Eläinlääkärin avustaja

elukka

Onko olemassa mitään sellaista ammattia kuin eläinlääkärin avustaja tai ehkä jollain toisella nimikkeellä, mutta kuitenkin on töissä vastaanotolla? haluaisin hirveästi ammatin eläinten parista, mutta en oikein keksi muuta kuin joku eläintenhoitaja.Sellaiseen on koulutusta ainakin ammattikoulun puolella, mutta amikseen en kuitenkaan mene, sillä olen jo 20-vuotias. Joten tietäsikö joku jotain missä voisi kouluttautua työskentelemään eläinten parissa. Esim. lahden seudulla.

6

5686

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valittaa

amiksesta. Mikset voi mennä parikymppisenä amikseen? Minä menin 22-vuotiaana, ja kun valmistuin niin heti töihin ja alkupalkka 3600e/kk.

• tipatsu

Pieneläinhoitaja avustaa eläinlääkäriä. Miten aiot hankkia ammattitaidon työhön, jos et halua opiskella alaa? Lahden seudulla olisi koulukin. Oppisopimuspaikkaa voi tietysti kysellä, mutta alalle on niin paljon tunkua, että voivat ottaa töihin koulutetun ihmisen.

• avustaa eläinlääkäriä

Lahden seudulla on ainakin Asikkalassa (Asikkalan kirkonkylässä) joku opisto, jota kaverini kävi ja josta valmistuu pieneläinhoitajaksi. Opiskelijat oli eri-ikäisiä, 16-36 vuotiaita. Olisiko koulun nimi ollut joku Päijänne-instituutti..

• MatteHeikkinen

Olen lukiolaisopiskelija, ja olen toiminut reilun vuoden ajan yhdellä yksityiseläinlääkärillä vastaanotto avustajana. Tähän "ammattiin" itselläni ei ole mitään erikoiskoulutusta, vaan ainoastaan peruskoulun oppimäärä ja 4H-Dogsitter - koulutus. Ja tietenkin kiinostus eläinlääkärin toimenkuvaa kohtaan.

Syksyllä 2009 oli lukiossa taksvärkkipäivä, joten päätin kysyä töitä tämän saman (ammatinharjoittaja) eläinlääkärin vastaanotolta, jossa olen aiemmin ollut Tet-harjoittelussa. Töitä tuli taksvärkkipäivälle, ja päivän lopuksi ell kysyi, että kiinostaako minua erilaisissa leikkauksissa avustaminen. Tietenkin kiinosti, joten sain vastaanotto avustajan paikan.

Työskentelen vastaanotolla osa-aikaisesti, vapaa-ajalla ja lukioaikojen puitteissa, pääsääntöisesti avustan leikkauksissa (valvon nukutusta, lääkitsen eläinlääkärin ohjeiden mukaan ja autan tarvittaessa leikkausalueella). Loma-aikoina saatan olla töissä kokopäiväisesti.

Tähän ammattin ei tarvitse ammattikoulua (sillä minä en ole ammattikoulua käynyt), ainoastaan halua oppia uutta eläimistä, halua työskennellä eläinten (ja eläinlääkärin) parissa ja reipasta asennetta. Myös eläinharrastukset ovat iso plussa avustajan paikkaa etsiessä.

http://www.twitter.com/MatteHeikkinen

• Eläintenystävä

Millaista palkkaa saat ell. avustajana? Itsellänikin olisi nyt mahdollisuus päästä kyseisenlaisiin hommiin (varsinaista koulutusta alalle ei myöskään minulla ole..) ja mietityttää että millaista palkkaa osaisin kysellä/'vaatia'.

• Anonyymi

Jo 20v😆 arvelin itse lähteä ensi vuoden puolella eläintenhoito puolelle ammattikouluun ja täytän 46v, tyttö meni ammattikouluun samaan paikkaa johon minäki menen mutta puutarha puolelle ja hän täyttää kohta 23v

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      58
      5564
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      198
      3622
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      18
      2428
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      22
      2375
    5. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      9
      1258
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      65
      1058
    7. Huonosti.

Oletko kohdellut kaivattuasi huonosti? Miksi?
      Ikävä
      102
      1048
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      86
      1035
    9. Rötösherra käräjillä

Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu
      Ähtäri
      18
      1022
    10. Häneen rakastuminen oli sellaista

että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta
      Ikävä
      79
      975
    Aihe