Lucia-laulun

sanat?

Muistaako kukaan Lucia-laulun suomenkielisiä sanoja?

15

19282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dementerad

      Taivaalla tähtivyö
      tuskin ees loistaa.
      Viestiä jouluyön
      turha on toistaa.
      Pullia seppelpää
      latista hetki tää.
      Saavuthan luoksemme Pyhä pullia!

      (Ruotsalaisesta TV-sarjasta Hyvää huomenta kaikki lapset)

      Vakavasti ottaen:

      Taivaalla tähtivyö kirkkaana loistaa,
      viestiä jouluyön tuikkeessa toistaa
      Taivaiden kirkkaus,
      riemuisa julistus.
      Kynttilät syttyy, kynttilät syttyy.

      Tms.

      Muunkielisiä sanoja en tiedä.

      • jardimverde

        Pyhä Lucia

        Taivaalla tähtivyö
        kirkkaana loistaa,
        viestiä jouluyön
        tuikkeensa toistaa.
        Taivainen kirkkaus,
        riemuisa julistus.
        Kynttilät syttyy,
        kynttilät syttyy.

        Metsiin jo Pohjolan
        vaipan luo hanki,
        ja maa on valkean
        verhonsa vanki.
        Taivaisen hohteen tuo,
        Lucia valon suo,
        Pyhä Lucia,
        Pyhä lucia.

        Kiteet luo helmivyön
        valkoiseen kaapuun.
        Kätköstä talviyön
        luoksemme saapuu.
        Lucia seppelpää,
        juhlista hetki tää,
        saavuthan luoksemme,
        Pyhä lucia.


        Och på svenska, fast du inte frågade:

        Sankta lucia ljusklara hägring
        Sprid i vår vinternatt glans av din fägring
        Drömmar med vinge sus under oss sia
        Tänd dina vita ljus sankta lucia ­

        Kom i din vita skrud, huld med din maning
        Skänk oss du julens brud, julfröjders aning
        Drömmar med vinge sus under oss sia
        Tänd dina vita ljus sankta lucia ­

        Stjärnor ska leda oss, vägen att finna
        Bli dina klara bloss fagra prästinna
        Drömmar med vinge sus under oss sia
        Tänd dina vita ljus sankta lucia


        Ja oliskohan lähtökohtana ollukalastajan laulu:

        Sul mare luccica
        l'astro d'argento,
        placida è l'onda,
        prospero il vento…
        O, dolce Napoli,
        suolo beato,
        dove sorridere
        volle il creato…


      • kysymysmerkki?
        jardimverde kirjoitti:

        Pyhä Lucia

        Taivaalla tähtivyö
        kirkkaana loistaa,
        viestiä jouluyön
        tuikkeensa toistaa.
        Taivainen kirkkaus,
        riemuisa julistus.
        Kynttilät syttyy,
        kynttilät syttyy.

        Metsiin jo Pohjolan
        vaipan luo hanki,
        ja maa on valkean
        verhonsa vanki.
        Taivaisen hohteen tuo,
        Lucia valon suo,
        Pyhä Lucia,
        Pyhä lucia.

        Kiteet luo helmivyön
        valkoiseen kaapuun.
        Kätköstä talviyön
        luoksemme saapuu.
        Lucia seppelpää,
        juhlista hetki tää,
        saavuthan luoksemme,
        Pyhä lucia.


        Och på svenska, fast du inte frågade:

        Sankta lucia ljusklara hägring
        Sprid i vår vinternatt glans av din fägring
        Drömmar med vinge sus under oss sia
        Tänd dina vita ljus sankta lucia ­

        Kom i din vita skrud, huld med din maning
        Skänk oss du julens brud, julfröjders aning
        Drömmar med vinge sus under oss sia
        Tänd dina vita ljus sankta lucia ­

        Stjärnor ska leda oss, vägen att finna
        Bli dina klara bloss fagra prästinna
        Drömmar med vinge sus under oss sia
        Tänd dina vita ljus sankta lucia


        Ja oliskohan lähtökohtana ollukalastajan laulu:

        Sul mare luccica
        l'astro d'argento,
        placida è l'onda,
        prospero il vento…
        O, dolce Napoli,
        suolo beato,
        dove sorridere
        volle il creato…

        Mitäköhän kieltä nuo viimeiset sanat olivat? Italiaa?


      • jhaajkk
        kysymysmerkki? kirjoitti:

        Mitäköhän kieltä nuo viimeiset sanat olivat? Italiaa?

        LOL


      • lainesofia
        kysymysmerkki? kirjoitti:

        Mitäköhän kieltä nuo viimeiset sanat olivat? Italiaa?

        kai on italiaa, mutta tosi kiva, joudun opettelemaan koulun lucikuoroon ton koko pötkön. >:C


      • XD XP
        lainesofia kirjoitti:

        kai on italiaa, mutta tosi kiva, joudun opettelemaan koulun lucikuoroon ton koko pötkön. >:C

        joo siis jännää olis laulaa toi joulujuhlas... mut emt.. millee se menee mult.
        mun täytyy soittaa joku hemmetin pieni liekki nokkahuilul.


      • kkkkiv

        alempi on parenpi


      • Hahaa!
        kysymysmerkki? kirjoitti:

        Mitäköhän kieltä nuo viimeiset sanat olivat? Italiaa?

        Hah noihan on selvää ruotsia eikä mitään italijaa!!! (ps:Siinä lukee et ruotsin kieliset sanat)


      • Opiskelen Italiaa :D
        kysymysmerkki? kirjoitti:

        Mitäköhän kieltä nuo viimeiset sanat olivat? Italiaa?

        Tuo on Italiaa!


      • miks??!
        lainesofia kirjoitti:

        kai on italiaa, mutta tosi kiva, joudun opettelemaan koulun lucikuoroon ton koko pötkön. >:C

        Mäki joudun! Hirveet!


    • f

      gw

      • kkkkiv

        surkea oli toi


    • Hahaa!

      Eka on paras mut ihan hyvä toi toinenkin on xD

    • Lapsi.

      Minä muistan.

    • LUCIA NEITO

      Lol! Joudun opetelee noi ja mul on viikko aikaa, mut sain pääroolin ja meil on kulkuees almatXD

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe