Onko kenelläkään kokemuksia PKKS:n halusta/kyvystä myöntää vuorotteluvapaata? Miten nopeasti on päätöksiä tehty ja onko kenellekään tullut kielteistä päätöstä? Jos on niin miksi?
Töihin PKKS:aan
6
2456
Vastaukset
- tauon paikka 15 v:n jälkeen
En osaa sanoa kyseisen sairaalan yleisestä linjasta, mutta tuttavalleni ei annettu mahdollisuutta 3 kk vuorotteluvapaaseen. Hän olisi todellakin tarvinnut sitä. Vuorotteluvapaata ei joko haluttu antaa tai sitten sitä ei osattu järjestää.
Kyseessä on aikuisten teho-osasto, missä tietenkin vaaditaan erityisosaamista. Osaston toiminta ei kuitenkaan ole yhdestä henkilöstä kiinni ja vapaa olisi ollut järjestettävissä. Se verran olen itsekin
työelämässä mukana olleena nähnyt: Jos on halua niin keinot kyllä löytyy.
Mieleni teki selvittää kyseisen osaston osastonhoitajalta, mitä hän oli asian eteen eli vuorotteluvapaan järjestämiseksi tehnyt. Tuttavani ei kuitenkaan halunnut minun "puuttuvan" asiaan.
Itse havahduin kuinka hyvin minun työpaikallani ovat asiat. Vaikka työssäni vaaditaankin ammattitaitoa ja erityisosaamistakin niin meillä vuorotteluvapaan järjestäminen on lähes ilmoitusasia. Kerron vaan ajanjakson milloin haluan vapaan ja työnantaja hankkii sijaisen.
Itse lähden vuorottelemaan vuoden alusta.- pirppis 89
Voiks sellaisii duunei olla ettei vuorotteluu anneta? Ihan oikeesti?
Sehän on tosi idioottimaist polilitiikkaa.
En oo hoitsu mut sääliks käy. Vaihda duunii. Sellaiseen missä sust huolehditaan.
Kuka sitä paikaa johtaa?
- annukka...
Kyseisessä sairaalassa työntekijät käyttävät paljon osa-aikavapaata ja vuorotteluvapaata,mutta...jos on sellaisessa työssä,ettei sijaisia ole helposti saatavilla,sitä ei mielellään myönnetä,koska oltaisi sitten pulassa..
- ota selväääääääääääääää
Ja vitut! Eihän siellä ole sellaisia hommia, ettei niihin osaavia tekijöitä löydy.(jos edes yrittää etsiä). Itselläni on senverran hyvä tilanne, että meidän pomo osaa ja haluaa järjestää vuorottelu- ja muut vapaat aivan niinkuin haluamme.
Jos sulla on ruusuinen kuva järjestelmän toiminnasta niin kyselehän esim teho-osaston "linjasta". Äläkä sanoja kuuntele vaan faktoja. - YMMÄRTÄÄÄÄ
ota selväääääääääääääää kirjoitti:
Ja vitut! Eihän siellä ole sellaisia hommia, ettei niihin osaavia tekijöitä löydy.(jos edes yrittää etsiä). Itselläni on senverran hyvä tilanne, että meidän pomo osaa ja haluaa järjestää vuorottelu- ja muut vapaat aivan niinkuin haluamme.
Jos sulla on ruusuinen kuva järjestelmän toiminnasta niin kyselehän esim teho-osaston "linjasta". Äläkä sanoja kuuntele vaan faktoja.TYÖNANTAJA VOI PALKATA VUOROTTELIJAN SIJALLE VAIKKA SIIVOOJAN JA HOITAA SIJAISTUKSEN MUILLA SIIRROILLA.
TÄMÄ ON IHAN NAAMA-PELIÄTYÖNANTAJAN TAHOLTA.
- tympii
Ei tosiaan aina anneta. Yksi työkaveri sanoi itsensä irti, kun ei saanut vuorotteluvapaata vaikka oli itse sopinut jo sijaisenkin, joka olisi suostunut paikkaamaan. Tiedän, että joillakin osastoilla saa vuorotteluvapaata, mutta ei kaikilla. Teholtakin muuten yksi tuttu irtisanoutui, koska ei saanut vuorotteluvapaata. Hänelläkin olisi ollut sijainen hommaan. Oikeastaan sijaisen hankkiminen on työnantajan tehtävä se voi oikeasti olla vaikka siivooja. Ei siis mitään kovin kivaa henkilöstöpolitiikkaa meidän talossa. Jotkut osastot tuntuu toimivan ihan hyvin kuitenkin eli osastonhoitajasta se on kiinni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387775Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381975Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4909Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812