Kuinka ison kinkun aiotte ostaa jouluksi? Itse tuollaisen 8 kilon köntin ostan. Joulu on aina laihdutuksen juhlaa. Itse laskin laihtuvani taas kinkun ja rosollin ääressä tuollaiset 4 kiloa.
Hyvää ja 'lihaista' joulua kaikille!
Joulukinkku
14
1411
Vastaukset
- T.epi
Niin, mistähän vhh-lihottajat saa ostaa joululaardinsa? Possunlihasuikaleiden sisään käärityn possunihraköntsän!
Siinä on kalorit kohdallaan! Joulukinkun avulla kyllä laihtuu, kunhan muistaa jättää ne siirapilla kuorrutetut laatikkoruoat, peruna-, porkkana- ja lanttulaatikot syömättä.
Täytyy vain mennä Wotkinsin lihakauppaan kun markettien kinkut ovat näitä laihdutuskuurisikoja ja lähes rasvattomia. Kuivaa kengänpohjan ja aaltopahvin välimuotoa. Kunnon kinkussa pitää olla oikea silavakerros mukana.- kerran itse
sanonut, että syöt jouluna imellytettyä perunalaatikkoa, kun kysyttiin harvinaisemmasta herkuttelusta. Itse syön jouluisin vain erilaisia kaloja ja kinkkua maistan ehkä yhden ohuen siivun. Jos ei markettien lihavalikoimat miellytä, niin miksi et käy halal-lihakaupoissa?
kerran itse kirjoitti:
sanonut, että syöt jouluna imellytettyä perunalaatikkoa, kun kysyttiin harvinaisemmasta herkuttelusta. Itse syön jouluisin vain erilaisia kaloja ja kinkkua maistan ehkä yhden ohuen siivun. Jos ei markettien lihavalikoimat miellytä, niin miksi et käy halal-lihakaupoissa?
että omassa taloudessa näitä hiilihydraattiruokia ei ole, mutta¨jos olen kutsuttuna vieraana lounaalla niin saatan syödä yhdellä aterialla pari lusikallista imellettyä perunalaatikkoa jouluna. Tämä kertoo siitä ettei vhh ole mikään tiukkapipoisten ruokavalio vaan erikoistilanteessa voi poiketa koska niitä kuitenkin on suhteellisen harvoin eikä kaikkiin kissanristiäisiin kannata mennä mässäilemään. Yhdellä aterialla syöty hiilaripommi ei vaikuta kokonaisuuteen mitenkään eikä siitä edes jää koukkuun vaikka ottaisi palan makeaa täytekakkua jälkiruoaksi.
- miksi edes
kj.mattila kirjoitti:
että omassa taloudessa näitä hiilihydraattiruokia ei ole, mutta¨jos olen kutsuttuna vieraana lounaalla niin saatan syödä yhdellä aterialla pari lusikallista imellettyä perunalaatikkoa jouluna. Tämä kertoo siitä ettei vhh ole mikään tiukkapipoisten ruokavalio vaan erikoistilanteessa voi poiketa koska niitä kuitenkin on suhteellisen harvoin eikä kaikkiin kissanristiäisiin kannata mennä mässäilemään. Yhdellä aterialla syöty hiilaripommi ei vaikuta kokonaisuuteen mitenkään eikä siitä edes jää koukkuun vaikka ottaisi palan makeaa täytekakkua jälkiruoaksi.
söisit sitä paria lusikallistakaan perunalaatikkoa tai täytekakkupalasta, jos tarjolla on niitä sinun vhh-ruokiasi ja herkkujasi. Tekeekö sinun kuitenkin mieli aina silloin tällöin vähän maistella ;)
- minua oikeastaan
kj.mattila kirjoitti:
kiinnosti, että oletko käynyt koskaan kaupoissa, joissa myydään halal-lihaa? Itse en lihaa syö, mutta jotkut ovat kehuneet niitä lihoja paremmiksi ja makkarat ovat saaneet erityismainintaa.
miksi edes kirjoitti:
söisit sitä paria lusikallistakaan perunalaatikkoa tai täytekakkupalasta, jos tarjolla on niitä sinun vhh-ruokiasi ja herkkujasi. Tekeekö sinun kuitenkin mieli aina silloin tällöin vähän maistella ;)
että tekisi mieli vaan niin kuin sanoin, kunnioitan ruokien valmistajaa etten ala nirsoilemaan kuin uhmaikäinen kakara, etten noita ruokia syö. Monissa tilaisuuksissa ei yksinkertaisesti ole muita kuin hiilariruokia. Viimeksi kun olin hautajaisissa niin siellä oli kahta lajia voileipäkakkua, sitten kuivaa kakkua, täytekakkua ja pipareita. Syö siinä sitten vähähiilihydraattisesti.
minua oikeastaan kirjoitti:
kiinnosti, että oletko käynyt koskaan kaupoissa, joissa myydään halal-lihaa? Itse en lihaa syö, mutta jotkut ovat kehuneet niitä lihoja paremmiksi ja makkarat ovat saaneet erityismainintaa.
Vantaan Tikkurilassa etnisessä kaupassa ja ostanut sieltä lammasta. Hyvää oli halal-liha. Olen myös tutustunut makkaroihin, mutta makkaroista en ole löytänyt ruokavaliooni sopivaa. Lähinnä jauhojen ja lisäaineiden määrä on estänyt niiden ostamisen.
- kakkua
kj.mattila kirjoitti:
että tekisi mieli vaan niin kuin sanoin, kunnioitan ruokien valmistajaa etten ala nirsoilemaan kuin uhmaikäinen kakara, etten noita ruokia syö. Monissa tilaisuuksissa ei yksinkertaisesti ole muita kuin hiilariruokia. Viimeksi kun olin hautajaisissa niin siellä oli kahta lajia voileipäkakkua, sitten kuivaa kakkua, täytekakkua ja pipareita. Syö siinä sitten vähähiilihydraattisesti.
ei kyllä mitään dieettiä kaada, jos ei joudu jatkuvasti jossain kissan ristiäisissä käymään. Jos kaataa, niin sitten on ruokavaliossa korjaamisen varaa.
- ole mitenkään
kj.mattila kirjoitti:
Vantaan Tikkurilassa etnisessä kaupassa ja ostanut sieltä lammasta. Hyvää oli halal-liha. Olen myös tutustunut makkaroihin, mutta makkaroista en ole löytänyt ruokavaliooni sopivaa. Lähinnä jauhojen ja lisäaineiden määrä on estänyt niiden ostamisen.
suolanen hinta, jos vertaa marketteihin ja mikä valikoima, ainakin tässä kaupassa:
http://www.halalliha.fi/tarjoukset.html - aälsdktji
laatikoita (tehty jo, pakkasessa) ja kaloja.
Joulu kun on vain kerran vuodessa. Ei se ole juhla, joka lihottaa, vaan arki. - nimenomaan
kj.mattila kirjoitti:
Olet Mattila Mainostanut ettet syö eikä tee edes mielikään mitään makeaa kun olet sillä vhh:llä.
Sinä jos kukaan olet tosi tiukkapipoinen syömisissä näin olen ymmärtänyt.
Taas olet täällä jauhamassa.
Linkitä vanhoja juttujasi niin ei tarvi kuluttaa energiaa kun vhh:llä ei tarvitse.
Siis vhh:llä ei tee mieli muuta kuin pekonia ihan olet sanonut ja monesti. - kun puhutaan
"kinkuista", niin minun yksi herkkuruoka on tirripaisti (harvoin kylläkin). Tykkään kastaa siihen leipäpalasia tai syödä sitä perunoiden kera. Kerropas KJM miten sinä syöt ko. ruokaa kun olen lukenut ainakin kerran, että se on myös sinun suurta herkkua. Syötkö liemen lusikalla vai peräti kaalin kanssa?
- kinkun rasvaan
kun puhutaan kirjoitti:
"kinkuista", niin minun yksi herkkuruoka on tirripaisti (harvoin kylläkin). Tykkään kastaa siihen leipäpalasia tai syödä sitä perunoiden kera. Kerropas KJM miten sinä syöt ko. ruokaa kun olen lukenut ainakin kerran, että se on myös sinun suurta herkkua. Syötkö liemen lusikalla vai peräti kaalin kanssa?
>Syötkö liemen lusikalla vai peräti kaalin kanssa?
Kinkun rasvaan ei tarvitse upottaa leipää ollenkaan, jos ei tahdo. Itse vhh- ihmisenä kuitenkin syön päivittäin yhden ruisleipäpalan.
Kinkun rasvaan kannattaa dippailla kukkakaalia - aika herkkua on. Ruusukaali on myös herkkua; se tosin jakaa mieliä voimakkaan makunsa takia.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi953580Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä562536Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla172464Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi712321Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "182199Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen
Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.1021262Kaste pelastaa ihmisen
Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm5751127Ensin oli armo - sen jälkeen tuli usko
Me emme ansaitse armoa omalla uskollamme. Armo on ansaitsematonta rakkautta mikä synnyttää meidät uudesti Jumalasta. K4001025Uskon todistus
Oikean uskovaisen ja nimikristityn erottaa siitä, että Jeesukseen uskova korottaa Jeesusta ja uskoa Häneen, mutta nimik2611016Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla
Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday142989