"KUKA TEISTÄ ON SYNNITÖN.....?"

vai kuis on?

Johanneksen evankeliumi:
8:7 Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä." ....Ja ketään synnitöntä ei löytynyt heittämään kiveä aviorikoksen tehneen naisen kivittämiseen????? Kuinka sitten löytyi synnittömiä tuomitsemaan JEESUKSEN kuolemaan synnittömänä Jumalaa vastaan tehdyistä synneistä????? Se minua on ihmetyttänyt, vai olenko ihmetellyt turhaan?

16

378

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumalan pieni köyhä

Pyhä Henki näytti heidän omalletunnolleen että he eivät olleet synnittömiä, eivätkä näinollen pystyneet kivittämään. Kun Jeesus ristiinnaulittiin, ei Pyhä Henki ollut kertomassa ihmisille miten asiat ovat, koska niin oli määrä tapahtua.

• vai kuis on?

Vastauksesi oli niin hyvä, että se poiki uuden kysymyksen, mutta pihtaan sen julkistamista, vai kuis on? Kiitti sulle, ja Herran siunausta!

• LEARSI
        vai kuis on? kirjoitti:

Vastauksesi oli niin hyvä, että se poiki uuden kysymyksen, mutta pihtaan sen julkistamista, vai kuis on? Kiitti sulle, ja Herran siunausta!

Koska kaikki oli ennustettu, eihän siinä muuten voinut käydä. niin sen tuli mennä.
        Sitä olen joskus miettinut, että Juudakselle lankesi aika kurja rooli tässä näytelmässä, hän on saanut kärsiä parjatun osaa vuosituhansia, vaikka toteutti vain oman osansa tässä käsikirjoituksessa.

Jos nyt edes näin tapahtui. Koska kun Jeesus kuoli, sanotaan , että haudat aukeni ja ruumiit nousi ylös. ON se vaan niin erikoinen tapaus, että luulis että joku historioitsija siitä jotain olis maininnut.

• rebecca(ei kirjautuneena)

Kysymyksessäsi täytyy palata tuon ajan poliittiseen tilanteeseen - ja siihen KETKÄ olivat ristiinnaulitsijat?

Jos ajattelemme Jeesuksen hyvän sanoman julistajana - niin eihä se vielä tee hänestä Jumalaa?

Jeesushan mainitsi myös sen, että hänen jälkeensä tulisi häntäkin vielä suurempia ja hän tarkoitti juuri näitä ihmisiä, jotka ovat jo keskuudessamme.

Heidän aikansa on tullut, koska nyt heitä tarvitaan täällä enemmän kuin koskaan aikaisemmin ja 'Universaalin käytännön' mukaan silloin kun hätä on kaikkein suurin, on myös apu lähellä.

Jeesuksen aikaankin oli samanlainen pieni 'tilaus ilmassa' ja nyt tuo 'tilaus ilmassa' on miljoonakertainen, eikä jää huomaamatta valppailta ja kokeneilta sieluilta, jotka rohkeasti koettavat estämää ihmiskuntaa tekemästä joukkoitsemurhaa.

Tämä tilanne on todellinen ja vakava.
      Kyse ei ole mistään leikistä, vaan tuska ja kärsimys on todellista.
      Mitään paniikkia ei ole kuitenkaan syytä lietsoa, sillä se ei palvele ketään eikä mitään!

Jossain vaiheessa on kuitenkin annettava ihmiskunnalle kylmät faktat sen ja planeettansa tilasta ja tuo 'kuva' ei ole todellakaan tällä hetkellä kovinkaan kaunista katsottavaa!

Onneksi ihmiskunnan johtajatkin näyttäisivät vähitellen ymmärtävän päätöksiensä seuraukset ja jotkut heistä ovat jopa alkaneet 'ilmastonmuutoksen mannekiineiksikin' ja muuta vastaavaa.

Ihmiskunnalla ja varsinkin heidän johtajillaan on kuitenkin täysi valinnanvapaus, joko tuhota tai eheyttää planeetta ja kukaan ei voi heitä estää siinä mitenkään.

Ei edes Jumala!

• Elena

Hei, missä kohtaa UT:ssa sanotaan, kuten kirjoitat, että "Jeesushan mainitsi myös sen, että hänen jälkeensä tulisi häntäkin vielä suurempia ja hän tarkoitti juuri näitä ihmisiä, jotka ovat jo keskuudessamme."
        En ole tuollaista kohtaa UT:sta löytänyt.
        Luulenpa että olet erehtynyt tässä kohdassa.
        Sen sijaan Johannes Kastaja ennusti, että hänen jälkeensä tulee häntä itseään paljon suurempi, jonka kengännauhojakaan hän ei ole arvollinen solmimaan.
        Jeesus myös kertoi sen, että Jumala lähettää Pyhän Henkensä heille, jotka sitä häneltä pyytävät, Jeesuksen nimessä. Näitä ihmisiä ei kuitenkaan nimitetä UT:ssa suuremmiksi, vaikka heissä vain vaikuttaa se Jumalan henki, joka Jeesuksessakin oli.

• vai kuis on?
        Elena kirjoitti:

Hei, missä kohtaa UT:ssa sanotaan, kuten kirjoitat, että "Jeesushan mainitsi myös sen, että hänen jälkeensä tulisi häntäkin vielä suurempia ja hän tarkoitti juuri näitä ihmisiä, jotka ovat jo keskuudessamme."
        En ole tuollaista kohtaa UT:sta löytänyt.
        Luulenpa että olet erehtynyt tässä kohdassa.
        Sen sijaan Johannes Kastaja ennusti, että hänen jälkeensä tulee häntä itseään paljon suurempi, jonka kengännauhojakaan hän ei ole arvollinen solmimaan.
        Jeesus myös kertoi sen, että Jumala lähettää Pyhän Henkensä heille, jotka sitä häneltä pyytävät, Jeesuksen nimessä. Näitä ihmisiä ei kuitenkaan nimitetä UT:ssa suuremmiksi, vaikka heissä vain vaikuttaa se Jumalan henki, joka Jeesuksessakin oli.

Vai muistikohan Rebekka tämän kohdan;14:12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,

vai kuis on? kirjoitti:

Vai muistikohan Rebekka tämän kohdan;14:12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,

sinulle jälleen kerran "vai kuis on".
        Olet aarre :)
        En olisi muistanut jaetta - tiesin kylläkin hänen sanoneen juuri näin.

• rebecca(ei kirjautuneena) kirjoitti:

sinulle jälleen kerran "vai kuis on".
        Olet aarre :)
        En olisi muistanut jaetta - tiesin kylläkin hänen sanoneen juuri näin.

Niin, tuo Johanneksen jae kertoo teoista, jotka voivat olla suurempia kuin Jeesuksen teot, mutta ei siitä, että nuo tekijät olisivat häntä suurempia.

Jeesus selvästi tahtoi voimatekojensa pysyvän sivuosassa, jotta ihmiset kuulisivat hänen varsinaisen sanomansa eivätkä vain juoksisi ihmeiden perässä.

Hän olisi halutessaan voinut mm siirtää vuoria ja kutsua 12 legioonaa enkeleitä.

• Jumalattomasti
        EJKR kirjoitti:

Niin, tuo Johanneksen jae kertoo teoista, jotka voivat olla suurempia kuin Jeesuksen teot, mutta ei siitä, että nuo tekijät olisivat häntä suurempia.

Jeesus selvästi tahtoi voimatekojensa pysyvän sivuosassa, jotta ihmiset kuulisivat hänen varsinaisen sanomansa eivätkä vain juoksisi ihmeiden perässä.

Hän olisi halutessaan voinut mm siirtää vuoria ja kutsua 12 legioonaa enkeleitä.

mitään ei kuitenkaan tapahdu edes rukouksen avulla muuta, kun mikä muutoinkin tapahtuisi. Pelkkää itsesuggestiota löytää rukousvastauksia.

• vai kuis on?
        Jumalattomasti kirjoitti:

mitään ei kuitenkaan tapahdu edes rukouksen avulla muuta, kun mikä muutoinkin tapahtuisi. Pelkkää itsesuggestiota löytää rukousvastauksia.

Jospa se, mitä sanot uskoksi, onkin mitä syvintä epäuskoa? Oletko ajatellut sitä mahdollisuutta, vai kuis on? Viestisi vihjaa siihen suuntaan! Matteuksen evankeliumi:
        6:23 Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!

• Jumalattomasti kirjoitti:

sinua vaadi uskomaan.

Jeesuksen on luvannut kuulla rukoukset, jotka esitetään hänen nimessään. Se ei tarkoita hänen nimensä hokemista, vaan sitä, että rukoilija esittää anomuksensa Jeesuksen mielenlaadusta käsin. Samanlainen luottamus ja alamaisuus Jumalalle ei ole kovin yleistä. Itse/joukkosuggestio lienee paljon tavallisempaa.

EJKR kirjoitti:

sinua vaadi uskomaan.

Jeesuksen on luvannut kuulla rukoukset, jotka esitetään hänen nimessään. Se ei tarkoita hänen nimensä hokemista, vaan sitä, että rukoilija esittää anomuksensa Jeesuksen mielenlaadusta käsin. Samanlainen luottamus ja alamaisuus Jumalalle ei ole kovin yleistä. Itse/joukkosuggestio lienee paljon tavallisempaa.

Rukoilemiseen riittäää kun ihminen on aidosti oma itsensä - rehellisesti sitä, mitä hän sillä hetkellä on.
        Siihen ei tarvita mitään "välikäsiä" - sillä
        J-la kuuntelee meitä suoraan.

Aina tulisi myös muistaa, että ainoa pyyntö minkä voi esittää on pyytää ymmärrystä.

Jumala ei ole meidän palvelija - me olemme Hänen.
        Mutta kuinka usein ihmiset "huutavat" Häntä avukseen - ikäänkuin palvelijaa.....

Hänen vastauksensa rukouksiin tulevat usein yllättäen - joskus huomaan sen vasta jälkikäteen, että minulle "vastattiin"...

Mut, nyt hyvää yötä
        t. rebecca

• rebecca(ei kirjautuneena) kirjoitti:

Rukoilemiseen riittäää kun ihminen on aidosti oma itsensä - rehellisesti sitä, mitä hän sillä hetkellä on.
        Siihen ei tarvita mitään "välikäsiä" - sillä
        J-la kuuntelee meitä suoraan.

Aina tulisi myös muistaa, että ainoa pyyntö minkä voi esittää on pyytää ymmärrystä.

Jumala ei ole meidän palvelija - me olemme Hänen.
        Mutta kuinka usein ihmiset "huutavat" Häntä avukseen - ikäänkuin palvelijaa.....

Hänen vastauksensa rukouksiin tulevat usein yllättäen - joskus huomaan sen vasta jälkikäteen, että minulle "vastattiin"...

Mut, nyt hyvää yötä
        t. rebecca

Rehellisyys ja aitous itsensä suhteen ovat tärkeitä välineitä edetä itsensä ja kaiken olevaisen tuntemisessa.

Mitä taas tulee Jumalan lähestymiseen, niin siinäkin kukin saa toimia toki oman ymmärryksensä mukaan, mutta kristillistä ilman välittäjää lähestyminen ei ole.

"Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus" 1 Tim 2:5

• vai kuis on?

vai kuis on? kirjoitti:

Oliko Jeesus Jumalan Poika?
        Oliko Jeesus profeettojen Messias?
        Täältä löydät hiukan asiasta pohdintaa;
        http://www.menorah.org/msdasog9.html

mutta useamminkin olisi syytä lukea, myönnettäköön.....

Kysyit, oliko Jeesus J-lan poika?
        ja vastaan: Aivan niinkuin me kaikki olemme Hänen tyttäriä ja poikia.
        Niin oli myös Jeesus. Hän oli varmasti hyvin karismaattinen, ja aikansa rebell, puhui viisauksia ja teki "ihme tekoja" jne...
        En ole koskaan väittänyt vastaan, etteikö hän persoonana olisi ollut olemassa tai etteikö hänen puheensa olisi ollut asiaa.

Kyllä hän nimenomaan puhui hyvin, vertauskuvilla jne... puheissa oli aina hengellinen merkitys... hän oli lukenut ja saanut viisaita oppeja, viisailta opettajilta. Hänellä oli ns. "sanan lahjat".
        MUTTA. Nyt tulee tämä "mutta"....
        En kumarra hänen kuvaansa J-lana.
        En vain voi hyväksyä sitä, KOSKA meidän YKSI ja AINOA J-la, kaiken Luoja kieltää käskyssään nimenomaan juuri "muiden jumalien" pitämistä.

Jeesus ei myöskään ollut profeettojen Messias.
        Sen kertoo historian faktat.

Ja P.S. Näitä asioita olen kyllä pohtinut, usko pois. ;0)

• Trubaduuri

Kristushan vaan osoitti juutalaisille jotta heidän jumalansa julkipalvominen on vain silmän lumetta.
      Siksipä.
      Juutalaiset antoivat Kristuksen roomalaisten käsiin ja näin toimien he sälyttivät vastuun toisen tahon hartioille, eli he pesivät kätensä melkein juuri samoin kuin Pilatus, joka teki sen rehellisesti ja näkyvästi, tuomiten sen mukaan jota julkisesti vaadittiin.
      Siispä.
      Yhden kuolema takasi vain väliaikaisen rauhan levottomaan Juudean maakuntaan, mutta poiki sitten julmetun sodan 19 vuosisataa jälkikäteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      144
      6744
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      150
      5776
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      119
      4939
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      44
      4537
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      53
      3925
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3091
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2986
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2492
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2300
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2217
    Aihe