Minulle se on pelkkä työkalu,sillä minä siirryn paikasta A paikkaan B se riittää minulle vallan mainiosti.Auton merkki ei ratkaise mitään,vaikka sanoisin että,mulla on alla MERSU kateelliset kylläkin pääsee valloilleen,ja kirjoittavat että,sinähänse oikein KOMMUNISTI olet.
Onko auto työkalu vai jokin pyhä lehmä.
16
1184
Vastaukset
- Ei helevitissä
MERSU ja KOMMUNISTI, siis täh?????
Eikös Lada ole komukkien auto?
Mulle ainakin Mersu tuo mieleen oikein kapitalistin äärikuvan?- pate
Lueppas kirjoittamaani ihan kiihkottomasti,otin kylläkin esimerkiksi, MERSUN jolla ei ole mitään tekemistä aiheeseeni,onko auto työkalu vai jokin pyhälehmä.
- kriz
pate kirjoitti:
Lueppas kirjoittamaani ihan kiihkottomasti,otin kylläkin esimerkiksi, MERSUN jolla ei ole mitään tekemistä aiheeseeni,onko auto työkalu vai jokin pyhälehmä.
Mutta komealla ja kiiltävällä työkalulla on kiva siirtyä paikasta A paikkaan B. Samoin arvostan uutta moottoritekniikkaa. lähinnä diesel sellaista. Iso ahdettu diesel on sopiva kulkine. Kulkee pienellä ja vaivattomasti. Ohituksetkin hoituvat ja pitkillä matkoilla reppuri ëhtii tekemään päivässä helposti tunnin enemmän tehokasta tuottavaa työtä tai sitten huilimaan himassa mimmin kanssa sen tunnin extraa!
- Xan
Juu on nama tietokoneet. Autolla liikun paikasta toiseen mielellani
mukavasti. - Rellurento
Minä ainakin edellytän työkaluiltani sopivuutta ja laatua ym. Ei ole yhdentekevää minkälaisilla kaluilla työtä tehdään. Ei voi myöskään väheksyä työpaikan viihtyvyyttä.
- Vasara-Antti
Taitaa olla useimmilla ainoa "työkalu" josta maksetaan kymmeniätuhansia euroja ja joka yleensä vielä myydään jossain vaiheessa eteenpäin. Ei kai sitä silloin samoin kohdella kuin jotain muutaman euron vasaraa.
- mace
Minulle auto on ennekaikkea nautinto/fiilisjuttu, toki myös kulkuneuvo. Ei ole yhdentekevää, mikä malli/merkki on kyseessä; millään tylsällä naitsevalla riisipuimurilla tai vanhalla epäluotettavalla kiikkurellulla en halua ajaa. Eikä tarvitse; on vielä vakituinen työpaikka alla (jos olisin työttömänä, asia olisi toinen).
Ilmeisimmin minun tulisi hävetä mielipidettäni? "Naapureiden" mielestä ei ole syntiä harrastaa moottoripyöräilyä, veneilyä, merisukellusta tai kesämökkeilyä, ei ulkomaanmatkailuakaan, mutta auta armias jos erehtyy harrastamaan autoilua niin johan supistaan ja nuristaan sekä perikansalliseen tapaan toivotaan pikaista auton tuhoutumista tms. Jopa oma nuuka isäukkoni on tätä mieltä...
Tästä huolimatta olen pitänyt pääni pystyssä ja itsetunnon kohdallaan. Harrastan ja nautin kaunista hyvämerkkisestä autosta, sen kiillosta ja ajettavuudesta -eikä se kenellekään kuulu. Kun vielä saataisiin kauniit kesäkelit vihdoinkin niin a vot.
Hyvää autoilukesää "kohtalotovereille"! :)- Kyselijä
Suomalaisenhan kuuluisi laittaa kaikki tulonsa ikävälillä 25-50 v mahdollisimman ison ja hienon omakotitalon ja kesämökin maksamiseen. Tämän kaikki naapurit ja etenkin sukulaiset ymmärtää parhaiten. Kaikki muu on sitten ylellisyyttä ja pröystäilyä. Etenkin ajetaan 5 vuotta nuoremmalla keskikokoista perheautoa kalliimmalla/isommalla/hienommalla vehkeellä.
Suomessahan pitää olla miljönääri, että täällä on vara ajaa uudella autolla, ainakin toisten mielestä, mutta kesämökinhän voi hankkia jokainen alipalkatusta perusduunarista lähtien.
Uuden auton ostajathan ovat suurimpia hyväntekijöitä. Työttömien naapureidenhan pitäisi olla vaan onnellisia kun taas saa valtio verotuloja joista voi heidän korvauksensa maksaa. - autofani
Kyselijä kirjoitti:
Suomalaisenhan kuuluisi laittaa kaikki tulonsa ikävälillä 25-50 v mahdollisimman ison ja hienon omakotitalon ja kesämökin maksamiseen. Tämän kaikki naapurit ja etenkin sukulaiset ymmärtää parhaiten. Kaikki muu on sitten ylellisyyttä ja pröystäilyä. Etenkin ajetaan 5 vuotta nuoremmalla keskikokoista perheautoa kalliimmalla/isommalla/hienommalla vehkeellä.
Suomessahan pitää olla miljönääri, että täällä on vara ajaa uudella autolla, ainakin toisten mielestä, mutta kesämökinhän voi hankkia jokainen alipalkatusta perusduunarista lähtien.
Uuden auton ostajathan ovat suurimpia hyväntekijöitä. Työttömien naapureidenhan pitäisi olla vaan onnellisia kun taas saa valtio verotuloja joista voi heidän korvauksensa maksaa.Itse asun Hesan seudulla, ja täällä palkkatasollani olisi silkkaa hulluutta alkaa maksamaan pelkistä seinien HALLINTAOIKEUKSISTA miljoona ex-markkaa. Siis asunto-osakkeiden hallintaoikeudesta, seinäthän omistaa asunto-osakeyhtiö -ja monilla asuntovellallisilla todellisuudessa pankki. Ja ainainen koron nousun pelko. Ei kiitos!
Mulla ja eukolla on edullinen ja rauhallinen kaupungin vuokra-asunto, vuokra n. 400 egeä kuussa kaksiosta, eipä ole mieltä ostaa omaa tai vuokrata yksityisiltä.
Mieluummin käytämme keskituotasoa olevat palkkamme matkusteluun ja hyvään autoon. Nautin autoilusta, ja automerkillä on minulle väliä; mikään tympeä järkiauto ei kelpaa. En tykkää moottoripyöristä enkä veneistä, siis laitan fyrkkani kivaan autoon. Tää on mun elämä!
Hyvää Jussia kaikille! - velalliset...
Kyselijä kirjoitti:
Uuden auton ostajathan ovat suurimpia hyväntekijöitä. Työttömien naapureidenhan pitäisi olla vaan onnellisia kun taas saa valtio verotuloja joista voi heidän korvauksensa maksaa.Juu, omassa tuttavapiirissäni on konttorirotta-muijia pienillä palkoillaan, ja ovat ottaneet ison asuntolainan taakakseen. Syövät seuraavat 30 vuotta kaurapuuroa ja hernekeittoa, eivät raaski tilata lehteä, ei käydä edes leffoissa.
Onhan elämää...itse en tähän halua, ajan hienolla autolla, käyn leffoissa ja reissuan silloin tällöin. Elämää täytyy elää ja nauttia kun vielä on elossa, tää on minun mottoni! - Turbodog
Omalla kohdallani investointi autoon ei missään nimessä kannattaisi järkisyillä asiaa perusteltaessa eli työkalu se ei minulle ole. Työmatkat pystyn kulkemaan hyvin ellei paremminkin julkisilla, ja useimmiten niin teenkin.
Siitä huolimatta käytän suuremman osan palkastani autoon/autoiluun kuin monet muut. Syy on seuraava: viikonlopun/loman tullessa nautin siitä liikkumisen vapauden ja mukavuuden tunteesta kun istahdan "helmeeni". Enää en ole sidottu bussiaikatauluihin. Lisäksi ajamisen täytyy olla jännittävää - haluan, että konepellin alta löytyy riittävästi potkua, vaikkei sitä kaikkea usein käyttäisikään. Etenkään teini-ikäisten tojotistien tullessa väkisin valoissa rinnalle pörisemään ja savuamaan.
Haluan myös omalta osaltani toivottaa hyvät jussit muille "fiilistelijöille" ja kaikille palstan lukijoille. - -A-
velalliset... kirjoitti:
Juu, omassa tuttavapiirissäni on konttorirotta-muijia pienillä palkoillaan, ja ovat ottaneet ison asuntolainan taakakseen. Syövät seuraavat 30 vuotta kaurapuuroa ja hernekeittoa, eivät raaski tilata lehteä, ei käydä edes leffoissa.
Onhan elämää...itse en tähän halua, ajan hienolla autolla, käyn leffoissa ja reissuan silloin tällöin. Elämää täytyy elää ja nauttia kun vielä on elossa, tää on minun mottoni!Niinhän se on, että käärinliinoissa ei ole taskuja. Siinä vaiheessa se on yks lysti, omistatko 200 000€:n asunnon, vai oletko käyttänyt rahat mukavaan elämiseen. Jääpähän myös perikunnalle vähemmän tapeltavaa ;)
Hyvät jussit!
- Papu
Minä ainakin ostan asunnon vain sitä varten, että asun siellä, ja se riittää minulle vallan mainiosti. Asunnon kunto/koko ei ratkaise mitään. Jos sanoisin, että mulla on 5h k Ullanlinnanmäeltä, kateelliset pääsisivät valloilleen.
- Näin
Suzuki Alto -88 ja kerrostaloyksiö Keuruulta. Siinä riittävät eväät elämälle. Loppurahat voikin sitten vaikkapa ryypätä kantakapakassa, kuten alkuperäisen viestin kirjoittaja pate ilmeisesti tekee.
- ...
...
- Minäkinkö
Meidän autot (2kpl) on pääsääntöisesti työkäytössä, molemmilla työmatka-ajossa ja mulla on lisäksi työajoa lähes päivittäin. Tietenkin ne palvelee myös harrastuksia ja kauppa-asiointia yms., on jopa käytetty lomareissuihinkin. Täällä ei ole julkista liikennettä joka palvelis vaimon 3-vuorotyötä, ja mullakin sen käyttö on vaikeaa, on linjoja harvassa ja lähinnä vain talvella koululaisten takia, millä sitten ajas ne työajot? Molemmilla työmatka 30km, mutta eri suuntiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184541Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5032420Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1421981Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.181779- 791543
- 1461505
- 111061
- 93900
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik39827- 118818