kuinka löydän isäni?????

Nimetön

Osaisiko kukaan kertoa onko mitenkään mahdollista saada yhtyttä isään jonka on nähnyt viimeksi 3 vuotiaana (ikää nyt jo 30). Tiedossa ovat nimi, syntymäaika ja asuinpaikkakunta. Yritin väestörekisterin kautta saada osoitteen, mutta se on salainen. Samoin puhelinnumero.

Suostuuko esim. poliisi, sos.toimisto, maistraatti selvittämään asiaa.

51

13469

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei halua että

      tavoitetaan!

      • Nimetön

        Suomessa on varmasti "muutama" muukin, jolla on salainen osoite ja puh.numero. Tai esim. prepaidliittymä. En jaksa uskoa, että tiedot olisivat salaisia mun takia, koska ei olla oltu missään tekemisissä 27 vuoteen.

        Vai onks omakohtaista kokemusta?? Pitikö laittaa tiedot salaisiksi, ettei lapset löydä.....


      • ex-hullu-huume-hörhö-mies
        Nimetön kirjoitti:

        Suomessa on varmasti "muutama" muukin, jolla on salainen osoite ja puh.numero. Tai esim. prepaidliittymä. En jaksa uskoa, että tiedot olisivat salaisia mun takia, koska ei olla oltu missään tekemisissä 27 vuoteen.

        Vai onks omakohtaista kokemusta?? Pitikö laittaa tiedot salaisiksi, ettei lapset löydä.....

        löydä sitä...eikä löytäny...


    • vois

      poliisin kautta löytää? Kun hyvin esittää asiansa, niin eiköhän tuu selville isän tiedot

      • saattaisi

        auttaa. Oletko syntynyt avoliitossa? Eli silloin isäsi olisi joutunut tunnustamaan isyytesi ja siitä on dokumentti sosiaavirastossa. Kunhan vaan tiedät syntymäkuntasi, menet sen kunnan virastoon.
        Jos äitisi on reilu, hän kertoo sinulle sen minkä tietää. Ja saattaa olla, että tietää yllättävän paljon. Jokuhan sinun elatusmaksut on joskus maksanut.... Oletettavasti. Tiedätkö mitään isäsi vanhemmista, sisaruksista.. Suomi on helvetin pieni maa, joku tuntee aina jonkun...


      • kirkkoherranvirastosta
        saattaisi kirjoitti:

        auttaa. Oletko syntynyt avoliitossa? Eli silloin isäsi olisi joutunut tunnustamaan isyytesi ja siitä on dokumentti sosiaavirastossa. Kunhan vaan tiedät syntymäkuntasi, menet sen kunnan virastoon.
        Jos äitisi on reilu, hän kertoo sinulle sen minkä tietää. Ja saattaa olla, että tietää yllättävän paljon. Jokuhan sinun elatusmaksut on joskus maksanut.... Oletettavasti. Tiedätkö mitään isäsi vanhemmista, sisaruksista.. Suomi on helvetin pieni maa, joku tuntee aina jonkun...

        saat sukuselvityksen... maksaa ehkä 5 egee... Eli tilaat itsstäsi virkatodistuksen, siinä on aika paljon tietoa!


      • on muutot
        kirkkoherranvirastosta kirjoitti:

        saat sukuselvityksen... maksaa ehkä 5 egee... Eli tilaat itsstäsi virkatodistuksen, siinä on aika paljon tietoa!

        Jos isäsi on asunut silloin samalla paikkakunnalla kun synnyit, voit aloittaa siitä jäljittää hänen jälkiään kirkkoherranvirastosta.
        Kirkonkirjoihin merkitään kaikki seurakuntalaisten muutot.

        Jos hän on muuttanut paikkakunnalle B, pyydä siellä
        tutustua kirkonkirjoihin ja jatka edelleen minne hän on mennytkin. Edellyttäen tietysti ettei ole väestörekisterissä.

        Netistä voisit googlesta kauhoa sen nimisiä. Tiedä vaikka kävisi säkä ja olisi jossain yhteyksissä lehtijutussa, yhdistystouhussa tms. netissä.

        Älä masennu, jos löydettyäsi isäsi hän ei vastaa unelmaisukin piirteitä. Anna hänelle aikaa tottua sinuun.


      • Ongelmahan on silloin
        on muutot kirjoitti:

        Jos isäsi on asunut silloin samalla paikkakunnalla kun synnyit, voit aloittaa siitä jäljittää hänen jälkiään kirkkoherranvirastosta.
        Kirkonkirjoihin merkitään kaikki seurakuntalaisten muutot.

        Jos hän on muuttanut paikkakunnalle B, pyydä siellä
        tutustua kirkonkirjoihin ja jatka edelleen minne hän on mennytkin. Edellyttäen tietysti ettei ole väestörekisterissä.

        Netistä voisit googlesta kauhoa sen nimisiä. Tiedä vaikka kävisi säkä ja olisi jossain yhteyksissä lehtijutussa, yhdistystouhussa tms. netissä.

        Älä masennu, jos löydettyäsi isäsi hän ei vastaa unelmaisukin piirteitä. Anna hänelle aikaa tottua sinuun.

        huomattavasti pienempi. Ed. mainittua seurakunta keinoa voi käyttää isoissa kaupungeissakin, koska eri kaupunginsosat voi olla jakaantuneet srk-osiin joilla on eri kirkonkirjat.

        Jos on pienempi paikkakunta mene paikalliseen baariin ja ala kysellä miehestä. Vaihda baaria ja kyseltäviä tarpeellinen määrä.


      • mainoksen uhri
        Ongelmahan on silloin kirjoitti:

        huomattavasti pienempi. Ed. mainittua seurakunta keinoa voi käyttää isoissa kaupungeissakin, koska eri kaupunginsosat voi olla jakaantuneet srk-osiin joilla on eri kirkonkirjat.

        Jos on pienempi paikkakunta mene paikalliseen baariin ja ala kysellä miehestä. Vaihda baaria ja kyseltäviä tarpeellinen määrä.

        Ainakin televisiomainos sanoo, että heidän numerostaan saa kaikkien puhelinnumerot, soita vain tiedusteluun.

        Ihan periaatteellisella tasolla kysyn, onko tosiaan mahdollista pitää osoite- ja asuintietonsa salaisina? Millä perusteella? Miten pitää menetellä, että voi saada nämä tiedot salaisiksi?

        Jos kuitenkin tiedät kaupungin, jossa ko. henkilö asuu, niin lähetä postia. Vaikkapa kirjattu kirje, että tiedät viestin menneen perille.


      • Tiltaltti
        mainoksen uhri kirjoitti:

        Ainakin televisiomainos sanoo, että heidän numerostaan saa kaikkien puhelinnumerot, soita vain tiedusteluun.

        Ihan periaatteellisella tasolla kysyn, onko tosiaan mahdollista pitää osoite- ja asuintietonsa salaisina? Millä perusteella? Miten pitää menetellä, että voi saada nämä tiedot salaisiksi?

        Jos kuitenkin tiedät kaupungin, jossa ko. henkilö asuu, niin lähetä postia. Vaikkapa kirjattu kirje, että tiedät viestin menneen perille.

        jos haluaa. Minulla ovat kyseiset tiedot olleet salaisia jo 10 vuotta, enkä aio laittaa niitä enää vapaasti saataviksi. Nyt minut tavoittavat vain ne, joille olen antanut yhteystietoni. Minua loukkaa ajatuskin siitä, että joku penkoo tietonsa salanneen sukulaisen tietoja. Mielestäni tämän ketjun aloittajan pitäisi lopettaa touhunsa. Tuskinpa isä ilahtuu jos löytää tyttärensä jonain päivänä oveltaan. Kyllä hänellä on ollut omat syynsä laittaa tiedot salaisiksi.

        Ellet tiedä, miten se tapahtuu voin vähän infota. Väestörekisterissä voi vain täyttää lomakkeen, missä määrittelee osoitetietojen julkisuuden. Laitoin omat osoitetietoni täysin salaisiksi. Puhelinnumeron saa salattua ottamalla yhteyttä omaan operaattoriin.

        Perusteita tietojen salassa pitoon on yhtä paljon kuin on tietonsa suojanneita. Miksi ylipäätään kaikkien tietojen pitäisi olla saatavissa?


    • hitman.

      Jos hän on biologinen isäsi on sinulla oikeus saada tietää yhteystiedot, vaikka ne salaisia olisivatkin. Tämä on fakta. Jos ne tantat siellä väestörekisterikeskuksessa tai seurakunnan virastossa eivät ole yhteistyökykyisiä, niin viskaa mua maililla. Mulla on keinot saada kenen tahansa tiedot selville. Puolustusvoimilla on lupa saada kenen tahansa henkilötiedot.

      Ihmettelen muutenkin ihmisiä jotka piilottelevat henkilötietojaan. Kaiken maailman turvakiellot ja muu härpäke. Otan ilomielin selville ihmisten henkilötietoja jotka haluavat piiloutua.

      [email protected]

      • Nimetön

        kiitos tästä tiedosta. Kyllä hän on isyytensä tunnustanut, koska hänen tiedot olivat väestörekisteristä tilaamassani lapussa.


      • väärinkäyttää

        oikeuttaan saada salattuja tietoja, ja jakelee niitä sitten yksityisihmisille ympäri maan?

        TOSI PUOLUSTUSVOIMAT..hahhahahha........


      • Tiltaltti

        jos menet käyttämään omia valtuuksiasi väärin, voit jäädä nalkkiin. Minullakin on valtuudet Väestörekisteriin, mutta ei tulisi mieleenkään käyttää niitä kenenkään salaisien tietojen penkomiseen. Jokaisella on oikeus salata osoitetietonsa myös sukulaisilta, jos niin haluaa. Minä olen elänyt viimeiset 10 vuotta onnellista elämää ilman sukulaisiani. Yksi pääsi taannoin sattumalta jäljilleni, veljeni tuttava oli nähnyt minut ja kiertänyt taloyhtiöt sillä alueella läpi löytäen nimeni. Sain veljeltäni kirjeen, johon vastasin siihen malliin, että se oli veljeltä viimeinen yhteydenotto. Järkytyin kirjeestä todella paljon, ja suon kaikille oikeuden pitää tietonsa salassa.

        Meillä muuten seurataan Väestörekisterissä käymisiä, joten jos joku alkaisi tutkia tietoja siellä turhan ahkerasti, kärähtäisi ja tulisi kengän kuva persuuksiin. Uskon Puolustusvoimissa olevan samat säännöt. Voin muuten käräyttää sinut jo nyt tuon sähköpostiosoitteen perusteella. Mieti sitä!


      • salainen agentti
        väärinkäyttää kirjoitti:

        oikeuttaan saada salattuja tietoja, ja jakelee niitä sitten yksityisihmisille ympäri maan?

        TOSI PUOLUSTUSVOIMAT..hahhahahha........

        Joten Tiltaltin ei tarvitse enää vaivautua. Aika uskomatonta touhua - jos ylipäätään on totta. Katsotaan, mitä tuleman pitää.


      • hahahaa...
        väärinkäyttää kirjoitti:

        oikeuttaan saada salattuja tietoja, ja jakelee niitä sitten yksityisihmisille ympäri maan?

        TOSI PUOLUSTUSVOIMAT..hahhahahha........

        Hitman...Hhahaaahaahaahahahah!!!


    • kohtalotoveri

      Miksi haluat tavata hänet?... Hänkö on sinut ja äitisi ehkä jättänyt? On turha elää itsesäälissä! Lähtötilanne ei selviä viestistäsi.

      Mikä on motiivisi tavata hänet? Kysy itseltäsi kaikki vaikeat kysymykset, ennenkuin etsit hänet käsiisi ja anna hänelle anteeksi. Hän on tiensä valinnut. JOS hän haluaa sinut tavata, kyllä hän sinut etsii.

      Jos ÄITISI on lähtenyt sinut mukanaan, on asia toinen, riippuen siitä, MIKSI ei yhteyttä isääsi ole ollut.

      Minua ei isäni edes tunnustanut, ja oma äitini jätti minut 1/2vuotiaana. Jumala huolehtii kuitenkin lapsistaan, siksi en ole katkera, ja siitä kiitän juuri HÄNTÄ!

      Olen käynyt läpi kaikki hylkäämiset,kuten sanotaan. Monta vuotta siihen meni,prosessi oli pitkä, mutta kun sen on tehnyt, on TODELLA vapaa menneestä.

      Olen sitä mieltä,että hän, joka hylkää, jos haluaa, myös tulee jonain päivänä takaisin, kun on omasta lapsesta kysymys. Turha tunkeutua kenenkään elämään.

      Vai että oikein poliisin sun muun viranomaisen avulla sinä isääsi jahtaat! En suosittele.

      • sinunkin asias!

        Jos hylkäämiset aiheuttivat ton että uskoon on täytynyt "hurahtaa" ja lopettaa oma ajattelu, ja antaa uskon ajatella sun puolestas. Säälittävää.


      • Nimetön

        Siksipä haluaisinkin hänet löytää, että saisin tietää mitä silloin kauan sitten on tapahtunut. Äitini kertomuksiin kun ei ole luottamista. Hän ei suostu puhumaan kokoasiasta.

        En ole ketään jahtaamassa. En ole edes varma vielä, haluanko koskaan häntä tavata, vaikka saisinkin yhteystiedot selville. Enkä tunkemassa kenenkään elämään. Ei meille mielestäni enää voi muodostua mitään isä-poika suhdetta.

        Mitähän tarkoittaa turha elää itsesäälissä....

        Onnea valitsemallasi tiellä.


      • Tiltaltti
        Nimetön kirjoitti:

        Siksipä haluaisinkin hänet löytää, että saisin tietää mitä silloin kauan sitten on tapahtunut. Äitini kertomuksiin kun ei ole luottamista. Hän ei suostu puhumaan kokoasiasta.

        En ole ketään jahtaamassa. En ole edes varma vielä, haluanko koskaan häntä tavata, vaikka saisinkin yhteystiedot selville. Enkä tunkemassa kenenkään elämään. Ei meille mielestäni enää voi muodostua mitään isä-poika suhdetta.

        Mitähän tarkoittaa turha elää itsesäälissä....

        Onnea valitsemallasi tiellä.

        salaisia osoitetietoja mistään rekisteristä. Tämä on ehdoton fakta, olen nimittäin salannut omat tietoni ja sukuni on yrittänyt kysellä osoitettani Väestörekisteristä saamatta tietojani. Edes sisarukseni eivät ole niitä saaneet. Suvussa on poliiseja, joilla on mahdollisuus saada myös salaisía tietoja, mutta he eivät halua käyttää oikeuksiaan väärin. Eli salainen on salainen etkä saa isäsi osoitetta, vaikka kuinka kinuaisit. Mitään laittomia konsteja en suosittele kokeilemaan, vaikka joku tarjoutuisikin käyttämään valtuuksiaan väärin.


    • salapoliisi 1

      Onko sinun ikäsi 30? mikä on isäsi ikä?

      Kun sinulla on tiedossa paikkakunta, niin miltä ajalta?

      Onko siihen paikkakuntaan mitään yhteyksiä? Yritä sitä kautta. Joku varmasti tunnistaa isäsi.

      Minulla on todettu velipuoli, jota en ole koskaan tavannut, eikä isäni ole häntä tunnustanut. Perinnöissäkään hän ei ollut saavana, mutta kun olen nähnyt hänen kuviaan, niin on kuin ilmetty isäni.

      Joskus nuoruudessa olen hänet nähnyt, niin lapsena, että en ymmärtänyt hänen viestiään. Kerro isälle terveisiä, mutta älä äiti kuullen!

      Siitä alkoi myöhemmin tajuamani tilanne inhoon häntä kohtaa.

      Kuitenkin olisin vuosien jälkeen halunut tavata häntä, mutta silloinen mieheni kielsi yhteydenoton. Vankila kundi!

      Jos minä itse en tietäisi isästä ja äidistä, pistäisin maailman mullinmallin ja saisin sen selville. Aivan varmasti.

      Mitä tulee näihin "luotettaviin" rekisterin pitäjiin, niin valtion hallinto palkkaa meitä työllistettäviä rahapulassaan mitä "luotettavimpiin" tehtäviin.

      Nimi vain paperiin ja mitään kontrollia ei ole.
      Siinä selviää osoitteet, rikokset, kuten kuoleman syytkin. Tosi on.

    • ..tavoittaa...

      vanhempaansa! Minusta halusi yrittää selvittää menneisyyttäsi on erittäin hyvä peruste yrittää tavoittaa isääsi. Vanha kirjakin taisi sanoa jotakin totuudesta joka tekee vapaaksi. Voi olla että tietojen salaisuus on ehdoton väestörekisterissä ja poliisilla, mutta nuo epäviralliset keinot voivat olla aika toimiviakin... ...kuppiloiden tarjoilijat tietämälläsi paikkakunnalla,... jos isäsi on syrjäytynyt niin seurakuntien diakoniaruokailut, hyväntekeväisyysjärjestöjen kahvilat, kenties paikkakunnan kirjasto... kyllä isäsi varmasti jossakin liikkuu ja joitakin ihmisiä tapaa.. ...ja joku tietää jotakin.

      • ???

        Eikö jo yhteystietojen salaiseksi laittaminen kerro siitä, että isä haluaa elää omaa elämäänsä. Minusta tyttären pitäisi antaa asian olla. Isän oven takana saattaa olla ikävä yllätys, jos tytär menee soittamaan ovikelloa. Saattaa käydä niin, että ovi lyödään kiinni nenän edestä. Miksi penkoa menneitä? Minä olen kiinnostunut sukututkimuksesta, mutta en sukulaisistani. Haluan siis tietää suvun historian, mutta en tutustua sukulaisiini henkilökohtaisesti.


      • ...ja uskon isän...
        ??? kirjoitti:

        Eikö jo yhteystietojen salaiseksi laittaminen kerro siitä, että isä haluaa elää omaa elämäänsä. Minusta tyttären pitäisi antaa asian olla. Isän oven takana saattaa olla ikävä yllätys, jos tytär menee soittamaan ovikelloa. Saattaa käydä niin, että ovi lyödään kiinni nenän edestä. Miksi penkoa menneitä? Minä olen kiinnostunut sukututkimuksesta, mutta en sukulaisistani. Haluan siis tietää suvun historian, mutta en tutustua sukulaisiini henkilökohtaisesti.

        ...pystyvän itse estämään löydetyksi tulemisensa jos haluaa ehdottomasti niin. Mutta jos hän on ollut tekemisissä lapsensa kanssa siihen asti kun tämä oli kolmivuotias, niinkuin asianomainen edellä kertoi, niin asia ei ole välttämättä niin ehdoton isällekään. Ja toisekseen, sekin että näkee isän ovelta ja kokee sen oven läimäytyksen, on jonkinlainen totuus. Tuskin poika siitä rikki menee, onpahan saanut selvitettyä jotakin siitä kuka ja millainen isänsä on.

        Mistä tämä suuri velvollisudentunto monella keskustelijalla suojella isää kohtaamasta aikuista poikaansa tulee? Minä luulen, että isä mielellään kertoisi pojalleen omasta puolestaan pojan varhaisista vuosista ja lähdöstään perheestä. Ja vaikka ei haluaisikaan niin ei hänkään poikansa yhteydenottoyrityksistä rikki mene.

        Minun mielestäni lapsella on oikeus edes yrittää saada yhteys vanhempaansa. Ja mielestäni se on erityinen oikeus, muilla kaikenmaailman ex-puolisoilla tai sukulaisilla ei ole sitä samalla lailla kuin jälkeläisellä. Ymmärsin niin että keskustelun aloittajalle isän etsinnässä on kyse halusta saada tietää mikä hajotti hänen lapsuudenperheensä. Ja sellainen totuus vapauttaa elämään eteenpäin.


      • ???
        ...ja uskon isän... kirjoitti:

        ...pystyvän itse estämään löydetyksi tulemisensa jos haluaa ehdottomasti niin. Mutta jos hän on ollut tekemisissä lapsensa kanssa siihen asti kun tämä oli kolmivuotias, niinkuin asianomainen edellä kertoi, niin asia ei ole välttämättä niin ehdoton isällekään. Ja toisekseen, sekin että näkee isän ovelta ja kokee sen oven läimäytyksen, on jonkinlainen totuus. Tuskin poika siitä rikki menee, onpahan saanut selvitettyä jotakin siitä kuka ja millainen isänsä on.

        Mistä tämä suuri velvollisudentunto monella keskustelijalla suojella isää kohtaamasta aikuista poikaansa tulee? Minä luulen, että isä mielellään kertoisi pojalleen omasta puolestaan pojan varhaisista vuosista ja lähdöstään perheestä. Ja vaikka ei haluaisikaan niin ei hänkään poikansa yhteydenottoyrityksistä rikki mene.

        Minun mielestäni lapsella on oikeus edes yrittää saada yhteys vanhempaansa. Ja mielestäni se on erityinen oikeus, muilla kaikenmaailman ex-puolisoilla tai sukulaisilla ei ole sitä samalla lailla kuin jälkeläisellä. Ymmärsin niin että keskustelun aloittajalle isän etsinnässä on kyse halusta saada tietää mikä hajotti hänen lapsuudenperheensä. Ja sellainen totuus vapauttaa elämään eteenpäin.

        Minä olen koko ajan mieltänyt aloittajan naispuoliseksi, mutta samapa tuo. Jos kuka tahansa alkaisi saada salattuja tietoja hyvillä stooreilla, oltaisiin suossa. Minunkaan tietojani ei kukaan saa. Siitä olen pitänyt huolen.


      • ..mutta...
        ??? kirjoitti:

        Minä olen koko ajan mieltänyt aloittajan naispuoliseksi, mutta samapa tuo. Jos kuka tahansa alkaisi saada salattuja tietoja hyvillä stooreilla, oltaisiin suossa. Minunkaan tietojani ei kukaan saa. Siitä olen pitänyt huolen.

        ...tässä tapauksessa salaajan historiaan liittyy lapsi. Ja lapsella on oikeus yrittää tavoitella isäänsä!Kun se ei nyt tietojen salaamisen vuoksi ole virallista tietä mahdollista niin mikään laki ei tule rikotuksi siinä että kyselee kuppiloista ym. Kun ei ole kyse pelivelkojen perijästä eikä ilmeisesti kostonhaluisesta ex-vaimostakaan vaan omasta jälkeläisestä...


      • ???
        ..mutta... kirjoitti:

        ...tässä tapauksessa salaajan historiaan liittyy lapsi. Ja lapsella on oikeus yrittää tavoitella isäänsä!Kun se ei nyt tietojen salaamisen vuoksi ole virallista tietä mahdollista niin mikään laki ei tule rikotuksi siinä että kyselee kuppiloista ym. Kun ei ole kyse pelivelkojen perijästä eikä ilmeisesti kostonhaluisesta ex-vaimostakaan vaan omasta jälkeläisestä...

        kirjastoillakin on salassapitovelvollisuus. Tarkasti ottaen ravintoloiden ja kuppiloiden henkilökuntakaan ei saa kertoa asiakkaistaan mitään. Pitäisin tällaista tietojen hankintaa muutenkin epävarmana, sillä eiväthän likimainkaan kaikki suomalaiset käy kaljalla kuppiloissa. Meillä mies käy paikallisessa ehkä kerran tai kaksi kertaa vuodessa ja silloinkaan hän ei puhu kenenkään kanssa mitään. Ja jos puhuukin ei kerro itsestään. Näin hän on kantaväelle satunnaiskävijä, jota vilkaistaan pari kertaa hänen mennessään ovesta sisälle, mutta siihen se jääkin.

        Tuntuukin omituiselta tällainen oletus, että kapakoissa kyllä tiedetään. Ei tiedetä!


    • Kuppilat ja baarit

      Etsintäsi herätti palstalla kovan keskustelun siitä kuinka paljon tietosuojaa pitää kunnioittaa. Minusta olisi kiinnostavaa kuulla kuulumisiasi asian suhteen. Onko mitään selvinnyt?

      Toivon sinulle voimia ja viisautta etsintääsi.

      • nimetö

        En ole edennyt asiassa. Enkä ole vieläkään varma teenkö asian eteen mitään vai annako olla. (Jaksaako nähdä vaivaa) Ilmoittelen jos asiassa tapahtuu edistystä.


    • isipappa g

      SINÄKÖ SE OLET KAUAN KADOKSISSA OLLUT PIENOKAISENI????

    • oppeliini

      Tiedätkö, Nimetön, mikä isä on?

      Isä on vastuuntunnollinen aikuinen joka huolehtii, hoitaa ja rakastaa jälkikasvuaan, ohjaa häntä elämän alkutaipaaleella ja on esimerkkinä,tukena ja turvana lapsen kasvaessa sekä henkisesti että taloudellisesti.

      Se että sinä olet saanut alkusi on jonkun permanluovutuksen tulos. Tuo mies joka saatoi sinut alkuun, EI ole isä. Se on vain spermanluovuttaja jolla ei ole ollut minkään valtakunnan mielenkiintoa sinua kohtaan. Suomen kokoisessa maassa hänen olisi ollut aivan liian helppo löytää sinut ja tulla tueksi jos olisi halunnut sitä edes tiiman vertaa!

      Onko ihme ettei äitisi halua puhua koko miehestä.
      Teet todella suuren virheen jos alat kaivelemaan tuota oliota, siitä ei hyödy kukaan, kaikkein vähiten sinä itse.

      Jos äitisi on elossa, miksi et keskittäisi huomiosi ja tukesi häneen? Hän on sen ansainnut.

      • sinulle.......................

        on jo annettu; kirkkoherranvirasto, verotoimisto, sosiaalitoimisto, baarit ja kuppilat jne.

        Mielestäni on hyvin ymmärrettävää että haluat tavata isäsi. Itse vastaavassa tilanteessa olisin jo aikoja kaivellut hänet käsiini.

        Parasta on varustautua asiaan sillä mielellä, että kunhan näen naaman, ei sen suuremmin odotuksin.

        Silloin ei mahdollinen pettymyskään niin karvasta. Mutta voihan olla, että isäsi on kaikki nämä vuodet ajatellut sinua, mutta ei uskaltanut enää ottaa yhteyttä, kun aikaa on kulunut.

        Suosittelen ehdottomasti joka tapauksessa etsimään hänet. Hänellä alkaa olla jo ikääkin.


      • Tiltaltti
        sinulle....................... kirjoitti:

        on jo annettu; kirkkoherranvirasto, verotoimisto, sosiaalitoimisto, baarit ja kuppilat jne.

        Mielestäni on hyvin ymmärrettävää että haluat tavata isäsi. Itse vastaavassa tilanteessa olisin jo aikoja kaivellut hänet käsiini.

        Parasta on varustautua asiaan sillä mielellä, että kunhan näen naaman, ei sen suuremmin odotuksin.

        Silloin ei mahdollinen pettymyskään niin karvasta. Mutta voihan olla, että isäsi on kaikki nämä vuodet ajatellut sinua, mutta ei uskaltanut enää ottaa yhteyttä, kun aikaa on kulunut.

        Suosittelen ehdottomasti joka tapauksessa etsimään hänet. Hänellä alkaa olla jo ikääkin.

        jo yhteystietojan salauskin kerro siitä. Mielestäni asian pitäisi antaa olla. Minäkin olen kadonnut suvultani ja mutkan kautta olen kuullut, että minua on yritetty jäljittää mutta onnistumatta. Työpaikallenikin on soitettu ja kysytty jollain tekosyyllä osoitettani, eivät ole saaneet. Meillä on ehdoton salassapitovelvollisuus.


    • Olen jäänyt miettimään etsi...

      Toivottavasti tilanteesi on seljinnyt toivomallasi tavalla.

    • kikka 2

      Ota yhteyttä pelastusarmeijaan. Eräs ystäväni sai sitä kautta tiedot äidistään, joka oli antanut Hänet suoraan synnytyslaitokselta adoptoitavaksi. Onnea yrityksellesi.

    • Kovistyttö

      Miten mä voin saaha tietoo mun isästä? Äiti ei kerro mitään, enkä oo koskaan ees kuullu mitään isästäni tai nähny isääni. Aion kyllä jotenki saaha nimen tai puh.numeron selville, mutta miten???? Helppiääähh  

      • kokeile111

        ..Neuvojani: Kannattaa yrittää sinnikkäästi painostaa äitiäsi kertomaan. Esim, kerro mahdollisuudestasi saada taloudellista apua isältäsi/ isän vanhemmilta, kenties joskus perintöä. Kerro äidillesi, että HÄN ottaa kaiken tuon pois sinulta, mikä laillisestikkin kuuluisi sinulle!
        Sitten muita tapoja: katsele äidin vanhoja nuoruusvalokuvia, kysele hänen( sen aikaisten) bestis -ystäviensä nimet. He voivat joskus tietää asioista.Soitat heille/ pyydät kahville juttelemaan. Entäpä oma mummisi? Hän voi tietää/epäillä jotain. Äitisi siskot/veljet voivat epäillä jotain henkilöä.
        Voisitko kysyä synnytyssairaalastasi syntymätodistusta, jos siihen on kirjoitettu isäsi nimi?


      • kuulut menneisyyteen
        kokeile111 kirjoitti:

        ..Neuvojani: Kannattaa yrittää sinnikkäästi painostaa äitiäsi kertomaan. Esim, kerro mahdollisuudestasi saada taloudellista apua isältäsi/ isän vanhemmilta, kenties joskus perintöä. Kerro äidillesi, että HÄN ottaa kaiken tuon pois sinulta, mikä laillisestikkin kuuluisi sinulle!
        Sitten muita tapoja: katsele äidin vanhoja nuoruusvalokuvia, kysele hänen( sen aikaisten) bestis -ystäviensä nimet. He voivat joskus tietää asioista.Soitat heille/ pyydät kahville juttelemaan. Entäpä oma mummisi? Hän voi tietää/epäillä jotain. Äitisi siskot/veljet voivat epäillä jotain henkilöä.
        Voisitko kysyä synnytyssairaalastasi syntymätodistusta, jos siihen on kirjoitettu isäsi nimi?

        ja faijan mahdollinen perhe. Korkeintaan tulee vain ero. En katselisi vaimona mitään expenskoja.


      • Onnea etsintään
        kuulut menneisyyteen kirjoitti:

        ja faijan mahdollinen perhe. Korkeintaan tulee vain ero. En katselisi vaimona mitään expenskoja.

        älä usko tuota edellistä kirjoittajaa. Ei mitään eroja tule. Isäsi taatusti ilahtuu, ja samoin muut mummo, ukki, sedät, serkut, mahdolliset sisarukset, varmasti!


    • jp

      jotkut ihmiset ei vaan näytä tajuuvan tätä asiaa jos joku ihminen ei tiedä jotain tärkeää ihmistä ni sydämessä on aukko sitä ei oikeesti tajua jos sitä ei puutu itseltä . omasta isästä ei mitään tietoa ja se kaivertaa/tulee kaivertamaan aina sydäntäni vaikka oma perhe on jo josta olen onnellinen mutta se jokin puuttuu ja haluisin löytää sen jonkin sydämmeeni ikää kumiskin jo 25v. toivon vain joskus saavani täytettyä sen kolosen jota en usko näillä tiedoilla täyttää voi.

    • Pauliina....

      Kaikille isättömille: Olin samanlaisessa tilanteessa, isä hävis eron jälkeen ja en kuullut hänestä sen jälkeen kun olin 5vuotias kun sain lapsen aikuisena päätin etsiä hänet mutta sitten tuli kuolin ilmoitus ja se olikin sitten myöhästä. Elän loppuelämäni tietämättä miltä isäni näytti ja minkälainen hän oli, mutta löysin pari tätiä ja setää ja serkkuja mikä on plussaa ja joista en ennen tiennyt mitään. He ovat kertoneet minulle isästäni ja täytyy sanoa että sekin on ollut tarpeen.
      Etsikää muuten ette saa vastauksia, se vaatii rohkeutta kylläkin.
      Jotkut kommentit tässä palstalla on todella julmia ja eivät tiedä mistä puhuvat todellakaan. Isät älkää tehkö lapsia jos ette aio olla heidän elämässä. Usein miehet häipyy sen takia että haluavat näin kostavan jotain lapsen äidille mutta sekin jo näyttää minkälainen mies on. Minä suosittelen yksityisetsivää, heille tämä voi olla aika helppokin homma.

    • Zerofangora

      olen 11.v tyttö. en ole nähnyt isääni elämäni aikana ikinä. Tiedän vain hänen etunimensä. Äitinikään ei tiedä sukunimeä.=( olisi tooosi mukavaa tietää kuka mun isä on ja muuta sälää tietoa siitä.=(=(äitini ei ole kertonut siitä oikeen mitään...=(

    • H nimetön

      Miten voisin löytää isäni olen syntynyt vuonna 84 enkä ole nähnyt sitä koskaan.

    • isää etsimässä -82

      Onko kukaan löytänyt isäänsä jos tietää suunnilleen pelkän etunimen, syntymävuoden 5 vuoden tarkkuudella ja asuinpaikkakunnan 30 vuoden takaa? Minulla on todella puutteelliset tiedot, eikä äitini kerro/tiedä muuta. Väestötietojärjestelmistä tuskin noilla tiedoilla löytyy mitään?!

    • jp8888

      itsellä tilanne 0 % tietoo isästä mut en anna perix monelta palstalta tullu paskaa niskaa ku ei ymmärrä tilannetta ja jos joskus löydän isäni ja hänellä perhe en tuppaannu siihen koska en halua rikkoa sitä. mutta ilen halukas tietämään myös tietoja jolla olisi jotenkiin mahdollista selvittää asia ? olen kuullut dna jutuista mut kaikki enkun kielel ni ei oikee uppoo. joten auttakaa kaikkia palstalla olevia jos voitte

    • Anonyymi

      En osaa auttaa. Itseltäni on kateissa 3 lasta, jotka äitinsä kidnappasi, nyt 13-18 vuotiaita. Olleet kadoksissa täysin useita vuosia. Ilmeisesti jossain Suomessa. Heistä jatkuva päivittäinen suru ja tuska. Myös pettymys kun eivät ole itse etsineet minua.

      • Anonyymi

        Soita Väestörekisterikeskuksen osoitetoimistoon puh 0 6000 1000. Maksaa vain pari euroa kun et jää jaarittelemaan kauaksi.


    • Anonyymi

      Uskoisin että vain ykstyisetsivä voisi ehkä auttaa tällaisessa tilanteessa.

      Valitettavasti suomessa kun on oikeus "kadota", eli jos joku ehdottomasti haluaa niin että häntä ei "löydetä", niin tähän on ihan oikeasti oikeus, jota poliisikin joutuu noudattamaan.

      Poliisi voi toki löytää henkilön, mutta polisilla ei ole oikeutta tai velvollisuutta kertoa kenellekään yhtään mitään jos henkilö haluaa olla "kadoksissa".

    • Anonyymi

      Käy kaupan maito hyllyillä

    • Anonyymi

      Kirkonkirjoista löydät. Etsi seurakuntasi ja kysele sieltä.

    • Anonyymi

      se lähti hakee maitoo

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6123
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3886
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2254
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1880
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1333
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      959
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      36
      901
    Aihe