ylityöt vr:llä

bulker

Jos joku marisee ettei ylityön tekeminen innosta, niin tulkoon vr:lle kokeilemaan. Täällä nimittäin ylityön tekemistä ei todellakaan palkita. Tunteja mitataan 3:n viikon periodeissa, jossa 114 tunnin jälkeen tulee 50% ylityötä. Mutta mutta, ylityötä tehdään 18 tuntia 50%, ennen kuin alkaa tulla 100% ylityötä. Eli teet kaksi 9 tunnin ylityöpäivää, etkä ole vieläkään päässyt 100% ylityöpalkoille. Käytännössä ylityöpalkka on vain 1½-kertainen, eli ei motivoi.

Entä sairaslomat. Tottakai voi sairastaa, mutta kieron järjestelmän takia kannattaa miettiä milloin sairastaa. Nimittäin yhdestä sairasloma päivästä tulee reilu 6 tuntia. Se on laskennallinen luku, joka tulee siitä että 3:ssa viikossa on 18 työpäivää, koska (yllätys yllätys) lauantaitkin lasketaan työpäiviksi. Eli kun sairastelet alkujaksosta 4 päivää 9-tuntisten päivien päällä, saat 36 tunnin sijasta 24 tuntia plakkariin. Sitten esimies kun tuijottaa vain kokonaistuntimäärää 3:ssa viikossa, niin loppujaksosta joutuu tekemään 1 tai pahimmassa tapauksessa jopa 2 päivää talolle takaisin. Ihan vain sen takia että sattui sairastumaan. Toisaalta kolikolla on kääntöpuoli, eli jos sairastuu jakson lopulla vapaapäivänä, niin sairaslomatunnit menevät ylitöiksi. Mutta kuitenkin kiero systeemi.

Normaalistihan työpaikoilla saa sairastella jos sairastuttaa. Ja normaali työpaikoilla ylitöistäkin sentään maksetaan jo 3 tunnin jälkeen 100%:sta palkkaa, eli yksi ylityöpäivä poikii jo paljon enemmän rahaa..

6

1861

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ole

      Mahdollista tehdä ylitöitä tai ,jos niitä on niin toisilta nokitaan silmät päästä kuka ne saa ..!
      Meilläkin 8 ekaa tuntia on 50%/viikko aina vaikka ala on teollisuus!
      Vr:lä on taas monta hyvääkin juttua..Kavereita on siellä ,lauantai lisät ,harvoin tarvii olla koko työaikaa töissä pääsee aikaisemmin kotiin ja tulee paljon hälyrahoja jotka on meille aivan todella harvinaista...

    • !?!

      No on teillä hyvät sopimukset neuvoteltu! Kuka tollo luottamusmies/henkilöstön edustaja on allekirjoittanut tuollaisia? Jos itse olisin duunissa firmassa jossa palkat ja maksut menee noin, niin olisin vaihtanut jo paikkaa. Ite nyt hyvässä yrityksessä, jossa joka ylityöpäivän ekat 2h 50%, loput satasia. Ja kaikki maksut maksetaan niin kuin on sovittu. Sairaslomakorvauskaan ei vaikuta mihinkään tunteihin mitenkään. Jos olet kipeä, niin sitten toivutaan kuntoon ja palataan duuniin, eikä tarvi mitään tunteja maksella talolle. Kuulostaa suorastaan kammottavalta toi vr:n toimintamalli jos oikeesti on noin.

    • koska

      olen itse töissä ko. firmassa ja meille ylityöt maksetaan aivan normaalisti, eli ensimmäiset 2h 50% ja siitä seuraavat sitten 100%:sia
      sairasloma päiviltä saa normaalin palkan plus sairasloma lisän, millä korvataan menetettyjä vuoro/viikonloppu lisiä.

      vähän ympäri pyöreää puhua suoraan VR:stä, koska se käsittää itsessään nykyään useita eri yhtiöitä, joiden palveluksessa olevilla on eri palkkaliitteet käytössä.
      näin siis meillä, VR osakeyhtiössä/kunnossapito

      omakohtaisista vielä suhteellisen lyhyistä kokemuksistani voin sanoa ettei kaduta pätkääkään työpaikan vaihto ko. firmaan.

    • valtiolle

      tulkaa valtiolle erääseen tulevaan uuteen it keskittymään töihin. Ette varmasti ole pettymättä!

    • työsuhde?

      Oletko virkamies vai tavallisessa työsuhteessa oleva VR:läinen - oisko tässä eroa?
      Itse olen ollut joskus ammoisina aikoina VR:llä tavallisessa työsuhteessa ja ylityöt tuli ihan normaalisti 2 tuntia 50% ja sitten 100%.

    • sashabogoyavlenskaya

      Hei, kaikille!
      Kuka on töissä VR:lla (siis junamyyjä, osa-aikainen)???.

      Minä olin haastattelussa noin kuukausi sitten ja heti seuraavana päivänä mulle soitettiin ja sanottiin, että kaikki on kunnossa ja nyt on seuraava askel=).
      Sitten oli terveystarkastus, joka oli tänä viikkona vain(!!!! NIIN KAUAN). Viikon päästä on viimeinen tarkastus (joku eri lääkäri) ja sitten he sanoivat mulle, pääsinkö mä töihin vai ei? Sitten tulee koulutus, joksa kestää noin 3 (!!!) viikkoa.

      Eli nyt kysymykseni ovat seuraavia:
      1. Kuinka kauan tämä koulutus yleensä kestää? Mitä voi opiskella 3 viikkoa!!!!!?
      2. Kuinka kauan te odotitte terveystarkastuksen jälkeen? Koska tämä tilanne jo ärsyttää mua, koska olen ulkomaalainen ja mun PITÄÄ tietää saanko työtä ainakin kesäksi tai ei(((((( Tai siis pitää lähteä takaisin Pietariin kesäksi.... kaikki on vaikeaa,,,,
      3. Työsopimuksessä on 50 tuntia 3 viikossa. Onko mahdollista olla töissä enemmän? Jos teillä on ylitöitä sitten, kuinka paljon viikossa ja miten te saatte sitä? (Onko se vaikea, koska monet varasti haluavat ylitöitä, erityisesti kesällä)???


      Kiitos vastauksista etukäteen, ne ovat mulle erittäin tärkeitä=))))

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      2048
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1662
    3. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1152
    4. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      350
      1126
    5. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1113
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      53
      851
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      839
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      777
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      237
      737
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      367
      719
    Aihe