hoi jännitysniska-

vaivaiset?

semmosta kysyttävää teiltä että onko kellään ollu muistin kanssa ongelmia? itse olen jo yli pari vuotta kärsinyt jännitysniskasta,olen 26v,pahasti jo kroonistunut että kipu läsnä 24/7,harvat yöt nukun läpeensä heräämättä,päänsärkyjä sekä äkillisiä "suonenvetoja" päässä(ilkeän tuntuisia),väsymystä,huimausta,keskittymisvaikeuksia..jne mutta nyt on jo jonkin aikaa ollu ongelmia muistin kanssa,menoja unohtuu,en heti muista edellis päivän tapahtumia,läheiset valittaa kun ei mene perille mulle mitä ovat sanoneet,vaikka olen kuunnellut=),saattaa ihan itsestään selvät asiat jäädä tekemättä(vessa vetämättä,levy päälle,avaimet oveen) mitä en ole ikinä ennen tehny.ja joskus tuntuu olo epätodelliselta,päässä vaan heiluu. asiat ei vaan enää mee jakeluu niinku normaalisti menis.

lääkärissä ja fysioterapiassa oon käyny,tarjottiin sitä triptyliä jota kokeilin yhden pillerin mutta laitto väsyttää niin pirusti että en ala moisia syömään,olen pienen lapsen äiti joten en ala olemaan tokkurassa illalla jonkun lääkkeen takia.ja haluaisin poistaa syyn,en helpottaa oireita koska kipukynnykseni ei ole kovin alhainen joten turhia mulle.fysioterapeutti sanoi että työni maalarina on pahasta joten suosittelee alanvaihtoa.helpommin sanottu kuin tehty.eli eipä ole apua kunnallisesta lääkäristä.
nyt olen ollut pois töistä jo jonkin aikaa,oireet vähän helpottuneet mutta eivät paljoa ja palautuu ennalleen kun teen kyseisiä töitä.olen suunnitellut pääseväni hierojalle josko siitä olis apua,vaatii tosin varmasti monia kertoja ja rahaa..mutta olen suunnitellut pysyväni omassa ammatissani mutta ongelmani on että miten pääsen eroon tästä jännitysniskasta..

4

2461

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoidettu
    • Hyvät kokemukset

Luepa edellisen keskustelun vastaus Mc Kenziestä. Minulla oli juuri noita oireita ym. tosi pahana ja pitkään. Minulla alkoi heti auttamaan, suosittelen ainakin kokeilemaan. Työtä vaatii, mutta ei tämä ainakaan sairaslomalla parane, tietysti jos saat sillä aikaa ja voimia tehdä tätä parantavaa jumppaa niskallesi ja selällesi. TOSI HYVÄ!

• toinen tapaus

On kyllä, muisti tosiaan pätkii välillä.
      Mullakin sellainen ammatti mikä on pahasta (somistaja), kun joutuis kurkottelemaan paljon ylöspäin ja kiipeilemään korkeuksissa tikkailla ja raahaamaan usein ihan älyttömän painaviakin somisteita, sekä työskentelemään paljon myös tietokoneella, paineen alaisena kovassa kiireessä (vaatii myös aikamoista skarppiutta, mitä nyt ei tunnu kyllä olevan pätkääkään), mitkä kaikki pahentaa oireita ja etenkin noista kiipeilyhommista voi tulla äkillisen huimauksen takia hengenvaarallisia.

Nyt en vaan satu olemaan missään vakituisessa työsuhteessa. Viimevuodet olen ollut hoitovapaalla, toiselle paikkakunnalle muuton jälkeen.
      Työkkärissä jouduttiin tekemään nyt siis uudelleenkartoitus, mitä töitä pystyn ottamaan jatkossa vastaan.
      Vähän vaikeelta tuntuu kuitenkin löytää jokin uusi homma.

Terveyskeskuslääkäri ei ollut alussa edes ottaa todesta näitä vaivojani ja kesti tosi kauan ennenkuin suostui kirjoittamaan tuonne työkkäriinkin jonkinlaisen todistuksen.
      Laittoi siihen vielä, että kipukynnykseni on tosi alhainen. Ja p....t, päinvastoin olen ollut aina harvinaisen korkean kipukynnyksen omaava.
      Enkä todellakaan ole mennyt lääkäriin valittamaan itse kipuja sillä tavalla kuin lääkäri tuntuu sen käsittävän (ja yrittävän esim. vain lusmuilla "laiskuuttani" tms. töistä), vaan olen ollut huolissani kipujen SYISTÄ ja haluan poistaa ne syyt.
      Lääkäri kuvittelee kuitenkin vaan ilmeisesti, että olen pelkästään yliherkkä marisija, joka valittaa suureen ääneen joka vihlaisua ja sitä rataa...

Hoidoksi sain minäkin vain sitten yhtä mielialalääkettä, joka kuulemma auttaa kipuihin, mutta en pystynyt sitä syömään, kun tulin niin täysin tokkuraiseksi ja jähmeäksi (ja hirveät turvotukset -oireet muistutti lähinnä jotain kilpirauhasen vajaatoiminnan oireita), että en kertakaikkiaan pystynyt elämään niiden kanssa, kun on myös pieni lapsi hoidettavana ja liuta eläimiäkin (myös isoja), mutta sitähän lääkäri ei ymmärtänyt. Ainoa neuvo oli vaan, että pitäis jaksaa sitkeästi yrittää vaan sitä lääkettä syödä.
      Niinpä...
      Nyt yritän seuraavaksi kai sitten tuollaista OMT-fysioterapiaa ja myös itsenäistä jumppaa kotona.

• MäSänä

Sinuna ottaisin sitä Triptyliä edes jonkun aikaa, että saisit kipukierteen katkaistua. Triptylin vaikutukset näkyy vasta n.2 viikkoa lääkkeen aloittamisen jälkeen, eikä se väsytä kuin alkupäivinä. Syön sitä ite ja kaverinikin syö eikä väsymystä ole enää. Vaiva on veemäinen ite olen sen kokenut enkä ole vieläkään siitä päässyt eroon...7 vuotta just tuli täyteen siitä, että niskat on aina jökissä, mutta päänsärky lähti Triptylillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6434
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3843
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3230
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      370
      1746
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1340
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      999
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      976
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      900
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      879
    Aihe