Miksi nainen on alempiarvoinen?

kysymys miehille

Miksi miehet ovat sitä mieltä, että nainen on alempiarvoinen?

95

2934

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen..

on sitä mieltä, että miehen mielestä nainen on alempiarvoinen?

• alkup.

No kuule lueppas vaikka suomi.24:n keskustelupalstoja...

• tosiaan, että
        alkup. kirjoitti:

suomi24:n miehet on yhtä kuin miehet? Kaukana siitä!

• totta.,.
        alkup. kirjoitti:

Niin ne miehet kelaileekin.
        Sääliks käy hetero-naisia

• niin mitä sitten?
        tosiaan, että kirjoitti:

suomi24:n miehet on yhtä kuin miehet? Kaukana siitä!

• Anonyymi

Sivusta, siihen voi vaikuttaa monet asiat? Tiedän naisia, jotka esittää tyhmempää kuin ovat. Sitten on niitä, jotka alistuu miesten halujen mukaan, jolloin arvostusta tuskin saa. Sekään ei paranna tilannetta, jos hyväksikäytetty nainen kostaa pahan kokeman jollekin kolmannelle kosto mielessä, sellainen ei paranna arvostusta naista kohtaan (naisen logiikkaa?).

• Anonyymi

Koska miehet haluaa niin. Ylempiarvoisella on olo helpompaa, ei oo tressiä silloin naisesta.

• Mitään arvokkaampaa ei maailmassa ole kuin hoikka, nuori, antautuvainen ja tottelevainen kaunotar.

• Missä sinä olet näitä miehiä tavannut? Kas kun minun kuulleni ei ainakaan kukaan ole moista kehdannut väittää. Uskotko kaiken, mitä netissä kirjoitetaan vai oletko tehnyt tutkimusta nyhveröiden tai tiettyjen kulttuurien keskuudessa?

• alkup.

...mitä netissä kirjoitetaan, en kai minäkään tule tänne julistamaan mielipiteitä, jotka eivät ole omiani! Ja kyllä me naiset kuullaan tuota ihan joka päivä livenäkin...

• -eräsmies-
        alkup. kirjoitti:

...mitä netissä kirjoitetaan, en kai minäkään tule tänne julistamaan mielipiteitä, jotka eivät ole omiani! Ja kyllä me naiset kuullaan tuota ihan joka päivä livenäkin...

Kerropa viimeinen konkreettinen tilanne kun sinulle on noin oikeassa elämässä julistettu.

• Danskuu
        alkup. kirjoitti:

etten ole edes muslimimiesten suusta kuullut suoraan sanottavan, että olisin alempiarvoinen. Ei sitä ole sanottu edes muslimi maassa käydessäni, että en ole livenä kuullut miehen suusta "sinä nainen olet alempiarvoinen, kuin minä mies" Noin karkeasti sanottuna, kärjistettynä :D

• alkup. kirjoitti:

Voisiko tuntemuksesi johtua sinisilmäisyydestäsi? Jos uskoo netissä anonyymisti kirjoitetunkin, niin kyllähän joku saattaa vähätellä. Enkä sano tätä edes pahalla.

• ei tarvitse
        -eräsmies- kirjoitti:

Kerropa viimeinen konkreettinen tilanne kun sinulle on noin oikeassa elämässä julistettu.

kuulla tajutakseen julman totuuden

• oikeaa elämää?
        -eräsmies- kirjoitti:

Kyllä tämä netti on ihan oikeaa elämää. Tämä tapahtuu ihan oikeasti, minä istun tässä ihan oikeasti, ja kirjoitan tänne ihan oikeasti. Sinä luet tämän ihan oikeasti. Ei tämä ole unta tai fiktiota.

Olen AP:n kanssa samaa mieltä, että täällä tulee todelliset mielipiteet esille. Harva mies uskaltaa sanoa päin naamaa, että ajattelee, yhä vuonna 2007, että nainen on alempiarvoinen. Mutta täällä se on helppo sanoa - ja se todellinen ajatusmaailma tulee esille. Ihmisen (miesten) pimeämpi puoli, ulkonaisen sivistyksen kätkemä todellinen ajattelu.

• ......
        Danskuu kirjoitti:

etten ole edes muslimimiesten suusta kuullut suoraan sanottavan, että olisin alempiarvoinen. Ei sitä ole sanottu edes muslimi maassa käydessäni, että en ole livenä kuullut miehen suusta "sinä nainen olet alempiarvoinen, kuin minä mies" Noin karkeasti sanottuna, kärjistettynä :D

Muslimit arvostavat naisiaan kunhan naiset käyttäytyvät hyvin ja ansaitsevat arvostuksen. Suomalaiset miehet eivät arvosta naisiaan vaikka he käyttäytyisivätkin hyvin ja ansaitsevat arvostuksen.

• alkup.
        Ratikkakuski kirjoitti:

Voisiko tuntemuksesi johtua sinisilmäisyydestäsi? Jos uskoo netissä anonyymisti kirjoitetunkin, niin kyllähän joku saattaa vähätellä. Enkä sano tätä edes pahalla.

Siis mitä te miehet täällä netissä sitten julistatte? Jotain ihan tuulesta temmattuja väitteitä, jotka eivät ole totta ja joita ette ikinä "oikeasti" ajattelisi? Mistä ne sitten teille mieleen tuli?

• osa
        alkup. kirjoitti:

Siis mitä te miehet täällä netissä sitten julistatte? Jotain ihan tuulesta temmattuja väitteitä, jotka eivät ole totta ja joita ette ikinä "oikeasti" ajattelisi? Mistä ne sitten teille mieleen tuli?

tällekin palstalle tulevista herjoista on pelkkää provokaatiota, jotta saatais vääntöä aikaan.

Vähän säälittäväähän se on että huomiota pitää kerjätä huutelemalla rumia, vaikka muuten olis ihan normityyppi mutta vähän harmaa.

• alkup.
        -eräsmies- kirjoitti:

Tehtaan, jossa olen iltaisin töissä, ainoa miespuolinen työntekijä muistaa kertoa meille naisille joka päivä, ettemme saisi mitään aikaan ilman häntä; tätini mies kysyy joka kerta, miksei minulla vieläkään ole miestä, vaikka nainen ei ole mitään ilman miestä; ihan päivittäin ns. naisten logiikalle naureskellaan, naisia syytetään tyhjäpäisiksi hanhiksi, naisia kohdellaan kuin arvottomia kodinkoneita ja niin edelleen ja niin edelleen ja niin edelleen...

• -eräsmies-
        alkup. kirjoitti:

Tehtaan, jossa olen iltaisin töissä, ainoa miespuolinen työntekijä muistaa kertoa meille naisille joka päivä, ettemme saisi mitään aikaan ilman häntä; tätini mies kysyy joka kerta, miksei minulla vieläkään ole miestä, vaikka nainen ei ole mitään ilman miestä; ihan päivittäin ns. naisten logiikalle naureskellaan, naisia syytetään tyhjäpäisiksi hanhiksi, naisia kohdellaan kuin arvottomia kodinkoneita ja niin edelleen ja niin edelleen ja niin edelleen...

tapana olla mulkvistien kanssa tekemisissä. Yksin pärjää paremmin kuin huonossa seurassa.

Tuo sketseiksikin asti päätynyt naureskelu naisten logiikalle on enempikin sellaista hyväntahtoista hömppää.

Tarkemmin ajatellen kait tuollaisen huumorin voi joku herkempi nainen ottaa loukkaavana, mutta en usko että ko. huumorin harrastajat tosissaan naisia alempiarvoisina olentoina pitävät. Ainahan sovinesteja joukkoon mahtuu, mutta taitaa olla nykyaikana vähemmistö.

• Anonyymi
        Ratikkakuski kirjoitti:

Ne ketkä väittää että miehet ajattelevat tasa-arvoisesti, on 100% väärässä. En tunne yhtäkään miestä kuka pitäis naista samassa arvossa, ei ees mun oma isä.
        Ja se, miehet ei välttämättä sano sitä ääneen, vaan se näkyy teoissa ja sovinistisissa vitseissä. Käyttäkää aivoja.

• vai onko sittenki? Mistä tällainen käsitys

Miks miehen pitäis olla se järkevä aikuinen, mut naiselle suvaitaan oikuttelu silloin tällöin.

Miten paljon vaaditaan, miten paljon pitää antaa anteeks.

Kenen pitäs olla se vahva?

Miks "hyvä jätkä" on positiivnen ilmaus ja sit "älä oo tollanen neiti" negatiivinen

Kummalta siis odotetaan enemmän?

• vänkyrä-nainen

taidetaan kyllä usein vaatia paljon enemmän, just fyysistä ja henkistä vahvuutta, luonteenlujuutta ja asioiden järjestelykykyä. Naisten sallitaan olla heikompia, ainakin monissa asioissa.

• on kestävämpi
        vänkyrä-nainen kirjoitti:

taidetaan kyllä usein vaatia paljon enemmän, just fyysistä ja henkistä vahvuutta, luonteenlujuutta ja asioiden järjestelykykyä. Naisten sallitaan olla heikompia, ainakin monissa asioissa.

• on kestävämpi kirjoitti:

parisuhteessa. Ookoo Äiti synnyttää ja sanotaan et äiti ainoastaan hoitaa lastaan, joka hyvinki pitkälle taitaa olla taas jonku omaa mielikuvitusta. Lapsi on tyytymätön ja sen lisäks äiti uupuu. Ei vastuulliset isät sulje lasta elämänsä ulkopuolelle. Kyllä mun tuttavapiirissä isukit viihty kakkavaippojen ja ruokapurkkien keskellä. Vai että kerman päältä?

Sit mitäs se mies joutuu kestämään. Väsyneen äidin ja lapsen. Kestääkö muka naiset sitä että mieski alkais kiukuttelemaan pienen vauvan aikaan?

• Aurinko79-

Mun mielestä sekä naisilta että miehiltä vaaditaan kummaltakin paljon, ollaan aina vaadittu. Toki saattaa olla asioita joissa odotetaan miehen käyttäytyvän tietyllä tavalla mutta samaa pätee naisiin.

Jos oikein lähdetään miettimään niin naiseltahan on odotettu aikojen saatossa tosi paljon. Naiset on hoitaneet lapset ja kodin ja suojelleetkin tarvittaessa, heittäneet henkensä jos tarve sitä vaatii. Naiset on aina antaneet itsestään niin paljon kuin voi, samoin on tehneet miehet. Se antaminen vaan painottuu hiukan eri asioihin johtuen naisen ja miehen erilaisuudesta.

Ei nainen edes "saa" olla heikko. Jos mietitte naisen roolia historian aikana niin mun mielestä se ei ainakaan kerro naisen heikkoudesta. Naiselle ehkä suodaan enemmän mahdollisuuksia kyyneleihin mutta niiden kyyneltenkin takana on pidettävä pää pystyssä ja nainen on sen aina osannut. Jotta mä en kyllä allekirjota sitä väitettä että mieheltä vaaditaan enemmän.

• vänkyrä-nainen
        Frederico kirjoitti:

parisuhteessa. Ookoo Äiti synnyttää ja sanotaan et äiti ainoastaan hoitaa lastaan, joka hyvinki pitkälle taitaa olla taas jonku omaa mielikuvitusta. Lapsi on tyytymätön ja sen lisäks äiti uupuu. Ei vastuulliset isät sulje lasta elämänsä ulkopuolelle. Kyllä mun tuttavapiirissä isukit viihty kakkavaippojen ja ruokapurkkien keskellä. Vai että kerman päältä?

Sit mitäs se mies joutuu kestämään. Väsyneen äidin ja lapsen. Kestääkö muka naiset sitä että mieski alkais kiukuttelemaan pienen vauvan aikaan?

nimenomaan kokenut sen puolen, et väsyneet äidit uupuu ja mies/isä on se joka pitää homman kasassa ja pysyy selväjärkisenä. Miehen jotenkin odotetaan pysyvän kasassa ja useimmiten se niin onkin.
        Mies itkee tuskaansa sit yksin kun muut ei näe.

• sama . .
        Frederico kirjoitti:

• vänkyrä-nainen
        Aurinko79- kirjoitti:

Mun mielestä sekä naisilta että miehiltä vaaditaan kummaltakin paljon, ollaan aina vaadittu. Toki saattaa olla asioita joissa odotetaan miehen käyttäytyvän tietyllä tavalla mutta samaa pätee naisiin.

Jos oikein lähdetään miettimään niin naiseltahan on odotettu aikojen saatossa tosi paljon. Naiset on hoitaneet lapset ja kodin ja suojelleetkin tarvittaessa, heittäneet henkensä jos tarve sitä vaatii. Naiset on aina antaneet itsestään niin paljon kuin voi, samoin on tehneet miehet. Se antaminen vaan painottuu hiukan eri asioihin johtuen naisen ja miehen erilaisuudesta.

Ei nainen edes "saa" olla heikko. Jos mietitte naisen roolia historian aikana niin mun mielestä se ei ainakaan kerro naisen heikkoudesta. Naiselle ehkä suodaan enemmän mahdollisuuksia kyyneleihin mutta niiden kyyneltenkin takana on pidettävä pää pystyssä ja nainen on sen aina osannut. Jotta mä en kyllä allekirjota sitä väitettä että mieheltä vaaditaan enemmän.

miltä kantilta asiaa katsoo. Ja ennenkaikkea riippuu miehestä, joka sen heikkouden kieltää naiselta tai jopa itseltään.

• Aurinko79- kirjoitti:

kumman sortuminen ja voimien loppuminen tai hyytyminen on suotavampaa ja ymmärrettävämpää.

Kumpi pystyy turvautumaan toisen apuun ilman että sitä katsotaan kieroon.

Miks naisille avataan ovi, Miks miehille ohjeistetaan kuinka naisia pitää kohdella. Miks kohteliasuuksissa nainen on ylempänä?

• sama . . kirjoitti:

Mut sen lapsen voi sit hyvinki potkia pihalle jos ei miellytä. JA se kaikki menee miehen piikkiin.

Mitäs tapahtuis jos samassa tilanteessa äiti ajettas pihalle ja jäisin itte lapsen kanssa siks että se ei jaksa mua. Kenen puolelle yhteiskunta kääntyis?

• scale
        on kestävämpi kirjoitti:

"(esim. nostaa kiviä, hakata pienempänsä, kantaa painavempia taakkoja ym.)"
        Juu kiviä nostellaan joka päivä ja aina kun tulee joku pienempi vastaan, niin vetästään pataan. Ainoo mikä oikeestaan kasvihuoneilmiössä vituttaa, on se, että mujaa ja mukuloita ei saa ajettua kirveslittaa karkuun lumihankeen, kuten isämme jo aikoinaan, mutta sitä se globalisaatio teettää, on vaan sopeuduttava.

"mutta miehillä ei ole edes tajua siitä, miten vaativaa raskaus, synnytys ja lasten hoito/huolto on."
        Usko huvikses, että kyllä on, sinä ja kanssasisaresi muistavat kertoa ja muistuttaa siitä joka saatanan välissä. Te otte "laitosjuttuinenne" tuhat kertaa pahempia, kuin äijät sotajuttuineen.

Valtaosa miehistä lipee täysin tuosta huoltohommasta - ottavat vain sen kerman päältä (lasten viihdytys max.)
        Tämäkin väite pitää 100% paikkansa, kersoille pitää ostaa autorata joululahjaksi ja siinä se joulu meneekin rattosasti kun "iskä näyttää" ja kakarat ulvoo ympärillä, kun eivät saa vuoroaan.

Eikös elämä olekkin helvettiä? :D

• ei ne kestä
        Frederico kirjoitti:

Mut sen lapsen voi sit hyvinki potkia pihalle jos ei miellytä. JA se kaikki menee miehen piikkiin.

Mitäs tapahtuis jos samassa tilanteessa äiti ajettas pihalle ja jäisin itte lapsen kanssa siks että se ei jaksa mua. Kenen puolelle yhteiskunta kääntyis?

Niinpä, mutta miehistä ei ole vastuunottajiksi. Nykymiehet vinkuu juuri tuota - mutta kun katsotaan pikkkuisenkin laajemmin ja historiallisemmin tilannetta, niin erittäin harva mies on ollyt kykenevä ja halukas hoitamaan lapsikatraan yksinhuoltajana. Lapset "jää" äidille.

• sillä taas....
        ei ne kestä kirjoitti:

Niinpä, mutta miehistä ei ole vastuunottajiksi. Nykymiehet vinkuu juuri tuota - mutta kun katsotaan pikkkuisenkin laajemmin ja historiallisemmin tilannetta, niin erittäin harva mies on ollyt kykenevä ja halukas hoitamaan lapsikatraan yksinhuoltajana. Lapset "jää" äidille.

...tai vaihteeksi tiedän yhden perheen, josta nainen lähti. Jätti 2 alle kouluikäistä lasta isälleen. Nyt molemmat isoäidit käyvät siellä siivoamassa, keittämässä, pesemässä ym... oli ollut huusholli parin viikon jälkeen siinä mallissa, että oli kattilankansistakin syöty. Lapsilla ei puhtaita vaatteita.

Miehet ei pärjää.

• ei ne kestä kirjoitti:

huoltajuus kiistoissa miehet on pääasiassa aina tappiolla. Naiset säätelee hyvinki paljon sitä miten isät näkee lastaan jne.

Toki hyviä esimerkkejä on vähän hankala hakea mut yhden isän tiedän joka on pärjänny lastensa kanssa vallan mainiosti. Hoitaa työnsä, kasvattaa lapsensa ja hoitaa vieläpä maatilan siinä sivussa. Kyllä mieski jaksaa jos sille annettas mahdollisuus.

Mut mie puhuinki parisuhteesta.

• vänkyrä-nainen
        sillä taas.... kirjoitti:

...tai vaihteeksi tiedän yhden perheen, josta nainen lähti. Jätti 2 alle kouluikäistä lasta isälleen. Nyt molemmat isoäidit käyvät siellä siivoamassa, keittämässä, pesemässä ym... oli ollut huusholli parin viikon jälkeen siinä mallissa, että oli kattilankansistakin syöty. Lapsilla ei puhtaita vaatteita.

Miehet ei pärjää.

pärjää. On niitä miehiä jotka ovat joutuneet tulemaan omillaan toimeen jo jostain 15-vuotiaasta lähtien. Jos ovat yksinkin pärjänneet ilman äidin tai vaimon passausta, niin varmasti tulevat pärjäämään lapsen kanssakin.

En mä ainakaan aliarvioi kaikkien miesten lasten-ja kodinhoitokykyä ollenkaan.

• Aurinko79-
        Frederico kirjoitti:

kumman sortuminen ja voimien loppuminen tai hyytyminen on suotavampaa ja ymmärrettävämpää.

Kumpi pystyy turvautumaan toisen apuun ilman että sitä katsotaan kieroon.

Miks naisille avataan ovi, Miks miehille ohjeistetaan kuinka naisia pitää kohdella. Miks kohteliasuuksissa nainen on ylempänä?

Vaikka yleisessä käyttäytymisessä se on usein mies joka avaa oven, auttaa naisen istumaan jne niin ei sillä oo mitään tekemistä mun mielestä heikkouden kanssa. Ne on ajan mittaan muotoutuneita kohteliaisuuteen liittyviä tapoja. Kyllä meidän naistenkin pitää osata käyttäytyä kunnioittavasti miehiä kohtaan, ei siinä kumpikaan ole ylempänä.

Kumpikin pystyy turvautumaan toisensa apuun ilman että sitä katsotaan kieroon, mä en ainakaan katso. Mun tuntemat miehet on turvautunut muhun pahalla hetkellä mutta niin oon minäkin tarvinnut heitä kun on hätä. Minä olen useimmiten se kuka enemmän itkeä tirauttaa tai ylireagoi asioihin ja mies yleensä osaa pysyä hiukan rauhallisempana mutta mun mielestä se ei tarkota että nainen olis jollain tavalla heikompi. Koetko sä että esim näissä tilanteissa mieheltä vaaditaan enemmän vai voisko nuo johtua siitä että miehellä ja naisella on luonnostaan erilaiset tavat suhtautua asioihin?

Tää on vaan mun näkemys, mä näen kummankin sukupuolen yhtä vahvoina vaikka ehkä erilaisissa asioissa. Miehet on joissain asioissa vahvempia ja naiset taas toisissa. Naisten vahvuus on ehkä piilevämpää, mutta esim. sota-ajan lottien ei auttanut kuin olla vahvoja, yrittää hoitaa hommansa joka päivä kaiken sen pelon ja kauhun keskellä ja sen he teki jättäen oman tuskansa ja pelkonsa sivuun auttaakseen muita.

• Aurinko79-

miltä kantilta asiaa katsoo. Ja ennenkaikkea riippuu miehestä, joka sen heikkouden kieltää naiselta tai jopa itseltään.

Mun mielestä kummallekin tulee suoda heikkouden hetkiä, mutta se todellinen vahvuushan näkyy aina siinä miten tilanteista loppujen lopuksi selviää. Hetkellinen sortuminen ei mun mielestä ole heikkoutta, ihminen saa tuntea itsensä väsyneeks, itkeä, olla pahalla päällä mutta niistä pitää osata päästä yli tavalla tai toisella olipa sitten mies tai nainen.

• sepä se !!!
        Frederico kirjoitti:

huoltajuus kiistoissa miehet on pääasiassa aina tappiolla. Naiset säätelee hyvinki paljon sitä miten isät näkee lastaan jne.

Toki hyviä esimerkkejä on vähän hankala hakea mut yhden isän tiedän joka on pärjänny lastensa kanssa vallan mainiosti. Hoitaa työnsä, kasvattaa lapsensa ja hoitaa vieläpä maatilan siinä sivussa. Kyllä mieski jaksaa jos sille annettas mahdollisuus.

Mut mie puhuinki parisuhteesta.

kuten ketjussa on tullut ilmi, poikkeuksia aina on.

Olen samaa mieltä, että mies pystyisi, JOS haluaisi. Mutta miehet eivät edes yritä, vaan ottavat vain kermat päältä - vapaamatkustajia perhehommissa. Vastuu on viimekädessä aina äideillä.

• vänkyrä-nainen
        sepä se !!! kirjoitti:

Olen samaa mieltä, että mies pystyisi, JOS haluaisi. Mutta miehet eivät edes yritä, vaan ottavat vain kermat päältä - vapaamatkustajia perhehommissa. Vastuu on viimekädessä aina äideillä.

että miehet usein kokevat jäävänsä paitsioon laapsen synnyttyä, ehkä kokevat itsensä hiukan ulkopuolisiksi. Se voi vaikuttaa negatiivisesti siihen, miten tärkeiksi miehet kokevat itsensä lapsen elämässä.

• Aurinko79- kirjoitti:

Vaikka yleisessä käyttäytymisessä se on usein mies joka avaa oven, auttaa naisen istumaan jne niin ei sillä oo mitään tekemistä mun mielestä heikkouden kanssa. Ne on ajan mittaan muotoutuneita kohteliaisuuteen liittyviä tapoja. Kyllä meidän naistenkin pitää osata käyttäytyä kunnioittavasti miehiä kohtaan, ei siinä kumpikaan ole ylempänä.

Kumpikin pystyy turvautumaan toisensa apuun ilman että sitä katsotaan kieroon, mä en ainakaan katso. Mun tuntemat miehet on turvautunut muhun pahalla hetkellä mutta niin oon minäkin tarvinnut heitä kun on hätä. Minä olen useimmiten se kuka enemmän itkeä tirauttaa tai ylireagoi asioihin ja mies yleensä osaa pysyä hiukan rauhallisempana mutta mun mielestä se ei tarkota että nainen olis jollain tavalla heikompi. Koetko sä että esim näissä tilanteissa mieheltä vaaditaan enemmän vai voisko nuo johtua siitä että miehellä ja naisella on luonnostaan erilaiset tavat suhtautua asioihin?

Tää on vaan mun näkemys, mä näen kummankin sukupuolen yhtä vahvoina vaikka ehkä erilaisissa asioissa. Miehet on joissain asioissa vahvempia ja naiset taas toisissa. Naisten vahvuus on ehkä piilevämpää, mutta esim. sota-ajan lottien ei auttanut kuin olla vahvoja, yrittää hoitaa hommansa joka päivä kaiken sen pelon ja kauhun keskellä ja sen he teki jättäen oman tuskansa ja pelkonsa sivuun auttaakseen muita.

se naisten kunnioitus sit ilmenee?

Tosin ehkä mie en oo oikee ihminen keskutelemaan tästä. Tuli vaan mieleen. Itteltään ku vaatii paljon, mut sit toiselta huomattavasti vähemmän.

Miks mie teen sitä? Miks mie annan anteeks toiselle sellasta mitä en iteltäni sallis ikinä?

• vänkyrä-nainen
        Aurinko79- kirjoitti:

Mun mielestä kummallekin tulee suoda heikkouden hetkiä, mutta se todellinen vahvuushan näkyy aina siinä miten tilanteista loppujen lopuksi selviää. Hetkellinen sortuminen ei mun mielestä ole heikkoutta, ihminen saa tuntea itsensä väsyneeks, itkeä, olla pahalla päällä mutta niistä pitää osata päästä yli tavalla tai toisella olipa sitten mies tai nainen.

Itse ainakin sallin miehelle kaikki samat tunteenpurkaukset, kuin itsellenikin.

• sovinismia toisin päin

että miehet usein kokevat jäävänsä paitsioon laapsen synnyttyä, ehkä kokevat itsensä hiukan ulkopuolisiksi. Se voi vaikuttaa negatiivisesti siihen, miten tärkeiksi miehet kokevat itsensä lapsen elämässä.

• vänkyrä-nainen kirjoitti:

:D Pikemminki aina.

Kuinka moni nainen lähtee huomionpuutteen takia jo ennen lapsia.

• näi o... :)
        on kestävämpi kirjoitti:

Yksikään mies ei ole lasta kasvattanut

• sepä se !!! kirjoitti:

sit jos toi on naisen ainoo vahvuus. Onks sulla itsellä montaki lasta?

Entä nää naiset jotka ei ikinä tahdo lapsia?

• Frederico kirjoitti:

nyt vasta tajusin tän :D Samaa asiaahan me puhutaan. Mies on ala-arvoinen paskiainen tässäkin tapauksessa.

• vänkyrä-nainen
        Frederico kirjoitti:

lähes aina.

Miehelle pitäis sallia joku yleinen lupa vieraissa käyntiin raskauden, synnytyksen ja vauva-ajan ajaksi, niin moni suhde varmaan säilyisi hengissä pidempään.:D

Se oli sit vitsi, jos joku ei sitä tajunnut.(Mutta oli siinä totuuden siemen taustalla)

Ei vaan, jollain lailla sen naisen hellyyden olisi riitettävä sille miehellekin sen lapsen lisäksi ja samaten tietysti miehen tarvisi huomioida naista varmaan kaksin verroin enemmän kun naisella on kaikki hormonioikut ja mielialanvaihtelut sun muut (Eli taas tullaan siihen, et mieheltä vaaditaan enemmän!)

• Aurinko79-
        Frederico kirjoitti:

se naisten kunnioitus sit ilmenee?

Tosin ehkä mie en oo oikee ihminen keskutelemaan tästä. Tuli vaan mieleen. Itteltään ku vaatii paljon, mut sit toiselta huomattavasti vähemmän.

Miks mie teen sitä? Miks mie annan anteeks toiselle sellasta mitä en iteltäni sallis ikinä?

Kyllä mä ainakin toivon että kunnioitus näkyy mun käyttäytymisestä yleisesti, kiitän ja hymyilen jne ja teen vastavuoroisesti jotain toisen hyväksi.

Mulla on ehkä vähän samantyyppinen "ongelma". Mä oon itelleni todella ankara tietyissä asioissa ja kestää tosi kauan ennenkuin annan itselleni anteeks jotain, mutta toisille pystyn antamaan helpommin anteeksi. Eli ehkä minäkin oon väärä ihminen keskustelemaan tästä... :)

• vänkyrä-nainen
        Frederico kirjoitti:

nyt vasta tajusin tän :D Samaa asiaahan me puhutaan. Mies on ala-arvoinen paskiainen tässäkin tapauksessa.

Vaan siis mies kokee itsensä alempiarvoiseksi naiseen verrattuna, eikä koe olevansa sen arvoinen, etta voisi ottaa vastuuta lapsesta.

• juurihan
        sillä taas.... kirjoitti:

Miehet ei pärjää.

on ollut uutisia kun nainen tappoi lapsensa. Hyvimpä näyttää naiset sitten pärjäävän.

• Aurinko79- kirjoitti:

Kyllä mä ainakin toivon että kunnioitus näkyy mun käyttäytymisestä yleisesti, kiitän ja hymyilen jne ja teen vastavuoroisesti jotain toisen hyväksi.

Mulla on ehkä vähän samantyyppinen "ongelma". Mä oon itelleni todella ankara tietyissä asioissa ja kestää tosi kauan ennenkuin annan itselleni anteeks jotain, mutta toisille pystyn antamaan helpommin anteeksi. Eli ehkä minäkin oon väärä ihminen keskustelemaan tästä... :)

tulee se että mie en oikeastaan anna tehdä mitään itseni hyväksi... mut sit kumminki oon uhrautumassa itte heti ekana. Marttyyriainesta siis.

Miten siun kaa pystyy ees vänkäämään? Ku pitää kompata jo puolvälissä?

• vänkyrä-nainen
        juurihan kirjoitti:

on ollut uutisia kun nainen tappoi lapsensa. Hyvimpä näyttää naiset sitten pärjäävän.

Joillekin tuntuu olevan vaan joku pakkomielle se ajatus et äiti on lasten kanssa maailman tappiin asti, vaikka isän kanssa ois paljon parempi lapsen olla.

luulis et 2000-luvulla jo päästäis eroon noista vanhanajan uskomuksista.

• juurihan kirjoitti:

monet miehet on pistäny lihoiks koko perheensä

• vänkyrä-nainen
        Frederico kirjoitti:

monet miehet on pistäny lihoiks koko perheensä

on molemmissa, mut lähtökohta pitäisi olla se, et molemmat vanhemmat on samalla viivalla.

Vaan siis mies kokee itsensä alempiarvoiseksi naiseen verrattuna, eikä koe olevansa sen arvoinen, etta voisi ottaa vastuuta lapsesta.

no eiks sillon jos mies kokee itsensä alempiarvoiseksi niin nainen oo ylempiarvoinen. EIkä suinkaan alempiarvoinen niiku aapee (muistaakseni)väittää

• Aurinko79-
        Frederico kirjoitti:

tulee se että mie en oikeastaan anna tehdä mitään itseni hyväksi... mut sit kumminki oon uhrautumassa itte heti ekana. Marttyyriainesta siis.

Miten siun kaa pystyy ees vänkäämään? Ku pitää kompata jo puolvälissä?

Mä mietin just että sun kanssa on tosi vaikea alkaa vänkäämään mistään ku ei suhun edes ärsyynny :)

Sen kuvan perusteella mikä mulla susta on niin sä oot kyllä sellanen yltiökiltti luonne (en tarkota nössökilttiä). Sanoit siinä kilpailuvietti-ketjussa että sä oot tosi kilpailuhenkinen, vaadit iteltäs paljon ja tuo yhdistelmä kiltti-vaativa voi olla hankala. Sun tarttis ehkä vähän oppia antamaan muillekin tilaa tehdä sun hyväks jotain, ei se niin kauheaa ole. Sä voit oppia jopa nauttimaan siitä :)

• vänkyrä-nainen
        Frederico kirjoitti:

no eiks sillon jos mies kokee itsensä alempiarvoiseksi niin nainen oo ylempiarvoinen. EIkä suinkaan alempiarvoinen niiku aapee (muistaakseni)väittää

tiedä.:(

Ei sun kanssa pysty vänkäämään:D

• Aurinko79- kirjoitti:

Mä mietin just että sun kanssa on tosi vaikea alkaa vänkäämään mistään ku ei suhun edes ärsyynny :)

Sen kuvan perusteella mikä mulla susta on niin sä oot kyllä sellanen yltiökiltti luonne (en tarkota nössökilttiä). Sanoit siinä kilpailuvietti-ketjussa että sä oot tosi kilpailuhenkinen, vaadit iteltäs paljon ja tuo yhdistelmä kiltti-vaativa voi olla hankala. Sun tarttis ehkä vähän oppia antamaan muillekin tilaa tehdä sun hyväks jotain, ei se niin kauheaa ole. Sä voit oppia jopa nauttimaan siitä :)

huomisesta alkaen

Mut minkäs teet, ehkä mie siks oonki joutunu oottelemaan sitä jolla ois jotain annettavaa ;)

Yrität sie sanoa että miun pitäis siis esittää heikkoa? SIllä sillon mie revin kyllä pelihousuni :D

Viimeset 15 vuotta on pitäny opetella olemaan "se vahvempi, kärsivällisempi, lojaalimpi, vastuullisempi, se isompi" Enää ei oo ihan helpppo muuttua

tiedä.:(

Ei sun kanssa pysty vänkäämään:D

mie teen väärin?

Kurjaa... ku kukaa ei kohta kiistele munkaa...

Pakko siis tyytyy vaan komppailuun. Jota ei sitäkä sallita...

Elä tässä sitten ristillisesti :D

• Aurinko79-
        Frederico kirjoitti:

huomisesta alkaen

Mut minkäs teet, ehkä mie siks oonki joutunu oottelemaan sitä jolla ois jotain annettavaa ;)

Yrität sie sanoa että miun pitäis siis esittää heikkoa? SIllä sillon mie revin kyllä pelihousuni :D

Viimeset 15 vuotta on pitäny opetella olemaan "se vahvempi, kärsivällisempi, lojaalimpi, vastuullisempi, se isompi" Enää ei oo ihan helpppo muuttua

Ei sun tarvi heikkoa esittää eikä muuttua vaan antaa jollekin mahdollisuus olla sulle tarpeellinen. Ei sen tarvitse tarkoittaa että sä luopuisit yhtään miehekkyydestäs tms vaan hölläät hiukan sitä "minä itte"-narua niin ehkä se toinenki pääsee lähemmäs kuka se sitten onkaan :)

Nyt taitaa olla aika mennä unten maille, hyvää yötä.

• vänkyrä-nainen
        Frederico kirjoitti:

mie teen väärin?

Kurjaa... ku kukaa ei kohta kiistele munkaa...

Pakko siis tyytyy vaan komppailuun. Jota ei sitäkä sallita...

Elä tässä sitten ristillisesti :D

olen yleensä aina sun kanssa samaa mieltä kaikesta.

Sit joskus jos joku ristiriitainen näkemys ajatuksista onkin, niin sä muotoilet sen niin, et se alkaa kuulostaa musta itsestäkin oikealta vaihtoehdolta..

Mä olen siis edelleen sitä mieltä, et miehiltä vaaditaan enemmän. Jopa lasten huoltajuustaistoissa ja varsinkin niissä. Piste. Ja komppaus sallittua:)

• Aurinko79- kirjoitti:

Ei sun tarvi heikkoa esittää eikä muuttua vaan antaa jollekin mahdollisuus olla sulle tarpeellinen. Ei sen tarvitse tarkoittaa että sä luopuisit yhtään miehekkyydestäs tms vaan hölläät hiukan sitä "minä itte"-narua niin ehkä se toinenki pääsee lähemmäs kuka se sitten onkaan :)

Nyt taitaa olla aika mennä unten maille, hyvää yötä.

Mie oon varmaan ollu liian pitkään sit sinkkuna. Mie nimittäin oon todella minä itte persoona. Tota on muuten sanottu aiemminki, ja sit ku sitä vähän höllää nii toinen odottaa kiitosta, sen sanominen oli joskus tosi hankalaa. :D Siitä sain kunnon kinat aikaseks, ku toinen odottaa kiitosta siitä jonka oisin ihan hyvin voinu tehdä ittekki. Mut sen kyllä oon oppinu ja nyt taas teen kaikki niiku "minä itte"

Hyvää yötä

olen yleensä aina sun kanssa samaa mieltä kaikesta.

Sit joskus jos joku ristiriitainen näkemys ajatuksista onkin, niin sä muotoilet sen niin, et se alkaa kuulostaa musta itsestäkin oikealta vaihtoehdolta..

Mä olen siis edelleen sitä mieltä, et miehiltä vaaditaan enemmän. Jopa lasten huoltajuustaistoissa ja varsinkin niissä. Piste. Ja komppaus sallittua:)

komppaan =)

• Mpw

Eihän sille mitään mahda.

• "kunnon miehet" ym.

Tulevat tänne aukomaan päätään ja haukkumaan naisia. Ja valittavat heti perään saamattomuuttaan. Kun heidän tekstejään lukee, niin minusta on täydellisen selvää, miksi kukaan heistä ei ole koskaan onnistunut saamaan ainuttakaan pikkusenkaan fiksua naista koukkuunsa. Eihän kukaan täysijärkinen nainen kertakaikkiaan voi kestää sellaisia miehiä! Pinnalta he saattavat olla ihan siistejä, käyvät töissä, jne. .. ovat näitä ns. "kunnon miehiä" - mutta sisältä silkkaa paskaa. Eli luonne ihan hirvittävä: suorastaan naisvihamielinen ja erittäin halveksiva. Eli eihän kukaan jaksa ja pysty elämään ihmisen kanssa, jolla on sellainen luonne. Netti paljastaa tämän todellisen luonteen, kun täällä voi kirjoittaa anonyymisti, vapaasti.

Ja turha syyttää naisia heidän kieroutuneista luonteistaan. Samalla logiikalla minäkin olisin yhtä kamala luettuani tässä parisen vuotta suomi24-miesten kirjoituksia meistä huorista. ;-)

• -eräsmies-

mahtuu aina joukkoon.

En usko että kyseessä olisi yleinen käsitys.

Jos näitä horisijoita alkaa tosissaan ottamaan, niin minäkin tuntisin itseni pettäväksi ja iljettäväksi siaksi. Muutama nainen on tällä palstalla joskus miehistä niin sanonut, sen siis täytyy olla totta?

• muka :

huoriteltu?

• heh heh
        muka : kirjoitti:

huoriteltu?

• sama . ...
        -eräsmies- kirjoitti:

mahtuu aina joukkoon.

En usko että kyseessä olisi yleinen käsitys.

Jos näitä horisijoita alkaa tosissaan ottamaan, niin minäkin tuntisin itseni pettäväksi ja iljettäväksi siaksi. Muutama nainen on tällä palstalla joskus miehistä niin sanonut, sen siis täytyy olla totta?

• muista :
        heh heh kirjoitti:

onko nyt ihan varma ettei kyse ole mielikuvituksen tuotteesta?

• -eräsmies-
        sama . ... kirjoitti:

se voi olla heidän totuutensa. Minun tai kenenkään muunkaan miehen ei silti tarvitse sitä omaksi tai yleiseksi totuudeksi hyväksyä.

• scale

johtuu meidän miesten perusvittumaisesta luonteesta. Kun ei ole noita sotiakaan, missä saisi ilman rangaistuksen pelkoa tappaa ja raiskata, niin onneksi on naiset, joita sortaa.

Niitä on sitten kiva pitää kynnysmattoina.

• Pistemies

Samasta syystä kun ruotsalaiset ovat suomalaisten mielestä alempiarvoisia. Samasta syystä kun 2. kerroksen työntekijät ovat alempiarvoisia kuin 3. kerroksen työntekijät. 3. kerroksen työntekijöiden mielestä. Samasta syystä kun A luokan oppilaat ovat alempiarvoisempi B luokan oppilaiden mielestä.

Eli ei ole samanlainen, eli ei kuulu porukkaan, joten on "alempiarvoinen". Tuskin kukaan lähtee näitä kovin räikeästi julistamaan, mutta noin se ihminen tuppaa vähän toimimaan jos ei ajattele objektiivisesti. Se vaatii nimittäin ponnisteluja.

• dim Bling

Sinusta tuntuu, että miehet pitävät sinua alempiarvoisena, kannattaisiko sinun sitten ihan itse miettiä, mistä se voisi johtua?

Vihje: miehillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa.

• alkup.

..eli kaikki täälläkin esiintyvät viestit kertovat vain minusta... Vau, en tiennytkään olevani noin suosittu!

• huvittavaa
        alkup. kirjoitti:

..eli kaikki täälläkin esiintyvät viestit kertovat vain minusta... Vau, en tiennytkään olevani noin suosittu!

...ettei saanut yleistää. Siis naiset ei saa (noi miehet saa). ;-))

• dim Bling
        alkup. kirjoitti:

Ihan miten vaan, mutta vaaikuttaa siltä, että muut naiset eivät tunne alempiarvoisuutta, ainoastaan sinä. Tulisiko sinua ruveta suojelemaan siltä, ettet loukkaantuisi? Se vaatisi muilta holhoavaa asennetta sinua kohtaan. Ts. juuri sitä, mistä kai valitat.

Ps. kyllä jotkut naisetkin kirjoittelevat miehistä mitä sattuu, mutta se ei ole naisten yleinen suhtautuminen, eihän?

• alkup.
        dim Bling kirjoitti:

Ihan miten vaan, mutta vaaikuttaa siltä, että muut naiset eivät tunne alempiarvoisuutta, ainoastaan sinä. Tulisiko sinua ruveta suojelemaan siltä, ettet loukkaantuisi? Se vaatisi muilta holhoavaa asennetta sinua kohtaan. Ts. juuri sitä, mistä kai valitat.

Ps. kyllä jotkut naisetkin kirjoittelevat miehistä mitä sattuu, mutta se ei ole naisten yleinen suhtautuminen, eihän?

Luepas tuolta alempaa esim. nimim. "kunnon herrasmiehen" viesti. Juuri tuollaisia miehet on.

Juu, kirjoittaa kyllä, mutta se ei heijastu arkeen ja jokapäiväiseen elämään.

• silmät kirkkaina

....kuinka nämä samat suomi24-urhot täällä nyt vakuuttavat taas viattomuuttaan, ja syyttömyyttään. Sitten kirjoitellaan toisen vuoron ihan mitä sattuu (sitä todellisempaa minää tuodaan julki) muihin ketjuihin.

Puhukaa pukille.

• scale

puhutaan. Etkös tiedä, että pukki on korvatunturilla ja sillä on tähän vuodenaikaan kiirus, nääs joulu pakana pakkaa päälle.

• kunnon herrasmies

Kukas on pikku neidin päähän moisia surullisia ajatuksia asettanut, eihän se ole sopivaa ollenkaan? Noh, kipitäpäs nyt kauneusunille, niin kyllä ne turhat murheet sitten aamuun mennessä ovat taas unohtuneet.

• se on muuten

...yksi alistamisen muoto ja keino, kuule setä.

• kunnon herrasmies
        se on muuten kirjoitti:

...yksi alistamisen muoto ja keino, kuule setä.

Taitavat päivän riennot jo alkaa pikku päätä väsyttää? Huomenna on uusi päivä ja jos vain muistat nukkua kunnolla ja vailla huolia, heräät sitten yhtä reippaana ja kauniina kuin heräsit tähäkin aamuun.

• alkup.

No niin, kiitos sinulle hyvästä esimerkistä, eli juuri tälläisiä kommentteja tarkoitan. Näin miehet oikeasti ajattelevat naisista!

• vain että :
        alkup. kirjoitti:

No niin, kiitos sinulle hyvästä esimerkistä, eli juuri tälläisiä kommentteja tarkoitan. Näin miehet oikeasti ajattelevat naisista!

hyvällä syyllä

• Serpico

Hyvä kysymys. Olisko täällä tosiaan jotain antropologia tai vastaavaa. Asetteluhan ei ole S24-ihmisten eikä nettiaikakauden ihmisten. Missä vaiheessa mieskulttuuri tuli hallitsevaksi maailmassa? Turha siitä on vängätä jotain viime päivien asiaa.

• haavoittuvamman

• Urheilukanava

On niitten syytä, että homot veivät kaikki herkkien ja taiteellisten heteromiesten paikat mediassa.

• vois :
        haavoittuvamman kirjoitti:

teoriassa mutta ei käytännössä. Onhan se omista lapsista kysymys kuitenkin.

• väärin :
        Urheilukanava kirjoitti:

On niitten syytä, että homot veivät kaikki herkkien ja taiteellisten heteromiesten paikat mediassa.

homot vie työpaikat ja naiset...

• mediakriittinen
        Urheilukanava kirjoitti:

onkin täysin uusi uhka heteromiehelle

• vili

tietyissä asioissa naisilla ei ole väliä

• Anonyymi

Ei nainen ole miehen mielestä alempiarvoinen mutta nainen tekee itsestään alempiarvoisen olemalla miehen panopatja rahojen tittelin tms vuoksi.

Naisen euro ei ole 80 senttiä vaan euro kuten miehilläkin. Nainen pääsee ihan samalla tavalla töihin ja joka paikkaan kunhan näyttää olevansa hyvä.

• Anonyymi

Palkka ero kuulemma lasketaan niin että lasketaan kaikkien naisten ja miesten palkat yhteen ja jaetaan kumpikin henkilömäärällä. Jokainen ihminen ymmärtää että tämä laskukaava ei ole todenmukainen. Pitäisi laskea samassa ammatissa samassa paikassa olevien palkkoja ja katsoa onko niissä eroa ja voin sanoa ettei ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      48
      3766
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      478
      3755
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      30
      3019
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      90
      2180
    5. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      155
      1900
    6. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      105
      1740
    7. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      130
      1569
    8. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1430
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      40
      1262
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1138
    Aihe