Kuinka kauan autoa pitäisi pitää piuhan päässä lämmityksessä ennen käynnistystä? Onko reipas tunti sopiva (noin tunti ja vartti..) ?? Jos pakkasta on 5-10 astetta? Riittääkö tunti vai pitäisikö olla kauemmin?
Ja sitten tällainen kysymys, että mistä tiedän toimiiko lämmitin?? Nimittäin edellisessä autossa ei ollut lohkolämmitintä... Mistä sen tietää, että se toimii?
auton lämmitys pakkasella
4
1615
Vastaukset
- Ruostepallo
Jokainen lisäminuutti helpottaa käynnistystä kunnes lämmitysteho ja lämmön poistuminen saavuttavat tasapainotilan joskus 2 - 3 tunnin kuluttua. Tunti on hyvä, ja kaksi on parempi, ainakin jos et itse maksa sähköä. Useimmissa näkemissäni kellokytkimissä aika on kaksi tuntia.
Kymmenen asteen pakkasessa käynnistettäessä esilämmitys lisää pyörimisnopeutta selvästi ja sen huomaa. Ainakin minä huomasin torstaiaamuna (-9). Myös normaali käyntilämpötila saavutetaan ajossa nopeammin. Jos et havaitse eroa, kokeile -25 asteessa ensin ilman piuhaa ja uudelleen parin tunnin lämmityksen jälkeen. :) - JML82
Perinteinen lohkolämmitin ja letkulämmitin pitää sellaista suhinaa kun pistää sen päälle, taas säteilylämmitin ei pidä ääntä. Kerrotko auton merkin, mallin ja vm. niin voidaan arvuutella mikä lämmitin tyyppi siinä on?
Ja -5 asteen lämpötilassa tunti riittää lämmitykseen ja -10 asteessa 2h.- nainen taas...
kyllä se alkaa pientä suhinaa pitämään kohta kun piuhan on pistänyt kiinni.
- sitroen.
nainen taas... kirjoitti:
kyllä se alkaa pientä suhinaa pitämään kohta kun piuhan on pistänyt kiinni.
se toimii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1575970
- 1145555
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h465247Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa323255- 552789
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue252601- 432290
- 232090
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta131900On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na151821