Yksityinen hammaslääkäri

Tellukana

Paljonko yksityiset hammaslääkärit yleensä maksavat? Itselläni on kamalia kokemuksia terveyskeskuksen hammaslääkäreistä ja mieluummin menisin yksityiselle. Hampaastani puuttuu pala ja se pitäisi "korjata".

22

17304

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mukavaa on

Juu olen itekin käynny aina yksityisellä ja tollanen palan korjaaminen ei ole kallis homma veikkaan että noin 50-100 euroa.

• Poranterä

Myöskin julkinen hammashoitokin maksaa saatika et sinne pääsisi monessakaan paikassa täällä on yksityisilläkin lääkäreillä hirveästi töitä.Empä ole jukiseen hoitoon kaivannu 20v sitten olessani "teini" sanottiin ettei aikoja ole antaa.

• julkisella kävin
        Poranterä kirjoitti:

Myöskin julkinen hammashoitokin maksaa saatika et sinne pääsisi monessakaan paikassa täällä on yksityisilläkin lääkäreillä hirveästi töitä.Empä ole jukiseen hoitoon kaivannu 20v sitten olessani "teini" sanottiin ettei aikoja ole antaa.

Asun suuressa kaupungissa ja paikka lähti hampaasta. Soitin heti aamusta julkisen puolen hammashoitoon ja kas vain sain heti ajan puolen tunnin sisään. Joku oli perunut aikansa ja sain sen vaikka tapaukseni ei ollut särkytapaus. Muutenkin olen ollut tyytyväinen saamiini hammashoitopalveluihin julkisella. Koskaan ei ole käännytetty yksityiselle ja aina on saanut hampaat paikattua ja vielä mitättömään hintaan. Maksoin vanhan paikan korjauksesta vain 15 e puudutuksineen, että on huomattavasti edullisempaa kuin yksityisen hinnat, jossa pelkkä puudutuskin maksaa jo 17- 22 euroa ja siihen vielä paikkahinnat päälle. Olen aikaisemmin käyttänyt yksityispalveluja ja hinnat huomattavasti korkeampia ja näköjään niitä aikoja saa sinne julkisellekin kunhan vain kyselee :)))

• kustannukset

Minulla jäi yhden hampaan lohkeaman paikkauksen hinnaksi n.40e. Ja minä en myöskään mene enää kunnalliselle puolelle jos ei ihan pakko ole.
      Nyttenkin hampaan välissä vihlomista, mutta kestän vaikka särkylääkkeillä viikonlopun, että pääsen yksityiselle hammaslääkäri.
      Ne sentään kohtelee potilasta ihmisenä ja ottavat pelkopotilaan hyvin huomioon.
      Esimerkkinä kerran kun pyysin, että minua ei laskettaisi ihan alas, oli vastaus:"sulla menee tässä vain vähän aikaa, minä teen tätä työtä vielä montakymmentä vuotta:"
      Että tällaisia kokemuksia.

• saan niin

hyvää hammashoitoa julkiselta puolelta että kyllä nyt kelpaa kehua! Aikoinani käytin yksityispuolen hammaslääkäreitä ja kokemukset aivan hirvittävät ja kivuliaitakin.
      Julkisella olen nyt käynyt ja kyllä on ollut halpaa hoito ja ihana henkilökunta!
      Kiitos kaikille julkisen puolen hamamslääkäreille ja jopa hammashoitajille, kun osaatte hoitaa pelkopotilaitakin ihan inhimillisesti vaikka potilaita on tulossa ikkunoista ja ovista. Aina on kuitenkin ollut aikaa kohdata se oikea pelkopotilaskin!
      Ja kaiken lisäksi hoito todella halpaa yksityiseen verrattuna!

• katrian

kävin juuri yksityisellä hammaslääkärillä, paikkasivat yhden reiän ja se maksoi 80 euroa. Eikä se ollut edes se minkä takia sinne menin ; / eivät viitsineet repiä auki vanhoja paikkoja ja sanoivat vain, että tule sitten uudestaan jos vielä vaiva jatkuu - ihan kuin rahat riittäisivät joka päivä yksityisellä ramppaamiseen. Seuraavana aamuna oli lähdettävä sitten päivystykseen missä löysivätkin vian ja puolet halvemmalla. Että ei enää yksityisiä ; )

• paljon enemmän

kuin julkisella puolella! Itse poistatin hiljattain viisurin ja ihan julkisella puolella. Pelotti aivan helkutisti mutta poisto sujui mallikkaasti ja hinta oli vain 23 euroa koko lysti.
      Kyllä julkisellakin osataan hoitaa ja hyvin. On katsos vain niin, jos et kerro että pelkäät ei sitä kukaan voi edes tietää ja näin saat "huonoa" hoitoa.
      Minä sanoin heti että pelottaa poisotto ja kyllä oli niiiiiin ystävällisiä minulle etten ole eläessäni saanut niin hyvää ja asiallista hoitoa mistään, edes kalliista yksityishoidosta.
      Tsemppiä sulle!

• Tellukana

Juu, kokemukset ovat vain todella karmeat terveyskeskuksen hammaslääkäreissä, että ei innostaisi mennä sinne enää. Joka kerta tuntuu että lääkärit ovat vihaisia ja kärttyisiä. Kamala kiire koko ajan ja sattuu myös usein.

• julkiselta puolelta
        Tellukana kirjoitti:

Juu, kokemukset ovat vain todella karmeat terveyskeskuksen hammaslääkäreissä, että ei innostaisi mennä sinne enää. Joka kerta tuntuu että lääkärit ovat vihaisia ja kärttyisiä. Kamala kiire koko ajan ja sattuu myös usein.

Mulla on julkisesta ihan hyviä kokemuksia kun on saanut sanottua että pelkään hoitoa.

Vuosia juoksin yksityisellä, ja suoraan sanottuna hoidon laatu on ollut täysin paskaa ja kohtelukaan ei ole kyllä kummoista ollut. Saman hammaslääkärin paikat lohkeili alle 2v jälkeen irti, ja muutenkin hoito oli eettisesti ala-arvoista. Ei puuduttanut kunnolla, vaikka sanoin selkeästi että tekee kipeää ja tiesi kyllä että en halua kivun kanssa toimenpiteitä.

Vasta kävin julkisella näyttämässä särkevää ja vihlovaa hammasta, siis taas paikka irti yksityisen jäljiltä ja ajan sai heti parin tunnin päästä soitosta.
        Hammaslääkäri oli todella mukava, osasi hienosti ottaa huomioon pelkoni, eikä edes alkanut tekemään mitään, mitä en halunnut. Lisäksi sanoi että voin halutessani saada esilääkityksenkin jos en muuten uskalla. En kuitenkaan tarvinnut sitä koska julkisen puolen hammaslääkäri todella osasi ottaa huomioon pelkoni ja oli ymmärtäväinen. Kerroin hänelle heti pelostani ja vaikka julkisella kävin oli aikaa siitä huolimatta eikä kiire tuntunut vaikka taatusti oli potilaita odottamassa. Laskua maksoin ainoastaan 11 euroa. Sillä saatin hammas kuntoon.
        Pelon takia ei kannata julkista karttaa. Kun kerrot pelostasi niin taatusti saat asiallista hoitoa ja monesti parempaakin kuin yksityisen kallis hoito.

• tiedon väärti.
        julkiselta puolelta kirjoitti:

Mulla on julkisesta ihan hyviä kokemuksia kun on saanut sanottua että pelkään hoitoa.

Vuosia juoksin yksityisellä, ja suoraan sanottuna hoidon laatu on ollut täysin paskaa ja kohtelukaan ei ole kyllä kummoista ollut. Saman hammaslääkärin paikat lohkeili alle 2v jälkeen irti, ja muutenkin hoito oli eettisesti ala-arvoista. Ei puuduttanut kunnolla, vaikka sanoin selkeästi että tekee kipeää ja tiesi kyllä että en halua kivun kanssa toimenpiteitä.

Vasta kävin julkisella näyttämässä särkevää ja vihlovaa hammasta, siis taas paikka irti yksityisen jäljiltä ja ajan sai heti parin tunnin päästä soitosta.
        Hammaslääkäri oli todella mukava, osasi hienosti ottaa huomioon pelkoni, eikä edes alkanut tekemään mitään, mitä en halunnut. Lisäksi sanoi että voin halutessani saada esilääkityksenkin jos en muuten uskalla. En kuitenkaan tarvinnut sitä koska julkisen puolen hammaslääkäri todella osasi ottaa huomioon pelkoni ja oli ymmärtäväinen. Kerroin hänelle heti pelostani ja vaikka julkisella kävin oli aikaa siitä huolimatta eikä kiire tuntunut vaikka taatusti oli potilaita odottamassa. Laskua maksoin ainoastaan 11 euroa. Sillä saatin hammas kuntoon.
        Pelon takia ei kannata julkista karttaa. Kun kerrot pelostasi niin taatusti saat asiallista hoitoa ja monesti parempaakin kuin yksityisen kallis hoito.

Kävin kesällä päivystyksessä säryn takia. Laittoivat kaksi väliaikaista paikkaa ja kohtelu oli hyvää. Minulla aivan hirvittävä hammaslääkäripelko josta siellä mainitsinkin ja osasivat melko hyvin rauhoitella eivätkä hätäilleet kun joutuivat vähän odottamaan kun oli pakko nostaa tuoli takas istuma-asentoon kun tärisin kauttaaltani. Eikä muuten tuntunut kivun kipua paikkauksen jälkeen. Sitten minut lähetettiin sopimuksella yksityiselle paikkojen vaihtamiseksi pysyviin. Ajattelin että siellä varmaan ovat mukavia kun on yksityinen hl-asema ja heillä varmasti "potilasviihtyvyys" tärkeää. Olin todella pettynyt. Kun astuin ovesta sisään hammaslääkärin huoneeseen hän vain käski suoraan istumaan sen kummempia tervehtimisiä. Sanoin että minulla on kauhea kammo, pelkään puudutusta yli kaiken. Siihen lääkäri vastasi että "joo, mä vähän luinkin noista sun papereista että olet todella hankala tapaus". Ja tuonko pitäisi rauhoittaa? Kohtelu oli huonoa, ei hymyn hymyä tai muutakaan. Kauhisteli vain suuni kuntoa ja moitti. Toisella kerralla kun menin vaihtamaan sitten sen toisen paikan samalla lääkärillä oli kohtelu kaksi kertaa kauheampaa. En ehtinyt edes kunnolla tuoliin istua kun lääkäri jo tuikkasi puudutuspiikin ikeneen. Ja sen koko tunnin ajan lääkäri vain äyski ja motkotti. Ja kun kysyin neuvoja parempaan hammashoitoon kotona sain vastaukseksi tiuskaisun. Aina kun kysyin jotain, joko en saanut vastausta lainkaan tai lähinnä haukut. Tämä lääkäri pahensi vain pelkojani, ja sai äyskinnällään minut itkemään, muutenkin vaikea paikka kun pelottaa. Siinä meni koko päivä pilalle, erittäin paha mieli jäi ja iltaa kohden alkoi vain enemmän ja enemmän suututtamaan törkeä kohtelu ja teki mieli soittaa kyseiselle asemalle ja valittaa asiasta. Eli kaksi kertaa olen nyt käynyt yksityisellä ja molemmat kerrat olivat aivan hirveitä. Julkisella olen käynyt varmaan yli sata kertaa ja näistä sadasta vain yksi oli kauhea. Luulisi että yksityisten asemien lääkäreitä opastettaisiin olemaan ystävällisiä potilaita kohtaan, saisi palvelua koko rahan edestä. Mutta sen sanon että tuolle tiuskivalle ä**älle en enää ikinä suostu menemään, koska minä en mitään pahaa hänelle sanonut tai tehnyt ja hän lateli henkilökohtaisia loukkauksia. Nämä ovat (toivottavasti) yksittäistapauksia mutta luulisi että jokainen ihminen, varsinkin lääkäri, tajuaa että kun potilas kertoo peloistaan niin osaisi ottaa sen huomioon.

• Hammaskeiju83
        tiedon väärti. kirjoitti:

Kävin kesällä päivystyksessä säryn takia. Laittoivat kaksi väliaikaista paikkaa ja kohtelu oli hyvää. Minulla aivan hirvittävä hammaslääkäripelko josta siellä mainitsinkin ja osasivat melko hyvin rauhoitella eivätkä hätäilleet kun joutuivat vähän odottamaan kun oli pakko nostaa tuoli takas istuma-asentoon kun tärisin kauttaaltani. Eikä muuten tuntunut kivun kipua paikkauksen jälkeen. Sitten minut lähetettiin sopimuksella yksityiselle paikkojen vaihtamiseksi pysyviin. Ajattelin että siellä varmaan ovat mukavia kun on yksityinen hl-asema ja heillä varmasti "potilasviihtyvyys" tärkeää. Olin todella pettynyt. Kun astuin ovesta sisään hammaslääkärin huoneeseen hän vain käski suoraan istumaan sen kummempia tervehtimisiä. Sanoin että minulla on kauhea kammo, pelkään puudutusta yli kaiken. Siihen lääkäri vastasi että "joo, mä vähän luinkin noista sun papereista että olet todella hankala tapaus". Ja tuonko pitäisi rauhoittaa? Kohtelu oli huonoa, ei hymyn hymyä tai muutakaan. Kauhisteli vain suuni kuntoa ja moitti. Toisella kerralla kun menin vaihtamaan sitten sen toisen paikan samalla lääkärillä oli kohtelu kaksi kertaa kauheampaa. En ehtinyt edes kunnolla tuoliin istua kun lääkäri jo tuikkasi puudutuspiikin ikeneen. Ja sen koko tunnin ajan lääkäri vain äyski ja motkotti. Ja kun kysyin neuvoja parempaan hammashoitoon kotona sain vastaukseksi tiuskaisun. Aina kun kysyin jotain, joko en saanut vastausta lainkaan tai lähinnä haukut. Tämä lääkäri pahensi vain pelkojani, ja sai äyskinnällään minut itkemään, muutenkin vaikea paikka kun pelottaa. Siinä meni koko päivä pilalle, erittäin paha mieli jäi ja iltaa kohden alkoi vain enemmän ja enemmän suututtamaan törkeä kohtelu ja teki mieli soittaa kyseiselle asemalle ja valittaa asiasta. Eli kaksi kertaa olen nyt käynyt yksityisellä ja molemmat kerrat olivat aivan hirveitä. Julkisella olen käynyt varmaan yli sata kertaa ja näistä sadasta vain yksi oli kauhea. Luulisi että yksityisten asemien lääkäreitä opastettaisiin olemaan ystävällisiä potilaita kohtaan, saisi palvelua koko rahan edestä. Mutta sen sanon että tuolle tiuskivalle ä**älle en enää ikinä suostu menemään, koska minä en mitään pahaa hänelle sanonut tai tehnyt ja hän lateli henkilökohtaisia loukkauksia. Nämä ovat (toivottavasti) yksittäistapauksia mutta luulisi että jokainen ihminen, varsinkin lääkäri, tajuaa että kun potilas kertoo peloistaan niin osaisi ottaa sen huomioon.

Eiköhän nuo lääkäritkin ole ihan persoonia riippumatta siitä työskentelevätkö yksityisellä tai julkisella puolella.
        Jos jossain yksityisellä puolella on saanut huonoa kohtelua, ei tarkoita, että sitä saisi jokaisella yksityisellä hammaslääkärillä.
        Itse käyn yksityisellä vain siksi, että ajan saa inhimilliseen aikatauluun. Julkisella usein niin paljon jonoa, että ajan saa noin 8kk päähän, ellei akuuttia hoidon tarvetta ole.

• ilman puudutusta
        Hammaskeiju83 kirjoitti:

Eiköhän nuo lääkäritkin ole ihan persoonia riippumatta siitä työskentelevätkö yksityisellä tai julkisella puolella.
        Jos jossain yksityisellä puolella on saanut huonoa kohtelua, ei tarkoita, että sitä saisi jokaisella yksityisellä hammaslääkärillä.
        Itse käyn yksityisellä vain siksi, että ajan saa inhimilliseen aikatauluun. Julkisella usein niin paljon jonoa, että ajan saa noin 8kk päähän, ellei akuuttia hoidon tarvetta ole.

Kyllähän se niin on, että hyvää/huonoa kohtelua voi saada kummalla puolella tahansa. Sama koskee kivutonta/kivuliasta hoitoa. Voihan pelkkä hammaskiven poistokin ultraäänellä olla tosi piinaava kokemus, ellei osaa/halua pyytää puudutusta.
        Alkuvuodesta olin terveyskeskuksessa, jossa tehtiin juurihoito ilman puudutusta. Luulivat, että olin toispaikkakuntalainen. Hoidon aikana sain lukuisia pienempiä "sähkäreitä", mutta isommat, joissa tuntui, että jäykkä vartalo hypähti 10 cm ylöspäin ja samalla silmissä leimahti violetti valonleimahdus, olivat kyllä tosi epämielyttäviä.
        Pelkäsi tai ei, aina hammashoidot tuntuvat epämiellyttäviltä, mutta pieniähän ne kuitenkin ovat monen muun sairauden hoitotoimenpiteisiin verrattuna.

• maksaa

mutta alkuperäinen kysymys oli että mitä yksityinen hammaslääkäri yleensä maksaa, eli jos joku käynyt niin laittais esimerkkejä mitä hoidettiin ja paljonko maksoi..
      paljonko jää maksettavaksi kun vähennetään kelan osuus?

• Kallista

Just tulin yksityiseltä Järvenpäässä. 5 reikää paikkasivat ja 2 puudutusta, Hinta 310e

• hammaskeijuq

Matafuking julkinen suun hoito. Yhden kerran kuudesta olen muistanut mennä hammaslääkärille ja hätänen lääkepaikka saatu isoimpaan reikään. Hintaa tulee siis noin 200e paikka ja aikaa mennyt senverran että alkaa olla hampaat ihan paskana. Jos yksityiseltä saa ajan silloin kun itselle sopii kannattaa siitä maksaa ja hoitaa hampaitaan kunnolla. vituttaa kun ei ole varaa mennä yksityiselle ja julkisen iäkkäät lääkärit tekee suurimman osan potilaista kiireessä.

• potilas....

Mitä valitat, jos kerran itse olet unohtanut mennä varatulle ajalle. Ärsyttää tuollaiset, jotka ihan turhaan tuhlaa julkisen puolen resursseja. Niidenkin viiden kerran aikana, jotka jätit käyttämättä olisi voinut hoitaa monta hammasta, potilailta, jotka on oikeasti motivoituneet hoitoon. PRKLE!! Hyvä, että joudut edes maksamaan typerästä touhustasi!

• Eräs huonomuistinen
        potilas.... kirjoitti:

Mitä valitat, jos kerran itse olet unohtanut mennä varatulle ajalle. Ärsyttää tuollaiset, jotka ihan turhaan tuhlaa julkisen puolen resursseja. Niidenkin viiden kerran aikana, jotka jätit käyttämättä olisi voinut hoitaa monta hammasta, potilailta, jotka on oikeasti motivoituneet hoitoon. PRKLE!! Hyvä, että joudut edes maksamaan typerästä touhustasi!

Niinpä, jos olisi peruuttanut aikansa, tilalle olisi saatu uusi akuuttiasiakas. Nyt hammaslääkäri pyöritteli toimettomana peukaloitaan ja odotti että jospa asiakas tulisi edes myöhässä paikalle. Kun tilanne näytti toivottomalta, otettiin seuraava asiakas ja saatiin ehkäpä päivän myöhästymistä kurottua umpeen. Minulle on kerran käynyt näin. Pois jäänyttä asiaksta kuuluteltiin pariin kertaan, mutta kun ei ollut paikalla, minut otettiin sisään. Tuolloin kyllä asiakas tuli sitten pahasti myöhässä kun oma hoitoni alkoi olla loppusuoralla (vastaaanottohenkilö kävi kysymässä ottaako lääkäri vielä myöhästyneen asiakkaan).

Nykyisin lähes jokaisella on kännykkä ja sen voi laittaa muistuttamaan vaikkapa tuntia tai kahta ennen sovittua aikaa niin ehtii vielä vastaanotolle. Minulla känny ja läppäri päivittää koko ajan keskenään päivyritietoja ja joskus tuo muistutus on pelastanut unohtuneesta kokouksesta.

• Turhaan haukut

Oma vikasi jos et muista hammaslääkäriaikaasi. Yhtä hyvin voit unohtaa yksityislääkärinkin ajan.

Terveyskeskushammaslääkärit ovat hoitaneet hyvin hampaani, kun sinne vihdoinkin pääsin. Olin vuosikymmeniä väliinputoaja ja jouduin käymään pakosta yksityislääkärillä. Koska yksityispuolen maksut olivat korkeita, hammaslääkärissä tuli käytyä liian harvoin ja hampaat pääsi huonoon kuntoon. Nyt terveyskeskushammaslääkärit ovat laittaneet jäljelle jääneitä kuntoon ja urakka alkaa olla valmis.

• ...

Hampaiden tarkastus, hammaskiven poisto ja ennaltaehkäisevä hoito 170€. 52€ maksoi mulle, kun kuulun sairauskassaan työn puolesta.

• janne6232

kävin yksityisellä ja sain hyvän hoidon 3hammastan korjattiin ja kaikki hammaskivi poistettiin.248e maksoi.

• 2 reikää

Vois ehkä karkeasti sanoa että satasen kerta. yleensä yksi kerta menee konsultaatiossa ja toisella kerralla pystyy paikkaamaan ehkä max. 2 reikää.

hygienisti aika n.50 e hammaslääkärin lähetteellä, jolloin saa kelakorvausta. pelkkä hygienisti aika jos ei mene hammaslääkärille eka on varmaan jotain 70 e.

• Katso päivämäärä!

Ja taas vastaus viisi vuotta vanhaan kysymykseen. Tuorein kommentti ketjussa on vuoden takaa.

Mistä ihmeestä ihmiset osaakin kaivella näitä vanhoja ketjuja arkistosta ja vastaa niihin kuin eilen tehtyihin kysymyksiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      3215
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1177
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1152
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      53
      1092
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1032
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    7. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      45
      867
    8. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      862
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      857
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      851
    Aihe