Eli tänään olen syönyt näin:
Klo 12:30 kaksi ruisleipää tomaatilla ja toisen leivän päällä oli yksi kalkkunaleike ja salaattia molemmissa. Maitorahkaa n. 100g, siihen oli sekotettu yksi ananasrinkula(säilyke, omassa liemessä).
Klo 19:00 Pizza, täytteenä oli kinkkua, tacokastiketta ja aivan himputin paljon juustoa, mutta otin suurimman osan pois... ainakin noin 100g oli lautasella kun lopetin pizzan syönnin. Kuinkakohan paljon tuli kaloreita? Kyseessä oli siis pizzerian n. 500-600g tavallinen ohut pizza.
Sitten karkkinälkään söin Extra-salmiakkipastilleja, kalorit tiedänkin...24kcal.
Mitä tänään enään voisin syödä, että en paisu kun pullataikina? Lihooko tollasesta?
Kuinka monta kaloria pitäs syödä päivässä että lihoo kilon viikossa?
Kiitoksia jos joku viitsisi vastata.
Repsahdus....
19
4594
Vastaukset
- ...--...
Pizzassa itsessään on se päivittäinen 2000 kcal, joten ei kannata enää syödä mitään.
Muutenkin, sinun pitäisi syödä useampi (2-3) lämmintä ateriaa päivässä, joissa jokaisessa saa olla korkeintaan 400 kcal (koska se on se määrä jonka kehosi pystyy pilkkomaan nopeasti, jos vedät esim. yli 600 kcal kerralla, niin siinä tulee jo liikaa ylimääräisiä kaloreita).
Yritä myös syödä paljon vihreitä vihanneksia; salaattia, kurkkua, parsakaalia jne.
Ja kun kello lyö seitsemän illalla syö sen jälkeen vain hedelmiä, vihanneksia ja ruispitoista leipää tai näkkäriä.
Repsahduksia sattuu. Pitää vain muistaa minimoida ne.- Saat....
pizzaan kaloreita noin paljon?
- ...--...
Saat.... kirjoitti:
pizzaan kaloreita noin paljon?
ei uskoisi, mutta pizzassa on aivan uskomaton määrä kaloreita; se on juuri melkein se koko päivän tarve (aikuiselle naiselle, miehen tarvehan on 2500 kcal).
Samoin ravintoloiden annokset ovat keskimäärin se 2000 kcal (tähän ei tietenkään lasketa sitä, jos syö vain salaatin).
Siinä se paino kertyy, kun ajattelee, että syö "vain" yhden pizzan. Sekään ei toimi, että syö vain sen pizzan, ei mitään muuta koko päivänä, sillä keskivertoateriassa PITÄÄ olla se korkeintaan 400 kcal, että keho pystyy "sulattamaan" sen. - katsomassa....
...--... kirjoitti:
ei uskoisi, mutta pizzassa on aivan uskomaton määrä kaloreita; se on juuri melkein se koko päivän tarve (aikuiselle naiselle, miehen tarvehan on 2500 kcal).
Samoin ravintoloiden annokset ovat keskimäärin se 2000 kcal (tähän ei tietenkään lasketa sitä, jos syö vain salaatin).
Siinä se paino kertyy, kun ajattelee, että syö "vain" yhden pizzan. Sekään ei toimi, että syö vain sen pizzan, ei mitään muuta koko päivänä, sillä keskivertoateriassa PITÄÄ olla se korkeintaan 400 kcal, että keho pystyy "sulattamaan" sen.....muuten vaikka rosson sivuja ja niiden pizzojen kaloritaulukkoa... löysin sellasen äsken... ne pizzat ei ainakaan ole lähelläkään tuota 2000 kcal. Eikä ole muute kotipizzankaan!
- NINNI7000
...--... kirjoitti:
Siinä se paino kertyy, kun ajattelee, että syö "vain" yhden pizzan. Sekään ei toimi, että syö vain sen pizzan, ei mitään muuta koko päivänä, sillä keskivertoateriassa PITÄÄ olla se korkeintaan 400 kcal, että keho pystyy "sulattamaan" sen.Mitäs sitten tapahtuu jos on sen yli 400kcal? Elimistö jättää sen kokonaan sulattamatta vai? Mitähän täällä nyt taas sekoillaan...
- ...--...
katsomassa.... kirjoitti:
....muuten vaikka rosson sivuja ja niiden pizzojen kaloritaulukkoa... löysin sellasen äsken... ne pizzat ei ainakaan ole lähelläkään tuota 2000 kcal. Eikä ole muute kotipizzankaan!
katsomassa Rosson ravintotaulukoita ja aika selvästi se siellä luki:
Al Capone: 1943,4 kcal, rasvaa; 98,6
Alla Rosso: 1796,0 kcal, rasvaa: 86,6
BBQ Chicken: 3280,8 kcal, rasvaa; 147,1
Bolognese: 1690,1 kcal, rasvaa; 79,1
jne. - ...--...
NINNI7000 kirjoitti:
Mitäs sitten tapahtuu jos on sen yli 400kcal? Elimistö jättää sen kokonaan sulattamatta vai? Mitähän täällä nyt taas sekoillaan...
Jos laihduttaa, niin luonnollisesti pitää syödä vain sen verran ettei siitä tule ekstraa. Ja syödä pitää säännöllisesti, muuten tulee nälkä ja se taas aiheuttaa ahmimista tai pahimmillaan paino jumittaa.
400-450 kcal on se määrä minkä laihduttava voi huoletta syödä per ateria. Laihduttajan pitää myös syödä ainakin 500 kcal vähemmän kuin mitä "normaalin" aikuisen; eli naislaihduttaja saa syödä 1000-1500 kcal/pvä.
Eli, syöt 2-3 lämmintä ruokaa (400-450 kcal)= 800-1350 kcal hedelmiä (omenoissa on n. 50-60 kcal), ehkä leipää (mutta vain ruis-tai näkkileipää. Ruisleivässä on 50 kcal, näkkileivässä 30 kcal margariini, joka on 10g= 43kcal). Keitto on hyvä diettiruoka, siihen pitää muistaa lisätä vihreitä vihanneksia.
Kerran, pari viikossa voi syödä kanaa ja ison uuniperunan.
Meidän kehomme ovat sulatusuuneja, mutta jos uunin ähkeää täyteen, se ei syty.
Hyvä uutinen on se, että esim. 8 h yö-uni kuluttaa 400 kcal. - ...tossa...
...--... kirjoitti:
katsomassa Rosson ravintotaulukoita ja aika selvästi se siellä luki:
Al Capone: 1943,4 kcal, rasvaa; 98,6
Alla Rosso: 1796,0 kcal, rasvaa: 86,6
BBQ Chicken: 3280,8 kcal, rasvaa; 147,1
Bolognese: 1690,1 kcal, rasvaa; 79,1
jne....olet aivan oikeassa että juuri noissa mainitsemissasi pizzoissa on melkein se 2000 kcal per lätty, mutta jos ajattelee mitä mun pizzassa oli eli juusto, tacokastike, keittokinkku, verrattavissa kinkku-ananas pizzaan, luulisin.
Verrataan nyt tota mun pizzaa vaikka Rosson Al Caponeen tai Alla Rossoon. Kummassakin vajaa 1000 tai pikkasen reilu toisessa... Sitten kun minä vielä kaivelin suurimman osan juustosta pois, eihän siitä millään voi tulla 2000 kcal. - ...ennen lähettämistä....
...tossa... kirjoitti:
...olet aivan oikeassa että juuri noissa mainitsemissasi pizzoissa on melkein se 2000 kcal per lätty, mutta jos ajattelee mitä mun pizzassa oli eli juusto, tacokastike, keittokinkku, verrattavissa kinkku-ananas pizzaan, luulisin.
Verrataan nyt tota mun pizzaa vaikka Rosson Al Caponeen tai Alla Rossoon. Kummassakin vajaa 1000 tai pikkasen reilu toisessa... Sitten kun minä vielä kaivelin suurimman osan juustosta pois, eihän siitä millään voi tulla 2000 kcal....että olet katsonut kalorit ISON pizzan mukaan. Mun pizza oli normaalin kokoinen.
- ...--...
...ennen lähettämistä.... kirjoitti:
...että olet katsonut kalorit ISON pizzan mukaan. Mun pizza oli normaalin kokoinen.
Katsoin kalorit ison pizzan kohdalta, mutta vaikka söisit sen normaalikokoisen ja kaapisit juustot pois, siitä tulee silti se yli 400 kcal. Muista, että se on se POHJA (joka on tehty pelkästä jauhosta, öljystä ja vedestä), jossa ne kalorit leikkivät piilosta.
Tiedän itsekin painon kanssa taistelevana miten helppoa on oikeuttaa syöminen; okei, repsahdit, mutta älä ala puolustella sitä (kaikkein kamalinta on kun muut kirjoittajat sanovat, että ei se mitään yksi repsahdus haittaa).
Ongelma on siinä, että yhdestä tulee helposti monta. Sinun pitää oppia miinustamaan repsahdukset päivän kokonaiskalorimäärästä ja liikkua enemmän jos olet vetänyt kerralla esim. 700 kcal aterian.
Minullakin on ollut taas tiukat pari päivää, koska oli Halloween (asun maassa jossa se on iso juttu) ja järjestin vuosittaiset juhlat, joissa luonnollisesti oli paljon mässyä. No, päädyin vetämään kolme (3!) 25g sipsipussia, joissa jokaisessa oli 130 kcal (eli yhteensä 390 kcal). Piti sitten jättää yksi ateria väliin ja kieltäytyä alkoholista, ettei kalorimäärä nouse.
Sanon vielä sen, että kun aloittaa jonkun dietin tai terveellisemmän ruokavalion, ensimmäiset pari viikkoa ovat vaikeimmat. Jos pystyt olemaan 14 päivää ilman makeaa ja rasvaista ruokaa, et tunne mielihalua niihin ja repsahduksen pelko pienenee.
Kannattaa kertoa myös ystäville että olet dietillä, että he tietävät olla tarjoamatta lihottavaa ruokaa sinulle tai osaavat puuttua tilanteeseen jos olette kaupassa ostamassa ruokaa ja karkkipussi ihan vain "eksyy" kärryihin (kannattaa muuten luopua kärryjen käytöstä ja siirtyä koreihin, tulee ostettua vähemmän, eikä kannata ostaa ruokaa varastoon).
Onnea laihduttamisellesi! - ...näin on...
...--... kirjoitti:
Katsoin kalorit ison pizzan kohdalta, mutta vaikka söisit sen normaalikokoisen ja kaapisit juustot pois, siitä tulee silti se yli 400 kcal. Muista, että se on se POHJA (joka on tehty pelkästä jauhosta, öljystä ja vedestä), jossa ne kalorit leikkivät piilosta.
Tiedän itsekin painon kanssa taistelevana miten helppoa on oikeuttaa syöminen; okei, repsahdit, mutta älä ala puolustella sitä (kaikkein kamalinta on kun muut kirjoittajat sanovat, että ei se mitään yksi repsahdus haittaa).
Ongelma on siinä, että yhdestä tulee helposti monta. Sinun pitää oppia miinustamaan repsahdukset päivän kokonaiskalorimäärästä ja liikkua enemmän jos olet vetänyt kerralla esim. 700 kcal aterian.
Minullakin on ollut taas tiukat pari päivää, koska oli Halloween (asun maassa jossa se on iso juttu) ja järjestin vuosittaiset juhlat, joissa luonnollisesti oli paljon mässyä. No, päädyin vetämään kolme (3!) 25g sipsipussia, joissa jokaisessa oli 130 kcal (eli yhteensä 390 kcal). Piti sitten jättää yksi ateria väliin ja kieltäytyä alkoholista, ettei kalorimäärä nouse.
Sanon vielä sen, että kun aloittaa jonkun dietin tai terveellisemmän ruokavalion, ensimmäiset pari viikkoa ovat vaikeimmat. Jos pystyt olemaan 14 päivää ilman makeaa ja rasvaista ruokaa, et tunne mielihalua niihin ja repsahduksen pelko pienenee.
Kannattaa kertoa myös ystäville että olet dietillä, että he tietävät olla tarjoamatta lihottavaa ruokaa sinulle tai osaavat puuttua tilanteeseen jos olette kaupassa ostamassa ruokaa ja karkkipussi ihan vain "eksyy" kärryihin (kannattaa muuten luopua kärryjen käytöstä ja siirtyä koreihin, tulee ostettua vähemmän, eikä kannata ostaa ruokaa varastoon).
Onnea laihduttamisellesi!Eli siis ihan pikkukaloreilla en päässyt. Laskin että sain pizzasta ainakin 800-900 kcal, koska söin kumminkin sen venhähöttö pohjan ja pakostikin pikkasen juustoa. En syönyt eilen illalla enään kun omenan ja pikkasen raejuustoa, näin kalorit pysyivät kutakuinkin rajoissaan.
Ärsyttää juu ihmiset nyt kun on laihiksella, sillon ne just haluaa mua viedä ulos syömään ja tehdä/ostaa jälkiruokaa.
Kyllä tämä tästä. Pizzat sun muut pannaan vähäksi aikaa. Kiitos vastauksistasi. - noin sen täytyy olla! :)
...--... kirjoitti:
Jos laihduttaa, niin luonnollisesti pitää syödä vain sen verran ettei siitä tule ekstraa. Ja syödä pitää säännöllisesti, muuten tulee nälkä ja se taas aiheuttaa ahmimista tai pahimmillaan paino jumittaa.
400-450 kcal on se määrä minkä laihduttava voi huoletta syödä per ateria. Laihduttajan pitää myös syödä ainakin 500 kcal vähemmän kuin mitä "normaalin" aikuisen; eli naislaihduttaja saa syödä 1000-1500 kcal/pvä.
Eli, syöt 2-3 lämmintä ruokaa (400-450 kcal)= 800-1350 kcal hedelmiä (omenoissa on n. 50-60 kcal), ehkä leipää (mutta vain ruis-tai näkkileipää. Ruisleivässä on 50 kcal, näkkileivässä 30 kcal margariini, joka on 10g= 43kcal). Keitto on hyvä diettiruoka, siihen pitää muistaa lisätä vihreitä vihanneksia.
Kerran, pari viikossa voi syödä kanaa ja ison uuniperunan.
Meidän kehomme ovat sulatusuuneja, mutta jos uunin ähkeää täyteen, se ei syty.
Hyvä uutinen on se, että esim. 8 h yö-uni kuluttaa 400 kcal.Sait minut tajuamaan olennaisen seikan, joka on jo pidemmän aikaa vaikeuttanut painonpudotustani: syön liian suuria annoksia! Kyllä sen olen tiennyt, että PITÄISI syödä usein ja pieniä annoksia, mutta tuo 400 kcal raja on loistava "keksintö"! Esimerkiksi kouluateriani sisältää noin 600-700 kcal, jonka jälkeen olenkin ihan ähky, ja jaksan 6-7 tuntia eteenpäin. Olen ajatellut, ettei se haittaa, kunhan kokonaiskalorimäärä ei ylity. Sitten olen ihmetellyt kun on ruoansulatusongelmia ja turvotusta ja paino jumittaa... Nyt loppui nää mun hevosenannokset! Tästä lähin 400 kcal on se raja, ja siihen loppuu mässäily. Kiitos konkreettisesta neuvosta! :)
n 21
- on hyvää
Sinä siis söit pizzan ja se oli varmasti hyvää. nauti siis jatkossakin elämästä ja tee vaikka viikonloppuna tosi pitkä kävelylenkki. Siinä kuluu ylimääräisiä kaloreita ja mielikin virkistyy.
- ...valitettavasti....
... en itseasiassa edes nauttinut pizzasta vaan keskityin ottamaan niitä juustoja päältä pois, että tulis edes pikkasen vähemmän kaloreita.
Tänään aamulla paino 300g, nesteitä? Kauan pysyvät kehossa?
Miten mun kannattas tänään syödä? Normaalisti?
Valitettavasti en tälläin kylmällä ilmalla tykkää kävellä eli sen liikunnan pitäs olla jotakin mitä voisin sisällä tehdä... Ja olen kyllä aika laiskakin. =D
Tänään olen nyt sitten syönyt kaksi ruisleipää kalkkunaleikkeellä, tomaatilla, salaatilla, paprikalla ja kupin vihreää teetä.
Kannattaako tänään vältellä pastaa, perunaa ja riisiä? En yleensäkään niitä usein syö, mutta joskus pikkasen.
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen. - se auttaa
...valitettavasti.... kirjoitti:
... en itseasiassa edes nauttinut pizzasta vaan keskityin ottamaan niitä juustoja päältä pois, että tulis edes pikkasen vähemmän kaloreita.
Tänään aamulla paino 300g, nesteitä? Kauan pysyvät kehossa?
Miten mun kannattas tänään syödä? Normaalisti?
Valitettavasti en tälläin kylmällä ilmalla tykkää kävellä eli sen liikunnan pitäs olla jotakin mitä voisin sisällä tehdä... Ja olen kyllä aika laiskakin. =D
Tänään olen nyt sitten syönyt kaksi ruisleipää kalkkunaleikkeellä, tomaatilla, salaatilla, paprikalla ja kupin vihreää teetä.
Kannattaako tänään vältellä pastaa, perunaa ja riisiä? En yleensäkään niitä usein syö, mutta joskus pikkasen.
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.Minä yritän pudottaa painoa. Välillä tulee syötyä karkkia,suklaata jne. Nautin niistä hetkistä hyvällä mielin. Mutta sitten seuraavana päivänä taas jatkan kevyttä linjaa.
Kun tunnen oloni turvonneksi,juon paljon vettä ja syön paljon vihanneksia, hedelmiä ja juon 5-6 isoa kuppia vihreää teetä. Minusta hedelmistä parhaita ovat ananas ja verigreippi.
En punnitse itseäni joka päivä. Yritän vain elää kevyesti ja punnitsen itseni noin kerran viikossa. - vesi juoksee
se auttaa kirjoitti:
Minä yritän pudottaa painoa. Välillä tulee syötyä karkkia,suklaata jne. Nautin niistä hetkistä hyvällä mielin. Mutta sitten seuraavana päivänä taas jatkan kevyttä linjaa.
Kun tunnen oloni turvonneksi,juon paljon vettä ja syön paljon vihanneksia, hedelmiä ja juon 5-6 isoa kuppia vihreää teetä. Minusta hedelmistä parhaita ovat ananas ja verigreippi.
En punnitse itseäni joka päivä. Yritän vain elää kevyesti ja punnitsen itseni noin kerran viikossa.läpi kehon ja sit se on noin tunnin päästä vessanpöntössä TAI turpoon niin että sattuu vatsaan (eli se ei poistu kehosta). Eiks vesi turvota, jos sitä juo vähän enemmän ku pitäis? (Jos, esim juon päivän aikana 1,5l-2l niin tulee sellanen olo).
Kertokaa kokemuksianne!!
Toinen ongelma, jos laihduttaessa syö vähemmän kuin ennen, niin sitte isompi hätä jää melkein kokonaan pois. Onko teillä ollu vastaavia kokemuksia? - vesi auttaa
vesi juoksee kirjoitti:
läpi kehon ja sit se on noin tunnin päästä vessanpöntössä TAI turpoon niin että sattuu vatsaan (eli se ei poistu kehosta). Eiks vesi turvota, jos sitä juo vähän enemmän ku pitäis? (Jos, esim juon päivän aikana 1,5l-2l niin tulee sellanen olo).
Kertokaa kokemuksianne!!
Toinen ongelma, jos laihduttaessa syö vähemmän kuin ennen, niin sitte isompi hätä jää melkein kokonaan pois. Onko teillä ollu vastaavia kokemuksia?Veden juonti auttaa turvotukseen.
Syö paljon kasviksia esim. porkkanaa, kaalia, salaattia. syö myös huoleti omenoita, greippiä, marjoja. Ne saattavat lisätä vatsan turvotusta mutta tuovat sopivasti kuitua ja suoli toimii.
Minä syön joka aamu kaurapuuroa johon lisään 2rkl kauralesettä ja 3dl marjoja.Syön määrällisesti enemmän nyt kun laihdutan, mutta suurinosa on kasviksia ja hedelmiä ja marjoja. Kyllä vatsa toimii ja paino tippuu.
Suola lisää turvotusta. Ja liikunta auttaa varmasti.
Otat itseäsi niskasta kiinni ja lähdet ulos kävelemään.Tai mene mukaan jumpparyhmään. Tai uimaan. Liikunta tekee hyvää mielellekin. - tiedän mä
vesi auttaa kirjoitti:
Veden juonti auttaa turvotukseen.
Syö paljon kasviksia esim. porkkanaa, kaalia, salaattia. syö myös huoleti omenoita, greippiä, marjoja. Ne saattavat lisätä vatsan turvotusta mutta tuovat sopivasti kuitua ja suoli toimii.
Minä syön joka aamu kaurapuuroa johon lisään 2rkl kauralesettä ja 3dl marjoja.Syön määrällisesti enemmän nyt kun laihdutan, mutta suurinosa on kasviksia ja hedelmiä ja marjoja. Kyllä vatsa toimii ja paino tippuu.
Suola lisää turvotusta. Ja liikunta auttaa varmasti.
Otat itseäsi niskasta kiinni ja lähdet ulos kävelemään.Tai mene mukaan jumpparyhmään. Tai uimaan. Liikunta tekee hyvää mielellekin.Nojoo, yhes vaihees söin melkei pelkkii hedelmii ja kasviksii. Ja se vaan aiheuttaa hirveitä ilmavaivoja!! Oikeesti, samaa koki myös äitini. Aika noloo mennä ihmisten ilmoille ku syö pelkkiä hedelmiä ja kasviksia.
Joo, oon tykänny aina urheilusta. Sellasta vaan, että poljen kuntopyörää (700 kaloria) viis kertaa viikossa, sekä teen väh. kaks 2 tunnin kävelylenkkiä. Tää on sitä "virallista liikuntaa". Epävirallista tulee päivittäin muutenkin, kun kaupassa käy ja ulkoilemassa kaverien kans erikseen. Että liikuntaa riittää..
Lihasmassan kasvattamista on turha mulle tuputtaa, ku muutenkin tarpeeks lihaksia, atleettinen ruumiinrakenne kun on. (Kato vaik googlesta, mitä se tarkoittaa)
Kiitos kuitenkin.
- minttusekäville
Pizzojen kalorit vaihtelee tosi paljon mut jos esim. kotipizzasta ostit niillä on yleensä aika tarkat raaka-aine annokset mitä niihin pitsoihin tulee joten sivuilla olevat kalorimäärät on suuntaaantavii. Mut jos meet johonkin grilli pzzeriaan niin siellähän ne pistää ihan reilusti täytteit oha se just iha eri juttu jos pitsas on 50g juustoo kun 500g:D että helposti saat 3000kcal kin jos meet johonkin grillille ja tilaat esim. normaalikokoisen aura-juusto pizzan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä841719Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2721595Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2881363Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1701299- 57905
- 48881
- 66874
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em66873Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40851Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤48838