Ostin just Fiat Punto-98

onko heikkoja kohtia

Ostin just tossa Punto 55 -98. Mitä siinä voisi olla heikkoja kohtia. Voisiko sillä ajaa muutaman vuoden. Takalasin pyyhin ei nyt ainakaan toimi.
Kaikki muu toimii ja autolla ajettu 160.000.
Huoltokirjat on tallella.
Kysyy: Leena, korkeakouluopiskelija.

7

3080

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkup kirjoittaja

      Maksoin 1.300€. Siinä on talvi- ja kesärenkaat.Nyt kävin vaihdattamassa rengasliikkeessä talvirenkaat alle. Työ maksoi 20€.
      Malli on 1.1 Punto 55. Toistaiseksi hyvin hyrrää, vaikka olen ajanut vasta alle 100 kilometriä.
      T:Leena

      • fiatjeps

        itse olen kanssa ollut aikeissa ostaa puntoa, saman mallista, mutta en ole vielä vaihtanut. maksoit ainakin mielestäni hyvän hinnan. samanlaista on tarjottu 2000€ mulle, ajomäärä 83tkm.. hihnanvaihtoväli on 60tkm, eli se tulee 180tkm kohdalla vastaan sitten.. pieniä sähkövikoja varmaan löytyy, mutta eihän sellaset ajoa haittaa.. muuta en osaa oikein sanoa.

        kauanko siitä riittää autoa, riippuu siitä paljonko tulee ajoa vuodessa, mutta koita saada pois käsistä ennenkuin tulee 200tkm täyteen, saat vielä jotain vaihdossakin siitä.. työn hinta oli ainakin normaali, sitä 20€ se suunnilleen tahtoo olla..

        eteläeuroopan pikkuautoille tyypillistä on että 300tkm jälkeen niitten huolto menee niin kalliiksi että kannattaa ennemmin ostaa toinen kappale.


      • fiatjeps
        fiatjeps kirjoitti:

        itse olen kanssa ollut aikeissa ostaa puntoa, saman mallista, mutta en ole vielä vaihtanut. maksoit ainakin mielestäni hyvän hinnan. samanlaista on tarjottu 2000€ mulle, ajomäärä 83tkm.. hihnanvaihtoväli on 60tkm, eli se tulee 180tkm kohdalla vastaan sitten.. pieniä sähkövikoja varmaan löytyy, mutta eihän sellaset ajoa haittaa.. muuta en osaa oikein sanoa.

        kauanko siitä riittää autoa, riippuu siitä paljonko tulee ajoa vuodessa, mutta koita saada pois käsistä ennenkuin tulee 200tkm täyteen, saat vielä jotain vaihdossakin siitä.. työn hinta oli ainakin normaali, sitä 20€ se suunnilleen tahtoo olla..

        eteläeuroopan pikkuautoille tyypillistä on että 300tkm jälkeen niitten huolto menee niin kalliiksi että kannattaa ennemmin ostaa toinen kappale.

        parasta on tarkistaa että pohja on ruostesuojattu, tee se ennen kuin suolaat pohjan talviajossa.. toivottavasti reikiä ei vielä ole mutta jos meinaat sitä kerran vielä leimauttaa uudestaankin niin suosittelisin lämpimästi ettei tarvitse paikkailla ennen katsastusta. käsijarru voi olla sellainen heikko kohta myös mihin saattaa kosahtaa leimaus.


    • saattaa olla

      ihan jumissa, koska sitä ei käytetty. eli vähän vääntelee sitä käsivoimin, silloin kun se kytketty päälle, saattaapi auttaa. Ainakin mulla auttoi. Kyllä viatin kestävyys on yksilöllistä, itsellä toiminut moitteitta. Talvisin vaan pakoputki jäätynyt umpeen , oikeesti.

      • Punto 95

        Mulla oli sama juttu takalasin pyyhkimen kanssa - liikuttelu auttoi. Pakoputkikin yhtenä talvena oli jäässä.
        Muuten toiminut hyvin - kuluvia osia joskus vaihdettu. Ajettu yli 200 tkm ja toimii edelleen moitteettomasti.


    • kalikula miinus

      Ehkä olet jo pulmasi ratkaissut, mutta kokeile sellaista kikkaa, että laitat takalasin pyyhkimeen virrat päälle ja otat pyyhkärin varresta kiinni ja heilautat kevyesti sivusuunnassa;jolloin mekanismin pitäisi lähteä toimimaan. On toiminut omassa 75 Puntossani vm 98. Ongelma on talvisaikaan jatkuva kun sulka jäätyy lasiin kiinni.

      Turvallisia kilometrejä toivottaen Kelikula Miinus.

      • ong

        etulasin pyyhin toimii vain nopealla asennolla..sulake on kunnossa olisko jotain tietoa..pitäis auto katsastaa..tai löytyykö netistä jotain korjauskirjaa?? kiitos..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6153
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3738
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1955
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1768
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1626
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1455
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1448
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      31
      1365
    Aihe