Luulin muuta saavani

katkeratotuus

Voi voi, missä minä olen, en tunnista peilikuvaani. tissit on kuin väsynyttä kampelaa. vatsa repsottaa. silmäluomet roikkuu. kädet niin kauniit ennen rypistyy kuin rusinat. hiukset harvenee ja ei riitä että yläpäästä, karvoitus katoaa alapäästäkin. itsevarmuuteni on tipotiessään. en suoriudu lenitan ajatusmaaimaan naiseuteni kanssa. EIHÄN TÄSSÄ NÄIN PITÄNYT KÄYDÄ. tätä en tilannut.

16

1051

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikka kompostin laidalla

Väkevästi kirjoitettu, minulle osa jo tuttua osa vaanien odottaa....

Minuus on kovilla kun kaikki itsessä katoaa.

Pitää voida möyhentää multa ja antaa uuden uljaan kukan loistaa tilalla. Uljaasti pystypäin , hehkuen muuttunutta väriä. Ehkä tummempaa, ehkä haalistunutta. Mutta ylväästi, uljaaasti .....vaikka kasvettais kompostin reunassa... -periksi ai anneta.

• ex_er1

ystäväiseni;o) Et ole ainut porukassa. Koitappas löytää Kari Kuuvan biisi, Rupsahda rauhassa rakkaani=0) Tekee hyvää itsetunnolle;o) Kaikissa meistä on kuitenkin jotain kaunista, jos ei ulkosta niin sisäistä kuitenkin. Ikinä en kaunis ole ollutkaan mut hällä välii kun todellisia ystäviä on=0) Ulkokultaisuus ei ole mun juttu ollut ikinä.

• Ehkä nyt on vaan aika vaihtaa tyyliä. Siis meikkikauppaan kysymään uudet meikkiohjeet. Vaatekauppaan kysymään uutta tyyliä. Rypyt syödään suoriksi ja tylsä elämä uusiksi uudella harrastuksella.

Olet varmaan vaan kyllästynyt vanhaan tyyliisi ja se tuntuu epäsopivalta nykyiseen minääsi. Tai sitten sulla on vaan huono päivä ollut tänään.

• jartsev

Jokainen on ikäistään nuorekkaampi. Miehen tukka tuntuu jatkuvasti olevan kuin katuharjaa, pitää vain kammata korvalta toiselle. Mies vetäisee kossupullon yhdellä siemauksella ja vetää sen jälkeen portsaria pläsiin kun se väittää että olet nautiskellut. Mies näyttää rohkeasti keskisormea ohittajille ja painaa kaasun pohjaan ettei häpeä toistu. Ja kotiin tultua suutelee naapurin nuorta rouvaa vastustelusta huolimatta postilaatikolla;)

Aloittaja kirjoittaa asiaa hauskasti. Tämä länsimainen "sivistys" arvostaa niin paljon noita ulkoisia tekijöitä, että siitä on tullut lähes kaiken arvostelun perusta. Samalla se on unohtamassa kaikki muut arvostettavat ominaisuudet kuten kokemuksen, tiedon ja taidon, yleensä henkiset ominaisuudet.

Yhdessä jutussa minä ihailen mustalaiskulttuuria. He arvostavat elinvuosien tuomaa elämänkokemusta, erityisesti heillä arvostetaan vanhempien naisten mielipiteitä ja heidän henkisiä ominaisuuksiaan.
      Se kuuluu heidän kulttuuriperinteeseensä ja he ovat sen säilyttäneet länsimaisen hapatuksen keskellä.

Ohhoh...tulipa pitkästi:( No jättäkää lukematta mikä ei kosketa;)

• kkukko49

Sehän on vain ajan patinaa, silti löytyy toinen ihminen jonka silmät sinussakin lepää...muutoksen hyväksyminen lie sitä henkistä kasvua ;-)

• RosaLiiin

...ja elämästä nauti.

Höyrytä, haudo ja itseäsi helli,
      kylvetä kuori ja yrteissä kelli.

Päästä noin valloilleen kehon kieli,
      hohtavat silmät, virkistyy mieli.

Kohta jo katsoo peilistäsi...uusi nainen

Mukava...ihana...siis sinunlainen.

Kokeileppas, värssy ei ole omani mutta ohjeita olen testannut ja todennut,
      että tehoavat, ainakin - pienen hetken

• Akaton mies

Muihen musta miun hyväinen, miun metonen mielestäni, kirijootti vanha Kanteletar.
        Tottahan täs jo aika teköö tekosensa ittekussakin ja mun muistooni noon nua peilit huononnu,hih.
        Vaikka ittehän mä oon pysyny nuoren näköösenä, komiana ja korjana, soon peilin vika jos muuta näyttää..hih.
        Tuloo mielehen täs sellaanen juttu ne nua ukoot tualla pajaas toimittivat,hih, ja pitääs olla ihan toreenperäänen tapaus.
        Oottako kuullu ku täällä meilläpäin erääs isäntä kauppasi kirkoonkylä reissuullansa vanhaa lehmää. Se oli sitte kehunu ja trossannu sitä ihan eriinomaaseksi ja vissihin löysiki ostajan. No se tuli ostaja sitten hakohon sitä ja alaks siinä sitten sanomahan notta ku soon nuan kovaasti laiha ja muutoonki vanhaan näköönen notta onkoos se erees kantava, jotta poikiiko se ollenkaan enää. Se isääntä oli alakanu sanomahan notta, tottahan se ny tiines on ja jos ei oo niin härkää saa syyttää,hih.
        Tehkää likaat te samoon, sanokaa notta soon ukkoon syy vanheneminen.
        Mitä tua ny haittaa meirään ikääsillä muutama ryppy poskees tai johonaan muualla, ei sitte yhtään mitään. Ku vaan omistaa sellaasen laatuluontehen. Ei siitä komiasta naamasta montaa velliä keitetä. Näköö on niinkuun Jumala luo, tavat niinkuun itte tahtoo. Nättiä likkoja ja kultaasia kaikki tänne meirään palstalle kirijoottavat ja samoon pojat komioota joka ikinen . Jokaasen tuntoo ihimisen näöstä. terv. komianpuoleenen seppä ja ihan hirviän nätti pieni Tiitu-kani pohojanmaalta.

• se toinen pirre
        Akaton mies kirjoitti:

Muihen musta miun hyväinen, miun metonen mielestäni, kirijootti vanha Kanteletar.
        Tottahan täs jo aika teköö tekosensa ittekussakin ja mun muistooni noon nua peilit huononnu,hih.
        Vaikka ittehän mä oon pysyny nuoren näköösenä, komiana ja korjana, soon peilin vika jos muuta näyttää..hih.
        Tuloo mielehen täs sellaanen juttu ne nua ukoot tualla pajaas toimittivat,hih, ja pitääs olla ihan toreenperäänen tapaus.
        Oottako kuullu ku täällä meilläpäin erääs isäntä kauppasi kirkoonkylä reissuullansa vanhaa lehmää. Se oli sitte kehunu ja trossannu sitä ihan eriinomaaseksi ja vissihin löysiki ostajan. No se tuli ostaja sitten hakohon sitä ja alaks siinä sitten sanomahan notta ku soon nuan kovaasti laiha ja muutoonki vanhaan näköönen notta onkoos se erees kantava, jotta poikiiko se ollenkaan enää. Se isääntä oli alakanu sanomahan notta, tottahan se ny tiines on ja jos ei oo niin härkää saa syyttää,hih.
        Tehkää likaat te samoon, sanokaa notta soon ukkoon syy vanheneminen.
        Mitä tua ny haittaa meirään ikääsillä muutama ryppy poskees tai johonaan muualla, ei sitte yhtään mitään. Ku vaan omistaa sellaasen laatuluontehen. Ei siitä komiasta naamasta montaa velliä keitetä. Näköö on niinkuun Jumala luo, tavat niinkuun itte tahtoo. Nättiä likkoja ja kultaasia kaikki tänne meirään palstalle kirijoottavat ja samoon pojat komioota joka ikinen . Jokaasen tuntoo ihimisen näöstä. terv. komianpuoleenen seppä ja ihan hirviän nätti pieni Tiitu-kani pohojanmaalta.

oon tään joskus vissiin sanonu,mut sanompahan vieläkin.Sä oot niin ihana kirjoittaja että kyllä tulee mieli hyväks sun juttuja lukiessa ja katoo tuo mielen surkeus.
        Sä tuon kantelettaren noin vaan osasit laittaa,minäkii kun tässä omaa surkeuttani aattelen.
        Kaikkee mukavaa sinulle ja pienelle tiitu-kanilles,se on varmaan monet mukavat juttus kuullu ja antanu paljon iloa sinulle.
        Minä lähdenkii oman pienen sumo-koiran kanssa aamulenkille.

• mies-v57

Älä ihmeessä ota vakavasti.Olet vain uupunut.
      Tiedätkös,kun mieli uupuu ja mieli näkee asiatsynkkinä,se vaikuttaa myös siten,
      että olet liian ankara itsellesi.
      Kauneinta mitä sinussa on,on sydämessäsi.
      Mitä enemmän uskallat vain olla oma itsesi,sitä kauniimpi olet.Kanssaihmisesi arvostavat eniten
      rohkeuttasi olla se mikä olet.Nautit siitä mitä olet.Sellaisena kuin olet.Ihminen ei voi isompaa kauneutta omistaa kuin nautinnon elää.Se näkyy sinussa.Kukkaan ei yksityiskohtiin kiinnitä huomiota.Käännä katse pois karvoista ja hiuksista.Elämä on hieno asia ja joka hetki.Ota elämä suurena mahdollisuutena,älä tragediana.
      Älä rakenna traghediaasi peilin edessä,astu elämään.Voimaa sinussa kyllä on kun sen vaan etsit.Muutenhan et sitä löydäkkään.
      Pois negatiivinen ajattelu ja positiivisuutta ja hymyä.Parhaat vuotesi on ihan varmaan vasta
      edessä.Jookos!
      Mukavaa varhaista aamua ja päivää sinulle!

• roope r.

Ei peilikuvasta kannata välittää, mutta onko sinulle joku huomauttanut kyseisistä ilmiöistä?

• eräs vanheneva

Ehkä kukaan ei ole huomauttanut.
        Tai no, se aviosiippahan voi laukoa huomautuksiaan, kun itse on niiiin...nuorekas?
        Näillä palstoilla saa kyllä vanheneva nainen kuulla kunniansa.Keski-ikäinen "tuulipukunainen",
        vaikka sydän olisi kultaa et ole minkään arvoinen
        ryppyinesi/ylipainoinesi. Koko elämä pitäisi
        jumpata, kiristellä ja taistella vanhenemista vastaan. Ulkonäkö on nykyään A ja O, ei mikään muu.

• ihannoivassa markkinataloudessa tuskin kukaan voi välttyä joskus tuskailemasta oman ulkonäkönsä puutteiden tai sen rapistumisen kanssa. Kaupalliset kauneusnormit on tarkoin määritelty ja vain harvat ihmiset mahtuvat niihin missään ikävaiheessa.

Onko se tärkeätä?
      Onko vain täydellisillä, terveillä ja kauniilla ihmisillä oikeus hyvään elämään?
      Miksi ikääntyminen on niin monien mielestä rumaa?

Iloitaan eletystä, eletyn elämän jäljistä ja siitä mitä meillä on, sekä hellitään itseämme ja läheisiämme. Iloitaan siitä, että kaikki vielä toimii - ainakin jollain tapaa. Vanhana ja ryppyisenäkin iho tuntee hellän kosketuksen.

En ymmärrä, miksi täälläkin niin moni kirjoittaa rumasti vastakkaisen sukupuolen edustajista, jopa kumppanistaan, vain ulkoisia ominaisuuksia arvostellen. Lopetetaan arvostelu ja aletaan arvostaa - niin itseämme kuin toisiakin.

Asetin kysymykseni meidän kaikkien pohdittavaksi. Toivottavasti edes joku pysähtyisi hetkeksi.

Kiitos aloittajalle, että pysähdytit minut hetkeksi pohtimaan. Ajattelepa, kun/jos elämme vanhaksi ja voimme katsella omaa elämänkaartamme valokuvista.
      Mitä me itse näemme omien vanhempien ja esivanhempien valokuvia katsellessa? Tuskin ryppyjä laskemme. ;))
      Kaunista päivää sinulle - ja meille kaikille.

• on totaalisesti

ohi ja kehon ei tarvitse näyttää kukkealta ja houkutella uroksia parittelemaan.
      Mutta ei se sitä merkitse että elämä on eletty, nyt on aika katsoa sivulta kun jälkeläiset hoitavat omiaan ja nauttia itsestä ja muista.

• mökkiperältä kotoisin

ystävä kallis kun kaikilla ei ole jälkeläisiä. olen miettinyt tälläistä ennenkin, olenkohan syntynyt oikeaa aikaan ajassa? olisiko vuosisadan vaihde ollut jotain? tai iloinen kolmekytluku? olen kyllä kiitollinen näistäkin eväistäni. marraskuu mielen mustaks maalaa. mustemmaks vielä jos taskusta ei löydy taalaa.

• Pirre*

Lenitojen ajatusmaalimaan sopiakaan, kuhan tykkäämme itestämy tämmöisenä kuin olemme.

"tissit on kuin väsynyttä kampelaa" oli huvittava ilmaus..:))

..kai jo osuvakin..:(

• se Lenitakin ihan samalta näyttää ku suihkusta tulee...Siitä ei kannata huolta ottaa,jos itse on aidon näköinen..

Nii ja saahan tuota karvaa kaupasta lisää jos tarvii...Niin tarvisin minä ainaski..:))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      193
      1422
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      913
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      872
    4. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      52
      811
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      758
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      253
      667
    7. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      9
      646
    8. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      330
      639
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      57
      629
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      594
    Aihe