Mukavuudenhaluinen, itsekäs ja

laiska.

Mitä mieltä palstalaiset on kyseisestä miestyypistä?

Elämässään kohtuullisesti (helpolla) selviytynyt mies, joka on päättänyt selvitä jatkostakin helpolla. Kaikki ratkaisut tehdään vain ja ainoastaan sillä perusteella, mistä rima on alin ylittää. Ratkaisut koskee niin ihmissuhteita, materian kartuttamista, lisääntymistä kuin työelämääkin.

Aiheuttaako närkästystä? Toiminko moraalisesti väärin? Entä meneekö yhteiskunnan minuun laittamia panoksia hukkaan? Entä sitten?

59

3902

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuvailit juuri minut! Olen mukavuudenhaluinen, itsekäs ja laiska. Olen selvinnyt elämästäni kohtuullisen helpolla ja aion selvitä jatkossakin.

      Laiskuus on kehitystä eteenpäin vievä voima. Muutenhan ihmiset edelleen raataisivat itsensä hengiltä, mutta nyt on keksitty monenmoista helpotusta elämään. Mikä synti se on? On aika vapautua luterilaisesta ahkeruuden ja uhrautumisen ihannoinnista ja ottaa rennosti!

      • -laiska-

        Sen olen itsekin huomannut. Esim. mysliä voi syödä keittokauhalla, kun taloudessa ei ole ainoatakaan puhdasta lusikkaa. Kait ainakin hyödyllisyysmallisuojan tuolle sais?


      • -laiska- kirjoitti:

        Sen olen itsekin huomannut. Esim. mysliä voi syödä keittokauhalla, kun taloudessa ei ole ainoatakaan puhdasta lusikkaa. Kait ainakin hyödyllisyysmallisuojan tuolle sais?

        Entinen avovaimoni halusi, että tiskaamme vuoroviikoin. Ostin omalla viikollani kertakäyttöastioita ja hyvä etten saanut kenkää samantien. Nykyisin on onneksi astianpesukone.


      • -laiska-
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Entinen avovaimoni halusi, että tiskaamme vuoroviikoin. Ostin omalla viikollani kertakäyttöastioita ja hyvä etten saanut kenkää samantien. Nykyisin on onneksi astianpesukone.

        pitäs kait hommata, kyllä tuo tiskipöytä siltä näyttää.


      • eoekfokf

        Niin että minäkö sitten olen huonompi suomalainen mies kun löytyy empatia kykyä ja osaan ottaa naisen tuntet huomioon, kotityöt hoituu ja ruoanlaitto. Elämässä tottakait toivoo että pääsis helpolla mutta ei ole mun kohalla ollu niin helppoa, kokenut helvetillisiä ongelmia elämässä niinku moni muukin, siitä huolimatta jatkanu eteenpäin ja saanu elämän suht normaaliksi, töitä painan vaikka ei oman alan töitä löytynykkään eikä mikään kevyin työ ole, kuitenkin olen onnellinen. Tottakait sitä osaa laiskotellakkin ja mitä sitten mut uskon että suurimmalla osalla jotka ei ole joutunut koskaan elämässä edes pieniä vastoinkäymisiä joutunut kokemaan ja aina menny tmissä aita matalin ei ehkä ol samanlaista arvostusta niitä elämän oikeasti tärkeitä asioita kohtaan kuten perhe, ystävät ja rakkauden löytäminen. Eihän sitä osaa pienempiinkään ongelmiin välttämättä suhtautua hyvin jos ei ole joututnu kokemaan mitään sellasta.


      • Anonyymi

        Juurikin näin.


    • Ei kellään oikeesti oo varaa arvostella toisten valintoja. Mut arvostellaan silti :p

      Jos ihmisellä ei oo kunnianhimoa tai tarvetta täyttää omaa paikkaansa sen kummasemmin niin entäs sitte. Kuhan vaan maksaa sen velkansa poikkeen.

      Ei yhteiskuntakaan odota että sen panostus tuottaa joka yksilöltä sen sanotaan vaikka 10% tuottoa. Se laskee keskiarvoja. Toinen tuottaa 30% toinen kuluttaa 10%. Ne on vaan tilastoja.

      Eihän sille mitään voi jos toinen eläessään sillä lailla pystyy kattomaan pää pystyssä peiliin.

      • -laiska-

        Ei mulla ole velkaa. Ei ole koskaan ollukkaan. Asiat voi järjestää muutenkin.


      • -laiska- kirjoitti:

        Ei mulla ole velkaa. Ei ole koskaan ollukkaan. Asiat voi järjestää muutenkin.

        sitä varten maksetaan veroja


    • sen vakavammasta, kuin henkilökohtaisista valinoista ja kukapa olisi oikea sanomaan, mitkä valinnat on parempia tai huonompia.

      Mä tunnustaudun taas menemään usein siitä korkeammasta kohdasta ja haastan tällä itseäni joskus jopa turhaan, mut en mä silti pidä omaa tyyliä sen parempana, työläämpänä ehkä työläämpänä, mutta myös palkitsevana :)

      Minusta se ei vielä sano itsekkyydestä mitään, jos harppoo matalat kohdat, kyllä se vaikeimman akutta menijäkin voi olla todella itsekäs.

    • ~nainen~

      oman onnensa seppä. Näin mullekin on sanottu ja ehkä mä joskus isona sitten sisäistän mitä se tarkoittaa. On mullakin meinaan joistain asioista hiukan sellainen käsitys, tai oikeastaan ihmettelen, että miksi ihmeessä tarvii tehdä se sen vaikeimman kaavan kautta, kun voi tehdä sen helpomminkin.

      • -laiska-

        miksi esim. sänky pedataan? Eikö riitä että laittaa makkarin oven kiinni.


      • ~nainen~
        -laiska- kirjoitti:

        miksi esim. sänky pedataan? Eikö riitä että laittaa makkarin oven kiinni.

        Miksi tarvii aamulla pukea "normaalit" vaatteet päälle sellaisinakin päivinä kun ei tarvi mihinkään lähteä, kun kotona voi ihan hyvin olla alasti tai yövaatteet päälläkin :)


      • -laiska-
        ~nainen~ kirjoitti:

        Miksi tarvii aamulla pukea "normaalit" vaatteet päälle sellaisinakin päivinä kun ei tarvi mihinkään lähteä, kun kotona voi ihan hyvin olla alasti tai yövaatteet päälläkin :)

        ollu päällä ku pitkät kalsongit ja t-paita.


      • ~nainen~ kirjoitti:

        Miksi tarvii aamulla pukea "normaalit" vaatteet päälle sellaisinakin päivinä kun ei tarvi mihinkään lähteä, kun kotona voi ihan hyvin olla alasti tai yövaatteet päälläkin :)

        tuohan on varsin tervettä mukavuudentoteuttamista :)

        Se ois sairasta, jos pitäs vetää puku päälle ja kravatti kaulaan, jotta voisi istua sohvalla verhot kiinni ja lukea kirjaa :D


      • ~nainen~
        -laiska- kirjoitti:

        ollu päällä ku pitkät kalsongit ja t-paita.

        Toiset vaan pukee aina viimisen päälle kaikki, vaikkei lähtiskään mihinkään...naiset varsinkin.. ja laittaa hiukset ja meikkaa! Se on jotain, joka mun päähän ei mahdu. Ei multa kyllä löydy energiaa meikata kotona itseäni varten....


      • ~nainen~
        suminagashi kirjoitti:

        tuohan on varsin tervettä mukavuudentoteuttamista :)

        Se ois sairasta, jos pitäs vetää puku päälle ja kravatti kaulaan, jotta voisi istua sohvalla verhot kiinni ja lukea kirjaa :D

        et on sellaisiakin, jotka noin tekee :-D


      • ~nainen~ kirjoitti:

        et on sellaisiakin, jotka noin tekee :-D

        heitäkin löytyy. Onneksi en ole ollut heillä viettämässä vapaapäivää :D


      • ~nainen~
        suminagashi kirjoitti:

        heitäkin löytyy. Onneksi en ole ollut heillä viettämässä vapaapäivää :D

        koska silloin sais edes hetkeksi tuntea itsensä normaaliksi :D


      • ~nainen~ kirjoitti:

        koska silloin sais edes hetkeksi tuntea itsensä normaaliksi :D

        ja sit kuitenkin siitä seurais, et no niin vaihdettasko nyt oloasu Aku Ankan lukemisen ajaksi ja pukeudutaan taas päivälliselle uudestaa "pyhävaatteisiin" ;D


      • -laiska-
        ~nainen~ kirjoitti:

        koska silloin sais edes hetkeksi tuntea itsensä normaaliksi :D

        sitten meidän seurassa?


      • suminagashi kirjoitti:

        ja sit kuitenkin siitä seurais, et no niin vaihdettasko nyt oloasu Aku Ankan lukemisen ajaksi ja pukeudutaan taas päivälliselle uudestaa "pyhävaatteisiin" ;D

        Äitee otti jo kuvan tänään miusta ja broidista ku oltiin ykkösissä ruokapöydässä samaan aikaan :D

        Oli kuulema eka kerta tänä vuonna. Seuraava on sit jouluna. Yleensä kun ollaan vähän sieltä tännepäin. Jommalla kummalla on aina remontti tai työkamppeet niskassa...


      • ~nainen~
        -laiska- kirjoitti:

        sitten meidän seurassa?

        En tietenkään. Kyllä mä suurimman osan ajasta tunnen kuuluvani joukkoon ihan täysin.


      • Frederico kirjoitti:

        Äitee otti jo kuvan tänään miusta ja broidista ku oltiin ykkösissä ruokapöydässä samaan aikaan :D

        Oli kuulema eka kerta tänä vuonna. Seuraava on sit jouluna. Yleensä kun ollaan vähän sieltä tännepäin. Jommalla kummalla on aina remontti tai työkamppeet niskassa...

        se kuva nyt välittömästi laajaan jakeluun ;D

        Onhan tänään kuitenkin hyvä syy ja paljon aihetta ykkösille, joten hyvä asia se on :)

        Älä kuitenkaan joka vapaapäivä vedä ykkösiä päälle, ainakaan yksinään tai olen pettynyt ;D


    • Mangusti.

      itsekin pohjimmiltani mukavuudenhaluinen, varmaankin tarpeeksi itsekäskin ja välillä erittäin laiska. Voin silti saavuttaakseni tavoitteeni tinkiä mukavuudesta, itsekkyydestä ja laiskuudesta ainakin tietyn ajanjakson kerrallaan. Vastaan siis, että ihan sopii mulle tuommoinen mies, mikäli hänellä kuitenkin on jonkinlainen missio elämässään (jota minäkin voin arvostaa), muukin kuin laiskottelu ja jos miehellä on sen lisäksi n. sata muutakin vaadittavaa piirrettä. =)

      • -laiska-

        missioksi? Sehän erittäin ekologinen tapa elää. Minkä vähemmän jätän pallolle jälkiä, sen vähemmän minusta on ollut pallolle haittaa.


      • Mangusti.
        -laiska- kirjoitti:

        missioksi? Sehän erittäin ekologinen tapa elää. Minkä vähemmän jätän pallolle jälkiä, sen vähemmän minusta on ollut pallolle haittaa.

        rajoittava missio mun makuuni tuommoinen "mahdollisimman vähän haittaa pallolle".


    • MMies

      Nippa nappa peruskoulun läpäissyt pitkäaikaistyötön ikisinkku -mies? Nojaa, kukin tyylillään.

      • -laiska-

        päästiinhän täällä asiaan. Joku sentään heräsi paheksumaan, vaikka kätkikin paheksuntansa alentamiseksi. Ei voittoa tuolla arvauksella.


      • MMies
        -laiska- kirjoitti:

        päästiinhän täällä asiaan. Joku sentään heräsi paheksumaan, vaikka kätkikin paheksuntansa alentamiseksi. Ei voittoa tuolla arvauksella.

        Missä sitä paheksuntaa on? Entä alentamista? Jos kerrot aina menneesi mistä aita on matalin, niin kuvailin sellaisen henkilön. Jos ei sovi sinuun, niin opi kuvailemaan itseäsi paremmin. Tai no, eihän laiska jaksaisi itsestään meteliä pitää.


    • la.ra

      Itsekäs ei, tai riippuu siitä miten se ilmenee.

      • -laiska-

        erityisesti laiskuutena ja mukavuudenhaluisuutena. Haluan elää näin, niinpä elän näin.


      • la.ra
        -laiska- kirjoitti:

        erityisesti laiskuutena ja mukavuudenhaluisuutena. Haluan elää näin, niinpä elän näin.

        sitten passsaa.

        Jos itsekkyys on sitä, että mennään ja tehdään toisten kustannuksella, niin sitä mä en hyväksy.


    • ...........

      vaan älykkyydestä. Leijonatkin viettävät 70% elämästään vain makoillen savanneilla. Ei tarvitse, koska ei ole tarvetta. Sama koskee ihmisiä. Ei sitä tarvitsee pahtaa hiki hatussa vain jonkun kuvitteellisen ahkeruus ihanteiden takia. Meillä on kaikki tarvittavat resurssit, ei niitä voida tuhlailla tämän enempää. Työlle pitää olla joku oikea tarkoitus.

      • la.ra

        on niin heikko sydän, etteivät ne voi olla koko ajan liikeessä. Ihminen on eri juttu.


      • -laiska-
        la.ra kirjoitti:

        on niin heikko sydän, etteivät ne voi olla koko ajan liikeessä. Ihminen on eri juttu.

        Niiden täytyy vaan yksinkertaisesti säästää energiaa, välttää ylimääräisiä riskejä sekä lihasrevähtymiä ja vältellä liiallista kuumuutta.


      • ~nainen~

        usko että se läheskään kaikille ihmisille on raha se suurin motivaattori.


      • la.ra
        -laiska- kirjoitti:

        Niiden täytyy vaan yksinkertaisesti säästää energiaa, välttää ylimääräisiä riskejä sekä lihasrevähtymiä ja vältellä liiallista kuumuutta.

        tietääkseni ihmiseen ei silti päde tuo(kaan).


    • Danskuu

      http://www.youtube.com/watch?v=k7CBBSfvry8


      Elämässään kohtuullisesti (helpolla) selviytynyt mies, joka on päättänyt selvitä jatkostakin helpolla.
      -... sinä istut tv-tuolissas ja...
      Kaikki ratkaisut tehdään vain ja ainoastaan sillä perusteella, mistä rima on alin ylittää.
      -..ja vaimollesi huudat tuo sitä kaljaa eihän tätä kestä selvinpäin...

      Ratkaisut koskee niin ihmissuhteita, materian kartuttamista, lisääntymistä kuin työelämääkin.
      -...rappiolla on hyvä olla...

      Aiheuttaako närkästystä? Toiminko moraalisesti väärin? Entä meneekö yhteiskunnan minuun laittamia panoksia hukkaan? Entä sitten?
      -en minä jaksais kauaa katella

      • -laiska-

        Kyllä tätä muuten kestää selvinpäin, eikä tarvitse ihan rappiollakaan olla ja siitä huolimatta on hyvä olla.

        Tuon oon huomannu, että muijat ei jaksa kauan katella. Niille pitäs olla niitä omakotitalonpykääjiä ja lapsen siittäjiä. Kyllä jää muiden harteille nuo hommat.


      • Danskuu
        -laiska- kirjoitti:

        Kyllä tätä muuten kestää selvinpäin, eikä tarvitse ihan rappiollakaan olla ja siitä huolimatta on hyvä olla.

        Tuon oon huomannu, että muijat ei jaksa kauan katella. Niille pitäs olla niitä omakotitalonpykääjiä ja lapsen siittäjiä. Kyllä jää muiden harteille nuo hommat.

        ;DD


    • ettei..

      sulla ole jatkossakaan mahiksia löytää ittelles miestä.

      • -laiska-

        Kun mies on niin laiska, ettei viitsi itselleen edes naista hommata, niin heti aletaan epäilemään homoksi.

        Syy naisettomuuteen on se, että naisten vaatimustasot elämää kohtaan ovat 99,9 prosentissa tapauksissa niin korkeat, ettei mielenkiinto itsellä riitä alkaa pyrkiä tuollaiseen tavoitetasoon.


      • Anonyymi
        -laiska- kirjoitti:

        Kun mies on niin laiska, ettei viitsi itselleen edes naista hommata, niin heti aletaan epäilemään homoksi.

        Syy naisettomuuteen on se, että naisten vaatimustasot elämää kohtaan ovat 99,9 prosentissa tapauksissa niin korkeat, ettei mielenkiinto itsellä riitä alkaa pyrkiä tuollaiseen tavoitetasoon.

        Joo ei anneta suoriutua kaikesssa rauhassa omissa ajatuksissaaan::::::.

        ha-rha-hr-hr-ahr-ha-rharharh-ahr-ahr-hr-ahr-harh-ahr-ahr-ahr-ahr-ah-rha-hra


    • Aurinko79-

      On mussa itsessänikin noita piirteitä jonkin verran joten ei nuo nyt mitään erikoisempaa reaktiota herätä. Ainoastaan siinä vaiheessa jos nuo on ne hallitsevat piirteet miehessä niin en mä sellasta kyllä jaksais kauaa kattella. Sunnuntaisin saa olla laiska mutta kyllä miehen täytyy hommia jaksaa tehdä, tuosta mulla on aika tiukka mielipide. Mulla vaan kertakaikkisesti menis hermot jonkun sohvaperunan kanssa jonka päivän rankin työ olis vetää sukat aamuisin jalkaan.

      Terve itsekkyys on hyvästä mutta liian itsekäs mies on melkeinpä vastenmielinen. Liian mukavuudenhaluinenkaan ei kyllä sytytä, lähinnä sen takia että jos on liikaa mukavuudenhalua, ei voi olla kovinkaan paljoa seikkailumieltä ja sitäkin ois hyvä olla sen verran ettei elämä käy tylsäksi.

      Jokainen olkoon kuitenkin mitä on. Kunhan ei ole tuota mun olkkarissa 24/7...

    • scale

      Tunnekko sä mut?

      • Anonyymi

        Kuka sä edes olet?


    • jgklsdcs

      oma asia, miten elämänsä käyttää. Toisille helpot asiat ovat toisille vaikeita ja joillekin kaikki asiat voivat olla vaikeita.

      "Aiheuttaako närkästystä?"

      Ei.

      "Toiminko moraalisesti väärin?"

      En tiedä, miten sinä toimit. Oletko kirjoituksesi miestyypin edustaja? Tärkeintä on, että miltä sinusta tuntuu ja oletko itseesi tyytyväinen. Muista ei kannata niin huolehtia - jokainen on korvattavissa.

      "Entä meneekö yhteiskunnan minuun laittamia panoksia hukkaan?"

      En voi tietää. Meneekö niitä?

      "Entä sitten?"

      ?

    • Bubba-Ville

      "Aiheuttaako närkästystä?"

      Ei

      "Toiminko moraalisesti väärin?"

      Ehkä periaatteessa mutta kuka nyt aina toimisikaan oikein.

      "Entä meneekö yhteiskunnan minuun laittamia panoksia hukkaan?"

      Joo mutta toisaalta yhteiskunta on panostanut suhun kaikenlaista turhaakin tai sellaista mistä itse et olisi ollut kiinnostunut, joten ole vain hyvillä mielin.

      Jos tulet toimeen ilman ponnisteluja etkä välttämättä hyötyisi vaivannäöstä niin miksi vaivautua.

    • pertsa333333

      Perhe elämä olisi minulle liian rasittavaa.

      Ikuista sählinkiä ym.

      Poikamiehenä on hyvä,mukavaa.

    • Anonyymi

      Tuollaisia on jo
      liikaa maapallolla
      asukkaina.

      Eikö vähempi olisi
      parempi.

      Jeesus oli sitten
      ainoa aidosti epäitsekäs
      ihminen maapallolla.

    • Anonyymi

      Ei todellakaan hyvältä kuulosta! Tämän tiesinkin ja siksi olen unohtanut hänet.

    • Anonyymi

      Mun makuun kyllä olis, jos muuten miehekäs.

    • Anonyymi

      Onko hän suomalainen?

    • Anonyymi

      Mun puolesta jokainen saa elää elämänsä niinkuin itse haluaa. Ei aloittajalla mitään häpeämistä ole, toiset ovat onnekkaampia ja saavat kaiken helposti ja helpolla.

      Itse kuulun näihin perustyhmänä syntyneisiin. Olen pahasti lukihäiriöinen ja se kyllä on näkynyt kaikessa ja olisi ollut tuhansia kertoja paljon helpompi luovuttaa.

      Lukihäiriöstä ei 1980 luvulla kovin paljon tiedetty, olen joutunut tekemään tosissaan töitä jo ekaluokalta alkaen. Monta kyyneltä äiskän ja faijan kanssa vuodatettiin että opin lukemaan. Seuraavat itkut itkettiin sanallisten matematiikan tehtävien kanssa.
      Ruotsi ja englanti vasta hankalia oli. Siitä huolimatta sain kahlattua peräti ammattilukionkin läpi vaikka välillä tein ympäripyöreitä vuorokausia töitä. Sen jälkeen hankin itselleni lisää vaikeuksia käymällä ammattikorkean.
      Tyhmyyteni ilmenee siinä, miten olen kokeillut oppia eri metodeilla, jankannut asioita niin kauan, että kiitettävän on saanut.

      Sama on jatkunut monessa muussakin asiassa.
      Esim. on pakko yrittää tehdä parhaansa töissäkin.
      Olisitpa ap minun työkaveri, oppisin sinulta miten relataan, annetaan asioiden olla vähän sinne päin, tehdään ne riittävän hyvin, eikä aina erinomaisesti ja viimosen päälle.

    • Anonyymi

      Olen mukavuudenhaluinen sinkkunainen. Elämä on ihanaa.

    • Anonyymi

      En pidä aikuistuneena miehenä. Vähän sellaisia mammanpoikia joita sitten joku onnekas joutuu suhteessa hyysäämään. Olen tottunut miehiin jotka kantavat vastuuta ja tehneet töitä ja opiskelleet. Kehittäneet itseään.

    • Anonyymi

      Tuolla elämäntyylillä saa tallailla ihan rauhassa. Itsekkyys ja piittaamattomuus voi koitua yksinäisyydeksi.
      Onko nämä niitä ikuisia mieslapsia joiden ei tarvitse muiden eteen mitään tehdä mutta heille itselleen tarjotaan kaikki palvelut? Kuvailusta tulee mieleen alkoholin suurkuluttajat sekä helposti rikastuneet.

    • Anonyymi

      Olen sitä mieltä, että pääsen elämässäni helpommalla, kun en ole lainkaan tekemisissä kuvatun kaltaisen ihmisten kanssa, vaikka se sitten olisikin itsekästä minulta. 🙂

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1935
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1868
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1413
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe