Kumpi on kauniimpi sukupuoli?

tyytyväinen mies

Toisessa ketjussa yks nainen vastas mulle, että miesten kannattais vaan suosiolla hyväksyä se tosiasia että naiset on kauniimpia ku miehet ja myös naiset ajattelee niin.. heteronaiset vastatkaa näihin: otetaan kuvitteelliset komea mies ja kaunis nainen joista et kumpaakaan tunne mitenkään. Et tiedä niistä muuta ku ulkonäön.

1) kumpi on esteettisesti/visuaalisesti paremman näköinen/kaunis?

2) jos 1-kohdas vastaukses oli että kumpikin on sitä omalla tavallaan mitä tarkotat?

3) jos vastasit 1-kohtaan että nainen on kauniimpi miten on mahdollista et oot silti hetero? Heteromiehet pitää naisia paremmannäkösinä just siks ku ne on heteroita. Miks sama logiikka ei toimi heteronaisilla?

27

2829

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vvgfh

      1) Kaunis ihminen on kaunis, sama se kumpaa sukupuolta edustaa. Tavallinen tai "rumakin" nainen on mielestäni visuaalisesti kauniimpi kuin tavallinen/"ruma" mies.

      2) No vastaus ei ollut tuo...

      3) Jaa-a! Tosiaan kummallista! Miesten sanotaan olevan usin esim. seksissä visuaalisempia kuin naisten, mutta mitenkäs muussa elämässä? Harvoin miehet ostelevat esimerkiksi esineitä ihan vaan siksi että ko. esine on kaunis. Ehkäpä kauneudella ei ole sinänsä arvoa miehille niin paljoa kuin naisille?

      Vai liittyiisikö asia jotenkin äitiin ja hänen antamaansa hoivaan että nainen koetaan hyvänä ja kauniina?

      Mielipideasioitahan nämä ovat, ainakin siis tämä seuraava, mutta naisethan ovat usein pienempiä ja saattavat liikkuakin nätimmin, kuin taas miehet jotka suurikokoisena saattavat olla kömpelömpiä ja saattavat harppoa varsin reippaasti, ja pienikokoisenakin ainakin ihannoidaan samanlaista lompsimista. Miehekästä voi olla monikin asia mutta onko se sitten kaunista? Kumpi liikkuu kauniimmin ja sulavammin, norsu vai tiikeri?

      • nnainen___

        "Vai liittyiisikö asia jotenkin äitiin ja hänen antamaansa hoivaan että nainen koetaan hyvänä ja kauniina?"

        Siinäpä se.


    • nnainen___

      Kun katson komeaa miestä, ajattelen että olisi kiva jos tuo olisi minun.
      Jos katson kaunista naista, ajattelen että olisi kiva olla tuon näköinen.

      Se, että nainen olisi kauniimpi osapuoli, on länsimaisen kulttuurin luoma käsite. Siinä halutaan vain laittaa nainen objektiksi miehelle.
      Nainen ei todellakaan ole kauniimpi osapuoli, kun ajattelee miten täynnä maailma on visuaalisesti vetäviä miehiä, jotka peittoavat kauneudessa monet naiset.

    • periaatteessa

      miehiä ja naisia ei voisi ulkonäöllisesti verrata toisiinsa. Pelkkä ruumiinrakenne kertoo sen mutta tosi hyvä kysymys! Kun ajattelee miten naiset käyttävät kosmetiikkaa jne, ei miehet ole niin kovasti ulkönäkönsä ja erilaisten tuotteiden perään. Toki poikkeuksia löytyy :D

      Media on tosiaan tehnyt naisesta esineen, objektin. Näin vuosien saatossa olemme tottuneet katsomaan kauniita ja täydellisiä naisia. Kun mies astuu tämän kanssa samaan kuvaan, huomio edelleen kiinnittyy ensin naiseen ja sitten mieheen.

      Kai ihminen tottuu käsitteisiin ja se, että nainen on kauniimpi kuin mies on käsite. Nykyäänhän niin sanottu "kaunis mies" antasi viittauksen homoseksuaalisuuteen ja sitä kautta vähempään miehisyyteen, mikä ei todellakaan pidä paikkaansa. Mies voi olla kaunis ja olla normaali heteromies! Eli jos nähtäis jonkin lehden kannessa KAUNIS MIES ja oikeasti erittäin vetävän
      miehen kuva, se tuomittaisiin todennäköisesti homoksi ja olisi näin verrattavissa naiseen..

      Tässä siis mun mielipide ja ei antanut vastausta ap:n kysymyksiin koska en tiennyt mitä vastata.

      • Anonyymi

        Vai homo. Haista helvetin paska.. Jos nimimerkillä "periaatteessa" kirjoittaja on nainen, hän on luultavasti lesbo, jos taas kirjoittaja on mies, niin hän on muuten vain ääliö...

        Itse olen heteronainen, ja tykkään kaikennäköisistä miehistä, myös mainitsemistasi
        "kauniista ja vetävistä miehistä". Vartalon rakenne on yksilöllistä.
        On se jo perkele, jos homot saa viehättyä sellaisesta muttei naiset


    • heterotyttö

      1) En tiedä onko media sitten syövyttänyt aivoni, mutta mun mielestä nainen on kokonaisutena esteettisesti miellyttävämmän näköinen katsoa kuin mies. Tai voisi kai sanoa, että kauniita miehiä on paljon vähemmän kuin kauniita naisia. Kaunis nainen taas on mielestäni kauniimpi kuin kaunis mies. Miehissä voi toki olla joitain yksittäisiä kauniita piirteitä, mutta harvoin mies kokonaisuudessaan on erityisen "kaunis". Tässäkin jutussa pätee tietenkin se, että jokaisella on oma käsitys kauneudesta.

      Itse pidän kauniina yleensä kaikkea pehmeän, ja pyöreän näköistä. Esim. mielestäni luminen talvi on kauniimpi kuin kesä, koska talvessa on jotain pehmeää ja rauhallista. Se pätee mun sisustus- ja vaatemakuunkin. Samalla tavoin naisissa on sitä pehmeyttä ja täyteläisyyttä, mitä miehissä harvemmin on. Miehet ovat kulmikkaampia, kovempia ja karvaisempia :)

      3) Olen hetero (luulisin), koska mielestäni seksikkyys ei ole riippuvainen kauneudesta. Mies on silmissäni seksikäs mutta ei kaunis, nainen taas kaunis mutta ei seksikäs.

      "Heteromiehet pitää naisia paremmannäkösinä just siks ku ne on heteroita. Miks sama logiikka ei toimi heteronaisilla?"
      Koska naiset ja miehet ovat erilaisia! Yleensä miesten mielestä nainen ei voi olla seksikäs ellei ole samalla kaunis. Mun mielestä miehen ei tarvitse olla komea/kaunis ollakseen seksikäs. Etköhän säkin ole huomannut, että naisten ja miesten logiikka toimii yleensä vähän eri tavalla. Kai se on vaan joku evoluution oikku.

      Mutta mun mielipidehän ei tietenkään meinaa kaikkien naisten mielipidettä! Naiset tuntuu olevan yleensä vähän monimutkaisempia näissä /kauneus/komeus/seksikkyys-asioissa kuin miehet :) Tossa jotkut jo vastasikin jo, että heidän mielestään mies voi olla yhtä kaunis kuin nainen.

      • Anonyymi

        Heteroko? Lesbo sinä olet!


    • heterotyttö86

      1) En tiedä onko media sitten syövyttänyt aivoni, mutta mun mielestä nainen on kokonaisutena esteettisesti miellyttävämmän näköinen katsoa kuin mies. Tai voisi kai sanoa, että kauniita miehiä on paljon vähemmän kuin kauniita naisia. Kaunis nainen taas on mielestäni kauniimpi kuin kaunis mies. Miehissä voi toki olla joitain yksittäisiä kauniita piirteitä, mutta harvoin mies kokonaisuudessaan on erityisen "kaunis". Tässäkin jutussa pätee tietenkin se, että jokaisella on oma käsitys kauneudesta.

      Itse pidän kauniina yleensä kaikkea pehmeän, ja pyöreän näköistä. Esim. mielestäni luminen talvi on kauniimpi kuin kesä, koska talvessa on jotain pehmeää ja rauhallista. Se pätee mun sisustus- ja vaatemakuunkin. Samalla tavoin naisissa on sitä pehmeyttä ja täyteläisyyttä, mitä miehissä harvemmin on. Miehet ovat kulmikkaampia, kovempia ja karvaisempia :)

      3) Olen hetero (luulisin), koska mielestäni seksikkyys ei ole riippuvainen kauneudesta. Mies on silmissäni seksikäs mutta ei kaunis, nainen taas kaunis mutta ei seksikäs.

      "Heteromiehet pitää naisia paremmannäkösinä just siks ku ne on heteroita. Miks sama logiikka ei toimi heteronaisilla?"
      Koska naiset ja miehet ovat erilaisia! Yleensä miesten mielestä nainen ei voi olla seksikäs ellei ole samalla kaunis. Mun mielestä miehen ei tarvitse olla komea/kaunis ollakseen seksikäs. Etköhän säkin ole huomannut, että naisten ja miesten logiikka toimii yleensä vähän eri tavalla. Kai se on vaan joku evoluution oikku.

      Mutta mun mielipidehän ei tietenkään meinaa kaikkien naisten mielipidettä! Naiset tuntuu olevan yleensä vähän monimutkaisempia näissä /kauneus/komeus/seksikkyys-asioissa kuin miehet :) Tossa jotkut jo vastasikin jo, että heidän mielestään mies voi olla yhtä kaunis kuin nainen.

      • heterotyttö86

        "Tossa jotkut jo vastasikin jo, että heidän mielestään mies voi olla yhtä kaunis kuin nainen."
        Tarkoitin, että yhtä kaunis tai kauniimpi!


    • nainensanoo

      oletan tietysti, että tarkoitat seksuaalisesti vetoavan näköistä kauniilla, koska sukupuolista on kyse.
      Nuori, kaunisvartaloinen mies on ehdottomasti kiinnostava seksuaalisesti, nainen ei yhtään.
      Muussa mielessä, esim. taiteessa molemmat sukupuolet edustavat kauneutta kauneudellaan.

    • n23v

      En osaa sanoa kumpi on esteettisesti miellyttävämpi. Joku käytti vertauksena talvea ja kesää: itse en osaisi siitäkään sanoa kumpi on kauniimpi: tunnelmallinen talvimaisema vai vehreä kesämaisema. Molemmat ovat kauniita mutta eri tavoin, samoin mies ja nainen. Naisessa pyöreät pehmeät muodot, feminiiniset piirteet, miehessä voimakkaammat maskuliiniset piirteet esim. vahvempi leuka ja otsan kulma, veen mallinen ylävartalo, jne. ...kaipa pitää käyttää sanaa kulmikkuus vaikka miehessäkin on kyllä kauniin pehmeitä kaaria ja muotoja.

      Minä näen molemmissa sukupuolissa yhtäläisesti hyvännäköisiä yksilöitä. Naiset tietenkin alleviivaavat ja korostavat kauneutta enemmän koska se on heille kulttuurisesti sallitumpaa. Siten naisten kauneus on näkyvämpää. Onneksi nykyään miehetkin saavat vähitellen tuoda komeita piirteitään esiin, esim. pukeutumisella, mutta matkaa tasa-arvoon tässä vielä on. Niin miehet kuin naisetkin saattavat homotella, leimata pinnalliseksi, pelimieheksi tms. "liikaa" kaunistautuvaa miestä. Kovin sääli. Toivoisin miehille enemmän rohkeutta olla näkyvä ja erottuva.

      Miehissä on valtavasti kauneus/komeuspotentiaalia. Minusta ei missään tapauksessa voi sanoa että mies olisi ruma sukupuoli. Nautin todella miellyttävän miesvartalon katselusta. Olen tallentanut koneelleni erilaisia mieskuvia ja katselen niitä joskus ihan muuten vaan, joskus kiihotustarkoitukseen. Oma kumppanini on myös todellinen silmänilo. Aika tavallinen nuorimies, ei suoranaista alfaurostyyppiä (inhoan muuten noita alfauros/naaras -termejä) mutta hänessä on paljon miehekästä kauneutta. Kiinteä vartalo ja hyvin miellyttävät kasvot. Miehekäs leuka, erittäin aistilliset huulet, suora nenä, ilmeikkäät silmät ja hyvin kauniit, vahvat kulmat. Riittävästi vartalossa v-muotoa. Ja paljon muutakin, mutta jospa en kehuisi häntä tässä enempää. Katselen miestäni tosi paljon

    • se sama nainen

      Pidän naisia kauniimpina mutta se ei tarkoita että mieht ovat sitten rumia mielestäni. Miehiin vetoaa kovasti naisen kauneus (kauneus piirteenä on mielestäni naisellista) ja naisiin vetoaa miehekkyys, sellainen miehinen sharmi, myös komeus mutta miehen komeus ei ole samanlaista kuten naisen kauneus.
      Mies ja nainen voivat olla molemmat silmissäni erittäin seksikkäitä ja hyvännäköisiä.

    • palstan ....

      1) nainen on kauniimpi kuin mies, mutta visuaalisesti paremman näköinen on mies. Miestä katselen mieluummin :P

      2) nainen on kauniimpi, koska koen, että jo adjektiivina sana kaunis on feminiininen. En koskaan kutsu miestä kaunniiksi vaan komeaksi tai puhtaaksi/puhdaspiirteiseksi

      3) olen heteronainen, enkä halua kaunista miestä, enkä tietystikään naista. Feminiiniset miehet eivät ole makuuni. Ja mies on kuitenkin naista paremmannäköinen.

    • on kauniimpi

      Mies on komeampi.

    • ..vastaus

      Nainen on kauniimpi siksi sukupuolielin on piilossa. Ruma penis on näkyvissä.

      • Anonyymi

        Kuka olet? Todennäköisesti joku nynny mies tai lesbo-nainen..


    • daniela

      Mielestäni nainen on kauniimpi sukupuoli. =) ...En kyllä tiedä miksi, luultavasti vartalon rakenne on yleisesti ottaen mielestäni kauniimpi kun miehellä, jollain tavalla herkempi. =) ...ja itse olen nainen.

      • heteromies -

        Miehen kroppa tyylitellymmän näköinen. Naiselle roikkuu kaksi rasvapussia yläpäässään ja on reikä alapäässä (mikä siinä on kauneutta)?. Miehen kroppa ei minua silti eroottisesti sytytä, syynä tähän evoluutio.


      • daniela
        heteromies - kirjoitti:

        Miehen kroppa tyylitellymmän näköinen. Naiselle roikkuu kaksi rasvapussia yläpäässään ja on reikä alapäässä (mikä siinä on kauneutta)?. Miehen kroppa ei minua silti eroottisesti sytytä, syynä tähän evoluutio.

        Minusta nimenomaan nämä rasvapussit ja kapea vyötärö (ajattelen tässä nyt veistoksia miehestä ja naisesta) ja levenevä lantio tekee naisen vartalosta kauniimman kun miehen. =) Pidän miehen vartaloa liian "kulmikkaana". Mutta nämä ovat makukysymyksiä! =))


      • Anonyymi

        Pää kiinni, lesbo. vartalon rakenne on yksilöllistä...


    • tai kumpikin.

      Kauneus pitäisi mitata kummaltakin sukupuolelta keskiverto tyypeiltä, eikä esim. jonkun mielikuvan mukaan.

      Esim.
      1. Ensin lasketaan sukupuolen keski-ikä ja valitaan vain keski-ikäisiä.

      2. keski-ikäisten pituus ja paino lasketaan; ja valitaan taas keskiarvo.

      3. jne.

      4. jne.

    • Mies 32v

      Jos arvioidaan naisen ja miehen ulkomuotoa täysin ilman seksuaalista vaikutusta, siis vähän samoin kuin jotain taideteosta tai arkkitehtuuria, niin mies on selvästi kauniimpi/komeampi sekä kasvoiltaan että varsinkin vartaloltaan. Saattaa olla, että naisen korkeampi rasvaprosentti, sekä vartalon epäsuhtaiset osat, kuten rinnat ja takamus ovat ne virheet, jotka rikkovat muuten harmonisen kokonaisuuden. Eli mitä kauniimmaksi nainen kehittyy, sitä enemmän hän alkaa muistuttaa miestä.

    • Miekkonen LKXJLK

      Se riippuu ihan vertailun kohteesta, olen nähnyt monia miehiä jotka ovat silmääni monia naisia kauniimpia (tai sanottakoon visuaalisesti miellyttävämpiä).

      Olen hetero ja siksi pystyn sanomaan näin häpeilemättä.

    • hirvee mies

      Sinänsä ihan sama mistä asiasta on kyse. Jos yhtälössä on kaksi eri sukupuolta, niin oletusarvoisesti sitä omaa sukupuolta pidetään "parempana". Loppujenlopuksi kyse on vain ihmisen mielikuvistuksesta ja "käsikirjoitustaidoista", että osataan keksiä tarpeeksi monta ja uskottavaa väittämää oman "mielipiteen" tueksi.

      Tuohon kolmoskohtaan vielä sellainen huomio että kauneus ei ole sama kun seksuaalinen vetovoima. Voihan jotain abstraktia taideteostakin pitää kauniina tai vaikka jotain pikkulasta, eikä sitä haluaisi silti nussia.

    • tyytyväinen mies

      vastauksia kaivataan. On tää sen verran iso juttu, mikä miehissä kiinnostaa naisia ja sama toistepäin.

    • Anonyymi

      Hei, ap, ne naiset sanoi niin, on luultavasti lesboja. Minä heteronaisena olen sitä, mieltä, että miehet on kauniimpia ja söpömpiä kuin naiset...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4915
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3106
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1197
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe