Kipeät leuat

nel-lie

Kesästä saakka ollut kauheaa päänsärkyä, välillä voimakkaampana, välillä lievempänä. Kesällä kävin useasti ensiavussa kipulääketipassakin. Kaikkea on tutkittu, eikä syytä ole löytynyt.. Olen syönyt Panacodia ja migreenilääkkeitä, kortisonikuurin jopa Diapamiakin olen saanut, voi kuulemma helpottaa päänsärkyyn.. Kipu siis on aina oikealla puolella kasvoissa..

Leukani on naksanut aina hirveästi, mutta kesällä eräänä aamuna heräsin, ja leuat oli hirveän kipeät (oikealta puolelta), ei enää naksunut, mutta eipä saanut suutakaan oikein auki.. Useamman viikon meni, että aina syödessä tuntui leukojen kipu, ja suu ei tosiaan auennut kuin pari senttiä.

Pikkuhiljaa leuat siitä vertyivät, mutta sitten alkoi ohimosärky! Ja se oli kamalaa!!

Ravasin kaikenmaailman lääkärit ja päivystykset. Hammaslääkäri vaan totesi, että hyvät on hampaat ja purenta, leuoissa voi olla vähän kulumia, mutta venyttele niitä! Seuraavina päivinä olinkin ensiavussa tipassa, ei paljon leukojen venyttelyt tullut mieleen..

Eli..nyt olen vahvasti sitä mieltä, että päänsärky johtuu leuoista, koska haukotellessa ja välillä syödessä leukaluut on edelleen kipeät, korvan ja posken seudulta..

Mihinkähän sitä seuraavaks soittais, onko teillä tietoa, voiko hammaslääkäri tehdä tälle mitään? Mitenhän leukoja voisi kuvata? Mitä yleensäkään voisi leuoissa olla, mitenhän saa hoidettua? Onkohan ne jotenkin väärässä asennossa..

Vinkkejä, kokemuksia..Kiitos!

6

1200

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PURENTA

Käynyt erikoistuneella hammaslääkärillä? Kannattaisi.

• nel-lie

Aina on sanottu, että purenta on hyvä! Vika tuntuis olevan jossain tuolla korkeamalla luissa..

• pois paikaltaan?

Olisikohan niin, että leuka, leukanivelet eivät ole oikein kohdallaan?
      Onko niitä tutkittu?
      Mm. osaavat kansanparantajat laittaa leuan paikalleen.
      Esim. Lahdessa.

• voi auttaa

Yleensä jatkuviin pää ja leukasärkyjen hoitoon tehdään purentakisko, mitä käytetään öisin. Sitä
      kannattasi ainakin kokeilla... Myös tavallinen hammaslääkäri pystyy tehdä kiskon, mutta purentaan erikoistunut voi olla parempi.

• *nellie*

Hammaslääkäri vaan sano, että ei tee/anna mulle purentakiskoa, kun purenta on niin hyvä.. Ehkä joku toinen hammaslääkäri sit antais..

• IiraTiira
        *nellie* kirjoitti:

Hammaslääkäri vaan sano, että ei tee/anna mulle purentakiskoa, kun purenta on niin hyvä.. Ehkä joku toinen hammaslääkäri sit antais..

Mulla oli ihan samat oireet, paitsi että suu ei mennyt kiinni ollenkaan. Mä sain heti ajan hammaslääkärille ja ensin sain kipu ja relaksanttilääkitystä, kun se ei auttanut, sain purentakiskon. Sekään ei ratkaissut ongelmaa, joten nyt olen oikomishoidossa, ja kivut on poisaa, ja kohta jopa kauniit suorat hampaat bonuksena. Mulla oli leuat menneet pois sijoiltaa, joko viisaudenhampaan poiston yhteydessä, tai sitten ahdas purenta oli pakottanut ne väärille raiteille. Jokin iskukin voi kuulemma aiheuttaa tämän.
        VAIHDA HAMMASLÄÄKÄRIÄ!!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1896
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe