http://www.luominen.fi/?sid=17
En tiedä, mitä lahkoa kirjoittaja edustaa, mutta ajatusmaailma on nuoren maan kreationistin.
Ja taas kerran kuulemme: "tämä on ainoa oikea tapa tulkita Raamattua".
Muutamat helluntailaiset ovat täällä sanoneet, että maan ikä ei suinkaan ole 6000 vuotta eikä Jumala luonut maailmaa kuudessa meidän päivässämme vaan luomispäivät saattoivat olla tuhansia tai miljoonia vuosia pitkiä.
Kreationistien ajatusmaailma on lapselisen helppoa ampua alas nykytieteen tiedolla.
Yleensä ääriuskovatkin ovat antaneet periksi monessa Raamatun "totuudessa". Pettämätön keino on Raamatun uudelleentulkinta. Näin musta voidaan hetkessä kääntää valkoiseksi.
Tuossa linkissä on yksi mainio ajatus: Jos ei voi luottaa Raamatun yksityiskohtiin, niin miten voi pitää koko kirjaa luotettavana?
Tuota olen monesti uskoville jankuttanut. Ihmisten välisissä suhteissa pätee sama asia: jos joku valehtelee sinulle kerran, yhden ainoan kerran, niin tähän ihmiseen on erittäin vaikea myöhemmin luottaa. Luottamuksen takaisin saaminen kestää ikuisuuden.
Miten siis voi luottaa Raamattuun, joka on tutkitusti ristiriitoja ja virheitä vilisevä kirja? Mm. sitä en uskossa ymmärrä.
Mielenkiintoista
tekstiä tuossa linkissä.
2
114
Vastaukset
Mä puolustan Raamattua.
- M@k3
Puolustaisitkin tai edes yrittäisit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.724944Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.113359Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j202645Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.571707- 471566
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441336- 941312
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2191103Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.711005IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra51889