Tuontiauto Ruotsista

Pari kysymystä

Moro, Olis pari juttua...Any help will be appreciated!

Mitä tarvitsee Suomesta huolehtia mukaan? (siirtokilpiä yms.)

Mitä papereita pitää saada Ruotsista tänne?

Tarvitseeko tulleista hommata jotain?

Kuinka vakuutukset hoidetaan?

Mitä sitten tehdään kun auto on Suomen puolella? Konttorille yms...

Jos joku kokemusta omaava viittii vastata niin kiitos kaunis!

7

1268

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jarska

toin juuri volvo v70.iso tukku kruunuja vaan mukaan ja jos jollain kaverilla on pankkitili ruotsissa niin kannattaa siirtää eurot sinne,saa paremman kurssin muuten vaan vaihtaa eurot täällä.kauppa tehdään samalla tavalla kuin suomessa.eli kauppakirja ja auton rekisteriote ja mieluimmin kopio yläosasta myös mukaan.itse ostin yksityiseltä eli sain ajaa 5 päivää myyjän vakuutuksilla ja kilvillä.sitten vaan suomeen ja laivasta ulos ja tulliin hankkimaan siirtokilvet ja vakuutus 3 kk 14 eurolla.kävin itse heti ensimmäisellä arkipäivänä rekistöröinti kats.ja sen jälkeen lähimpään tulliin täyttämään autovero hakemus.katsoivat auton huoltokirja,kauppakirja,ruotsin rekisteriote.katsastus muuten vaati ainakin mun autoon vaatimusten mukaisuus todistuksen vaikka paljon puhutaan ettei ruotsin autoihin tartte.mutta saan sen täältä suomesta volvolta. se vaan täytyy käydä näyttämässä kats.konttorilla.siinä se oli ja jos kysyttävää kysy vaan vastaan tarpeen mukaan.mun mielestä ensikertalaisena tuonti ruotsista oli kyllä helppoa ja täällä suomen päässä saa kyllä tultuaan kaikki ohjeet.ruotsissa kyllä volvokin on autoliikkeissä aika arvokas mutta yksityiseltä kyllä löytää jos viitsii lähteä tukholmasta ylöspäin ja saksan autoja kannattaa ruotsissakin varoa.mulle tuli 2 kpl saksasta tuotua vastaan kummallakin ajettu alle 100 tkm.mutta selvästi kyllä huomasi autoa vähän tarkemmin tutkittua ettei km pitäneet paikkaansa.itse kävin ruotsin volvolla tark.kilometrit.

• E-P

Hyvää infoa, kiitos. Jos sen vaatimusten mukaisuustodistuksen ottais jo Ruottista mukaan niin katsastuskonttoriko siellä semmosen voi kirjottaa? Onko se sitten Bilia vai maahantuoja joka sen täällä pystyy antamaan jos ei Ruottista saa?

• jarska
        E-P kirjoitti:

Hyvää infoa, kiitos. Jos sen vaatimusten mukaisuustodistuksen ottais jo Ruottista mukaan niin katsastuskonttoriko siellä semmosen voi kirjottaa? Onko se sitten Bilia vai maahantuoja joka sen täällä pystyy antamaan jos ei Ruottista saa?

meinaan sitä vaatimusten m.tod.sillä ei ne siellä volvolla tienneet siitä yhtään mitään.sen saa helposti täältä kats.konttorilta tai niin kuin mä tein suomen volvoliikkeestä.kannattaa kyllä näyttää ensin sitä ruotsin rekisteri otetta katsastus konttorilla jos se riittäis vaan pelkästään.siinä täytyis lukea joku VERSION---- ja joku EU NUMERO.mutta jos ei ole niin tilaa vaan sen vaat,muk.tod. ja käy myöhemmin näyttämässä sen katsastus konttorilla.ja jos ei pääse heti läpi rek.katsastuksesta uusinta näyttö maksaa vain 14 e.mulla meinaan kävi niin taka jarrut jumissa -levyjarrut.jarrut volvosta kuntoon ja heti kun vaat,muk,tod,tulee noin 2 viikoa niin näyttää jarrut sekä papru konttorille niin kaikki ok

• jarska

ruotsissa saa muuten tietystä numerosta poliisilta tietää auton omistajat sekä muun historian en kyllä muista enää num.jos joku tarvii niin voin kyllä selvittää

• H.L.
        jarska kirjoitti:

ruotsissa saa muuten tietystä numerosta poliisilta tietää auton omistajat sekä muun historian en kyllä muista enää num.jos joku tarvii niin voin kyllä selvittää

Voi olla, että poliisiltakin saa nuo tiedot, mutta ainakin Vägverket tarjoaa palvelua:

http://www.ore.vv.se/bilreg/bilsvar.htm

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6524
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      31
      3900
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3315
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      381
      1792
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1408
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1350
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      47
      1053
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      986
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      920
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      889
    Aihe