Jaahas, tuleepas tänää kysymyksiä paljon mieleen...
Paljon puhutaan Jeesuksen toisesta tulemisesta, ylöstempauksista jne. mitä se tarkottaa? Ei jostain syystä oo menny kalloon, että mitä se käytännössä tarkottaa. Siis tietty sakki katoaa taivaisiin? mites loput? loppuuko maalima siihen, vai jatkuuko elämä? Meinaan vaan että kannattaako alkaa lapsia tänne enää väsäämään, jos kaikki kohta loppuu.
Ja sitten puhutaan että kun kristinusko on levitetty joka puolelle, sen jälkeen tuo tapahtuu? Sitä en myöskään ymmärrä kun uskovat, (muutama lähipiirissä) on niin kauhean innoissaan kaikenlaisista "merkeistä"....jokainen maanjäristys jne on selvä merkki lopunajoista. ja sitten käydään kokouksissa kuulemassa profetioita, joissa lupaillaan sitä loppua, ja sitten ollaan ah niin onnellisia! oikein herkutellaan asialla. koko ajan odotetaan jotain tulevia, eikä eletä tässä hetkessä...siinähän menee elämä hukkaan.
Jeesuksen tuleminen?
17
422
Vastaukset
niin muistan kuulleeni ihan samanlaista opetusta helluntaiseurakunnassa.
Olen miettinyt aivan samoja asioita ja ollut ihan samanlaisessa tilanteessa kuin sinä:)
Ei niihin ole olemassa mitään yksiselitteistä vastausta.- mk81
"Ei niihin ole olemassa mitään yksiselitteistä vastausta."
Niinpä, ja sekös tässä ottaakin pannuun:) - larkkinen
tietäisivät kyseisten raamatunpaikkojen käytännöt sen paremmin kuin muutkaan? Hehän ovat vain ihmisiä ja tekevät inhimillisä tulkintoja asioista mistä kenelläkään ei ole tietoa.
kyselet. Oot kummamies, toisinaan uskot toisinaan oot tekemässä mitä sattuu , olet ihan rikkinäinen ihminen, ja siitä syystä, että et ole ollut vilpitön, kun olet muka uskonut Jeesukseen, ja kun ei Hän ole mielestäsi täyttänyt ensinnäkin rahalla kukkaroasi, ja muutenkin olet vaatimassa Häneltä kaikkea mahdollista omiin himoihisi.
Olisi paljon parempi, ette edes enää mainitse Jeesuksen nimeä, jos kerran et voi olla vilpitön ja tosissasi pelastusta etsimässä.- mk81
ai no pyydän anteeksi. Kyselen koska en tiedä. Olen uskonot jeesukseen, sitten taas en jnejne. en voi sille minkään että mietin ja punnitsen näitä asioita.
- mk81
"olet ihan rikkinäinen ihminen, ja siitä syystä, että et ole ollut vilpitön, kun olet muka uskonut Jeesukseen, ja kun ei Hän ole mielestäsi täyttänyt ensinnäkin rahalla kukkaroasi, ja muutenkin olet vaatimassa Häneltä kaikkea mahdollista omiin himoihisi."
Olen rikkinäinen ihminen, myönnän. Se ei vaan johdu mistään jeesuksista vaan lapsuudesta(paranemaan päin onneks). Ja mitä tuohon raha-asiaan tulee, olin avun tarpeessa, ja oli pakko sitä pyytää....myös Jumalalta. Ja en ole pyytänyt Jumalalta omiin himoihini mitään, ne pystyn tyydyttämään ihan itse. mk81 kirjoitti:
ai no pyydän anteeksi. Kyselen koska en tiedä. Olen uskonot jeesukseen, sitten taas en jnejne. en voi sille minkään että mietin ja punnitsen näitä asioita.
jos ihminen ajattelee asioita itsenäisesti ja eri näkökulmista. Kun ottaa koko sisäisen ohjelmistonsa laahkosaarnurilta vastaan sellaisenaan, on ilmeisesti ehjä ja tasapainoinen (lahkolainen).
- Kempiläinen
mk81 kirjoitti:
"olet ihan rikkinäinen ihminen, ja siitä syystä, että et ole ollut vilpitön, kun olet muka uskonut Jeesukseen, ja kun ei Hän ole mielestäsi täyttänyt ensinnäkin rahalla kukkaroasi, ja muutenkin olet vaatimassa Häneltä kaikkea mahdollista omiin himoihisi."
Olen rikkinäinen ihminen, myönnän. Se ei vaan johdu mistään jeesuksista vaan lapsuudesta(paranemaan päin onneks). Ja mitä tuohon raha-asiaan tulee, olin avun tarpeessa, ja oli pakko sitä pyytää....myös Jumalalta. Ja en ole pyytänyt Jumalalta omiin himoihini mitään, ne pystyn tyydyttämään ihan itse.>>Olisi paljon parempi, ette edes enää mainitse Jeesuksen nimeä, jos kerran et voi olla vilpitön...
Onko tämän lausunnon takana kristillinen rakkaus? Ei, vaan hengellinen ylpeys. Siinä näkyy taas helluntailaisille ja muille ns. vapaille suunnille tyypillinen kahtiajako: me 'pyhät' kristityt ja muut 'pahat' pakanat.
Minusta sinulla ei ole tässä mitään anteeksipyytämistä vaan niillä helluntailaisila, jotka ovat luokitelleet sinut jumalattomaksi. Tässä he rikkovat Jeesuksen nimenomaista kieltoa: 'älkää kadotustuomiota lausuko...'.
Jeeksuksen tulemuksesta helluntailaisten piirissä on pitkään ollut vallalla kaksivaiheinen oppi: ensin tulee Jeesus, joka vie omansa pois maan päältä, sitten tulee hirmuinen ahdistus ja jäljelle jääneiden olot käyvät sietämättömäksi. Tämä oppi ei kuitenkaan ole raamatullinen, koska se jättää huomiotta seuraavat hyvin yksiselitteiset raamatunkohdat:
Matt 24:21. Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule. 22. Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
...
29. Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät. 30. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella. 31. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
Ilm 7:9. Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään, ...
13. Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?" 14. Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
Minä uskon, että helluntailaisten ja muiden karismaatikkojen odottama suuri herätys vielä tulee. Mutta se ei tule sillä, että 'juhlitaan Jeesusta' ylistyskokouksissa. Se tulee vasta suuren ahdistuksen myötä ja edellyttää, että uskovat nöyrtyvät ja palaavat takaisin Jeesuksen alkuperäisen opetukseen:
Luuk 6:35. Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa, toivomatta saavanne mitään takaisin; niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille. 36. Olkaa armahtavaiset, niinkuin teidän Isänne on armahtavainen. 37. Älkääkä tuomitko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan. - poika.tuntureilta
Työmies2 kirjoitti:
jos ihminen ajattelee asioita itsenäisesti ja eri näkökulmista. Kun ottaa koko sisäisen ohjelmistonsa laahkosaarnurilta vastaan sellaisenaan, on ilmeisesti ehjä ja tasapainoinen (lahkolainen).
"Ellet usko, ole uskovinas niin sinut hyväksytään", sanottiin jossain ja viisaasti sanottiinkin.
- mk81
poika.tuntureilta kirjoitti:
"Ellet usko, ole uskovinas niin sinut hyväksytään", sanottiin jossain ja viisaasti sanottiinkin.
"Ellet usko, ole uskovinas niin sinut hyväksytään", sanottiin jossain ja viisaasti sanottiinkin."
Niin se näköjään on. minulla ei ollut tarkotus pilkata alotuksessa, vaan halusin kysyä asiaa mikä ei oo itellä tiedossa. Monesti meinaan tulee vaikka mitä (joskus ihan tyhmiä) ajatuksia ja kysymyksiä mieleen, mutta oon yrittäny olla hirveesti tänne kirjottamatta....olen petturi nääs, luopio ja täys paska. noh, kaikenlaista sakkia... - poika.tuntureilta
mk81 kirjoitti:
"Ellet usko, ole uskovinas niin sinut hyväksytään", sanottiin jossain ja viisaasti sanottiinkin."
Niin se näköjään on. minulla ei ollut tarkotus pilkata alotuksessa, vaan halusin kysyä asiaa mikä ei oo itellä tiedossa. Monesti meinaan tulee vaikka mitä (joskus ihan tyhmiä) ajatuksia ja kysymyksiä mieleen, mutta oon yrittäny olla hirveesti tänne kirjottamatta....olen petturi nääs, luopio ja täys paska. noh, kaikenlaista sakkia...että kysyy ja kyseenalaistaa.
Kyseenalaistamaan olen joutunut itsekin koko kristinuskon ja alkaa varmistua siltä, että raamattu on kannesta kanteen täynnä valheita. Katteettomia lupauksia, jotka eivät koskaan toteudu käytännössä
"Kun hyvyyden taivas romahtaa"
http://www.aretalogia.com/kansakunta/hyvyyden.taivas.html - mk81
Kempiläinen kirjoitti:
>>Olisi paljon parempi, ette edes enää mainitse Jeesuksen nimeä, jos kerran et voi olla vilpitön...
Onko tämän lausunnon takana kristillinen rakkaus? Ei, vaan hengellinen ylpeys. Siinä näkyy taas helluntailaisille ja muille ns. vapaille suunnille tyypillinen kahtiajako: me 'pyhät' kristityt ja muut 'pahat' pakanat.
Minusta sinulla ei ole tässä mitään anteeksipyytämistä vaan niillä helluntailaisila, jotka ovat luokitelleet sinut jumalattomaksi. Tässä he rikkovat Jeesuksen nimenomaista kieltoa: 'älkää kadotustuomiota lausuko...'.
Jeeksuksen tulemuksesta helluntailaisten piirissä on pitkään ollut vallalla kaksivaiheinen oppi: ensin tulee Jeesus, joka vie omansa pois maan päältä, sitten tulee hirmuinen ahdistus ja jäljelle jääneiden olot käyvät sietämättömäksi. Tämä oppi ei kuitenkaan ole raamatullinen, koska se jättää huomiotta seuraavat hyvin yksiselitteiset raamatunkohdat:
Matt 24:21. Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule. 22. Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
...
29. Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät. 30. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella. 31. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
Ilm 7:9. Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään, ...
13. Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?" 14. Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
Minä uskon, että helluntailaisten ja muiden karismaatikkojen odottama suuri herätys vielä tulee. Mutta se ei tule sillä, että 'juhlitaan Jeesusta' ylistyskokouksissa. Se tulee vasta suuren ahdistuksen myötä ja edellyttää, että uskovat nöyrtyvät ja palaavat takaisin Jeesuksen alkuperäisen opetukseen:
Luuk 6:35. Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa, toivomatta saavanne mitään takaisin; niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille. 36. Olkaa armahtavaiset, niinkuin teidän Isänne on armahtavainen. 37. Älkääkä tuomitko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan.kiitos "Kempiläinen" vastauksesta. näin opin taas jotain lisää.
- mk81
että kysyy ja kyseenalaistaa.
Kyseenalaistamaan olen joutunut itsekin koko kristinuskon ja alkaa varmistua siltä, että raamattu on kannesta kanteen täynnä valheita. Katteettomia lupauksia, jotka eivät koskaan toteudu käytännössä
http://www.aretalogia.com/kansakunta/hyvyyden.taivas.html"Kyseenalaistamaan olen joutunut itsekin koko kristinuskon ja alkaa varmistua siltä, että raamattu on kannesta kanteen täynnä valheita. Katteettomia lupauksia, jotka eivät koskaan toteudu käytännössä"
valitettavasti(vilpittömästi harmittaa) olen tullut samaan lopputulokseen. Eipä tuota kauheen paljon tarvitse asioita tutkia, kun se on selvä. - mk81
että kysyy ja kyseenalaistaa.
http://www.aretalogia.com/kansakunta/hyvyyden.taivas.htmlonko nuo aretalogia sivut sinun käsialaasi?
- poika.tuntureilta
mk81 kirjoitti:
onko nuo aretalogia sivut sinun käsialaasi?
on minun ellei toisin mainita.
- poika.tuntureilta
Aurinko antaa valoaan ja lämpöään vielä seuraavat 5 miljardia vuotta. Sitten tulee tämän aurinkokunnan loppu, joten ehdit väsätä lapsia moneenkin kertaan.
Se ylöstempaaminen kuuluu primitiivi-ihmisten maailmankuvaan jolloin maa oli litteä lätty ja Jumalan taivas valtaistuimineen tuon sinisen taivaankannen päällä. Nykyään tiedetään, että tuon sinisen kaaren takana on julmettu pakkanen enkä ainakaan minä sinne hinkua.
http://www.aretalogia.com/maa.html kun on hänen aikansa tulla. Jeesus neuvoo jokaista omaansa olemaan valmiina ja rukoilemaan. Henki ja morsian sanovat: Tule! Ja jokainen, joka kuulee, sanokoon: Tule! Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi. Ilm.22:17
Lapset ovat Herran lahja. Luepa vaikka Psalmi 127!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894120
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t353201Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032313Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312168Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell861954Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281857- 311830
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271577Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91537- 281511