Venäläinen mies

Suomalainen nainennn

Kertokaapa asiasta jotain tietävät minkälaisen luonteisia ovat venäläiset miehet.

Kohde on tällä kertaa kylläkin jo 8 vuotta suomessa asunut suomea hyvin taitava nuori mies, mutta näin alkuvaiheessa kun hän minua lämmittelee ja minä vasta harkitsen suhteeseen suostumista, mietin minkälaisen kasvatuksen venäläismiehet esim ovat saaneet, mikä eroaa suomalaismiehistä? Kyseinen herrasmies tosiaan on herrasmies, kiltti kohtelias ja hauska, rohkea ja komea mies, mutta en vielä tunnekaan häntä hyvin. Tekee töitä suomessa ja olen ollut siitä yllättynyt että työmoraali ja elämän arvot tuntuu sitä myöten olevan kohdallaan. Sen verran olen päässyt sivusta seuraamaan hänen arkeaan.

Enpä koskaan kuvitellut voivani rakastua ulkomaalaiseen enkä venäläiseen mutta eihän sitä koskaan tiedä.

Kertokaa ken tietää mitä venäläismieheltä/-stä voi odottaa. Ennen olen vain ammattini puolesta tavannut likaisia rääväsuisia venäläisrekkamiehiä ja uhoavia humalaisia venäläisukkoja.. joten ennakkokäsityksiä ei juuri ole.

69

10308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varaaomanimimerkki

      Ovat hyvin kohteliaita ja ystävällisiä miehiä ja ottavat naisen hyvin huomioon. Riippuu aika paljon siitä millaisesta perheestä mies on lähtöisin, koska Venäjä on valtava maa ja sieltä löytyy ihmisiä joka lähtöön. Kulttuurierot eivät ole mitenkään valtavia jos mies on kotoisin länsivenäjältä ja on ns. hyvästä perheestä.

      Perhesiteet ovat kyllä voimakkaampia kuin Suomessa ja usein Venäjällä asuttaessa saattavat jopa olla häiritsevän läheisiä. Sanoit kuitenkin miehen jo asuneen kauan Suomessa niin hän on todennäköisesti jo aikalailla integroitunut suomalaiseen yhteiskuntaan ja elämänrytmiin.

      Jos mies vaikuttaa kiinnostavalta tapaukselta niin miksi ei? Itse en ainakaan arastelisi.

      • MoznA!

        Seurustelen miehen kanssa, joka on vain puoliksi venäläinen. Hänen venäläinen puolensa näkyy ja vaikuttaa kuitenkin mielestäni erittäin paljon.

        Ensinnäkin on tuo jo mainittu sukurakkaus. Kolmekymppinen mies ikävöi toisessa kaupungissa asuvaa perhettään (äiti, isä, pikkusisko) aika paljon. Rakastaa perhettään hyvin avoimesti ja kunnioittaa vanhempiaan suuresti. Tämä on tietenkin tosi hyvä asia, mutta häiritsee joskus sillä on aika "erikoista" käytöstä suomalaisessa kulttuurissa. Minua ärsyttää kun, hän rientää vähän väliä isänsä avuksi kun tämä kutsuu, kaikki muu jää silloin toiselle sijalle. Oman perheen kesäloma voidaan perua, jos Venäjän sukulaiset sattuvat visiitille, niin tärkeä suku on.

        Mieheni on erittäin kohtelias ja hyväkäytöksinen. Monet naiset ihastuvat häneen ja vanhemmat ihmiset ihailevat. Hänen käytöksensä on kuitenkin jossain mielessä ulkokultaista. Hän osaa puhua todella rumastikin ja on aika narsistinen luonne. Ulkokuoren kiillottaminen on kuitenkin tärkeää.

        Venäjää ei saa hänen kuullensa arvostella. Hän arvelee, että esim. rikostilastot ja turvattomuus yms. muut jutut joita Suomessa kauhistellaan, ovat liioiteltuja tai tekaistuja. Hän ihailee venäläistä tyyliä, miesten uusrikas-lookia ja naisten erittäin naisellista (tyrkyttävää?) tyyliä.

        Mies rakastaa ruokaa ja syö omituisiakin herkkuja, joita kyllä useimmat suomalaiset nuoret karsastavat. Ruoan laitto on kyllä aika helppoa, kaikki uppoaa.

        Kieroilu ja epärehellisyys ei ole niin pahasta kuin suomalaisen mielestä. Pieni vilppi sallitaan esim. parkkimaksuissa yms. Korruptio on hyväksyttävää hänen mielestään..

        Mieheni ihailee korkeaa koulutusta, kuria ja järjestystä. Amikset eivät ole mitään. Tulee olla kunnianhimoinen, vain tyhmät eivät pyri korkeammalle.

        Kirjoituksestani ehkä saa hieman negatiivisen kuvan, mutta toki miehessäni on paljon hyvääkin! Olemme seurustelleet nyt n. 3 vuotta ja mielestäni edellä mainitut seikat kumpuavat juuri hänen venäläisestä puolestaan.


      • mozno
        MoznA! kirjoitti:

        Seurustelen miehen kanssa, joka on vain puoliksi venäläinen. Hänen venäläinen puolensa näkyy ja vaikuttaa kuitenkin mielestäni erittäin paljon.

        Ensinnäkin on tuo jo mainittu sukurakkaus. Kolmekymppinen mies ikävöi toisessa kaupungissa asuvaa perhettään (äiti, isä, pikkusisko) aika paljon. Rakastaa perhettään hyvin avoimesti ja kunnioittaa vanhempiaan suuresti. Tämä on tietenkin tosi hyvä asia, mutta häiritsee joskus sillä on aika "erikoista" käytöstä suomalaisessa kulttuurissa. Minua ärsyttää kun, hän rientää vähän väliä isänsä avuksi kun tämä kutsuu, kaikki muu jää silloin toiselle sijalle. Oman perheen kesäloma voidaan perua, jos Venäjän sukulaiset sattuvat visiitille, niin tärkeä suku on.

        Mieheni on erittäin kohtelias ja hyväkäytöksinen. Monet naiset ihastuvat häneen ja vanhemmat ihmiset ihailevat. Hänen käytöksensä on kuitenkin jossain mielessä ulkokultaista. Hän osaa puhua todella rumastikin ja on aika narsistinen luonne. Ulkokuoren kiillottaminen on kuitenkin tärkeää.

        Venäjää ei saa hänen kuullensa arvostella. Hän arvelee, että esim. rikostilastot ja turvattomuus yms. muut jutut joita Suomessa kauhistellaan, ovat liioiteltuja tai tekaistuja. Hän ihailee venäläistä tyyliä, miesten uusrikas-lookia ja naisten erittäin naisellista (tyrkyttävää?) tyyliä.

        Mies rakastaa ruokaa ja syö omituisiakin herkkuja, joita kyllä useimmat suomalaiset nuoret karsastavat. Ruoan laitto on kyllä aika helppoa, kaikki uppoaa.

        Kieroilu ja epärehellisyys ei ole niin pahasta kuin suomalaisen mielestä. Pieni vilppi sallitaan esim. parkkimaksuissa yms. Korruptio on hyväksyttävää hänen mielestään..

        Mieheni ihailee korkeaa koulutusta, kuria ja järjestystä. Amikset eivät ole mitään. Tulee olla kunnianhimoinen, vain tyhmät eivät pyri korkeammalle.

        Kirjoituksestani ehkä saa hieman negatiivisen kuvan, mutta toki miehessäni on paljon hyvääkin! Olemme seurustelleet nyt n. 3 vuotta ja mielestäni edellä mainitut seikat kumpuavat juuri hänen venäläisestä puolestaan.

        on utelias,tunnellinen, rohkea.hän on todella itsepäinen.ei kestää valhetta,pettämistä.on oikein isänmaalinen.arvosta äitiä,rakasta venäläistä kultturia,on loistava ystävä.oikein rakastaa omia lapsia,erittyisesti tytärtä.vielä nytkin oma isä kutsuu minua pupuksi,tai kultamuruksi.suomessa ven.miehelle ei riittä juuri ihmislämpöä. alussa tule jopa shokki.ei tyrkyttä itsea,kuin suom.mies.ei pelaa toisten pelia.kaikesta on oma mielipide.tämä on kuva minun veljestä ja isästä.


      • surevainen
        mozno kirjoitti:

        on utelias,tunnellinen, rohkea.hän on todella itsepäinen.ei kestää valhetta,pettämistä.on oikein isänmaalinen.arvosta äitiä,rakasta venäläistä kultturia,on loistava ystävä.oikein rakastaa omia lapsia,erittyisesti tytärtä.vielä nytkin oma isä kutsuu minua pupuksi,tai kultamuruksi.suomessa ven.miehelle ei riittä juuri ihmislämpöä. alussa tule jopa shokki.ei tyrkyttä itsea,kuin suom.mies.ei pelaa toisten pelia.kaikesta on oma mielipide.tämä on kuva minun veljestä ja isästä.

        Miksi venäläinen rakastaa vain omaa lastaan, omaa sukuaan? Miksei toisiaan?

        Venäjällä on moni ihminen ihan heitteillä ja jopa pienet lapset.
        Miksei heitä rakasteta?


      • venäläinenkö ?
        MoznA! kirjoitti:

        Seurustelen miehen kanssa, joka on vain puoliksi venäläinen. Hänen venäläinen puolensa näkyy ja vaikuttaa kuitenkin mielestäni erittäin paljon.

        Ensinnäkin on tuo jo mainittu sukurakkaus. Kolmekymppinen mies ikävöi toisessa kaupungissa asuvaa perhettään (äiti, isä, pikkusisko) aika paljon. Rakastaa perhettään hyvin avoimesti ja kunnioittaa vanhempiaan suuresti. Tämä on tietenkin tosi hyvä asia, mutta häiritsee joskus sillä on aika "erikoista" käytöstä suomalaisessa kulttuurissa. Minua ärsyttää kun, hän rientää vähän väliä isänsä avuksi kun tämä kutsuu, kaikki muu jää silloin toiselle sijalle. Oman perheen kesäloma voidaan perua, jos Venäjän sukulaiset sattuvat visiitille, niin tärkeä suku on.

        Mieheni on erittäin kohtelias ja hyväkäytöksinen. Monet naiset ihastuvat häneen ja vanhemmat ihmiset ihailevat. Hänen käytöksensä on kuitenkin jossain mielessä ulkokultaista. Hän osaa puhua todella rumastikin ja on aika narsistinen luonne. Ulkokuoren kiillottaminen on kuitenkin tärkeää.

        Venäjää ei saa hänen kuullensa arvostella. Hän arvelee, että esim. rikostilastot ja turvattomuus yms. muut jutut joita Suomessa kauhistellaan, ovat liioiteltuja tai tekaistuja. Hän ihailee venäläistä tyyliä, miesten uusrikas-lookia ja naisten erittäin naisellista (tyrkyttävää?) tyyliä.

        Mies rakastaa ruokaa ja syö omituisiakin herkkuja, joita kyllä useimmat suomalaiset nuoret karsastavat. Ruoan laitto on kyllä aika helppoa, kaikki uppoaa.

        Kieroilu ja epärehellisyys ei ole niin pahasta kuin suomalaisen mielestä. Pieni vilppi sallitaan esim. parkkimaksuissa yms. Korruptio on hyväksyttävää hänen mielestään..

        Mieheni ihailee korkeaa koulutusta, kuria ja järjestystä. Amikset eivät ole mitään. Tulee olla kunnianhimoinen, vain tyhmät eivät pyri korkeammalle.

        Kirjoituksestani ehkä saa hieman negatiivisen kuvan, mutta toki miehessäni on paljon hyvääkin! Olemme seurustelleet nyt n. 3 vuotta ja mielestäni edellä mainitut seikat kumpuavat juuri hänen venäläisestä puolestaan.

        >Venäjää ei saa hänen kuullensa arvostella. Hän arvelee, että esim. rikostilastot ja turvattomuus yms. muut jutut joita Suomessa kauhistellaan, ovat liioiteltuja tai tekaistuja.


        Itse synnyin neuvostoliitossa mutta olen asunut suomessa yli puolet elämästäni. Ja vihaan venäläisiä. Enkä tule toimeen venäläisten kanssa ollenkaan. Enkä edes halua olla tekemisissä venäläisten kanssa, vaikka äidinkieleni on venäjä.

        Mutta, olen saanut suomalaisen koulutuksen, ehkä se johtuu siitä :)


      • venäläinenkö ?
        surevainen kirjoitti:

        Miksi venäläinen rakastaa vain omaa lastaan, omaa sukuaan? Miksei toisiaan?

        Venäjällä on moni ihminen ihan heitteillä ja jopa pienet lapset.
        Miksei heitä rakasteta?

        Kun muutimme neuvostoliitosta suomeen, tuntui samalta. Miksi suomalaiset lapset ovat yksin ulkona, jopa kello 10 jälkeen, eikö heillä ole vanhempia? Tai kun näin ensimmäiset ylä-asteikäiset kaljapullot käsissä, tuntui hirvittävältä ja uskomattomalta. En ole koskaan ennen nähnyt tällaista neuvostoliitossa.

        Mutta nyt olen jo tottunut. Neuvostoliito hajosi, tuli demokratia, nyt venäjälläkin asiat ovat varmasti samoin tai jopa pahemmin. En tiedä, koska en ollut siellä 15 vuoteen, ja tuskin koskaan menneenkin sinne.


      • suomi
        venäläinenkö ? kirjoitti:

        >Venäjää ei saa hänen kuullensa arvostella. Hän arvelee, että esim. rikostilastot ja turvattomuus yms. muut jutut joita Suomessa kauhistellaan, ovat liioiteltuja tai tekaistuja.


        Itse synnyin neuvostoliitossa mutta olen asunut suomessa yli puolet elämästäni. Ja vihaan venäläisiä. Enkä tule toimeen venäläisten kanssa ollenkaan. Enkä edes halua olla tekemisissä venäläisten kanssa, vaikka äidinkieleni on venäjä.

        Mutta, olen saanut suomalaisen koulutuksen, ehkä se johtuu siitä :)

        tapahtukin...ja opettajakin kokevat kouluväkivalan raaistunen. ,,lapset,,kiussavat toinen toistaan. tiedän tapauksen,että ammattikorkeakoul.nuori mies oli niin kiusaattu,että teki itsemurhan. ja tämän viestin kirjoittit sinä,suomalainen,joka vihat omiakin. ja juoppojakin on tuhansia suomessa. lapsia jattavat ,isit, helposti myöskin. ja kuin olet aina vihainen,suomalainen,etkä tule toimeen kenenkään kanssa.harvoin kuka meistäkin halua olla tekemisessa suomalaisten kanssa. jokaisessa maassa on hyviä ja pahoja ihmisia. mutta älä provosoi vieraalla nimellä,kuin se on epärehellistä,valhellistä.


      • rakkikoira-chernyj pios
        suomi kirjoitti:

        tapahtukin...ja opettajakin kokevat kouluväkivalan raaistunen. ,,lapset,,kiussavat toinen toistaan. tiedän tapauksen,että ammattikorkeakoul.nuori mies oli niin kiusaattu,että teki itsemurhan. ja tämän viestin kirjoittit sinä,suomalainen,joka vihat omiakin. ja juoppojakin on tuhansia suomessa. lapsia jattavat ,isit, helposti myöskin. ja kuin olet aina vihainen,suomalainen,etkä tule toimeen kenenkään kanssa.harvoin kuka meistäkin halua olla tekemisessa suomalaisten kanssa. jokaisessa maassa on hyviä ja pahoja ihmisia. mutta älä provosoi vieraalla nimellä,kuin se on epärehellistä,valhellistä.

        Meitä on moneen junaan, OK?

        Olen sitä mieltä, että Rodinasta kyllä löytyy miehiä moneen lähtöön. Varsinkin nyt hajaannuksen aikana, mutta kyllä ennenkin. On se niin mahtavan kokoinen maa suurine kansoineen.

        Kansalaisuus ei takaa luonnetta, vaikka yhteisiä piirteitä eri kansalaisuuksilla varmasti onkin.

        Mut miksi sä hyökkäät "Venäläisenkö?" kinttuun kuin Pietarin musta rakki?


      • myönnämme
        suomi kirjoitti:

        tapahtukin...ja opettajakin kokevat kouluväkivalan raaistunen. ,,lapset,,kiussavat toinen toistaan. tiedän tapauksen,että ammattikorkeakoul.nuori mies oli niin kiusaattu,että teki itsemurhan. ja tämän viestin kirjoittit sinä,suomalainen,joka vihat omiakin. ja juoppojakin on tuhansia suomessa. lapsia jattavat ,isit, helposti myöskin. ja kuin olet aina vihainen,suomalainen,etkä tule toimeen kenenkään kanssa.harvoin kuka meistäkin halua olla tekemisessa suomalaisten kanssa. jokaisessa maassa on hyviä ja pahoja ihmisia. mutta älä provosoi vieraalla nimellä,kuin se on epärehellistä,valhellistä.

        virheemme. Keskustelemme niistä ja olemme huolissamme.

        Venäläinen ei myönnä. Venäläinen ei ole kovin avarakatseinen arvostelulle. Mutta arvostelu kuuluukin demokratiaan, joka on venäläiselle vieras käsite.

        Me suomalaiset ja muut ulkomaalaiset autamme maatanne. Olemme huolissamme teidänkin lapsistanne.

        Ja niitä suomalaisia kaljapullo nuoria ja kymmenen jälkeen pihalla olevia lapsia on maassamme aika vähän. Paitsi ehkä köyhien perheissä.

        Joo, mut on se silti vähän eri asia kuin venäläinen katulapsi.


      • sinä
        rakkikoira-chernyj pios kirjoitti:

        Meitä on moneen junaan, OK?

        Olen sitä mieltä, että Rodinasta kyllä löytyy miehiä moneen lähtöön. Varsinkin nyt hajaannuksen aikana, mutta kyllä ennenkin. On se niin mahtavan kokoinen maa suurine kansoineen.

        Kansalaisuus ei takaa luonnetta, vaikka yhteisiä piirteitä eri kansalaisuuksilla varmasti onkin.

        Mut miksi sä hyökkäät "Venäläisenkö?" kinttuun kuin Pietarin musta rakki?

        se musta rakki,joiden takia nuori mies teki itsemurhan.miks sä hyökkäilit ja vain sen takia,että poika oli sivisttynyt,viisas,ujo


      • .........

        No sitten kun asutte saman katon alla niin venäläisiä mättää sisään ovista ja ikkunoista. Sukulaiset ja kaikki muut tutun tutun tutut tulee kylään ja asuvat sit teillä. Et onnea matkaan:)


      • vvv
        MoznA! kirjoitti:

        Seurustelen miehen kanssa, joka on vain puoliksi venäläinen. Hänen venäläinen puolensa näkyy ja vaikuttaa kuitenkin mielestäni erittäin paljon.

        Ensinnäkin on tuo jo mainittu sukurakkaus. Kolmekymppinen mies ikävöi toisessa kaupungissa asuvaa perhettään (äiti, isä, pikkusisko) aika paljon. Rakastaa perhettään hyvin avoimesti ja kunnioittaa vanhempiaan suuresti. Tämä on tietenkin tosi hyvä asia, mutta häiritsee joskus sillä on aika "erikoista" käytöstä suomalaisessa kulttuurissa. Minua ärsyttää kun, hän rientää vähän väliä isänsä avuksi kun tämä kutsuu, kaikki muu jää silloin toiselle sijalle. Oman perheen kesäloma voidaan perua, jos Venäjän sukulaiset sattuvat visiitille, niin tärkeä suku on.

        Mieheni on erittäin kohtelias ja hyväkäytöksinen. Monet naiset ihastuvat häneen ja vanhemmat ihmiset ihailevat. Hänen käytöksensä on kuitenkin jossain mielessä ulkokultaista. Hän osaa puhua todella rumastikin ja on aika narsistinen luonne. Ulkokuoren kiillottaminen on kuitenkin tärkeää.

        Venäjää ei saa hänen kuullensa arvostella. Hän arvelee, että esim. rikostilastot ja turvattomuus yms. muut jutut joita Suomessa kauhistellaan, ovat liioiteltuja tai tekaistuja. Hän ihailee venäläistä tyyliä, miesten uusrikas-lookia ja naisten erittäin naisellista (tyrkyttävää?) tyyliä.

        Mies rakastaa ruokaa ja syö omituisiakin herkkuja, joita kyllä useimmat suomalaiset nuoret karsastavat. Ruoan laitto on kyllä aika helppoa, kaikki uppoaa.

        Kieroilu ja epärehellisyys ei ole niin pahasta kuin suomalaisen mielestä. Pieni vilppi sallitaan esim. parkkimaksuissa yms. Korruptio on hyväksyttävää hänen mielestään..

        Mieheni ihailee korkeaa koulutusta, kuria ja järjestystä. Amikset eivät ole mitään. Tulee olla kunnianhimoinen, vain tyhmät eivät pyri korkeammalle.

        Kirjoituksestani ehkä saa hieman negatiivisen kuvan, mutta toki miehessäni on paljon hyvääkin! Olemme seurustelleet nyt n. 3 vuotta ja mielestäni edellä mainitut seikat kumpuavat juuri hänen venäläisestä puolestaan.

        Kuvailit venläisen miehen loistavasti, juuri samanlainen tapaus lyötyy minun viereltäni. Aivan samat negatiiviset puolet, jotka on vaan hyväksyttävä jos haluaa yhdessäoloa jatkaa. Mielestäni kaikesta huolimatta ihana mies.


      • ei ole
        vvv kirjoitti:

        Kuvailit venläisen miehen loistavasti, juuri samanlainen tapaus lyötyy minun viereltäni. Aivan samat negatiiviset puolet, jotka on vaan hyväksyttävä jos haluaa yhdessäoloa jatkaa. Mielestäni kaikesta huolimatta ihana mies.

        loistava,otta loistavan turkkilaisen tai superloistavan suomalaisen. onnea ja rakkautta,sinulle,äläkö valitta,jos ei onnistu hänen kanssa.maailma on niin iso,että sinullekin löytty mies,jos et etsi vain negativisia puolia ihmisessa.


      • venäläisen mies
        ......... kirjoitti:

        No sitten kun asutte saman katon alla niin venäläisiä mättää sisään ovista ja ikkunoista. Sukulaiset ja kaikki muut tutun tutun tutut tulee kylään ja asuvat sit teillä. Et onnea matkaan:)

        Eipä vaimon suku ole pahemmin meillä rampannut,saatikka asettunut taloksi..

        Venäläisistä miehistä minulla on kokemusta lähinnä vaimon veljen ,serkkujen ym.kautta.Osaavat olla machoja ja rasistinenkin piirre tulee esiin etenkin vodkahumalassa.Toisaalta ovat reiluja sekä rentoja.Maallinen mammona ja menestys on tärkeää.Yhdessä kokoonnuttaessa meteli ja pulina on melkoinen.Voisi luulla kohta tappelun alkavan,mutta kohta jo skoolataankin..

        Politiikasta tai historiasta ei kannata alkaa väittelemään.Aina löytyy vasta-argumentti..Neuvosto-aikaa muistelevat kiroillen.Nykykommunisteja pidetään hulluina.Eihän ennen edes normaali sovjetti tiennyt mikä on makkara..

        Kaiken kaikkiaan aika velikultia.


      • nykyvenäjällä
        venäläinenkö ? kirjoitti:

        Kun muutimme neuvostoliitosta suomeen, tuntui samalta. Miksi suomalaiset lapset ovat yksin ulkona, jopa kello 10 jälkeen, eikö heillä ole vanhempia? Tai kun näin ensimmäiset ylä-asteikäiset kaljapullot käsissä, tuntui hirvittävältä ja uskomattomalta. En ole koskaan ennen nähnyt tällaista neuvostoliitossa.

        Mutta nyt olen jo tottunut. Neuvostoliito hajosi, tuli demokratia, nyt venäjälläkin asiat ovat varmasti samoin tai jopa pahemmin. En tiedä, koska en ollut siellä 15 vuoteen, ja tuskin koskaan menneenkin sinne.

        monet lapset ovat yksin tai laumoissa ulkona vuorokaudet ja vuodet ympäriinsä. Ja aivan pienetkin lapset haistavat liimaa ja ottavat varmasti kaljaakin, jos saavat.
        Suomessa sosiaalitoimi hoitaa ja tuo soppaa ja vähän muutakin lapsille, joista omat vanhemmat eivät huolehdi. Niin ei välttämättä tapahdu riistokapitalisessa Venäjänmaassa.
        Tämä eri ei johdu kansanluonteesta vaan poliittisesta järjestelmästä. Monella venäläisellä on jo ikävä kommunistiaikoja.


      • venäläisen kiipelissä
        venäläisen mies kirjoitti:

        Eipä vaimon suku ole pahemmin meillä rampannut,saatikka asettunut taloksi..

        Venäläisistä miehistä minulla on kokemusta lähinnä vaimon veljen ,serkkujen ym.kautta.Osaavat olla machoja ja rasistinenkin piirre tulee esiin etenkin vodkahumalassa.Toisaalta ovat reiluja sekä rentoja.Maallinen mammona ja menestys on tärkeää.Yhdessä kokoonnuttaessa meteli ja pulina on melkoinen.Voisi luulla kohta tappelun alkavan,mutta kohta jo skoolataankin..

        Politiikasta tai historiasta ei kannata alkaa väittelemään.Aina löytyy vasta-argumentti..Neuvosto-aikaa muistelevat kiroillen.Nykykommunisteja pidetään hulluina.Eihän ennen edes normaali sovjetti tiennyt mikä on makkara..

        Kaiken kaikkiaan aika velikultia.

        Entäs kun on tosiaan suomalaistunut 8 vuotta jo niin vieläkö se noin vahvasti sieltä kumpuaa venäläisyys? Ja miten helposti nuorissa miehissä ylipäätään tulee vastaan nuo historiallispoliittiset näkemykset? Mene ja tiedä heistä sitten. Päällisin puolin kaveri on ihan normaali poju suomalaisten seassa vain suomen kielen aksentista kuulee venäläisen alkuperän. Huomattavasti ystävällisemmin lähestyy ihmisiä kuin suomalainen. Erittäin kohtelias ja hienotunteinen.


      • häh?
        ei ole kirjoitti:

        loistava,otta loistavan turkkilaisen tai superloistavan suomalaisen. onnea ja rakkautta,sinulle,äläkö valitta,jos ei onnistu hänen kanssa.maailma on niin iso,että sinullekin löytty mies,jos et etsi vain negativisia puolia ihmisessa.

        Nyt meni vähän sekaisin nuo sinut kommenttisi... Minulla siis tosiaan on jo mies ja valtavan ihana sellainen enkä ole kiertoon laittamassa, koska häntä rakastan kovasti. Meissä on jokaisessa vikoja, niin turkkilaisessa, suomalaisessa kuin venäläisessäkin. Ne täytyy hyväksyä jos haluaa toisen kanssa olla ja minulla ei suhteessani ole ongelmia. Onko sinulla minun suhteeni takia ongelma?????


      • aika velikultia
        venäläisen mies kirjoitti:

        Eipä vaimon suku ole pahemmin meillä rampannut,saatikka asettunut taloksi..

        Venäläisistä miehistä minulla on kokemusta lähinnä vaimon veljen ,serkkujen ym.kautta.Osaavat olla machoja ja rasistinenkin piirre tulee esiin etenkin vodkahumalassa.Toisaalta ovat reiluja sekä rentoja.Maallinen mammona ja menestys on tärkeää.Yhdessä kokoonnuttaessa meteli ja pulina on melkoinen.Voisi luulla kohta tappelun alkavan,mutta kohta jo skoolataankin..

        Politiikasta tai historiasta ei kannata alkaa väittelemään.Aina löytyy vasta-argumentti..Neuvosto-aikaa muistelevat kiroillen.Nykykommunisteja pidetään hulluina.Eihän ennen edes normaali sovjetti tiennyt mikä on makkara..

        Kaiken kaikkiaan aika velikultia.

        Venäläisen mies,oletko varma oman vaimosi suvusta ja etenkin vaimosi veljestä???
        Minun venäläisen vaimoni veli kävi kerran kuukaudessa kyläilemässä meidän kotona,ja melkoisen usein silloin kun en ollut kotona(reissutyöläinen).Kolme vuotta ehdittiin olla avioliitossa,kun totus alkoi paljastua....vaimoni veli olikin oikeasti tämän oikea aviomies venäjältä.Heillä kun voi helposti saada väärennetyn avioliittotodistuksen maistraatista.
        Eikä siinä vielä kaikki,isyys testissä selvisi jottei yhteinen lapsemme 3v Olga ollutkaan minun vaan tämän kyseisen "velimiehen"
        Rehellisiä tai ei,valitkaa tarkkaan seuralaisenne.
        Hyvä puoli oli,jot tulipahan kasvatettua hyvä tapaista venäläis neitosta suomalaiseen rehellisyyteen toivon jottei oppi pääse unohtumaan koskaan,,,,

        Olkoot tämä esimerkkinä teille muille venäläisistä haaveileville....


    • todella hyvä

      viinapää.
      Vetävät pokkana votkaa vielä kun suomalaiset ovat jo pöydän alla.
      Kaikista en mene silti takuuseen.

      • opiskellut olen tuttavieni ...

        Venäläisten viinanotto eroaa suomalaisista siten,että syödään sopivassa suhteessa kaiken aikaa niin humalatilaa ei ole sellainen kuin suomipojalla joka keskittyy vain votkaan


    • Minulla on ollut venäläinen mies muutaman vuoden ajan, ja meillä ainakaan ei mitään huomattavampia, ongelmia aiheuttavia kulttuurieroja ole noussut pintaan. Oikeastaan tulee nyt vain kolme mieleen, jotka varmaankin liittyvät venäläisyyteen.

      Ensimmäisenä naisen ja miehen asema. Feminismi ei siellä ole ihan näin pitkällä kuin Suomessa, ei oikeastaan lähellekään. Riippuu tietty paljon yksilöistäkin, mutta noin yleisesti ottaen nainen on Venäjällä se, joka hoitaa kodin asiat: lapset, ruoan laiton, siivouksen jne. Toki nykyään miehetkin saattavat osallistua, mutta perinteisesti naisten ja miesten työt ovat melko selkeästi erotellut. Venäjällä ei ole mikään ihmeellinen tai häpeiltävä asia olla kotirouvana. Meillä kuitenkin miehen kanssa tehdään yhdessä ruoka, siivoukset jne. Minä taas autan häntä miesten jutuissa. Ainoat asiat, mitkä mies tekee aina yksin on imurointi, roskien vieminen ja kaikkien kassien ja laukkujen kantaminen, ja minä taas teen yksin tiskauksen. Venäläiselle miehelle on se miehisyys ja naisellisuus hyvin tärkeää, ja niitä korostetaan. Harvassa varmaankin ovat ne venäläiset miehet, jotka sopisivat hyvin yhteen suomalaisen feministinaisen kanssa.

      Toinen kulttuureissa selkeästi eroava asia on perhesiteet, jotka ovat Venäjällä yleensä HYVIN HUOMATTAVASTI tiukemmat, kuin Suomessa. Perheenjäseniä autetaan aina, ja vanhempia kunnioitetaan suuresti.

      Kolmas asia, mikä näin äkkiseltään mieleeni tulee on tämä ulkoinen näkyminen. Vaatteiden täytyy aina olla tiptop, kaiken pitäisi mielellään näyttää mahdollisimman rikkaalta ja kalliilta. Missään verkkareissa tai tuulipuvussa ei lähdetä ulos oikeastaan missään olosuhteissa, paitsi ehkä mökillä. Jos Venäjällä on käynyt, tämä näkyy selkeästi ihan katukuvassa. Venäjällä on oikeastaan melko vaikea nähdä naista, jolla ei olisi jotain piraattituotetta yllänsä näyttääkseen rikkaalta. Se onkin minua ihmetyttänyt, kaikkihan siellä tietävät, ettei ne tuotteet aitoja ole. No, oli miten oli, niitä harrastetaan.

      Asia, mistä pidän miehessäni ja joka liittyy juuri venäläisyyteen on esim. se kuuluisa herrasmiesmäisyys, mihin HYVIN harvoin Suomessa törmää. Naisille avataan aina ovet, heidän laukkunsa kannetaan, autetaan autosta ulos jne. Tämä on asia, jota arvostan ja rakastan miehessäni (ja venäläisissä miehissä yleensä) hyvin paljon.

      Tietty venäläisissä miehissä on myös sitä ulkonäköä, joka moniin naisiin vetoaa, ainakin minuun :-)

      Lisäksi ehdoton plussa on juomattomuus ja savuttomuus. Venäläisillä miehillä on hurja juopon maine, vaan ihme on se, että Venäjällä useamman kerran olleena olen tutustunut hyvin moniin ihmisiin, ja hyvin harvat heistä juovat ollenkaan, ja jos juovat niin harvoin ja vähän. Nuoremmat miehet usein ovat täysin raittiita. Enkä usko, että se on sattumaa. Mieheni mukaan alkoholismi on ongelma lähinnä maaseudulla, ja että kaupungeissa porukka on raitistunut aika huomattavasti viimeaikoina. Tiedä häntä, nämä ovat minun kokemuksiani.

      Itse olen Venäjällä törmännyt elämäni ihanimpiin ja myös inhottavimpiin ja törkeimpiin ihmisiin, mutta viestisi perusteella tuo kiikarissasi oleva kuulostaa ihan kunnon kaverilta, joten kannattaahan sitä yrittää, ties vaikka saisit ihanan elämän kumppanin :-)

      • ruskij mushen

        Minunkin pakko osallistua tähän keskusteluun. Kokemukseni mukaan venäläinen mies on kohtelias, erittäin huomaavainen ja naistaan arvostava. En vaihtaisi omaani mihinkään!


      • ylpeä
        ruskij mushen kirjoitti:

        Minunkin pakko osallistua tähän keskusteluun. Kokemukseni mukaan venäläinen mies on kohtelias, erittäin huomaavainen ja naistaan arvostava. En vaihtaisi omaani mihinkään!

        3 päivää sitten moskovassa oli avattu euroopan isoin,,mersedes,,autokauppa.kauppan omistaja on nuori venäl.mies. parhaat ja maailmaan tunettut taiteilijat,kirjailijat,säveltäjät,ja nyt urheilijat on venäläisiä.eeremitasin johtaja on venäl.mies mihail piotrovskij.venäl.kultturi on maailmaan paras. teidän nykyaikainen ,,kultturi,, on outto, rasistinen ja pelottava.en katso suomalaisia ohjelmia,onneksi on ven.kanavat,erityisesti,,kult.-kanava,, ja ,,tv-plus,,joissa on todella kauniitä ja viisaitta ohjelmia. siis,ylpeä tästä.minun rakas mies on minun isä.joka 40 v.työskentelli koulun opettajana ja sitten koul.rehtorina.


      • nöyrä
        ylpeä kirjoitti:

        3 päivää sitten moskovassa oli avattu euroopan isoin,,mersedes,,autokauppa.kauppan omistaja on nuori venäl.mies. parhaat ja maailmaan tunettut taiteilijat,kirjailijat,säveltäjät,ja nyt urheilijat on venäläisiä.eeremitasin johtaja on venäl.mies mihail piotrovskij.venäl.kultturi on maailmaan paras. teidän nykyaikainen ,,kultturi,, on outto, rasistinen ja pelottava.en katso suomalaisia ohjelmia,onneksi on ven.kanavat,erityisesti,,kult.-kanava,, ja ,,tv-plus,,joissa on todella kauniitä ja viisaitta ohjelmia. siis,ylpeä tästä.minun rakas mies on minun isä.joka 40 v.työskentelli koulun opettajana ja sitten koul.rehtorina.

        Suomessa? Jos asut, niin miksi?
        Ei kannata kiusata itseään.


      • venäjän matkaaja ja kieltä ...
        nöyrä kirjoitti:

        Suomessa? Jos asut, niin miksi?
        Ei kannata kiusata itseään.

        Olen suomalainen mutta kulttuurin ja ihmisten suhteen voin sanoa että tämä on paska.Venäjä eroaa joka suhteessa kulttuurin ja tapojen suhteen positiivisesti Suomesta.Ainoa neuvo mitä voin antaa kun ottaa venäläisen puolison:Käykää hyvät ihmiset hepatiitti c kokeessa,se on todella vakava virus itäblokin ja välimeren maissa.Ihminen ei välttämättä tiedä edes sairastavansa sitä. Sekä hiv testi myös.


      • kuin suomalainen
        venäjän matkaaja ja kieltä ... kirjoitti:

        Olen suomalainen mutta kulttuurin ja ihmisten suhteen voin sanoa että tämä on paska.Venäjä eroaa joka suhteessa kulttuurin ja tapojen suhteen positiivisesti Suomesta.Ainoa neuvo mitä voin antaa kun ottaa venäläisen puolison:Käykää hyvät ihmiset hepatiitti c kokeessa,se on todella vakava virus itäblokin ja välimeren maissa.Ihminen ei välttämättä tiedä edes sairastavansa sitä. Sekä hiv testi myös.

        saa kaikki tarttunnot itseleen. itse olen kasvannut venäjällä ja en ole saanut minkäläisiä tautia. tämä kertto vain teistä. jokainen saa siitä,mitä etsi. niin näenkin,kuin olen venäjällä,ketkä tule suomestä. ja suomalainen levitti hivia suomessa ja saada siitä hivia oli paljon. tiedätkö,miten paljon narkoomaneja on suomessa


      • että kaikki
        kuin suomalainen kirjoitti:

        saa kaikki tarttunnot itseleen. itse olen kasvannut venäjällä ja en ole saanut minkäläisiä tautia. tämä kertto vain teistä. jokainen saa siitä,mitä etsi. niin näenkin,kuin olen venäjällä,ketkä tule suomestä. ja suomalainen levitti hivia suomessa ja saada siitä hivia oli paljon. tiedätkö,miten paljon narkoomaneja on suomessa

        ongelmat tulevat Venäjään Suomesta.
        Suomi on täynnä juoppoja ja narkomaaneja, sekä huonoja miehiä ja naisia. Venäläinen pesee ylivertaisuudellaan suomalaisen mennen tullen.

        Miksi sitten ihmeessä tulit tänne kurjuuteen??


      • of course
        että kaikki kirjoitti:

        ongelmat tulevat Venäjään Suomesta.
        Suomi on täynnä juoppoja ja narkomaaneja, sekä huonoja miehiä ja naisia. Venäläinen pesee ylivertaisuudellaan suomalaisen mennen tullen.

        Miksi sitten ihmeessä tulit tänne kurjuuteen??

        pöpö from finland


      • vuosilta??

        "Minulla on ollut venäläinen mies muutaman vuoden ajan"

        Eikös pikemminkin muutaman kuukauden vai olenko käsittänyt väärin että ette vielä keväällä ainakaan samassa maassa asuneet ettekä olleet vielä naimisissa?
        Luulisi että avioliiton alkuvaiheessa kuukaudetkin tuntuvat pikemminkin viikoilta kuin vuosilta :).


      • Kukka-Molli

        "Asia, mistä pidän miehessäni ja joka liittyy juuri venäläisyyteen on esim. se kuuluisa herrasmiesmäisyys, mihin HYVIN harvoin Suomessa törmää. Naisille avataan aina ovet, heidän laukkunsa kannetaan, autetaan autosta ulos jne. Tämä on asia, jota arvostan ja rakastan miehessäni (ja venäläisissä miehissä yleensä) hyvin paljon."

        Ovatko nuo tuollaiset miehet Venäjällä jossakin maastapoistumiskiellossa? Nimittäin ne venäläiset joita näkee lentokentillä ja muutenkin ulkomailla, ovat ensimmäisenä häikäilemättömästi etuilemassa ja kiilaamassa jokaisen yli yhden ihmisen jonon ohi. Muutenkin tyyli on nousukasmaisen ylimielinen ja öykkäröivä. Kielitaito olematon. Kaikissa maailman kolkissa ne yrittävät selvittää asioitaan molottamalla sitä r.......ä.


      • uusi maa
        Kukka-Molli kirjoitti:

        "Asia, mistä pidän miehessäni ja joka liittyy juuri venäläisyyteen on esim. se kuuluisa herrasmiesmäisyys, mihin HYVIN harvoin Suomessa törmää. Naisille avataan aina ovet, heidän laukkunsa kannetaan, autetaan autosta ulos jne. Tämä on asia, jota arvostan ja rakastan miehessäni (ja venäläisissä miehissä yleensä) hyvin paljon."

        Ovatko nuo tuollaiset miehet Venäjällä jossakin maastapoistumiskiellossa? Nimittäin ne venäläiset joita näkee lentokentillä ja muutenkin ulkomailla, ovat ensimmäisenä häikäilemättömästi etuilemassa ja kiilaamassa jokaisen yli yhden ihmisen jonon ohi. Muutenkin tyyli on nousukasmaisen ylimielinen ja öykkäröivä. Kielitaito olematon. Kaikissa maailman kolkissa ne yrittävät selvittää asioitaan molottamalla sitä r.......ä.

        Iso maa ja monenlaisia miehiä. Lentoasemilla nyt etuilevat kaikki. Myös rohkeimmat suomalaiset.

        Jonottaminen venäläisittäin on paljon sivistyneempää kuin monissa muissa maissa. Kto Poslenju?


      • Kukka-Molli
        uusi maa kirjoitti:

        Iso maa ja monenlaisia miehiä. Lentoasemilla nyt etuilevat kaikki. Myös rohkeimmat suomalaiset.

        Jonottaminen venäläisittäin on paljon sivistyneempää kuin monissa muissa maissa. Kto Poslenju?

        Moukkamaisuus ei ole rohkeutta. Venäläinen luonteenlaatu nyt vain vaatii tiukan kurin ja selkärangan, muuten seurauksena on kaaos.

        Tuota viimeistä lausetta en ymmärtänyt. Venäjää se ei ainakaan ole.


      • kommentti
        uusi maa kirjoitti:

        Iso maa ja monenlaisia miehiä. Lentoasemilla nyt etuilevat kaikki. Myös rohkeimmat suomalaiset.

        Jonottaminen venäläisittäin on paljon sivistyneempää kuin monissa muissa maissa. Kto Poslenju?

        Itse en ole koskaan venäjällä käynyt mutta menipä mihin maahan tahansa niin lähes poikkeuksetta moukkamaisesti käyttäytyvät ihmiset siellä ovat venäläisiä. Jostain syystä kuvittelevat olevansa maailman omistajia. En sitten tiedä matkustaako ulkomaille vain ne venäläiset joilla on noussut kusta päähän ja terveet yksilöt pysyvät kotimaassaan vai mistä johtunee?


      • kukka-p
        Kukka-Molli kirjoitti:

        Moukkamaisuus ei ole rohkeutta. Venäläinen luonteenlaatu nyt vain vaatii tiukan kurin ja selkärangan, muuten seurauksena on kaaos.

        Tuota viimeistä lausetta en ymmärtänyt. Venäjää se ei ainakaan ole.

        ......kukka-h


      • kommentti kirjoitti:

        Itse en ole koskaan venäjällä käynyt mutta menipä mihin maahan tahansa niin lähes poikkeuksetta moukkamaisesti käyttäytyvät ihmiset siellä ovat venäläisiä. Jostain syystä kuvittelevat olevansa maailman omistajia. En sitten tiedä matkustaako ulkomaille vain ne venäläiset joilla on noussut kusta päähän ja terveet yksilöt pysyvät kotimaassaan vai mistä johtunee?

        jotka ovatkin usein ylimielisiä kusipäitä. Pietarissa ja Moskovassa tällaiseen ylimieliseen käyttäytymiseen törmääkin, mutta muualla Venäjällä ei juurikaan. "Normaalit" venäläiset ovat jotain aivan muuta, kuin törkeitä ja epäkohteliaita. Toki sitä ylimielisyyttä heidänkin joukossaan esiintyy, mutta noin yleisesti ottaen aivan erilaista porukkaa, kuin nämä matkustelevat rikkaat venäläiset.
        Ei normaaleilla venäläisillä 200-300 euron palkkoinensa paljon ole varaa matkustella.


      • vuosilta?? kirjoitti:

        "Minulla on ollut venäläinen mies muutaman vuoden ajan"

        Eikös pikemminkin muutaman kuukauden vai olenko käsittänyt väärin että ette vielä keväällä ainakaan samassa maassa asuneet ettekä olleet vielä naimisissa?
        Luulisi että avioliiton alkuvaiheessa kuukaudetkin tuntuvat pikemminkin viikoilta kuin vuosilta :).

        vaan mies. Lasken hänet miehekseni tasan siitä asti, milloin aloimme seurustella, joka oli kaksi ja puoli vuotta sitten. Eli muutama.


      • Kukka-Molli kirjoitti:

        "Asia, mistä pidän miehessäni ja joka liittyy juuri venäläisyyteen on esim. se kuuluisa herrasmiesmäisyys, mihin HYVIN harvoin Suomessa törmää. Naisille avataan aina ovet, heidän laukkunsa kannetaan, autetaan autosta ulos jne. Tämä on asia, jota arvostan ja rakastan miehessäni (ja venäläisissä miehissä yleensä) hyvin paljon."

        Ovatko nuo tuollaiset miehet Venäjällä jossakin maastapoistumiskiellossa? Nimittäin ne venäläiset joita näkee lentokentillä ja muutenkin ulkomailla, ovat ensimmäisenä häikäilemättömästi etuilemassa ja kiilaamassa jokaisen yli yhden ihmisen jonon ohi. Muutenkin tyyli on nousukasmaisen ylimielinen ja öykkäröivä. Kielitaito olematon. Kaikissa maailman kolkissa ne yrittävät selvittää asioitaan molottamalla sitä r.......ä.

        Katso viesti "Kyse uusrikkaista"


      • kuuse
        kommentti kirjoitti:

        Itse en ole koskaan venäjällä käynyt mutta menipä mihin maahan tahansa niin lähes poikkeuksetta moukkamaisesti käyttäytyvät ihmiset siellä ovat venäläisiä. Jostain syystä kuvittelevat olevansa maailman omistajia. En sitten tiedä matkustaako ulkomaille vain ne venäläiset joilla on noussut kusta päähän ja terveet yksilöt pysyvät kotimaassaan vai mistä johtunee?

        teistä.kyllä,matkustavat kunnolliset ja tavalliset ihmiset.itse kävin ranskaan venäjältä..aamusta illan asti olemme katsellet nähtävyksia,kaikkien käytös oli hyvä,kaikkilla kamerat ja videok.ei juoppotellua.kävin suomesta pietariin,ruotsiin,ikinä en mene uudestan. vain venäjältä! suomesta matkustavat ne,jolla on noussut k... päähän.


      • katellinen
        bedelia kirjoitti:

        jotka ovatkin usein ylimielisiä kusipäitä. Pietarissa ja Moskovassa tällaiseen ylimieliseen käyttäytymiseen törmääkin, mutta muualla Venäjällä ei juurikaan. "Normaalit" venäläiset ovat jotain aivan muuta, kuin törkeitä ja epäkohteliaita. Toki sitä ylimielisyyttä heidänkin joukossaan esiintyy, mutta noin yleisesti ottaen aivan erilaista porukkaa, kuin nämä matkustelevat rikkaat venäläiset.
        Ei normaaleilla venäläisillä 200-300 euron palkkoinensa paljon ole varaa matkustella.

        venäläiset,kiinalaiset ja intialaiset rikkastuvat. täänän kaluga-kaupungissa oli avattu ,,folksvagen,,-tehdas. tuli 5000 työpaikkaa.hyvää. mistä sinä tiedät,että moskovassa ja pietarissa kaikki ovat törkkeäittä?niin ystävällisiä en ole nähnyt tällä. erittyisesti tällä palstalla. kusipäät,itsestä ylimielisiä.


      • katellinen kirjoitti:

        venäläiset,kiinalaiset ja intialaiset rikkastuvat. täänän kaluga-kaupungissa oli avattu ,,folksvagen,,-tehdas. tuli 5000 työpaikkaa.hyvää. mistä sinä tiedät,että moskovassa ja pietarissa kaikki ovat törkkeäittä?niin ystävällisiä en ole nähnyt tällä. erittyisesti tällä palstalla. kusipäät,itsestä ylimielisiä.

        Olen aivan helvetin kateellinen, että mieheni kotimaassa talouskasvu on suurta ja maa rikastuu kovaa vauhtia. Vituttaa hillittömästi.

        En ole väittänyt, että Moskovassa ja Pietarissa kaikki olisivat törkeitä, vaan että siellä törkeisiin ja ylimielisiin ihmisiin törmää useammin, kuin muualla Venäjällä. Ihan sen takia, että niissä kaupungeissa uusrikkaat ja rikkaat usein asuvat.
        Juu, ja olen samaa mieltä siitä, että niissä kaupungeissa törmää myös paljon ystävällisempiin ihmisiin kuin Suomessa. Kuten aiemmin sanoinkin - Venäjällä on ne ääripäät kaikessa. Siellä olen tavannut kaikkein ystävällisimmät, vieraanvaraisimmat ja avuliaimmat ihmiset, ja myös nyrpeimmät ja törkeimmät ihmiset.
        Samaa mieltä olen myös siitä, että palstalla on paljon kusipäitä.


      • hamka
        bedelia kirjoitti:

        Olen aivan helvetin kateellinen, että mieheni kotimaassa talouskasvu on suurta ja maa rikastuu kovaa vauhtia. Vituttaa hillittömästi.

        En ole väittänyt, että Moskovassa ja Pietarissa kaikki olisivat törkeitä, vaan että siellä törkeisiin ja ylimielisiin ihmisiin törmää useammin, kuin muualla Venäjällä. Ihan sen takia, että niissä kaupungeissa uusrikkaat ja rikkaat usein asuvat.
        Juu, ja olen samaa mieltä siitä, että niissä kaupungeissa törmää myös paljon ystävällisempiin ihmisiin kuin Suomessa. Kuten aiemmin sanoinkin - Venäjällä on ne ääripäät kaikessa. Siellä olen tavannut kaikkein ystävällisimmät, vieraanvaraisimmat ja avuliaimmat ihmiset, ja myös nyrpeimmät ja törkeimmät ihmiset.
        Samaa mieltä olen myös siitä, että palstalla on paljon kusipäitä.

        vituttaa...vai eikö saa omassa maassa olla ylpeä meillä.venäjällä on normaali elämä,jos siihen ei kuuluu jumalainen suomalainen reppu selässä,jossa viinipullo ,montakin,iloisesti kilise


      • totuus ei pala tulessa
        Kukka-Molli kirjoitti:

        Moukkamaisuus ei ole rohkeutta. Venäläinen luonteenlaatu nyt vain vaatii tiukan kurin ja selkärangan, muuten seurauksena on kaaos.

        Tuota viimeistä lausetta en ymmärtänyt. Venäjää se ei ainakaan ole.

        Taidat itse olla riidan haastaja, moukka.

        Suomalaiselle lentoasemalla etuilu vaatii rohkeutta. 70-luvulla suomalaiset haukkuivat saksalaisia, kun "ovat niin röyhkeitä", että kantavat omat eväät turistimatkoilla mukanaan...

        Kyse on suomalaisuudessa kuitenkin huonosta itsetunnosta ja historiasta, joka tässä maassa on metsäläinen. Se tapetaan, joka tulee liian lähelle. ja jos etuilet, niin sinut tapan kännipäissäni.

        Ihmisyyteen nyt kuitenkin kuuluu edelleen tämä eläimellinenkin puoli, jopa italialaisessa 2000-vuotisessa kaupunkikulttuurissa. Etuilu on oman edun tavoittelua tässä mielessä.

        Minä ymmärsin viimeisen lauseen ton edeltävän kommentista. Mutta enpä olekaan etuillut venäläisessä jonossa;)


      • Kukka-Molli
        totuus ei pala tulessa kirjoitti:

        Taidat itse olla riidan haastaja, moukka.

        Suomalaiselle lentoasemalla etuilu vaatii rohkeutta. 70-luvulla suomalaiset haukkuivat saksalaisia, kun "ovat niin röyhkeitä", että kantavat omat eväät turistimatkoilla mukanaan...

        Kyse on suomalaisuudessa kuitenkin huonosta itsetunnosta ja historiasta, joka tässä maassa on metsäläinen. Se tapetaan, joka tulee liian lähelle. ja jos etuilet, niin sinut tapan kännipäissäni.

        Ihmisyyteen nyt kuitenkin kuuluu edelleen tämä eläimellinenkin puoli, jopa italialaisessa 2000-vuotisessa kaupunkikulttuurissa. Etuilu on oman edun tavoittelua tässä mielessä.

        Minä ymmärsin viimeisen lauseen ton edeltävän kommentista. Mutta enpä olekaan etuillut venäläisessä jonossa;)

        Tämä "pojun" ikätovereissa on jo monta isoisää.

        Yleensähän meillä ihmisillä on taipumusta ihailla meiltä itseltämme puuttuvia ominaisuuksia. Arka hiirulainen ihailee rohkeudeksi luulemaansa röyhkeyttä. Epävarmuus peitetään tavallisimmin juuri uholla, mahtipontisuudella ja metelillä.

        Venäläiset ovat kuin isoja lapsia. Tai koiria, jotka eivät tiedä paikkaansa. He hakevat omia lyhytnäköisiä etujaan pystymättä hahmottamaan laajempia kokonaisuuksia. Venäläinen yhteiskunta perustuu yksilön kilpailuun ja paremmuuden osoittamiseen toista yksilöä kohtaan. Sivistyneemmissä yhteiskunnissa on jo ajat sitten huomattu, että tinkimällä omasta lyhyen tähtäimen edusta saavutetaan suurempi kokonaispotti.

        Venäläisen luonteenlaadun "parhaita" näyttöjä ovatkin rappeutunut infrastruktuuri, huonosti organisoitu sodankäynti ja valtavista luonnonvaroista huolimatta toimimaton talous. Venäjä onkin kuin pakastettu Afrikka.

        Venäjällä jonottamisesta minulla ei ole kokemusta. Mutta näköjään joillakin tänne kirjoittelevista on. Ovatko sitten jonottaneet sukkahousuja vai pääsyä Leninin Mausoleumiin.


      • venäläisistä
        bedelia kirjoitti:

        Katso viesti "Kyse uusrikkaista"

        ei pidetä.
        Jos kerta heidän asenne on maahanmuuttajana tuollainen syvä halveksunta suomalaisia kohtaan.

        Jos itse olisin maahanmuuttajana Venäjällä, niin enpä sortuisi haukkumaan heitä. Haukkuminen olisi erittäin epäkohteliasta ja osoittaisi moukkamaisuutta. Maassa maan tavalla.
        Arvostella voisin kyllä kysyttäessä, mutta rakentavasti ja aina kohteliaasti. Olisinhan oman maani "edustaja".

        Olen sen huomannut, että suomalaisista moni ilkeilee venäläisistä ja pitää heitä vihollisina. No, sehän johtuu historiasta.
        Mutta minua hämmästyttää se, että venäläiset eivät tunnu tekevän asian eteen juuri mitään. Ovat vaan omissa oloissaan. Helposti voisivat näyttää, että ovat mukavia ja luottamuksen arvoisia ihmisiä.


      • seinillä on korvat..
        Kukka-Molli kirjoitti:

        "Asia, mistä pidän miehessäni ja joka liittyy juuri venäläisyyteen on esim. se kuuluisa herrasmiesmäisyys, mihin HYVIN harvoin Suomessa törmää. Naisille avataan aina ovet, heidän laukkunsa kannetaan, autetaan autosta ulos jne. Tämä on asia, jota arvostan ja rakastan miehessäni (ja venäläisissä miehissä yleensä) hyvin paljon."

        Ovatko nuo tuollaiset miehet Venäjällä jossakin maastapoistumiskiellossa? Nimittäin ne venäläiset joita näkee lentokentillä ja muutenkin ulkomailla, ovat ensimmäisenä häikäilemättömästi etuilemassa ja kiilaamassa jokaisen yli yhden ihmisen jonon ohi. Muutenkin tyyli on nousukasmaisen ylimielinen ja öykkäröivä. Kielitaito olematon. Kaikissa maailman kolkissa ne yrittävät selvittää asioitaan molottamalla sitä r.......ä.

        keskiluokkainen ranskalaisporukka oli juuri palannut Venäjältä turistimatkalta, kaikkein eniten heitä oli ärsyttänyt paluumatkalla Tallinnassa epäkohteliaat suomalaiset! Nämä olivat tungeksineet, etuilleet ja örisseet, mutta eivätpä olleet pahemmin anteeksi pyydelleet, muuta kuin elekielenä nukkavierua olemustaan... Kuntelin korvat luimussa ja häntä koipien välissä. ko. ranskalaiset olettivat minun olevan belgialainen, joten eivät tajunneet lieventää suomalaiskritiikkiään seurassani... joo, että hyvä suomi... niin sitä pitää...


      • ja suomalaisen ero
        seinillä on korvat.. kirjoitti:

        keskiluokkainen ranskalaisporukka oli juuri palannut Venäjältä turistimatkalta, kaikkein eniten heitä oli ärsyttänyt paluumatkalla Tallinnassa epäkohteliaat suomalaiset! Nämä olivat tungeksineet, etuilleet ja örisseet, mutta eivätpä olleet pahemmin anteeksi pyydelleet, muuta kuin elekielenä nukkavierua olemustaan... Kuntelin korvat luimussa ja häntä koipien välissä. ko. ranskalaiset olettivat minun olevan belgialainen, joten eivät tajunneet lieventää suomalaiskritiikkiään seurassani... joo, että hyvä suomi... niin sitä pitää...

        Jos suomalaista moukkamaisesta käytöksestä haukutaan, niin suomalainen häpeää.

        Jos venäläistä moukkamaisesta käytöksestä haukutaan, niin haukkujat ovat "typeryksiä".


      • Kukka-Molli
        seinillä on korvat.. kirjoitti:

        keskiluokkainen ranskalaisporukka oli juuri palannut Venäjältä turistimatkalta, kaikkein eniten heitä oli ärsyttänyt paluumatkalla Tallinnassa epäkohteliaat suomalaiset! Nämä olivat tungeksineet, etuilleet ja örisseet, mutta eivätpä olleet pahemmin anteeksi pyydelleet, muuta kuin elekielenä nukkavierua olemustaan... Kuntelin korvat luimussa ja häntä koipien välissä. ko. ranskalaiset olettivat minun olevan belgialainen, joten eivät tajunneet lieventää suomalaiskritiikkiään seurassani... joo, että hyvä suomi... niin sitä pitää...

        Ja patonkimaan porukka taas on tunnettua ylenpalttisesta ystävällisyydestään. Varsinkin ranskaa puhumattomia kohtaan.


      • että olet
        venäläisistä kirjoitti:

        ei pidetä.
        Jos kerta heidän asenne on maahanmuuttajana tuollainen syvä halveksunta suomalaisia kohtaan.

        Jos itse olisin maahanmuuttajana Venäjällä, niin enpä sortuisi haukkumaan heitä. Haukkuminen olisi erittäin epäkohteliasta ja osoittaisi moukkamaisuutta. Maassa maan tavalla.
        Arvostella voisin kyllä kysyttäessä, mutta rakentavasti ja aina kohteliaasti. Olisinhan oman maani "edustaja".

        Olen sen huomannut, että suomalaisista moni ilkeilee venäläisistä ja pitää heitä vihollisina. No, sehän johtuu historiasta.
        Mutta minua hämmästyttää se, että venäläiset eivät tunnu tekevän asian eteen juuri mitään. Ovat vaan omissa oloissaan. Helposti voisivat näyttää, että ovat mukavia ja luottamuksen arvoisia ihmisiä.

        avoin,iloinen,ystävällinen,niin minä ja minun lapsi pitämme sinusta, hymyilemme sinulle,kutsumme käymään.mutta,kuin ei huvitta,pelottaa. olet niin vieras ja ei mukava.niin minäkin,kuin muuttin suomeen,alussa suhtautuin suom.avoimesti ja iloisesti,niin kuin tottuin omassa maassa. mutta nyt-en.kyllä,minulla on ystävia,mutta ei suomalaisia,välttän pahat kokemukset


      • Mikset palaa Venäjälle?
        että olet kirjoitti:

        avoin,iloinen,ystävällinen,niin minä ja minun lapsi pitämme sinusta, hymyilemme sinulle,kutsumme käymään.mutta,kuin ei huvitta,pelottaa. olet niin vieras ja ei mukava.niin minäkin,kuin muuttin suomeen,alussa suhtautuin suom.avoimesti ja iloisesti,niin kuin tottuin omassa maassa. mutta nyt-en.kyllä,minulla on ystävia,mutta ei suomalaisia,välttän pahat kokemukset

        No jos Suomi on niin kauhea maa ja suomalaiset niin kauheita ihmisiä niin mikset häivy jo tuohon unelmien onnenmaahan Venäjälle? Vai eikö siellä sossu toimi yhtä hyvin kuin täällä?


      • missään
        Mikset palaa Venäjälle? kirjoitti:

        No jos Suomi on niin kauhea maa ja suomalaiset niin kauheita ihmisiä niin mikset häivy jo tuohon unelmien onnenmaahan Venäjälle? Vai eikö siellä sossu toimi yhtä hyvin kuin täällä?

        olin aina työssa venäjällä,niin olen täälläkin. opiskelin venäjällä yliopistossa ja täällä alussa kielikurssilla ja sitten oulun yliop.ja jos menen takaisin,menen työhön ja yrittän unohtaa onnenmaan s.


      • venäläisistä kirjoitti:

        ei pidetä.
        Jos kerta heidän asenne on maahanmuuttajana tuollainen syvä halveksunta suomalaisia kohtaan.

        Jos itse olisin maahanmuuttajana Venäjällä, niin enpä sortuisi haukkumaan heitä. Haukkuminen olisi erittäin epäkohteliasta ja osoittaisi moukkamaisuutta. Maassa maan tavalla.
        Arvostella voisin kyllä kysyttäessä, mutta rakentavasti ja aina kohteliaasti. Olisinhan oman maani "edustaja".

        Olen sen huomannut, että suomalaisista moni ilkeilee venäläisistä ja pitää heitä vihollisina. No, sehän johtuu historiasta.
        Mutta minua hämmästyttää se, että venäläiset eivät tunnu tekevän asian eteen juuri mitään. Ovat vaan omissa oloissaan. Helposti voisivat näyttää, että ovat mukavia ja luottamuksen arvoisia ihmisiä.

        kellään venäläisellä halveksivaa suhtautumista Suomeen tai suomalaisiin.
        Vain tuolla yhdellä palstalaisella, joka esittää olevansa venäläinen, on hirmu ikävä suhtautuminen asioihin, mutta pahasti vaikuttaa provolta koko tyyppi.
        Mielipiteitä ja kritiikkiä olen kyllä kuullut venäläisten suusta, ja se onkin ihan oikein. Venäjällä ihan oikeasti jotkut asiat paremmin kuin Suomessa. Suomessa taas monet asiat paremmin kuin Venäjällä.

        Muuten, tuohon viimeiseesi, Venäjällä on hurjan hyvä sanonta: "Miksi minun pitäisi todistaa, etten ole kirahvi?"


      • mikä provo
        bedelia kirjoitti:

        kellään venäläisellä halveksivaa suhtautumista Suomeen tai suomalaisiin.
        Vain tuolla yhdellä palstalaisella, joka esittää olevansa venäläinen, on hirmu ikävä suhtautuminen asioihin, mutta pahasti vaikuttaa provolta koko tyyppi.
        Mielipiteitä ja kritiikkiä olen kyllä kuullut venäläisten suusta, ja se onkin ihan oikein. Venäjällä ihan oikeasti jotkut asiat paremmin kuin Suomessa. Suomessa taas monet asiat paremmin kuin Venäjällä.

        Muuten, tuohon viimeiseesi, Venäjällä on hurjan hyvä sanonta: "Miksi minun pitäisi todistaa, etten ole kirahvi?"

        mutta,kyllä en ymmärrää,miten voitte kirjoitta niin ihmisista. mistähän sinä ,,tunnet,, niin hyvin meitä. et varmasti kuin,,vieras sielu on pimeä,,. vain viisas ihminen voi ymmärttä toista.


      • mikä provo kirjoitti:

        mutta,kyllä en ymmärrää,miten voitte kirjoitta niin ihmisista. mistähän sinä ,,tunnet,, niin hyvin meitä. et varmasti kuin,,vieras sielu on pimeä,,. vain viisas ihminen voi ymmärttä toista.

        että käyn Venäjällä jatkuvasti ja tarkkailen siellä ympäristöä ja ihmisiä.


      • Mikset mene Venäjälle?
        missään kirjoitti:

        olin aina työssa venäjällä,niin olen täälläkin. opiskelin venäjällä yliopistossa ja täällä alussa kielikurssilla ja sitten oulun yliop.ja jos menen takaisin,menen työhön ja yrittän unohtaa onnenmaan s.

        Et sitten vastannut mikset mene takaisin siihen onnenmaahan vaan olet ängennyt tähän kamalaan maahan jossa on niin kamalia ihmisiä. Oletko masokisti vai?


      • JEP JEP!
        Mikset mene Venäjälle? kirjoitti:

        Et sitten vastannut mikset mene takaisin siihen onnenmaahan vaan olet ängennyt tähän kamalaan maahan jossa on niin kamalia ihmisiä. Oletko masokisti vai?

        Jos Suomi on niin huono maa ja ruokakin on niin huonoa ja ihmiset on niin huonoja niin MENKÄÄ SIIS VENÄJÄLLE TAKAISIN MAHDOLLISEMMAN NOPEASTI. siellä on kaikki paremmin.


      • KLAMOORIA
        kuuse kirjoitti:

        teistä.kyllä,matkustavat kunnolliset ja tavalliset ihmiset.itse kävin ranskaan venäjältä..aamusta illan asti olemme katsellet nähtävyksia,kaikkien käytös oli hyvä,kaikkilla kamerat ja videok.ei juoppotellua.kävin suomesta pietariin,ruotsiin,ikinä en mene uudestan. vain venäjältä! suomesta matkustavat ne,jolla on noussut k... päähän.

        nyt mina ei ummarta mita sina puhu. mutta sinu paassa kusi.


      • SAUNANTAA HETI
        hamka kirjoitti:

        vituttaa...vai eikö saa omassa maassa olla ylpeä meillä.venäjällä on normaali elämä,jos siihen ei kuuluu jumalainen suomalainen reppu selässä,jossa viinipullo ,montakin,iloisesti kilise

        Sina opetella puhumaa ennenkuin sina tanne kirjoittaa


      • PISTE
        katellinen kirjoitti:

        venäläiset,kiinalaiset ja intialaiset rikkastuvat. täänän kaluga-kaupungissa oli avattu ,,folksvagen,,-tehdas. tuli 5000 työpaikkaa.hyvää. mistä sinä tiedät,että moskovassa ja pietarissa kaikki ovat törkkeäittä?niin ystävällisiä en ole nähnyt tällä. erittyisesti tällä palstalla. kusipäät,itsestä ylimielisiä.

        Me Suomalaiset emme ryssistä pidä ! Se vaan on niin ja pysyy.


      • BUM BUM
        kommentti kirjoitti:

        Itse en ole koskaan venäjällä käynyt mutta menipä mihin maahan tahansa niin lähes poikkeuksetta moukkamaisesti käyttäytyvät ihmiset siellä ovat venäläisiä. Jostain syystä kuvittelevat olevansa maailman omistajia. En sitten tiedä matkustaako ulkomaille vain ne venäläiset joilla on noussut kusta päähän ja terveet yksilöt pysyvät kotimaassaan vai mistä johtunee?

        Samaa mieltä olen. Aasiassa joka vuosi matkustellessa AINA venäläiset, italialaiset ja englantilaiset ovat IIISO ongelma. Poliisien ja paikallisten kanssa olen jutellut, ketkä on kaikkein hankalinpia "asiakkaita?"


      • ahahahahahahahahahah
        Kukka-Molli kirjoitti:

        "Asia, mistä pidän miehessäni ja joka liittyy juuri venäläisyyteen on esim. se kuuluisa herrasmiesmäisyys, mihin HYVIN harvoin Suomessa törmää. Naisille avataan aina ovet, heidän laukkunsa kannetaan, autetaan autosta ulos jne. Tämä on asia, jota arvostan ja rakastan miehessäni (ja venäläisissä miehissä yleensä) hyvin paljon."

        Ovatko nuo tuollaiset miehet Venäjällä jossakin maastapoistumiskiellossa? Nimittäin ne venäläiset joita näkee lentokentillä ja muutenkin ulkomailla, ovat ensimmäisenä häikäilemättömästi etuilemassa ja kiilaamassa jokaisen yli yhden ihmisen jonon ohi. Muutenkin tyyli on nousukasmaisen ylimielinen ja öykkäröivä. Kielitaito olematon. Kaikissa maailman kolkissa ne yrittävät selvittää asioitaan molottamalla sitä r.......ä.

        Venäläiset moukat eivät osaa edes englantia. Matkustaessaan ulkomailla luulevat AINA, että heitä palvellaan venäjänkielellä. Monesti aasiassa tullut päivän naurut näitä juntteja katsellessa. Lentoasemilla, kaupoissa, ravintoloissa. No, ykskin kerta n.20v neukku-balleriina veti rannalla balettia. Ja tussahti turvalleen.Oli kai ottanut pari votkaa liikaa. En pystynyt pidättelemää ÄÄNEKÄSTÄ nauruani.


      • Joku taso olla pitää
        Mikset palaa Venäjälle? kirjoitti:

        No jos Suomi on niin kauhea maa ja suomalaiset niin kauheita ihmisiä niin mikset häivy jo tuohon unelmien onnenmaahan Venäjälle? Vai eikö siellä sossu toimi yhtä hyvin kuin täällä?

        Erinomainen vastaus!
        Ryssä on aina ryssä, vaikka voissa paistaisi.

        Itse en koskisi sormenpäällänikään venäläiseen mieheen, sattuneista syistä.


      • Anonyymi
        että kaikki kirjoitti:

        ongelmat tulevat Venäjään Suomesta.
        Suomi on täynnä juoppoja ja narkomaaneja, sekä huonoja miehiä ja naisia. Venäläinen pesee ylivertaisuudellaan suomalaisen mennen tullen.

        Miksi sitten ihmeessä tulit tänne kurjuuteen??

        Venäläiset naiset ovat rahan perässä juoksevia ja miehiä hyväksi käyttäviä Suomalaisen miehen ei kannattaisi ottaa mokomia rahastajia, venäläinen mies on myös jonka tunnen erittäin vaikea tapaus , mollaa Suomalaisia ja kehuu kuinka Venäjällä on kaikki hyvin joten olen pyytänyt häntä menemään sinne missä ihana satumaa odottaa


    • Alkup....

      Miten olenkaan saanut melko viattomalla kyselylläni aikaan näin värikkään väittelyn ja mehevän keskustelun. Vai sanoisinko riitelyn. Mielipiteitä näkyy olevan ainakin joka lähtöön.

      • russian s

        pakko vastata tähän, että venäläinen mies on naiselle unelma. Kohtelias, huomaavainen ja naistaan arvostava. Venäläinen mies uskaltaa olla mies!


      • minttu1977
        russian s kirjoitti:

        pakko vastata tähän, että venäläinen mies on naiselle unelma. Kohtelias, huomaavainen ja naistaan arvostava. Venäläinen mies uskaltaa olla mies!

        Viiden vuoden kokemuksella yhdyn edellisiin kommentteihin venäläisen miehen herrasmiesmäisistä tavoista, jotka tekivät minuun erityisesti suhteen alussa suuren vaikutuksen.

        On kuitenkin myös yksi puoli, joka kannattaa huomioida. Vaikka mies olisi nuorempaa sukupolvea, vanhat perinteet voivat vaikuttaa voimakkaasti käyttäytymiseen. Ex-avomieheni oli tottunut siihen, että perheen naiset tekevät kaikki kotityöt ja miehille jää nk. ulkotyöt. Niinpä hänellä ei ollut aloitekykyä tehdä kotitöitä, eikä hän esim. osannut laittaa ruokaa.

        Kannattaa siis selvittää heti alkuvaiheessa miten tapaamasi venäläismies suhtautuu kotitöihin ja miten hän näkee yleisesti naisen ja miehen roolin. Oma suhteeni kaatui osittain siihen, etten jaksanut yksin pyörittää arkea ja kestitä vieraita.


    • kaupan myyjä

      on että venäläiset miehet ovat suht.epäkohteliaita ja hieman yksinkertaisia. Hieman rekkakuskien-oloisia.
      Sen paremmin en heitä tunne enkä erityisemmin välitäkään tuntea.

    • RASTUIT

      Venäläinen mies tai nainen aviopuolisona on ISO RISKI! En nyt jaksa kertoo miks. Tulis TOSIII PITKÄÄÄÄÄÄÄ juttu. Omapa on ressisi!

    • Huonot kokemukset

      Minulla on negatiivisia kokemuksia venäläisistä naisista kavereina ja työnantajana. Miehistä en tiedä muuta kuin treffailumielessä ja em. kohdat täyttyivät heihinkin: olivat kohteliaita, hieman machoja, huomaavaisia, mutta rasittavan pinnallisia/materialistisia.

      Venäjältä kotoisin oleva työnantajani ei noudattanut mitään työlainsäädäntöä/TESiä. Teetti ylitöitä, eikä maksanut niistä. Ei maksanut ylipäätään, vaan hyväksikäyttää edelleen surutta harjoittelijoita. Hän on oikein miellyttävä, mutta kaksinaamainen ja häikäilemätön. Oikeustoimet ovat meneillään hänen härskistä käytöksestään.

      Perheellämme oli pari vuotta sitten pari viikkoa venäläinen kodinhoitaja kunnan kautta jouduttani hätäleikkaukseen. Meiltä katosi passi ja käteistä rahaa (jotka olivat hyvin piilotettuja eli hän oli tonkinut vauvan nukkuessa koko asunnon). Kämppä oli kauhessa kunnossa aina hänen jäljiltään, kylppärissä meikkini olivat hujan hajan hänen käyntienä jäljiltä ja tietenkin ne kalleimmat lancomet ja diorit oli pöllitty.

      Samanlaisia hyväksikäyttäjä pöllijöitä tunsin opiskellessani. Kaikki naisia ja Pietarista. Ilmeisesti Venäjällä rehellisyys ei ole ihailtavaa.

    • 7878787

      en suosittele. erittäin itsekeskeisiä sovinisteja. miehet saavat tehdä mitä lystäävät, ryypätä ja pettää, mutta naisten pitäisi vain olla kauniita ja miellyttää miestä..

    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2580
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1950
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1499
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1028
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      913
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe