Luin tänään Hesarista artikkelin, jossa kerrottiin suomalaisten uskomuksista.
Tiedebarometrin mukaan puolet suomalaista uskoo kansanparantajiin ja kolmannes homeopatiaan. 1,2 miljoonaa uskoo enemmän luonnonlääkkeisiin kuin lääkärinmääräämiin. 2,1 miljoonaa suomalaista ei pidä ollenkaan mahdottomana, että on olemassa luotettavia, syvälliseen astrologiseen tietoon perustuvia horoskooppeja. Joka kolmas suomalainen uskoo telepatiaan ja toinen mokoma ei pidä sitä laisinkaan mahdottomana. Kaiken huippuna 800000 suomalaista uskoo ufoihin.
Uskotko sinä? Entä millaiset ihmiset tällaisiin asioihin uskovat? Luuletteko, että uskomisessa on sukupuolten välisiä eroja? Ja siunatuksi lopuksi: Uskotko miehen logiikkaan?
Tiedebarometrin mukaan puolet suomalaista uskoo kansanparantajiin ja kolmannes homeopatiaan. 1,2 miljoonaa uskoo enemmän luonnonlääkkeisiin kuin lääkärinmääräämiin. 2,1 miljoonaa suomalaista ei pidä ollenkaan mahdottomana, että on olemassa luotettavia, syvälliseen astrologiseen tietoon perustuvia horoskooppeja. Joka kolmas suomalainen uskoo telepatiaan ja toinen mokoma ei pidä sitä laisinkaan mahdottomana. Kaiken huippuna 800000 suomalaista uskoo ufoihin.
Uskotko sinä? Entä millaiset ihmiset tällaisiin asioihin uskovat? Luuletteko, että uskomisessa on sukupuolten välisiä eroja? Ja siunatuksi lopuksi: Uskotko miehen logiikkaan?
Vastaukset 70
Vanhimmat
Miehen logiikkaan, ku kirvehen silimähä.
Noi kaikki muut on humpuukia.
uskoo huuhaa juttuihin, johtuisiko siitä, että puolet Suomalaisista on naisia?
Uskon miehen logiikkaan.
Eiköhän tutkimus sinällään ole turha, jos n. 90% suomalaisista kuuluu valtion kirkkoon ja täten uskoo ihmetekoihin ja uudelleensyntymään?
Miehen logiikaan en usko, mitä tätä palstaa olen seuraillut. Miehet tuntuvat olevan a) pihalla b) sekaisin omasta itsestään ja c) vitun tyhmiä. Jokin sukupuolirajat ylittävä logiikka kyllä on olemassa.
Minäkin kuulun ev.lut. kirkkoon, vaikken usko sen opetuksiin. Kirkkoonkuulumiseen kun voi olla muitakin vaikuttimia.
Sä itse et tietenkään kuulu mihinkään luettelemaasi kategoiaan, koska oot ämmä.
noilla kategorioineillaan. Kuka tääl ny muista ku ittensä puhuis?
Esim. mitä? Vaimo halusi kirkkohäät? Mielestäni (ja Jesun mielestä) on itsepetosta kuulua johonkin uskonnolliseen yhteenliittymään, jos ei ole sen kanssa samoilla linjoilla niin arkisissa toimissaan ja mielipiteissään. Ehkä minä otan sitten uskonnon liian valavasti, mene ja tiedä.
Ei kai haittaa, että mä itseasiassa puihin susta? Mä itse nyt oon kaiken kritiikin ja arvostelun yläpuolella, totta kai. Jotain roskaa tossa silmässä, millä itseä katsotaan.
Niin ne kaikki muutki kohiristaa, jokkei peilihi uskalla vilikaastakaan.
Miten sitä muka jeesustelee ilman pilkkataulua? Ainahan jutella voidaan..istumaan istumaan...?
Mistä sä haluaasit jeesetella? Mä istun täs viälä.
Tällä hetkellä mielessä on vain tuo TEHYn lakko ja sen selittelyt mediassa. Jos palkkaa verrataan norjalaiseen palkkatasoon, niin joka ikinen ammattiliitto pistäisi stopin päälle. Ja mitä siitä tulisi, jos suomalaisten pitäisi yht'äkiä tienata saman, mitä hyvinvointivaltioissa? Suomalaisten ostovoima on EU:n kolmanneksi pienin ja samaan aikaan suomalaisten velallisuusaste on noussut yli 100%. Mikäs tässä.
Mun mielstä se ei oo lakko, vaan se on joukkoirtisanoutuminen, ja niiden ei anneta edes irtisanoo itteensä. Jotta lasken sen ihmisoikeus rikkomukseksi.
Toisekseen. Suomalaisten ostovoima on perustunut jo monta vuotta velkaantumiseen ja tätä kautta ylivelkaantumiseen. On melko tyhmää väittää, etteikö tätä kukaan olisi muutama vuosi sitten tiennyt tuleman. En tarkoita tässä sinua.
Jotta mikäs tässä.
" Jotta lasken sen ihmisoikeus rikkomukseksi."
Toisaalta se on ihmisoikeusrikkomus, jos yksikin potilas kuolee irtisanomisten seurauksena. Mielenkiinnolla jään vain odottamaan jälkiporua, _jos_ työnantaja palkkaa uudestaan irtisanoutuneet työntekijät- siinä meni henkilökohtaiset palkanlisät, kokemuslisät, asumisoikeusasunto jnejne. Sinänsä aivan oikein vaatia oikeuksiaan, mutta keinot, joilla niihin kuvitellaan pääsevän? Onneksi kaukaaviisaasti valtio (hallitus) on jo 90-luvulla sälyttänyt velvollisuuden terveydenhuollosta (kuten muistakin palveluista) kunnille, joten valtio (Hallitus) voi vain sanella pakkolakeja ja pestä kätensä koko sotkusta.
"Toisekseen. Suomalaisten ostovoima on perustunut jo monta vuotta velkaantumiseen ja tätä kautta ylivelkaantumiseen. On melko tyhmää väittää, etteikö tätä kukaan olisi muutama vuosi sitten tiennyt tuleman."
Onneksi meillä on valtionvarainministerinä erittäin kokenut talousalan ammattilainen, joka osaa ottaa huomioon realiteetit ja osaa ennakoida tulevat niin yksityisen kuin julkisenkin tahon tilanteet. Mikäs tässä tosiaan.
Eihän se ole muuta kuin jatkumoa linjalle ja johtajat päättää mitä linjaa vedetään. Voi kuulostaa jostakin kylmältä, mut loogisesti ajateltuna noin.
Emminä tiiä. Ohan se nyt saatananmoista epätasa-arvoa, jos kaikilla muilla on oikeus työtaistelutoimiin, mut hoitohenkilökunnalla sit ei oo.
Ja jees. Ohan se saamarin naurettavaa, että yhteikuntieteiden maisteri on valtiovarainministerinä, ohan sillä kuitenkin virkamiehiä, eli edes puoliammattilaisia siinä hommasssa apuna.
Onhan noi "johtajat" päättänyt sen linjan jo- siis hallituksen toimet kuntien auttamiseksi kautta 90-luvun.
"Emminä tiiä. Ohan se nyt saatananmoista epätasa-arvoa, jos kaikilla muilla on oikeus työtaistelutoimiin, mut hoitohenkilökunnalla sit ei oo."
On kai niillä oikeus, mutta esim taannoisen lääkärilakon aikaan oli tarkkaan säädelty suojatyön osuus, ettei ihmishenkiä pääse vaarantumaan. Tulevan sairaanhoitajalakon osalla mitään rajoja ei ole, vaan ihmisiä tulee kuolemaan kuin kärpäsiä. Jeesustele siinä sitten kutsumusammatista ym.?
Mutjoo, onneksi valtionvarainministerinä on suoraselkäinen Mies, joka pitää lupauksensa eikä ämmämäisesti piiloudu mattivanhasen selän taakse. Vittu, aivojakin sillä on, koska veret seisauttavan vaalivoiton jälkeen idiootteja ei siedetä missään. Niin, paitsi puoluejohdossa joita kansa äänestää. Ristus.
Ovatko hoitajat mielestäsi vastuussa potilaista vielä sen jälkeenkin,kun eivät ole enää työpaikallaan? Itsensä työnantajia?
>>Mutjoo, onneksi valtionvarainministerinä on suoraselkäinen Mies, joka pitää lupauksensa eikä ämmämäisesti piiloudu mattivanhasen selän taakse.
No kaipa se kutsumus lakkaa siinä vaiheessa olevan relevantti, kun palkkapussi huutaa täyttöä? Miten työpaikoilla perus- ja lähihoitajat suhtautuvat asiaan?
Mitäs toi itsensä työnantajina meinaa- eihän ne hoitajat mitään yksityisyrittäjiä sentään ole.
Kunhan kommentoin..
Siihen meidän pitää nyt tyytyä, kun demokratia (jessus) on niin päättänyt. Vittu.
Joo, toi friidu on ollu jossain puskissa taas. Kaipa se pitää opettaa talon tavoille taas vaihteeksi.
*Kutsumusammatti* vain särähti korvaani..En ymmärrä sen käyttöä,jos puhutaan laillisista työtaistelutoimista..Siksi reagoin..
*VinkVink*..Kokonaisuudessaan on kysymys matalapalkka-alasta..Miten perus- ja lähihoitajat?? *VinkVink2*..Tehy ja Super ovat eri liittoja..Super on allekirjoittanut oman sopimuksensa..
Samaan puskaan Mpw:n kanssa..
Eikö noi sairaanhoitajat itse puhu mielellään kutsumuksesta? Ja joo, *vinkvink* niin ovat, mutta TEHY ei edes neuvotellut. Eihän se 25% ole edes paha, kun miettii kansanedustajien taannoista 30% palkankorotusta.
Ollaanpas sitä äkäsiä tänä aamuna ☺
Varmaan joo..Käsitteessä lienee kuitenkin enemmän *historian siipien havinaa*..Saatan olla väärässä,mutta lienee lähtenyt jostain entisten kartanorouvien,eliitin halusta,taidosta,kyvyistä ja mahdollisuuksista tehdä sairaanhoidon kehittämistyötä,joskus sata a enemmän vuotta sitten..Aurora Karamantzin(?),Sophie Mannerheim jne..
Nykyaikana niin sairaanhoitajat kuin sairaanhoidon kehittäjätkin taitavat pitkälti elää palkallaan..
on nimeltään Syy ja Seuraus.
usko juuri mihinkään, mutta tutkijoille valehtelen uskovani kaikkeen mahdolliseen. Olen vittumainen mies.
esim. reiki perustuu itsesuggestioon, kuten monet muistakin noista jutuista.
Luonnonlääkkeitä käytän jossain määrin itsekin. Kasveistahan ne on nykyajan lääkketkin kehitelty.
Ihmisillä on kummallisia käsityksiä ennustamisestakin. En minä edes yritä väittää olevani selvännäkijä ja kaikki meediothan on taidettu todistaa huijareiks. Mutta silti ihmiset työntävät perkeleellisiä summia ennustajille. Sitten kun vastaus ei miellytäkkään, pääsee poru.
nikaman niksauttajat eli perimätiedon pohjalta toimivat ortopedisen manuaalisen terapian antajat (mitä nimikettä he eivät tietenkään saa käyttää), niin heihin uskon.
Muut ovat hömppää.
Miehen logiikkaan (ei siis tähän palstaan) on pakko uskoa. Muuten loppuu usko itseen ja elämään.
niksauttajiin mäkin uskon. Unohtu. Ne kyl osaa hommansa.
hommansa osaavaan kiksauttajaan... ansaitsisi diplomin! :)
sä uskot muhun? Kyllä mä sen tiesinkin. ;)
tietty mielessä, eli mielitiettyni.
Mutta kai säkin voit ittelles diplooman kirjoottaa? Pyydät vaan parilta naiselta nimmarin ja perunasta saa kätevästi koverrettua vaikka kirkkovenettä symboloivan leimasimen. :)
Kyä kato askartelutäti tietää.
alkaisin todistella? Jumpe!
Eiks se oo aina sitten niin, et sit ei enää tarvii teoilla todistella mitään, ku on hyvät paperit saanu?
Mitä mä ny opiskeluista muistan.
eiks ne "takuut" yleensä paperilla ole? Ja niistä kannattaa sitten ottaa kopio, jos teksti onkin sellasta että se ajan kanssa häippäsee. :)
Voithan myöskin tuikata kulloistakin partneria sillä perunaleimasimella persiille, niin kaikki tietää ketkä on sun kaatoja. Niin ei tarvi arvuutella ja ihmetellä. :)
Saakeli, kun tulee luovia ideoita. Harmi et täytyy mennä nukkumaan...
Leima perseleelle. ;D
kautta... :D
Ihmisellä on mielkiintonen tapa turvautua mystiikkaan silloin kun ei voi jotain asiaa ymmärtää loogiisesti järjellä. Takana on ihmisen epävarmuuden huono sietokyky älyn rajallisuus sekä samalla tarve ja uteliaisuus ymmärtää ympäristöä, ilmiöitä, asioita ja silloikin kun järki ei riitä. Erityisesti eri uskontojen osalta tämä jokapaiväistä kauraa...
Varmaan on suokupuoltenvälillä eroja mut luulen että enemmän noissa asioissa on sukupolvien välillä eroja...
"Tiedebarometrin mukaan puolet suomalaista uskoo kansanparantajiin ja kolmannes homeopatiaan."
-Minä en
"1,2 miljoonaa uskoo enemmän luonnonlääkkeisiin kuin lääkärinmääräämiin."
-Minä en
"2,1 miljoonaa suomalaista ei pidä ollenkaan mahdottomana, että on olemassa luotettavia, syvälliseen astrologiseen tietoon perustuvia horoskooppeja."
-Kevyttä hömppää joka saattaapi välillä jopa osua mutten niitten mukaan päivääni/elämääni jne suunnittelisi
"Joka kolmas suomalainen uskoo telepatiaan"
-Enpähän taida uskoa tähänkään
"ja toinen mokoma ei pidä sitä laisinkaan mahdottomana."
-Joo. Voihan se mahdollista olla..
"Kaiken huippuna 800000 suomalaista uskoo ufoihin."
-Minä uskon, että avaruudessa on muitakin planeettoja joilla on elämää. Ufoista en olekkaan ihan niin varma. Uskoisin että kaikki näkisi ja tietäisi kun alienit parkkeeraa sen astraalikiiturinsa kuun viereen ja tulee kylään :)
"Entä millaiset ihmiset tällaisiin asioihin uskovat?"
-Kaikenlaiset ihmiset
Luuletteko, että uskomisessa on sukupuolten välisiä eroja?
-Ei kai
"Uskotko miehen logiikkaan?"
-No ilmanmuuta :)
Ai mihin uskon.
Kansanparantajat ja homeopatiat.
Mielenkiintoinen osa-alue. Esim hermopisteitten stimulointi ja liikeratojen oikeaoppinen suorittaminen käy järkeen. Kun hoidetaan itse sairautta oireiden sijaan, saa aina hyvän lopputuloksen.
Horoskoopit, Ihminen on pohjimmiltaan yksilö, mut jos hakemalla hakee yhtenevyyksiä niitä löytää. Jos 50% asiasta pitää paikkansa ja 50% ei onks se totta vai tarua...
Telepatia, mä pidän sitä vaan asioiden täydellisenä ymmärtämisenä. Se tuntuu yhteydeltä olematta sitä. Syy ja seuraus suhteiden ymmmärtäminen ja toisen tarpeiden tunnistaminen.
Teoriassa telepatia ois mahdollista, vähän niinkuin mehiläisillä.
Ufoihin ei oo näkemystä, todennäköisyydet elämälle on suuret, ja aikaa on ollu.
Miehen logiikka, se ei oo täydellistä mut se on osoittanu toimivuutensa
Teoriassa, kaikki on mahdollista, kunhan vaan etsii oikean tavan selittää se.
Mä kyllä uskon luonnonlääkkeiden tehoon, mun mielestä ne on hellin ja usein tehokkainkin tapa hoitaa sairauksia, lisätä vastustuskykyä luonnollisesti yms. Ihmisen keho harvoin hylkii luonnonlääkkeitä ja sivuvaikutuksia esiintyy mun käsityksen mukaan vähän. Valitettavasti ihan joka vaivaan yrtit yms. ei tehoa, joten silloin on otettava käyttöön hiukan järeämmät lääkkeet. Itse vältän pitkälle prosessoitujen lääkkeiden käyttöä niin pitkälle kuin mahdollista mutta joskus ei ole muuta keinoa kuin turvautua niihin. Mun mielestä luonnon- ja nykylääketiede tukevat toinen toistaan eikä sulje toisiaan pois.
Mä uskon astrologiaan tieteenä, en humpuukina. Mä en tunne ko. alaa kovinkaan syvällisesti ja näin arkipäivässä horoskoopit on lähinnä hupailujuttuja mutta olen kyllä kiinnostunut tietämään lisää siitä ns. avoimin mielin, joskin mun yleinen suhtautuminen on melkoisen kriittinen tähän.
Mä uskon että me ei olla ainoa elämää sisältävä piste maailmankaikkeudessa. Muistaakseni pelkästään tässä aurinkokunnassa on 2 miljoonaa (vai miljardia, hitto kun en muista) aurinkoa muistuttavaa tähteä joiden läheisyydessä samankaltaisen elämän muodostuminen olisi periaatteessa siis mahdollista. Vaikka elämä maapallolla on ainutlaatuista, mä en siis pidä mahdottomana että jossain muuallakin on kehittynyt elämää mutta kaikenlaisiin ufotarinoihin suhtaudun kyllä hyvin varauksellisesti. Mä en usko ennenkuin itse näen mutta en siis pidä mahdottomana ajatusta että maailmankaikkeudessa on meidän lisäksi muutakin älyllistä elämää.
Telepatia on hankala koska sitä on vaikea todistaa millään tavalla eli kyse voi aina olla sattumasta ja miehen logiikkaan ehkä uskoisin jos ymmärtäisin mistä siinä koko touhussa on kyse ;)
Mä suhtaudun kaikenlaiseen hömppään varovaisella uteliaisuudella. Oon loppupeleissä rationaalinen kaveri, mutta toisaalta en halua olla niin ahdasmielinen ihminen, että kylmästi sulkisin kaikki "fantastiset" vaihtoehdot pois yhtälöstä. Eli pyrin kuitenkin pitämään mieleni avoinna.
Uskon ehdottomasti maapallon ulkopuoliseen älylliseen elämään. Se on mielestäni ihan tilastollinen todennäköisyys. Ne eivät ehkä ole vihreitä pikkumiehiä, jotka käyvät silpomassa karjaa ja painamassa monimutkaisia kuvioita heinäpelloille. Mutta mielestäni olisi äärimmäisen itsekeskeistä kuvitella, että olisimme yksin maailmankaikkeudessa.
En myöskään lähtisi aliarvioimaan ihmismielen voimaa ja syvällisyyttä. En halua suoralta kädeltä tyrmätä esim. telepatian mahdollisuutta. Mitä kansanparantajiin tulee, niin 70-luvulla Imjärven legendaarinen "ufomies" paransi äitini vaikean niskakivun.
Olen normaali jannu ja elän normaalia elämää. Se ei mielestäni tee meikäläisestä mitään hyypiötä, vaikka haluankin pitää ovet auki kaikille mahdollisuuksille. Ei siinä ole mielestäni mitään hienoa, jos jotkut kuvittelevat, että ihminen tietää nyt vuonna 2007 kaikesta kaiken. Uskon vakaasti, että on olemassa asioita jotka menevät yli ihmisen ymmärryksen. Jotkut asiat epäilemättä pystytään joskus tulevaisuudessa selittämään, mutta joitakin asioita ei välttämättä koskaan.
boogie, ou jeah!
Mä uskon sadalla ihan kaikkeen, ni ei tarvi kenenkään tulla valittaan. Ja mun tsäänssit olla oikeassa kasvaa kummasti. :)
niin komppaan Roy Elvistä, en vain jaksa kirjoittaa noin pitkästi. Siinä tuli kaikki olennainen, paitsi että mun mutsia ei mikään ufomies ole parannellu. (Ilmankos se onkin sairas.)
Enää tähän aikaa illasta...
Uskon noista luonnonlääkkeisiin, mutta en pidä niitä parempina kuin lääkärin määrämiä.
Ufoihin uskon siinä mielessä että en minäkään tunnista kaikkia lintuja heti =).
Mä taidan olla melkoisen väsynyt, repesin tuosta lintujutusta. Oiskos mun aika painua unten maille... :)
Jos aurinko laskee maate, niin taitaa olla ketunkin aika ryömiä unikoloon. Öitä kaikille eläville. :)
Ihmissusilla, zombeilla ja haamuilla alkaa työvuoro, jos niihin siis uskoo...
Joo auringolla on tarkka rytmi näissä asioissa joten kyllä se on parempi antaa periksi luonnonvoimille ja kömpiä levolle :)
Juhannuksena sitten biletät läpi yön? :) Siitä meenkin kattomaan unia.
Yhtäkään juhannusta en oo jättänyt bilettämättä enkä aio jättää jatkossakaan :)
Nyt kone kiinni ja laskemaan lampaita...
Näin keskimäärin niin ei nää mun jutut kummosia ole =D
aliarvioi itseäs :)
Kansanparantajiin: riippuu mitä kansanparantajalla tarkoitetaan. Jos on kyse särkevän kropan kuntoon laittajasta, niin miksen uskoisi? Olenhan itsekin saanut apua vaikeisiin urheiluvammoihini nimenomaan "kansanparantajalta" enkä lääkäriltä.
Homeopatiaan: suhtaudun varautuneesti. Toisaalta, onhan esim. lemmikkieläimillä saatu hyviä tuloksia homeopaattisilla lääkkeillä. Tuskinpa eläin tietää syövänsä homeopaattista eikä "oikeaa" lääkettä.
Telepatiaan uskon, koska olen käytännössä todennut sitä olevan olemassa.
Ufoihin: näin kerran sikarin muotoisen äänettömästi lentävän "ufon" taivaalla, mutta ehkä se olikin vain ohjus. =)
Miehen logiikka: uskon, että vaikka jokainen mies onkin erilainen, niin te miehet olette enemmän toistenne kuin naisten kaltaisia.
En edes itseeni :(. Joskus sitä rukoili aina pahoina hetkinä, esimerkiksi, voi luoja, älä anna mun olla raskaana. Nykyään en rukoile edes hätätilassa.
Mä uskon, että jotkin luonnonlääkkeet voi auttaa pikkuhaavoihin, iho-ongelmiin, no sellaisiin ei vakaviin sairauksiin. Syöpää en lähtisi sienillä parantamaan. Mutta ei kai niistä haittaakaan olisin, jos vaikka kemoterapian ohella söisi jotain homeopaattisia lääkkeitä, koska omalla mielelläin on kuitenkin vaikutusta siihen parantimiseen. Eli vähän sellasta placeboo.
Horoskoopit on huijauksesta pahimmasta päästä! Hauskin väittämä näihin diipadaapa-sivutäytteisiin liittyen oli se, että vanhoja horoskooppeja ei saa lukea. Tulee muuten huono onni. Niitä ei vaan saa lukea sen takia, ettet sä pysty kollaamaan, kun sulle ei käynytkään siten, miten horoskoopissa ennustettiin.
Ennustajista en ala edes kirjoittamaan... Penn & Telleristä oli joskus hyvä juttu näistä ennustajista.
Uhvomiehiä, no niitä ei varmaan ole, mutta kyllä tuolla jossain on joitain muitakin, kuin vain me. Mutta ei ne ole varmaankaan pieniä vihreitä miehiä.
näköjään ratikka lähteä lapasesta. Suurin osa suomalaisista on sen verran luokatonta porukkaa että pikainen lopetus saunan takana olisi sekin kohtuuttoman armelias kohtalo. Vaan minkäs teet, täytyy vaan koittaa pyöriä paremmissa piireissä. Piis & rispekt,
/Nev
P.S. Ai miehen logiikkaan? Uskonko mä ruisleipään? Uskon.
kyse kysymyksen asettelusta, ei vitussa noin suuri osa ihmisistä voi olla jonkun sortin reissussa. Uskotko että se on mahdollista että maailmankaikkeudessa on muutakin 'älyllistä' elämää kuin maapallolla / uskotko ufoihin, sama kysymys periaatteessa mut silti niin eri vivahde-ero.
Mä uskon ennenkaikkea omaan logiikkaani ja kun oon todellinen miesten mies niin pakkokait sitä on uskoo samalla myös miesten yleiseen logiikkaan :-)
moniin asioihin. Riippuu siitä, olenko itse kokenut niitä.
Telepatiaan uskon. Kansanparantajista ei mitään kokemusta, tosiaalta uskon silti.
Homeopatiastakaan ei kokemusta, eikä sen puoleen ufoistakaan.
Astrologiaan uskon ja sen pohjalta laadittuihin horoskooppeihin, jotka pohjautuvat ihmisen tarkkaan syntymäaikaan ja -paikkaan.
Lääkekysymys on vähän vaikea, kun ei ole kokemusta luonnonlääkkeistä, mutta en kyllä aina usko lääkärin määräämiin lääkkeisiinkään. Täytyy vaan toivoa, ettei mikään vakava sairaus pääse iskemään.
Uskon kaikkiin edellä mainittuihin, kuten kansanparantajiin,luonnonlääkkeisiin, horoskooppeihin (ei iltapäivälehtien humpuukeihin) jne..
En pidä telepatiaakaan lainkaan mahdottomana ja kaiken huippuna olen nähny kolmesti ufoja. Siinä mielessä vaikea olla uskomatta ufoihin,että meitä oli siinä joukossa jossa ensimmäisen kerran ufoja näin niin sellaisia miehiä jotka ei ikimaailmassa olis moiseen uskoneet ellei olis omin silmin nähneet. Eikä hekään keksineet näylle mitään muuta selitystä.
Entä millaiset ihmiset tällaisiin asioihin uskovat?
-En mä tiedä.. Tiedän niin monenlaisia ihmisiä jotka tällaisiin uskoo,etten osaa noin suoralta kädeltä yleistää tiettyä ihmistyyppiä.
Luuletteko, että uskomisessa on sukupuolten välisiä eroja?
-Taitaa olla niin,että useimmiten miehillä varsinkin on se asenne,ettei usko ennen kuin näkee.
Uskotko miehen logiikkaan?
-Onko se uskon asia? =P
sellaiseen joka ei ole tieteen pohjalta todettu.
vaan täyttä bullshittiä. Nii paitti ufot, eli tunnistamattomat lentävät esineet, näin nimittäin taivaalla aparaatin jonka tunnistin ufoksi, koska en tunnistanut varmasti oliko kyseessä Beecraft king air 10 vai jokin toinen konetyyppi.
Kyseessä oli siis tunnistamaton lentävä esine.
Ensten, mä uskon
a)kansanparantajiin, koska oma isoäitini hallitsi luonnonkasvit ja osasi käyttää niitä hoidoissaan, mutta uskon myös lääkärin määräämiin lääkkeisiin.
b) uskon ennustajiin ja siihen että jotkut näkevät asioita, joita muut eivät näe. Palaan taas isoäitiini, iso-enoihini ja heidän isään jotka taisivat nämä asiat
c) Uskon myös astrologiaan jos kartta tehdään ihan oikein, en kylläkään näihin lehtien-roskooppeihin
Eli siis höperökin vielä
Humpuukia kaikki, paitsi niksauttajat tai no niitäkin on monenlaisia.
Omassa tuttavapiirissä on useampia naisia, jotka uskovat mitä ihmeellisimpiin asioihin (aromaterapia, kukkaterapia, enkeliterapia, ufot,...). Ainuttakaan miestä en tunne, joka noihin uskoisi ja niitä harrastaisi.
Tottahan mä miehen logiikkan uskon... :)
useitakin miehiä, jotka uskoo noihin. Ja astrologitkin on usein miehiä. Sekä homeopatian että kukkaterapian kehittäjät ja kaikenmaailman Vogelit...
Mut homeopatiahan pohjautuu samaan periaatteeseen kuin rokotteet, onks rokotteetkin sitten humpuukia? Saksassa ja muualla keski-euroopassa ihan normilääkäritkin määrää homeopaattisia ryynejä.
Usein noi jotka pitää täytenä huuhaana, ei tiedä kyseisestä asiasta yhtään mitään. Esim. sitä et noita homeopaattisia lääkeaineita on tuhansia ja niistä valitaan kulloiseenkin vaivaan oikeat ihmisen mukaan "kustomoidusti". Mun mielestä se on paljon loogisempaa kuin koululääketieteessä, 150 kiloiselle raavaalle jyskylle ja 40-kiloiselle naiselle saatetaan määrätä sama lääke samalla annostuksella?!
Itse kokeilunhalusta kävin homeopaatilla kun angiina iski. Ryynejä nappailtuani ei sattunut yhtään ja olo oli itseasiassa aika mukava, äänestä vaan kuuli että olin kipeä. Paranin myöskin nopeammin.
Normaalisti angiinan iskiessä oli helvetilliset kurkkukivut, mitään ei pystynyt nielemään, kylmä ja kuuma sattui yhtä paljon ja yleensä nousi vielä sellainen neljänkymmenen kuume.
Että tuon kokemuksen pohjalta voin suositella. Olen kuullut että erittäin hyvä myös lasten korvatulehdukseen.
En tiiä mistään mitään. Mä oon vaan päättänyt vältellä molempia viimeiseen asti. Uskon toivon, että tällä valinnalla pidän oman luontaisen immuunijärjestelmän hyvässä iskussa.
Toistuvan Angiinan hoidoksi suosittelen nielurisojen leikkausta. 13 vuotta sitten leikattiin, sen koomin en ole sairastunut normi flunssaa kummempaan.
..näin sanovat varmasti myös UFO-asiantuntijat:
"Usein noi jotka pitää täytenä huuhaana, ei tiedä kyseisestä asiasta yhtään mitään." =D
Henkilökohtaisesti mä suhtaudun hieman skeptisesti kaikkiin asioihin joista en mitään tiedä ja jotka eivät ole maalaisjärjellä selitettävissä.
tuon homeopaatti- kokemuksen jälkeen (5 vuotta sitten) ei ole moista vaivaa esiintynyt. Ja varmasti pääsin helpommalla kuin leikaten...
Mutta joo, jos omena päivässä pitää lääkärin loitolla niin mulla on niitä aina kulhollinen! :)
Sikäli vaan suosittelen kokeilemaan "noita pehmeämpiä" hoitomuotoja, että ne rasittavat ja tuhoavat elimistöä vähemmän kuin koululääketieteen suosimat rankat lääkitykset jne. Voihan niitä sitten käyttää jos ei mikään muu tehoa, mutta kokeilen ensin muita keinoja.
Jos paidasta roikkuu langanpätkä niin en mä sitä moottorisahalla katkaise!
mutta homeopatiasta ainakin on kirjoitettu paljonkin ja ainakin mun silmään ne on ihan maalaisjärkeen käypiä eikä mitään mystistä.
Lyhyesti: homeopatia toimii rokotteen tapaisesti, elikäs elimistölle annetaan erittäin pieniä määriä taudinaiheuttajaa muistuttavia aineita, jolloin elimistö alkaa itse tuottaa vasta-aineita ja parantaa itseään. Nuo aineet on peräisin kasvi-ja eläinkunnasta. Ja lääke siis valitaan aina henkilöstä riippuen, esim. ruumiinrakenteen jne. perusteella. Pyritään hoitamaan syytä sairauteen, ei pelkkiä oireita.
Noin mä sen olen ymmärtänyt. Korjatkoon joku tietävämpi...
.