HELPPII!!

kysymy

Niin, että kun minulla on niin lyhyet kynnet, olen ottamassa teko-kynsaä. Ystävälläni oli teko kynnet mutta ne eivät kunnolla pysyneet. Toisella ystävällänikin oli tekokynnet, mutta hän sai kynsinauhan tulehduksen.

Mitkä/ minkälaiset tekokynnet teidän mielestä kannattaa ottaa? Ja sattuuko se, kun kynnet ottaa pois? (tuleeko tulehduksia, tai muuta vastaavaa?)

9

2419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kynsiviila

      Mulla oli rakennekynnet ja sain kynsisienen. Se on kuulemma yleistä jos on rakennekynnet, koska kosteus jää sinne kynnen alle eikä pääse haihtumaan normaalisti. Siitä lähti koko kynsi pois kahdesta sormesta. Sattui aivan sairaasti ja lisäksi sattui kun poistettiin ne muut tekokynnet.

      Nyt kasvatan takaisin omia kynsiäni. Ostin kynnenkasvatusöljyä ja lakkaan hyvällä akryylilakalla kerran viikossa. Kynnet kasvavat lakan suojassa tosi hyvin.

      • eipäs..

        Ei TODELLAKAAN ole yleistä että rakennekynsistä tulee kynsisieni.
        Ei ole vaan osattu laittaa.
        SEKÄ ei se kosteus sitä tee, vaan bakteeri.

        Tämä on tieto, rakennekynsiä teen pajon.


      • mieltä
        eipäs.. kirjoitti:

        Ei TODELLAKAAN ole yleistä että rakennekynsistä tulee kynsisieni.
        Ei ole vaan osattu laittaa.
        SEKÄ ei se kosteus sitä tee, vaan bakteeri.

        Tämä on tieto, rakennekynsiä teen pajon.

        Tekijä ilmeisesti ei huolehtinut hygieniasta, tai sitten huoltoväli oli liian pitkä jonka takia ongelmia tuli...


      • kolmekyntinen

        Aivan sama vika! Mullakin on toisesta kädestä kahdesta sormesta kynnet irti! Ensin yhdestä kynnestä alkoi kasvuraja vetäytyä toisesta reunasta ja pian se oli puoliksi irti. Sitten huomasin että viereisessäkin kynnessä on sama menossa. Menin sinne kynsistudioon ja geelit poistettiin mutta kaksi kynttä ehti mennä pilalle. Minusta se ei kyllä kovin kovasti sattunut.

        Mutta harmittaa, kun mitään korvausta ei tullut, vaikka ne maksoi paljon. Yrittivät periä maksun siitä geelien poistostakin ja väittää että se oli mun oma vika kun ne kynnet lähti, mutta en maksanut. Helsingin keskustassa ja siistin näköinen paikka, tekijä oli kosmetologi ja kynsikoulutuksen saanut.


      • ...
        kolmekyntinen kirjoitti:

        Aivan sama vika! Mullakin on toisesta kädestä kahdesta sormesta kynnet irti! Ensin yhdestä kynnestä alkoi kasvuraja vetäytyä toisesta reunasta ja pian se oli puoliksi irti. Sitten huomasin että viereisessäkin kynnessä on sama menossa. Menin sinne kynsistudioon ja geelit poistettiin mutta kaksi kynttä ehti mennä pilalle. Minusta se ei kyllä kovin kovasti sattunut.

        Mutta harmittaa, kun mitään korvausta ei tullut, vaikka ne maksoi paljon. Yrittivät periä maksun siitä geelien poistostakin ja väittää että se oli mun oma vika kun ne kynnet lähti, mutta en maksanut. Helsingin keskustassa ja siistin näköinen paikka, tekijä oli kosmetologi ja kynsikoulutuksen saanut.

        Kuinka kauan aikaa oli kulunut kynsien laitosta kun menit sinne uudestaan?
        Luulisi et olis antanu AINAKIN osan rahoista takasin ja geelien poiston TIETYSTI ilmasiks..
        Mikä oli heidän perustelunsa miten olit muka itse kynnet pilannut?


      • peukku
        eipäs.. kirjoitti:

        Ei TODELLAKAAN ole yleistä että rakennekynsistä tulee kynsisieni.
        Ei ole vaan osattu laittaa.
        SEKÄ ei se kosteus sitä tee, vaan bakteeri.

        Tämä on tieto, rakennekynsiä teen pajon.

        Tarkotin tykätä tästä, tuli vahingossa peukku alas :(
        Minä oon teheny geelikynsiä ja myös tippejä käyttäny, ei oo koskaan tullu kynsisientä tai muuta sairautta.


    • stailisti

      Alkoipa karmia selkäpiitä kun lueskelin noita juttuja kysnsisienistä ja tulehduksista tms.. Kävin juuri geelikynsikoulutuksen ja aloin vasta tehdä kynsiä. Koulutuksessa toki käytiin kaikki ongelmat läpi ja tekijän vastuu. Sain sen käsityksen, että kunhan pidän kynsipöydän ja välineet puhtaana (vaihdan alustana käytetyn pyyhkeen joka asiakkaan välillä ja pesen sekä desinfioin välineet) ongelmia ei pitäisi tulla. Varmaankin joillekin tulee ongelmia vaikka kynsienlaittaja olisi tehnyt kaiken oikein? Hirveää olisi jos joltain lähtisi kynsiä tekemäni työn takia!!
      Entä geelikynsien poisto.. Mielestäni vähemmän kivulias tapa on poistaa viilaamalla kaikki pois kuin liottamalla ja repimällä. Voiko ok? En halua satuttaa asiakasta.

      • Entinen geelikynsi

        Liottamalla ja repimällä kun otettiin geelit niin sattui todella paljon. Ehkä logiikka meni niin että "kun tuo haluaa luopua kynsistä, niin sehän on entinen asiakas eikä siis mitään väliä miltä siitä tutuu?"

        Kannattaisi viilata, vaikka siihen ehkä meneekin enemmän aikaa. Asiakas voisi uskaltaa tulla toistekin, jos ei satu niin kovasti.


      • opoopooooopp
        Entinen geelikynsi kirjoitti:

        Liottamalla ja repimällä kun otettiin geelit niin sattui todella paljon. Ehkä logiikka meni niin että "kun tuo haluaa luopua kynsistä, niin sehän on entinen asiakas eikä siis mitään väliä miltä siitä tutuu?"

        Kannattaisi viilata, vaikka siihen ehkä meneekin enemmän aikaa. Asiakas voisi uskaltaa tulla toistekin, jos ei satu niin kovasti.

        Ensin liotetaan, sitten viilataan, liotetaan lisää ja taas viilataan. Lähtee parhaiten!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5674
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1987
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      13
      1295
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe