Sanokaas uskikset!

Asiasta selkoa.

Kumpaa Jeesus ensisijaisesti teki maan päällä: keskittyi olemaan oikeassa vaiko välitti ihmisestä?

Jos päädytte siihen, että toinen vaihtoehto on vahvempi, mitä se merkitsee omassa elämässässänne - onko se ensisijaista myös itsellänne?

11

629

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt." Joh 6:38

• uskis,,,

koska Jumala välittää jokaisesta ihmisestä ja tahtoo hänen parastaan , niin Jeesus toteutti vaan kuuliaisesti isänsä tahtoa .Hänen ei tarvinnut ponnistella "oikeassa olemiseen".

Miten toteutuu omassa elämässäni:
      Jokaisen päivän neljä tärkeintä asiaa : pyydän apua päivääni, että tunnistaisin Jumalan tahdon , luen hänen sanaansa , anteeksianto/pyyntö ja kiitos armosta minua kohtaan.

• ja niin tehdessään

Hän välitti ihmisista aivan suunnattomasti.
      muutenhan meilla ei olisi pelastusmahdollisuutta.
      ARMO on ainoa asia joka voi ihmisen pelastaa-- ei omat teot.

• Crypticall

Hän uhrautui ihmisten puolesta, eikä kukaan meistä voi sitä tehdä. Jeesus antoi esimerkin tekemällä jotain todellista, eikä kukaan meistä voi tehdä juuri sitä mitä hän teki, mutta voimme tehdä silti jotain todellista.

Joku keskittyy oppiin, pitääkseen sen sellaisena kuin se Jeesuksen aikana oli. Hänellä voi olla kutsumus siihen ja ellei hän sitä tekisi, ehkä ei kukaan muukaan ja parissa vuosikymmenessä kukaan ei enää tietäisi mitä Jeesus opetti. Toinen voi keskittyä tekemään työtä suoraan ihmisten hyvinvoinnin edistämiseksi tuntemansa opin pohjalta. Kumpikaan ei pärjäisi ilman toista, vaan molemmilta katoaisi pohja koko toiminnalta. Minkä asian tahtoisit nostaa siksi ainoaksi tärkeäksi?

• Tuhlaajapoika .

vertausta. Kumpi nousee tärkeämmäksi oikeassaoleminen vai välittäminen? Mitä arvelet tuhlaajapojan, isän ja veljen edustavan em. kysymyksessä? Arvelisin, että sieltä se vastaus löytyy...?

• mutta sehän puhuu
        Tuhlaajapoika . kirjoitti:

vertausta. Kumpi nousee tärkeämmäksi oikeassaoleminen vai välittäminen? Mitä arvelet tuhlaajapojan, isän ja veljen edustavan em. kysymyksessä? Arvelisin, että sieltä se vastaus löytyy...?

Tuhlaajapoika vertaushan puhuu Jer.31 luvun Israelin ja Juudan heimoista.
        Isän kotona oleva on Israel=juutalaiset ja tuhlaajapoikaa kuvaa pakanoista kääntynyt kristikunta.

• puhuu .
        mutta sehän puhuu kirjoitti:

Tuhlaajapoika vertaushan puhuu Jer.31 luvun Israelin ja Juudan heimoista.
        Isän kotona oleva on Israel=juutalaiset ja tuhlaajapoikaa kuvaa pakanoista kääntynyt kristikunta.

paljosta muustakin...

• SUOMEN KANSALLE

Tänä päivänä kuuluu profeetallinen sana sinulle, joka etsit tietä Jumalan Taivaaseen. Yksin Herrassa Jeesuksessa se on löydettävissä.

Jeesus on Tie, mi Taivaaseen vie, ja Totuus Elämä on Hänen nimensä. Jeesus on Tie, mi Taivaaseen vie, elämän ja voiton tie. Aamen.

’Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.’ (Matt 7:13-14).

’Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.’ (2 Kor 5:19-21).

’Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne!’ (Hebr 3:15).

Jumalan Sana Raamattu on opaskirja ja kompassi, jota noudattamalla pääset perille, kun pyydät Pyhää Henkeä avaamaan Kirjoitukset sinulle.

Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen Sanan kautta.

Missä syntien anteeksiantamus on, siellä on elämä ja autuus.

• etta,

tuo on PROFEETALLINEN SANA eika vain sinun omasta paastasi tullutta asiaa?

• Trubaduuri

Hän teki molempia yhtä aikaisesti. Hän oli saanut tehtäväkseen olla yhtenä hyvänä esimerkkinä täällä maan päällä ihmisille ja kertoa myös tosiasioista totuudellisesti kaikista lähimmäisistään aidosti välittäen ja myös heihin erityisesti keskittyen, olematta kuitenkaan muistamatta omaa alkuperäänsä.

Itse kyllä hyväksyn sekä että, että myös joko tai , tahi joko kyllä tahi ei linjasta, riippuen vähän tilanteesta ja aiheesta sekä tilanteessa olevien aiheen käsittelijöistä. :)

Toki, asiastakin voi sanoa sanasen. Kristus kyllä keskittyi aina kaikkein olennaisinpaan, elikä Luojamme, Jumalamme, taivaallisen Isän todellisen tahdon sanalliseen välittämiseen kuulijoille siis kanssa eläjilleen, sekä sen tien näyttämiseen joka johtaa taivaallisen Isän sydämeen ja iankaikkiseen elämään. Että myös itse Isän tuntemiseen, joka onkin välttämätöntä ja samalla oikeaa toimintaa.
      Taivaallinen Isä täytyy tuntea, jotta ihminen voisi sanoa itsestään olevansa Jumalan lapsi ja Kristuksen veli tahi sisko.

• Armoa ja totuutta

Armo ilman totuutta on "löperyyttä ja halpaa armoa", joilla itseasiassa katsotaan syntiä sormien läpi.

Totuus ilman armoa on julmuutta. Tuhlaajapojan veli tiesi kyllä totuuden syntisestä velipojastaan, mutta ei kyennyt samaan kuin isänsä eli armahtamaan veljeään....

Mielestäni oikeassaoleminenkin sisältyy Jeesuksen välittämiseen - Hän tuli maailmaan, koska Hän välitti ihmisestä. Jeesuksen oikeassaoleminen on meitä eheyttävää ja parantavaa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      151
      7085
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      150
      5946
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      133
      5155
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      48
      4697
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      55
      4038
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      68
      3222
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      55
      3150
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      25
      2902
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      47
      2457
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      17
      2335
    Aihe