Kuinka kauan autoa pitäisi pitää piuhan päässä lämmityksessä ennen käynnistystä? Onko reipas tunti sopiva (noin tunti ja vartti..) ?? Jos pakkasta on 5-10 astetta? Riittääkö tunti vai pitäisikö olla kauemmin?
Ja sitten tällainen kysymys, että mistä tiedän toimiiko lämmitin?? Nimittäin edellisessä autossa ei ollut lohkolämmitintä... Mistä sen tietää, että se toimii?
auton lämmitys pakkasella
4
1590
Vastaukset
- Ruostepallo
Jokainen lisäminuutti helpottaa käynnistystä kunnes lämmitysteho ja lämmön poistuminen saavuttavat tasapainotilan joskus 2 - 3 tunnin kuluttua. Tunti on hyvä, ja kaksi on parempi, ainakin jos et itse maksa sähköä. Useimmissa näkemissäni kellokytkimissä aika on kaksi tuntia.
Kymmenen asteen pakkasessa käynnistettäessä esilämmitys lisää pyörimisnopeutta selvästi ja sen huomaa. Ainakin minä huomasin torstaiaamuna (-9). Myös normaali käyntilämpötila saavutetaan ajossa nopeammin. Jos et havaitse eroa, kokeile -25 asteessa ensin ilman piuhaa ja uudelleen parin tunnin lämmityksen jälkeen. :) - JML82
Perinteinen lohkolämmitin ja letkulämmitin pitää sellaista suhinaa kun pistää sen päälle, taas säteilylämmitin ei pidä ääntä. Kerrotko auton merkin, mallin ja vm. niin voidaan arvuutella mikä lämmitin tyyppi siinä on?
Ja -5 asteen lämpötilassa tunti riittää lämmitykseen ja -10 asteessa 2h.- nainen taas...
kyllä se alkaa pientä suhinaa pitämään kohta kun piuhan on pistänyt kiinni.
- sitroen.
nainen taas... kirjoitti:
kyllä se alkaa pientä suhinaa pitämään kohta kun piuhan on pistänyt kiinni.
se toimii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 48864
- 70860
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667