Mikä TES?

Jo on kumma

Mitenköhän sais tietää mitä tessiä työpaikalla noudatetaan, kun yleiskorotusta ei ollut palkassa vaikka piti olla?

On meinaan vähän hämärää eikä liitto voi auttaa,kun me ei tiedetä minkä alle kuulutaan eikä asiasta ole työpaikalla mitään tiedotusta eikä kukaan esimiehistä puhu palkankorotuksesta mitään.

6

1712

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sälfsdflk gsdkfl gsdfl gdfl

      Tähän tarvii kyllä saada vähän lisätietoja.

      Tarkistaisitko Kaupparekisterin yritys- ja yhteisötietojärjestelmästä mikä on työpaikkanne päätoimiala http://www.ytj.fi/

      Kun olet löytänyt yrityksenne tiedot klikkaa Päätoimala linkkiä niin näet päätoimialan nimen lisäksi sen koodi. Pistä tuo päätoimialan nimi ja koodi tänne, niin mietitään mikä TES se voisi olla ja onko se yleissitova (siis pakollinen noudatettava myös järjestäytymättömille työnantajillekin). Kommentoi vastauksessasi myös sitä, onko tuo koodi mielestäsi oikea.

      Toinen tapa edetä on tarkistaa mihin liittoon työnantaja kuuuluu. Jos se kuuluu liittoon joka voi solmia teidän työehtosopimuksen niin korotukset tulee sen mukaan.

      • koodia

        Koodi 80429 - päätoimiala kuulemma koulutusta tarjoava yksikkö. Huumoria varmaankin.

        Työsopimuksessa yritys ilmoittaa noudattavansa (sitä) TES:iä (jonka kiertäminen on helpointa). Järjestäytymätön työnantaja.


    • työsopimuksesta

      Toivottavasti olet joskus tehnyt kirjallisen työsopimuksen. Siinähän pitäisi näkyä minkä tessin mukaista työaikaa ja palkkausta sovelletaan. Vai pistitkö nimen paperiin tietämättä mihin suostuit.

      • d'sa' faösdfl a faöf asdfla...

        Melko usein TES puuttuu työsopimuksista. Ei edes yrittäjät/toimitusjohtajat tiedä mitä TESiä pitää noudattaa.


      • niin...
        d'sa' faösdfl a faöf asdfla... kirjoitti:

        Melko usein TES puuttuu työsopimuksista. Ei edes yrittäjät/toimitusjohtajat tiedä mitä TESiä pitää noudattaa.

        Kannattais ottaa selvää ja vaatia myös johtajaa ottamaan selvää tessistä, ennenkuin allakirjoittaa sopimusta. Jälkeenpäin on turha kitistä, jos palkkaus ei ole kohdallaan.


      • tietää
        d'sa' faösdfl a faöf asdfla... kirjoitti:

        Melko usein TES puuttuu työsopimuksista. Ei edes yrittäjät/toimitusjohtajat tiedä mitä TESiä pitää noudattaa.

        sen ihan tasantarkkaan. Eivät vaan viitsi maksaa palkaa sen mukaan ja viilaavat linssiin sen minkä kerkeävät, jos et itse selvää ota ja etujas aja. Valittaa aina kannatta, eikä tyytyä siihen mitä se firman iso herra sanoo. Tessiä kun on noudatettava, jos alalle sellainen on neuvoteltu tai työnantaja saa sitten vastata vilungistaan työtuomioistuimessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2986
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2731
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1469
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe