pikkujoulut

harmistunut...

Mieheni meni työpaikkansa pikkujouluihin viime vuonna ja annoin hänen mennä hyvillä mielin.
Luotin 100% ja iltani kotipuolessa meni loistavasti..
Pikkujoulutkin olivat kuulemma menneet hyvin ja oli ollut kivaa.

Mutta myöhemmin sain kuulla, että hän oli pikkujouluissaan tehnyt asioita joista en ollut tyytyväinen (en ala erittelemään) ja todella loukkaavaksi näin sen, että hän oli kaiken hyvän lisäksi valehdellut minulle niistä asioista.

Jotain vakavampaahan siinä asian tiimoilla on pakko olla, koska ei voinut minulle siitä kertoa!
Hän väittää, että pikkujuttu, mutta nämä tälläiset alaston-hommat ollaan sovittu yhteisissä "säännöissä", että niitä emme tee missään nimessä.

No, jäätyään kiinni ja myönnettyään asian (meni useampi päivä) hän oli kuulemma pahoillaan ja jatkoimme sitten suhdetta.

Sanoin hänelle, että kyseisen työpaikan pikkujouluihin on turha enään lähteä.. ja hän sanoi ymmärtävänsä ja kunnioittavansa minua mielipiteessäni.

No.. nyt sitten oli tämän vuotiset firman pikkujoulut.
Mies kysyi varmaan 2 vkoa ennen, että voiko mennä.. sanoin jyrkän ei:n ja keskustelu loppui joskikin aikaa, kunnes alkoi joka päivä tulla useasti kysymys "voinko mennä? haluaisin mennä!"
Olin pettynyt jo ensimmäisestä kysymyksestä, koska tämä asia oli käsitelty jo ja hän vielä sanoi ymmärtävänsä.

Pikkujoulupäivänä hän sitten sanoi, että aikoo mennä ja ettei mielipiteeni kiinnosta.. soitti kyydin ja lähti.
Sitten taas oli aivan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan..
Hän myös lähtiessään sanoi, että "miksi et voi unohtaa vuoden takaisia juttuja?".. jaa-a.. saatan ehkä antaa anteeksi ja annoinkin, mutta minua ei tosiaan kiinnosta kokeilla toista kertaa asiassa, koska viimeksikään ei ollut luottamista.

Minusta tämä tuntuu pahalta, koska hän lupasi olla menemättä ja sanoi selvällä suomenkielellä, että ymmärtää minun vihan kyseisiä juhlia kohtaan.

Mihin se ymmärrys hävisi pikkujoulupäivänä?

Nyt taas tuntuu, että kuulen jotain kamalia asioita ja tuntuu että mieheni valehtelee minulle taas.
Luottamus laski aikalailla, kun hän otti ja lähti ja sanoi, että mielipiteeni ei kiinnosta häntä.

Saattaa kuulostaa, että pienestä se luottamus laskee, mutta minusta tuntuu pahalta.
En kontrolloi muita hänen juomareissujaan esim. kavereiden kanssa, että ei voi olla minusta kyse siitä, että häntä alkaa v-tuttaa minun ainainen kieltäminen..

Ja yksissä hemmetin juhlissa ei voi kuunnella minun mielipidettä.

Miksi joillain miehillä on vaikeaa tajuta, että jotkin asiat kannattaa jättää tekemättä?

165

52655

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonym**

Eihän miehes kunnioita sua tippaakaan. En kyllä viittis tuomosta katella... :/

• heebo123

oli taas. Parempi taivasalla kuin tossun alla! Ehkäpä "lady domina" katselee itsellensä toisen "orjan"!

• dfksdf

Sellanen mies hunningolle, joka ei arvosta sinua ollenkaan, kaikenlaisia tekoselityksiä riittää tämän tästä...Lähde itse pitämään hauskaa jonnekkin missä paljo miehiä, jotka ovat samassa tilanteessa. Ja esim. luo suhde (rakastaja)itselle ja kas miehesi huomaa ett joku muukin on kiinnostunu sinun naisesta jne...Sinulla on oikeus siihen...mitä mies sitte tekeekin jne...
        Tai sitte eroat tällasesta kusipää miehestä, ett todellakaan ansaitse sellaista miestä joka ei OSAA käyttäytyä, pahanolon purkaa näin tms... Ja maailmaan kyllä mahtuu fiksuja, hyväitsetuntoisia miehiä vaik miten, kun pidät silmät auki ja tarkkailet ympärillesi...Ja 'salarakas' vaihtoehtokaan pois suljettu ole, sitähä kaikki tekee joko 'salaen' tai tarkoituksellisesti...

• ITSETUNTO
        heebo123 kirjoitti:

oli taas. Parempi taivasalla kuin tossun alla! Ehkäpä "lady domina" katselee itsellensä toisen "orjan"!

Taitaa rouvalla olla hieman huono itsetunto jos ukkos pettää, ni se pettää muuallakin, kun VARSINKIN työpaikan pikkujouluissa -siellähän oikeen tapallaan akoista ja vielä jos paikalle sattuu tulemaan oma ukko - olen senkin nähnyt HUHUHU - vaihdappa miestä! paras vaihtoehto tai OLE ILMAN UKKOA

• katsellut

Kyllä miehellä on tietty nainen mielessä, kun on niin kova veto! Aina löytyy työpaikoilta sekä miehiä ja naisia, joiden katse- ym kontatkstit eivät anna arvaamiselle juurikaan varaa. Tekemisistä puhumattakaan.

Ajatellaan, että kerran täällä vain eletään - ja tosihan sekin on - ei sen puoleen. Naisirstailijat ottavat päähän, ovat todellisia "huoriaÄ".

• dslööfd
        katsellut kirjoitti:

Kyllä miehellä on tietty nainen mielessä, kun on niin kova veto! Aina löytyy työpaikoilta sekä miehiä ja naisia, joiden katse- ym kontatkstit eivät anna arvaamiselle juurikaan varaa. Tekemisistä puhumattakaan.

Ajatellaan, että kerran täällä vain eletään - ja tosihan sekin on - ei sen puoleen. Naisirstailijat ottavat päähän, ovat todellisia "huoriaÄ".

Ja todellakin monesti osa miehistä on niitä miespukkihuoria sairaita sellaisia...naiset varokaa niitä!!!

• Anonyymi

Mitäs sanna marin touhuaa pikkujouluissa. Verorahoja ryyppäsi yli kakskymmentä tonnia. Helppo verorahoja ryypätä. Hyväesim kansalaisille joutaa pois ministerin paikalta. Jospa lähtee kun persut tulee jeeeeeeeeeeeeee sitten saa kännätä ihan rauhassa

• wq.

Kaipa mies halusi vähän normaalista arjesta pois ja meni tekemään samoja juttuja pikkujouluihin, kuin silloin aikaiseminkin. Tottahan toki se sulle taas valehtelee.

• tosi tärkeetä..

luottaa sanaan ja yleensä luottaa siihen, mitä on sovittu. Rehellisyys on kaiken mitta.

Varmaan kannattaisi keskustella asioista tarkemmin, jos onnistuu. Oma mieheni ei ole koskaan jäänyt kiinni mistään tuommoisesta, mutta keskusteleminen on vaikeeta, jos joku asia mua kaihertaa.
      Mutta jos kerran tekee väärin, on helppo toistaa. Mutta voihan hän olla siellä pikkujouluissa nyt ihan kunnollakin..

• elämistä varten

Jokaisen pitää saada tehdä niitä asioita kuin haluaa ja elää elämäänsä niin kuin parhaaksi näkee. Sitten kohta koitta kuolema ja jos on siinä vaiheessa pettynyt olo elettyyn elämään ja siihen pistä jäi paitsi, niin se on se kaiksita huonoin.

Olet aikuinen ihminen (toivottavasti). Määrää itse omasta elämästäsi, tee omia juttujasi, valitse kaverisi niin että heitä ei tarvitse ohjailla ja anna toisten elää!

• totuudesta

Tuokin on totta, että toisen pitäisi saada tehdä asioita joista pitää. Mutta jos näihin asioihin kuuluu epäkunnioittava käytös puolisoa kohtaan sekä mahdollisesti pettäminen, niin ei ole arvojärjestys asioissa kohdallaan. Itse en tuollaista sietäisi.

• konttoritero

...eli mielestäsi siis pettäminen on oikein, ellen erehdy. Ajatteleppa miltä tuntuisi jos sattuu omalle kohdalle.

• Kerran vuodessa työpaikka ...

Ne jotka sekoilee, sekoilee aina.
      Tai sitten vaan sen yhden kerran.
      Alkoholi, saa kaikki näyttämään niin luonnolliselta ja luvatun hauskalta.

Kerran kunnolla sekoillut, mutta sen jälkeen, omalla autolla juhliin.
      Sekoilut jäivät.
      Mutta kovinkaan hauskaa ei ole ollut.
      Sama se vaikka jättää menemättä koko juhlaan.

• teillä

ole mitään muita juhlia vuoden aikana? Voihan miehesi sekoilla myös muissa pippaloissa, ettei se välttämättä mistään pikkujouluista johdu, tuo sekoilu siis. Eli ei kannata yrittää rajottaa.

• minkälainen

pirttihirmu olet.

Miehesi ei ole mies, jos antaa naisen päättää siitä voiko mennä pikkujouluihin.

• mikä juntti
        minkälainen kirjoitti:

pirttihirmu olet.

Eikö miehelläkään ole siis sanomista naisen menoista?

Parisuhde on semmoinen kummallinen asia ihmisen elämässä, että jos siinä haluaa elää ja haluaa sen toimivan, niin toista ihmistä on kuunneltava ja huomioitava. Myös silloin kun ei huvittaisi. Ja jos jotakin sovitaan, siitä pidetään kiinni. Se ei ole mies eikä mikään joka ei lupauksiaan pidä.

• fldsl
        minkälainen kirjoitti:

pirttihirmu olet.

Ja sinä pirttihirmu mies olet...Annatko naisesi mennä sen omiin pikkujouluihin, joissa nuorekkaita miehiä on paljon ja mahdoll. mahiksia seikkailuunki on, mutta ne onki pikkujoulut, sillo 'lupa' sortua vähän.. Eli kumpikin saa mennä omiensa pikkujouluihin, ei se mitään estä, menoksi vaan 'vaik seikkailuakin' olis tiedossa, mutta se on vaan sen kerran...

• TODELLAKIN
        minkälainen kirjoitti:

pirttihirmu olet.

Suksi Sudaniin.....

• 123

okei joo luottamus mennyt ym. paskaa. mutta sä et voi aikuista ihmistä käskeä jäämääm kotiin nätisti ja lukemaan kirjaa. luottamus tulee vähitellen,mutta ei ainakaan niin että et päästä sitä mihinkään kemuihin,onse piiku joulut tai kissan ristijäiset. SUN TÄYTYY vaan luottaa. jos se tekee jotain se on sen omaa häpeensä ei sun!!
      pää pystyyn ja sano mene,jos teet jotain,se on sun ongelma ja häpee,ja nokka ovee kohden.

• Kotitontut

Meillä on onneksi niin päin, että mies ei missään nimessä edes halua mennä firman pikkujouluihin. Naamat ärsyttää siinä määrin, ettei töiden ulkopuolella viitsi niitä katsella.
        Sama juttu minulla. Riittää, että joutuu katselemaan keski-ikäisiä ämmiä päivät pitkät. En todellakaan halua viettää niiden kanssa vapaa-aikaani.

• sun sitten
        Kotitontut kirjoitti:

Meillä on onneksi niin päin, että mies ei missään nimessä edes halua mennä firman pikkujouluihin. Naamat ärsyttää siinä määrin, ettei töiden ulkopuolella viitsi niitä katsella.
        Sama juttu minulla. Riittää, että joutuu katselemaan keski-ikäisiä ämmiä päivät pitkät. En todellakaan halua viettää niiden kanssa vapaa-aikaani.

kannattais vaihtaa alaa jos alkaa naamat ärsyttää jo vapaallakin...et näköjään nauti työstäsi...harmi....

• .........................

No johan on kumma äijä, ei voi muuta sanoo.

Neuvo 1.
      Laitat ykköset päälle ja lähdet itsekin bilettää vaikka tyttöporukalla. Iskette yhden illan seuralaisiksi pari komeaa urosta tai annatte näiden iskeä teidät ;)

Neuvo 2.
      Jäät himaan nyhjöttämään ja rakentelemaan ties mitä mielikuvia miehestäsi viettämässä mukavaa pikkujouluiltaa.

Ja jos miehesi alkaa urputtamaan neuvo 1. koskien (jonka tietenkin toivon sinun valitsevan) ilmoitat vain ettei hänen mielipiteensä kiinnosta ja että tulet sitten kun siltä tuntuu, soitat kyydin ja lähdet. Ei sen vaikeampaa :)

• xxxxx

esiteltiin naisen ratkaisu kaikkiin epäkohtiin: armotonta mökötystä ja kosto!

xxxxx kirjoitti:

Ai mikä mökötys? Vaikeuksia luetunymmärtämisessä?? Nimenomaan EI pidä jäädä himaan mököttämään, vaan lähteä ulos tuulettumaan. Että näin.. Varsinainen ruudinkeksijä siellä taas mussuttamassa.

Enkä näe mitään väärää siinä, että ihminen pitää puolensa. Ei pidä antaa muiden kävellä yli ja jäädä jalkoihin. Jos mies lähtee bilettämään, niin pitääkö muijan jäädä nuolemaan näppejään? EI. Tekee myös itse niinkuin lystää, miksi pitäisi olla aina joku helvetin marttyyri ja niellä kaikki paska mitä tulee?

• xxxxx
        ......................... kirjoitti:

Ai mikä mökötys? Vaikeuksia luetunymmärtämisessä?? Nimenomaan EI pidä jäädä himaan mököttämään, vaan lähteä ulos tuulettumaan. Että näin.. Varsinainen ruudinkeksijä siellä taas mussuttamassa.

Enkä näe mitään väärää siinä, että ihminen pitää puolensa. Ei pidä antaa muiden kävellä yli ja jäädä jalkoihin. Jos mies lähtee bilettämään, niin pitääkö muijan jäädä nuolemaan näppejään? EI. Tekee myös itse niinkuin lystää, miksi pitäisi olla aina joku helvetin marttyyri ja niellä kaikki paska mitä tulee?

ja jos sinä olisit keksinyt pyörän niin se olisi neliskulmainen. En tietääkseni väittänyt sinua naiseksi mutta näköjään mieskin voi olla bitch! Enkä myöskään sanonut että naisen pitää jäädä kotiin vaan kerroin tyypillisimmät naisten vastaiskut.
        Naiset saavat yleensä huonompaa palkkaa kuin miehet ja he nielevät sen.
        Miehen spermasta 70% on virtsaa ja he ........ sen.

• sdfjpöäs
        xxxxx kirjoitti:

ja jos sinä olisit keksinyt pyörän niin se olisi neliskulmainen. En tietääkseni väittänyt sinua naiseksi mutta näköjään mieskin voi olla bitch! Enkä myöskään sanonut että naisen pitää jäädä kotiin vaan kerroin tyypillisimmät naisten vastaiskut.

Jos mies saa mennä, niin saa myös nainenkin. Samat pelisäännöt koskevat parisuhteen molempia osapuolia (ainakin pitäisi). Mitä pahaa on siis asettaa asenteet vastakkain: "kaulimesta tulee kun mies saapuu riennoiltaan" tai "vapaailta ja pidän itsekin hauskaa". Ihan miten päin vain katsottuna jälkimmäinen on mielestäni parempi. Tämä ei tarkoita kuitenkaan nyt mitään pettämisiä yms., sellaiselle tasolle ei tarvitse vajota.

Meillä saa molemmat mennä miten lystää. Onko teillä nainen nyrkin ja hellan välissä, hä?!

Meillä myös nainen saa parempaa liksaa kuin mies, eikä sekään tuota ongelmia.

• xxxxx
        sdfjpöäs kirjoitti:

Jos mies saa mennä, niin saa myös nainenkin. Samat pelisäännöt koskevat parisuhteen molempia osapuolia (ainakin pitäisi). Mitä pahaa on siis asettaa asenteet vastakkain: "kaulimesta tulee kun mies saapuu riennoiltaan" tai "vapaailta ja pidän itsekin hauskaa". Ihan miten päin vain katsottuna jälkimmäinen on mielestäni parempi. Tämä ei tarkoita kuitenkaan nyt mitään pettämisiä yms., sellaiselle tasolle ei tarvitse vajota.

Meillä saa molemmat mennä miten lystää. Onko teillä nainen nyrkin ja hellan välissä, hä?!

Meillä myös nainen saa parempaa liksaa kuin mies, eikä sekään tuota ongelmia.

mieskin mätkiä kaulimella? Se perimmäinen ajatus kirjoituksestani ei ilmeisesti taida aueta edes auttamalla.

xxxxx kirjoitti:

Voi olla että olen kuin olenkin keksinyt neliskulmaisen pyörän. Mistäs sitäkään tiedät, kun et oikein mitään tunnu tietävän?

Tekstisi sisälsi faktaa vain naisten huonopalkkaisuuden ja sperman virtsapitoisuuden(ko?) verran. Loistavaa. Hyvä että hallitset näin laajan tietokokonaisuuden sperman koostumuksesta, aivan helvetin tärkeä, maata mullistava tieto! Etenetkö keskusteluissasi yleensäkin sperman spekulointia pidemmälle? Onko joku ollut sinulle jotenkin kurja kun vaikutat noin turhautuneelta? :(

Ja mitä tuohon nielemiseen tulee niin tuskinpa naiset tuota palkkausta koskevaa epätasa-arvoa oikein nielee, saati spermaa, huorat on sitä varten. Että niele ihan vaan omat litkus, adiós!

• xxxxx

Voi olla että olen kuin olenkin keksinyt neliskulmaisen pyörän. Mistäs sitäkään tiedät, kun et oikein mitään tunnu tietävän?

Tekstisi sisälsi faktaa vain naisten huonopalkkaisuuden ja sperman virtsapitoisuuden(ko?) verran. Loistavaa. Hyvä että hallitset näin laajan tietokokonaisuuden sperman koostumuksesta, aivan helvetin tärkeä, maata mullistava tieto! Etenetkö keskusteluissasi yleensäkin sperman spekulointia pidemmälle? Onko joku ollut sinulle jotenkin kurja kun vaikutat noin turhautuneelta? :(

Ja mitä tuohon nielemiseen tulee niin tuskinpa naiset tuota palkkausta koskevaa epätasa-arvoa oikein nielee, saati spermaa, huorat on sitä varten. Että niele ihan vaan omat litkus, adiós!

sinä sitten tiedät että minä en keksinyt ruutia? Tuo fakta oli kyllä erään suomalaisen stand up-koomikon(naisen) kertoma vitsi joka, varmaankin herneen tunkeutumisesta nenääsi, ei naurattanut sinua. Turhautunut olen siksi koska selittämään sinulle rautalangasta vääntäen.

"Ja mitä tuohon nielemiseen tulee niin tuskinpa naiset tuota palkkausta koskevaa epätasa-arvoa oikein nielee, saati spermaa, huorat on sitä varten."
        Vai tuota mieltä sinä olet.

• nainen5

samalla mitalla takasin.

• dfklsdf

Niimpä hyvin kirjotettu ja samaa mieltä tän ...Miehet yrittää parisuhteessa 'kyykyttää' tällatavoin naistansa, ett ego sitt kohoaa kun saa naisellensa sanoa että menen pikkujouluihin tms, ja uskoutua ett nainen on kiltisti vaan kotona neljänseinän sisällä...Ei käy näin...Kun mies menee nii nainenki ja hyvä itsetuntoiset miehet ANTAA NAISENSA MENNÄ JUHLIIN:) sehän vaa piristääkin kumpaakin, kun sen osaa oivaltaa oikein ja vaikka joskus yhdessä mennä juhlimaan, se mies on kannustava, fiksu, ja jo hyvä ele omaan rakkaansa kohtaan samoin toistepäinkin...Voi kun moni tajuis oivaltaisi tämän, ei olis näitä isoja riitoja juhliinmenemisistä ym menoista....Se kunnioittaminen toista kohtaa on pahasti mennyt pieleen joko ei haluta, sitä ei osata aikuinen aikuiselle olla kunnolla, luodaan turhia riitoja asiasta kun asiasta ihan tahallaan...Taidetaan me suomalaiset olla lyhythermoisia, äkkipikaisia, ensimmäisen riidan jo tullessa esiin....

• fdlsdrf

Mikä paska kirjotus onkaan ja ei pidä paikkaansa...taidat olla huono itsetuntoinen mies, joka täytyy joka asiassa kyykyttää alentaa toista...Niele sinä omat liemet missä oletkin, omahyväinen, Ja me naiset joukolla pistetään sinut 'jonkinlaiseen kurimukseen', nii eiköhä liemet sinussa kuihdu lopullisesti...Ihmisiä osata arvostaa, sukupuoleen katsomatta, niinkun suurin osa ihmisistä onneks on..

• fijvcfwepo
        xxxxx kirjoitti:

mieskin mätkiä kaulimella? Se perimmäinen ajatus kirjoituksestani ei ilmeisesti taida aueta edes auttamalla.

Mistäs muuten saisit tuollasta ajatusta päähäs?

Parisuhdeväkivalta on rikos. Ja naisethan useammin joutuvat uhreiksi. Joten turha jeesustella siellä.

Onneksi meillä miehen ei tarvitse kuunnella edes nalkutusta. Minä kun en nalkuta. Suurin osa suomalaisista naisista on oikeita ämmiä ja yrittävät pitää miehensä liesussa. Mutta sitten on myös niitä miehiä jotka luulevat saavansa olla ja mennä, mutta samaa vapautta ei tarjota naiselle...

Ei kyllä aukea sun ajatukses, onko sulla kenties jotain vaikeuksia ilmaista itseäsi? Alkaako nyrkit puhumaan kun sanat loppuu kesken?

• xxxxx
        fijvcfwepo kirjoitti:

Mistäs muuten saisit tuollasta ajatusta päähäs?

Parisuhdeväkivalta on rikos. Ja naisethan useammin joutuvat uhreiksi. Joten turha jeesustella siellä.

Onneksi meillä miehen ei tarvitse kuunnella edes nalkutusta. Minä kun en nalkuta. Suurin osa suomalaisista naisista on oikeita ämmiä ja yrittävät pitää miehensä liesussa. Mutta sitten on myös niitä miehiä jotka luulevat saavansa olla ja mennä, mutta samaa vapautta ei tarjota naiselle...

Ei kyllä aukea sun ajatukses, onko sulla kenties jotain vaikeuksia ilmaista itseäsi? Alkaako nyrkit puhumaan kun sanat loppuu kesken?

aikaisempi kirjoittaja puhui että kun mies tulee kotiin niin tulee kaulimesta ja halusi kääntää asenteet vastakkain.

Mihin tietoon perustuu väittämäsi että naiset joutuvat useammin uhreiksi? Kun mies joutuu perheväkivallan uhriksi hän kärsii itsekseen ja jos kertoo jollekin niin häntä ei välttämättä edes uskota. Ja kun nainen ryhtyy väkivaltaiseksi silloin ei puhu nyrkit vaan usein veitsi tai muu teräase. Kuinka moni mies on menettänyt henkensä puolison puukotukseen? Ja nainen joka väittää että mies on tehnyt jotain vaikka päällpäin ei mitään näkyisikään, esim. raiskaus, kumman todistus painaa eniten?

Ymmärrän kyllä ettet myönnä nalkuttavasi mutta kannattaisi varmaan kysyä myös mieheltäsi.

En ota kantaa ongelmiisi lukemisen ymmärtämisessä mutta ilmoita osoitteesi niin lähetän miehellesi rautalankaa niin hän voi auttaa sinua ymmärtämään.

• ????
        xxxxx kirjoitti:

no,jos tuo oli naisen ratkaisu epäkohtiin,niin mitä mies tekisi samassa tilanteessa?mikä olisi ratkaisu?

• pipukka
        nainen5 kirjoitti:

samalla mitalla takasin.

• dsapievgfd
        xxxxx kirjoitti:

aikaisempi kirjoittaja puhui että kun mies tulee kotiin niin tulee kaulimesta ja halusi kääntää asenteet vastakkain.

Mihin tietoon perustuu väittämäsi että naiset joutuvat useammin uhreiksi? Kun mies joutuu perheväkivallan uhriksi hän kärsii itsekseen ja jos kertoo jollekin niin häntä ei välttämättä edes uskota. Ja kun nainen ryhtyy väkivaltaiseksi silloin ei puhu nyrkit vaan usein veitsi tai muu teräase. Kuinka moni mies on menettänyt henkensä puolison puukotukseen? Ja nainen joka väittää että mies on tehnyt jotain vaikka päällpäin ei mitään näkyisikään, esim. raiskaus, kumman todistus painaa eniten?

Ymmärrän kyllä ettet myönnä nalkuttavasi mutta kannattaisi varmaan kysyä myös mieheltäsi.

En ota kantaa ongelmiisi lukemisen ymmärtämisessä mutta ilmoita osoitteesi niin lähetän miehellesi rautalankaa niin hän voi auttaa sinua ymmärtämään.

>>Mihin tietoon perustuu väittämäsi että naiset joutuvat useammin uhreiksi? Kun mies joutuu perheväkivallan uhriksi hän kärsii itsekseen ja jos kertoo jollekin niin häntä ei välttämättä edes uskota. Ja kun nainen ryhtyy väkivaltaiseksi silloin ei puhu nyrkit vaan usein veitsi tai muu teräase. Kuinka moni mies on menettänyt henkensä puolison puukotukseen? Ja nainen joka väittää että mies on tehnyt jotain vaikka päällpäin ei mitään näkyisikään, esim. raiskaus, kumman todistus painaa eniten?>>

No niin, nythän päästään asiaan. Tiesitkö, että hyvin usein kun nainen antaa puukosta miehelle, niin taustalla on pitkään jatkunut parisuhdeväkivalta naista kohtaan. Monet tilastot ja tutkimukset puhuvat tämän puolesta. Mikä on naisen vaihtoehto päästä ulos, jos ei osaa hakea ulkopuolista apua? Sinähän sen vastauksen kerroit. Parisuhdeväkivaltaan liittyen minulla ei ole mitään väittämiä. On vain tilastotietoa. En väitä, että ei olisi suhteita, joissa nainen käyttää väkivaltaa. Itse tiedän tällaisia tapauksia (tai oikeammin epäilen asioiden olevan näin). Enkä väitä, että naisen väkivalta on yhtään hyväksyttävämpää.

>>En ota kantaa ongelmiisi lukemisen ymmärtämisessä mutta ilmoita osoitteesi niin lähetän miehellesi rautalankaa niin hän voi auttaa sinua ymmärtämään.>>

Lähetä vaan. Eipä mieheni sillä mitään tee. Ellei nyt johonkin noihin miehisiin juttuihin tarvitse. Voisit kai lähettää samalla kokonaisen kelan 6-säikeistä 38 milliä paksua hinausvaijeriksi merenkulkuun, jos saa toivoa?

>>Ymmärrän kyllä ettet myönnä nalkuttavasi mutta kannattaisi varmaan kysyä myös mieheltäsi.>>

Mitäpä minä tällä keulisin. Mieheni on todennut monta kertaa olevansa todella tyytyväinen, että hänellä on vaimo joka ei nalkuta, eikä yritä pakottaa häntä mihinkään muottiin. Se vain on niin, että mies pysyy tyytyväisenä ja palaa menoiltaan mielellään kotiin, jossa odotetaan miestä hymyn ja halauksen kera. Miksi tekisin rakastamani ihmisen olon kurjaksi??

• xxxxx
        dsapievgfd kirjoitti:

>>Mihin tietoon perustuu väittämäsi että naiset joutuvat useammin uhreiksi? Kun mies joutuu perheväkivallan uhriksi hän kärsii itsekseen ja jos kertoo jollekin niin häntä ei välttämättä edes uskota. Ja kun nainen ryhtyy väkivaltaiseksi silloin ei puhu nyrkit vaan usein veitsi tai muu teräase. Kuinka moni mies on menettänyt henkensä puolison puukotukseen? Ja nainen joka väittää että mies on tehnyt jotain vaikka päällpäin ei mitään näkyisikään, esim. raiskaus, kumman todistus painaa eniten?>>

No niin, nythän päästään asiaan. Tiesitkö, että hyvin usein kun nainen antaa puukosta miehelle, niin taustalla on pitkään jatkunut parisuhdeväkivalta naista kohtaan. Monet tilastot ja tutkimukset puhuvat tämän puolesta. Mikä on naisen vaihtoehto päästä ulos, jos ei osaa hakea ulkopuolista apua? Sinähän sen vastauksen kerroit. Parisuhdeväkivaltaan liittyen minulla ei ole mitään väittämiä. On vain tilastotietoa. En väitä, että ei olisi suhteita, joissa nainen käyttää väkivaltaa. Itse tiedän tällaisia tapauksia (tai oikeammin epäilen asioiden olevan näin). Enkä väitä, että naisen väkivalta on yhtään hyväksyttävämpää.

>>En ota kantaa ongelmiisi lukemisen ymmärtämisessä mutta ilmoita osoitteesi niin lähetän miehellesi rautalankaa niin hän voi auttaa sinua ymmärtämään.>>

Lähetä vaan. Eipä mieheni sillä mitään tee. Ellei nyt johonkin noihin miehisiin juttuihin tarvitse. Voisit kai lähettää samalla kokonaisen kelan 6-säikeistä 38 milliä paksua hinausvaijeriksi merenkulkuun, jos saa toivoa?

>>Ymmärrän kyllä ettet myönnä nalkuttavasi mutta kannattaisi varmaan kysyä myös mieheltäsi.>>

Mitäpä minä tällä keulisin. Mieheni on todennut monta kertaa olevansa todella tyytyväinen, että hänellä on vaimo joka ei nalkuta, eikä yritä pakottaa häntä mihinkään muottiin. Se vain on niin, että mies pysyy tyytyväisenä ja palaa menoiltaan mielellään kotiin, jossa odotetaan miestä hymyn ja halauksen kera. Miksi tekisin rakastamani ihmisen olon kurjaksi??

Myönnetään etten tiennyt. Mistä sinä sen tiedät? Oletko sinä siis sitä mieltä että on ihan oikeutettua että nainen puukottaa miestä? Oikeutus murhaan? Tilastotieto on vain suuntaa antava johon on kerätty vain ilmitulleet tapaukset, kuinka paljon on jäänyt kertomatta.

Miksi miehesi täytyy monta kertaa vakuuttaa sinulle että on tyytyväinen? Kummalle teistä hän sitä todistaa?

• fwsegf
        xxxxx kirjoitti:

Myönnetään etten tiennyt. Mistä sinä sen tiedät? Oletko sinä siis sitä mieltä että on ihan oikeutettua että nainen puukottaa miestä? Oikeutus murhaan? Tilastotieto on vain suuntaa antava johon on kerätty vain ilmitulleet tapaukset, kuinka paljon on jäänyt kertomatta.

Miksi miehesi täytyy monta kertaa vakuuttaa sinulle että on tyytyväinen? Kummalle teistä hän sitä todistaa?

Jos olet lukenut kirjoitukseni, olen todennut, että väkivalta on AINA RIKOS! Joten mitä siinä jauhat shittiä.

Ajatuksenkulkusi on melko kiero, jos et ole kirjoituksistani jo ymmärtänyt, että kaikenlainen väkivalta on rikollisuutta, eikä kuulu parisuhteeseen. Ja lisäksi suhteessa on oltava rehellinen ja antaa toisen olla oma itsensä menojensa ja mielipiteidensä kanssa. Ja silti jaksat jankuttaa. Taidat itse olla mieheksi aika nalkuttava akka!

>>Miksi miehesi täytyy monta kertaa vakuuttaa sinulle että on tyytyväinen? Kummalle teistä hän sitä todistaa?>>

Kuka on puhunut VAKUUTTAMISESTA, SINÄ vai minä? Ei liene vaikea vastaus.

Sanotaan nyt näin, että 8 vuoden aikana ehtii kuulla samoja asioita monta kertaa. Kuten "rakastan sinua", "olen onnellinen kanssasi" jne jne.

Sinä et todennäköisesti puhu naiselle, saati kehu häntä. Perussuomalainen jäyhä juntti lienet. Meillä kyllä kannustetaan ja kehutaan toisiamme. Hyvä synnyttää hyvää.

• Just joo
        xxxxx kirjoitti:

Vai on miehen spermasta 70% virtsaa?

Mistähän Pikku-Karon tusinaseksin oppaasta tieto on otettu. ;) Voin vannoa ja vakuuttaa, ettei spermassa ole virtsaa juuri lainkaan.

Amanuenssi.

• xxxxx
        Just joo kirjoitti:

Mistähän Pikku-Karon tusinaseksin oppaasta tieto on otettu. ;) Voin vannoa ja vakuuttaa, ettei spermassa ole virtsaa juuri lainkaan.

Amanuenssi.

minä sitä tiedä enkä ole varma tiesikö se naiskoomikkokaan jonka vitsistä tietoni ammensin. Joten ainakin toisen käden tietoa ellei kolmannenkin.

• Niin nainen
        xxxxx kirjoitti:

Lopeta jo toi jankkaaminen. Onko niin vaikea ymmärtää, että joillain pareilla voi todella mennä hyvin ja tässä taitaa olla nyt sellainen.

Sulla on omituinen suhtautuminen naisiin. Kuten noi suihinottovitsisikin. Näin naisena tykkään, että tosi miehiä on ne jotka panee. Suihin miehet saa ottaa toisiltaan, nehän sen parhaiten tietää, mikä tuntuu mahtavimmalta. ;)

• Niin nainen
        Just joo kirjoitti:

Amanuenssi.

No se ääliö oli pitänyt jotain koomikon vitsiä tieteellisen tutkimuksen tuloksena. :)

• xxxxx
        Niin nainen kirjoitti:

Lopeta jo toi jankkaaminen. Onko niin vaikea ymmärtää, että joillain pareilla voi todella mennä hyvin ja tässä taitaa olla nyt sellainen.

Sulla on omituinen suhtautuminen naisiin. Kuten noi suihinottovitsisikin. Näin naisena tykkään, että tosi miehiä on ne jotka panee. Suihin miehet saa ottaa toisiltaan, nehän sen parhaiten tietää, mikä tuntuu mahtavimmalta. ;)

se nyt niin vaikeaa ymmärtää että se "suihinottovitsi" ei ole minun keksimä vaan naiskomediennen.Taitaa olla liian tiukat pikkarit tytöillä joten aion lopettaa kirjoittamisen tähän viestiketjuun silläkin uhalla että joku nainen kohta pistää vastineen että saatiinhan sekin mulkku ruotuun. Tiedoksenne vaan että en edes vielä päässyt vauhtiin.

• Jorma_roomasta
        xxxxx kirjoitti:

Siel nyt mussuttaa joku 16 vuotias finni naama
        aivan oikein tossa todettiin ulos vaan ja samaa takas elkää naiset alistuko ... ;)

xxxx vois lopettaa sen laatikossa asumisen ja stand up komiikan kattomisen btw. 70 % spermasta EI ole virtsaa

• ..............
        xxxxx kirjoitti:

se nyt niin vaikeaa ymmärtää että se "suihinottovitsi" ei ole minun keksimä vaan naiskomediennen.Taitaa olla liian tiukat pikkarit tytöillä joten aion lopettaa kirjoittamisen tähän viestiketjuun silläkin uhalla että joku nainen kohta pistää vastineen että saatiinhan sekin mulkku ruotuun. Tiedoksenne vaan että en edes vielä päässyt vauhtiin.

johan oli säälittävä tapaus...

• ruhahaa
        .............. kirjoitti:

johan oli säälittävä tapaus...

on sanojakin. MUAHAHAHAAAA!!!!

• xxxxx
        Jorma_roomasta kirjoitti:

Siel nyt mussuttaa joku 16 vuotias finni naama
        aivan oikein tossa todettiin ulos vaan ja samaa takas elkää naiset alistuko ... ;)

xxxx vois lopettaa sen laatikossa asumisen ja stand up komiikan kattomisen btw. 70 % spermasta EI ole virtsaa

laakissa tais olla mistä sinä alkusi sait. Ps.kunnet laskee osannu niin siinä oli 5(viisi) x:ää.

• ja ukko vieraissa
        pipukka kirjoitti:

On vähän vaikea lähteä iskemään miehiä ison mahan kanssa. Muuten aivan hyvä idea. Onnea vaan parisuhteessa oleville, minä annoin ukolle kengän kuvan persuksiin.

• ..........
        xxxxx kirjoitti:

minä sitä tiedä enkä ole varma tiesikö se naiskoomikkokaan jonka vitsistä tietoni ammensin. Joten ainakin toisen käden tietoa ellei kolmannenkin.

Ens heitetään läpän muodossa vittuilua ja kun kuittia tulee, niin "enhän minä vaan SE NAISkoomikko". Zissus mikä ääliö.

• ^^^^^^
        xxxxx kirjoitti:

Luulen et löytyy parempiakin mestoja angstata kaulimen kans riehuvia akkoja, ja säästytäänpä me muut tommoselta nalkuttavalta 'ämmältä'!

Taitaa olla kirjottajalla ihan omakohtasia kokemuksia tosta lastin nielemisestä, ikävää jos oot oikeesti joutunu nieleen niin paljon kusta..ämmää!!!

• Nuppuliinu

Miksi et menisi miehesi mukana pikkujouluihin..? Eikös se yleensä ole tapana, että seuralaisen kanssa mennään juhliin kuin juhliin..?

• piipelius

minun kirjoittama,samanlainen tapaus meilläkin pikkujouluissa,jonne olisin saanut kuulemma tulla mukaan,mutta eipä minua pyydetty,enkä silloin tiennyt että olisin juhliin mukaan voinut mennä koska avokin sanojen mukaan kyseessä oli "poikien ilta"..
        niinpä niin,poikien ilta tyttöjen kesken..
        ärsyttää ku valehteli ja tähänkää päivää mennessä ei ole tullut selvyyttä siihen missä oikeasti on ollut..
        nyt pikkujoulut taas tulossa,joten saa nähdä miten käy..

• akkoja...

mukaan firman pikkujouluihin. Eihän mies saa tuulettaa ja flirttailla rauhassa, jos akka on kyttäämässä.
        Mä olen vapaa nainen (sinkku) ja lähes jokaisista pikkujouluista olen poistunut ukkomiehen kainalossa.
        Miksi ottaa koko mies, kun voi ottaa kermat päältä! Mieti muijaseni tätä?
        Raikas rakastelu sillon tällön, eikä tarvi pestä paskasia sukkia eikä sietää sohvalla lojuvaa vatsan kasvattajaa omassa boxissaan.

Tässä muuten syy, miksi miehesi lähtee ilman sinua.
        Jos sinun lupasi tarvitaan miehen menoihin, on sellanen ukko tosi vätys! Häpeä!

T: pikkujouluinen sinkkutytsy

• selvästi mies...
        akkoja... kirjoitti:

mukaan firman pikkujouluihin. Eihän mies saa tuulettaa ja flirttailla rauhassa, jos akka on kyttäämässä.
        Mä olen vapaa nainen (sinkku) ja lähes jokaisista pikkujouluista olen poistunut ukkomiehen kainalossa.
        Miksi ottaa koko mies, kun voi ottaa kermat päältä! Mieti muijaseni tätä?
        Raikas rakastelu sillon tällön, eikä tarvi pestä paskasia sukkia eikä sietää sohvalla lojuvaa vatsan kasvattajaa omassa boxissaan.

Tässä muuten syy, miksi miehesi lähtee ilman sinua.
        Jos sinun lupasi tarvitaan miehen menoihin, on sellanen ukko tosi vätys! Häpeä!

T: pikkujouluinen sinkkutytsy

naiset ei akottele...paljastit karvasi...oikea iso sika

• fglkdf
        selvästi mies... kirjoitti:

naiset ei akottele...paljastit karvasi...oikea iso sika

Oikein iso kaljamahainen, pienmunainen, joka ei muuten sitä egoa voi kohottaa kun näin alentavalla tavalla...Nainen kun nainen oli varattu tai ei, nyttekin menevät juhliin (ei omia miehiä tietenkään kyttäilemää,seurailemaa) ilman miehen mielipidettä...Nyt naisten oikeus pitää hauskaa, flirttailla, se piristävää, rentouttavaa (edes sen hetken mitä se sitt onkin)alkuillasta aamuun...Ja kaikesta otetaan täysillä irti, (unohdetaan arjen paineet hetkeksi) ja varsinki näin pimeimpää aikaan pikkujoulukemuissa, tanssien, vieraitten miesten seura, juomat tanssit, jatkopaikkakemut ja 'seikkailu' taattu ym ym...Ja pikkujouluthan on kerran vuodessa..

• Nimetön
        fglkdf kirjoitti:

Oikein iso kaljamahainen, pienmunainen, joka ei muuten sitä egoa voi kohottaa kun näin alentavalla tavalla...Nainen kun nainen oli varattu tai ei, nyttekin menevät juhliin (ei omia miehiä tietenkään kyttäilemää,seurailemaa) ilman miehen mielipidettä...Nyt naisten oikeus pitää hauskaa, flirttailla, se piristävää, rentouttavaa (edes sen hetken mitä se sitt onkin)alkuillasta aamuun...Ja kaikesta otetaan täysillä irti, (unohdetaan arjen paineet hetkeksi) ja varsinki näin pimeimpää aikaan pikkujoulukemuissa, tanssien, vieraitten miesten seura, juomat tanssit, jatkopaikkakemut ja 'seikkailu' taattu ym ym...Ja pikkujouluthan on kerran vuodessa..

sellaisia, kuten kerrot...tunnet vain joitakin todella hoikkia jotka kuvittelee vain että sillä on merkitystä...kun taasen ihmisiä joilla on sitä muuta...jos on hoikka ei tarkoita että olisi korvienvälissä muutakin ja pinnallista elämää voi jokaINEN VIETTÄÄ ...yritä etsiä sellainen jolla on muutakin arvomaailmaa...minä en ole käynyt 5 vuoteen pikkujouluissa...eikä erikoisemmin kiinnostakaan...

• mies uudeltamaalta

lukemani perusteella miestäsi ei kiinnosta mitä te olette yhdessä sopineet. mutta mikä hinku sinne firman pikkujouluihin on mennä.katselisin vielä vapaa ajallani naamoja joita saa töllöttää kyllästymiseen asti työpäivän aikana.joku raja se pitää olla, oli sitten ilmasta viinaa tai ei.maksan mielummin juomistani vaikka tupla hinnan kunhan saan nauttia sen haluamassani seurassa.firman pikkujoulut on juoppojen juhla jossa on aina ne samat naamat.

• ruhahaa

se mene sitten ihan oikein? Hemuli nauttii viinansa haluamassaan seurassa ja firman juhlissahan puhdistetaan yleensä työpaikan ilmapiiriä, tulee sanottua mitä on halunnut sanoa mutta ei ole kehdannut. Sen jälkeen jokainen voi miettiä asioita kohdallaan ja muuttaa niitä jos haluaa. Tosin.........sitten on ne pitkävihaiset oma lukunsa.

• Jarkke

Onko niihin pippaloihin toisaan pakko mennä ja varsinki jos sen atkia tulee vaikea perhekriisi? Eikös voisi paremminki yhdessä mennä jonnekin???

On tervettä mustasukkaisuutta sekä sairasta myös, tämän ketjun aloittajan viestistä huokuu ihan asiallinen huoli...

Itse en alkoholia juurikaan käytä niin ei ne juominkijuhlat edes kiinnosta.(kuinka paljon surua on saatu aikaan kun esim. pikkujouluissa on sikailtu ja eletty vastuuttomasti??? Voihh!)

• :-)
        Jarkke kirjoitti:

Onko niihin pippaloihin toisaan pakko mennä ja varsinki jos sen atkia tulee vaikea perhekriisi? Eikös voisi paremminki yhdessä mennä jonnekin???

On tervettä mustasukkaisuutta sekä sairasta myös, tämän ketjun aloittajan viestistä huokuu ihan asiallinen huoli...

Itse en alkoholia juurikaan käytä niin ei ne juominkijuhlat edes kiinnosta.(kuinka paljon surua on saatu aikaan kun esim. pikkujouluissa on sikailtu ja eletty vastuuttomasti??? Voihh!)

Voi jarkke, voisin vaikka halata sua tuon kirjoituksen hyvästä!!!! :)
        Kumpa kaikki parisuhteessa elävät osaisivat ajatella noin!

• kuti

mun miestäkun pyydettii sano heti ettei aio mennä ku riita siellä kuulemma heti tulee ja hyvässä lykyssä vielä potkut.. ei hänkään jaksa kattella kuulemma samoja naamoja enää vapaa-ajalla. sitä se on. voihan sitä sihteeriä panna vaikka siivouskomerossa jos haluaa tai sitten ei.

• Siperija

Jätä se sika

• hamppi0

sika.

• "myöhemmin sain kuulla, että hän oli pikkujouluissaan tehnyt asioita joista en ollut tyytyväinen (en ala erittelemään"

Tietämättä mistä on kyse ei voi sanoa, et teetkö tässä kärpäsestä härkästä vai päinvastoin!

Jos hän esim on "sekoillut" naispuolisten työntekijöiden kanssa niin olet oikeassa ja hän EI TOD saisi mennä!
      Mut jos esim kyse on siitä, että pikkujouluissa oli strippari tms, niin silloin olet yksinkertasesti lapsellinen ja huonolla itsetunnolla varustettu ihminen..

• virheestäkin

viisastua. Minä petin ukkoani pari vuotta sitten(en pikkujouluissa, mutta liittyen niihin, en jaksa selittää), jäin kiinni. Olemme yhdessä edelleen, luottamus miehellä mennyt sen verran, että työpaikan juhliin ei ole enää menemistä. No, sen päätin, että sekoilut minun osaltani saivat jäädä siihen.
      Mies kyllä menee minne tahtoo ja milloin tahtoo ja kenen kanssa tahtoo. Niin se on meillä ollut alusta asti.
      Semmosta se elämä on.

• Luottamuksen voi menettää ainoastaan kerran, ja sitä ei yleensä enää koskaan saa takaisin vaikka mitä tekis tai kuinka paljon aikaa kuluis...

• jolle vastasit
        TheOne kirjoitti:

Luottamuksen voi menettää ainoastaan kerran, ja sitä ei yleensä enää koskaan saa takaisin vaikka mitä tekis tai kuinka paljon aikaa kuluis...

Tuo on ihan totta. Pitää vaan olla niin tyhmä, että tajuaa vasta jälkeenpäin mitä menettää.

• jolle vastasit kirjoitti:

Tuo on ihan totta. Pitää vaan olla niin tyhmä, että tajuaa vasta jälkeenpäin mitä menettää.

..ja silloin se on jo liian myöhäistä....

Vahinko on tapahtunut, eikä sitä saa tekemättömäksi, vaikka kuinka rehellisesti ja pyyteettömästi olisi pahoillaan...

• on...
        TheOne kirjoitti:

Luottamuksen voi menettää ainoastaan kerran, ja sitä ei yleensä enää koskaan saa takaisin vaikka mitä tekis tai kuinka paljon aikaa kuluis...

Olen täysin samaa mieltä, oma mies on säätänyt useamman kerran, juttuja pienemmästä päästä mutta silti, luotto ei vaan tahdo näyttäytyä enää vaikka jutuista on jo vuosia. älkää kysykö miksi olen edelleen suhteessa....

• on... kirjoitti:

Olen täysin samaa mieltä, oma mies on säätänyt useamman kerran, juttuja pienemmästä päästä mutta silti, luotto ei vaan tahdo näyttäytyä enää vaikka jutuista on jo vuosia. älkää kysykö miksi olen edelleen suhteessa....

Luottamuksen menettämiseen ei tunnu edes aina vaikuttavan se teon suuruus/vakavuus.

Pettäminen, siis seksi muun kuin oman kumppanin kanssa, ei ole läheskään aina se ainut asia jonka takia sen luottamuksen menettää...

Joskus tuntuu hyvin epäreilulta, että sen luottamuksen voi menettää melko pienestäkin asiasta (ainakin omalta kannalta katsottuna), mutta yhtä kaikki - ne pienetkin asiat ovat pettämistä ja siten luottamus on mennyt...yleensä iäksi.....

• näin se menee

Mitä ilmeisimmin olet mustasukkainen,silloin ei voi toiseen luottaa.Parisuhteessa annetaan toiselle sitä omaa aikaa,jota ei kontrolloida.Mitä enempi rajaat toisen menemisiä,sen enempi toinen vastustaa ja lopulta on ero edessä.

• Nimetön

mulla kävi muija pikkujouluissa ja sextaili yhtä aikaa kahen miehen kanssa että se niistä joistaki miehistä. Vaiha parempi tilalle joka ei kulje. Tässä tapauksessa minä tein just niin.

• Nimetön

olen peraatteessa samaa mieltä kanssasi, mutta kyllä särähti kun sanoit että mies kysyi lupaa mennä.... ei kai aikuisen tarvitse lupaa kysyä, mielipidettä kylläkin, ja päätöksen tekee sitten itse

• onnex..

... ei ole enään äijiä vaivoina ja heidän haisevaa viinan käryä, kun tulevat pikkujouluistansa, tottakai " naapuri hieman kiinnostaa" ja kun vuosi ollaan kts toisia, ja nyt oiva tilaisuus käydä käsix ihanaan sihteerikköön, ja viinaa on vielä nousuhumalassa niin mikäs siinä, näin se vaan on. itse kokenut nuo perkeleelliset pikkujoulut, ja nyt voin sanoa että nautin sinkku äitiydestä, ei tarvi pelätä että äijä istuu vieraan naisen polvella.anti mennä vaan! potkase pellolle tollanen äijä joka ei kunnioita sinua tai mikset sinä hyvä nainen mene itse pikkujouluihin..?

• kysyi?

Miksi mies edes rupesi asiasta vonkaamaan, kun siitä oli kerran jo sovittu aikaisemmin, edellisen törppöilyn yhteydessä? Mieshän rikkoi tässä yhteisen sopimuksen.

• Lucifer. (....)

Onko sinulle tiedossa pikkujouluja, jonne voisit mennä ilman miestäsi..? Jos välittämistä yhtään on, kyllä se miestäsi samalla mitalla kirpaisee, kun tälläät parhaimpiisi ja painelet ulos parin tunnin varoitusajalla etkä huoli ukkoa mukaan vaan jätät hänet kotiin vaikkapa lastenvahdiksi, jos sellaisia on. Älä ole liian kiltti, kun ei hänkään ole. Äläkä anna hänen pitää sinua itsestäänselvyytenä, joka kiltisti odottaa kotona eikä anna itse pienintäkään aihetta mustasukkaisuuteen..
      Jos ei puhe mene perille niin varma konsti on saada asia menemään jakeluun sen kokemisen kautta. Jos ei pikkujouluja ole tiedossa, järjestäkää ilta vaikka tyttökavereidesi kanssa, jonne miehillä ei ole asiaa. Jos haluat vielä "maustaa", unohda puhelin jonnekin, niin ettei ukkosi pääse tarkistamaan missä menet ja kenen sanssa.. ;) Missään nimessä et tietenkään petä, mutta ei sitä kiva ole kotona yksin miettiä, eihän..

Tästä joku heikkohermo vetää varmasti herneet nenuun, mutta joskus miehet on LAITETTAVA tajuamaan.
      Mieshän on kuin sulaa vahaa, kun pitkässäkin suhteessa tajuaa, että vaimolle olisi vielä muitakin ottajia. =P

• Tara-62

Elikkä lisää kylmää vettä kuumalle kiukaalle. Ei ole hyvä neuvo. Kostaminen ei auta eikä mikään tässä tapauksessa. Kun nainen arvostaa miestään ja tahtoo toimia oikein, niin ei pelleile tyhmiä muiden mukaan tuonnilla vielä...

• white_rhino

Moi!!!
      Vaikuttaa todella huolestuttavalta,,minusta sinun on syytä ottaa härkää sarvista ja tehdä asia selväksi miehesi kanssa, nyt olisi minusta jopa kärjistetysti aika ottaa aikalisä. Jos teilla ei ole lapsia, muuta hetkeksi pois, sillä tuo on tosi huolestuttava ilmiö.Miehesi lähtee ennen pitkää tai sitten heität ulos useamman sekoilun jälkeen, merkit alkavasta kriisistä ovat selkeät.
      Kun mies( tai nainenkin) lähtee tuolla tavalla, on se merkki siitä ettei välitä toisen tunteista ja loukkaa toista, ja tiedän monien muiden ja omasta kokemuksestani, että asia kriisiytyy lähes 100% varmuudella.
      Vaikka mies tulisi takaisin eron jälkeen ,en luottaisi edes hänen vilpittömyyteensä enää.
      Minä ainakin annan täyden tukeni jopa nopealle erolle. Asia ei tule muuttumaan.
      toivoo vesimies

• luottamuspula

niin, mies ei kunnioita tuossa tapauksessa naisen mielipidettä lainkaan, sillä olihan asia jo sovittu edellisenä vuonna. tosin, jos mies ei osaa olla kunnolla pikkujouluissa, osaako sitten muuallakaan? eli antaa hänen mennä vaan , ei tarvitse muuta kuin kuunnella seuraavat selitykset ja sitten ottaa ero jos ei luota toiseen enää

• dfölsdf

Olen täysin samaa mieltä, örvelö miehesi pellolle, ja ero samantien..Jahkailu ei kannata ja ei mikskään muutu, kerran tehny tekee sen sopivan tilaisuuden tullen tällanen herkkä ei yhden naisen mies, älä usko miestäsi, pysy kovana, ja toimi..Fiksuja sinuntapaisia arvostavia miehiä on, kun osaat löytää sen 'helmen' muitten örvelöitten/sikojen joukosta....

• Itsenäisyys olla pitää

eli miehen tarvitse eikä missään tapauksessa kannata toimia minään jalkarättinä nykyajan pissistyyppisille naikkosille.
        Jalkarievun osa on toivoton ja päättyy nopeasti.
        Tässä tapauksessa on varmaankin jo päättynyt, koska mies on niin loppuun kyllästynyt muijansa kyttäämiseen ja määräilyyn.
        parisuhdekuviot ovat vanhan kansan peruja ja sellaiseen ei fiksun miehen kannata alistua.
        Muijat ovat vain rahaa vahtaamassa ja avioerosssa vievät lapset ja kaiken KAIKEN, VAIKKA OLISI AVIOEHTO.

• white_rhino
        Itsenäisyys olla pitää kirjoitti:

eli miehen tarvitse eikä missään tapauksessa kannata toimia minään jalkarättinä nykyajan pissistyyppisille naikkosille.
        Jalkarievun osa on toivoton ja päättyy nopeasti.
        Tässä tapauksessa on varmaankin jo päättynyt, koska mies on niin loppuun kyllästynyt muijansa kyttäämiseen ja määräilyyn.
        parisuhdekuviot ovat vanhan kansan peruja ja sellaiseen ei fiksun miehen kannata alistua.
        Muijat ovat vain rahaa vahtaamassa ja avioerosssa vievät lapset ja kaiken KAIKEN, VAIKKA OLISI AVIOEHTO.

Joopa joo
        Kuule,,luepa se alkuperäinen viesti uudelleen ja mieti ,mikä on sen sanoma.
        Minulle sen sanoma oli selkeä:
        Pikkujouluun ,vuosi sitten,asti onnellinen parisuhde alkoi miehen jonkun toiminnan takia rakoilla. Asia sovittiin, mutta miehen ongelma toistui uudelleen tänä vuonna.
        Minulle on aivan selvää tuon perusteella kumpi on se ongelma.
        Ja vielä vanhempaa perua on tuo ajatus luomakunnan kruunusta, hei haloo mies.
        Hyvää jatkoa sinullekin
        toivoo vesimies

• Et tiedä kaikkea
        white_rhino kirjoitti:

Joopa joo
        Kuule,,luepa se alkuperäinen viesti uudelleen ja mieti ,mikä on sen sanoma.
        Minulle sen sanoma oli selkeä:
        Pikkujouluun ,vuosi sitten,asti onnellinen parisuhde alkoi miehen jonkun toiminnan takia rakoilla. Asia sovittiin, mutta miehen ongelma toistui uudelleen tänä vuonna.
        Minulle on aivan selvää tuon perusteella kumpi on se ongelma.
        Ja vielä vanhempaa perua on tuo ajatus luomakunnan kruunusta, hei haloo mies.
        Hyvää jatkoa sinullekin
        toivoo vesimies

"onnellinen parisuhde alkoi miehen jonkun toiminnan takia rakoilla"

Tämä näkökanta on ketjun aloittajan. Emme osaa sanoa tähän asiaan mitään kun me emme tiedä miehen näkökantaa. Saattaahan se olla että miehen mielestä parisude oli jo rakoillut jo jonkin aikaa? Korjaa minua mikäli olen väärässä...

Mutta ajttelin itseasiassa yleistää problematiikkaa hieman.

Mikäli toinen osapuoli on pettänyt (jollakin tavalla) toisen osapuolen luottamusta. Niin jää vain kaksi vaihtoehtoa:
        - EROTA!
        tai
        - Antaa ANTEEKSI! Mikäli antaa anteeksi niin luottmus palautuu 100%ti. AINA! Muuten anteeksianto ei ole ollut joten keskustelu palaa lähtöruutuun.

• ottaa kyllä

minut mukaan;)
      Haluaa ehdottomasti että olen pikkujouluissa mukana.
      Ja aion olla kauneimmillani :)
      Meillä on perussäännöissä se, että minkätakia lähteä etes yksin juhliin, baariin yms.
      Kerran yhessä ollaan ja rakastetaan niin voidaan mennä yhdessäkin.
      Minä en sinua katsoisi tuollaista.
      Sullehan on aina kamalaa odottaa joulun aikaa ja se ressaa, kerran luottamus on menny.
      Eli mietippä mitkä on teidän suhteen voimavarat ja kannattaako niitä vaalia?

Hyvää Joulun odotusta - perhejuhlana.

• firmathan

ei halua niitä puolisoita näihin kemuihin, edes omalla kustannuksella.

• mieheni ottaa minut pikkujouluihinsa vaikka itse on voi ottaa häntä, mikä joskus harmittaa. mutta kun on sovittu että naisissa mennään vain syömään arki-iltana ja ripeesti sieltä kotiin ,koska seuraava päivä on työpäivä

• eivät

akat tuu pikkujoluihin. Se on ukkomiesten tuuletustapahtuma, ruletus!

• dflsldf
        eivät kirjoitti:

akat tuu pikkujoluihin. Se on ukkomiesten tuuletustapahtuma, ruletus!

Ja meillä ei kaljamaha ukkomiehet tule naisten pikkujouluihin, se on varma se..Se on varattujen/sinkku naisten 'oma biletys/pikkujoulujuhla jossa on ruuat juomat, tanssia kuumat miesstripparit (mahdol. private jokaisel erikseen) ym hauskanpitoa riittää iltapvästä seuraavaa aamuun...Ikimuistettavat juhlat..

• Katinka...

Siis eikö todellakaan saisi enää käydä erikseen juhlimassa vaikka yhdessä olisikin ja rakastaisi toista?! Kyllä kai jokaisella saa silti olla omat kaverinsa ja menonsa, eikä se todellakaan tarkoita, että siellä heti ollaan pettämässä toista. Kyllä mielestäni parisuhteessa päinvastoin silloin on jotain vikaa jos ei uskalleta hetkeksikään päästää toisesta irti vaan pitää jatkuvasti olla kuin paita ja peppu. Itse en ainakaan moista kestäisi vaan nimenomaan tarvitsen myös aikaa omille menoilleni ja mielelläni suon niitä myös toiselle osapuolelle.

• ..........................

Aikas monessa firmassa pikkujoulut eivät ole avec, jolloin roikkuvaa puolisoa on aika hankalaa ottaa mukaan. Ja ikinä ei huumorinkukka kuki samoin kuin muuten jos puoliso on mukana. Eikä se tarkoita sitä, että pitää vieraissa hyppiä, vaikka olisi mahdollisuuksiakin paljon. Suurin osa käyttäytyy pikkujouluissa ihan asiallisesti.

• kultahippu

Jos toisella on noin karmea hinku jonnekin räkäsen firman pikkujouluihin, että lähtee sinne asenteella "sun mielipiteet ei kiinnosta", niin turhaan itteetäs kiusaat tollasta k-päätä kattelemalla.

• pakottavat

Pikkujouluissa miehen useinmiten, kuin miehet sitä pyytäisivät.
        Vastuta siinä sitten,kun olet jo hieman huppelissa,niin naituahan silloin tulee,jopa vanhoja naisia.Viina silottaa ryppyjä hyvin.

Älkää aina syyttäkö naimisesta miehiä,koska naiset lumpustaa paljon herkemmin yleensäkkin.

• white_rhino
        pakottavat kirjoitti:

Vastuta siinä sitten,kun olet jo hieman huppelissa,niin naituahan silloin tulee,jopa vanhoja naisia.Viina silottaa ryppyjä hyvin.

Älkää aina syyttäkö naimisesta miehiä,koska naiset lumpustaa paljon herkemmin yleensäkkin.

Voi ettei ihmiset edes ymmärrä mistä puhutaan . Eihän alunperin ollut mistään tällaisesta edes kysymys, voi viddu ku ootte tyhmiä
        moikka asiaa ymmärtämättömät

• fldsldf
        pakottavat kirjoitti:

Se on sekä miehillä että naisilla, Naisille tietysti hyvä asia, saa sitä seksiä nuorelta/nuorekkailta miehiltä, kun sen osaa taitaa, vähän viiniä nii miehet on sulaa vahaa antautuvat Naisen vietäväksi, vaikkei mies maistanutkaan, sekin ollaan yllätykseksi huomattu...Ja hyvä nii, 'temputkin' luonnistuu parhaiten ja miehen 'pystyvä'on parhaimmillaan....

• PUKILLE

Luulenpa että miehesi esittää joulupukkia ja saa VIERASTA PIPARIA !

• dflsdf

Ja monet pikkujouluissa naiset haluaa, saa VIERASTA NUORTA 'KULKUSIA, kookasta PATUKKAA, 'MUSTAA MAKKARAA' salaa...Ei oman miehen/naisen tarvi kaikkea tietää mitään..

• Nimetön

Miehesi on sika!Hän ei arvosta sinua eikä rakasta oikeesti sinua! jos rakastas, hän ei menisi sinne! Mulla ex vaimo samanlainen. Kun jäät tulee,lähtee myös järki!

• mister man

Pikkujoulut on hauskanpitoa varten.Marttakerhot
      on oma juttu...
      Mitä pahaa on esim olla saunassa työkavereiden kanssa??
      Käydäänhän sitä kylpylöissäkin...

sulla taitaa olla huono itsetunto,elä rankaise siitä viattomia

• menonainen

Ei parisuhde pysy kasassa tai hajoa pikkujoulujen takia.Kai sinäkin käyt ulkona ystävien tai työkavereiden kanssa? Koeta keskustella parisi kanssa ja /tai pistä sukset ristiin ja valitse uusi kumppani.

• ihme touhua..

JOS SE SUN UKKOS SUA MEINAA PETTÄÄ, ON PAREMPI ETTÄ PETTÄÄ NYT, KUIN ETTÄ PIDÄT SITÄ ORJANAS, JA PIAN SE ON NIIN VITTUUNTUNUT SUHUN ETTEI MITÄÄN RAJAA, OMILLE KINTUILLES KUSET JOS ALAT VASTUSTELEEN TOISEN MENOJA, KAIKKI ON ERILAISIA, ITSE LÄHTISIN TAATUSTYI PIKKUJOULUIHIN, JOS AKKA LÄHTEE LÄTKIIN SEN TAKIA NIIN SIT MENKÖÖN, PITÄÄ SITÄ SEN VERTA LUOTTAA TOISEEN JA ARVOSTAA, SE ON SIT OMAA TYHMYYTTÄ JOS PETTÄÄ LUOTTAMUKSEN, MUT ET SÄ SILTI VOI ESTÄÄ SEN MENOJA, EHKÄ SE ON OTTANUT OPIKS JOS SE KUULUU SULLE, TAI SIT JOS PETTÄÄ NIIN ULOS!! IHME KIKKAILUA..

• onhan se niin

Yritäpä pistää villieläin häkkiin ja katso pysyykö se siellä?! Ei kahden aikuisen ihmisen suhde ole mitään toisen vartiointia tai lasten päiväkoti meininkiä. Joko suhteessa on luottoa tai sitten ei ole.

• kieltäminen auta

jos kiellät pahennat vain tilannetta.Joko annat pettämisen anteeksi ja unohdatte asian ja annatte sen olla lopullisesti tai sitten jos et niin voi tehdä niin eroatte.Joko toiseen luottaa tai ei ja ilman luottamusta ei ole toimivaa suhdettakaan.Ja tosiasia on että "tilaisuuksia" tulee aina ja vaikka ampuisit jokaisen tulevan tilaisuuden niin aina tulee lisää.Sen on lähdettävä ihan miehestä itsestään ettei halua pettää.Suhteessa on 2 ihmistä ja yleensä myös sen pilaamisessa.toinen asia johtaa toiseen.Kannattaa myös katsoa peiliin ja miettiä mitä minä teen väärin.Ja sitten selvittää suhteessa kaikki onkelmat ja jatkaa puhtaalta pöydältä.Paras fakta on se että suhdetta pitää huoltaa silloin kun viellä menee hyvin eikä edes päästää siihen pisteesee ettei enää mitään ole tehtävissä.Selvät pelisäännöt on myös hyvä olla mikä on kummankin mielestä pettämistä jne..Pikkuriidatkin kannattaa selvittää sillä niistä selvittämättömistä pikkujutuista voi kasvaa isoa asia.Puhukaa ihmiset puhukaa.Se on minun neuvo.Minulla aivan ihanan toimiva suhde mieheni kanssa ja ollaan onnellisia.Mies katselee kyllä muita esim kesällä miltei alasti kulkevia tipusia esittelemässä itseään mutta ikinä ei mitään menisi tekemään koska meillä on asiat hyvin.Myös minä katson jos näen komian miehen mutta ikäpäivänä en miestäni pettäisi.Ja se päivä kun tulee että tarvitsee pettää niin sitten ei tarvitse olla suhteessakaan.Sitten voi erota on turha satuttaa toista.Mitäs tähän tuumaatte??Nämä ovat minun neuvot jotka toimii meillä..

• lisään
        kieltäminen auta kirjoitti:

jos kiellät pahennat vain tilannetta.Joko annat pettämisen anteeksi ja unohdatte asian ja annatte sen olla lopullisesti tai sitten jos et niin voi tehdä niin eroatte.Joko toiseen luottaa tai ei ja ilman luottamusta ei ole toimivaa suhdettakaan.Ja tosiasia on että "tilaisuuksia" tulee aina ja vaikka ampuisit jokaisen tulevan tilaisuuden niin aina tulee lisää.Sen on lähdettävä ihan miehestä itsestään ettei halua pettää.Suhteessa on 2 ihmistä ja yleensä myös sen pilaamisessa.toinen asia johtaa toiseen.Kannattaa myös katsoa peiliin ja miettiä mitä minä teen väärin.Ja sitten selvittää suhteessa kaikki onkelmat ja jatkaa puhtaalta pöydältä.Paras fakta on se että suhdetta pitää huoltaa silloin kun viellä menee hyvin eikä edes päästää siihen pisteesee ettei enää mitään ole tehtävissä.Selvät pelisäännöt on myös hyvä olla mikä on kummankin mielestä pettämistä jne..Pikkuriidatkin kannattaa selvittää sillä niistä selvittämättömistä pikkujutuista voi kasvaa isoa asia.Puhukaa ihmiset puhukaa.Se on minun neuvo.Minulla aivan ihanan toimiva suhde mieheni kanssa ja ollaan onnellisia.Mies katselee kyllä muita esim kesällä miltei alasti kulkevia tipusia esittelemässä itseään mutta ikinä ei mitään menisi tekemään koska meillä on asiat hyvin.Myös minä katson jos näen komian miehen mutta ikäpäivänä en miestäni pettäisi.Ja se päivä kun tulee että tarvitsee pettää niin sitten ei tarvitse olla suhteessakaan.Sitten voi erota on turha satuttaa toista.Mitäs tähän tuumaatte??Nämä ovat minun neuvot jotka toimii meillä..

kirjotukseeni "ei se kieltäminen auta" että suhteessa on oltava kummankinpuoleinen kunnioitus ja arvostus toista kohtaan ja toisen mielipiteitä.Tasa arvossa pitää olla suhteessa kumpikaan ei saa jyrätä toisen yli ns..Jos haluaa mennä vapaana ja tehdä mitä huvittaa pitää olla vapaa eikä suhteessa ja satuttaa toista.paitsi tietysti jos on sovittu ja se on kummallekkin ok että kumpikin puuhaa muidenkin kanssa kaikkea.Mukavaa talvea kaikille

• kollonen

heitä tollanen ukko pihalle,

• ninnukka

..kostot kehiin. Ukot ei ajattle elleivät itse saa samalla mitalla tai vähän reilummin takas.

Sit ne vasta hokee, että en o tarkottanu loukata, kun itse kerrot olleesi saunassa seitsemän alastoman miehen kanssa ja että yks jäi kostamatta, mutta otat sen yhden kappaleen sitten erikseen. (Tämä on mun elämästä).
      Sit jos suuttuu ja lähtee, niin anna mennä vaan - ei ole sinun arvoinen!

• Dame Pirita

vau miten hienoa touhua! miehet kuriin ja järjestykseen. pikkujoulut on perkeleestä ja takuulla miesten keksintöä. muista jäkättää aiheesta loppuvuosi ja kerätä tuhkaa päällesi. takuuvarmasti saat edustuspaikan taivasjoukkueessa moisella hyeena-asenteella. ei muuta kuin jatkoon.

ja sitten ihmetellään kun miehet etsii netistä/työpaikalta/paarista itselleen aikuista, hyvällä itsetunnolla varustettua naista joka antaa tilaa, kuuntelee, ei solvaa eikä vahdi. niinpä.

mikäs muuten lapsosia(kin) kiinnostaa eniten? no tietysti se kaikki kielletty.... ja heivaan kaikille niille vaimoille jotka elelee ruusutarha korvien välissä ja kuvittelee että vahtaamalla ukkoa herkeämättä ei se saatana pääse vieraissa juoksemaan. onnea ja asennetta!

ja muista kostaa. jotkut tietämättömät väittävät että se on lapsellista mutta se ei pidä paikkaansa. parasta on tietysti jos pääset vällyjen väliin miehesi parhaan kamun kanssa. näin saat kähevästi sotkettua mahdollisimman monen ihmisen asiat ja se jos mikä nostaa itsetuntoa kummasti.

tsemiä.

• ninnukka
        Dame Pirita kirjoitti:

vau miten hienoa touhua! miehet kuriin ja järjestykseen. pikkujoulut on perkeleestä ja takuulla miesten keksintöä. muista jäkättää aiheesta loppuvuosi ja kerätä tuhkaa päällesi. takuuvarmasti saat edustuspaikan taivasjoukkueessa moisella hyeena-asenteella. ei muuta kuin jatkoon.

ja sitten ihmetellään kun miehet etsii netistä/työpaikalta/paarista itselleen aikuista, hyvällä itsetunnolla varustettua naista joka antaa tilaa, kuuntelee, ei solvaa eikä vahdi. niinpä.

mikäs muuten lapsosia(kin) kiinnostaa eniten? no tietysti se kaikki kielletty.... ja heivaan kaikille niille vaimoille jotka elelee ruusutarha korvien välissä ja kuvittelee että vahtaamalla ukkoa herkeämättä ei se saatana pääse vieraissa juoksemaan. onnea ja asennetta!

ja muista kostaa. jotkut tietämättömät väittävät että se on lapsellista mutta se ei pidä paikkaansa. parasta on tietysti jos pääset vällyjen väliin miehesi parhaan kamun kanssa. näin saat kähevästi sotkettua mahdollisimman monen ihmisen asiat ja se jos mikä nostaa itsetuntoa kummasti.

tsemiä.

...silloin maailma on koston - ei miesten ;)

Juu ja parhaan kaverin miehen kans, jos se on niin hölmö, että lähtee. Vastuu ei ole sinkkunaisen, maan sitoutuneen miehen! Kaikki sekaan vaan, niinkuin miehetkin tekee (kun eivät sille muka mitään mahda ja kuuluu perusviettiin, niin kuin naisillekin)

• nääpiö
        Dame Pirita kirjoitti:

tsemiä.

puhdasta asiaa.

• lupiini

miehesi on pettänyt luottamuksesi selvästi. Omituista käytöstä häneltä. En itsekään hyväksyisi aviopuolison menoa pikkujouluihin, puhumattakaan että hän siellä hilluisi alasti. On se kumma, kuinka toisilla on valtava into lähteä pikkujouluihin, yleensähän niissä tapahtuu ainakin sellaista, että joku kaatuu ja loukkaa itsensä huppelissa ollessaan. Moni innostuu vastakkaisesta sukupuolesta ja siitä voi sitten seurata kaikkea ikävää. En ole koskaan ollut innokas pikkujouluissa kävijä eikä miehenikään sinne usein ole lähtenyt, mutten ole kieltänyt häntä menemästä. Hän on oma-aloitteisesti viime vuosina jättänyt tuollaiset juhlat käymättä. Toivottavasti miehesi ei jatkossa lähde juhlimaan, kun kerran on lupanut olla menemättä.

• The Tosimies

Virkistykää vieraissa!

• veemäisesti

Suhteessanne on jokin vialla. Jos kaikki ok, ei tarvitse sekoilla eikä myöskään tarvitse kieltää menemästä. Ero teille tulee,tai sitten nielet kaiken ja miehesi jatkaa ylikävelyä ja sinä syyttelyä...suhde kylmenee ja latistuu.

• aaaaaaaaaaaaaaa

se aviomies vieraita naisia pikkujouluissa, siitä olen varma!

• flsdlfs
        aaaaaaaaaaaaaaa kirjoitti:

se aviomies vieraita naisia pikkujouluissa, siitä olen varma!

Ja nainen hakee nuorta komeata lihaksikasta miestä jota saa TÖKKÄÄ KUNNOLLA JA KAUAN mielensämukaisesti...ja pikkujouluissa jälkitunnelmat näin usein menee...Ja oma mies ei tarvi kaikesta tietääkkään...saisi sitä kestävää miestä kunnolla mitä se pikkujouluissa alunperin hakeekin ja pitäää hauskaa ym ym...

• ????

minä en enää katselisi tuollaista käytöstä!parisuhteessanne ei ole kaikki kohdallaan,jos täytyy kysyä lupa mennä johonkin!käytkö itse ulkona "tyttöjen" kesken?äläkä kysele lupaa vaan mene!etköhän ole aikuinen ihminen ja osaat päättää itse mihin ja kenen kanssa kuljet!pettäminen on jo ihan eri juttu,mutta muuten pitää molempien saada mennä ja tulla omien halujensa ja tarpeittensa mukaan!toinen joko hyväksyy sen tai sitten ei!silloin voi päättää haluaako olla sinkku?myös itsestään pitää pitää huolta.äläkä jatka suhdetta,jos miehesi petti todella sinua,koska jossain vaiheessa pettää uudelleen ja taas uudelleen....(kokemusta löytyy..)nyt olen onnellinen sinkku ja minua ei petä kukaan,vaan olen vapaa menemään ja tulemaan,enkä koe mielipahaa "toisen" tekemisistä!tsemppiä sinulle petetty nainen pistä "ykköset" niskaan ja eikun bailaamaan!

• niin...

pikkujouluthan ovat työnantajan kiitos työntekijöille vuoden työstä.Sanaton sopimus, että pikkujouluna saa olla muiden kanssa, on ollut aina.Koskaan en ole kysynyt mieheltäni onko hän ollut muiden kanssa sinä aikana.Se kun käy noin kerran vuodessa ilman minua ravintolassa.Miksi miettiä sellaista? Menee tai ei, en ala kahlitsemaan aikuista ihmistä.Olenhan itsekin ollut juhlissa ilman miestäni.
      Vielä ei ole ollut tarvis pettää mutta eihän sitä koskaan tiedä mitä elämä heittää polulleen.

• <3?

Ahdistaa sun puolesta!! Älä välitä noista jotka on niin hyväksyviä miehen huonolle käytökselle, ne on kylmettäny rakkauttansakkin et kestää paremmin, älä kylmetä ittees, kuuntele tunteitas äläkä kiellä niitä! Ei tuollasta tarvi hyväksyä! Miehes halus niin kovaa sinne pikkujouluihin et oli valmis menettään sutkin!! Todella kova hinku ja himo sinne!! Mieti jaksatko tuollaista, oikeesti?? Ei kannata jäädä kärsimään!! Jos se on vain kerran vuodes niin jaksatko et menee joka vuosi pilaamaan luottamuksen niillä jutuillansa?? jos Raamattu kiinnostaa niin siel on tähän liittyviä juttuja Sananl.5:1-23 ja Kirje efesolaisille 5:21-33. TZEMPPIÄ SULLE!!!

• vapaus kunniaan

Hei kuule,

Ongelmasi alkaa siitä, että yrität määritellä toisen elämää. Jos joku haluaa tehdä jotain, se tekee sen, ennemmin tai myöhemmin, erityisesti jos kontrolloit ja vahtaat. Ilmiö tunnetaan nimellä "itsensätoteuttava profetia". Jos tarpeeksi kauat hoet jollekin, että: "petät, petät taas jne. yms.", niin (aiheettoman) kritiikin kuulija lopulta toteuttaa asian: mitä menetettävää hänellä on, jos häntä joka tapauksessa sätitään, epäillään, syytetään ja kontrolloidaan?

Niin että: elä ja anna elää. Sen sijaan, että pohdit toisten tekemisiä voit miettiä kysymystä, kuinka saisit oman elämäsi maistumaan enemmän elämältä...? Vaikka menemällä pikkujouluihin!!!

• näinpä näin

minä en ainakaan anna mieheni mennä yksikään pikkujouluihin kun tiedän että työpaikalla on yksi ainut nainen joka antaa ihan kaikille.oikea lumppu.siinä meijän sähköasentaja.

• Hyvä nainen

Kontrolloi kaikkea.

Jos aiot elää vielä 50 vuotta niin yritä toki
      saada miehesi tossun alle koko ajaksi.

Missä olit? Mitä teit kello 22-23.30? Kenen
      kanssa keskustelit? Mistä?

Näin yhteiselämänne rattoisasti jatkuu hautaan asti.

• Entinen.

...ja mittasuhteensa. Oma mieheni lähdössä viettämään Joulua Aasiaan ja siellä menee myös vuoden vaihtuminen. Hieman sulateltavaa. Voi kun olisikin vain ns. pikkujoulu-pulmia :))))

• juttua täällä

millä mallilla ihmisten parisuhteet oikein on kun pitää pelätä jotakin juhlia tai työmatkaa tms??Oikeasti suhteissanne on jotakin pahasti pielessä..Jos pitää edes pelätä että toinen jotakin tekisi.Saatika sitten että veillä valehtelisi asiasta..SElvittäkää asianne.Minä en ainakaan tuommosessa suhteessa viittis ees olla ku tarttis pelätä et mitä toinen tekee..Ja se on ihan sama vaikka jossakin olisi joku joka antaisi kaikille jos miehesi/naisesi rakastaa sinua ja suhteenne on kunnossa ei hän mene tekemään mitään oli viinaa tai ei.Se viinapullo ei petä vaan se ihminen ja jos menee niin sekasin kun juo ettei muka tiedä mitä tekee ei pidä juoda.Ja en usko että se oikeasti se viina se syy on sitä on vaan helppo syyttää ja sen taakse piiloutua kun olin niin kännissä..Hohhoijaa.Katsokaa kaikki peiliin ja miettikää mitä minä teen väärin.tai teenkö..onnea vaa kaikille suhteisiinne.

• what?
        juttua täällä kirjoitti:

millä mallilla ihmisten parisuhteet oikein on kun pitää pelätä jotakin juhlia tai työmatkaa tms??Oikeasti suhteissanne on jotakin pahasti pielessä..Jos pitää edes pelätä että toinen jotakin tekisi.Saatika sitten että veillä valehtelisi asiasta..SElvittäkää asianne.Minä en ainakaan tuommosessa suhteessa viittis ees olla ku tarttis pelätä et mitä toinen tekee..Ja se on ihan sama vaikka jossakin olisi joku joka antaisi kaikille jos miehesi/naisesi rakastaa sinua ja suhteenne on kunnossa ei hän mene tekemään mitään oli viinaa tai ei.Se viinapullo ei petä vaan se ihminen ja jos menee niin sekasin kun juo ettei muka tiedä mitä tekee ei pidä juoda.Ja en usko että se oikeasti se viina se syy on sitä on vaan helppo syyttää ja sen taakse piiloutua kun olin niin kännissä..Hohhoijaa.Katsokaa kaikki peiliin ja miettikää mitä minä teen väärin.tai teenkö..onnea vaa kaikille suhteisiinne.

edellinen ei puhunut juomisesta mitään. Sähän skitsoot ihan hulluna....ei asia nyt niin kovin vakava ole :)

• Kimono

Ymmärrän kyllä sinua. Tuntuu mies hamuavan muualle seikkailuhin.

• nääpiö

blääh!

• zdffghs

...haluaa kiitää baanalle silloin kun haluaa.
      Eli ei sitä koko lehmää tartte ostaa jos vain litran maitoa tarttee eikä koko härkää jos varttikilon lihaa haluaa. ;)

• pitäähän sitä pikkujouluihi...

mä ainakin jättäisin emäntäni, jos se ei päästäis pikkujouluihin.
      ja alastomuus on ihan luonnollinen asia. kortsua tietenkin pitää käyttää jos halut riistäytyy käsistä.

• dfslölsdf

Ja se emäntäs jättää sinut, anna hänenkin mennä pikkujouluihin seikkailemaan tai mitä se onkin..
        Fifty-fifty....Keskustelkaa reilulla pelillä ym.. yhteisesti...Jokaiselle pitää antaa 'tilaa mennä sekä naiselle/että miehelle...Tai joskus yhdessäkin mennä ne muut juhlahetket sovussa..

• asdfasdfsdfa

ja osottaisit kiinnostusta ukkoasi kohtaan.

• iceQB

Firmojen pikkujouluihin osallistutaan aina! En heti yhtä suurta syntiä keksi kuin pikkujoulujen poisjääminen. Ilmasta viinaa ja hauskan pitoa ei torjuta edes/VARSINKAAN naisen takia

• fkglk

Molemminpuolista, kumpikin täytyy päästä omiensa pikkujouluihinsa, mies ei saa estää naistansa tai nainen miestänsä, Ja vaik mies kieltäisi, kyllä vähän itsekkäästi nainen menee, ilmaiset ruuat/ juomat ym ei niistä jäädä pois kun jos ihan pakoll. sairastuu tms....miehen/naisen takia ei jäädä pois...Antakaa tilaa toisillenne parisuhteessa olevat...Kukaan ei omista/kahlitse toista..

• iceQB
        fkglk kirjoitti:

Molemminpuolista, kumpikin täytyy päästä omiensa pikkujouluihinsa, mies ei saa estää naistansa tai nainen miestänsä, Ja vaik mies kieltäisi, kyllä vähän itsekkäästi nainen menee, ilmaiset ruuat/ juomat ym ei niistä jäädä pois kun jos ihan pakoll. sairastuu tms....miehen/naisen takia ei jäädä pois...Antakaa tilaa toisillenne parisuhteessa olevat...Kukaan ei omista/kahlitse toista..

hyvin puhuttu

• harza3

sun mies pettää et mieti
      en tajuu

• Hyvä että

Miehelläsi on edes selkärankaa eihän tuollaista kitisijää kukaan kestä ja ihmisellä pitää olla tilaa harrastaa ja toimia.
      Teeppäs oikein ja lopeta toi perusvalittaminen joka asiasta ja anna muillekkin tilaa elää ei se maailma pyöri sinun ja napasi ympärillä.
      Kiva muistella kunnon pikkujouluja jälkikäteen jos niistä nyt muistaa jotain.
      Mitäs pahaa jos vähän nauttii glögiä ja käy viihtymässä työporukan kanssa vai pitäisikö istua kotona kun kauniimpi puolisko katselee telkusta saippuaopperaa ja pitää kädestä ja hokea "rakas" rakas"
      Minusta ainakin virkeämpää kun elää sitä tosi-tv,nä eikä marmateta turhasta.
      Vinkki,,, hanki elämä, ei toista ihmistä voi noin kahlita.
      Meillä mennään ja asiat kestää kyllä päivänvalon aina , pikku flirtti piristää eikä muuta.

• taxi jonon teuvo tampereelta

flirttiä peliin ja pientä peliä kun kotona tylsää ja seksikin köppäästä, ei sitten kovin suuri ihme ja kummastus jos kerran elettävässä elämässään kaipaa jännitystä ja seikkailua.satuttamatta ketään.

• puhdas omatunto

Yksinkertaisesti hän ei ole sinun arvoinen mies. Eikä välitä sinusta oikeasti.

• mdnfgbvzlkjbvkljzfb

jos annat sen mennä muutenkin niinkun tykkää ja luotat mieheesi niin mikä niissä pikkujouluissa nyt siulle on niin iso asia? Ymmärrä täydellisesti miehesi halun lähteä firman pikkujouluihin. kuinka monta kertaa vuodessa koko työporukka saadaan kasaan kerralla juhlimaan?? no varmasti sen yhden kerran! ja mietippä nyt oliko ne "sekoilut" nyt niin pahoja. Jos mies kuitenkin pysyy uskollisena ja on muutenkin kaikin puolin hyvä niin mitä pieni sekoilu kerran vuodessa haittaa?! itse en kyllä lähtis ukkoa vaihtamaan tuollasesta syystä, pidänhän itsekkin joskus hauskaa!

• johanna-alone

Ensin harrastimme seksiä useaan otteeseen ja lopuksi passitin hänet www.teinituhero.com sivuille. Eipä tainnut miestäni enää pikkujouluissa kiinnostaa muut =) Kannattaa kokeilla

• Kyllähän toi on jo sellanen merkki et pakko päästä vieraisiin kyllä pitää normaalin ja uskollisen miehen pystyä kunnioittaan helluansa ja tollaset ukot ja joskus myös akatki menee tolla tyylillä tasan vierasta hakeen selitykset on lähtiessä kovat ettei ihan takuulla mitään sellasta voi sattua mut ennemmin tai myöhemmin sit selviää asian todellinen laita eli ei kannata itteensä piinata yhtään enempää luulis jo kaikkien tietävän että kun irto seksiä kaipaa niin pikkujoulu porukkaan heti mukaan saanti on silloin takuu varma koska just sen takia sinne mennään niin minäkin tein kun sinkku vielä olin ja aina kävi flaksi:)

• Petetty

Voi älä välitä, oletan että, olette vielä nuoria, ja asiat ottaa päähän erilailla kuin jos on jo yli 50v.
      ja ollut aviossa yli kolmekymmentä vuotta. Miehet ovat joskus hyvin ajattelemattomia, mieheni oli aivan samanlainen nuorempana kuin sinunkin nyt, mutta kyllä se siitä alkaa muutttumaan kun ikää ja kokemuksia on riittämin. Se vain tuntuu kamalalta, tiedän, kun olen käynyt läpi samat jutut.Sulla on tasan kaksi vaihtoehtoa joko jaksat tai et. Jäät tai lähdet? Näinhän se menee, naisen kohtalo on nääs sellainen!Jaksamista sulle!

• vähän

vaikea kommentoida tätä juttua, koska ei tiedä taustoja. Mutta kannattaa puhua asiat selviksi.

• Suomessa

Itsekin olen ollut naimisissa vuosikymmeniä, mutta ihmettelin edellistä kommenttia! Asuuko Suomessa tosiaan noin miehen vallan alla eläviä naisia, ei olis uskonut näin tasa-arvon aikoina. Vai onkohan em.nainen jostain sellaisesta uskontokunnasta, jossa mies saa tehdä mitä vaan.

• sitoutumista

kurjaa oli lukea miehesi tekemisistä. Ja etenkin että hän sanoo, ettei sun mielipide kiinnosta häntä!!!
      .
      kyllä yhdessäolo edellyttää molemmilta osapuolilta sitoutumista siihen yhteiseen olemiseen. Että jätetään asioita tekemättä - tai tehdään niitä YHDESSÄ. Eikö sinne pikkujouluun pääse puoliso mukaan? Minusta tuntuisi kyllä ilkeältä että mieheni menisi johonkin pikkujouluun, etenkin jos siellä on jotain alaston-pippalointia ja alkoholia. Siis tuntuisi ikävältä vaikka luotankin häneen.
      Oikeastaan, yhdessäolosta tulee surkean vaikeaa ja kalvavaa, jos luottamus menee tai sitä käytetään väärin.

Vaikea sanoa mitenkä sinun olisi hyvä tehdä. Vaikuttaa että miehesi on todella lapsellinen. Kannattaako sinun ollenkaan satsata yhdessäoloonne, jos hän ei sitä tee. VOisitko ehkä ottaa ja jutella hänen kanssa tästä sitoutumis-asiasta ja luottamuksesta?

tai harkitse myös, kannattaako sinun jatkaa yhdessäoloa jos toinen ei ole siihen valmis satsaamaan ja luopumaan jostain.

jos mielipiteesi ei häntä lainkaan kiinnosta, mikä yhdessäolossanne häntä sitten kiinnostaa? Ei ainakaan tunnu arvostavan sinua, mites sitten rakastamisen kanssa mahtaakaan olla? Jos hän ei anna sinulle arvoa ihmisenä, niin harkitse voiko liitostanne tulla hyvä?
      Voihan se olla että nuo lapsellisuudet jäävät häneltä. Tai sitten... saatat olla löytänyt ihan oikean kunnon narsistin, jota ei kiinnosta kuin oma itse ja oma etu.

lykkyä sinulle ja toivon että tulet onnelliseksi.

• nallepuh

Kannattaa miettiä mihin itse vetää rajan, eli kuinka paljon on valmis katsomaan.

Meillä on parisuhteessa käyty samanmoinen keskustelu ensimmäisenä seurusteluvuonna ja nostin sellaisen haloon siitä, että kotiin ei ole tulemista jos uudestaan lähtee. Eikä ole mennytkään. Toisena seurusteluvuonna se kysäisi; saako mennä? muttei kuitenkaan lähtenyt...
      Tuntuu julmalta olla nipo, mutta se on minun sääntöni ja jos haluaa minun kanssa elää niin saa kunnioittaa sitä.

Meillä mies on tunnustanut monesti jälkeenpäin että on ylpeä siitä, että välitän/olen sen verran mustis miehestäni etten laske sitä ryyppyjuhliin...

Ei kauhean hyvältä kuulosta jos toinen lähtee "ilman lupaa". Onko mies kuinka vakavissaan seurustelussa? vai onko suhde kestänyt vasta muutaman vuoden...?

• miten tuommoseen

keskustelutilanteeseen "joudutaan"tai päästään.Ihminen on näköjään,ihmeellinen ihminen.kaikesa monimuotoisuudessaan.Mielestäni suhteessa olevien ihmisten normit muotoutuvat aivan itsestään,ei niihin saa vaikuttaa pikkujoulut ynnämuut vastaavat.

• oidipussicat
        miten tuommoseen kirjoitti:

keskustelutilanteeseen "joudutaan"tai päästään.Ihminen on näköjään,ihmeellinen ihminen.kaikesa monimuotoisuudessaan.Mielestäni suhteessa olevien ihmisten normit muotoutuvat aivan itsestään,ei niihin saa vaikuttaa pikkujoulut ynnämuut vastaavat.

miehelläs joku kiikarissa ja joulujuhlat hyvä tilaisuus, mitähän vuoden varrella tapahtunut....nimim saman kokenut

• saman paskan kokenut
        miten tuommoseen kirjoitti:

miehelläs joku kiikarissa ja vuoden hässäillyt eikä toinen, uusi ihan ja blondi osapuoli anna olla pois, minuakin petetty samalla tavalla eli ulos vaan...

• fdsfes

lueppa kerran vielä oma kirjoituksesi läpi. Olet sairas. Rakkaudella ei ole rajoja, oikea rakkaus on pyyteetöntä. Sinun "rakkautesi" taitaa olla vain valtapeliä, halua omistaa toinen ja muokata toisesta sellainen kuin sinä haluat. Se ei ole rakkautta.

Lisäksi teiltä puuttuu toinen olennainen osa parisuhdetta: luottamus.

Rakkaus antaa vapauden olla oma itsensä, rakkaus ei sido, eikä vaadi toiselta mitään. Keskinäinen luottamus syntyy aidosta rakkaudesta; silloin ei tarvitse pelätä, että toinen lähtee, jos käy vähän ulkoilemassa.

• Tiinu-84
        fdsfes kirjoitti:

lueppa kerran vielä oma kirjoituksesi läpi. Olet sairas. Rakkaudella ei ole rajoja, oikea rakkaus on pyyteetöntä. Sinun "rakkautesi" taitaa olla vain valtapeliä, halua omistaa toinen ja muokata toisesta sellainen kuin sinä haluat. Se ei ole rakkautta.

Lisäksi teiltä puuttuu toinen olennainen osa parisuhdetta: luottamus.

Rakkaus antaa vapauden olla oma itsensä, rakkaus ei sido, eikä vaadi toiselta mitään. Keskinäinen luottamus syntyy aidosta rakkaudesta; silloin ei tarvitse pelätä, että toinen lähtee, jos käy vähän ulkoilemassa.

Sinulle joka sairaaksi haukut... Jokainen hoitaa parisuhteensa tavallaan ja tämä sopii meille. Olemme molemmat samanlaisia. Tarkkailemme menemisiä ja tulemisia.

Tuosta toisen muokkaamisesta, kutsuisin sitä paremminkin yhteisten sääntöjen löytämiseksi. Välillä toinen on tiukempi jonkun asian suhteen eikä anna periksi, ja taas toisin päin. Näin sen vain on mentävä, ei voi vain myöntyä kaikkeen.

Sitten tämä luottamus asia: jos kerran on menettänyt luottamuksen on sen takaisin ansaitsemien vaikeaa. Meillä en niinkään pelkää että mieheni pettäisi minua vaan että juominen lähtee käsistä. Pahin pelkoni pieten lasten äitinä on että miehelleni sattuu jotain. En halua että sunnuntai aamuna poliisit ovat oven takana ja ilmoittavat mieheni sammuneen ja kuolleen lumihankeen. Äläkä yritä haukkua sairaaksi vahtaamiseksi kun et tiedä tilannetta...

Kaikesta huolimatta olemme valtavan onnellisia, ollet jo viisi vuotta. (naimisissa ja kaksi lasta)Ja toivottavasti koko loppu elämän!

• Nimetön

olen itsekkin pettänyt ensimmäistä miestäni ja tiedän valehtelun ja meno halut. sain toiselta mieheltäni vielä pahemmin takaisin. joko ei muistanut mitään, oltuaan poissa yön kotoa tms.
      olen sitä mieltä jos valehtelee kerran tekee sen toistekkin. luottamus menee ja sit on yhtä helvettiä.. minä olen oppinut, toivottavasti opit sinäkin. elämä on lyhyt ja siitä täytyy nauttia!

• Nimetön

ja jos miehesi tykkää susta ihan oikeesti, te menette pikku jouluun yhdessä. kyllähän joka pikkujouluun otetaan avecit mukaan....

• varmaan!

Aloittajan kannattais katsoa peiliin.

• HTA

Ymmärrän sinua.Pikkujoulut on aika yleisesti kännäämistä ja flirttailua toisen sukupuolen kanssa ja seur. päivänä töissä hävetään.Onneksi minulla on samanluonteinen mies,joka jättää pikkujoulut väliin niinkuin minäkin.

• hmmm jassoo

Sanoisinko, jotta jokainen aikuinen ihminen vastaa omista tekemisistään. Ei toista ihmistä sitoa voi. Eikä määrätä, mitä hän saa tehdä, ja mitä ei.Niinkuin sanottu, jokainen tuntee omassa nahassaan tekemiensä ratkaisujen seuraukset.

• et kadu

Moinen kusipää ei ansaitse puolisoa, epäilemättä haluaa vonkaamaan vieraita akkoja. Usko pois, parempi on olla sinkkuna kuin kynnysmattona.

• make

ei siihen pikkujouluja tarvita jos toinen on menossa pettämään,minkä takia jatkatte suhdetta jos et voi toiseen luottaa? luulen ettet teollasi tee muuta kun ajat toisen syliin miestäsi, älä yritä hallita toista, suhteen kuuluisi olla tasavertainen molemmille.

• 987654321

että mee hoitoon, mistä ihmeestä teitä sairaita omistamisenhaluisia ämmiä löytyykin näin paljon. Totuus kuitenkin on, ettet omista miestäsi sen enempää, kuin hän sinua, ja mitä tiukemmalle narua vedät, sen varmemmin hän haluaa susta eroon, tämä on faktaa teille mustasukkaisille hölmöille!!! Ei olis kanattanu kysyä, jos alkaa heti kiristämään pipoa.

• ihminen on heikko!

miksi hemmetissä yritykset pitää syyllistyä
      pikkujouluriehan järjestämiseen. Se on edesvastuutonta! Näyttää edelleen ,että ihminen ei hallitse itseänsä , niimpä tilaisuus tekee varkaaksi.
      Olen nähnyt kuinka muuten fiksut rouvat ja herrat
      pikkujouluissa tekevät...moraalittomuuden huippua, pakko saada! Koko pikkujoulu henki ja asetelma on siis iskeä vain toisiaan, toiset puolustavat jopa, että "olin juovuksissa" ja yleensä ikävin seurauksin! Avioeroja, riitoja jne. .Eli lopetetaan pikkujoulut jos ei voida järjestää siten ,että esim. aviopuolisot osallistuvat aina yhdessä!! Järki käteen firmojen
      vastuuhenkilöt! Antakaa mieluummin joulurahaa perheelle! Pitäiskö hallitus laatia äkkiä uuden pikkujoulun käyttäytymissäännöstön?

• on täynnä

mustasukkaista porukkaa. ei g-sus mitä hommaa. käy itsekin ulkona niin alkaa vit...s loppuun. jos olet antanut anteeksi niin olet antanut anteeksi. ei se sitä tarkoita että sun tahto pitää mennä läpi. miehesi saa mennä pikkujouluun, vaikka se sua harmittaisikin. ei kannata rajoittaa toisen menemisiä edes sitä yhtä kertaa, siitä aiheutuu jatkossa vaan enemmän harmia. sitä paitsi jos jotain tapahtuu niin jotain tapahtuu, et sinä sille mitään voi.

• mirjamirukka

Meilläkin ukko lähti ensimmäisenä seurusteluvuonna firman pikkujouluun, vaikka kielsin sitä. Sanoi vain, että eihän siellä ole kuin äijiä töissä. No, mitä sitten, sanoin minä. Soitatte kuitenkin vosuja paikalle, huoripukit.

En vielä tiennyt, että ukko olikin töissä kolmen miehen seurakunnassa lukkarina, joten eivät ne suntion ja papin kanssa tietenkään huorille soitelleet. Kahvia vain joivat ja pullaa söivät, mutta periaate on pidettävä. Toista kertaa ei meidän ukko sen vuoden jälkeen pikkujouluihin lähtenyt.

Päätin ottaa sen yhden niskoittelun jälkeen kovemman linjan, sillä jos ukoille antaa liekaa, niin ne villiintyvät. Meidän äijä ei lähtenyt pikkujoulujuhlan jälkeen enää yksin mihinkään kuin luvan kanssa. Mittasin esimerkiksi kellon kanssa kuinka kauan kestää sellaisten normaaliostosten hankkiminen lähikaupasta ja auta armias, jos meni sen yli. Piti huutaa vähän aikaa ukolle, että tiesi rajansa.

Televisiota meidän mies ei ole katsonut moneen vuoteen, kun äkkäsin, että vieraita ämmiä se vain sieltä kyttää. Kun telkkari avataan meidän taloudessa illalla, mies saa jotakin kehittävää tekemistä, kuten pihamaan siivousta, nikkarointia ja sen sellaista. Olohuoneeseen hän ei saa kurkistella missää nimessä. Jos on asiaa, se hoidetaan muissa huoneissa sen jälkeen, kun ukko on käynyt koputtamassa oveen tietynlaisen tunnuskoputuksen, joka siis tarkoittaa, että olisi asiaa.

Kun kävelemme kaupungilla kahdestaan, ukko saa tuijottaa ainoastaan pari kolme metriä eteensä ja jos sivuilleen vilkuilee eli vieraita ämmiä hakee silmillään, niin kotona tulee huutia.

Hyvin on tämä elämä näillä konsteilla edennyt, ei ole tarvinnut vieraista naisista miestä hakea tai pelätä että se humalapäissään lähtee huoriin. Meidän mies ei nimittäin juo, joskus olen antanut sille sormustimellisen, mutta vain kun sille on tullut ulkona kylmä kovilla pakkasilla töitä tehdessä. Palkkarahat tulevat suoraan minun tililleni, joten eipähän tuo mies viikkorahoillaan edes juomaan pääsisi, eikä pysty kavereiltaan lainaamaan, kun ei pysty maksamaan takaisin.

• Mattijo

Toisten avioelämän sopimuksia on vähän vaikea mennä mestaroimaan.

Mutta jos omalle kohdalle sattuisi, niin...minusta vuoden takaiset jutut täytyy voida käsitellä ja sopia sen verran selkeiksi että niihin ei enää tarvitse palata. Tai sitten on kysymys jostain muustakin, kuin siitä asiasta, mikä kiistan aiheutti.

Mutta jos kerran mies on selkeästi sanonut, ettei tänä vuonna mennä, niin myös siitä täytyy pystyä pitämään kiinni.
      JOs olisitte sopineet toisin, siis, että antaa menneiden olla, niin siinä tapauksessa varmaan tämän vuotiset pikkujoulut olisivat olleet ihan OK.
      Mutta koska olitte selkeästi sopineet, että tänä vuonna ei, niin sitten ei.
      Eli minusta asiassa on jotain muutakin kuin mitä on selvästi lausuttu. Mikä siis aiheutti sen, ettei mies pitänyt tänä vuonna sanaansa, vaan meni "pikkujouluihin".

yst. terv.
      Jari

• Nimetön

Hei, oletteko muuten huomanneet miten alusvaatekauppiaat suhtautuvat ns. pukkujouluihin!!Siis NAISTEN alusvaatekauppiaat.

Markkinamiehet ovat tunnetusti aina oikeassa, hehän ihan bisneksen vuoksi tutkivat kaikkein tarkimmin mitä ihmiset tahtovat, tekevät ja ajattelevat.

Ja aina joulun alla lehdet ovat täynnänsä mitä seksikkäimpiä naisten alusvaatemainoksia!!

Eli siinä suora vastaus mustasukkaiselle kotirouvalle - jota ei siis tietenkään kutsuttu mukaan miehen bileisiin.

• sua tippaakaan.

Kannatan se on kerrasta poikki -periaatetta. Eipä tarvitsisi tään alkuperäisenkään nyt pähkäillä tällaisten ongelmien kanssa ja ukko olisi saanut kerrankin tarvitsemansa opetuksen huonosta käytöksestä. Ukkoja on maailmassa pilvin pimein, miksi pitää roikkua tuollaisessa tapauksessa, jolla ei selvästikään ole mitään halua edes muuttaa käyttäytymistään?

• Ei sietävä

Jaha, että tällä palstalla kaakattavat juuri ja juuri miehen saaneet yh-äidit yms tykinlavetit. Kylläpä löytyy paljon itseluottamuksen puutteesta kärsiviä ämmiä. Kaikin tavoin yritetään estää miehen menemiset. Uteliaisuutta riittää joka asian tonkimiseen. Ei varmaan kukaan tavallinen mies viihdy kovinkaan kauan kaakattavan ja kimeällä äänellä kirkuvan, joka asiasta huutavan naikkosen kanssa. Lapsetkin ja koirat kissat marsut sellaista kammotusta säikähtävät.

• Anonyymi

Ehkä hänellä on joku mielitietty siellä työpaikalla jonka mielipiteet kiinnostaa enemmän.

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3063
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2725
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1929
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1351
    Aihe