Muistaako kukaan Lucia-laulun suomenkielisiä sanoja?
Lucia-laulun
15
19282
Vastaukset
- dementerad
Taivaalla tähtivyö
tuskin ees loistaa.
Viestiä jouluyön
turha on toistaa.
Pullia seppelpää
latista hetki tää.
Saavuthan luoksemme Pyhä pullia!
(Ruotsalaisesta TV-sarjasta Hyvää huomenta kaikki lapset)
Vakavasti ottaen:
Taivaalla tähtivyö kirkkaana loistaa,
viestiä jouluyön tuikkeessa toistaa
Taivaiden kirkkaus,
riemuisa julistus.
Kynttilät syttyy, kynttilät syttyy.
Tms.
Muunkielisiä sanoja en tiedä.- jardimverde
Pyhä Lucia
Taivaalla tähtivyö
kirkkaana loistaa,
viestiä jouluyön
tuikkeensa toistaa.
Taivainen kirkkaus,
riemuisa julistus.
Kynttilät syttyy,
kynttilät syttyy.
Metsiin jo Pohjolan
vaipan luo hanki,
ja maa on valkean
verhonsa vanki.
Taivaisen hohteen tuo,
Lucia valon suo,
Pyhä Lucia,
Pyhä lucia.
Kiteet luo helmivyön
valkoiseen kaapuun.
Kätköstä talviyön
luoksemme saapuu.
Lucia seppelpää,
juhlista hetki tää,
saavuthan luoksemme,
Pyhä lucia.
Och på svenska, fast du inte frågade:
Sankta lucia ljusklara hägring
Sprid i vår vinternatt glans av din fägring
Drömmar med vinge sus under oss sia
Tänd dina vita ljus sankta lucia
Kom i din vita skrud, huld med din maning
Skänk oss du julens brud, julfröjders aning
Drömmar med vinge sus under oss sia
Tänd dina vita ljus sankta lucia
Stjärnor ska leda oss, vägen att finna
Bli dina klara bloss fagra prästinna
Drömmar med vinge sus under oss sia
Tänd dina vita ljus sankta lucia
Ja oliskohan lähtökohtana ollukalastajan laulu:
Sul mare luccica
l'astro d'argento,
placida è l'onda,
prospero il vento…
O, dolce Napoli,
suolo beato,
dove sorridere
volle il creato… - kysymysmerkki?
jardimverde kirjoitti:
Pyhä Lucia
Taivaalla tähtivyö
kirkkaana loistaa,
viestiä jouluyön
tuikkeensa toistaa.
Taivainen kirkkaus,
riemuisa julistus.
Kynttilät syttyy,
kynttilät syttyy.
Metsiin jo Pohjolan
vaipan luo hanki,
ja maa on valkean
verhonsa vanki.
Taivaisen hohteen tuo,
Lucia valon suo,
Pyhä Lucia,
Pyhä lucia.
Kiteet luo helmivyön
valkoiseen kaapuun.
Kätköstä talviyön
luoksemme saapuu.
Lucia seppelpää,
juhlista hetki tää,
saavuthan luoksemme,
Pyhä lucia.
Och på svenska, fast du inte frågade:
Sankta lucia ljusklara hägring
Sprid i vår vinternatt glans av din fägring
Drömmar med vinge sus under oss sia
Tänd dina vita ljus sankta lucia
Kom i din vita skrud, huld med din maning
Skänk oss du julens brud, julfröjders aning
Drömmar med vinge sus under oss sia
Tänd dina vita ljus sankta lucia
Stjärnor ska leda oss, vägen att finna
Bli dina klara bloss fagra prästinna
Drömmar med vinge sus under oss sia
Tänd dina vita ljus sankta lucia
Ja oliskohan lähtökohtana ollukalastajan laulu:
Sul mare luccica
l'astro d'argento,
placida è l'onda,
prospero il vento…
O, dolce Napoli,
suolo beato,
dove sorridere
volle il creato…Mitäköhän kieltä nuo viimeiset sanat olivat? Italiaa?
- jhaajkk
kysymysmerkki? kirjoitti:
Mitäköhän kieltä nuo viimeiset sanat olivat? Italiaa?
LOL
- lainesofia
kysymysmerkki? kirjoitti:
Mitäköhän kieltä nuo viimeiset sanat olivat? Italiaa?
kai on italiaa, mutta tosi kiva, joudun opettelemaan koulun lucikuoroon ton koko pötkön. >:C
- XD XP
lainesofia kirjoitti:
kai on italiaa, mutta tosi kiva, joudun opettelemaan koulun lucikuoroon ton koko pötkön. >:C
joo siis jännää olis laulaa toi joulujuhlas... mut emt.. millee se menee mult.
mun täytyy soittaa joku hemmetin pieni liekki nokkahuilul. - kkkkiv
alempi on parenpi
- Hahaa!
kysymysmerkki? kirjoitti:
Mitäköhän kieltä nuo viimeiset sanat olivat? Italiaa?
Hah noihan on selvää ruotsia eikä mitään italijaa!!! (ps:Siinä lukee et ruotsin kieliset sanat)
- Opiskelen Italiaa :D
kysymysmerkki? kirjoitti:
Mitäköhän kieltä nuo viimeiset sanat olivat? Italiaa?
Tuo on Italiaa!
- miks??!
lainesofia kirjoitti:
kai on italiaa, mutta tosi kiva, joudun opettelemaan koulun lucikuoroon ton koko pötkön. >:C
Mäki joudun! Hirveet!
- f
gw
- kkkkiv
surkea oli toi
- Hahaa!
Eka on paras mut ihan hyvä toi toinenkin on xD
- Lapsi.
Minä muistan.
- LUCIA NEITO
Lol! Joudun opetelee noi ja mul on viikko aikaa, mut sain pääroolin ja meil on kulkuees almatXD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483