Eli kysyn, että kumpi on parempi versio ranskalaisesta punnerruksesta, taljalla suoritettuna vai tangolla suoritettuna? Olen aloittelija toistaiseksi näissä punttitouhuissa, mutta eiköhän se kokemus ala pikku hiljaa karttumaan;)
ranskalainen punnerrus
6
2242
Vastaukset
- ...oikein
Oma mielipiteeni on että tangolla suoritettu ranskalainen punnerrus on tehokkain. Tärkeintä on oikea tekniikka eli kyynärpäät pysyvät paikallaan. Monesti näkee ranskalaista punnerusta tehtävän liian
suurilla painoila. Painot tulisi laskea ennemmin otsalle kuin pään taakse, jos haluaa liikkeen kohdistuvan vain ojentajiin... - puntti-karju
Ei tuohon pysty selvää vastausta antamaan.Paljon riippuu siitä miten liikkeen tekee.Tärkeää on pitää kyynerpäät paikallaan ja keskittyä tekemään liike pelkästään ojentajilla!Ehkä taljalla se on helpompaa.Ainakin itsellä.Tasapaino on helpompi pitää.
Kuten tossa jo kerrottiin,niin mitään hirveitä painoja ei kannata käyttää.Liika paino tekee liikkeestä vain epäpuhtaan.Ojentajalike kun on enemmänkin eristävä liike kuin voimaliike.- big bubba xxl
kulmatangolla maaten ja otsalle.. se toimii varmasti. pitää aina myös vaihdella liikettä, eli joskus voit kokeilla taljallakin, mutta itse pidän perusliikkeenä tuota kulmatangolla tehtävää.
se on myös silleen se juttu, että pitää aina olla pari-kolme puhdasta sarjaa, eli hidas lasku otsalle ja puhtaalla tyylillä alkuasentoon, nimenomaan että olkavarret paikoillaan ilman heijareita.. huomaat kyllä jos liikkeen teet oikein.
sen jälkeen voit ottaa " voimasarjana " hieman suuremmillakin painoilla mun mielestä vaikka yhden sarjan.. siinäkin sarjassa pitää muistaa suht puhtaat toistot.. mutta teet liikkeen vähän nopeammin ja karjuntaa mukaan peliin, kuten supermassa savolainenkin kirjassaan puhuu niin että tekee puhtaan ja siihen päälle cheat sarjan. - big bubba xxl
big bubba xxl kirjoitti:
kulmatangolla maaten ja otsalle.. se toimii varmasti. pitää aina myös vaihdella liikettä, eli joskus voit kokeilla taljallakin, mutta itse pidän perusliikkeenä tuota kulmatangolla tehtävää.
se on myös silleen se juttu, että pitää aina olla pari-kolme puhdasta sarjaa, eli hidas lasku otsalle ja puhtaalla tyylillä alkuasentoon, nimenomaan että olkavarret paikoillaan ilman heijareita.. huomaat kyllä jos liikkeen teet oikein.
sen jälkeen voit ottaa " voimasarjana " hieman suuremmillakin painoilla mun mielestä vaikka yhden sarjan.. siinäkin sarjassa pitää muistaa suht puhtaat toistot.. mutta teet liikkeen vähän nopeammin ja karjuntaa mukaan peliin, kuten supermassa savolainenkin kirjassaan puhuu niin että tekee puhtaan ja siihen päälle cheat sarjan.ja olen itse aiemmin tehnyt tuota ranskista kulmatangolla myös niin että lasken tangon ensin otsalle ja siitä vielä pään taakse.. ainakin minulla saa ojentajat enemmän pumppiin ja liike käy niihin paremmin, voi johtua siitä että tuolla tavalla saa kädet enemmän koukkuun, liikkeestä tuleekin pidempi. enemmän energiaa siihen kyllä kuluu, mutta omat sarjani oli tuolla tavalla:
1x10 45kg
1x8 47,5kg
2x6 50kg
1x8 cheat 55kg
ja tiesi tehneensä. - puntti-karju
big bubba xxl kirjoitti:
ja olen itse aiemmin tehnyt tuota ranskista kulmatangolla myös niin että lasken tangon ensin otsalle ja siitä vielä pään taakse.. ainakin minulla saa ojentajat enemmän pumppiin ja liike käy niihin paremmin, voi johtua siitä että tuolla tavalla saa kädet enemmän koukkuun, liikkeestä tuleekin pidempi. enemmän energiaa siihen kyllä kuluu, mutta omat sarjani oli tuolla tavalla:
1x10 45kg
1x8 47,5kg
2x6 50kg
1x8 cheat 55kg
ja tiesi tehneensä.Ihan hyvältä sun sarjat näyttää,mut kilot on aloittajalle varmaan liian kovat.
Mut se että miks lasket tangon otsalta vielä alemmas,niin se pointti ei auennut mulle.Mun mielestä siinä on pikku loukkaantumisvaara olkapäille kun ne voivat voimien loputtua yliojentua!Mut tarvii kokeilla sitä itekin.Joka päivä oppii vanha "kehäraakkikin" uutta : )
Omat sarjat ranskikselle kulmatangolle:
Neljä tiukkaa sarjaa avustajan/varmistajan kanssa 4x8-10/70-80kg. - 3c3c3c3c3c
puntti-karju kirjoitti:
Ihan hyvältä sun sarjat näyttää,mut kilot on aloittajalle varmaan liian kovat.
Mut se että miks lasket tangon otsalta vielä alemmas,niin se pointti ei auennut mulle.Mun mielestä siinä on pikku loukkaantumisvaara olkapäille kun ne voivat voimien loputtua yliojentua!Mut tarvii kokeilla sitä itekin.Joka päivä oppii vanha "kehäraakkikin" uutta : )
Omat sarjat ranskikselle kulmatangolle:
Neljä tiukkaa sarjaa avustajan/varmistajan kanssa 4x8-10/70-80kg.kokemuksen syvällä rintaäänellä voin kertoa poikaseni, että muista lämmitellä kunnolla ennen ranskalaisia, sillä tämä liike on melkoinen giljotiini kyynärpäille! nimim. kokemusta on.
ja varsinkin alottelijana käytä tuossa liikeessä pieniä painoja, eli toistot sielä 15 paikkeilla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483080Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272884- 1212316
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111296
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802