Mulle on lääkäri määrännyt aikoinaan tulehduskipuun Napromexiä joka ei oikein tuntunut auttavan. Nyt sain Miranaxia jonka pitäisi olla vähän vahvempaa kuin Napromex mutta tunti tabletin oton jälkeen sattuu edelleen. 2xburana esim. vie kivun tosi tehokkaasti pois mutta burana taas aiheuttaa mulla ummetusta.
Voiko tuo Napromexin ja Miranaxin vaikuttava aine olla vaan sellainen että se ei kaikilla toimi? Ja onko jollain ollut samanlaisia kokemuksia ja jos, niin mikä lääke on auttanut? Harmittaa syödä lääkettä joka auttaa yhtä paljon kuin kalkkitabletti... :(
Ainiin, ja voinko nyt ottaa buranan kun olen syönyt Miranaxin?
Miranax ei auta?
4
15115
Vastaukset
- ja Napromexin
vaikuttava aine, naprokseeni, on pidempivaikutteinen kuin Burana. Ehkä vaikutus alkaa myös hitaammin sitten, en tiedä.
Naprokseeni ja Burana on molemmat tulehduskipulääkkeitä, joten et voi ottaa nyt Buranaa jos otit jo Miranaxin. Sen sijaan parasetamolia (esim. Panadol, Para-Tabs) saisit ottaa, se on eri ryhmän lääke. - Kuukkeli*
Hei tietäjät, mulla on n. 40 kappaletta Miranaxeja kotona kun lääkäri määräsi aika ison satsin ja ei niitä sitten tarvinnutkaan kuin pari. Mietin nyt sitä että uskaltaako noita käyttää ns. buranan korvaajana ihan perus särkylääketilanteissa? Vai onko toi jotenkin spesifi kipulääke jota ei pidä mihinkään jännityspäänsärkyyn tms. ottaa?
- aivan hyvin
ottaa tavalliseenkin särkyyn. Esim. kuukautiskipuihin sitä määrätään usein, koska se on pitkävaikutteisempi kuin Burana. Muistaakseni Miranaxia saa ottaa sen pitkävaikutteisuuden vuoksi vain 2 kertaa päivässä, mutta sehän lukee reseptissä että mikä on annostelu.
- Kuukkeli*
aivan hyvin kirjoitti:
ottaa tavalliseenkin särkyyn. Esim. kuukautiskipuihin sitä määrätään usein, koska se on pitkävaikutteisempi kuin Burana. Muistaakseni Miranaxia saa ottaa sen pitkävaikutteisuuden vuoksi vain 2 kertaa päivässä, mutta sehän lukee reseptissä että mikä on annostelu.
Juu 2 kertaa päivässä saa maksimissaan ottaa, ja hyvä tietää että se on ihan "turvallinen" lääke. Sitä saa kuitenkin vaan reseptillä niin jotenkin mietitytti, että voiko sitä sitten syödä sillon tällön ihan peruspäänsärkyyn. Kiitos vastauksesta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan463030Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272854- 1212306
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631326- 111276
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39912Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13792