Onko Biljardi urheilua?

sebu_2

Onko Biljardi urheilua? Siinäpä kysymys. Eräät ajattelevat Biljardia urheiluna ja toiset taas pelinä mitä pelataan kapakoissa.

13

4723

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuttuu urheiluksi siinä kohtaa, kun pelataan vaikka maailman top-100:n joukossa.....esim. Vähän niin kuin darts'kin....tai golf.

    • The Rat

      Kunnon pelisession aikana kävellään kilometrejä pöytää ympäri. Samalla luonnollisesti nestetankkauksesta huolehtien... :)

      Ihan selvää kuntourheilua, rasittavuudeltaan verrattavissa maratoniin.

      • sheriffi_24

        Se on kuntourheilua. Biljardi ei ole tavallista urheilua: esim. Juoksua, jalkapalloa, jne..


      • kuntourheilua ?
        sheriffi_24 kirjoitti:

        Se on kuntourheilua. Biljardi ei ole tavallista urheilua: esim. Juoksua, jalkapalloa, jne..

        wikipediassa määritellään urhelu tapahtumaksi, jossa KILPAILLAAN tuloksesta, aika pituus jne tai sääntöjenmukaisesta suoritusesta, voimistelu jne
        kun parempaakaan määritelmää en ole nähnyt mm. biljardi on kilpailuna urheilua ja muu pelaaminen on harrastamista


      • olet itse
        kuntourheilua ? kirjoitti:

        wikipediassa määritellään urhelu tapahtumaksi, jossa KILPAILLAAN tuloksesta, aika pituus jne tai sääntöjenmukaisesta suoritusesta, voimistelu jne
        kun parempaakaan määritelmää en ole nähnyt mm. biljardi on kilpailuna urheilua ja muu pelaaminen on harrastamista

        pelannut ?

        Kokeiles joskus "pelata" 10-12 tuntia. Kisoissa joutuu joskus odottamaan pelivuoroa tunteja. Pelejä tulee päivän aikana parhaillaan kymmeniä. Odottelu ja paine pelin aikana käy urheilusta.


      • olen harrastanut
        olet itse kirjoitti:

        pelannut ?

        Kokeiles joskus "pelata" 10-12 tuntia. Kisoissa joutuu joskus odottamaan pelivuoroa tunteja. Pelejä tulee päivän aikana parhaillaan kymmeniä. Odottelu ja paine pelin aikana käy urheilusta.

        yli 30v kilpaillut yli 25v, keilailussa vastaavasti 5/4 vuotta biljardia vain harrastan. kirjoituksellani halusin sanoa että urheilun määritteminen on mahdotonta. pitäisi ensin päättää kuka voi määrittelyn tehdä. wikipedian määrittely jossa kilpailu on urheilua ja muu harrastusta on järkevän kuuloinen. tiedän kyllä 25v kokemuksella mikä ero on kilpailu- ja harrastuspeleillä. parhaat tulokseni olen tehnyt kilpailuissa, jää huolimattomuusvirheet pois


      • lisää kun
        olet itse kirjoitti:

        pelannut ?

        Kokeiles joskus "pelata" 10-12 tuntia. Kisoissa joutuu joskus odottamaan pelivuoroa tunteja. Pelejä tulee päivän aikana parhaillaan kymmeniä. Odottelu ja paine pelin aikana käy urheilusta.

        unohtui, pelasin nuorena golfin ns. maratonkipailuja 72 reikää samana päivänä 12-14 tuntia vain lyhyt ruokatauko 36 reijän jälkeen. no nuorena jaksaa


    • Onko se olympialaji urheilua, jossa maataan hiljaa paikallaan ja etusormi liikahtaa millin. Arvasit oikein se on ammuntaa.

    • Apinamiekkonen

      Eurosportin pilaa kokonaan snooker.

    • YKKÖSbiljardihuora

      ON!11!!!!

    • määrittele

      Laitanpa tähän vanhaan kysymykseen joitain mietteitä kun nyt sen löysin. Biljardi on kyllä taitolaji. Onko miekkailu taitolaji? Mielestäni on, ja tulkitaan varmaan urheilulajina. Onko seiväshyppy taitolaji? Puhutaan moottoriurheilusta. Onko moottoriurheilu fyysinen laji, ja vaaditaanko fyysistä kuntoa? Onko curling kilpailulaji? Mitään väheksymättä, ja taitoa kunnioittavana pidän biljardia urheiluna siinä missä kirjaimellisesti kilpaillaan paremmuudesta. Ylenpalttinen yleisurheilun televisiointi vääristää kuvaa siitä missä kaikessa voidaan kilpailla, ja kuka painottaa silkkaa hikoilua. Biljardipöytä baarissa ei tätä muuta, pelaan mielelläni itsekin mutta muiden osa on vissiin siitä riidellä.

    • Anonyymi

      Ei ole! Se on homojen peli.

      • Anonyymi

        Jokseenkin samaa mieltä. Pätee myös golfiin ja ns. moottiriurheiluun.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1014
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      127
      917
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe