vittuun oaj

zoikkeli

Mielessäni kypsynyt ajatus jalostui teoiksi ja erosin oaj:stä. Totesin ettei satojen eurojen vuosittainen jäsenyys tuonut minulle kuin ala-arvoista roskapostia perjantaisin. Vakuutukset minulta löytyvät ilman liittoa ja teboilin alennuksen saa muutoinkin. Palkkaneuvottelutkaan eivät tuoneet kuin suunnilleen saman minkä jokainen liittokierroksella ollut ala on saanut. Jos vain olisi mahdollista, neuvottelisin mielelläni oman palkkani.

Päätökseeni olen erittäin tyytyväinen ja suosittelen muillekkin lämpimästi kangasniemen ´´palkkasponssauksen´´ lopettamista.

21

1230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luokanope/rehtori

      Minä olen tullut samoihin mietteisiin jo keväällä 2005, jolloin erosin järjestöstä yli 25 jäsenyysvuoden jälkeen.
      OAJ ajaa korkeintaan hyvin kapean opettajaryhmän etuja; suurimmat opettajaryhmät jäävät aina nuolemaan rippeitä.
      Kangasniemen suuret puheet eivät suuta halkaise, teot ovat kovin köykäisiä.
      Opettajien työttömyyskassan jäsenyyden olen säilyttänyt ilman päivänkään katkosta; sinne maksan koko vuoden jäsenmaksun kerralla; vuosimaksu on hieman pienempi kuin OAJ:n jäsenmaksu kuukaudessa olisi minulta ollut. En kertaakaan eroni jälkeen ole katunut päätöstäni, korkeintaan sitä olen katunut, etten älynnyt erota jo aikaisemmin. Takaisin OAJ:öön en liity enää ikinä, olen tosin harkinnut esim. KVL:n jäsenyyttä.

    • sigh hetrikcstensonto

      Kielenkäyttösi kertoo paljon nykyajan opettajien tämän hetken tasosta. Ehkä siis pieni palkankorotus olisi opetusalalla paikallaan, jotta alalle saataisiin fiksua porukkaa.

      • jaapa jaa trallallalalllaaa

        Opettajalla on vapaa-aikaan oikeus käyttää semmoista kieltä kuin tykkää ja haluaa. Ei opettajankaan tarvitse vetää opettajan roolia 24h/vrk, kun ei tästä makseta.

        Jurppii asenne, että opettajien pitäisi olla aina korrekteja eikä vikoja sallittaisi. Ihmisiä me ollaan siinä missä muutkin ja jos mua vituttaa, niin mua vituttaa ihan suomen kansan kielellä.


    • Baskeriville

      No noissa opettajan hommissa varmaan harvemmin tulee niitä tuotannollisia ja taloudellisia syitä, minkä takia aletaan lomauttaa tai irtisanoa työntekijöitä.

      Täytyy vaan toivoa, ettet joudu työnantajasi kanssa mihinkään sellaiseen tilanteeseen, missä ei itse neuvottelemalla pärjää. Että sinua esim. yritetään irtisanoa väärin perustein, tai joutuisit muuten epäasiallisen kohtelun uhriksi tms. Jos näin pääsisi käymään, niin saisit ihan itse sitten käräjöidä työnantajasi kanssa ja yrittää viedä hommaa työtuomioistuimeen tms.

      Monilla muilla aloilla näitä tilanteita tulee vähän helpommin.

    • olla

      pelkästään. 54 eu vuosi kaikilta.

      OPTK .fi ilmoitus sinne, että kassan jäsenyys
      säilyy. Lasku tulee autom. kerran vuodessa.

      :)

      • kassanjäsen

        Nykyään summa on 60 €/vuosi, jos on pelkän kassan jäsen.


    • vain...

      Että hoitsut saavat oman jättikorotuksensa niin sen jälkeen opettajillakin on seuraavalla kierroksella kunnolla katetta lyödä korotusennätykset uusiksi.

      • nääää

        Ei ei ei!

        OAJ ja Jalonen eivät halua, että opettajat
        nousivat palkkakuopasta !!

        Ei nyt, eikä tulevaisuudessa !!

        Palkat nousisivat, miehiä hakeutuisi opetusalalle ja OAJ:n jäsenet alkaisivat ajatella omilla aivoilla.

        ----> OAJ jouduttaisiin lopettamaan, jäsenten vähyyden vuoksi.

        Olisi iso porukka työttömiä, puheenjohtajia edunvalvojia, lakimiehiä, palkka-asiamiehiä, kansainvälisten asioiden hoitajia, lehden toimittajia, mainosten myyjiä jne.....


    • Hassuope

      Kun kesken vuoteen minun ja muiden työtovereiteni palkka laikattiin puoleksi , liitto ei sanonut muuta kun "ei ollut laitonta". Miksi ihmeessä joku ilmoittaudu luottamusmieheksi, jos halua rauhallista ja ongelmatonta elämää?

      Muuten, tarjolla olisi kieltenopettajan sijaisuus. Hakijan on oltava pätevä opettaja, tohtoritutkinnon opiskelija, ja valmis työskentelemään 15 e tunninpalkalla.

      • p.askaliittoOAJ

        Kymmenen vuotta kulunut eikä mikään ole muuttunut. OAJ on p as ka liitto, jonka voisi heti lakkauttaa. Liiton tehtävä on elättää liiton johtoa. Palkat kuopassa, lomarahat viety, työaika lisääntyy. Suksikaa mäkeen OAJ.


    • iugoiugogog

      Ammattinimike "opettaja" laittaa ihmisen tiettyyn älykkääseen muottiin. Opettajia on monenlaisia, kuten muissakin ammattiryhmissä on yksilöitä. Ammattiliittojen toiminnan seurauksena näille kaikille pyritään maksamaan palkkaa samoin perustein. Onko oikein, että ammattitaitoaan aktiivisesti kehittävä ja arvostettu opettaja saa samaa palkkaa kuin se matalimman aidan yli pyrkivä harri"höylä"soikkeli?

    • paskamaku

      OAJ llä ei ole mitään virkaa. Johto selkärangattomia. Puhutaan paljon mutta se on sama kun lehmä veteen paskantais samaa löpinää. OAJ= Olli aikoo juksata

    • hohhoijaamitäkusetusta

      Joo ei tule valmista. Jäsenmaksut kyllä kelpaa.

      • take_over

        Liitolla on juuri ne pomot jotka jäsenet valitsivat.


    • Anonyymi

      OAJ:n edunvalvonta on PERSEESTÄ! Mitään eivät saa aikaisiksi, jos työnantaja kohtelee palkka-asiassa väärin!

      • Anonyymi

        Väitteesi vaatisi perusteluja, jotta se olisi uskottava.


    • Anonyymi

      Tämän totesin jo silloin kun siirryttiin 5 päiväiseen työviikkoon ammattikoulun opettajat oli väliin putoajia palkka putosi muilla ei erosin silloin liitosta kun kysyin miksi näin kävi ei huomattu oli vastaus

      • Anonyymi

        Pitäisi lukio-opettajillakin siirtyä 5 päiväiseen työviikkoon, ja 8h työpäivään. Ja niistä ylimääräisistä lomapäivistäkin pitäisi päästä eroon, ei yhteiskunnalla ole varaa semmoiseen.

        Helpottaa myös opettajia kun ei tarvitse iltaisin tehdä töitä, ei ne muutkaan alat tee.


    • Anonyymi

      OAJ ei vastaa edes vireillä olevia riita-asioita koskeviin sähköposteihin. Pitkittää vain asioita jopa vuosikausia. Pelkkää rahastusta. Olisipa todella kiva nähdä, että jokin asia hoidettaisiin loppuun kunniallisesti-

      • Anonyymi

        Koskas nykyisen pj n aikana asiat olisivat sujuneet hyvin.
        Se äijä siirtelee maalejaa niinkuin on itselle hyvä.
        Viittaan twitteri kirjoituksiin.
        Palkkaasioissa olisi myös kirjattavaa mutta taitaa
        jäsenistö olla niitä,että ei me voida ei nyt ei käy.
        Itse erosin oaj stä 2018 ja enpä ole katunut.


    • Anonyymi

      Joo, mitä hyötyä on tuosta paskapuljusta? Ei ole 16 vuodessa meininki muuttunut mihinkään. Jäsenmaksuihin meneville rahoille on parempaakin käyttöä. Tosipaikan eteen tullessa ei liitosta apua saa, koettu on. Nimimerkillä Tyhjän saa pyytämättä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2180
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      174
      1701
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1577
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1368
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1362
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      290
      1207
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1079
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1043
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1042
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      912
    Aihe