Ostimme vanhan omakotitalon. Vintiltä löytyi iso kasa naisten alusasuja, joukossa uudenveroisia.
Olen nyt pessyt muutamat, jotka ovat mielestäni mulle sopivia. Olen hivenen pyylevä ja ajattelin että näillä saan itseni muotoon. Sovittaessani korsettia huomasin että alushousut jäävät kokonaan korsetin alle. Entäs kun tulee wc hätä.
Mikäli laitan ensiksi korsetin ja sen jälkeen vasta alushousut tulee sellainen olo kuin alushousut tippuisivat hetken päästä. Tämän aiheutta se kun korsetti ylettyy takamuksen alaosaa ja edestäkin menee hivenen haaraosan alle, lisäksi sukkanauhat auttavat alushousujen tippumista. Onko vielä kenellään vanhanajan korsetin käyttökokemusta ? Kuinka käytitte sitä ?
Mitenkä puitte alushousut. Voiko korsettia pitää koko päivän, käsittääkseni se puettiin aamulla ja illalla riisuttiin. Oliko näin ?
Pyytäisin saada asiallisia vastauksia niiltä jotka ovat tosiaan käyttäneet näitä korsetteja.
Nämä korsetit ovat sellaisia joissa on monet liivinluut ja vasemmalla sivulla hakaset jolla sen saa puettua päälle. Sukkanauhoja on neljä.
Onko tietoa vieläkö myydään sukkia joita käytetään korsettien kassa. Vintillä oli kyllä monia pareja sopivia sukkia, mutta niissä on saumat.
Kiitokset kaikille jotka vastasivat
Vyötärökorsetti
29
12268
Vastaukset
- anjuska/tv
hei voit kyllä googlettaa vintage corset ,siellä on kuvia missä on erilaisia variaatioita ,kyseiseisen mallin kanssatulee minun mielestäni pukea ensin pöksyt. kyllä ne saa alas sukkanauhoihin asti se riittää. onko
niissä leveät säädettävät sukkanauhat?kiinnostaisi myös oliko siinä kasassa näitä 60-luvun elastisia puoliliivejä ?- Kaljottelija
Saako tolla kaljamahan littanaksi.
- Rinnoilta - pepulle
Korseteissa on noin 2cm leveät säädettävät sukkanauhat, joissakin oli kiinteät. Kasassa oli myös 60-luvun elastisia puoliliivejä.
- melkein kade
teitpä löydön =o)
Ainakin tuolta feminellin verkkokaupasta saa kauniita korsettisukkia.
jopa 40 den.- korsettifriikki
kyllähän tuollaisia korsetin kanssa pidettäviä sukkia löytyy vaikka kuinka.
Niitähän saa mistä tahansa alusvaatekaupasta ja jonkinlaista valikoimaa löytyy ihan tavarataloistakin.
Tuosta mainitusta feminellistä en kyllä löytänyt kuin yhdet sukkanauhasukat, mutta kyllä suomalaisissa nettikaupoissa on muuten runsaastikin valinnan varaa. Hakusanaksi googleen vaan sukkanauhasukat, niin johan alkaa löytymään.
Tässä muutamia kauppoja:
www.ferillo.fi (paljon malleja)
www.boutique-loulou.com (paljon malleja)
www.alusvaate.fi (muutamia malleja)
www.yougogirl.fi (muutamia malleja)
- korseteista
Teitpä ihanan löydön! Käytän itse kunnollista korsettia (eli plansetilla varustettu, luutettu, nyörityksellä päälle kiristettävä) päivittäin, tavallisesti koko päivän. Eli vastauksena kysymykseesi korsettia voi mainiosti pitää koko päivän ja tunne (oikeankokoisessa, mielellään toki mittatilauksena tehdyssä) korsetissa on erittäin miellyttävä. Myös vartalon linjat saadaan muokattua näin haluttuun suuntaan, usein huomattavin muutoksin. Ehkä sun pitäisi hankkia korsetin kanssa käytettäväksi melko matalat alushousut, jotta niiden käyttäminen korsetin kanssa helpottuisi, ts. reunat menisivät vain vähän päällekkäin eli voisit tarvittaessa tunkea housujen yläreunaa sentin-pari korsetin alareunan alle. Vartaloa kunnolla muokkaavassa korsetissa olo niin, että alushousut olisivat korsetin alla ei ole erityisen mukava, mutta kuvailemasi kaltaisessa "kevytkorsetissa" homma onnistunee.
Sukkaongelmaan saitkin jo hyviä vastauksia, vaikkakin sinuna hyödyntäisin tosiaankin ne saumasukat, ovat sen verran hienoja kyllä! Nauti siis ihanasta aarteestasi täysin siemauksin!- Rinnoilta - pepulle 1
Käytin eilen korsettia, puin ensiksi alushousut.
Vessassa käydessä jouduin aukaisemaan muutaman alimmaisen hakasen saadakseni housut alas, näin oli myös helpompi pukea takaisin päälle. Täytynee vielä miettiä tätä asiaa ja kokeilla. Ilmeisesti kesällä on helpompaa kun ehkä alushousut voisi jättää pois kokonaan. Onko kokemusta olla ilman alushousuja ? Mitäs tarkoitat kevytkorsetilla ? Mielestäni nämä ovat tukevia. Varsinkin se korsetti jossa on narut takana. Siinä kangas on melko joustammatonta ja liivinluita on 12 kpl. Esimerkiksi masun päällä on jo neljät leveät luut. Muutkin luut ovat leveämpää mallia kuin muissa. Toisessa korsetissa jonka pesin niin siinä on 11 kpl luita, mutta pienet joustavat kappaleet sivuilla, sekä edessä korsetin alaosassa pieni kolmio. Käytin saumasukkia ja nehän olivat hyvät. - korsettiasiaan
Rinnoilta - pepulle 1 kirjoitti:
Käytin eilen korsettia, puin ensiksi alushousut.
Vessassa käydessä jouduin aukaisemaan muutaman alimmaisen hakasen saadakseni housut alas, näin oli myös helpompi pukea takaisin päälle. Täytynee vielä miettiä tätä asiaa ja kokeilla. Ilmeisesti kesällä on helpompaa kun ehkä alushousut voisi jättää pois kokonaan. Onko kokemusta olla ilman alushousuja ? Mitäs tarkoitat kevytkorsetilla ? Mielestäni nämä ovat tukevia. Varsinkin se korsetti jossa on narut takana. Siinä kangas on melko joustammatonta ja liivinluita on 12 kpl. Esimerkiksi masun päällä on jo neljät leveät luut. Muutkin luut ovat leveämpää mallia kuin muissa. Toisessa korsetissa jonka pesin niin siinä on 11 kpl luita, mutta pienet joustavat kappaleet sivuilla, sekä edessä korsetin alaosassa pieni kolmio. Käytin saumasukkia ja nehän olivat hyvät."Kevytkorsetilla" tarkoitan sitä, että vaikka liivissä olisi runsaasti (metallisia spiraali-)luita, sillä ei vielä juurikaan muokata vartaloa, ellei korsetissa ole FUNKTIONAALISTA (ei siis mitään satiininauha-söpöilyä estetiikan vuoksi)kiristysmahdollisuutta nyörityksen muodossa. Sillä muutenhan korsettia päälle pukiessa joutuu mahdollisesti vähän vetämään vatsaa sisään tai ehkä vähän enemmänkin :) mutta todellisia tuloksia saadaan aikaan vain jos korsetissa on tukeva kiristettävä nyöritysmahdollisuus. Ja tämähän erottaa kunnon korsetin niistä täysin turhista "nykyajan korseteista", joista joku jo kommentoikin aivan totuudenmukaisesti. Nykykorsetti voi siis olla todella tehokas vartalon muokkaaja, mutta kaikki riippuu siitä, miten korsetti on valmistettu ja siis minkälaiseen käyttöön ajateltu - ja tämä puolestaan näkyy hinnassa!
Mainitsit että ainakin yhdessä olisi jonkinlainen kiristysmahdollisuus. Jos se on riittävästi tuettu luilla nyörityksen sivuilta, voit sitä säätämällä kenties vaikuttaa vartalon muotoon haluamaasi suuntaan. Pue silloin korsetti ensin päälle (niin että nyöritys on löystetty) ja opettele sitten itse kiristämään nyöritystä haluamasi määrä. Vaikeaa auttaa tämän enempää näkemättä tarkemmin aarteitasi, mutta ehkä tästäkin oli jotain apua. ;)
Mutta joka tapauksessa, on kiva että sinä teit tällaisen ihanan löydön, ja jos joskus haluat tutustua vartaloa voimakkaasti muokkaaviin korsetteihin niin googlettele asiaa.. :)
- itselläni
Minä olen teettänyt itselleni mittatilauskorsetin niitä tilausuuksia varten kun tarvitsen sellaista. Muuten käytän näitä nykyaikaisia versioita tai erikoissukkahousuja joiden housuosa on muotoileva ja ulottuu parhaimmillaan rintojen alle saakka.
Korsettini ulottuu yhä alas kuin tuo omasikin ja käytän pikkuhousuja korsetin päällä. Samoin jos sukkahousut on käytössä, vedän nekin korsetin päälle. Korsetin alle jätän vain siinä tapauksessa että tiedän ettei tilaisuuden aikana tarvitse käydä vessassa. Korsetin alle tunkemista en edes yritä, koska korsettini on käytössä niin tiukalla. Omassa korsetissani ei ole sukkanauhoja, käytän tarvittaessa stay-up'eja.
Liivisukkia löytyy melko varmasti kaikista vähän isommista tavarataloista, onhan suomalaisellakin valmistajalla useampia malleja tuotannossa. Tutkipa vaikka lähimmän Sokoksen tai Prisman sukkaosastoa. Kyllähän niitä vanhoja saumasukkia voi käyttää aivan hyvin, onhan uusiakin sukkia saumallisina. Ne vanhat voi olla vielä nailonsukkia, jotka eivät jousta niin hyvin kuin nykyiset, mutta jos koko on oikea ne käyvät hyvin.- Iso Irja
Siitä on varmasti moni hiukan kateellinen sinulle.
Minäolen ikäluokkaa joka joutui liivejä käyttämään ihan pikkutytöstä ja käytän edelleenkin. Aluspöksyt vedetään aina liivin päälle. Tosin nykyiset alushousut ovat niin minimaalisia, että varmasti on tunne, kuten mainitsit, että ne putoavat.Itse käytän lahkeellisia korkeavyötäröisiä silkkisharmeusehousuja ihan mukavuussyistä, sillä olen kutensinä, hieman pulleampaa sorttia, jolloin reidet hinkkautuvat ja siten pitkät puntit estävät hieraantumisen. Mukavampaa tunnetta ei ole kuin että tietää kaiken olevan tiptop kun on kunnon liivitpäällä.
- Kateellinenko?
Saisipa itsekin jostakin tuollaisen oikean vanhan ajan korsetin. Tuollaista korsettia kerran päälle kokeilleena tietää ettei näistä uusista nyky hepeneistä ole mihinkään. Harmi vain ettei noita vanhoja taida pystyä ostamaan mistään. Vai tietääkö joku mistä niitä saisi?
- Tainuli
Skäbä däbä tsiikaa tsäk tsäk , öh öh.
- Pirkko xl
Saksasta saat retro sukkanauhaliivi-korsetteja vieläpä viettelevän mustana.
Aion itselleni tilata sieltä.
Mustat sukat vielä.. - sukatjaliivit
Suomestakin saa sukkia ja liivejä vanhoja malleja netistä liivia.com
- Käyttöä
Tuli tässä ajatus että moniko nainen käyttää nykyisin korsettia arkisin/viikonloppuisin.
Ite käytän viikonloppuisin- on usein
Käytäm korsettia melko usein niin arkisin kuin viikonloppuisin. Tällä hetkelläkin on päällä töissä ollessani
- vastaanotto
Itsenäisyyspäivän juhliin laitan sinun kuvailemasi korsetin. Alushousut jätän mitä ilmeisemmin pois, niin ei ole tunnetta että tippuisi.
Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille korsetin käytäjille. - Vintage 1
Olen myös löytänyt hyväkuntoisia vanhoja korsetteja talostamme, missä vanhempamme ovat asuneet. Yllätys oli suuri kun ovat minun kokoa. Äitini on tainnut olla niitä käyttäessään samaa kokoa kanssani. Tänään lähden pikkujoulujuhliin ja puen ne ylleni, kiva katsoa kuinka tulen toimeen ja antavatko ne ryhtiä. Huomenna kerron kuinka meni.
- vintage ihailija
Ihanaa, vieläkö löytyy todellakin naisia jotka käyttävät kunnon korsetteja :=)
Ovat niin seksikkään näköisiä :=) - vyötärötön
vintage ihailija kirjoitti:
Ihanaa, vieläkö löytyy todellakin naisia jotka käyttävät kunnon korsetteja :=)
Ovat niin seksikkään näköisiä :=)Tietääkö kukaan myyköhän tuo morsiusgalleria.com vielä noita scarlett-korsetteja, vaikka toiminta loppui vuonna 2007.. ? Kattelin ja näytti aika hyvältä, mutta sitten huomasinkin, ettei sivustolla ole enää sähköpostia josta voisi kysellä kyseisestä korsetista.
- heartandsoul
vyötärötön kirjoitti:
Tietääkö kukaan myyköhän tuo morsiusgalleria.com vielä noita scarlett-korsetteja, vaikka toiminta loppui vuonna 2007.. ? Kattelin ja näytti aika hyvältä, mutta sitten huomasinkin, ettei sivustolla ole enää sähköpostia josta voisi kysellä kyseisestä korsetista.
Sinne voi ottaa yhteyttä ja tilata puhelimitse, tai näin ymmärsin. Ajattelin itsekin soittaa. http://www.morsiusgalleria.com/mgonline/html/tilaaminen.html Kokeile.
- ...
heartandsoul kirjoitti:
Sinne voi ottaa yhteyttä ja tilata puhelimitse, tai näin ymmärsin. Ajattelin itsekin soittaa. http://www.morsiusgalleria.com/mgonline/html/tilaaminen.html Kokeile.
vinki: Löysin aivan ihania lantioliivejä ja sukkanauhavöitä ja saumallisia sukkia täältä:
http://www.bellemodeste.com/verkkokauppa.php Tilausta vailla enään kun odotan vastausta kokokyselyyni :)
Mutta tuollainen joustava lantioliivi alkaa jo näyttääkin siltä että siitä olisi jotain hyötyä. - virtuos
... kirjoitti:
vinki: Löysin aivan ihania lantioliivejä ja sukkanauhavöitä ja saumallisia sukkia täältä:
http://www.bellemodeste.com/verkkokauppa.php Tilausta vailla enään kun odotan vastausta kokokyselyyni :)
Mutta tuollainen joustava lantioliivi alkaa jo näyttääkin siltä että siitä olisi jotain hyötyä....katsellut tätä sivua? Täältäkin voisi löytyä jotain mielenkiintoista.
- virtuos
... kirjoitti:
Mutta tuollainen joustava lantioliivi alkaa jo näyttääkin siltä että siitä olisi jotain hyötyä.Taisi jäädä osoite pois. Tässä se tulee.
http://www.liivia.org/
- Tietävä
Voi sinua Pekka...ei sun alushoususi mihinkään putoa....sullahan nöpöttää kuitenkin tanassa kun puet korsetin.
- lokijunmpojyfrdoik
Pekan vaimolle: Toki pekalla noppaa jos puet. mutta jata suosiolla pikkuhousut pois vain. Siihen kuuluu alushame vain, eika hameen alta silloin mitaan nay. Pikkuhousut ovat kertakaikkiaan aivan turhat.
Itsekin olin juuri asken parvekkeella pelkka pyyyhe lanteilla. Olenpa ollut uimaaltaallakin hetken ihan pyyhkeseen kietoutuneena. Ei ollut edes vaikeata...- Hassu_ajatus
"Itsekin olin juuri asken parvekkeella pelkka pyyyhe lanteilla. Olenpa ollut uimaaltaallakin hetken ihan pyyhkeseen kietoutuneena."
Mitä outoa tuossa on? Saunoessahan terassilla/parvekkeella tms. jäähyllä käydessä ollaan aina vain pyyhkeeseen kietoutuneena. Naiset tarvitsevat vähän isomman pyyhkeen että saa rinnatkin piiloon. Vai tunnustaako joku pukevansa housut pyyhkeen alle jäähylle mennessä?
- LaihaHetero
Homoille voisi myydä noita...lihavat homot tykkäävät korseteista...
- Oletkosinäkin
Ai jaa, minä kun olen luullut että homot pukeutuu tiukkoihin nahkahousuihin ja nahkatakkeihin ja ovat vieläpä hoikkia että kiinnostaa toisia homoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup676060Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1344294Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.1062037- 631485
- 541205
- 2611147
Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E1281027Ajattele, miten häviävän pieni
todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim49856Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast31783Pieni vinkki miehelle
Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.39765