Morjes,
ensinnäkin: en ole homo, vaan ihan heteromies jolla sattuu olemaan törkeen huonos kunnos kynnet.
Voisitteko kertoa mitä kannattaisi tehdä, kun mulla
1) on luonnostaan kuivat kynnet ja kynsinauhat ja
2) mun kynnet on pienet, onko ok jos jätkä kasvattaa sitä kynttä yli sen 1mm? entä voiko kynsinauhoja vetää taakse, onko terveellistä? voiko jollakulla olla vain pienet kynnet luonnostaan vai onko kyse hoitamattomuudesta?
Muita askarruttavia kysymyksiä:
3) onko yleistä että jätkät "hoitaa" kynsiä?
4) miten naiset suhtautuvat tällaiseen hoitamiseen?
5) onko naisen mielestä parempi että on "työmiehen" vai runoilijan kynnet? onko mitään väliä?
6) kuinka suurta osaa ylipäätään miehen kynnet näyttelevät naisten maailmassa? olen huomannu, että kukaan miespuolinen ei edes vilkaise kynsiäni/huomaa niitä, mutta naiset kiinnittävät ihmeen paljon huomiota tollaisiin epäolennaisiin asioihin.
Leidit, nöyrästi kiittäen,
Jarska
Huonot kynnet
5
1193
Vastaukset
- basser111
noihin merkitysasioihin en voi vastata koska oon niin nuori, mutta mulla itellä on kynnet tosi hyvässä kunnossa joten päätin vähän neuvoa sua :) :
1) Osta jostain kynsinauha-voidetta. Itselläni on Yves Rocher:in Hydra végétal-voidetta ja minulla se on tehonnut.
2)Pienet kynnet voivat olla ihan kenellä vaan. Kynsinauhoja voi työntää hieman taaksepäin, mutta ei liika koska silloin se saataa olla hieman kivuliasta.
3)Kyllä miehetkin voivat hoitaa kynsiä. Onhan se sitten mukavampi itsekin katsella hyvin hoidettuja kynsiä. :) - obelix
Voisitteko kertoa mitä kannattaisi tehdä, kun mulla
1) on luonnostaan kuivat kynnet ja kynsinauhat ja
ONKO IHOSI HILSEILEVÄN KUIVA? KÄRSITKÖ ESIM. ATOOPPISESTA IHOSTA TAI PSORIASIKSESTA TAI MUUSTA IHOSAIRAUDESTA? ELLET, IHOSI EI OLE "LUONNOSTAAN KUIVA" VAAN KAIPAA KOSTEUTUSTA SIINÄ MISSÄ TERVEEN NAISENKIN IHO. TÄRKEINTÄ ON SISÄINEN KOSTEUTUS, ELI PIDÄ HUOLTA SIITÄ ETTÄ JUOT RIITTÄVÄSTI VETTÄ. SYKSYLLÄ JA TALVELLA PAKKASILMA JA ETENKIN KUIVA, LÄMMITETTY SISÄILMA KUIVATTAA IHOA, HIUKSIA, KYNSIÄ.. JA LISÄKOSTEUTUSTA TARVITAAN. PERUSVOITEET OVAT KAIKILLE SAMOJA, JA KEMIKALIOTUOTTEISTA LÖYTYY MIEHILLE OMAT SARJANSA (ERONA "NAISTEN TUOTTEISIIN" ON LÄHINNÄ TUOKSUMAAILMA). KYNNET TARVITSEVAT KYLLÄ SPESIAALITUOTTEENSA, PARHAITA SAA KYNSIIN ERIKOISTUNEISTA HOITOLOISTA.
2) mun kynnet on pienet, onko ok jos jätkä kasvattaa sitä kynttä yli sen 1mm? entä voiko kynsinauhoja vetää taakse, onko terveellistä? voiko jollakulla olla vain pienet kynnet luonnostaan vai onko kyse hoitamattomuudesta?
KYNSIPETI, ELI SE OSA KYNNESTÄ JOKA ON KIINNI IHOSSA, ON LYHYT TAI PITKÄ LUONNOSTAAN. KYNSIENPURESKELIJAT TOKI IRROITTAVAT KYNTTÄ IHOSTA PIKKUHILJAA TEHDEN KYNSIPEDISTÄ LUONNOTTOMAN LYHYEN, MUTTA LUONNON TILASSA OLLESSAAN KYNSIPEDIN PITUUS ON GEENEISSÄ, SIIHEN EI VOI JUURI VAIKUTTAA.
KÄRKEÄ VOI TOTTAKAI KASVATTAA, KUKA SANOO ETTÄ KYNNEN NS. VALKOINEN OSA SAISI MIEHELLÄ OLLA MAX. 1mm? EHKÄ RAJANA VOISI PITÄÄ ENNEMMINKIN SORMEN PÄÄTÄ, YLI SEN EI EHKÄ KANNATA KASVATTAA. MISSÄ TAHANSA PITUUDESSA KYSIEN PITÄISI KUITENKIN OLLA TASAISET JA SIISTITYT.
KYNSINAUHOJA VOI JA PITÄÄ TYÖNTÄÄ TAAKSE. KYNNEN PINTAAN KIINNITTYVÄ OSA KYNSINAUHASTA ON KUOLLUTTA IHOSOLUKKOA. SEN TYÖNTÄMINEN TAAKSE KYNSIEN SIISTIMISEKSI ONNISTUU PARHAITEN ESIM SAUNAN JÄLKEEN, KUN IHO ON PEHMEÄÄ; KUOLLEESTA IHOSOLUKOSTA PÄÄSEE KOKONAAN EROON AMMATTILAISEN MANIKYYRISSA.
Muita askarruttavia kysymyksiä:
3) onko yleistä että jätkät "hoitaa" kynsiä?
VOI KUN OLISIKIN!!!!
4) miten naiset suhtautuvat tällaiseen hoitamiseen?
EN TIETENKÄÄN VOI VASTATA KAIKKIEN NAISTEN PUOLESTA, MUTTA EN KYLLÄ TUNNE YHTÄÄN NAISTA, JOTA EI ÄRSYTTÄISI EPÄSIISTIT KÄDET MIEHILLÄ. HOITAMALLA KYNSIÄSI TEET AIKA VARMASTI VAIKUTUKSEN.
5) onko naisen mielestä parempi että on "työmiehen" vai runoilijan kynnet? onko mitään väliä?
KUN OLISI EDES PERUSSIISTIT! LIIAN USEIN NÄKEE RISPAANTUNEITA KYNSINAUHOJA JA MUSTIA KYNNENALUSIA.
EI SIIS "TYÖMIEHEN KYNSIÄ", KIITOS!
6) kuinka suurta osaa ylipäätään miehen kynnet näyttelevät naisten maailmassa? olen huomannu, että kukaan miespuolinen ei edes vilkaise kynsiäni/huomaa niitä, mutta naiset kiinnittävät ihmeen paljon huomiota tollaisiin epäolennaisiin asioihin
NAISELLE KYNSIASIA EI OLE OLLENKAAN NIIN EPÄOLENNAINEN.. ;)
JA KUTEN AIEMMIN SANOIN, PERUSSIISTIT PITÄÄ AINAKIN OLLA. ONHAN SE OIKEASTI MYÖS HYGIENIAKYSYMYS. NÄKYVÄ SELLAINEN.
JOS MIEHELLÄ ON EPÄSIISTIT KÄDET, EN TODELLAKAAN HALUAISI HÄNEN KOSKETTAVAN MINUA, SAATIKA TIETÄÄ MITEN MUU HYGIENIA ON HOIDETTU..!
IHANAA ETTÄ KIINNTÄT HUOMIOTA KÄSIESI JA KYNSIESI HOITOON.
AMMATTILAISEN MANIKYYRI AUTTAISI VARMASTI; SAISIT KYNTESI KUNTOON PITKÄKSI AIKAA, JA SAMALLA HYVIÄ VINKKEJÄ KOTIHOITOON.
TEEN ITSEKIN MIESTEN MANIKYYREJÄ, MUTTA EN VOI LAITTAA YHTEYSTIETOJANI TÄHÄN KOSKA TÄLLÄ FOORUMILLA MAINOSTAMINEN ON KIELLETTY.
http://p3.foorumi.info/rakennekynnet/
-SIVUILLA VOIT LÄHETTÄÄ MINULLE YKSITYISVIESTIN JOS HALUAT. KÄYTÄN SIELLÄ TÄTÄ SAMAA NIMIMERKKIÄ. - Jarska85
Olen huomannut että käsiin toimii paremmin rasvaisemmat voiteet ja naamaan sitten ihan kosteusvoiteet joissa ei ole rasvaa.
Vettä pitäis juoda, kun kahviakin menee se pannu päivässä...!
Ruokavalion pitäisi olla kunnossa, kun siihen tulee muutenkin urheiluharrastuksen puolesta kiinnitettyä huomiota. Paljon proteiinia, kasvisrasvoja ja kala-,rypsiöljyä, hitaita hiilihydraatteja, hivenaineet ja vitamiinit.
Obelix, kiitos tarjouksestasi, mutta pitää tuota manikyyrijuttua vielä sulatella. Minähän laitan kaikki kosmetiikkatuotteetkin aina piilooon kun saan vieraita...kun en moisia tuotteita virallisesti omista ;-D
Mutta kiitän teitä molempia vaivannäöstänne ja pysykööt kyntenne ja ihonne kosteina syksyn kuivasta ilmasta huolimatta ;-)) - N47
Hei! Tässä sinulle vastauksia...
Kävelepäs nyt kemppariin ja osta kynsinauhavoidetta, esim. Mavalan on tosi hyvä. Voit öevittää sitä myös kynsille. Muista, että ihmeitä ei tapahdu yhdessä yössä; voitele iltaisin ennen nukkumaanmenoa sekä kynnet että kynsinauhat em. voiteella, noin 1,5vkon kuluttua huomaat takuuvarmasti, että kuivuus on alkanut katoamaan.
Kynsinauhoja kuuluukin vetää taaksepäin joskaan ei väkisin. Eli tuolta samaisesta kempparista ostat appelsiinipuutikkuja, jotka ovat tarkoitettu juuri tuohon hommaan. Kynsinauhojae ie välttämättä tarvitse liotella, voit työntää niitä taaksepäin tikulla vaikka sen jälkeen kun olet rasvannut ne kunsinauhavoitella jonka annat ensin hetken vaikuttaa. Älä koskaan käsittelen kuivia kynsinauhoja, se vain pahentaa asiaa.
Hoidetut kädet ja kynnet, on ne sitten naisella tai miehellä, kertovat paljon ihmisestä eikä missään nimessä tee miehstä mitään "homoa". Hoidetut kädet on yksi osa huoliteltua kokonaisuutta.
Ja kuten totesit niin miehet ei varmaankaan katsele käsiäsi, mutta naiset hyvinkin usein. Eli hoidetut kädet ja kynsinauhat on ihans ama asia kuin hoidetut hampaat ja kaunis hymy.
Kyselit kynsinauhoista, mutta muista myös rasvata kätesi päivittäin. Osta käsirasva joka imeytyy nopeasti niin et sottaa paikkoja.
Ei ole tyhmyyttä vaan fiksuutta kysyä kaupassa myyjältä asiantuntijaneuvoa. - ndn.fi
miehille myös kauniit kynnet ja kädet ammattilaisen käsittelyssä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321