Olen harrastanut kymmenisen vuotta magiaa. Olen magian avulla saanut tsakrani toimimaan.
Kuitenkin kokemukseni mukaan ihmisen tsakrajärjestelmä eroaa hieman yleisesti kirjallisuudessa esiintyvästä. Havaintojeni mukaan:
Tsakrat ovat värikkäitä valopalloja. Ihmisellä on kahdeksan päätsakraa. Perus-, juuri-, sakraali-, solarplexus-, sydän-, kurkku-, otsa- ja ylempi otsatsakra. Tsakrat ovat väreiltään tummanpunainen, punainen, oranssi, keltainen, vihreä, vaaleansininen, sininen ja violetti. Alin tsakra eli tummanpunainen perustsakra sijaitsee jalkojen alla. Yleisesti kuvitellaan, että nivustaipeessa sijaitseva punainen juuritsakra olisi alin tsakra. Tärkein tekemäni havainto on, ettei ihmisellä ole kruunutsakraa vaan ylin tsakra eli violetti ylempi otsatsakra sijaitsee ylhäällä otsassa. Muut kuusi päätsakraa sijaitsevat näiden välissä. Sivutsakrat sijaitsevat niveltaipeissa ja ovat väriltään keltaisia.
En ole huomannut toimivien tsakrojen lisäävän millään tavoin yliluonnollisia kykyjäni. Tsakrat ovat kuitenkin itsessään mielenkiintoinen henkinen ilmiö.
Tsakrat
27
2932
Vastaukset
Kyllä tuo havaintosi jalkojen alla olevasta perustshakrasta löytyy myös kirjallisuudesta. Ylimmän tshakran paikka on myös ollut hieman epämääräinen mutta jonnekin sinne otsan yläosan, päälaen ja käpylisäkkeen tienoille se yleensä on sijoitettu.
Teosofi Pekka Ervast muuten yhdisti ylemmät seitsemän tshakraa mielenkiintoisella tavalla Jeesuksen käskyihin. Kunkin käskyn meditointi ja noudattaminen vahvistaa aina tiettyä tshakraa:
1. Älä Tapa (Matt. 5:21-26) = Sydän
2. Älä himoitse (Matt. 5:27-32) = Solarplexus
3. Älä vanno (Matt. 5:33-37) = Kurkku
4. Älä vastusta pahaa (Matt. 5:38-42) = Otsa
5. Rakasta vihollisiasi (Matt. 5:43-48) = Sakraali
6. Rakasta lähimmäistäsi, kuten minä olen teitä rakastanut (Joh. 13:34, 15:12) = Kruunu
7. Rakasta Jumalaa yli kaiken (Matt 22:37) = Juuri- Thvol
Olen harrastanut melko paljon meditointia. En kuitenkaan osaa sanoa onko meditaatiosta
ollut apua tsakrojeni kehittämiseen.
Kunnioitan kyllä Jeesusta, mutta käskyistä vihollisen rakastaminen ja erityisesti pahan vastustamatta jättäminen kuulostavat minusta hieman arveluttavilta. Mielestäni pahaa
tulee kirota ja hyvää tulee vahvistaa. - Qad
Thvol kirjoitti:
Olen harrastanut melko paljon meditointia. En kuitenkaan osaa sanoa onko meditaatiosta
ollut apua tsakrojeni kehittämiseen.
Kunnioitan kyllä Jeesusta, mutta käskyistä vihollisen rakastaminen ja erityisesti pahan vastustamatta jättäminen kuulostavat minusta hieman arveluttavilta. Mielestäni pahaa
tulee kirota ja hyvää tulee vahvistaa.Luulen että jippo on siinä että jos aktiivisesti vastustaa pahaa, kiroaa sitä jne. niin silloin kuluttaa valtavasti energiaa siihen. Missä on sydän ja mieli, siellä on sinun energiasi kiinnitettynä ja mitään et saa aikaiseksi.
Keskittymällä vain sen tekemiseen ja ajatteluun mitä ihan oikeasti haluaa, esmes vaikka sitten sitä "hyvää" tavalla tai toisella vähentää energiaa pahuudesta ja se voi vaikka rauhassa kuihtua pois.
"Pahaa" tulee maailmassa aina olemaan, eikä sitä vastusteta haaskaamalla energiaa sen sättimiseen, vaan tekemällä hyvää. Ideaalitilassa. - Tvhol
Qad kirjoitti:
Luulen että jippo on siinä että jos aktiivisesti vastustaa pahaa, kiroaa sitä jne. niin silloin kuluttaa valtavasti energiaa siihen. Missä on sydän ja mieli, siellä on sinun energiasi kiinnitettynä ja mitään et saa aikaiseksi.
Keskittymällä vain sen tekemiseen ja ajatteluun mitä ihan oikeasti haluaa, esmes vaikka sitten sitä "hyvää" tavalla tai toisella vähentää energiaa pahuudesta ja se voi vaikka rauhassa kuihtua pois.
"Pahaa" tulee maailmassa aina olemaan, eikä sitä vastusteta haaskaamalla energiaa sen sättimiseen, vaan tekemällä hyvää. Ideaalitilassa.Mielestäni pahan aktiivinen vastustaminen on yhtä tärkeätä kuin hyvän tekeminen.
Minuun kohdistuva Paha ei kuihdu minnekään itsestään. Uskoisin että tekemäni pienet pahaan kohdistuvat kiroukset ovat vähentäneet minuun kohdistuvaa pahaa ja ovat siten vapauttaneet
energiaani hyvän tekemiseen. Uskoakseni myös Jumala kiroaa pahaa - Qad
Tvhol kirjoitti:
Mielestäni pahan aktiivinen vastustaminen on yhtä tärkeätä kuin hyvän tekeminen.
Minuun kohdistuva Paha ei kuihdu minnekään itsestään. Uskoisin että tekemäni pienet pahaan kohdistuvat kiroukset ovat vähentäneet minuun kohdistuvaa pahaa ja ovat siten vapauttaneet
energiaani hyvän tekemiseen. Uskoakseni myös Jumala kiroaa pahaaItse en usko kiroilevaan tai kiukuttelevaan jumalaan, katson että ne ovat ihan ihmisen ikiomia aktiviteetteja. Jumala - mikä liekään - voinee operoida hyvän ja pahan dualiteetin yläpuolellakin.
- Saag Paneer
Qad kirjoitti:
Luulen että jippo on siinä että jos aktiivisesti vastustaa pahaa, kiroaa sitä jne. niin silloin kuluttaa valtavasti energiaa siihen. Missä on sydän ja mieli, siellä on sinun energiasi kiinnitettynä ja mitään et saa aikaiseksi.
"Pahaa" tulee maailmassa aina olemaan, eikä sitä vastusteta haaskaamalla energiaa sen sättimiseen, vaan tekemällä hyvää. Ideaalitilassa.Kyllä joo olen kanssasi samoilla linjoilla. Miksi vastustaa jotain sellaista, jota ei ole olemassakaan? Voiskos tuota turhemmin aikaansa viettää.
Kummasti elämä muuttui onnellisemmaksi ja ote energisemmäksi, kun jätin hyvä/paha -dualismin ja keskityin vain siihen, miten käyttää hyväksi eri suuntiin kiskovia voimia.
Tässä meitsillä chakrat polttaa ja vatsa on ripulilla, mutta sainpahan hyvin ansaitun vapaapäivän! - Qad
Saag Paneer kirjoitti:
Kyllä joo olen kanssasi samoilla linjoilla. Miksi vastustaa jotain sellaista, jota ei ole olemassakaan? Voiskos tuota turhemmin aikaansa viettää.
Kummasti elämä muuttui onnellisemmaksi ja ote energisemmäksi, kun jätin hyvä/paha -dualismin ja keskityin vain siihen, miten käyttää hyväksi eri suuntiin kiskovia voimia.
Tässä meitsillä chakrat polttaa ja vatsa on ripulilla, mutta sainpahan hyvin ansaitun vapaapäivän!Riippuu miten roikkuu, eli asiathan ovat juuri siten kuin niiden näkee olevan. Hyvä että elämän pikku pirullisuuksistakin saa hyötyä irti. ;)
- Thvol
Qad kirjoitti:
Itse en usko kiroilevaan tai kiukuttelevaan jumalaan, katson että ne ovat ihan ihmisen ikiomia aktiviteetteja. Jumala - mikä liekään - voinee operoida hyvän ja pahan dualiteetin yläpuolellakin.
Hyvä kirous on eri asia kuin kiukuttelu.
Jos Jumala on hyvä, häntä myös luonnollisesti häiritsee pahan olemassaolo.
Jos pahan olemassaolo ei häiritse, tai se ei henkilökohtaisesti kosketa, Ymmärrän kyllä ettei ole tarvetta puuttua siihen. Itse en voi sietää pahaa, joten kiroan sitä. - Pahan olemassaolo
Saag Paneer kirjoitti:
Kyllä joo olen kanssasi samoilla linjoilla. Miksi vastustaa jotain sellaista, jota ei ole olemassakaan? Voiskos tuota turhemmin aikaansa viettää.
Tässä meitsillä chakrat polttaa ja vatsa on ripulilla, mutta sainpahan hyvin ansaitun vapaapäivän!Ehkäpä olet ollut kosketuksissa vain hyvien voimien kanssa ja eivätkä pahat voimat ole sinulle tuttuja, eivät ole olemassakaan. Itse olen kokenut kiusaa pahojen voimien taholta, joten olen pyrkinyt vapautumaan niiden vaikutuspiiristä. Pahan kiroaminen on mielestäni ollut tähän ainoa toimiva keino, sillä itsestään paha ei katoa minnekään. Olisi tietysti mukavaa jos kaikki asiat olisivat hyvin, eikä pahaa olisi olemassakaan, eikä minun tarvitsisi sitä kirota.
- Saag Paneer
Pahan olemassaolo kirjoitti:
Ehkäpä olet ollut kosketuksissa vain hyvien voimien kanssa ja eivätkä pahat voimat ole sinulle tuttuja, eivät ole olemassakaan. Itse olen kokenut kiusaa pahojen voimien taholta, joten olen pyrkinyt vapautumaan niiden vaikutuspiiristä. Pahan kiroaminen on mielestäni ollut tähän ainoa toimiva keino, sillä itsestään paha ei katoa minnekään. Olisi tietysti mukavaa jos kaikki asiat olisivat hyvin, eikä pahaa olisi olemassakaan, eikä minun tarvitsisi sitä kirota.
>>Ehkäpä olet ollut kosketuksissa vain hyvien voimien kanssa ja eivätkä pahat voimat ole sinulle tuttuja, eivät ole olemassakaan.>Itse olen kokenut kiusaa pahojen voimien taholta, joten olen pyrkinyt vapautumaan niiden vaikutuspiiristä.>Pahan kiroaminen on mielestäni ollut tähän ainoa toimiva keino, sillä itsestään paha ei katoa minnekään.>Olisi tietysti mukavaa jos kaikki asiat olisivat hyvin, eikä pahaa olisi olemassakaan, eikä minun tarvitsisi sitä kirota.
- Saag Paneer
Qad kirjoitti:
Riippuu miten roikkuu, eli asiathan ovat juuri siten kuin niiden näkee olevan. Hyvä että elämän pikku pirullisuuksistakin saa hyötyä irti. ;)
Nyt on puhdistunut ja kevyt, tosin hieman heikohko olo. Pakollisen vapaapäiväni ansiosta ratkaisin monen monta ongelmaa, joihin minulla ei ole ollut aikaa paneutua työkiireitteni takia.
- kirjis
Pahan olemassaolo kirjoitti:
Ehkäpä olet ollut kosketuksissa vain hyvien voimien kanssa ja eivätkä pahat voimat ole sinulle tuttuja, eivät ole olemassakaan. Itse olen kokenut kiusaa pahojen voimien taholta, joten olen pyrkinyt vapautumaan niiden vaikutuspiiristä. Pahan kiroaminen on mielestäni ollut tähän ainoa toimiva keino, sillä itsestään paha ei katoa minnekään. Olisi tietysti mukavaa jos kaikki asiat olisivat hyvin, eikä pahaa olisi olemassakaan, eikä minun tarvitsisi sitä kirota.
Energian säilymisen laki pätee myös näissä hienoenergisissä jutuissa:
Mikään ei katoa minnekään, mutta muotonsa voi muuttua, ja toki muuttuukin.
"Pahan" (pelkoa, tuskaa, epämukavuutta ym. mielipahaa aiheuttavan torjutun ja torjuttavan) kiroaminen (eli torjuminen) ei järjen ja kokemuksen mukaan auta mitään. Poistaa enintään joksikin toviksi jotain oireilua, mutta ei muuksi muuta itse syytä, pahan syntyä syvää. Päinvastoin, torjuttavan "pahan" torjuminen kiroamalla tai muulla torjunnalla vain lisää sen "pahuutta" - omaa negatiiviseen väritykseen taipuvaista kokemis- ja reagoimistottumustasi.
On toki kaikenmoista kiusallista henkeä ym. pinttymystä, enkä mene ainakaan vannomaan, että kaikki kummajaiset olisivat pelkästään yksilöllisen yksilöön rajatun alitajunnan kummajaisjuttuja.
Joku perushommeli kuten esim. kundalinimaadoitus tms. (tai mikä omassa uskomusjärjestelmässä parhaiten toimii) ei varmaan ainakaan haittaa tee, jos haluaa olla rauhassa ylimääräisiltä häiriöiltä ja huomionvaatijoilta. Ja kaikessa joutilaisuudessa pähkäillä muailiman asijoita ja kasvatella viisauttaan. Jos maailma itse rauhaa suopi, ei kylläkään näytä sillä päällä oikein olevan.
Tai jos et itse osaa mitään suojausta mutta sellaista koet tarvitsevasi, niin kysy vaikka tuolta saag paneerilta, osaako se "silitellä" tsakra-aistit tms. hieman tuulensuojaisemmiksi poukamiksi, tai tietääkö jonkun toisen luotettavan noidan joka osaa. - kirjokansi
Saag Paneer kirjoitti:
>>Ehkäpä olet ollut kosketuksissa vain hyvien voimien kanssa ja eivätkä pahat voimat ole sinulle tuttuja, eivät ole olemassakaan.>Itse olen kokenut kiusaa pahojen voimien taholta, joten olen pyrkinyt vapautumaan niiden vaikutuspiiristä.>Pahan kiroaminen on mielestäni ollut tähän ainoa toimiva keino, sillä itsestään paha ei katoa minnekään.>Olisi tietysti mukavaa jos kaikki asiat olisivat hyvin, eikä pahaa olisi olemassakaan, eikä minun tarvitsisi sitä kirota.
Hei Saag!
Toimiiko muuten privaattimeili sulle vielä siihen röödis ät jippii -osoitteeseen (en nyt laita tarkassa muodossa tähän esille)?
Ja jos toimii tsekkaatko ja vastaatko, jos laitan kuulumisia?
En viittis turhanpäiten vaivautua, joten kysyn etukäteen.
Tattista vaan etukämmeneen, kirjis - Thvol
kirjis kirjoitti:
Energian säilymisen laki pätee myös näissä hienoenergisissä jutuissa:
Mikään ei katoa minnekään, mutta muotonsa voi muuttua, ja toki muuttuukin.
"Pahan" (pelkoa, tuskaa, epämukavuutta ym. mielipahaa aiheuttavan torjutun ja torjuttavan) kiroaminen (eli torjuminen) ei järjen ja kokemuksen mukaan auta mitään. Poistaa enintään joksikin toviksi jotain oireilua, mutta ei muuksi muuta itse syytä, pahan syntyä syvää. Päinvastoin, torjuttavan "pahan" torjuminen kiroamalla tai muulla torjunnalla vain lisää sen "pahuutta" - omaa negatiiviseen väritykseen taipuvaista kokemis- ja reagoimistottumustasi.
On toki kaikenmoista kiusallista henkeä ym. pinttymystä, enkä mene ainakaan vannomaan, että kaikki kummajaiset olisivat pelkästään yksilöllisen yksilöön rajatun alitajunnan kummajaisjuttuja.
Joku perushommeli kuten esim. kundalinimaadoitus tms. (tai mikä omassa uskomusjärjestelmässä parhaiten toimii) ei varmaan ainakaan haittaa tee, jos haluaa olla rauhassa ylimääräisiltä häiriöiltä ja huomionvaatijoilta. Ja kaikessa joutilaisuudessa pähkäillä muailiman asijoita ja kasvatella viisauttaan. Jos maailma itse rauhaa suopi, ei kylläkään näytä sillä päällä oikein olevan.
Tai jos et itse osaa mitään suojausta mutta sellaista koet tarvitsevasi, niin kysy vaikka tuolta saag paneerilta, osaako se "silitellä" tsakra-aistit tms. hieman tuulensuojaisemmiksi poukamiksi, tai tietääkö jonkun toisen luotettavan noidan joka osaa.Ihmisten välinpitämättömyys on yksi syy maailmalla vaikuttaviin pahoihin asioihin.Suljetaan silmät asioilta joita ei haluta nähdä tai ei vain jakseta välittää. On tietenkin mahdollista,että yksilöön vaikuttava paha estää yksilöä saavuttamasta onnea tai näkemästä ongelmia joiden takia maailma ei ole parempi paikka kaikille. Onko sitten energian haaskausta jos pyrin magian keinoin vaikuttamaan asioihin joita en pidä toivottavina. Saako magia avulla vaikuttaa vain positiivisiin asioihin tai ilmiöihin? Eikö magia mielestänne toimi?
- kirjis
Thvol kirjoitti:
Ihmisten välinpitämättömyys on yksi syy maailmalla vaikuttaviin pahoihin asioihin.Suljetaan silmät asioilta joita ei haluta nähdä tai ei vain jakseta välittää. On tietenkin mahdollista,että yksilöön vaikuttava paha estää yksilöä saavuttamasta onnea tai näkemästä ongelmia joiden takia maailma ei ole parempi paikka kaikille. Onko sitten energian haaskausta jos pyrin magian keinoin vaikuttamaan asioihin joita en pidä toivottavina. Saako magia avulla vaikuttaa vain positiivisiin asioihin tai ilmiöihin? Eikö magia mielestänne toimi?
>Ihmisten välinpitämättömyys on yksi syy
>maailmalla vaikuttaviin pahoihin
>asioihin.Suljetaan silmät asioilta joita ei
>haluta nähdä tai ei vain jakseta välittää.
Kyllä, hyvän ja pahan keskinäisriippuva suhteellisuus ja kulloisestakin näkökulmasta riippuva suhteellisuus ei suinkaan tarkoita, etteivätkö hyvä ja paha ole oloa, eikä pelkästään yksityistä oloa. Meillä - ainakin tässä keskisessä maailmassa - on jaettuja tavoitteita ja toiveita, yhteisiä ongelmia, yhteistä iloa. Mutta tänä päiväinä toiveiden - ainakin sydämestä kumpuavien sellaisten - ja todellisuuden välinen juopa on kuitenkin niin syvä ja synkkä, että useimmat meistä eivät sitä kestä, se on niin ylivoimainen että ei voida muuta kuin sulkea silmät. Ja jos silmien aukeaminen kauhuun tapahtuu esimerkiksi Pekka-Ericin tavoin, niin ei sekään ole kivaa itseä eikä muita kohtaan kun rakkaus muuntuu vihaksi, jota ei osaa suunnata eikä säännöstellä järkevällä tavalla periksiantamattomaksi parannnustyöksi. Loppujen lopuksi mikään ei ole niin tärkeää kuin oppia valitsemaan oikein taistelunsa. Tuota valintaa lääkärit kutsuvat diagnoosin taidoksi.
>On tietenkin mahdollista,että yksilöön vaikuttava
>paha estää yksilöä saavuttamasta onnea tai
>näkemästä ongelmia joiden takia maailma ei ole
>parempi paikka kaikille. Onko sitten energian
>haaskausta jos pyrin magian keinoin vaikuttamaan
>asioihin joita en pidä toivottavina.
Ei ole energian haaskausta pyrkiä vaikuttamaan, vaan energian haaskausta on käyttää sitä taitamattomasti. Ja siitä mielestäni kiroamisessa on kyse, taitamattomuudesta: turhautumisesta, kärsimättömyydestä, pelon valtaan antautumisesta jne. Pahaa ei voiteta pahalla vaan myötähäpeällä, myötätunnolla, rakkaudella; viisaudella ja ymmärryksellä. Näinhän kaikki suuret opettajat opettavat, eivät jättääkseen meitä varjoonsa vaan jotta ylittäisimme opettajamme rakkaudessa ja viisaudessa.
Ja vaikka taitavien ominaisuuksien kehittäminen ja vaaliminen onkin vaikeaa, aina loppumaton savotta, ja erityisen vaikeaa näinä kovina ja yksinäisinä aikoina, kun ihmiskunnan kollektiivinen mielisairaus on yltynyt äärimmilleen ja auttajia on kovin harvassa ja autettavia vain liikaa, niin juuri siksi ne tänä päivänä ovat sitäkin tärkeämpiä. Mutta mitään voi pakottaa, vaan kaiken kypsyminen ja kasvaminen vaatii oman aikansa, joutilaisuutensa. Teki asiat sitten miten päin tahansa. Viisaudessa, tsakroissa jne.
>Saako magia avulla vaikuttaa vain positiivisiin
>asioihin tai ilmiöihin? Eikö magia mielestänne >toimi?
Ongelma tai haaste on pikemminkin se, että se toimii liiankin hyvin. Siksi vastuuta, taitoa ja ymmärrystä on lakkaamatta korostettava. Eikä oppia voi ilman oikeanlaista nöyryyttä. Oppia oppimaan herkeämättä, joka hetki. - Saag Paneer
kirjokansi kirjoitti:
Hei Saag!
Toimiiko muuten privaattimeili sulle vielä siihen röödis ät jippii -osoitteeseen (en nyt laita tarkassa muodossa tähän esille)?
Ja jos toimii tsekkaatko ja vastaatko, jos laitan kuulumisia?
En viittis turhanpäiten vaivautua, joten kysyn etukäteen.
Tattista vaan etukämmeneen, kirjisKäyn tsekkaamassa, ellei tuota roskapostiosoitettani ole syystä tai toisesta suljettu. Käytän sitä varsin satunnaisesti lähinnä just näihin nettituttuihin.
Olen suututtanut näillä palstoilla siis ihan oikeasti muutaman tyypin kommenteillani niin pahasti, että olen varsin varovainen nykyään. Yksi kultti todennäköisesti maksaisi tapporahat teilaamisestani. - Thvol
kirjis kirjoitti:
>Ihmisten välinpitämättömyys on yksi syy
>maailmalla vaikuttaviin pahoihin
>asioihin.Suljetaan silmät asioilta joita ei
>haluta nähdä tai ei vain jakseta välittää.
Kyllä, hyvän ja pahan keskinäisriippuva suhteellisuus ja kulloisestakin näkökulmasta riippuva suhteellisuus ei suinkaan tarkoita, etteivätkö hyvä ja paha ole oloa, eikä pelkästään yksityistä oloa. Meillä - ainakin tässä keskisessä maailmassa - on jaettuja tavoitteita ja toiveita, yhteisiä ongelmia, yhteistä iloa. Mutta tänä päiväinä toiveiden - ainakin sydämestä kumpuavien sellaisten - ja todellisuuden välinen juopa on kuitenkin niin syvä ja synkkä, että useimmat meistä eivät sitä kestä, se on niin ylivoimainen että ei voida muuta kuin sulkea silmät. Ja jos silmien aukeaminen kauhuun tapahtuu esimerkiksi Pekka-Ericin tavoin, niin ei sekään ole kivaa itseä eikä muita kohtaan kun rakkaus muuntuu vihaksi, jota ei osaa suunnata eikä säännöstellä järkevällä tavalla periksiantamattomaksi parannnustyöksi. Loppujen lopuksi mikään ei ole niin tärkeää kuin oppia valitsemaan oikein taistelunsa. Tuota valintaa lääkärit kutsuvat diagnoosin taidoksi.
>On tietenkin mahdollista,että yksilöön vaikuttava
>paha estää yksilöä saavuttamasta onnea tai
>näkemästä ongelmia joiden takia maailma ei ole
>parempi paikka kaikille. Onko sitten energian
>haaskausta jos pyrin magian keinoin vaikuttamaan
>asioihin joita en pidä toivottavina.
Ei ole energian haaskausta pyrkiä vaikuttamaan, vaan energian haaskausta on käyttää sitä taitamattomasti. Ja siitä mielestäni kiroamisessa on kyse, taitamattomuudesta: turhautumisesta, kärsimättömyydestä, pelon valtaan antautumisesta jne. Pahaa ei voiteta pahalla vaan myötähäpeällä, myötätunnolla, rakkaudella; viisaudella ja ymmärryksellä. Näinhän kaikki suuret opettajat opettavat, eivät jättääkseen meitä varjoonsa vaan jotta ylittäisimme opettajamme rakkaudessa ja viisaudessa.
Ja vaikka taitavien ominaisuuksien kehittäminen ja vaaliminen onkin vaikeaa, aina loppumaton savotta, ja erityisen vaikeaa näinä kovina ja yksinäisinä aikoina, kun ihmiskunnan kollektiivinen mielisairaus on yltynyt äärimmilleen ja auttajia on kovin harvassa ja autettavia vain liikaa, niin juuri siksi ne tänä päivänä ovat sitäkin tärkeämpiä. Mutta mitään voi pakottaa, vaan kaiken kypsyminen ja kasvaminen vaatii oman aikansa, joutilaisuutensa. Teki asiat sitten miten päin tahansa. Viisaudessa, tsakroissa jne.
>Saako magia avulla vaikuttaa vain positiivisiin
>asioihin tai ilmiöihin? Eikö magia mielestänne >toimi?
Ongelma tai haaste on pikemminkin se, että se toimii liiankin hyvin. Siksi vastuuta, taitoa ja ymmärrystä on lakkaamatta korostettava. Eikä oppia voi ilman oikeanlaista nöyryyttä. Oppia oppimaan herkeämättä, joka hetki.Valitettavasti on tilanteita jolloin valtion on käytettävä pahaa voimaa. Myötätunto, ymmärrys jne. ei aina ole tarpeeksi tehokas tapa ongelmien käsittelyyn. Yhteiskunnalla on poliisi ja armeija ei toivottavien ilmiöiden käsittelyä varten. Onneksi kuitenkaan kaikkien ei ole pakko kuulua näihin järjestelmiin.
Mielestäni kuitenkin myös magian käyttäjä kohtaa tilanteita jolloin pelkkä positiivisuus ei riitä toivotun vaikutuksen aikaansaamiseksi. Mielestäni kyse ei välttämättä ole taitamattomasta tavasta käyttää magiaa, vaan toivotun vaikutuksen aikaansaamiseksi on oltava kova. On kestettävä negatiivisen taian aiheuttama harmi, jotta saadaan käsitellyksi vielä harmillisempi asia pois päiväjärjestyksestä. Painotan kuitenkin vielä, että en kiroa pahana vaan hyvänä, enkä missään tapauksessa hyväksy magian käyttöä pahana. - Qad
Thvol kirjoitti:
Valitettavasti on tilanteita jolloin valtion on käytettävä pahaa voimaa. Myötätunto, ymmärrys jne. ei aina ole tarpeeksi tehokas tapa ongelmien käsittelyyn. Yhteiskunnalla on poliisi ja armeija ei toivottavien ilmiöiden käsittelyä varten. Onneksi kuitenkaan kaikkien ei ole pakko kuulua näihin järjestelmiin.
Mielestäni kuitenkin myös magian käyttäjä kohtaa tilanteita jolloin pelkkä positiivisuus ei riitä toivotun vaikutuksen aikaansaamiseksi. Mielestäni kyse ei välttämättä ole taitamattomasta tavasta käyttää magiaa, vaan toivotun vaikutuksen aikaansaamiseksi on oltava kova. On kestettävä negatiivisen taian aiheuttama harmi, jotta saadaan käsitellyksi vielä harmillisempi asia pois päiväjärjestyksestä. Painotan kuitenkin vielä, että en kiroa pahana vaan hyvänä, enkä missään tapauksessa hyväksy magian käyttöä pahana.Jos joku vetää kännit ja riehuu kaupungilla, poliisi voi korjata hänet putkaan. En näe tässä mitään pahaa, vaikka onkin ohitettu toisen vapaa tahto - sillä tämä nyt rajoitettu yksilöhän polki toisten ihmisten vapaita tahtoja (olla rauhassa). Mikäli poliisi mätkii syyttä suotta riehujaa pampulla päähän vaikka tämä tokenisi muutenkin, silloin ollaan mielestäni ns. pahan puolella.
Jos joku hyökkää maahamme, voimme toki puolustautua sotimallakin. Mikäli taistelun tuoksinassa havaitsemme itse joutuneemme hyökkääjiksi ja riekkuvamme vieraalla maaperällä, silloin lienemme joutuneet pahan valtaan?
Tarkoitushan on suojata ja varjella heikompiaan mutta ei kostaa. - kirjis
Saag Paneer kirjoitti:
Käyn tsekkaamassa, ellei tuota roskapostiosoitettani ole syystä tai toisesta suljettu. Käytän sitä varsin satunnaisesti lähinnä just näihin nettituttuihin.
Olen suututtanut näillä palstoilla siis ihan oikeasti muutaman tyypin kommenteillani niin pahasti, että olen varsin varovainen nykyään. Yksi kultti todennäköisesti maksaisi tapporahat teilaamisestani.panin postia, tuliko perille?
- Vargtimmen
Thvol kirjoitti:
Valitettavasti on tilanteita jolloin valtion on käytettävä pahaa voimaa. Myötätunto, ymmärrys jne. ei aina ole tarpeeksi tehokas tapa ongelmien käsittelyyn. Yhteiskunnalla on poliisi ja armeija ei toivottavien ilmiöiden käsittelyä varten. Onneksi kuitenkaan kaikkien ei ole pakko kuulua näihin järjestelmiin.
Mielestäni kuitenkin myös magian käyttäjä kohtaa tilanteita jolloin pelkkä positiivisuus ei riitä toivotun vaikutuksen aikaansaamiseksi. Mielestäni kyse ei välttämättä ole taitamattomasta tavasta käyttää magiaa, vaan toivotun vaikutuksen aikaansaamiseksi on oltava kova. On kestettävä negatiivisen taian aiheuttama harmi, jotta saadaan käsitellyksi vielä harmillisempi asia pois päiväjärjestyksestä. Painotan kuitenkin vielä, että en kiroa pahana vaan hyvänä, enkä missään tapauksessa hyväksy magian käyttöä pahana.. .. Mielestäni kuitenkin myös magian käyttäjä kohtaa tilanteita jolloin pelkkä positiivisuus ei riitä toivotun vaikutuksen aikaansaamiseksi.
Eihän tohon usko kukaan ! !? ! !
Kai ny jokainen tajuu ett kyll se riittää
ku on vaan ? - kirjis
Vargtimmen kirjoitti:
. .. Mielestäni kuitenkin myös magian käyttäjä kohtaa tilanteita jolloin pelkkä positiivisuus ei riitä toivotun vaikutuksen aikaansaamiseksi.
Eihän tohon usko kukaan ! !? ! !
Kai ny jokainen tajuu ett kyll se riittää
ku on vaan ?...kunhan vaan olla tässä möllötellään, niin ilmaisu "ku on vaan" sanojen ja niiden ilmeisimpien tulkintojen tasolla ainakaan ei sisällä mitään muutosta, muutoksen mukana muuttumista, suostumista, antautumista, joustoa, sisäistä tajua missä miten milloinkin.
En luule, että siddhien heräämisen, kundaliiniheräämisten jne. vaaroista ihan turhanpäiten varoitetaan, siis väki varoittaa - ja myös mestaa ja polttaa ja psyykelääkittää jne., ja vielä pahempaa, armahtaa ja vaatii. Antaa kuolla niin ettei kuolekaan, antaa päästä irti kaikesta toivosta vain rakastamaan ja toivomaan palaamaan, kuin kissa hiirellä.
Ei mistään mitään järkevää voi sanoa, takertumatta tulkintojen verkkoon. Eikä kukaan edes opeta vaikenemaan. Eikä pidäkään. Vaikeneminenkin on vain sanojen pahaa silmää. - kirjis
kirjis kirjoitti:
...kunhan vaan olla tässä möllötellään, niin ilmaisu "ku on vaan" sanojen ja niiden ilmeisimpien tulkintojen tasolla ainakaan ei sisällä mitään muutosta, muutoksen mukana muuttumista, suostumista, antautumista, joustoa, sisäistä tajua missä miten milloinkin.
En luule, että siddhien heräämisen, kundaliiniheräämisten jne. vaaroista ihan turhanpäiten varoitetaan, siis väki varoittaa - ja myös mestaa ja polttaa ja psyykelääkittää jne., ja vielä pahempaa, armahtaa ja vaatii. Antaa kuolla niin ettei kuolekaan, antaa päästä irti kaikesta toivosta vain rakastamaan ja toivomaan palaamaan, kuin kissa hiirellä.
Ei mistään mitään järkevää voi sanoa, takertumatta tulkintojen verkkoon. Eikä kukaan edes opeta vaikenemaan. Eikä pidäkään. Vaikeneminenkin on vain sanojen pahaa silmää."Armoo, sitä kaikki haluaa,
mutta armoo ei halvalla saa..."
Kuolla osaa jokaiikka, milloin milläkin tavalla; toiset toki taitavemmin. Ja varmaan myös luopua toivosta, armosta, kuolemasta ilman paluuta. Tms.
Mutta suurin niistä on rakkaus. Koska se voittaa paitsi kuoleman, jopa toivottomuuden.
En oleta kenenkään ymmärtävän, en itsenikään. Kunhan höpäjän. Sä olet kuu, mä olen maa... - Thvol
kirjis kirjoitti:
"Armoo, sitä kaikki haluaa,
mutta armoo ei halvalla saa..."
Kuolla osaa jokaiikka, milloin milläkin tavalla; toiset toki taitavemmin. Ja varmaan myös luopua toivosta, armosta, kuolemasta ilman paluuta. Tms.
Mutta suurin niistä on rakkaus. Koska se voittaa paitsi kuoleman, jopa toivottomuuden.
En oleta kenenkään ymmärtävän, en itsenikään. Kunhan höpäjän. Sä olet kuu, mä olen maa...Kiitoksia mielenkiintoisista mielipiteistänne. Kirjoituksianne pohtiessani mieleeni on tullut, että on ehkä mahdollista toteuttaa suurin osa taioista kiroamatta. Esimerkiksi vanha kiroukseni ”kiroan kaiken minuun kohdistuvan pahan” voi saattaa muotoon ”tahdon, että minuun ei kohdistu pahaa” Kumpi sitten lienee parempi tapa toteuttaa taika, kirota vai tahtoa, että ei? Kirous vaikuttaa sanana kuitenkin aika kielteiseltä kirjoitustenne perusteella, joten saattaa olla että minunkin tulisi välttää sen käyttöä, vaikka itse en sitä niin pahana pidäkään.
- Qad
Thvol kirjoitti:
Kiitoksia mielenkiintoisista mielipiteistänne. Kirjoituksianne pohtiessani mieleeni on tullut, että on ehkä mahdollista toteuttaa suurin osa taioista kiroamatta. Esimerkiksi vanha kiroukseni ”kiroan kaiken minuun kohdistuvan pahan” voi saattaa muotoon ”tahdon, että minuun ei kohdistu pahaa” Kumpi sitten lienee parempi tapa toteuttaa taika, kirota vai tahtoa, että ei? Kirous vaikuttaa sanana kuitenkin aika kielteiseltä kirjoitustenne perusteella, joten saattaa olla että minunkin tulisi välttää sen käyttöä, vaikka itse en sitä niin pahana pidäkään.
Voisi teoretisoida että jos ajattelee tai sanoo että "tahdon ettei minuun kohdistu/kohdisteta pahaa" se paha jää palloilemaan irrallaan, mutta jos ajattelisi tai sanoisi että "tahdon minuun kohdistuvan/kohdistetun pahan uudelleenjärjestäytyvän (neutralisoituvan) pelkäksi energiaksi joka toimii rakennusmateriaalina hyviin hankkeisiin" tms.?
Kankeaa, ehkä. Mutta kunhan pohdiskelen. - WideBelief
Qad kirjoitti:
Voisi teoretisoida että jos ajattelee tai sanoo että "tahdon ettei minuun kohdistu/kohdisteta pahaa" se paha jää palloilemaan irrallaan, mutta jos ajattelisi tai sanoisi että "tahdon minuun kohdistuvan/kohdistetun pahan uudelleenjärjestäytyvän (neutralisoituvan) pelkäksi energiaksi joka toimii rakennusmateriaalina hyviin hankkeisiin" tms.?
Kankeaa, ehkä. Mutta kunhan pohdiskelen.Näin.
Hyvinkin notkeaa...
Kankeaksi se muodostuu juuri oman viimeisen virkkeesi kautta vain sinulle itsellesi. Kohdistat ajatuksesi omaan ajatusmaailmaasi jota juuri ymmärsit.
Sanat eivät ole voimattomia, taikka irrallisia.
- Markku.S
Oma kokemus on että perustsakroja on ne seitsemän ja lisäksi jalkapohjista lähtee energiakanavat kuten energiahoitajilla käsistä,lisäksi kaukoparantajilla aivoista (päälakitsakra) ja myöskin silmistä.Avoinna olevat tsakrat lisäävät ihmisen energiatasoa ja niiden kulkua.Pienenä vihjeenä, keskity palleatsakraan.
- Rev
Kiitos havainnoistasi. Mukavaa että jaat jotain mitä olet kokenut, erillään siitä kun yleensä vaan puhutaan ideoista ja ajatusjärjestelmistä sellaisenaan.
Minullekin chakrat ovat alkaneet pikkuhiljaa tulla tutummiksi. Sikäli en sano että erottaisin ne selvästi toisistaan tai ymmärtäisin niiden luonteen tai että edes aina voisin havaita niitä itsessäni tai kaverissa.
Joskus ajattelin, että minun pitäisi tutkia chakroja ja opetella käyttämään niitä. Nykyään tuntuu enemmän siltä, ettei minun tarvitse. Ne ikäänkuin hyrräävät sen mukaan kuten niiden täytyy, sen mukaan miten elämäni milloinkin kulkee.
Voi kuulostaa halventavalta, mutta asia on juuri päinvastoin kun sanon, että chakrojen toiminta minun kokemuksieni mukaan vaikuttaa vähän samalta kuin ruoansulatuksen toiminta. Se on tarpeellista ja se pitää sitä enemmän meteliä mitä vaikeampi siellä on sulattamisprosessi. Silloin kun ei tunne juuri mitään, kaikki on itseasiassa oikein hyvin energiakehossa.
Mutta olen oppinut arvostamaan kaikenlaisia kehon sähköhäiriöitä ja reaktioita tarpeellisina tiellä etenemisen kannalta. Se on vähän niinkuin estottomasti piereskeleminen. Jos se hävettää julkisella paikalla, siitä joutuu maksamaan vatsakipuina.
Samoin chakrojen kanssa. Otaksun, että käytökseni julkisissakin tilanteissa on joskus ulkopuolisen tarkkailijan silmissä vähän outoa, kun en yritä estää sisäisiä prosessejani tapahtumasta, kuten vaikkapa todellisten tunteitteni näyttämistä. Jos tuntuu hyvältä ja naurattaa, itkettää, pelottaa tai vaikka tulisi typeryyden ilmaus, minusta se kaikki tuntuu nykyään tarpeelliselta ja hyvältä tapahtua. Ja tuntuu että chakratkin tykkäävät vapaamielisestä meiningistä, siitä että annan niille luvan hyrrätä miten tykkäävät, yrittämättä käskeä niitä.
Kiinnostavaa on kyllä ollut oppia herkistymään oman energiakehon aistimuksille ja alkaa seuraamaan sitä, kuinka se toimii älykkäästi ja tekee tekoja siitä riippumatta mitä minä ajattelen tai mitä minä haluaisin. Ikäänkuin olisin jotenkin ulkopuolinen omaan kehooni nähden, ihan kreisiä, mutta minkäs teet, siellä ne chakrat pörisee ihan omia aikojeen... c´est la vie! :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123650MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar711928Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811214Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja651035Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33978Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778