Jehovan Todistajat pilasivat elämäni

Hylätty, hylätty ja hylätty

Synnyin 8-henkiseen Jehovan Todistaja -perheeseen Pohjois-Suomessa. 3 paljon vanhempaa sisartani määräili elämästäni. He olivat henkisesti väkivaltaisia minua kohtaan. Nuori Jehovan Todistaja -poika löi minua nyrkillä kasvoihin - sehän sopi muutenkin onnettomalle ihmiselle.

Koska en halunnut vastaanottaa väkivaltaa tuon enempää, seurauksena oli, että minua ei ole muulle perheelleni olemassa. Tästä kaikesta on jäljellä joka kulman takana eteen tuleva hylätyksi tuleminen, joka toteutuu itseään vahvistavana ennusteena.

Itsetuntoni on hyvä, olen aina ollut sitä mieltä, etten ole ansainnut sikamaista kohtelua. Välillä - 3,5 vuotta sitten sisareni puhuivat minulle joitakin lauseita, sillä äitimme joutui sairaalaan aivoinfarktin vuoksi - mutta nyt he ovat palanneet kiduttamaan: olen heille näkymätön, heillä on isä ja äiti, minulla ei. En KESTÄ sitä vaan olen TAAS hajonnut palasiksi.

Olen sitä mieltä, että tosiasiat on kohdattava silmästä silmään. Se, että Jehovan Todistajat ovat väärässä ja julmia ihmisiä, ei lohduta minua lainkaan.

En voi missään ihmisryhmässä, edes internetissä kertoa kokemastani rehellisesti, sillä ihmiset vain lakkaavat puhumasta minulle, ennakkoluulot kai hipsivät hiljaa ajatuksissaan. "Normaalit" ihmiset eivät puhu minulle. "Tuo on se josta ei koskaan tule mitään." Siinä kaikki.

Mitä arvoa tällaisella elämällä edes on?

10

1034

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ole kovana!

Älä ole enää pehmo, olet Korkeammalla Tasolla kuin jehovskat! Ole kova ja pidä pintasi, näytä, että ainakin Sinä pärjäät omin avuin ja kykenet itse päättämään elämästäsi, kun taas jehvot tukeutuu joukkosuggestioonsa..hahaaaaa! idiksiä jessukat ovat. Hyvä, että olet erilainen, muuta muualle, aloita uusi elämä, kohtalo johdattaa jokaista, kaikella on tarkoitus, perusta oma perhe, ole itse äitinä jne....saat todellista rakkautta muualta.

• vahva. ...

Riippuu siis,kuinka vanha olet.Jos olet aikuinen,mitäs suvussas roikut? Minä pärjään mainiosti ilman äitiäni.Isäni on jo kuollut.Kolmea veljeäni näen tosi harvoin.Jehovalaisia on vaan vähän suomessa.Muuta muuaalle ja hanki elämä.Paras unohtaa vaan koko sakki.Kato,kaverit voi valita mutta sukuaan ei.Siis teeppä viisas päätös ja katkaise napanuoras ja hengitä omilla keuhkoillas.Eipä tuu kukaan nurkan takaa enää vastaan ja myhäile: hylätty,hylätty,hylätty.

• Nana-nam

tarvitset ehdottomasti ymmärrystä etkä perseelle potkimista edes kannustavassa merkityksessä.

Olet tärkeä ihminen Jumalalle, muistahan se. Ei kukaan ihminen, vaikka miten 'oikeauskoinen' ole oikeutettu tuomitsemaan eikä erottamaan sinua tästä rakkaudesta. Jumala ei ole mikään juoksupoika, jota häntä palvelevat voivat/saavat käyttää lyömäaseena 'vääräuskoista' kohtaan.

Hae ammattiauttajalle, jos kukaan muu ei ymmärrä. älä jää yksin. Sinäkin olet Jumalan ainutlaatuinen luomistyö, joten sinun mitätöimisesi on sama kuin sanoisi että Jumala tekee 'munauksia' luomistöissään vain siksi että 'maailma on pahan vallassa'.

Jos näin olisi, silloin Jumala ei olisi suvereeni.

Älä ikinä usko siihen, että joku ihminen voi määritellä missä Jumalan rakkauden raja kulkee.
      Raamattu varoittaa ihmisiä tuomitsemasta toisiaan. Jo Jesaja 42 3 jakeessa luvataan Jeesuksesta seuraavaa:
      'Murtunutta ruokoa hän ei muserra,lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden' (KR-92)

UM sanoo saman sanoin:
      'Muserrettua ruokoa hän ei murra ja himmeävaloista pellavaista lampunsydäntä hän ei sammuta. Hän tuo oikeuden totuudellisesti'

•    
         Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu,
         eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa.
         Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle,
         sillä kirjoitettu on:
            "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra."
         Vaan
            "jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä,
            jos hänellä on jano, juota häntä,
            sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle."

Älä anna pahan itseäsi voittaa,
         vaan voita sinä paha hyvällä.

Et luule, että olisit kostamassa, mutta ehkä paha on voittamassa sinua. Ymmärrä, että perheesikin on vain rikkinäisiä, harhaan johdettuja ihmisiä, jotka nyt purkavat epätoivoaan sinuun. Uskonnot - eikä "tosi uskonto" tee siinä poikkeusta - ovat ihmisten keino korvata Jumalan lupaama rauha Jeesuksessa.

Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni,
         eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä,
         eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika
            ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
         Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut,
         niin minä annan teille levon.
         Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta,
         sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä;
         niin te löydätte levon sielullenne.
         Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

Älkää mistään murehtiko,
         vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella
         kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
         ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi,
         on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne
         Kristuksessa Jeesuksessa.

Tunnetko Hänet?

• Syneus(m)

Tuosta se on hyvä aloittaa. Paskannat vaan ensin kaikki jehovalaisuuteen liittyvä(myös sukulaisesi) vessanpönttöön ja kun vedät pöntön älä katso pönttöön.

Tsemppiä uusien ystävyyssuhteiden hankkimiseen, sukulaiset ovat vain ihmisiä muiden joukossa, ja uein korvaavat(maailmalliset): Isä, veli, sisko, tyttö, poika ovat paljon parempia sukulaisia kuin lihalliset Jt:t joita hallitsee tietty ohjattu ajattelutapa.

• sudenkuoppa

Tottakai elämäsi on yhtä arvokas kuin kenen tahansa muun,sitä arvoa ei voi sinulta riistää kukaan ihminen. Saamasi vammat ovat todella suuret, mutta usko tai älä niin Jeesus voi sinut parantaa.Ehkä et voi sitä vielä ottaa vastaan,kun sekin on uskonasiaa,missä sinua on kolhittu raa;asti,mutta niin se on. Älä hyvä ihminen jää ihmisten tuomion tai hyväksynnän vangiksi. Vaadi suurempi tuomio? Haluaisin keskustella kanssasi. vastaa nimimerkkiini

• kun sinulla

on elämä niin.Itse rakastan/rakastetaan perheessäni,olemme Jehovan todistajia.

Voisitko antaa vähän enemmän itsestäsi esim.puhu tunteistasi perheen jäsenille,tai kirjoita kirje.On vaikea uskoa ettei Sinun ongelmaasi löytyisi ratkaisua,niin että voisitte rinta rinnan palvella Jehovaa.

Puhu jollekin luotettavalle ihmiselle joka haluaa ja voisi autaa Sinua,koska tällä palstalla ei kaikki näköjään halua Sinua oikein neuvoa.
      Olen ymmärtänyt ettei kaikki ole Jehovan todistajia täällä, vaikka palsta on tarkoitettu Jehovan todistajille.

Toivon Sinulle kaikkea hyvää,ja pärjäille.Jos et jo olekin saannut asijat kuntoon perheessi kanssa.

Ja muista Jehova ei koskaan Sinua hylkää,jos pysymme Hänen lähellä.Jehova rakastaa Sinua!

• Luukkaan evankeliumi:
      4:18 Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen,

• jossa kertoa

Voit kertoa rehellisesti www.veljesseura.org
      -foorumilla jolla entiset jehovantodistajat keskustelevat.

Siellä on muita vastaavia kokemuksia omaavia ja he myös sanovat että keskustelu samat kokemukset läpikäyneiden kanssa on helpottavaa.

• kertomaan

missään julkisessa keskustelussa, mikä voi pahimmillaan vain satuttaa ihmistä lisää, kun tulet sielläkin uudestaan leimatuksi. Ihmiset, joille ei ole tehty pahaa, eivät ymmärrä, että sinulle on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      334
      7232
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      71
      4428
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3185
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3017
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      74
      1962
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      153
      1846
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      215
      1784
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      166
      1587
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1548
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1448
    Aihe