Mitä mieltä olette Slade- bändistä? Minusta se on hyvä. Paras henkilö oli ehkä Jim Lea tai Noddy Holder, nykyisistä Dave Hill, tai Mal Mcnulty. Kertokaa tässä lempihenkilönne, ja muuta juttuu Sladesta!
Slade :)
24
1060
Vastaukset
Niinhän siitä on sanottu! Live rockin kuninkaaksi nimetty. Itelläni ykkös bändi! Jos nyt paras pitäs valita niin kyl se on toi Jim Lea! (Joka taas nimitetty maailman nopeimmaksi basistiksi) Itte oon basisti myös. Noddyllä aivan mahtava ääni! Mal McNulty vokalisoi kyllä tosi hyvin myös!!! Sladeen ei sopiskaan mikään "samettiääninen vinisijä" ;D Dave Hill kuuluu kitaristien parhaimmistoon. Don Powell on taitava rumpali, jolla on erikoisen poikkeava tapa soittaa. John Berry soittaa bassoa nykyään. Onhan se ihan jees, mut ei se kyl Jimiä voita.
OMA mielipiteeni bändistä on siis: PARAS! ;)
Keep on Rockin'!
- Whild -- GGF&TF%F
Slade kuuluu samaan legendaariseen alkuperäiseen glam rock-aikakauteen kuin mm. T.Rex, Sweet, Alice Cooper, Queen, Bowie ja Mott the Hoople.
Nämä yhtyeet ovat OIKEATA vanhaa glam rockia eikä mitään 2000-luvun feikki-glamia kuten vaikka The Ark, jotka rahastaa noiden vanhojen bändien ideoilla törkeästi.- Whildi
Sä puhut asiaa!!! Slade Rocks!
- parhautta
kultaisilta nuoruuden päiviltäni. Ikuista!
- Noddy
Se Janis Joplin cover(Move Over) oli loistava
- Whildi
Se on aivan loistava!!! Bassoilu on kyl nii omituista etten basistinakaan saa siitä mitään tolkkua :'D Mut oikeesti HIENO BIISI! ;)
- hipps
Slade on loistava, pidän kovasti. suosikkikappaleitani ehkäpä Slam the hammer down sekä My oh my. olis myös varmasti siistiä nähdä livenä, toivottavasti tulevat Suomeen taas piakkoin.
Joo! Mä tykkään kans noista biiseistä! mut kaikki on kyl hyviä ;D
Oon MySpacessa jutellu niitten sen nykysen laulajan Mal McNultyn kanssa ja se sano et ne tulee ens vuonna Suomeen taas ;)- hipps
whild kirjoitti:
Joo! Mä tykkään kans noista biiseistä! mut kaikki on kyl hyviä ;D
Oon MySpacessa jutellu niitten sen nykysen laulajan Mal McNultyn kanssa ja se sano et ne tulee ens vuonna Suomeen taas ;)oi vitsi, suomeen, jes :) pakko päästä kattomaan, vaikka tosin oonkin jo menossa kolmelle keikalle ens vuoden puolella, mut slade on slade.
- Whildi
hipps kirjoitti:
oi vitsi, suomeen, jes :) pakko päästä kattomaan, vaikka tosin oonkin jo menossa kolmelle keikalle ens vuoden puolella, mut slade on slade.
Jeah! Keep on Rockin' with Slade sitten! ;D
- Anonyymi
alkuperäinen slade < noddy holderin kans uppoo ihan vitosella
- Anonyymi
Kuuntelen. Come on feel the noize. Ja monetkaan ei tiedä, että tuo kyseinen kappale on alunperin Sladen, vaan luulee että se on alunperinkin Quiet Riotin. Itsekin aikoinaan luulin, kun kuuntelin Quiet Riotin versiota, mutta selvisipä että on Sladen ja hyvä niin =) Noddy Holderilla mielestäni hyvä ääni.
- Anonyymi
Slade oli ihmeelisen maanläheinen orkesteri. Noddy Holder omaa superkarisman lavaesiintymistä (ja tv-showta) varten. Kannattaa katsella youtube vidoista. Sladen monet harvinaisemmat biiisit ovat aivan huippuja myöskin... kuten vaikka 1979 lp Return to base kokonaisuudesssaan!
Slade on yksi mun suosikeista. Noddy on super. Itsekin olen tehnyt aloituksen tästä bändistä.
Nyt kuuntelen sellaista brittipoppoota kuin Smokie, joka oli pinnalla kans samoihin aikoihin kuin Slade No, vieläkin nää orkesterit menee, mutta eivät enää alkuperäisillä kokoonpanoillaan). Tällä orkesterilla paljon iskelmä-ja countrytyylistä musiikkia. Ihanaa musiikkia ja bändin alkuperäinen laulaja Chris Norman on ihana (vieläkin on, mutta erityisesti nuorena).
Noddykin oli ihan mukavannäköinen akoinaan ja eikä hänessä ole vieläkään mitään vikaa, vaikka vanhalta näyttääkin, mutta nuorena oli ihana ja lauloi erinomaisesti enemmän tai vähemmän raspisella äänellään.Kaikki Sladen pojat olivat aikoinaan ihan hyviä.
Joku mainitsi täällä Sweetin. En itse kuuntele (tulevaisuudesta ei vielä tiedä kuuntelenko joskus). Olen vähän katsonut millaista musiikkia tulkitsivat. Heiltä mulle on ennestään tuttu kappale "Wig wam bam". Sweetin laulaja Brian Conolly oli ihan hyvännäköinen nuorena.- Anonyymi
Sweet ja Slade on hyvin samanlaisia yhtyeitä ja välillä niitä ei meinaa erottaa toisistaan.
Anonyymi kirjoitti:
Sweet ja Slade on hyvin samanlaisia yhtyeitä ja välillä niitä ei meinaa erottaa toisistaan.
Etko erota Noddya ja Brian Conollya toisistaan? Noddyn äänikin on erilainen, siitä ei voi eryhtyä. Ja Dave Hillin asuvalinnat lavalla samoin kuin Noddyn on ihan omaa luokkaansa. Kyllä Sladen musiikin tunnistaa. Heti kun alkaa soida vaikka "Cum on feel the noize", "My oh my" tai vaikka "Run run away", niin ei voi erehtyä luulemaan Sweetin musiikiksi. Tosin jos ei kauheasti tiedä Sladen kappaleita, niin sitten voi olla hieman eri asia.
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos ei meinaa erottaa Slade ja Sweetia, niin googlestahan se selviää ja myös katsomalla liveversioita kyseisten yhtyeitten kappaleista.
Anonyymi kirjoitti:
Jep, kummatkin bändit edustavat glamrockia.
Anonyymi kirjoitti:
T.Rexin ohella ehkä tunnetuimmat glamrockbändit. Smokie ei ihan varsinaisesti ole glamrockbändi, vaikka sellaiseksi välillä luokitellaankin, koska bändin jäsenillä ei koskaan ollut mitään kovin erikoisia asuvalintoja lavalla ja muuta glamiin kuuluvaa ja monesti he olivat pukeutuneet melko tavallisesti (Chris Normanilla monesti vaikka farkut, joku paitapusero tai t-paita ja päällä joku bleiseri/pikkutakki ja muillakin bändin jäsenillä jotain samantyyppistä).
No nyt kuuntelen Sweetia. Nyt kappale "The Ballroom blitz". Hyvä kappale. Näin ne asiat muuttuu =) Tosin en tiedä alanko ihan heti kuuntelemaan Sweetia ihan urakalla.
- Anonyymi
Nyt tässä olen kuunnellut monta kertaa tuota Sweetin kappaletta "The ballroom blitz". Pidän kappaleesta kovasti. Löysin sitten Tubesta tällaisen videon, jossa bändi esittää kappaleen Top of the popsissa. Oi aikoja, jolloin miehet olivat välillä kauniimpia kuin naiset tai ainakin yksi "lady" tässä lavan vasemmassa nurkassa (lavalta yleisöön päin katsottuna oikealla) =)
https://www.youtube.com/watch?v=z_jdiU47bFA Sweet oli hyvä bändi. Tykkään. Aluksi en oikein lämmennyt, kun rupesin tässä lähiaikoina kuuntelemaan, mutta ei mennyt kauan, kun jo lämpenin ja nyt olen kuunnellut jo useita bändin biisejä. Brian Connolly (RIP) oli hyvä laulaja ja hänestä löytyi myös asennetta. Ja bändin basisti Steve Priest (RIP) oli samantyyppinen hahmo asuvalintojensa suhteen kuin Sladen kitaristi Dave Hill, että osasi yllättää. Eipä kauheasti jää jälkeen Sladesta tämä bändi. Harmi vain, että Euroopan ulkopuolella, esim. Usassa ei tämä bändi eli Sweet ole kovin tunnettu, kun ei taida olla tuo Sladekaan. Paljon on hyviä bändejä, joita ei esim. tuolla Amerikan ihmemaassa tunneta, vaikka olisivat olleet Euroopassa ja ehkä myös Aasiassa ja Australiassa hyvinkin suosittuja aikoinaan ja joista osa saavuttanut jopa klassikon aseman niin kuin esim. Smokie, Status Quo, Slade ja ehkä myös Sweet (ainakin joitain heidän Sweetin kappaleita on jäänyt elämään kuten "Wig wam bam" ja "Poppa Joe").
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3177424Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662146- 1751827
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161362- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91231Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691210RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541146Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019