mikä olisi sopiva laadukas matkailuauto nelihenkiselle perheelle, kantavuus max 3500kg ja lisäksi omapaino niin pieni, että kuskin lisäksi perheen ja tavarat voi ottaa kyytiin.
laatumatkailuauto
28
1985
Vastaukset
Kyllä moinen kulkinekin löytyy, sen merkki on "Toiveuni". Isot tuppaa olemaan niin pienellä kantavuudella 3500 kg:lla ettei varustus ainakaan voi kovin runsas olla.
Äläkä luota mihinkään rekisteriotteen oma massoihin vaan käy puntarissa. Rekisteriote valehtelee omassa massassa 100 - 200 kg vähän joka merkillä. Siitä puuttuvat ainakin markiisi, ilmastointi, takajalat, mahdollinen HEKI katolla ym. Auto saadaan näyttämään kantavalta mutta heti kun punnitset toteat karmean totuuden.
Harva m-auto myydään siinä varustuksessa jossa COC-todistus on tehty. Jos tuot itse auton maahan se todennäköisesti punnitaan ja saat reaaliset massat, sen sijaan jos ostat jonkun m-autofirman maahantuoman se rekisteröidään COC massoin. Syynä lienee kahvinjuonnin mukavuus reikämunkeilla maustettuna verrattuna ikävään punnitukseen ja siitä eteen tuleviin laskutehtäviin.- rahaa on
hakusanalla "toiveuni" en löytänyt yhtään matkailuautoa.
- nimen karvanaamari
Lukee: Itserakas, vajaaksi jäänyt, luulee enemmän kuin tietää, veemäinen savokarjalainen luonne ja rakastaa omaa tyhmyyttään. Sellaisen mää googlesta löysyin.
- rahaa on
Mitä sanotte tästä: LMC 708 ti
Hinta Suomessa 66.5teur tk
Hinta Saksassa 48teur paremmin varustein.
Olisiko siinä meille laatuauto? - rahaa on
rahaa on kirjoitti:
Mitä sanotte tästä: LMC 708 ti
Hinta Suomessa 66.5teur tk
Hinta Saksassa 48teur paremmin varustein.
Olisiko siinä meille laatuauto?auton saakin saksasta 45 teur ilman tinkaamatta. Eli siis malli LMC 708 Ti. Onko se hyvä?
- Eipo
jos tahdot, että autossa on tupla pohja neljälle rekisteröinti 7m:n integroitu, Alde lämmitys, 150l jääkaappilla, uunilla, markiisi, isotalli ja pyöräteline, 200Ah akut ja generaattori. Niin taitaapa kantavuus jääda alle 100kg. Kuitenkin suosittelisin katsomaan globe bussia.
Toisaalta suosittelisin sellaista takakeittiö mallia siinä sattais olla mahdollisuus jos mitaksi valitaan 6,5m:n kantavuutta reilusti yli 350kg. Laatua voi tietysti saada, mutta mukavuus taitaa haihtua niiden poisaa olevien kiiteiden petien ja ison takatallin myötä. Alkoviinkaan ei ole nautinto kavuta, kun toiset nukkuu alapuolella.
Eli oikessa tuo edelinen kirjoittaja oli , ) Onnea etsimiselle kyllähän sinä hyvät merkit tunnet esim. Hymer, Kabe, Deffleth kunhan vain valitset mieleisen malli ja käytät puntarilla ennen ostoa. - kantavuus
Eipo kirjoitti:
jos tahdot, että autossa on tupla pohja neljälle rekisteröinti 7m:n integroitu, Alde lämmitys, 150l jääkaappilla, uunilla, markiisi, isotalli ja pyöräteline, 200Ah akut ja generaattori. Niin taitaapa kantavuus jääda alle 100kg. Kuitenkin suosittelisin katsomaan globe bussia.
Toisaalta suosittelisin sellaista takakeittiö mallia siinä sattais olla mahdollisuus jos mitaksi valitaan 6,5m:n kantavuutta reilusti yli 350kg. Laatua voi tietysti saada, mutta mukavuus taitaa haihtua niiden poisaa olevien kiiteiden petien ja ison takatallin myötä. Alkoviinkaan ei ole nautinto kavuta, kun toiset nukkuu alapuolella.
Eli oikessa tuo edelinen kirjoittaja oli , ) Onnea etsimiselle kyllähän sinä hyvät merkit tunnet esim. Hymer, Kabe, Deffleth kunhan vain valitset mieleisen malli ja käytät puntarilla ennen ostoa.sinä et tiedä kantavuudesta mitään!
- puskavaanari
rahaa on kirjoitti:
Mitä sanotte tästä: LMC 708 ti
Hinta Suomessa 66.5teur tk
Hinta Saksassa 48teur paremmin varustein.
Olisiko siinä meille laatuauto?Mikäli oikein ymmärsin tuohon LMC:n tutustuessani niin siinä on vain 2 kiinteää petiä. Älä laske rakennelmapetiä koskaan muuta kuin tilapäisvaravuoteeksi.
Noin suurelle perheelle mielestäni käyvät vain alkovimallit sekä integroidut. Näissä malleissa on mahdollista saada kiinteät pedit neljälle. Puoli-integroidut ovat lähes aina vain 2 ( 2 vara)hengen autoja vaikka 4 vuodepaikkaa lukee esitteessä.
Jos ja kun olet talvella petannut istuinryhmän sängyksi niin minne sijoitat varusteet?? Ulosko narulle? Voisin käyttää tässä nimimerkkiä, "kokemusta on" tosin vain alkoviautosta. Kun kahdenkin ihmisen varusteita kasaa istuinryhmään on juuri ja juuri tilaa aamukahveen juontiin flanellipyjamassa. Nyt kun harkitsen uutta niin integroitu lienee ekana vaihtoehtona. - vaunun hinaaja
kantavuus kirjoitti:
sinä et tiedä kantavuudesta mitään!
selasin näitä keskusteluja as-autoista ja niitten
kantavuuksista,enkä oikein päässyt jyvälle mitä
tässä täytyy huomioida.
onko eri automerkeillä/malleilla kantavuuden
suhteen sellasia eroja joita täytyy vertailla
kun valitsee käyttöönsä sopivaa asuntoautoa?? - puskavaanari
vaunun hinaaja kirjoitti:
selasin näitä keskusteluja as-autoista ja niitten
kantavuuksista,enkä oikein päässyt jyvälle mitä
tässä täytyy huomioida.
onko eri automerkeillä/malleilla kantavuuden
suhteen sellasia eroja joita täytyy vertailla
kun valitsee käyttöönsä sopivaa asuntoautoa??On mielestäni käynyt ilmi, että lähes kaikki m-autot joita ei ole punnitsemalla rekisteröity on rekisteröity myyjän toivomalla omamassalla. Tämä omamassa saadaan valmistajan tyyppihyväksymistodistuksesta josta arvot kirjoitetaan COC todistukseen jolla sitten rekisteröinti suoritetaan.
Tyyppihyväksyntä on tehty perusautolle ja siitä puuttuvat kaikki lisävarusteet kuten markiisi, ilmastointi, takatuet, polkupyöräteline, isot kattoikkunat jos ne on jne. eli 100 - 200 kg noin arviolta. Se on aika paljon ainakin prosentteina kantavuudesta kun kantavuudet yleensä ovat 300 - 500 kg 3500 kg kokonaismassalla.
Jos haluaa ison auton ilman ongelmia on parasta ostaa ainakin 3850 kg kokonaismassainen auto. Monet meidän 3500 kg autoista myydäänkin manner Euroopassa korkeammin massoin mutta Suomen (ja Ruotsin) ajokortti säädökset (B-kortti 3500 kg max.) ovat saaneet aikaan moisen "huiputus" käytännön. Olen törmännyt tähän ongelmaan myös oman autoni kohdalla ja kyllä kyrsii.
Tämä ilmiö ei liene aivan tuntematon vaunujenkaan osalta, ainakin huhuja liikkuu siitä miten vaunut punnitaan aivan eri varustuksessa kuin myydään. rahaa on kirjoitti:
hakusanalla "toiveuni" en löytänyt yhtään matkailuautoa.
Olet oikeassa, niitä myydään vain Suomalaisille ja Ruotsalaisille joilla on hinku isoon autoon ja B-kortti. Nykyään vielä 100 km/h rajoitus lisää hinkua. "Toiveuni" (Wunschtraum) auton merkki on minkä tahansa isomman tehtaan iso 7m m-auto joka myydään 3500 kg ja 1 5 matkustajaa. Siinä tärkeimmät tuntomerkit.
nimen karvanaamari kirjoitti:
Lukee: Itserakas, vajaaksi jäänyt, luulee enemmän kuin tietää, veemäinen savokarjalainen luonne ja rakastaa omaa tyhmyyttään. Sellaisen mää googlesta löysyin.
Taidat puhua tai kirjoittaa p..kaa. Sattuneesta syystä olen varsin valveutunut ja tietoinen juuri matkailuautojen massakysymyksissä. Voisin melkein sanoa noin umpimähkään arvaten hakkaavani sinutkin näissä massa-asioissa joten keksi joku muu haukkumisen alue.
- näin siellä toivekuukkeliss...
karva.naamari kirjoitti:
Taidat puhua tai kirjoittaa p..kaa. Sattuneesta syystä olen varsin valveutunut ja tietoinen juuri matkailuautojen massakysymyksissä. Voisin melkein sanoa noin umpimähkään arvaten hakkaavani sinutkin näissä massa-asioissa joten keksi joku muu haukkumisen alue.
Lukee:
Karva.naamari on itserakas, vajaaksi jäänyt, luulee enemmän kuin tietää, veemäinen savokarjalainen luonne ja rakastaa omaa tyhmyyttään. Rehentelee ja koskettelee genitaaliaan piilossa, mutta elää synnintunossa ja punastelee.... - vaunun hinaaja
puskavaanari kirjoitti:
On mielestäni käynyt ilmi, että lähes kaikki m-autot joita ei ole punnitsemalla rekisteröity on rekisteröity myyjän toivomalla omamassalla. Tämä omamassa saadaan valmistajan tyyppihyväksymistodistuksesta josta arvot kirjoitetaan COC todistukseen jolla sitten rekisteröinti suoritetaan.
Tyyppihyväksyntä on tehty perusautolle ja siitä puuttuvat kaikki lisävarusteet kuten markiisi, ilmastointi, takatuet, polkupyöräteline, isot kattoikkunat jos ne on jne. eli 100 - 200 kg noin arviolta. Se on aika paljon ainakin prosentteina kantavuudesta kun kantavuudet yleensä ovat 300 - 500 kg 3500 kg kokonaismassalla.
Jos haluaa ison auton ilman ongelmia on parasta ostaa ainakin 3850 kg kokonaismassainen auto. Monet meidän 3500 kg autoista myydäänkin manner Euroopassa korkeammin massoin mutta Suomen (ja Ruotsin) ajokortti säädökset (B-kortti 3500 kg max.) ovat saaneet aikaan moisen "huiputus" käytännön. Olen törmännyt tähän ongelmaan myös oman autoni kohdalla ja kyllä kyrsii.
Tämä ilmiö ei liene aivan tuntematon vaunujenkaan osalta, ainakin huhuja liikkuu siitä miten vaunut punnitaan aivan eri varustuksessa kuin myydään.minkälaisia ongelmia tarkoitat.?
kuka niitä punnitsee sen jälkeen kun
auto on rekisterissä. - punnitsee...
vaunun hinaaja kirjoitti:
minkälaisia ongelmia tarkoitat.?
kuka niitä punnitsee sen jälkeen kun
auto on rekisterissä.poliisit niinkuin myös Ruotsissa ja ylikuormasta tulee sakot.
- LMC/TEC
rahaa on kirjoitti:
Mitä sanotte tästä: LMC 708 ti
Hinta Suomessa 66.5teur tk
Hinta Saksassa 48teur paremmin varustein.
Olisiko siinä meille laatuauto?autoja tuolla saksanmaalla, käytiin potkimassa kummeja monen firman nurkissa ja ei meille jäänyt sellaista mielikuvaa että noihin rahojamme pistäisimme. Ei juuri kevyemmin enää tuollaista styroksilaatikkoa voi sisustaa.
Kävimme vielä Carawallillakin sitten täällä katsomassa samoja pelejä ja käsityksemme asiasta vahvistui kun metriäkään ajetussa esittelyautossa vessan muoviseinä oli keskeltä halki, keittiön alakaapin rullaovi roikkui pitkin lattiaa, yläkaappien välihyllylle ei voi laittaa kilon sokeripussia keskelle hyllyä, paino vääntäisi ehkä viikossa hyllyn poikki, niin kuvittelemme. Ym.ym.
Me katsellaan kahden hengen autoa Detleffssin ja Euramobilin valikoimista vast edes. LMC 708 olisi tyylikkään oloinen mutta pahvia. näin siellä toivekuukkeliss... kirjoitti:
Lukee:
Karva.naamari on itserakas, vajaaksi jäänyt, luulee enemmän kuin tietää, veemäinen savokarjalainen luonne ja rakastaa omaa tyhmyyttään. Rehentelee ja koskettelee genitaaliaan piilossa, mutta elää synnintunossa ja punastelee....Etkö sitten mitään keksinyt varsinaisesta aiheesta? Minusta tuntuu, että hieman liioittelet noita ominaispiirteitäni. Ettet vaan kirjoita äidin peilipöydällä ja tee huomioita vastapäisestä kaverista?
Kun nyt noin viksu olet niin mikä siinä kannanotossani isoista matkailuautoista teki minut itserakkaaksi, mikä veemäiseksi jne.? Onkohan sinulla kaikki kotona ja valo yläkerrassa?punnitsee... kirjoitti:
poliisit niinkuin myös Ruotsissa ja ylikuormasta tulee sakot.
Homma lienee Euroopassa yleisessä tiedossa ja punnituksia on tapahtunut. Lue vähän useammin etutelttaa. Ruotsalaiset antaa kuulemma vain sakon mutta huhu kertoo Saksassa purettavan ylikuormaa pois.
- Enoni Mannerheim-Ryti-Airo-...
karva.naamari kirjoitti:
Etkö sitten mitään keksinyt varsinaisesta aiheesta? Minusta tuntuu, että hieman liioittelet noita ominaispiirteitäni. Ettet vaan kirjoita äidin peilipöydällä ja tee huomioita vastapäisestä kaverista?
Kun nyt noin viksu olet niin mikä siinä kannanotossani isoista matkailuautoista teki minut itserakkaaksi, mikä veemäiseksi jne.? Onkohan sinulla kaikki kotona ja valo yläkerrassa?Älä sinä kuule ole projektori, vaikka sulla olisikin lapmmuvalisuun ja brillt nenällä! Anna Sonyn tehdä heittopiirtimet ja LDC taulut.
Enoni Mannerheim-Ryti-Airo-... kirjoitti:
Älä sinä kuule ole projektori, vaikka sulla olisikin lapmmuvalisuun ja brillt nenällä! Anna Sonyn tehdä heittopiirtimet ja LDC taulut.
Mitähän tuo tarkoittaa?
"vaikka sulla olisikin lapmmuvalisuun ja brillt nenällä"
Voisitko ystävällisesti kääntää vähän yleisemmälle murteelle.- vedät vi
karva.naamari kirjoitti:
Mitähän tuo tarkoittaa?
"vaikka sulla olisikin lapmmuvalisuun ja brillt nenällä"
Voisitko ystävällisesti kääntää vähän yleisemmälle murteelle.Se on tunnettu lyhenne:
... olisikin lamppu-jonka-mummusi-muurasi-vain sinuun ja brillit (=ruots. silmälasit). Mitäs sitten? - vaunun hinaaja
karva.naamari kirjoitti:
Homma lienee Euroopassa yleisessä tiedossa ja punnituksia on tapahtunut. Lue vähän useammin etutelttaa. Ruotsalaiset antaa kuulemma vain sakon mutta huhu kertoo Saksassa purettavan ylikuormaa pois.
suomessa ei ole kantautunut korviin tämmöisiä
tapauksia.
itsellä ei ole koskaan määrätty ajamaan vaunua
puntarille.
ei ole puututtu ajokorttiin,kun olen vetänyt
vaunua tonniluokan pakulla,ja AB kortilla.
on tarkastettu kortti,kierretty yhdistelmän
ympäri ja toivotettu hyvää loman jatkoa ja
turvallista matkaa.
lieneekö vain hyvää tuuria.... vedät vi kirjoitti:
Se on tunnettu lyhenne:
... olisikin lamppu-jonka-mummusi-muurasi-vain sinuun ja brillit (=ruots. silmälasit). Mitäs sitten?Vieläkin ihmettelen miten tämä liittyy laatumatkailuautoon. Ei selviä vaikka sanat näyttävät suomalaisilta? Esim. mummuni joka on syntynyt 1800 luvulla ei ollut vielä kuollessaan juurikaan tutustunut matkailuautoihin 70-luvun alkupuolella. Missä hoitolassa tuollaisia loruja opetetaan?
Laita pidemmän kaavan mukaan miten edellä mainitsemasi kommentit liittyvät aiheeseen. (Tai lukitse näppiksesi)
- siinä on
laatuauto.
- rahaa on
kiitos vinkistä, mutta "Gesamtgewicht 3880 kg,"
- jarkko
osta niillä rahoilla muutama sanakirja ja alan aineistoa.
Tarkoitat varmasti kokonaismassaa kun puhut kantavuudesta. Kantavuus on periaatteessa se kilomäärä mikä jää omamassan ja kokonaismassan väliin.- -termi
Kantavuus=
Ajoneuvon kantavuudella tarkoitetaan suurinta sallittua kuorman painoa, jonka rekisteröintimaan viranomainen ajoneuvolle sallii (kokonaismassan ja omamassan erotus). -termi kirjoitti:
Kantavuus=
Ajoneuvon kantavuudella tarkoitetaan suurinta sallittua kuorman painoa, jonka rekisteröintimaan viranomainen ajoneuvolle sallii (kokonaismassan ja omamassan erotus).Tuo kokonais- ja omamassan välinen ero on teoreettinen kantavuus joka ei tosiasiassa merkitse mitään. Tarjoan pullakahvit kun tuot m-auton joka on omamassan sisältävissä varusteissa rekisteriin merkityn omamassansa massainen, tässä tarkoitan virallisen maahantuojan kautta maahan tuotuja ja täällä myytyjä 3500 kg autoja jotka ovat yli 6,5m pitkiä ja rekisteröity vähintään 1 3 henkilölle.
Ainoa asia jota viranomainen valvoo on kokonaismassa sitä ei tippaakaan kiinnosta mikä on kuorman määrä kunhan vaan ei kokonaismassa ylity. Myös akselimassat kiinnostavat viranomaista erikseen.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763442
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t302091Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä691941Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian191510- 281411
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261348Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61316Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu671277Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101207Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.531045