Sinä, me kaikki, olemme onnekkaita, Jumala on johdattanut niin, että olemme syntyneet ilmasuuntiin nähden lännen puollelle, ja vielä pohjoisen asteikon puolelle.
Vaikka suomilintukoto jo sekin heilahtelee maaiman pahuuden keinuttamana, meillä on TOSI hyvin, moneen muuhun maanosaan verrattuna.
Mutta, olemmeko siitä kiitollisia, koskahan viimeiseksi kuin meistä kohdallaan, on osoittanut kiitollisuuttaan Jumala kohtaan, Jeesuksen kautta.
Tuossa aamusella pesekelin kattiloita ja muuta siivoskellen, oikein astainpesukoneeseen sain laittaa tiskit, ja eikun pyörimään, ja puhdasta tulee.
Siinä tuli mieleen monen lapsen äiti tuollajossain afrikan takamailla, tai p-korean tiettömillä aavikoilla, kiinan köyhälistön, ja riittäähän vastaavaa. ainakin kolams osa maailman väestöstä elää köyhyysrajan alapuolella.
Äiti siellä yrittää jostain bampunjuurista laittaa perheelleen aamiaista, paivällisestä ei ole vielä mitään tietoa.
Vesi on ehkä kymmenenkin km päässä, eikä sekään ole puhdasta, pitää keittää, ennenkuin voi käyttää.Jokaisella siinä perheessä on jano ja nälkä, vaatteet on pesty, jaa'a, ei eds äiti muista, on hirvittävä vesipula, sateet on jäneet tulematta. Ehkä juuri läännen teollisuuden ja muun saasteen takia ilamston muutos rikkoo turvallisiksi tiettyjä vakioaikoja, milloin sataa, milloin ei, mikään ei enää oo heille varmaa.
Ajattelin, miten kiitotllinen tuo äiti olisi, jos saisi edes yhdenkerran elämässään saada kyllikseen "lotrata" vedellä. Jouda ensinnäkin raikasta puhdasta vettä kyllikseen, pestä runsaassa kuumassa ja kylmässä vedessä, kraanastaa vaan päästä, parhaimmillaan kunhan käden asettaa hanan alle, ja vesi virtaa, kuuma tai raikkaan kylmää.
Kokemus olisi hänelle, ja miljoonille kaltaisessa kohtalossa eläville.
Oi miten onnellinen ja kitollinen he olisivat, jos saisivat kutus perheensä syömään vaikka kauraapuuron joka aamu, se olisi heille suurta juhlaa, puhumattakaan näin joulun alla, kun saisivat istua meikälaäisten kanssa joulupöytään, siellä omassa kodissaan. Voi sitä lasten ja aikuisten riemua. kyllä siellä ilo irtoaisi ja kiitos Jumalan puoleen, jos Hänet tuntisivat.
Ajatelkaa, miettikää, mikä epätasapaino maailmassa vallitsee. Ja mitkä seuraukset siitä saa kärsiä, elässä jo muutekin mahdollisimman huonot kortit saaneet luonnostaan. Ja siitä lähtökohdasta ne yhä vaan huononee. Suurelta osin lännen maailaman johtajien, ja itsekkään poliittisen maailman järjestyksen takia.
Kiitos Jeesus, kiitos Isä jeesuksen nimessä, kiitos joakpäiväisestä leivästä, ja kaiekesta mitä on, anna nöyryttä olla kiitollinen, ja unohtaa pkku murheemme.
Ja suo Herra, että jokainen ihminen saisi tänäänkin syödä ja juoda ja ravita tarppeekseen, kokea olla ravittu ja tyytyväisenä saisi illalla kuin mennä nukkumaan vuoteeseensa.
Tuli mieleen, olen onnekas!
11
349
Vastaukset
- muistutus
jokaiselle, sillä niin usein otamme kaiken hyvän vastaan, muistamatta kiittää.
Oletko koskaan ajatellut, mikä saa maailman tähän epätasapainoon? - tasan ei käy..
... onnen lahjat. Mitähän asian hyväksi pitäisi tehdä ?
A. Rukoilla oman yltäkylläisyyden keskellä, että huonompiosaisetkin pääsisivät Jumalan avulla osalliseksi samasta autuudesta.
B. Kustantaa lisää lähetyssaarnaajia levittämään Jumalan sanaa paikanpäällä ja pitämään huolta pakanoiden sieluista ja moraalista, esim. kieltämällä synnillinen ehkäisyvälineiden käyttö HIV'n uhkaamilla alueilla.
C. Alentaa omaa elintasoa ja lahjoittaa rahat katastrofi- ja kehitysaputyöhön. Esim. yhden astianpesukoneen hinnalla saa melkoisen kylän kaikki lapset rokotettua malariaa vastaan, eikä heidän juomavetensä puhdistaminen bilharziastakaan mahdottomia maksa. - tuossa
vähäosaisten elämää ja tiskikoneen puutetta, mutta tuli mieleeni, että noilla vähäosaisilla ei ole MASENNUSTA niin kuin meidän hyväosaisten keskuudessa: Heillä on elämäntehtävä, joka vie suuren osan vuorokaudesta - ts. ei ole aikaa miettiä maailman murheita!!!
Olet aivan oikeassa siinä, että kädet täytyy liittää ja olla kiitollinen hyvinvoinnistamme, mutta kolikolla on aina kaksi puolta...
Onnekkaita olemme, olet aivan oikeassa, mutta haluan myös pohtia "pahoinvointiamme" hyvinvoinnin keskellä?! Vanha kansa toteaakin sattuvasti: "Maailma on tullut liian valmiiksi!" Länsieuroopassa ja Amerikassa kristittyjen ylenpalttinen kerskakulutus lieveilmiöineen on revitty Afrikkalaisilta ja muilta alkuperäiskansoilta ryöstetyillä luonnonrikkauksilla ja laittamalla heidät orjatyöhön aseella uhaten.
- hansutuulia
mieliin muistuttavasta tärkeästä asiasta. Osaammeko olla aina kiitollisia jokapäiväisistä asioista, vedestä, lämmöstä jne?
Miten erilaista voi olla saman vuorokauden lentämisen sisällä olevassa kaupungissa jossa ei ole mukavuus juttuja eikä edes liettä missä tekee ruokaa.
Oma tytär ja hänen miehensä ovat lähetysharjoittelijana tuolla kaukana. Siellä ei paikalliset käytä keittoliettä, vaan ruoka tehdään ns. kenttäkeittiössä avotulella, koska ei ole varaa ostaa kaasuliettä.
Ruoka ostetaan torilta jossa on juuri teurastettua lihaa, tuhansine kärpäsineen, likaisien vaatekappaleiden päällä.
Tänään olin yhteydessä tyttäreeni, hän pyysi lähettämään heijastimia ja jotain siemeniä että saivat itsellensä jotain yrttejä kasvatettavakseen.
Viimeksi lähetin tiskiharjoja, niitä kun siellä ei ollut. Monenlaisia puutteita joita emme ymmärrä joltain puuttuvan on siellä jokapäiväsitä, ja täällä pidämme ne itsestään selvyytenä.
Vesi ei ole putkistoissa turvallista juoda, ei edes hampaita sillä voi pestä, vaan vesi ostetaan 20 litran pöniköissä, se onneksi on puhdasta lähdevettä.
Vatsa siellä on tämäsen tästä sekaisin, niin suomalaiset ovat tottuneet niin puhtaaseen, ehkä liiankin ylihygieeniseen tavaraan.
Kiitetään kaikesta hyvästä jonka Herra on tälle kansalle antanut, ja antakaamme kunnia kaikesta joka on maan ja taivaan luonut.- poikalapsi
Tyttäresi on harjoittelemassa viettelijäksi, ja sinä sallit sen? On siinä kanssa äiri! Luoja armahtakoon maailmaa moisesta saastasta.
Kun Luoja vielä sen armon meille antaa, että hävittää lahkoviettelyn tekemällä sen yhtä laittomaksi kuin muunkin huumekaupan. Se aika tulee vielä, uskon niin. Jumaöla kun ei anna epärehellisyyden jatkua loputtomiin.
ja mahdollisuuksia asennella hihhuleiden hampaisiin kultapaikkoja mutta ei tehdä mitään nälkää näkevien auttamiseksi.
yllinkyllin. kaikkea riittäisi kaikille, mitä elämän jokapäiväisiin tarpeisiin kuuluu, ja sen Jumala myös teitää.
Hän odottaisi , että ihmiset olis viisaita sen jakamiseksi jokaiselle.
Tähän liittyy Jeesuksen sanat.
"< Kun minun oli nälkä, te ette antaneet minulle syödä, minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda...jne.>"
Maailamalla on kaikkea mitä kuuluisi antaa näille nälkäisille, Jumala on antanut maaplaneetan ihmisen asuttavaksi, ja hoitoon, että jokainen sen asukas, ihmiset ja eläimet saisivat siitä elantonsa, eikenelläkään ole mitään etuoikeuksia maahan, se kuuluu kaikille.
Ja johtajat on sitävarten, (jopa Jumalan asettamat hallitukset) että kaikki saa sitä mitä on oikeutettu saamaan.
Näin vaan ei tapahdu, ja siitä ei millään mooraalin lailla ja selityksillä voi syyttää Jumalaa.
Jumala odottaa, että ne joilla on, tässä tapauksessa globaalia maailmaa ajatellen vastuu on rikkaiden maiden johtajien, yhdessä, saman pöydän ääressä päättää, ja toteuttaa polittisesti ja rahallisesti, että myös tämä kolmas osa maailman väestöstä tulisi saada, elantonsa, tavalla taikka toisella.
Vastuu on siis ihmisillä, ei mitenkään voi olla Jumalalla!Mohikaani_27 kirjoitti:
yllinkyllin. kaikkea riittäisi kaikille, mitä elämän jokapäiväisiin tarpeisiin kuuluu, ja sen Jumala myös teitää.
"< Kun minun oli nälkä, te ette antaneet minulle syödä, minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda...jne.>"
Maailamalla on kaikkea mitä kuuluisi antaa näille nälkäisille, Jumala on antanut maaplaneetan ihmisen asuttavaksi, ja hoitoon, että jokainen sen asukas, ihmiset ja eläimet saisivat siitä elantonsa, eikenelläkään ole mitään etuoikeuksia maahan, se kuuluu kaikille.
Ja johtajat on sitävarten, (jopa Jumalan asettamat hallitukset) että kaikki saa sitä mitä on oikeutettu saamaan.
Näin vaan ei tapahdu, ja siitä ei millään mooraalin lailla ja selityksillä voi syyttää Jumalaa.
Jumala odottaa, että ne joilla on, tässä tapauksessa globaalia maailmaa ajatellen vastuu on rikkaiden maiden johtajien, yhdessä, saman pöydän ääressä päättää, ja toteuttaa polittisesti ja rahallisesti, että myös tämä kolmas osa maailman väestöstä tulisi saada, elantonsa, tavalla taikka toisella.
Vastuu on siis ihmisillä, ei mitenkään voi olla Jumalalla!No minkähän takia juuri kristityt ja etupäässä nimenomaan uudestisyntyneet ovat ryöstämässä köyhiltä itselleen.
Mohikaani_27 kirjoitti:
Vastuu on siis ihmisillä, ei mitenkään voi olla Jumalalla!yltäkylläisyydestäsi Jumalaa, joten ajattelet Jumalan olevan sen takana. Samalla tavallahan Jumala on kehitysmaan ihmisen kurjuuden takana.
- poikalapsi
Mohikaani_27 kirjoitti:
Vastuu on siis ihmisillä, ei mitenkään voi olla Jumalalla!Ai että maailman JOHTAJIEN kuuluu tehdä päätökset... Eipäs sysätä vastuuta: SINÄ voit ihan itse antaa omastasi, kun kerran kiittelyyn asti mammonaa on. Jos Jumala antaa hellarille, hän on paskiainen, kun ei anna myös muille, siis sortaa tahallaan, kuten te lahkolaisetkin sorratte tiettyjä vihaamianne ihmisryhmiä.
Asiat olisivat maailmassa paremmin, jos köyhiä autettaisiin ilman käännytyshalua. SE on osa kurjuutta, että edes apua ei saa sitoutumatta satuiluun, jota mm. hellarit lahkoviettelijöineen levittävät Etelä-Amerikan lapsiraasuille. Häpeänne on iso.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad961585- 541063
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että404988- 166932
- 57772
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124737- 51688
- 77661
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38655- 57651