Terve,
Sauna on mahtava juttu. Tykkään. Entäs sinä?
- Milloin käyt saunassa? tahallisen avoin kysymys
- Millainen on oma saunasi (sähkö-, puu-, savu- jne.)?
- Unelmasaunasi?
- Sopiva löylylämpötila?
- Kuka on saunoessasi löylykauhan kahvassa? Paljonko vettä lentää/pitäisi lentää?
- Saunatradiittioita/ hyviä muistoja?
- Onko saunalla ja saunomisella mitään tekemistä miehen logiikan kanssa?
Saunasta
82
1972
Vastaukset
- mediakriittinen
No silloin kun sattuu huvittamaan
Sähkökiuas, mökillä puukiuas
- Unelmasaunasi?
Saunassa voisi olla erikoisrakenteinen baarikaappi joka kestää saunan kovia ja karuja olosuhteita
- Sopiva löylylämpötila?
Kyl 70-80 astetta riittää
- Kuka on saunoessasi löylykauhan kahvassa?
Ite tietenki
Paljonko vettä lentää/pitäisi lentää?
Yks sangollinen riittää
Maalla aidossa savusaunassa joskus lapsuudessa
No ei oikeestaan että on kyllä suuressa vaaravyöhykkeessä joutua poistetuksi palstalta :)- teme.
kiitos. :)
Baarikaappi on mainio idea, mut se Unelmakämppä -sarjan telkkari oli kyllä pohjanoteeraus saunatuunauksesta.
Savusaunassa on kyllä parhaat löylyt, mutta se lämmittäminen vaatii vähän turhan paljon aikaa. Saunakaljat on jo melkein juotu ennen ekoja löylyjä. :)
- scale
Perjantaisin ja lauantaisin tulee usein käytyä.
Kotona sähkökiuas ja mökillä puulämmitteinen
- Unelmasaunasi?
Kerran eräällä metsähallituksen mökillä oli sellainen kertalämmitteinen helvetin iso kiuas, siinä saunassa oli todella mahtavat löylyt.
- Sopiva löylylämpötila?
Riippuu paljon saunan koosta ja tyypistä, suuressa puulämmitteisessä saunassa voi olla enemmän lämpöä, kuin pienessä sähkölämmitteisessä omakotitalon saunassa, jossa yli 60 on jo liikaa.
Minä itse
Jälleen kerran riippuu saunasta.
Alkukesästä vihtominen mökillä kunnon saunassa ja sen jälkeen kauheella vauhdilla laiturilta järveen uimaan.
ei- teme.
Mielestäni mies saa ajatuksensa loogiseen järjestykseen juurikin saunassa. Siellä puhutaan mies miehelle, jos puhutaan. Jäähytellään verannalla ja katotaan iltaruskon järvenselkää Karhu kädessä. Siellä se mies avautuu jos avautuu, ja asiat lutviutuu jos lutviutuu.
Parhaat löylyt olen saanu edesmenneen mummolan kertalämmitteisen kiukaan lämmössä. Millähän mallinimellä tms. niitä korkeita pönttökiukaita vois etsiä? - scale
teme. kirjoitti:
Mielestäni mies saa ajatuksensa loogiseen järjestykseen juurikin saunassa. Siellä puhutaan mies miehelle, jos puhutaan. Jäähytellään verannalla ja katotaan iltaruskon järvenselkää Karhu kädessä. Siellä se mies avautuu jos avautuu, ja asiat lutviutuu jos lutviutuu.
Parhaat löylyt olen saanu edesmenneen mummolan kertalämmitteisen kiukaan lämmössä. Millähän mallinimellä tms. niitä korkeita pönttökiukaita vois etsiä?Onhan se toki niinkin, sitä kun vaan useemmin tulee naiseni kanssa siinä terassilla tai laiturilla istuskeltua, eikä siinä ole paljon sanottavaa silloin.
Tuo kertalämmitteinen jota kehuin, ei ollut sellainen perinteinen "tynnyri" kiuas, vaan joku tuplasti suurempi versio siitä ja jos sitä ja pahaista sähkökiuasta jotenkin vertailisi, niin ero oli kuin japanilaisen pikkuauton ylänokkaihmeellä ja jollakin vanhalla jennkläisellä yli 8-litrasella V8 moottorilla. Siis jo äänessä, saati itse löylyissä.
Sitten oli tuo mitä MPW sanoi, on sitä saunassa muutakin saatu, kuin löylyä :), siihen ei vaan sauna ole lämpönsä puolesta paras paikka, mutta joskus on ollut pakko, tai olisi jäänyt ilman. - ...niin...
teme. kirjoitti:
Parhaat löylyt olen saanu edesmenneen mummolan kertalämmitteisen kiukaan lämmössä. Millähän mallinimellä tms. niitä korkeita pönttökiukaita vois etsiä?...joudut varmaankin teettämään. Yli 50 vee metallialan ammattilainen, niin varmaan onnistuu, sellaisella mun äiti ainakin "pönttökiukaan" on teettänyt. Siis sellaisen vanhanaikaisen. En tosin tiedä, että mistä sitten, kun tarvitaan uusi. Uudemmanmallisia, mitkä nekin on ihan ok, saa nimellä kertalämmitteinen kiuas, mutta ei varmaan ihan joka rautakaupan valikoimissa ole.
Ja vastauksena kysymyksiin; minä rakastan saunomista. Pystyn istumaan saunassa monta tuntia, välillä pitää vain vilvoitella. Käyn aina äidin luonan saunassa, kun ei noista kerrostalojen sähkösaunoista ole mihinkään. Äidillä on kolme saunaa ja se missä on pönttökiuas on tosiaan aivan uskomaton. Sitä pitää herätä lämmittämään aikaisin aamulla, mutta löyly on niin mieletön, että se on sen arvoista! :) Joulusauna on oikeasti mun vuoden kohokohta! - teme.
...niin... kirjoitti:
...joudut varmaankin teettämään. Yli 50 vee metallialan ammattilainen, niin varmaan onnistuu, sellaisella mun äiti ainakin "pönttökiukaan" on teettänyt. Siis sellaisen vanhanaikaisen. En tosin tiedä, että mistä sitten, kun tarvitaan uusi. Uudemmanmallisia, mitkä nekin on ihan ok, saa nimellä kertalämmitteinen kiuas, mutta ei varmaan ihan joka rautakaupan valikoimissa ole.
Ja vastauksena kysymyksiin; minä rakastan saunomista. Pystyn istumaan saunassa monta tuntia, välillä pitää vain vilvoitella. Käyn aina äidin luonan saunassa, kun ei noista kerrostalojen sähkösaunoista ole mihinkään. Äidillä on kolme saunaa ja se missä on pönttökiuas on tosiaan aivan uskomaton. Sitä pitää herätä lämmittämään aikaisin aamulla, mutta löyly on niin mieletön, että se on sen arvoista! :) Joulusauna on oikeasti mun vuoden kohokohta!Kiitos opastuksesta. Olet selvästi aika ytimessä tuon pönttökiukaan suhteen. :) Tosi juttu, missään ikinä milloinkaan en ole saanut samanlaista löylyä, kuin mummolan vanhalla tornikiukaalla. Löyly on tasaista, kosteaa, iho kestää kuumaakin paremmin ja kaikkee.
Sulla on nasta mutsi. 3 saunaa? Vau.
Ensin pitää hommata se rintamamiestalo, jonka kellariin tuota pönttöä rupeen tilailemaan, metallimiehiltä tai kooraudasta. :) - ...niin...
teme. kirjoitti:
Kiitos opastuksesta. Olet selvästi aika ytimessä tuon pönttökiukaan suhteen. :) Tosi juttu, missään ikinä milloinkaan en ole saanut samanlaista löylyä, kuin mummolan vanhalla tornikiukaalla. Löyly on tasaista, kosteaa, iho kestää kuumaakin paremmin ja kaikkee.
Sulla on nasta mutsi. 3 saunaa? Vau.
Ensin pitää hommata se rintamamiestalo, jonka kellariin tuota pönttöä rupeen tilailemaan, metallimiehiltä tai kooraudasta. :)...äiti tykkää saunasta aivan yhtä paljon kuin minäkin, joten on ihan perussisäsauna, sitten tuo vanha pönttökiuassauna ja sitten vielä sellainen piha/kesäsauna. Äiti tosiaan vei mut ensimmäisen kerran saunaan samana päivänä, kun toi laitokselta kotiin. :)
Vanhaa pönttökiuassaunaa ei todella mikään voita! Siellä jaksaa olla vaikka kuinka kauan ja vielä seuraavana aamunakin on ihanan rentoutunut olo. Se vielä tuntuu paremmalta, kun sen viitsii lämmittää vain pahimmilla pakkasilla, aina ensimmäisen kerran jouluna. Onneksi enää kolme viikkoa jouluun... :) - ...niin...
...niin... kirjoitti:
...äiti tykkää saunasta aivan yhtä paljon kuin minäkin, joten on ihan perussisäsauna, sitten tuo vanha pönttökiuassauna ja sitten vielä sellainen piha/kesäsauna. Äiti tosiaan vei mut ensimmäisen kerran saunaan samana päivänä, kun toi laitokselta kotiin. :)
Vanhaa pönttökiuassaunaa ei todella mikään voita! Siellä jaksaa olla vaikka kuinka kauan ja vielä seuraavana aamunakin on ihanan rentoutunut olo. Se vielä tuntuu paremmalta, kun sen viitsii lämmittää vain pahimmilla pakkasilla, aina ensimmäisen kerran jouluna. Onneksi enää kolme viikkoa jouluun... :)...kannattaa muuten ostaa sellainen ns. "löylyrenki", siitä tulee juuri sopivasti löylyä, eikä tarvitse koko aikaa olla heittämässä.
Muuten, mitä tulee miehen logiikkaan, niin ainakin tuntuu miehille olevan todella tärkeää kokeilla, että kuka kestää kovimmat löylyt. Sen verran pitää brassailla, etten ole vielä voittajaani kohdannut, vaikken itse koskaan ketään tähän haastakaan(tosin kerran olen joutunut tyytymään tasapeliin, mutta silloinki oli kyseessä toinen nainen). Se on vain niin hauskaa, kun varsinkin nuoret miehet aina uhoavat, ettei naiset kestä kuumia löylyjä ja sitten se olen minä, joka viimeksi istuu siellä lauteilla! :)
- vänkyrä-nainen
Niin usein kuin vaan mahdollista, koska ei ole omaa saunaa.
Puusauna on paras.
- Unelmasaunasi?
Kunhan siellä on kiuas ja lauteet ja hyvät löylyt, niin ei se muuta vaadi.
- Sopiva löylylämpötila?
En mä tiedä mitään astemääriä, mut kovista löylyistä tykkään.
Se/joku heistä, jonka/joiden kanssa olen saunomassa.
tarpeeksi paljon
Onhan niitä, mutta nyt ei jaksa kirjoittaa...
hmm... on;)- teme.
viimeinen vastauksesi, kiitosta vain.
Sulle pitäis varmaan perustaa oma saunarahasto. :) - vänkyrä-nainen
teme. kirjoitti:
viimeinen vastauksesi, kiitosta vain.
Sulle pitäis varmaan perustaa oma saunarahasto. :)saunominen on sellainen äijäilymuoto, joka on hyvinkin sallittua naisillekin;) Se on siis miehekästä ja siellä saunanlauteilla miehet yleensä pohtii syntyjä syviä, joten kuvastaahan se miehen logikkaa kaikin tavoin.
*Jää odottelemaan saunarahaston perustamista* - teme.
vänkyrä-nainen kirjoitti:
saunominen on sellainen äijäilymuoto, joka on hyvinkin sallittua naisillekin;) Se on siis miehekästä ja siellä saunanlauteilla miehet yleensä pohtii syntyjä syviä, joten kuvastaahan se miehen logikkaa kaikin tavoin.
*Jää odottelemaan saunarahaston perustamista*No juuri näin! Tota mä yritin Scalellekin myydä. Miesten saunavuoro on yksi suomalaisen (mies)kulttuurin peruspilareita. Vauvasta vaariin joko puhutaan asiaa, tai ollaan ytimekkäästi hiljaa kiukaan kertoessa tarinoitaan.
Sauna on tietysti myös elimellinen osa naiseutta. Voi elämä sitä kauneutta kun kirmaatte höyryävinä järveen. :)
Itse asiassa saunassa tiivistyy jotain olennaista suomalaisesta ja elämästään. Harmi, ettei enää synnytä saunassa.
Vieläköhän ehtisit Leijonan kitaan rahastoideoinesi? Jaa mutta ideahan on minun, äkkiä patenttitoimistoon. ;)
Perjantai on "virallinen" saunapäivä. En olisi suostunut muuttamaan asuntoon, jossa ei olisi ollut omaa saunaa ja parveketta vilvoittelua varten. Edellisessä rivarissa suunnittelin sähkökiukaan vaihtamista puulämmitteiseksi, mutta kerrostalossa on nyt tyytyminen sähköön.
Unelmasauna on suuri savusauna, jollaisessa muutamassa on tullut vierailtua. Lämpötila riippuu saunasta. Mökillä 100 astetta on passeli, pienessä sähkökopissa 80 riittää mainiosti. Itse ylensä pidän löylykauhaa kädessä. Isä neuvoi joskus, että grogi kerrallaan vettä kiukaalle ja tunnustellen lisätään grogeja. Saunassahan on tarkoitus nautiskella pitkään ja hartaasti eikä kärvistellä.
Saunomisesta on niin paljon hyviä muistoja, ettei niitä pysty erottelemaan. Ja tottahan sauna ja saunominen sopii miehenlogiikkaan mitä mainioimmin. Minnekäs se ei sopisi? Kiuasmakkarat ruokapalstalle eikä lestadiolaisetkaan saunaa syntinä pidä!- teme.
sähkösaunaan, sanoisin. Suht paksut niskavillat täytyy olla, mulle riittää 50-55 sähkösaunaan sen kuivuuden takia.
Löylynheitosta: just noin. Joku viäräleuka opetti joskus, notta löylyä heitetään niin kuin karju kusee - ruikkimalla.
Hyvän kirjan luin, Canal Grande by Hannu Raittila. Siinä suomipoika rakensi mökkisaunan venetsialaisen kerrostalon katolle. Kysäseppäs taloyhtiöltä ja ehkä vähän rakennustarkastukseltakin poikkeuslupaa.. teme. kirjoitti:
sähkösaunaan, sanoisin. Suht paksut niskavillat täytyy olla, mulle riittää 50-55 sähkösaunaan sen kuivuuden takia.
Löylynheitosta: just noin. Joku viäräleuka opetti joskus, notta löylyä heitetään niin kuin karju kusee - ruikkimalla.
Hyvän kirjan luin, Canal Grande by Hannu Raittila. Siinä suomipoika rakensi mökkisaunan venetsialaisen kerrostalon katolle. Kysäseppäs taloyhtiöltä ja ehkä vähän rakennustarkastukseltakin poikkeuslupaa..Olen huomannut saunoessa, että kaverini mieluusti heittäisivät vettä kiukaalle kuin heikköpäiset ja sitten kipaisevat parvekkeelle alta aikayksikön. Harvoin minä olen alta lähtenyt, vaikken pidäkään saunomisesta minään kestävyysurheiluna.
Noin muutenhan suomalaiset ovat kuuluisia siitä, että rakentavat saunan mitä ihmeellisimpiin paikkoihin.
- Aurinko79-
Saunominen on nautinnollista, varsinkin talvisaikaan esim hiihtolenkin jälkeen tai vastaavasti kesällä kun voi pulahtaa uimaan ja vilvoitella terassilla.
Käyn saunassa muutaman viikon välein, yksin ei tule saunaa kovin usein lämmitettyä mutta sitten kun lämmitän nautin pitkään saunahunajan tms kera. Mulla on sähkösauna mutta haaveilen mökistä tai maatilasta, jossa olis vanhanajan puusauna, ei juoksevaa vettä, oikea vanhanajan saunatunnelma.
Mä tykkään jos lämpötila on jotain 60-80 välillä ja kosteat löylyt. Minä tietty heitän vettä kiukaalle kun useimmiten käyn yksin mutta ei mulla oo vaikeuksia luovuttaa kauhaa muillekin jos on seuraa.
Saunomiseen liittyy tosi paljon hyviä muistoja, monta ihanaa mökkireissua, juhannukset, joulusaunat.
Mä luulen että saunassa miesten logiikka pääsee valloilleen joten saunalla on tekemistä miesten logiikan kanssa ;)- teme.
idea oikein on?
Mukulana mursin varpaani, ja äet käski laittaa siihen saunassa hunajaa. En mä ny tiedä muuta, kun et mähmäseksi tuli.
Sulla on toi saunatatsi kohdallaan. :) - Aurinko79-
teme. kirjoitti:
idea oikein on?
Mukulana mursin varpaani, ja äet käski laittaa siihen saunassa hunajaa. En mä ny tiedä muuta, kun et mähmäseksi tuli.
Sulla on toi saunatatsi kohdallaan. :)Mulle saunahunaja on sellasta hömpötystä, se tuntuu kivalta iholla, tuoksuu hyvälle ja pitäishän sen tehdä ihosta pehmeän jne. Onpa ainakin luonnollinen tapa hoitaa ihoaan :)
- Mpw
Ja saunon aika paljonkin. On se vähä kuitenkin fiiliksestäkin kiinni, että joskus saattaa mennä pitkiäkin aikoja, että käyn pelkästään suihkussa. Tai, pitkiä ja pitkiä aikoja, mut joskus saattaa mennä pari-kolme viikkoa saunomatta, joskus sitten saunon joka toinen ilta.
Unelmasauna on toi mun oma sauna, vaikka onkin varustettu vain sähkökiukaalla, mutta ne muotolauteet, ne muotolauteet..ne tekee siitä saunomisesta omassa saunassa niin mukavaa vrt. muihin saunoihin. Ja sopiva lämpötila on 80-90 astetta, minä itse tietenkin nakkaan löylyä sillo ku siel istutaan, eikä veden määrä pysy kyllä mitenkään vakiona. Sekin on fiilisjuttu.
Parhaat muistot saunomisesta liittyy tietty saunaseksiin. Joten saunominen ja logiikka ovat silloin erottamattomat.- paikka!!!!!11111
siellä ei lutkailla eikä muutenkaan harjoiteta haureutta, ettäs tierät!!!!1111111
- mnmnmnmnmn
paikka!!!!!11111 kirjoitti:
siellä ei lutkailla eikä muutenkaan harjoiteta haureutta, ettäs tierät!!!!1111111
kyseinen pmw:n saastuttama sauna on tuomittava poltettavaksi.
- teme.
mnmnmnmnmn kirjoitti:
Mikäs sen puhtaampi nussimisen muoto voisi olla kuin saunassa? Kun mies työntyy naisen luontoon saunan hämyssä niin siinä ollaan olevaisen äärellä.
Mä komppaan Mpw:tä. Sauna seksi = Hallelujah. - Mpw
mnmnmnmnmn kirjoitti:
päättelit, että niitä poltettavaksi tuomittavia saunoja olis vain yksi?
:D mulla on varmaan ihan samanlaiset.
Malli piti varastaa jostain antiikkisesta keinusta jossa oli älyttömän mukava istuskella.- Aurinko79-
paikka!!!!!11111 kirjoitti:
Ihmisten välinen rakkaushan on puhdasta ja oikeinkin sopivaa harjoitettavaksi saunassa. Ainoa haitta on joskus liika kuumuus mutta siitäkin selviää pyrähtämällä järvessä tai suihkussa välissä.
- mediakriittinen
Aurinko79- kirjoitti:
Ihmisten välinen rakkaushan on puhdasta ja oikeinkin sopivaa harjoitettavaksi saunassa. Ainoa haitta on joskus liika kuumuus mutta siitäkin selviää pyrähtämällä järvessä tai suihkussa välissä.
että meikäläisten kansanryhmittymälle sauna on seksitön puhdistautumisrituaalin suorituspaikka ja kaikenlainen lutkailuun viittaaminen aiheuttaisi välittömän saunan taakse kuljettamisen
- Aurinko79-
mediakriittinen kirjoitti:
että meikäläisten kansanryhmittymälle sauna on seksitön puhdistautumisrituaalin suorituspaikka ja kaikenlainen lutkailuun viittaaminen aiheuttaisi välittömän saunan taakse kuljettamisen
Kuulostaa tekopyhältä. Vanha kansa harrasti seksiä heinäladoissa ja hevoskärryissä keittiön hetekaa unohtamatta, sauna ei oo paikkana yhtään huonommassa asemassa. Seksi on luonnollista, puhdasta, kaunista ja sopii myös saunaan. Siellä on pesuvehkeetkin lähettyvillä ja vaatteet valmiiksi poissa eli se on mukavan lisäksi vieläpä käytännöllistä. Ja saunan lauteet yms antaa hyviä mahdollisuuksia erilaisiin asentoihin, ainoastaan mielikuvitus on rajana ja liukasta lattiaa pitää varoa ;)
Suosittelen lämpimästi. - mediakriittinen
Aurinko79- kirjoitti:
Kuulostaa tekopyhältä. Vanha kansa harrasti seksiä heinäladoissa ja hevoskärryissä keittiön hetekaa unohtamatta, sauna ei oo paikkana yhtään huonommassa asemassa. Seksi on luonnollista, puhdasta, kaunista ja sopii myös saunaan. Siellä on pesuvehkeetkin lähettyvillä ja vaatteet valmiiksi poissa eli se on mukavan lisäksi vieläpä käytännöllistä. Ja saunan lauteet yms antaa hyviä mahdollisuuksia erilaisiin asentoihin, ainoastaan mielikuvitus on rajana ja liukasta lattiaa pitää varoa ;)
Suosittelen lämpimästi.että vaikka saunassa olikin valmiudet seksin harrastamiseen niin se oli periaatteen asia ettei moiseen sorruttu
- Aurinko79-
mediakriittinen kirjoitti:
että vaikka saunassa olikin valmiudet seksin harrastamiseen niin se oli periaatteen asia ettei moiseen sorruttu
Mulla on ihan päinvastainen käsitys. Entisaikaan oli ne paikat vähän tiukemmassa kuin nykyään kun koko suku asusti saman katon alla, joten mä epäilen vahvasti, että saunaa on kutsuttu pyhäksi paikaksi nimenomaan sen takia, että siellä on harjoitettu pyhiä asioita eli saatettu lapsia alulle. Saunassahan lapset synnytettiinkin ja saunaan mentiin kuolemaan, luonnollista siis että myös elämä saa alkunsa sieltä.
- Manfred...
-Milloin käyt saunassa?
- kaksi kertaa viikossa
- Millainen on oma saunasi
-puulämmitteinen ( -jatkuva )
- Unelmasaunasi?
-savusauna rannalla
- Sopiva löylylämpötila?
-n. 80
-Itse pitä heittää löylyä
-Paljonko vettä lentää/pitäisi lentää?
-kohtuudella, vähän mutta usein
-hangessa kieriskeleminen...
- no eipä juuri ole...- teme.
Täs on kohta muutettava Käsivarteen, jos haluaa kieriä hangessa saunan jälkeen.
Itellä oli poikasena hiukan arveluttava tapa tehdä juoksulenkkejä saunasta talvella. Siis alle 5 minuuttia kerrallaan. Asuin kaukana.
V: Aina kun mahdollista, siis niiden perinteisten 5 x viikossa saunakertojen päälle, vaikka 3 kertaa päivässä.
V: Sähkö
- Unelmasaunasi?
V: Rantasauna isolla 500 kg:n kivipesällä ja mielellään ulkona pakkasta vähintään -30 avantoa unohtamatta.
- Sopiva löylylämpötila?
V: Riippuu saunasta, mutta 60-80 asetetta toimii aina
- Kuka on saunoessasi löylykauhan kahvassa? Paljonko vettä lentää/pitäisi lentää?
V: Kukin vuorollaan ja joskus saa lentää kovasti, joskus vain istutaan tunti pikkulöylyssä.
V: Saunassa on hyvä venytellä ja voimistella, saattaa siihen jotain ihmeellisiä muistojaki sisältyä, ku lämpiää, niin voi ottaa vaikka iteltä suihin.
V: Aivan ehdottomasti on, saunaan liittyy syviä tunteita- teme.
autoeroottiseen fellaatioon? Jumaliste mä olen sun fani. :D
500kg:n kivipesä vaatii aika tavallan kuutioita saunaankin. Toisaalta savusaunan kiuashan on suurin piirtein kasa kiviä. Meneeköhän siinä jo tonni rikki äkkiä? teme. kirjoitti:
autoeroottiseen fellaatioon? Jumaliste mä olen sun fani. :D
500kg:n kivipesä vaatii aika tavallan kuutioita saunaankin. Toisaalta savusaunan kiuashan on suurin piirtein kasa kiviä. Meneeköhän siinä jo tonni rikki äkkiä?:) mut maku se menee siitäkin, kun se on aina tavoitettavissa ;D
- teme.
suminagashi kirjoitti:
:) mut maku se menee siitäkin, kun se on aina tavoitettavissa ;D
, tai oikeastaan kaksi.
1) Onko jorgoksesi poikkeuksellisen ylikehittynyt?
2) Mikä paikka oli pahin venyteltävä? Lantio, selkä, niska?
Hitto toi on tiukkaa settii. Kerran näin itseposkariunen kyllä, mutta hitto kun en muista tarkemmin. :) teme. kirjoitti:
, tai oikeastaan kaksi.
Hitto toi on tiukkaa settii. Kerran näin itseposkariunen kyllä, mutta hitto kun en muista tarkemmin. :)1) Onko jorgoksesi poikkeuksellisen ylikehittynyt?
V: Ei mitenkään ylikehittynyt (alle 20cm)
V: Yhtä äkkiä tohon ei taida venyä, mut sanotaan, että rintaranka ja alaselkä pitää taipua aika hyvin, vatsa ei saa olla esteenä ja lantion pitää nousta samalla, eikä niskakaan saa olla rautakanki.
Eli pitää taipua monesta kohtaa yhtä aikaa. Mitä paremmin taipuu, sitä rennommin pystyy olemaan ja sitä paremmin keskittymään itse asiaan ;) Voimalla ei kannata vääntää, siitä ei saa kun kipuja moneksi päiväksi.- teme.
suminagashi kirjoitti:
V: Ei mitenkään ylikehittynyt (alle 20cm)
V: Yhtä äkkiä tohon ei taida venyä, mut sanotaan, että rintaranka ja alaselkä pitää taipua aika hyvin, vatsa ei saa olla esteenä ja lantion pitää nousta samalla, eikä niskakaan saa olla rautakanki.
Eli pitää taipua monesta kohtaa yhtä aikaa. Mitä paremmin taipuu, sitä rennommin pystyy olemaan ja sitä paremmin keskittymään itse asiaan ;) Voimalla ei kannata vääntää, siitä ei saa kun kipuja moneksi päiväksi.mykistynyt. Jotenkin vaan olen pitänyt tuota urbaanina legendana, mutten nyt keksi syytä että valehtelisitkaan. Yläviis. :)
Ehkä se on sit toi rintaranka mikä multa homman lopulta estäis. 3 nikamaa ei ole enää liikkuneet vuosiin, ja lannerangassakin on pullistuman ruhjeet jäljillä. Ei sillä, kyllä mä venyttelen ja paljon, mut en kerro miksi. :D teme. kirjoitti:
mykistynyt. Jotenkin vaan olen pitänyt tuota urbaanina legendana, mutten nyt keksi syytä että valehtelisitkaan. Yläviis. :)
Ehkä se on sit toi rintaranka mikä multa homman lopulta estäis. 3 nikamaa ei ole enää liikkuneet vuosiin, ja lannerangassakin on pullistuman ruhjeet jäljillä. Ei sillä, kyllä mä venyttelen ja paljon, mut en kerro miksi. :Dälä luovuta venyttelyä, lyön tonnista vetoa, ettei kuukaudessa kukaan notkistu niin paljon, joten pitkäjänteisyyttä vaan ;)
Mulla on tietty se etu puolella, et oon nuoresta asti ollut notkea ja pitänyt sitä jollakin tavalla yllä.
Jos epäilyus kävisi liian suureksi, niin voisin mä laittaa siitä profiilikuvan, mut ei ne taida hyväksyä sitä ;D- teme.
suminagashi kirjoitti:
älä luovuta venyttelyä, lyön tonnista vetoa, ettei kuukaudessa kukaan notkistu niin paljon, joten pitkäjänteisyyttä vaan ;)
Mulla on tietty se etu puolella, et oon nuoresta asti ollut notkea ja pitänyt sitä jollakin tavalla yllä.
Jos epäilyus kävisi liian suureksi, niin voisin mä laittaa siitä profiilikuvan, mut ei ne taida hyväksyä sitä ;DEi tartte näyttää, uskotaan ilmankin. Kateellinen pistos olis liian rankka kantaa kuitenkin. :D
Kyllähän se yks suomalaisen miehen peruspilareita on. Kesällä tulee kylvettyä lähes päivittäin.
Milloin käyt saunassa? Normaali olosuhteissa Ainaki 4 kertaa viikkoon. Lauantai on sellanen pakollinen päivä mut treenien jälkeen sauna on ihan huippu juttu.
Oma sauna. Sellanen perus rivarisauna... kotosalla on sit jatkuvalämmitteinen maltillisesti tuunattu luonnonrauhaan asettuva rantasauna. Hyvä syy ajaa 60 kilometriä :D
Samalla se on se unelmasauna
Sopiva löylynlämpötila riippuu ihan ilman kosteudesta ja korvaavan ilman määrästä. 60-90 astetta on sopiva.
Se, kuka lauteilla sattuu ekana istumaan, on yleensä löylynheittäjän paikalla. Vettä saa lentää niin paljon ku kiuas vaan kestää. Mieluummin kumminki kauhallinen kerrallaan. Ja löylynheittäjä istuu sit koko löylyn. :D
Saunatraditiona meillä on sellanen 100 tipan kisa. Kuka nenänpäästä pudottaa nopeiten sata hikipisaraa. Tekniikkalaji.
Sauna ja saunominen on suurena osana miehen logiikkaa. Se soveltuu ongelman ratkaisuun, neuvotteluun, sosiaalisten suhteiden ylläpitoon ja itsesnä tuntemiseen. Ainaki noin aluksi.- teme.
, mut ei su-pe -saunomisessa ole mitään vikaa. Leireillä, reissuilla jne. aina saunaan kunhan mahdollista. Kotona 2 kertaa viikossa kai keskimäärin itse. Suhtkoht himosaunoja taidat olla. :)
Miten hientiputusta voi treenata? 8| teme. kirjoitti:
, mut ei su-pe -saunomisessa ole mitään vikaa. Leireillä, reissuilla jne. aina saunaan kunhan mahdollista. Kotona 2 kertaa viikossa kai keskimäärin itse. Suhtkoht himosaunoja taidat olla. :)
Miten hientiputusta voi treenata? 8|Joo... Kotona asuessa se kyllä meni niin että ku töistä tuli niin seuraava projekti oli saunan lämmitys :D
Sama juttu ihan missä vaan reissussa ollessa :D Sauna pitää löytää. Joskus kaverit vei telttasaunan mukanaan tsekkeihin, ku eivät olleet saunakulttuurista ihan varma
Tossa suunnitellaan kaverin 30vuotis pirskeitä. Eka pitää ettiä se sopiva sauna :D Kaikki muu järjestyy kyllä sit siinä sivussa.
Kyllä se sauna pitää kulkea mukana
Ekaks pitää olla onnistunu tankkaus. Siis paljon alkoholitonta nestettä, että keho ei vaan oo kuivana, esim. urheilusuoritusten jälkeen.
Sit pitää osata kanavoida hiki sinne nenäpäähän. ettei se vaan putoo esim otsalta tai kulmakarvoista tai valu leukaan josta ei tietenkää tulosta saa :D Naaman rypistely on hyvää kuivaharjottelua, mut kyllä tää on lähinnä lajiharjotusta.- teme.
Frederico kirjoitti:
Joo... Kotona asuessa se kyllä meni niin että ku töistä tuli niin seuraava projekti oli saunan lämmitys :D
Sama juttu ihan missä vaan reissussa ollessa :D Sauna pitää löytää. Joskus kaverit vei telttasaunan mukanaan tsekkeihin, ku eivät olleet saunakulttuurista ihan varma
Tossa suunnitellaan kaverin 30vuotis pirskeitä. Eka pitää ettiä se sopiva sauna :D Kaikki muu järjestyy kyllä sit siinä sivussa.
Kyllä se sauna pitää kulkea mukana
Ekaks pitää olla onnistunu tankkaus. Siis paljon alkoholitonta nestettä, että keho ei vaan oo kuivana, esim. urheilusuoritusten jälkeen.
Sit pitää osata kanavoida hiki sinne nenäpäähän. ettei se vaan putoo esim otsalta tai kulmakarvoista tai valu leukaan josta ei tietenkää tulosta saa :D Naaman rypistely on hyvää kuivaharjottelua, mut kyllä tää on lähinnä lajiharjotusta.Varsinainen saunatonttu sä jo olet, ja hyvä niin. :) Eipä sillä, sauna on niin kokonaisvaltainen kokemus, että miksei vaikka joka päivä. Kylmä järvi, kipakat löylyt, vilvoittelu, makkara ja jälkipuinti. On se komiaa. :)
Meitsin tuulenhalkaisijalla voisin muuten menestyä kisoissanne. ;) teme. kirjoitti:
Varsinainen saunatonttu sä jo olet, ja hyvä niin. :) Eipä sillä, sauna on niin kokonaisvaltainen kokemus, että miksei vaikka joka päivä. Kylmä järvi, kipakat löylyt, vilvoittelu, makkara ja jälkipuinti. On se komiaa. :)
Meitsin tuulenhalkaisijalla voisin muuten menestyä kisoissanne. ;)Juu siihen ku raahaa vielä muutaman kylmän huurteisen ja jokaiselle maun mukaan nii. On sitä monta kurjempaaki vaihtoehtoa.
Aineenvaihdunta siinä on kolvia merkittävämpi :D vaik kyllähän tää miunki klyyvari on desing työtä tuohon lajiin.- teme.
Frederico kirjoitti:
Juu siihen ku raahaa vielä muutaman kylmän huurteisen ja jokaiselle maun mukaan nii. On sitä monta kurjempaaki vaihtoehtoa.
Aineenvaihdunta siinä on kolvia merkittävämpi :D vaik kyllähän tää miunki klyyvari on desing työtä tuohon lajiin.Kuvan perusteella oomme aika yks yhteen, notta henkinen kanttini sut pallilta tiputtais jos tiputtais. :) Niin no mun aineenvaihdunta ja hientuotanto on jtn fuusioreaktorin luokkaa.
Sandelssi on parasta. :) teme. kirjoitti:
Kuvan perusteella oomme aika yks yhteen, notta henkinen kanttini sut pallilta tiputtais jos tiputtais. :) Niin no mun aineenvaihdunta ja hientuotanto on jtn fuusioreaktorin luokkaa.
Sandelssi on parasta. :)kompata
"Sandelssi on parasta."
:P- teme.
suminagashi kirjoitti:
kompata
"Sandelssi on parasta."
:Psutjakasti alas. Tai no toisaalta ei tuo ole vielä laageria tullu vastaan, joka mennessään olis pahemmin kakistellu. :)
Pitäskö liittyä joukolla Kohtuullisen Hutikan Pyhään Veljeskuntaan? Fredi vois olla Kohtuullisen Hyvä Löylymestari. :) teme. kirjoitti:
Kuvan perusteella oomme aika yks yhteen, notta henkinen kanttini sut pallilta tiputtais jos tiputtais. :) Niin no mun aineenvaihdunta ja hientuotanto on jtn fuusioreaktorin luokkaa.
Sandelssi on parasta. :)Ottelupaino kyllä varmaan pitäs olla jossain 84 luokkaa. Tää toipuminen kuluttaa näköjään enemmän ku on tarvis.
Mulla on toi sama ilmiö, jo pelkkä pallon näkeminen saa hien valumaan. Mie vertaan itteeni niagaraputouksiin :D
Ite valkkaan mieluiten pari baltika vitosta ja sit loput seiskaa.teme. kirjoitti:
sutjakasti alas. Tai no toisaalta ei tuo ole vielä laageria tullu vastaan, joka mennessään olis pahemmin kakistellu. :)
Pitäskö liittyä joukolla Kohtuullisen Hutikan Pyhään Veljeskuntaan? Fredi vois olla Kohtuullisen Hyvä Löylymestari. :)osallistua kans. Vois tiputtaa sen 3 kg yhdellä saunakerralla ja sit tankata sen takas :)
Se on kyllä totta, ettei koskaan ole vielä jäänyt mitään juomatta, aina menee kaikki :D- teme.
Frederico kirjoitti:
Ottelupaino kyllä varmaan pitäs olla jossain 84 luokkaa. Tää toipuminen kuluttaa näköjään enemmän ku on tarvis.
Mulla on toi sama ilmiö, jo pelkkä pallon näkeminen saa hien valumaan. Mie vertaan itteeni niagaraputouksiin :D
Ite valkkaan mieluiten pari baltika vitosta ja sit loput seiskaa.Ihan oot ku nenä miun piässänj sitte. 85 on ennätyspainoni, mut se oli sillon armottoman salirumban aikaan. Kohta ruvetaan tietty vertaileen pituuksia. :)
Niagara ei oo paha ollenkaan. Yksi Marilyn Monroen parhaista elokuvista. Komiat on näkymät ja Marilyn kuin taivaasta revitty. :)
Oletkos jostain itärajan kieppeiltä, kun niin tutlta kuulostaa tuo tuontibisse? teme. kirjoitti:
Ihan oot ku nenä miun piässänj sitte. 85 on ennätyspainoni, mut se oli sillon armottoman salirumban aikaan. Kohta ruvetaan tietty vertaileen pituuksia. :)
Niagara ei oo paha ollenkaan. Yksi Marilyn Monroen parhaista elokuvista. Komiat on näkymät ja Marilyn kuin taivaasta revitty. :)
Oletkos jostain itärajan kieppeiltä, kun niin tutlta kuulostaa tuo tuontibisse?joensuun poikia. Pietarissa käydessä tuli opiskeltua tuota paikallista kulttuuria
JA baltika oli kyllä parasta. Harmi vaan ku suomesta saatavuus on rajallinen, eikä viiti ihan vaan kaljanhaku matkalle sännätä.- teme.
Frederico kirjoitti:
joensuun poikia. Pietarissa käydessä tuli opiskeltua tuota paikallista kulttuuria
JA baltika oli kyllä parasta. Harmi vaan ku suomesta saatavuus on rajallinen, eikä viiti ihan vaan kaljanhaku matkalle sännätä.Nasta mesta. Vajaan viis vuotta opiskelin Jsuussa ja asuin yhtä monessa kämpässä ympäri kaapuntia.
Vieläkös Bepop alias piippari on pystyssä? Sinne ne mun opintotukeni uppos. :)
- rusalkaa
...saunomiset alkaa lisääntymään jatkossa.
...puu ei tule vesi sisään kuin kaivosta kantamalla, jotta pitää padan alta lämmittää kanssa.
- Unelmasaunasi?
...sellainen turvekattoinen maasauna...vieressä lähdelampi tai ehkä hiljaa virtaava pieni joki, jossa voi käydä uimassa.
- Sopiva löylylämpötila?
...kostea 90
...ite oon tai sitten tyttäret, jos yhdessä saunotaan.
-Paljonko vettä lentää/pitäisi lentää?
...sopivasti lentää. Yleensä paiskon etukäteen sopivat lämmöt ja kosteudet...sitten vaan nautitaan.
...Porukalla saunomiset kivoimpia. Sitten myöskin, kun pentuna mökillä lämmitettiin saunaa koko päivä ja uitiin myös koko päivä. Vanhin muistamani mieluinen traditio oli , kun isä kääri saunalenkin folioon ja se paistui siinä kiukaalla, kun oltiin saunottu.
...on tekemistä miehen logiikan kanssa. Mulle tärkeetä, miten rakennettu ja miten toimii sauna. Koko tää lämmityksen kanssa puuhastelu liittyy miehen logiikkaan. Puhumattakaan siitä, miten saunominen hoidetaan. Tässä vois tietenkin vertailla mitenkä tarkkoja ollaan energian käytön suhteen jne.- teme.
Täältä löytyy aika nussakat ohjeet rakentamiseen.
http://www.saunasite.com/index-fi/sauna.htm
Valitettavasti maasaunasta ei ole puhetta. Mutta täysin oikein: ilmankierrosta lähtien saunan suunnittelu ja rakentaminen on lähes uskonnollinen prosessi.
Mukulana voitiin juu saunassa, järvessä, rannassa, nuotiolla ja uudelleen saunassa viettää suht koko yö. Kohta tulee tippa linssiin kun muistelee. :)
- viilisniilis
Käyn saunassa silloin, kun olen vanhempieni luona käymässä tai uimahallissa.
En ole käynyt tän talon saunassa ikinä. Mutta epäilen vahvasti että sähkösauna :).
- Unelmasaunasi?
Puusauna järven rannalla. Vedet joutuu kantamaan järvestä.
- Sopiva löylylämpötila?
Mä en voi olla kovissä löylyissä, kun veri pakenee silloin päästä pois, eli varmaan joku 70 astetta.
Mä käyn yksin saunassa yleensä, eli minä. Uimahallissa joku vieras ihminen tai minä.
Joulusaunat, keskustelut siskona kanssa saunassa. Ja pakko se on kai myöntää, että on sitä seksiä tullut saunassakin harrastettua.
Saunomisella on paljonkin tekemistä miehen logiikan kanssa, koska olen aivan varma, että suomalainen mies avautuu saunassa.- teme.
Sauna ja seksi ne yhteen soppii. :) Käsittämätön määrä eroottisia novelleja muuten liittyy nimenomaan saunaan. Huhhei. :p
Kokeile viileetä märkää pyyhettä otsalla tai hartioilla. Auttaa pyörrytykseen. Sit voit tietysti hommata komeeta saunaseuraa kantamaan voipuneen suihkun viileään. :) - viilisniilis
teme. kirjoitti:
Sauna ja seksi ne yhteen soppii. :) Käsittämätön määrä eroottisia novelleja muuten liittyy nimenomaan saunaan. Huhhei. :p
Kokeile viileetä märkää pyyhettä otsalla tai hartioilla. Auttaa pyörrytykseen. Sit voit tietysti hommata komeeta saunaseuraa kantamaan voipuneen suihkun viileään. :)kun mulla ei ole kovissa löylyissä juuri nimeksikään verenpaineita. Lähtee kuulo ja näkö. Mutta komea saunaseurahan kelpaa aina.
Mitäs mä nyt ujostelen, pitäiskö mun kertoo tarkemmin sai noista kerroista saunassa, kun on seksiä harrastettu? Vai mitä sä tolla ujostelulla tarkotat? - teme.
viilisniilis kirjoitti:
kun mulla ei ole kovissa löylyissä juuri nimeksikään verenpaineita. Lähtee kuulo ja näkö. Mutta komea saunaseurahan kelpaa aina.
Mitäs mä nyt ujostelen, pitäiskö mun kertoo tarkemmin sai noista kerroista saunassa, kun on seksiä harrastettu? Vai mitä sä tolla ujostelulla tarkotat?suotta sanavalintoihisi. "Ja pakko se on kai myöntää, että on sitä seksiä tullut saunassakin harrastettua" oli niin siveellinen lause, että kommentoin aiheetta. Pahoittelut. Ei tarvitse tarkemmin kertoa, vaikka kaikkia asia tietysti kiinnostaisikin. :)
Enpäs osaa sanoa, miten verenpainetta saa kohotettua muuta kuin stressaamalla, ja sehän ei saunaan kuulu sitten yhtään. Eihän ole pahasti käynyt koskaan, pyörtyny ja kaatunu tms.? - viilisniilis
teme. kirjoitti:
suotta sanavalintoihisi. "Ja pakko se on kai myöntää, että on sitä seksiä tullut saunassakin harrastettua" oli niin siveellinen lause, että kommentoin aiheetta. Pahoittelut. Ei tarvitse tarkemmin kertoa, vaikka kaikkia asia tietysti kiinnostaisikin. :)
Enpäs osaa sanoa, miten verenpainetta saa kohotettua muuta kuin stressaamalla, ja sehän ei saunaan kuulu sitten yhtään. Eihän ole pahasti käynyt koskaan, pyörtyny ja kaatunu tms.?Ekan kerran, kun mulle toi kävi, oli onneksi seuraa saunassa, mutta hätä oli ihan hirveä. Oli koko illan huono olo. Sen jälkeen olen osannut vältellä kovia löylyjä. Mutta onhan noita sattunut eipä siinä auta muu, kuin hengitellä rauhassa ja koittaa saada kroppa vaakatasoon. Kerran mitattiin verenpaineet, kun oli just tollanen olo, ja kyllä siinä äite hätäänty, kun ei ollut likalla verenpaineita ollenkaan.
Kai niistä seksikokemuksista saunassa voisi kertoakkin, mutta mä luulen, että ne ilmoitettaisiin aika nopeasti asiattomiksi viesteiksi, että pitäis varmaan tuolla seksi-palstalla käydä krjottelemassa. Onhan se nyt mukavaa, kun toinen on puhdas, tai onhan siinä iholla vähän hikeä. Kostea tunnelma sopii vaan sellaseen toimintaan. - teme.
viilisniilis kirjoitti:
Ekan kerran, kun mulle toi kävi, oli onneksi seuraa saunassa, mutta hätä oli ihan hirveä. Oli koko illan huono olo. Sen jälkeen olen osannut vältellä kovia löylyjä. Mutta onhan noita sattunut eipä siinä auta muu, kuin hengitellä rauhassa ja koittaa saada kroppa vaakatasoon. Kerran mitattiin verenpaineet, kun oli just tollanen olo, ja kyllä siinä äite hätäänty, kun ei ollut likalla verenpaineita ollenkaan.
Kai niistä seksikokemuksista saunassa voisi kertoakkin, mutta mä luulen, että ne ilmoitettaisiin aika nopeasti asiattomiksi viesteiksi, että pitäis varmaan tuolla seksi-palstalla käydä krjottelemassa. Onhan se nyt mukavaa, kun toinen on puhdas, tai onhan siinä iholla vähän hikeä. Kostea tunnelma sopii vaan sellaseen toimintaan.Neste- ja suolatasapaino on kans pidettävä kunnossa, mut sinun kohdallasi ei taida sekään auttaa?
Onhan täällä nyt seksistä puhuttu asioiden oikeilla nimillä ennenkin, eikä niitä ketjuja ole poistettu. Vai onko?
Hyvin määritelty, kosteus on kova sana ylipäätään. Vesi on toinen erittäin eroottinen elementti, ja sauna kuuluu erottamattomasti yhteen veden kanssa, monellakin tasolla. Kuuman löylyn jälkeen järvessä jalat hiekkapohjassa taitaa olla yksi omia parhaita seksikokemuksiani. :) - viilisniilis
teme. kirjoitti:
Neste- ja suolatasapaino on kans pidettävä kunnossa, mut sinun kohdallasi ei taida sekään auttaa?
Onhan täällä nyt seksistä puhuttu asioiden oikeilla nimillä ennenkin, eikä niitä ketjuja ole poistettu. Vai onko?
Hyvin määritelty, kosteus on kova sana ylipäätään. Vesi on toinen erittäin eroottinen elementti, ja sauna kuuluu erottamattomasti yhteen veden kanssa, monellakin tasolla. Kuuman löylyn jälkeen järvessä jalat hiekkapohjassa taitaa olla yksi omia parhaita seksikokemuksiani. :)Paitsi se, että löylyt on kosteat ja melko leppoiset. Ne hetkelliset kuurous ja sokeus kohtaukset kun ei kauhean mukavia kuitenkaan ole.
No kai mä sitten voin sanoa, että suuseksi on musta saunassa mahtavaa. Ainakin jos itse sitä saa. Jos itse joutuu hommiin, niin on sekin ihan jees. Mukavampaahan sitä on tietenkin saada. Ja suihkun puolella on mukava käydä vähän viilentymässä. Tai kuumentumassa. - teme.
viilisniilis kirjoitti:
Paitsi se, että löylyt on kosteat ja melko leppoiset. Ne hetkelliset kuurous ja sokeus kohtaukset kun ei kauhean mukavia kuitenkaan ole.
No kai mä sitten voin sanoa, että suuseksi on musta saunassa mahtavaa. Ainakin jos itse sitä saa. Jos itse joutuu hommiin, niin on sekin ihan jees. Mukavampaahan sitä on tietenkin saada. Ja suihkun puolella on mukava käydä vähän viilentymässä. Tai kuumentumassa.Sekä antaa että vastaanottaa. Tässä täytyy vaan todeta, että viidakko voi olla vähemmän innostava kuin briljantti posliini. Poslari jo suorastaan vaatii parasta mahdollista. Suihkussa mimmi seinään nojaten ja siitä sit takaa on pretty much perfect.
- viilisniilis
teme. kirjoitti:
Sekä antaa että vastaanottaa. Tässä täytyy vaan todeta, että viidakko voi olla vähemmän innostava kuin briljantti posliini. Poslari jo suorastaan vaatii parasta mahdollista. Suihkussa mimmi seinään nojaten ja siitä sit takaa on pretty much perfect.
pitää posliinia. Kun on sellanen, niin parhaassa tapauksessa seksi sattuu. Voihan sitä alapäätä muutenkin siistiä. Eikä muuten oo hääviä niitä munakarvojakaan suusta noukkia kesken suikkarin :D.
Vesihän kuivattaa paikkoja, joten se ei ihan liukasteena toimi, mutta kyllä just toi, mitä sä tossa kuvailet on, aikasta kivaa. Ja eipä se seksi hullumpaa ole sellaisenkaan ihmisen kanssa, joka on juuri tullut saunasta/suihkusta. Kun toinen maistuu niin puhtaalle. - teme.
viilisniilis kirjoitti:
pitää posliinia. Kun on sellanen, niin parhaassa tapauksessa seksi sattuu. Voihan sitä alapäätä muutenkin siistiä. Eikä muuten oo hääviä niitä munakarvojakaan suusta noukkia kesken suikkarin :D.
Vesihän kuivattaa paikkoja, joten se ei ihan liukasteena toimi, mutta kyllä just toi, mitä sä tossa kuvailet on, aikasta kivaa. Ja eipä se seksi hullumpaa ole sellaisenkaan ihmisen kanssa, joka on juuri tullut saunasta/suihkusta. Kun toinen maistuu niin puhtaalle.Näinhän se menee, karvantyngät raastaa, ja ajon jälkeen tulee ketulliset punaiset pallerot nivusiin. Trimmaus se tiellä pitää, naisen kuin miehenkin. :)
Suihkusaippuaputeli on yleensä helposti käsillä kuivan hädän hetkellä. 8| - viilisniilis
teme. kirjoitti:
Näinhän se menee, karvantyngät raastaa, ja ajon jälkeen tulee ketulliset punaiset pallerot nivusiin. Trimmaus se tiellä pitää, naisen kuin miehenkin. :)
Suihkusaippuaputeli on yleensä helposti käsillä kuivan hädän hetkellä. 8|hellittää, kun sheivailee vaan tarpeeksi usein. Ja vahauksesta ei ainakaan mulle tullut niitä, on vaan aika herkkää vahata bikinirajaa, mutta siihenkin tottuu.
Vaseliini se kuivuuden loitolla pitää XD.
- Danskuu
Sauna on mahtava juttu. Tykkään. Entäs sinä?
-joo, kyllä mä tykkään saunoa, mutta minuu rupee helposti huippaa saunassa
*avoimee kysymykseen suppea vastaus:perjantaisin ja lauantaisin ja kuntosalilla tarvittaessa
*sähkö, mutta mökkini sauna on puu
- Unelmasaunasi?
*mökilläni on semmoinen
- Sopiva löylylämpötila?
*80-100
*yllätys, meitsin piakkoin 11-kuukautinen pikku-isäntä. Istuu vauva-ammeessaan ja viskoo kauhalla kiukaalle vettä minkä kerkiää ja karjuu: LISÄÄ ja karmee kiukkuraivari, kun pois pitää lähteä. Tosin rauhoittuu pesuhuoneessa, kun sillä siellä kahluu-allas, jossa uiskentelee :D
*ihan snadisti kerralla, mutta pikkumies lappaa kauhatolkulla ja melkein kauhankin
*liittyy mökillä olemiseen. Siihen kokonais fiilikseen. Lapsuudesta muistan lauantaisaunan ja napakymppi heti perään ja jäätelöä syötiin samalla. Mutsi joutu viivottimella mittaa mulle ja broideille jäätelöpalat, muuten olis tullut armoton tappelu
*ei hajuu- teme.
on näemmä ottanut ohjat käsiinsä. :D
Toi on muuten mielenkiintoinen juttu: muualla maailmassa lapsen viemistä liki sata-asteiseen tilaan ja vieläpä alasti vanhempien seurassa tuottais vanhemmille todennäköisesti pahoinpitely- ja ehkäpä jonkin sorin seksuaalirikostuomionkin.
Mikä voi olla luontevampaa, kuin koko perhe yhdessä saunassa?
Teidän kotimeininki kuulostaa aika lupsakalta. :) - viilisniilis
Ne kyllä kuuluu yhteen! Ja joskus tuli Mikämikä Viidakkokirja, jota myöskin katsottiin saunan jälkeen. Ja Spede Show. Meillä oli todella harvoin saunan jälkeen limsaa, mutta se olikin juhlapäivä, kun sitä limukkaa sai. Ja piti olla siskon kanssa juuri saman verran, muuten nousi kapina.
- Danskuu
teme. kirjoitti:
on näemmä ottanut ohjat käsiinsä. :D
Toi on muuten mielenkiintoinen juttu: muualla maailmassa lapsen viemistä liki sata-asteiseen tilaan ja vieläpä alasti vanhempien seurassa tuottais vanhemmille todennäköisesti pahoinpitely- ja ehkäpä jonkin sorin seksuaalirikostuomionkin.
Mikä voi olla luontevampaa, kuin koko perhe yhdessä saunassa?
Teidän kotimeininki kuulostaa aika lupsakalta. :)ei kuulemma alta vuoden ikäistä sais saunaa viedä, koska hikoilu "järjestelmä" ei toimi viel, mutta vedessähän lapsi istuu ja toisella kauhalla minä lappaan pojan päähän vettä, kun poika lappaa kiukaalle. :))
- ei haittaa
Danskuu kirjoitti:
ei kuulemma alta vuoden ikäistä sais saunaa viedä, koska hikoilu "järjestelmä" ei toimi viel, mutta vedessähän lapsi istuu ja toisella kauhalla minä lappaan pojan päähän vettä, kun poika lappaa kiukaalle. :))
...vei mut saunaan samana päivänä, kun toi kotiin laitokselta, eikä siitä mulle ainakaan vahinkoa ollut. Mitä nyt musta tuli ihan totaalinen saunahullu, voisin vaikka asua siellä!
- bebs
Mua ällöttää noi yleiset saunatilat enkä siellä suostu käymään. Jos olis oma pieni sauna niin kerran viikkoon saattaisin vähän löylytelläkkin vaikken oikeestaan mikään sauna-ihminen olekkaan.
Eli omaa saunaa odotellessa.- teme.
http://www.saunapiste.fi/suihkusauna.html
Mahtuu siis suihkutilaan ja oma rauha & hygienia on taattu. Hinnasta ei tietoa, paitsi että halpa se ei ole. - bebs
teme. kirjoitti:
http://www.saunapiste.fi/suihkusauna.html
Mahtuu siis suihkutilaan ja oma rauha & hygienia on taattu. Hinnasta ei tietoa, paitsi että halpa se ei ole.että tuollanen mahtuis meidän kylppäriin vaikka kylppäri tavallista tilavampi onkin. Ja jotenkin tuollainen lasiseinäinen koppi vie puolet siitä fiiliksestä..luulen niin..
Niin ja olis tossa aika ahasta kahdelle henkilölle,en mä välttämättä tahdo ilman hyvää seuraa saunaan mennä.. ainakaan joka kerta =P
- vili
sporttailun jälkeen tykkäilen saunoa. max. kymmenen minsaa, raastavat löylyt ja suihkuun
- teme.
Kyllä pikapanokin on silloin tällöin enemmän kuin poikaa.
- la.ra
Kun huvittaa. Kesällä tuskin koskaan, pakkaskeleillä n. 3 krt viikossa.
Tavallinen kerrostalosauna eli sähkö-
- Unelmasaunasi?
Meidän mummolan sauna, jota lämmitetään pitkään ja hartaasti ja samaan aikaan lämmitetään vedet karjakeittiön padassa. Siinä osaa sitten löylyjä arvostaakin.
- Sopiva löylylämpötila?
Riippuu saunasta. Omassa 80, mummolan pehmeissä löylyissä kestää satasenkin.
Minä tietenkin. Ja ihan riittävästi lentää, tasaisin väliajoin.
Kotona tykkään valaista kylppärin ja saunan pelkillä kynttilöillä. Myös hunajakuorinta tekee gutaa silloin tällöin suoritettuna.
Toki on, miksei olisi?- teme.
Aika monella on toi mummolan sauna ollu se unelmasauna samalla. Sama ika rahikaisella: se kertalämmitteinen pönttö anto Ne Parhaat Löylyt. :)
Mikset sauno kesällä? Kohtuu yleistä kuitenkin, kun noita mökkirantoja kattelee. - la.ra
teme. kirjoitti:
Aika monella on toi mummolan sauna ollu se unelmasauna samalla. Sama ika rahikaisella: se kertalämmitteinen pönttö anto Ne Parhaat Löylyt. :)
Mikset sauno kesällä? Kohtuu yleistä kuitenkin, kun noita mökkirantoja kattelee.Mummolassa saunon kesälläkin, mutta se on vain sen kerran kun siellä käy :(
Kotona sauna lämpiää kesällä vain, jos vieraat sitä haluavat. Mun kämppä toimii kesäisin ihan hyvin saunana itsessään.
nyt ei saunasta tykkäis. Mä käyn saunassa jos oon kotikonnuilla tai muijan luona, meidän taloyhtiössä maksaa saunavuoro niin helvetisti et en oo raaskinu ottaa sitä, varsinkin kun harvemmin oon la iltana kotona.
Mä oon kunnon nykyaikaisen sähkösaunan ja juoksevan lämpimän veden kannattajia, vituttaa ko puusaunoissa on aina joko aivan tajuttoman kuuma tai ei lämpöä ollenkaan. Enkä jaksa alkaa lutraileen vesipatojen ja ämpäreiden kanssa.
Parhaat saunamuistot taitaa mennä tuonne tuhmailun puolelle, se on aina virkistävää harrastella pikkasen erikoisemmissa paikoissa haureutta aina välillä.- teme.
Täytyypä palauttaa Raamatullinen ilmaus omaankin sananparteen. :)
No puukiukaan kans pelatessa se on kyllä lämmittäjästä kiinni, millaiset löylyt saadaan. Aikaahan siinä palaa puun lisäks.
Käyn saunassa pari kertaa viikossa, yleensä keskiviikkoisin ja lauantaisin. Sähkökiukaaseen on ollut tyytyminen, kun hormi on entinen eikä tähän taloon ole enää järkevää alkaa uuttakaan tekeen.
Unelmasauna olisi tietysti sellainen 6-8 hengen "harva" pihasauna isolla IKI-kiukaalla ja muotolauteilla.
Lämpöä siellä ois 60-70 astetta ja sitten siellä oikeastaan pitäis olla pata ihan vaan sen takia, että saunassa ois aina sopivan kostee ilma/löyly.
Minähän se löylykauhan varressa olen, vaikkakaan löylyä ei lyödä kovasti, vaan vähän kerrallaan ja pikkasen jo hiipuneelle kiukaalle.
Saunominen on niin lähellä miehisyyden ydintä, että kyllä sen täytyy sisältää myös miehen logiikkaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1212286
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4242163Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?971176Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?14974- 44794
Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34790Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109766Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!15764Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte166706Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti32689