut että jos pitää hiuksia kiinni niin ne kasvaa paremmin kun ne ei liiku niin paljon mut en oo varma... eikä kannata stressata paljoa (:(:

• :))

muistakaaha sitte että liika harjaamine heikentää hiuksii:)

• tukkajumala99

hiuslaatu nyt on ihan yksilölllistä, hiukset kasvaa eri tavalla ihan jokaisella ja jokainen hoitaa ja kasvattaa hiuksia kuin itse parhaaksi näkee. kokeilemalla löytää sen oikeen tavan.

• Janspa

Apteekista biotiini fortea vaan niin saat hyvän juurikasvun!:) 2-3 päivässä,purkki maksaa 13e ja siinä on 60 pilleriä :)

• maltti on valttia :)

Minulla on aina ollut hyvin lyhyet ja ohuet hiukset ja se on kyllä ottanut päähän kovasti. Värjäilin haituviani aika paljon ala-asteen aikana, joka vaikutti Paljon hiusten kuntoon... Eli hiusten kunto siis huononi.
      8 luokalla aloin käyttämään hyvää hoitavaa shampoota, jota laitan vain herneen kokoisen tipan sormien päälle ja levitän ainoastaan päänahkaan. Käytän myös parturista hommattua hyvää hoitoainetta. Lopetin suoritus rautojen, hiusten kuvaajien ja muiden tällaisten koneiden käytön kokonaan. Aloitin myös liikkumaan joka päivä (juoksu lenkki tai lihas kuntoa baletti tunti 1x viikossa) ja aloin syömään tosi paljon salaattia ja hedelmiä jne. (tietysti myös lihaakin). Treenin jälkeen proteiini patukan tai maitorahkaa. Ja tämä elämäntavan muutos vaikutti hiusten & kynsien kasvuun huomattavasti. Olen käynyt pari kertaa parturissa ihan vain ottamassa hiusten hoidon. Viimeksi pari kuukautta sitten otin keratiini hoidon ja auttoi todella paljon (maksaakin kyllä tosi paljon, mutta oli hintansa arvoinen). Vielä 8 luokan jälkeisenä kesä lomana omisti lyhyet hiukset kuten olin aina sitä ennenkin omistanut (eivät vain kasvaneet mihinkään suuntaan ikinä), silloin ne olivat juuri ja juuri olkapäille asti ja nyt vuoden kuluttua ne ovat pidemmät kuin koskaan ennen, jopa yli 5cm yli solisluun.

Eli minun vinkkini hiusten kasvattamiseen ovat nämä:

1. Todellakin oikeanlaista ruokaa monipuolisesti (minulla auttoi huomattavasti, vaikka en olisi itse uskonut vuosi sitten)
      2. Älä käytä näitä suoritus rautoja sun muita haitallisia hius koneita... (itse käytän nykyään vain pakon tullen korkeintaan kerran kuussa ja lämpösuojan kanssa)
      3. Oikean laiset hiustenhoito tuotteet.
      - shampoota riittä vain se herneen kokoinen tippa ja vain päänahkaan (shampoo kuluttaa laivoja)
      - hoitoaine on hyvä olla oman hiuslaadun mukaan
      - suihkutettava hoitoaine on oikein hyvä olla (itse käytän aina suihkun jälkeen) hius öljy (laitan kerran viikossa suihkun jälkeen)
      - kampaajalta saatavat hius hoidot (suosittelisin tätä uutta keratiini hoitoa, mutta kannattaa kysyä enemmän näistä itse kampaajalta)
      4. ODOTUS PALKITAAN! :)

• 3+3

Mulla auttoi ruokavalion korjaus. Allergiaa aiheuttava vilja pois ja rehut tilalle.

Kokonaisruokavalio vaikuttaa myös hiusten laatuun, koska jos elimnistö on ravintoaineiden puutoksessa, niin hiuksista säätetään ja kysistä, koska ne eivät ole niin elintärkeitä elämälle.

Pesuun riittää marketin shampoo. Joskus vuosia sitten vertailtiin kampaamojen kalliita shampoita marketin perusshampoihin ja mitään eroa EI ollut.

Eli rahat menevät todellakin haaskuun erikoisshampoiden käytössä.

• risiiniöljy!

http://www.ricinolja.com/

yläpuolella olevassa linkissä parempaa infoa risiiniöljystä ja sen vaikutuksesta pienessä ajassa! jos ei taitu ruotsi, ota translaattori käyttöön niin tulee ihan ymmärrettävää tekstiä ;)

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      48
      3080
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2884
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2316
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1296
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1073
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      979
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe