iso käytetty vaunu

jone

kertokaapa kokemuksia matkaaja 9404 ja solifer 6702 vaunuista, ed vm 89. mitä eroa on matkaajan 9004 ja 9404. viisihenkinen perhe hankkimassa vaunua, vetoauto passat 2003 100hv tdi, vaunuilua harrastettu jo 5v vuokravaunuilla.
kiitos ja etukäteen

17

6719

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaijja

9004 ja 9404 eroa noin puoli metriä pituudessa! On liian paljon aikaa 9404-vierailusta että muistaisin muuta. Meillä oli takavuosina 9004 SX3- vaunut, oli -88 ja -90 malliset. Tuo uudempi oli 230 leveä ja ne sentit tekivät siitä kyllä paljon käytännöllisemmän perhekäytössä. Ei tarvinnut aina keittiössä touhuajaa niin töniä kun halusi mennä vaunun takaosaan. SX3-malli on lapsiperheelle ihan mukava; pitkittäissuuntainen kerrossänky ja vastapäätä pieni pöytäryhmä josta saa vuoteen. Etupäässä normaali u-ryhmä.
      Tuonikäisissä vaunuissa (varsinkin kotimaisissa)täytyy olla tosi tarkkana kosteuden yms. suhteen.

• jone

kiitos tiedoista, kerroit että teillä on ollut 9004 vaunuja, millaisia ne ovat vetää, onko totta että menevät kuin "käärmeen kusi"vai koskeeko vain yksiakselisia "vatkaajia". millaisella autolla muuten kiskoit?

• Vaijja
        jone kirjoitti:

kiitos tiedoista, kerroit että teillä on ollut 9004 vaunuja, millaisia ne ovat vetää, onko totta että menevät kuin "käärmeen kusi"vai koskeeko vain yksiakselisia "vatkaajia". millaisella autolla muuten kiskoit?

Kaksiakselisten Matkaajien kanssa ei ollut koskaan mitään ongelmia, tulivat molemmat perässä kuin juna! Leveämpi oli muistaakseni vielä mukavampi vetää. Matkaaja vaatii isomman aisapainon kuin Solihveri, kiloja en enää muista.
        Kaverilla oliaikanaan yksiakselinen 8000-malli; se oli kyllä todellinen Vatkaaja! Appiukon 7000 taas oli ihan kelpo vedettävä.
        Veturina oli Vw Caravelle Syncro 1.6 TD, muuten mukava veturi mutta tehoa n. 100 hv liian vähän! Suurimman osan aikaa autona oli kuitenkin Toyota LandCruiser HDJ 80.

• jone
        Vaijja kirjoitti:

Kaksiakselisten Matkaajien kanssa ei ollut koskaan mitään ongelmia, tulivat molemmat perässä kuin juna! Leveämpi oli muistaakseni vielä mukavampi vetää. Matkaaja vaatii isomman aisapainon kuin Solihveri, kiloja en enää muista.
        Kaverilla oliaikanaan yksiakselinen 8000-malli; se oli kyllä todellinen Vatkaaja! Appiukon 7000 taas oli ihan kelpo vedettävä.
        Veturina oli Vw Caravelle Syncro 1.6 TD, muuten mukava veturi mutta tehoa n. 100 hv liian vähän! Suurimman osan aikaa autona oli kuitenkin Toyota LandCruiser HDJ 80.

kiitos,luin rivien välistä että arvelet ettei tdi passatissa ehkä riitä tehot?? täytynee tehdä riittävän pitkä koeveto myös pikkuteillä, kerron sitten miten kävi.

• matkaaja 64
        Vaijja kirjoitti:

Itsellä on 9004 ja todella helppo vetää.
        Teli rauhoittaa menoa kummasti.
        Diesselissä ei teho ratkaise vaan vääntö. 1.6 litrainen voi olla vetohommissa aika kovilla. Itselläni on turboton hiace, ja ei kiihdy kuin kuski.

• HUIPPUCARAVAANARI

HOMMAA LAVETTI 12 METRIN KONTTI JAKSAA VETÄÄ VIELLÄ KEVYESTI

MULLA SELLANEN LADAN PERÄSSÄ EIKÄ SILLÄKÄÄN TEE TIUKKAAKAAN .

EI KO WROOOOOOOOOOOOOOOOOOOM PIKKUHILJAA

• Jouni H

Moi Jone,

Olen ollut reilun kaks vuotta vm-90 Solifer 6702i:n omistajana ja ollut erittäin tyytyväinen vaunuun ja sen toimivuuteen. Tietenkin tuon ikäisissä vaunuissa on monen kuntoista ja näköistä, mutta itse löysin kohtuu hyväkuntoisen ja siistin homeettoman vaunun. Pienen fixailun jälkeen voin todeta vaunun täyttävän meidän perheen kaikki toiveet.

Onhan malli jo vanhentuneen näköinen eikä siinä ole kaikkia niitä hienouksia, joita uusissa vaunuissa on, mutta hinta/laatu suhde on erinomainen. Kokoonsa nähden vaunu on kevyt (1250kg) ja tulee telivaununa perässä kuin juna. Vedän vaunua suhteellisen paljon, eli kesälomareissulla tulee helposti yli 3500 km vetoa. Veturina on kylläkin Chevy Van 6,8L dsl V8.

Makuupaikkoja on riippuen sisustuksesta, mutta itse tein taka-alapedistä ison koko perän kattavan "parisängyn". Yläpeti on sitten alle 80 kiloisille, eli lasten bunkka. Eteen saa sitten joko kaksi erillistä tai yhden ison pedin. Sopu tilaa antaa, eli mekin liikumme välillä 6 hengen voimin.

Koko valaistuksen olen vaihtanut LED ja loisteputki kantaan sekä muutenkin koko tekniikka on käyty läpi. Joten huolettomia kilometreja pienellä omalla vaivalla. Myös kaikki tiivistesaumat on käytyläpi ja uudet massat laitettu.

Vetämällä tulee kokemusta ja monasti olen huomannut, että 6702i on todella iso ahtaissa paikoissa, mutta kaikkialla ollaan pärjätty ja sovittu menemään.

Uudempaakin ollaan mietitty, mutta hyvää vaihtoehtoa ei ole tullut vastaan ainakaan sopivalla investoinnilla. Eli matkamme jatkuu Solifer 6702i:n matkassa.

Terveisin, Jouni H

• kabeisti

kone vanissa, onko se väljä 6,5 litrainen vai mikä mahtanee olla, outo masina. Minullakin oli aikoinaan 6702 vieteri vm-91, mutta mätäni takapäästä kuudessa vuodessa. Puurimat keräsi kosteuden ja muurahaiset muutti vaunuun. Silloin minulla oli 6,2 litrainen vani.

• kabeisti
        kabeisti kirjoitti:

kone vanissa, onko se väljä 6,5 litrainen vai mikä mahtanee olla, outo masina. Minullakin oli aikoinaan 6702 vieteri vm-91, mutta mätäni takapäästä kuudessa vuodessa. Puurimat keräsi kosteuden ja muurahaiset muutti vaunuun. Silloin minulla oli 6,2 litrainen vani.

lisäyksenä, sain lopunikäisen taudin homevieteristä. Meni maku ja hajuaisti.

• kabeisti
        kabeisti kirjoitti:

lisäyksenä, sain lopunikäisen taudin homevieteristä. Meni maku ja hajuaisti.

pistäkö eurojanne johonkin vanhaan vieteriin, euroilla saa oikean vaununkin, edullisimpia ovat adriat, mutta laatutietoiselle ja lämpimyyttä rakastavalle tietenkin kabe tai cabby.

• 6702i fanittaja

Jonkin aikaa ollut myös samanikäinen 6702i ja allekirjoitan täsmälleen nuo Jounin kommentit yllä. Hinta/laatu -suhde on todellakin erinomainen! Jääkaappi on todella iso ja kaasu-uunit ja hellat toimivat loistavasti. Lämmitys toimii erinomaisesti. Pientä laittamista usein tuon ikäisessä vaunussa on, mutta pikkurahalla sen teettää vaikka liikkeessä ja huolettomia kilometrejä on edessä paljon.

Suosittelen lämpimästi jos vain jostain saat. Näyttävät löytävän markkinoilla ostajan hyvin nopeasti, mitä en ihmettele.

• Oletko kenties
        kabeisti kirjoitti:

pistäkö eurojanne johonkin vanhaan vieteriin, euroilla saa oikean vaununkin, edullisimpia ovat adriat, mutta laatutietoiselle ja lämpimyyttä rakastavalle tietenkin kabe tai cabby.

Kaben myyjä? Ei ne Ruåttalaiset Kabet mitään taikapelejä ole nekään! Itsellä ollut kaksi ja molemmissa märkää ja pehmeetä siellä ja täällä. Etenkin oven puolen seinässä! Siitä se on kiinni, miten on pidetty!

• Jouni H

Näppi virhe paholainen, eli kyllä Van on 6,2l dieselillä. Itselläni ei tuollaisia home ongelmia ole vielä 4 kauden jälkeen. Talvet seisoo kylmässä katoksen alla ja kesät sitten parkkipaikalla. Kosteutta ei ole ja perän rimatkin on tip top.

Lämpimyydestä voin sanoa, että 6702i on kokeilemistani vaunuista lämpimin ja vähiten kaasua kuluttava. No, kokemusta ei ole kovin laajasta kirjosta, eikä sillä väliäkään koska kertaakaan ei olla paleltu omassa vaunussa. Se lienee tärkeintä.

Vietereistä en tiedä, mutta jos vertaan polttoaineen kulutusta 6702i:n ja vastaavan kokoisen LMC:n välillä niin se on hurja 6702i:n eduksi. Solifer tulee perässä kevyesti ja kilometrit taittuu ilman että tarttee jarruttaa jokaiselle huoltoasemalle.

• Timo tiikeri

Oli monet vuodet 6702i
      Myin Lappeenrantaan 5100 € sisältäen etuteltan talvirenkaat ym.
      Tosi hyvä palvelija myytiin tarpeettomana.
      Osta solikka niin saat myytyä sen kun enään et itse tarvi

• rumstikkeli

Kyllä rumatikki myös isonvaunun pystyy jäähdyttämään. On tehokas värkki

• Palstavahti Kuopiost

Olen myös huomannut saman ilmiön.
        Jäähtyy kyllä tehokkaasti.

• Iskisi edes salama
        Palstavahti Kuopiost kirjoitti:

Olen myös huomannut saman ilmiön.
        Jäähtyy kyllä tehokkaasti.

Taas Reino Jokinen keski-Suomesta tuli söhläämään tähänkin ketjuun!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3105
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2865
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2105
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1565
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1338
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1260
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe