Kysyisin: Olen lähdössä asuntoautolla lähes puoleksi vuodeksi maailmalle. Miten on syytä menetellä reseptilääkkeiden kanssa, kun niitä ei ymmärtääkseni saa kerralla niin paljon, että riittäisi koko matkan ajaksi.
Lääkitys
4
436
Vastaukset
Apteekki taitaa antaa vain 3kk kerralla. Koska haluat pidemmäksi aikaa lienee syytä poiketa KELAn toimistossa. Heillä ei liene syytä evätä suurempaa määrää jos siihen on hyvä syy.
Saatat tietysti saada apteekistakin mutta kelakorvaukset taitaa jäädä saamatta suoraan. Nekin taitaa saada anomalla suoraan KELAlta, joten todellista ongelmaa ei liene varsinkaan jos lääkitys ei sisällä kovasti huumaavia lääkkeitä.- kipeä itsekin
Karvanaamarin ohje on oikea. Täsemennyksenä vielä:
lääkkeet voi siis ostaa, mutta lääkekorvauksen saa 3kk:n erästä. Seuraavan 3kk:n satsin apteekki myy, mutta korvaus on haettava KELA:lta, jonka voi siis tehdä jo ennen matkaa.
Yli 1kk:n oleskelua varten on haettava KELA:tä päätös sairasvakuutuksen voimassa olemiseksi (Lomake Y39).
- Matkan ajaksi
Kiitokset. Kiva kun joskus saa asiallisiakin kommentteja.
Siis tosinsanoen ei tarvitse tulla välttämättä kotiin 3 kk:n jälkeen ´hakemaan´ lääkkeitä. Kolmesta kuukaudesta olinkin tietoinen, mutta ylimenevä on siis järjesteltävissä Kelan kautta.
Kiitokset!!!Unohtui tuolla aiemmin sanoa, että kannattaa myös hakea Kelasta Eurooppalainen sairaanhoitokortti jos ei vielä ole. Sillä saa ainakin lähes joka EU-maassa saman hoidon samaan hintaan kuin asukaskin. Saattaa olla hyödyllinen eikä maksa mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,1253123Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD
Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 171942744Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina652185Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta
"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S2581524Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.41464Vihervassarit
Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät241346Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään31201Ei ole liian myöhäistä..
Tule mun luo ja katso silmiin, niin saadaan taas se sanaton yhteys ja sano sitten vain anteeksi rakas ja suutele ja hala3952Ei osattu ratkaista etääntymistä
Mä jäädyin eikä sulla ole taitoa sulattaa. Parempi antaa olla, vaikka toivoin jotain muuta. Miehelle.115910Esprit hoitokdit Varkaudessa?
Asun keskisuomessa ja käyn satunnaisesti äitini luona Varkaudessa. Äitin tarvitsee kohta hoitajan kotiin tai hoitokodin103883