Mun pitäis saada kiinteät ammasraudat aka ugly betty raudat.
Onko kokemuksia valkoisista braketeista? kestääkö ne ?kun ne ois vähän huomaamattomammat kuin hopeanharmaat.
Entäs jos huomiseks mulle ois varattu aika, kuinka kauan kestää ennen ko saan raudat suuhun?Onko siinä monta tarkastusta (kuukauden päästä) yms, vai saisinko heti?
Kiinteät hammasraudat!! kysymyksiä
3
1103
Vastaukset
- 27v ja oikomishoidossa
Minulla enään pari viikkoa että saan raudat pois!!!!
Minulla juuri vaaleat raudat ylhäällä. Ne ovat ulkonevammat kun tavalliset harmaat ja näkyvät kyllä yhtä hyvin. Niihin jää cyrry jaa muut mausteet kiinni niin että värjäytyvät keltaisiksi ja kestää viikkoja että puhtaaksi lähtevät. Kummassakin on varmaan hyvät ja huonot puolensa.
Varaudu parilla paketilla buranaa kun leukoja särkee älyttömästi rautojen laiton jälkeen ja aina kun niitä kiristetään. Itsellä meni posket ihan sisältä rikki aluksi kun raudat hiersivät. Iho sitten lopulta paksuni niistä kohtia mutta kipu oli aluksi sietämätöntä kun suu haavoilla. Itse laitto ei satu yhtään ja kestää muistaakseni 45min. Itselle siis laitettiin ensin alas ja puoli vuotta myöhemmin ylös.
Niitä kiristetään 4-6vk välein.
Kamalaa kidutusta on mutta en kadu. Tekisin kaikesta huolimati uudestaan! Nyt purenta hyvä ja hampaat suorassa!!!! Odotan vain että saan ne pois! Ala raudat olivat 1,5 vuotta ja ylä raudat 9kk.....- Suuhun..
Itsellä oli harmaat raudat ja hyvin meni. Näkyy ne valkoiset raudatkin suusta. Rautoihin jää helposti kaikki ruoka kiinni,joten hyvä hampaiden puhdistaminen on kotona tärkeää! Ja paremmalta näyttää,kun saa raudat pois suusta, ei tuu hampaisiin laikkuja(siis jos ei hyvin puhdistele).
Yleensä ensi tehdään alkutarkastus, saatetaan ottaa rtg-kuvia ja jäljennökset hampaista. Oikoja suunnittelee hoidon ja seuraavalla käynnillä kojeet suuhun ja yleensä kojeiden laitossa ei mene kauan.
Aluksi saattaa hampaita aristaa, mutta se menee päivässä/parissa ohi. Kannattaa varautua keittolinjalle,koska mitään kovin kovaa ei pysty haukkaamaan.
Rautoja kiristelleen n.kuukauden välein ja taas saattaa olla hampaat hellänä. Kipuun tottuu eli kyllä sen kaiken kestää,kun ajattelee päämäärää=kauniita ja suoria hampaita.
Raudat oli itsellä suussa 2v. ja oli ihanaa,kun ne sai pois. Sen jälkeen suuhun laitetaan ns.retentiolanka,joka estää hampaita liikkumasta takaisin alkuperäiseen asentoon. Retentiolanka on suussa loppuelämän, mutta se tulee hampaiden taakse, joten sitä ei kukaa huomaa.
MUISTA SILTI HYVÄ SUUHYGENIA, josta oikojatkin jaksavat huomautella, jos on parantamisen varaa. Ehjät ja puhtaat hampaat ovat kauniit! - Raudat
Mulla on huomenna aika polille. Yhden kerran olen käynyt aikaisemmin keväällä.
Nyt täyttelin papruja ja tuli eteen kysymys: kuka vastaa maksuista?
Mun ei tarttte itse maksaa, vain pkl- maksut. Hampaat vaatii erikoissairaanhoitoa.
Niin viimeksi lekurit vastas.
Yks kohta: Maksusitoumus (kunta tms.). Pitääkö mun saada kunnalta jonkunlainen lappu,
että sairaanhoitopiiri maksaa mun hoidon?
Vastaa joku pian…
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1013098GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431157- 831142
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521045Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!32997- 67868
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 53847
- 44822
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24791